سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به پیامبران ، داناترین آنان است بدانچه آورده‏اند . [ سپس برخواند : ] « همانا نزدیکترین مردم به ابراهیم آنانند که پیرو او گردیدند و این پیامبر و کسانى که گرویدند . » [ سپس فرمود : ] دوست محمد ( ص ) کسى است که خدا را اطاعت کند هرچند نسبش به محمد ( ص ) نرسد ، و دشمن محمد ( ص ) کسى است که خدا را نافرمانى کند هرچند خویشاوند نزدیک محمد ( ص ) بود . [نهج البلاغه]
اصولگرا

از سوی تکفیری‌های عراق صورت گرفت:

ویرانی حرم فرزند امام کاظم(ع)، حسینیه کوثر و مزار سادات

خبرگزاری فارس: ده‌ها تن از تکفیری‌های وهابی عراق با حمله به منطقه زاغنیه در شمال بعقوبه، مرقد مطهر امامزاده عبدالله بن موسی کاظم(ع)، حسینیه کوثر و مزار سادات مجاور آن را ویران کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه عراقی "الاخبار"، تکفیری‌ها روز گذشته با حمله به مرقد امامزاده عبدالله بن موسی(ع) معروف به ابوالنجم، حسینیه کوثر و مقابر سادات مجاور آن، این اماکن مقدسه را با خاک یکسان کردند.
یک منبع مطلع اعلام کرد: "روکان عدنان" و فرزندان "عبدالحجی الزهیری" به‌ویژه امیر "علی لطیف الزهیری" که از تروریست‌های تحت تعقیب در استان الدیالی عراق هستند بر عملیات تخریب این اماکن مقدسه نظارت داشته‌اند.
"علی لطیف الزهیری" و خانواده‌اش که از اشرار سرشناس این منطقه به شمار می‌روند یکشنبه گذشته با حمله به نیروهای پلیس و ارتش عراق و نیز نیروهای حفاظت تأسیسات در استان الدیالی، آنها را خلع سلاح کرده بود.
کارشناسان این اقدام تخریبی را اعلام جنگ آشکار به طرح امنیتی جدید دولت عراق که اجرای آن از چهارشنبه آغاز شده ذکر می‌کنند.
از جمله مفاد این طرح، حفظ حرمت مساجد و اماکن مقدسه و زیارتگاه‌هاست.
این اقدام حرمت‌شکنانه در حالی انجام شد که شیعیان عراق، چهارشنبه به مناسبت نخستین سالگرد تخریب حرم امامان هادی(ع) و حسن عسکری(ع) در سامرا، به‌عنوان روز عزای عمومی با حضور در مساجد و حسینیه‌ها به اقامه عزا پرداخته بودند.
انتهای پیام/2        

16:48 - 27/11/85

            

 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 85/11/27::: ساعت 11:10 عصر

    یک منبع آگاه در گفتگو با فارس:

    مهمات استفاده شده در انفجار تروریستی زاهدان آمریکایی است

    خبرگزاری فارس: اخبار دریافتی از منابع آگاه حاکی از آن است مهماتی که گروه ترویستی جندالله در زاهدان استفاده کرده‌اند، آمریکایی است.

    گزارش تصویری مرتبط
    -------------------------------

    یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری فارس از نقش آمریکا در تامین مهمات گروه تروریست حادثه اخیر پرده برداشت.
    وی تاکید کرد: در ادامه عملیات تروریستی در سیستان و بلوچستان برای ایجاد اختلاف و تقابل بین شیعیان و اهل تسنن، چند نفر از افراد تروریست قصد داشتند عده‌ای از سران قبایل و طوایف و همچنین تعدادی از مولوی‌های اهل تسنن را به قتل برسانند.
    این مقام آگاه تصریح کرد: این افراد بعد از ورود به داخل استان دستگیر شدند.
    وی با بیان اینکه مهماتی که تاکنون از این افراد ضبط شده آمریکایی است، خاطرنشان ساخت که تصاویر و اسناد این مهمات متعاقباً انتشار می‌یابد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 85/11/27::: ساعت 11:6 عصر

    28 بهمن در دیدار با مقام معظم رهبری

    مردم آذربایجان شرقی حماسه بیعت را به نمایش می‌گذارند

    خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی و پرورشی بسیج استان آذربایجان شرقی گفت: هزاران نفر از اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی در قالب کاروان تجدید میثاق عاشورائیان به مناسبت قیام 29 بهمن مردم تبریز،28 بهمن امسال در دیدار با مقام معظم رهبری حماسه‌ای دیگر از بیعت با رهبری،انقلاب و اسلام را به نمایش می‌گذارند.

    کاظم فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: همزمان با فرا رسیدن قیام 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز علیه رژیم پهلوی در سال 1356، جمعی از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی در حسینه امام خمینی(ره) تهران به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهند رفت.
    وی تصریح کرد: این کاروان از اقشار مختلف مردم استان‌ آذربایجان شرقی به همراه امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان ‌آذربایجان شرقی، استاندار ،نمایندگان مجلس، فرمانداران، مدیران ، روحانیون، دانشجویان و دانش آموزان از شهرها و روستاهای استان روز جمعه تبریز را به مقصد تهران ترک خواهند کرد تا 28 بهمن به دیدار یار و رهبر خود بروند.
    فاطمی هدف از برگزاری این برنامه و کاروان را آشنایی مردم آذربایجان به خصوص نسل جوان با قیام مردم تبریز در سال 57 و تبیین چهره منفور رژیم شاهنشاهی عنوان کرد و اظهار داشت: امام راحل بر گردن همه ملت حق حیات دارند و ما در خصوص احیای راه و نام امام خمینی (ره) تحت رهبری حکیم و فرزانه زمان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم و امیدواریم این اقدام هرچند کوچک مورد رضایت حق تعالی و باعث شادی روح امام راحل باشد.
    خاطر نشان می‌شود، قیام 29بهمن سال 1356 دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین 19 دی مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبریز صورت گرفت، که با دخالت ایادی پهلوی، خشم و انزجار مردم تبریز به جوش آمده و قیام تاریخی افتخارآمیزی بر پیشانی این شهر ولایت مدار حک شد و این حرکت راه امت اسلامی را به راه خونینی که در بیش روی داشت پیوند داد و لحظاتی را به دنبال آورد که از آن خورشید حیات آفرین انقلاب اسلامی شروع به درخشش کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 85/11/27::: ساعت 10:0 صبح

    تاییدحک شدن آرم سپاه پاسداران بر بدنه ناو آمریکایی

      بالاخره پس از گذشت چندین روز از پخش غیر رسمی اخبار مربوط به اقدام نیروهای سپاه در حک نمودن آرم سپاه بر روی ناو آمریکایی،این اقدام به صورت رسمی از سوی فرماندهان سپاه مورد تایید قرار گرفت. این در حالی بود که چند روز پیش یک مقام نظامی آمریکایی هم وجود یک «علامت بزرگ سیاه»! بر بدنه یکی از ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس را تایید کرده بود.

    به گزارش رجانیوز،روز گذشته سردار شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، حک آرم سپاه  بر ناو  آمریکایی را مورد تایید قرار داد.

    جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این سخنرانی با اشاره به حک کردن آرم سپاه بر بدنه یک ناو آمریکایی گفت:این حرکت بدان معناست که  اگر لازم باشد می توان فضا را برای این ناوها نا امن کرد.

     
    سردار شوشتری که در مراسمی در یکی از مراکز نظامی سپاه پاسداران سخن می گفت، اظهار داشت که مسوولان نظام، تمامی تحرکات و کوچکترین تغییرات دشمن را زیرنظر دارند.

    جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت که اگر کاخ سفید بخواهد منطقی عمل کند، باید تمامی نیروهای خود را از منطقه خارج  کند تا منطقه امن شود. شوشتری همچنین هشدار داد که در صورت رویارویی آمریکا با  ایران، آنها نه تنها در منطقه، بلکه در کشور خود هم امنیت نخواهند داشت.

     گفتنی است اگرچه در روزهای گذشته یک روزنامه و برخی محافل کم مخاطب اینترنتی به این خبر اشاره ای گذرا نمودند اما به نظر می رسد در مورد این اقدام شجاعانه فرزندان ملت و البته تحقیرآمیز نسبت به نیروهای پرمدعای آمریکایی لازم بود یک هماهنگی رسانه ای جامع در اطلاع رسانی انجام شود.

    این در حالیست که عملیات مذکور از آن جهت که ازیک سو  نشاندهنده قدرت مانور فوق العاده زیردیایی های رادارگریز ایران است و از سوی دیگر موجب تحقیر عظمت سیاسی- نظامی «حضور ناو آمریکایی در یک منطقه» شده است، را می توان یک رویداد مهم نظامی برشمرد.اقدامی که بلاشک در عقب نشینیهای اخیر مقامات کاخ سفید در برابر ملت ایران بی تاثیر نبوده است.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 85/11/25::: ساعت 11:54 عصر

    شکست موج اول سناریوی جنگ روانی آمریکا

     حضور آگاهانه، پرشکوه و کم نظیر مردم انقلابی ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، موج اول سناریوی جنگ روانی آمریکا را خنثی و بی‌خاصیت کرد اما به نظر می‌رسد از یکی دو هفته آینده موج دوم جنگ روانی دشمن از راه برسد.

    رضا سراج، کارشناس مسایل استراتژیک در گفت‌وگو با بیان این‌که موج اول سناریوی جنگ روانی دشمنان شکست خورده است، یادآور شد: شرایط بحرانی آمریکا در منطقه - بویژه در عراق- مقامات آمریکایی را بر آن داشته بود تا با تشکیل یک کارگروه، علاوه بر بررسی وضع موجود و برآورد آسیب‌ها و فرصت‌های پیش رو، راهکارهای خروج آمریکا از بحران و بن‌بست استراتژیک را به مقامات کاخ سفید ارائه دهند که در این رابطه کارگروهی از نخبگان سیاسی نظامی و امنیتی تشکیل شد که به «گروه بیکر- همیلتون» معروف شد.
    وی افزود: این کارگروه پس از بررسی وضعیت موجود و برشماری آسیب‌ها و فرصت‌ها، به مسئولین کاخ سفید و دستگاه‌های دیپلماسی این کشور توصیه کرد که برای برون‌رفت از بحران موجود باید با ایران وارد مذاکره شد.

    این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این‌که چکیده این گزارش، ایران را «راه برون رفت آمریکا از بحران و بن بست استراتژیک» معرفی کرد، افزود: اما از آنجا که آمریکایی‌ها، براساس حس خود برتربینی، کبر همیشگی و خیر مطلق دانستن خود هیچگاه حاضر به مذاکره از موضع پایین و حتی برابر نیستند، با طراحی سناریوی پیچیده و چند مرحله‌ای که بنیان اصلی آن را جنگ روانی تشکیل می‌داد، سعی می‌کردند موازنه را به نفع خود تغییر داده و به زعم خود در موضع بالاتر نسبت به جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند.
    به گفته این کارشناس مسائل استراتژیک، هدف نهایی آمریکایی‌ها در این سناریوی پیچیده، تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران بود که طی فرآیند «وارد کردن ایران به تعلیق کامل و بدون قید و شرط فناوری هسته‌ای» و سپس «مذاکره»، این تغییر رفتار حاصل می‌گردید. در این راستا رابرت گیتس وزیر جنگ آمریکا صراحتاً اعلام داشت: «ما باید قبل از تعامل با ایران، موضع خود را تقویت نماییم. ایران برگ برنده‌های خوبی در اختیار دارد و آمریکا قبل از مذاکره با ایران باید در موضع برتر قرار گیرد؛ چرا که مذاکرات بدون اسلحه مانند نت بدون ابزار موسیقی است.»
    سراج ادامه داد: در اظهارات گیتس به موضوعی اشاره و تاکید شده که آن برگ‌های برنده ایران است؛ این موضوع در واقع رمزگشایی از جعبه سیاه سناریوی جنگ روانی آمریکاست.

    * برگ‌های برنده ایران

    وی در پاسخ به این سوال که برگ‌های برنده ایران که مورد اشاره گیتس بوده، چه مواردی می‌باشد؟ تصریح کرد: برگ‌های برنده مورد نظر رابرت گیتس، همان اهدافی است که در سناریوی جنگ روانی دشمن مورد آماج قرار می‌گیرد. «رهبری»، «عزم و اراده ملی و پشتوانه مردمی نظام»، «عزم راسخ اصولگرایان برای خدمت‌رسانی و رفع فقر، فساد و تبعیض»، «وجود نیروهای مسلح مقتدر و با ایمان»، «نزدیک شدن ایران به فرآیند تولید سوخت هسته‌ای» و «قدرت نرم و بازیگری ایران در منطقه» از موارد مهمی است که به عنوان برگ‌های برنده ایران عمل کرده است.

    * مراحل سناریوی عملیات روانی آمریکا از انتخابات خبرگان تا راهپیمایی 22 بهمن

    این کارشناس مسائل استراتژیک در تشریح مراحل سناریوی جنگ روانی آمریکا، از «کاهش قیمت نفت» به عنوان اولین مرحله نام برد و افزود: مرحله مقدماتی این سناریو، کاهش یکباره و کاملاً تصنعی قیمت نفت بود. کاهش قیمت نفت، پیام شوک‌آوری را به جمهوری اسلامی ایران منتقل می‌کرد و که پیامدهای آن حوزه اقتصاد و عوامل منبعث از آن را تحت تاثیر قرار می‌داد. این شوک، بستر را برای انتقال امواج شوک‌آور از حوزه اقتصادی، به حوزه اجتماعی و القا بحران فراهم می‌کرد.

    وی «تزریق ناامیدی و بی‌حسی در کالبد جامعه» را مرحله دوم این سناریوی عملیات روانی دانست و تاکید کرد: افزایش نقاط آسیب‌پذیر جامعه، حلقه دیگر سناریوی جنگ روانی است. افزایش قیمت‌ها به صورت مشکوک و بعضاً تصنعی علاوه بر اینکه تمرکز مسئولین را برای خدمت‌رسانی و تدبر به هم می‌زند، مطالبات مردم را نیز فزاینده می‌ساخت. این روند باعث آسیب‌پذیر شدن جامعه و تزریق بی‌حسی و ناامیدی نسبت به آینده در افکار عمومی می‌شد.

    سراج با اشاره به تلاش آمریکا برای «کاهش مشارکت مردم در انتخابات» شوراها و خبرگان به عنوان سومین مرحله،‌ تصریح کرد: مرحله سوم، تلاش برای کاهش مشارکت مردم در چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بود. این مرحله در صورت تحقق، از یک سو موجب تعمیق شکاف‌های درونی و افزایش آسیب‌پذیری‌های نظام می‌شد و از سوی دیگر با کاهش قدرت نرم‌ جمهوری اسلامی، توان بازیگری ایران در منطقه و جهان تعدیل می‌گردید.

    به گفته وی، «تصویب قطعنامه 1737 در شورای امنیت» چهارمین مرحله سناریوی آمریکا در جنگ روانی علیه ایران بود. آن‌ها براین باور بودند که کاهش مشارکت مردم و آسیب‌پذیر نشان دادن جمهوری اسلامی ایران، بستر لازم را در شورای امنیت و محیط بین‌الملل برای تصویب و صدور قطعنامه اثربخش فراهم می‌کند و از این طریق می‌توانند فشار سیاسی و دیپلماتیک را نیز بر ایران فزاینده ‌کنند؛ بر این اساس بود که با تلاش فراوان قطعنامه 1737 را در شورای امنیت به تصویب رساندند.

    این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به «تهدید به حمله نظامی» به عنوان پنجمین مرحله از عملیات روانی اظهار داشت: آمریکایی‌ها با حربه نخ‌نما شده حمله نظامی، در واقع سعی داشتند با در هم آمیختن شوک حمله نظامی و اقتصادی ناشی از تصویب قطعنامه موجی از بحران را به صورت آوار ویران کنند و بر سر افکار عمومی و مسئولین جمهوری اسلامی ایران فرود آورند. به نظر می‌رسد برآورد آنان در این مرحله این بود که با اثربخش شدن بی‌حسی در جامعه و ایجاب ارعاب، جمهوری اسلامی ایران پشتوانه مردم (عزم و اراده ملی) خود را از دست بدهد.

    وی افزود: مقامات کاخ سفید در این مرحله و بر حسب تجزیه، حساب ویژه‌ای روی عوامل نفوذی و عوامل مرعوب باز کرده بودند. حوادث گذشته به آنان نشان داده بود که هرگاه چالشی را از بیرون ایجاد کنند، مرعوبین و ساده‌لوحان با تحریک عوامل نفوذی از یک سو جنگ روانی مورد نظرشان را در داخل تقویت کرده و اوضاع را وخیم جلوه می‌دهند و از سویی دیگر برای عبور از بحران مورد ادعا، کوتاه آمدن از اصول و مذاکره و سازش را توصیه می‌نمایند.
    سراج با بیان این‌که با سنگین شدن فضای تحریم اقتصادی - تجاری و تهدید نظامی، تا حدودی انتظارات آنان برآورده شد، خاطرنشان کرد: خط نفوذ به یکباره عناصر مرعوب را تحریک نمود و جنگ امواج و عملیات روانی دشمن از طریق آنان تقویت و رله شد.

    این کارشناس مسائل استراتژیک، تلاش برای «انفعال افکار عمومی با پخش شایعه» را حلقه ششم از زنجیره جنگ روانی دشمن دانست و تاکید کرد: توزیع و پخش شایعه‌های مخرب که رد پای برخی از عناصر داخلی نیز در آن مشاهده گردید، در راستای اجرای این طرح بود. در این راستا شایعه کسالت رهبر معظم انقلاب اسلامی در واقع ناظر بر ایجاد انفعال در افکار عمومی بویژه دوستداران نظام بود که به دلیل حساسیت و نگرانی شیوع آن خیلی سریع صورت پذیرفت.

    وی آخرین مرحله عملیات روانی را «افزایش فشار سیاسی و روانی منطقه‌ای» دانست و افزود: آمریکایی‌ها در این مرحله با طرح واهی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان، فلسطین و ... و همچنین تحریک کشورهای عربی، به دنبال کاهش قدرت نرم ایران و کانالیزه کردن جمهوری اسلامی به سوی اهداف مورد نظر خود بودند. در این راستا حمله به کنسولگری ایران در عراق و ربودن پنج دیپلمات ایرانی، ناظر بر افزایش فشار سیاسی و روانی منطقه‌ای برای تحقق اهداف مورد نظر در سناریوی جنگ روانی آنان است.

    به گفته سراج، مراحل هفت گانه مذکور دقیقاً نشان دهنده آماج عملیات روانی دشمن علیه پایه‌های اقتدار و نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی یا به تعبیر آقای رابرت گیتس برگ‌های برنده ایران می‌باشد.

    * اهداف سناریوی عملیات روانی آمریکا

    این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اهداف سناریوی جنگ روانی آمریکا تصریح کرد: کاهش حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اولین هدف گنجانده شده آمریکایی‌ها در سناریوی جنگ روانی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات خود در تاریخ 19 بهمن به آن اشاره فرمودند.
    به گفته وی، ترغیب متحدان و بسترسازی در محیط بین‌الملل برای اعمال فشار بیشتر به نظام جمهوری اسلام ایران با مستمسک قرار دادن عدم مشارکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن هدف دیگر سناریوی آمریکایی بود.

    سراج، وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به تعلیق کامل و بدون قید و شرط درخصوص فن‌آوری هسته‌ای با سنگین کردن فضای بین‌المللی و تهدید نظامی،‌ وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به مذاکره مستقیم از موضع ضعف و در نهایت تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دیگر اهداف مهم سناریوی عملیات روانی آمریکا علیه ایران دانست و تصریح کرد: اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در 19 بهمن فرمودند: «امسال نیز مردم با حضور باشکوه خود باعث می‌شوند این دشمنان به شدت حرص بخورند».

    وی با بیان این‌که حضور آگاهانه، پرشکوه و کم نظیر مردم انقلابی ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال موج اول سناریوی جنگ روانی آمریکا را خنثی و بی‌خاصیت نمود، اظهار داشت: این حضور بسیار ارزشمند که نشان از آگاهی و سطح بالای شناخت و تحلیل مردم از شرایط و وضعیت ایران و جهان می‌باشد و بار دیگر عزم و اراده ملی و پشتوانه مردمی (قدرت ملی) نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشانید.

    این کارشناس مسائل استراتژیک در عین حال تصریح کرد: اما این پایان کار نخواهد بود و به نظر می‌رسد از یکی دو هفته آینده موج دوم جنگ روانی دشمن از راه خود رسید و برای مقابله با آن بیش از پیش نیازمند به عواملی همچون تبعیت از مقام معظم رهبری، حفظ وحدت و انسجام ملی، پرهیز از تنش‌های داخلی، تقویت امید به آینده، افزایش سطح اطلاع‌رسانی و از توطئه‌های دشمن، نمایش اقتدار ملی، تداوم نهضت خدمت‌رسانی به جامعه و اطلاع‌رسانی از خدمات صورت گرفته می‌باشیم.

    منبع: خبرگزاری فارس



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 85/11/25::: ساعت 12:3 صبح

    سالروز تخریب بارگاه ملکوتی امامین عسکریین به دست مزدوران امریکایی را تسلیت عرض می نماییم. به امید روزی که جنایتکاران سرمست امریکایی و عوامل دست نشانده شان جواب دندانشکنی از این همه گستاخی دریافت کنند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 85/11/23::: ساعت 10:25 عصر

    در یک کلام مردم با ایمان ایران در یوم الله 22 بهمن امسال پرشورتر از سالهای قبل در سراسر کشور گل گاشتند و پوزه استکبار جهانی بویژه امریکای جنایتکار را به خاک مالیدند.
     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 85/11/23::: ساعت 10:19 عصر

    بیست و نهمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرامی و مبارکباد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 85/11/22::: ساعت 12:27 صبح

    محتوای پیام رهبر انقلاب به پوتین چه بود؟

     سفر دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری به روسیه و دیدار با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گمانه زنی های فراوانی را در پی داشته است.

    به گزارش رجانیوز، پس از آن که ایران پیشنهاد روسیه را برای غنی سازی در خاک این کشور نپذیرفت، روسیه در همراهی آشکار با غرب قطعنامه 1737 را علیه فعالیت های هسته ای ایران در شورای امنیت به تصویب رساند.

    اما روند مناسبات ایران و روسیه پس از سفر ایوانف به تهران و ارائه پیام پوتین به مقامات ارشد ایران روند تازه ای یافته است. هفته گذشته هم علی اکبر ولایتی با سفر به مسکو، پاسخ رهبری ایران را به پیام رئیس جمهور روسیه ابلاغ کرد.

    درباره محتوای پیام ولایتی یک مقام ارشد روسیه اظهار داشت: ایران در پیام خود به روسیه پیشنهاد کرد سیستم جدید امنیتی منطقه ای تاسیس شود. با حضور نظامی آمریکا در منطقه پیشنهاد ایران می تواند  خیلی موثر باشد.

    این مقام روسی وجود هرگونه مساله ای مبنی بر تعلیق غنی سازی در این پیام را رد کرد.

    در این باره یک روزنامه روس ، سفر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری به روسیه و دیدار وی با ولادیمیر پوتین را، اقدامی برای جلب حمایت مسکو و اتحاد امنیتی با روسیه در آستانه همایش بین المللی امنیتی در مونیخ دانست.

    روزنامه کامرسانت روز جمعه نوشت: ولایتی پیام ویژه (آیت الله) خامنه ای را به رییس جمهوری روسیه داد که پاسخ پیام اخیر پوتین به رهبران ایران بود.

    این روزنامه افزود: احتمالا نامه ایران پیشنهاد به روسیه در مورد اتحاد راهبردی علیه مخالفان مشترک دو کشور و تقسیم وظایف در قبال مساله خاورمیانه و آسیای مرکزی بود.

    رهبر روحانی ایران پیشتر پیشنهاد ایجاد اوپک گازی را نیز مطرح کرده بود اما پاسخ رسمی از روسیه نگرفت و پوتین تنها متذکر شد این پیشنهاد  نیاز به تعمق دارد.

    این روزنامه افزود: پوتین که قرار است در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ  سخنرانی کند، ولایتی را به حضور پذیرفت و با آرامش ابراز امیدواری کرد که راه حل هایی برای مسایل موجود پیدا شود.

    هدف مذاکرات ولایتی در مسکو نیز جلب حمایت روسیه برای مقابله با فشار غرب بود، طرف های روسی با احتیاط ابراز عقیده کردند اما مقام ایرانی از  گفتن تعارفات دریغ نورزید.

    کامرسانت نوشت :هنگامی که نماینده ویژه رهبر روحانی ایران در حال مذاکرات برای جلب حمایت مسکو بود، خود (آیت الله) خامنه ای بر آزمای پدافند هوایی «تور ام -یک» دریافتی از روسیه نظارت کرد و نسبت به حمله  آمریکا به ایران هشدار داد.

    این روزنامه افزود :با لحنی که مقامات روسیه در روزهای اخیر درباره ایران صحبت کردند، تهران می تواند تا اندازه ای به حمایت مسکو امید داشته باشد.

    اما مسکو نیز میان دو راهی قرار گرفته است: تهران امید دارد روسیه با اتحاد راهبری با ایران تلاشهای آمریکا را خنثی کند، واشنگتن هم در مورد  نقش مثبت مسکو در مهار ایران انتظار دارد.

    کامرسانت ادامه داد: هر دو طرف (ایران و آمریکا) با ژست های ملایم اعلام می کنند که وقت انتخاب مسکو فرارسیده است.

    روزنامه در پایان نوشت: اگر ولایتی در دیدار دیروز توانسته باشد کلید قلب پوتین را پیدا کند، شاید رییس جمهوری روسیه بتواند با قاطعیت بیش از  پیش در مونیخ سخنرانی کند.

    منبع: رجا نیوز



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 85/11/21::: ساعت 11:13 صبح

    این اطلاعیه روز گذشته در نماز جمعه یزد توزیع گردید

    بسمه تعالی

        یوم ا... 22 یهمن در پیش روی ماست، روزی که یزید زمان از اریکه قدرت به زیر آمد و شیطانها بویژه امریکای جهانخوار از این حادثه تا کنون سخت عصبانی هستند. پاسداشت این روز بزرگ، با فریاد تکبیر در شامگاه 21 بهمن و شرکت در راهپیمایی عظیم آن، موجب خشنودی یاران حق و یأس دشمنان اسلام خواهد شد. بیاییم امسال نیز هر چه با شکوهتر به خواست سلاله پاک اهل بیت عصمت و طهارت و نایب امام زمان (عج) لبیکی دوباره گفته و ثابت کنیم ما لبیک گویان نهضت حسینی هستیم و تسلیم زورگویی یزیدیان و کفّار نمی شویم و از این انقلاب عاشورایی دفاع خواهیم نمود و در خانه نشستنی که شادی دشمنان اسلام و تضعیف جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشته باشد و موجب تقویت تهدیدهای اخیر شیطان بزرگ گردد، بر خود حرام می دانیم. وعده ما شامگاه 21 بهمن پشت بامها و 22 بهمن در خیابانها.                  جمعی از خانواده شهداء یزد 20/11/85                                                                                    



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 85/11/21::: ساعت 10:11 صبح

       1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 67
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779285

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<