سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که به کار کسانى خشنود است ، چنان است که در میان کار آنان بوده است ، و هر که در باطلى پا نهاد ، دو گناه بر گردن وى افتاد ، گناه کردار و گناه خشنودى بدان کار . [نهج البلاغه]
اصولگرا

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: صداوسیما با به سخره گرفتن طرح امنیت اجتماعی، زحمات نیروی انتظامی را به هدر داد.

 حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده در گفتگو با رجانیوز، با اشاره به رشد کمی قابل توجه برنامه های صداوسیما، اظهار داشت: پس از ریاست آقای ضرغامی، برنامه ها از رشد کمی خوبی برخوردار شد اما به صورت مشهودی از کیفیت برنامه ها کاسته شد.

 وی در ادامه، نگاه کمی و آماری محض به برنامه ها را نگاهی نادرست و غیرعلمی خواند و افزود: رادیو و تلویزیون بجای برنامه ریزی های کمی و بی محتوا باید به سمت برنامه ریزی هدفمند با نگاه ارزشگرایانه و کیفی حرکت کنند زیرا نتیجه رویکرد کنونی این است که یک فرد متدین، معتدل و غیرافراطی جرأت نمی کند همراه با خانواده خود به دیدن برخی فیلم های سینما یا سریال های تلویزیون بنشیند.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ابراز نگرانیهای رهبر انقلاب در دیدار با اعضاء این کمیسیون نسبت به برنامه های رادیو و تلویزیون، اظهار داشت: نگاه آماری محض، یکی از آفاتی است که فرهنگ، نظام و انقلاب ما را در بسیاری از موارد تهدید می کند زیرا اگر خود را محدود به این آمارها کنیم، می بینیم که سینمای هالیوود و بالیوود بسیار بیشتر از سینمای ما خروجی دارند اما در بسیاری از موارد ضدفرهنگ عمل می کنند.

 یحیی زاده با ابراز تأسف از برخی برنامه های صداوسیما که منجر به هدر رفتن زحمات نیروی انتظامی شده است، اضافه کرد: علیرغم حمایت قاطع رهبری از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، در برخی برنامه های سیما و حتی صدا، این طرح به سخره گرفته شد.

 وی در ادامه به ضعف قانونی در مسأله نظارت مجلس بر صداوسیما اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود ضعف قانونی، نقش نظارتی اعضاء کمیسیون فرهنگی بر این سازمان بسیار کمرنگ تر از سایر سازمانهاست.

 نماینده مردم تفت و میبد، همچنین با اشاره به انتقادات برخی مراجع، علما و نخبگان فرهنگی کشور از برنامه های رادیو و تلویزیون، افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس طبق وظیفه ای که دارد، تصمیم گرفته است تا با دعوت از رئیس سازمان صداوسیما، انتقادات خود را به صورت شفاهی و حضوری اعلام کند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/10/25::: ساعت 11:53 صبح

    شهادت سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب با وفایش تسلیت باد.

     ماه محرّم ماه پیروزی خون بر شمشیر ، ماه رسوایی ظالمان و ستمگران



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/10/19::: ساعت 4:43 عصر

    نمودار بیانات مقام معظم رهبری http://farsi.khamenei.ir/Data/Media/PDF/FA/861012A.pdf در استان یزد را ملاحظه فرمایید 
    www.leader.ir



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/10/17::: ساعت 11:47 صبح

      سفر مقام معظم رهبری به استان یزد خیر و برکات معنوی و مادی زیادی برای یزد داشته و خواهد داشت که آینده روشن کننده این خواهد بود خدا را هزاران بار شاکریم که به برکت خون شهدا و تلاشهای امام راحل از نعمت ولایت برخورداریم و اگر نبود این نعمت عظمی، با این همه دشمنی که از سوی کفار خارجی و منافقان داخلی صورت گرفت و می گیرد، چه بسا سالها بود که ما گرفتار دشمنان خون آشام شده بودیم و وضع ما به مراتب بدتر از آنچه که در عراق و افغانستان مشاهده می کنیم بود.     

    www.leader.ir

         در یک نگاه ساده بد نیست یکی از مشاهداتمان که در این چند روز سفر مقام معظم رهبری مشاهده کردیم بیان شود و آن تغییرات شدید جوی بود. چند روز قبل از سفر هوا بسیار سرد بود که برای نصب پارچه های خیرمقدم و... مردم مشکل داشتند. ولی شیفتگان ولایت و رهبری بدون توجه به سردی و سوز سرمای کویری، شب و روز تلاش کردند. شب و صبح روز دوازدهم که روز میعاد بود هوا ابری، بدون بارندگی و نسبت به روز قبل گرم شد. اما پس از اینکه دیدار صورت گرفت هنگام ظهر هوا رو به سردی رفت.

    روز شنبه 15/10/86 که مقام معظم رهبری جهت عزیمت به ابرکوه حرکت فرمودند هوای یزد بسیار سرد و با بارندگی بود که به واسطه مه و بارندگی معظم له یک ساعت دیرتر به ابرکوه رسیدند. اما در ابرکوه به گفته یکی از حاضرین هوا ابری و بدون بارندگی و گرم بود. صبح امروز 16/10/86 که آخرین دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین و اقشاری از مردم بود هوا نیمه ابری و معمولی بود و پس از دیدار هوا آفتابی شد و حدود  سه ساعت بعد تغییرات شدید دمایی خود را نشان داد و با کشیده شدن ابر و باد نسبتاً شدید نوید آمدن برکت الهی داده شد. ما اطمینان داشتیم دعای مقام معظم رهبری در کنار ارادتهای خالصانه به ولی امر مسلمین تأثیر خود را خواهد گذاشت و استان یزد که در سال جاری از آمدن باران مناسب محروم شده بود سیراب خواهد شد. هم اکنون که این عبارتها را می نویسم برف و بوران شدیدی در حال باریدن است که این سالها اینچنین سابقه ای نداشته است. الحمد لله شکراً لله

                 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/10/16::: ساعت 11:18 عصر

    اجتماع عظیم مردم یزد

    حضرت آیت الله خامنه ای در اجتماع عظیم مردم یزد،‌ با تشکر صمیمانه از ابراز احساسات گرم و پرشور آنان، اعتماد به نفس ملی را از عوامل اصلی توفیقات ملت ایران در میدانهای مختلف خواندند و با اشاره به اهمیت فراوان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، حضور گسترده و همه جانبه مردم در این انتخابات، تلاش برای شناسایی و انتخاب نامزدهای اصلح و مراعات رفتار صحیح انتخاباتی و پرهیز از تخریب نامزدها، را ضروری برشمردند.

    ایشان انتخابات را مهمترین مسئله ملت ایران در سالجاری و میدان بزرگی برای نشان دادن عزم، و استقامت، رشد ملی و دانایی و بصیرت ملت ایران برشمردند و با اشاره به برخی تلاشهای دشمنان برای مسدود شدن باب انتخابات در نظام جمهوری اسلامی افزودند: در پرتو اراده خداوند متعال این تلاش دشمن به جایی نرسید و مردم با حضور خود در انتخابات مختلف، به مردمسالاری دینی جلوه هایی پرشکوه بخشیدند.

    حضرت آیت الله خامنه ای حضور همه جانبه و گسترده مردم را در انتخابات مجلس هشتم دارای کمال اهمیت دانستند و خاطرنشان کردند: مسئله دیگری که حائز اهمیت فراوان است تلاش و دقت مردم برای شناخت نماینده اصلح است.

    ایشان با اشاره به صلاحیتهای متفاوت نامزدهایی که صلاحیت آنها را شورای نگهبان اعلام می کند افزودند: هنر مردم شهرهای مختلف کشور این است که از میان این نامزدها، بهترین افراد را از لحاظ ایمان، اخلاص،‌امانت، دینداری و آمادگی برای حضور در میدانهای انقلاب انتخاب کنند و به کسانی رأی دهند که نسبت به نیازهای مردم دردشناس ترین و دردمندترین افراد باشند.

    رهبر انقلاب اسلامی،‌انتخاب بهترین نامزدهای انتخاباتی با رأی مردم را زمینه ساز تشکیل مجلس مورد نیاز کشور خواندند و خاطرنشان کردند: در شناخت نامزدها، نباید تبلیغات رنگین و متنوع و یا وعده های بزرگ و غیرعملی عمران و آبادانی را ملاک قرار داد چرا که اینگونه کارها وظیفه دولت است و وظیفه نماینده مجلس شناخت و تصویب قوانین مورد نیاز و مشخص کردن مسیر حرکت قوای مجریه و قضاییه است.

    ایشان، با توصیه مؤکد به نامزدهای انتخاباتی و علاقه مندان آنها درباره پرهیز از هرگونه بداخلاقی، تخریب و تهمت زدن افزودند: هتک آبرو و تخریب افراد در شب نامه ها، مطبوعات، پایگاههای اینترنتی و دیگر وسایل، به هیچ وجه صحیح و مصلحت نیست و اینجانب درخواست و اصرار می کنم که علاقه مندان نامزدها فقط به تبلیغ و تعریف از افراد مورد نظر خود بپردازند و از روشهای تخریبی معمول در برخی کشورها به شدت پرهیز کنند.

    ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، اعتماد به نفس ملی را دارویی فکری و روحی دانستند و با تشریح نقش اعتماد به نفس ملت ایران در پیروزی انقلاب و میدانهای مختلف افزودند:‌ ملت بزرگ ایران در مسیر تحقق آرمان اصلی خود یعنی ایجاد جامعه ای اسلامی قرار دارد و پیمودن این راه پرافتخار، بدون حفظ و تقویت اعتماد به نفس ملی ممکن نیست.

    حضرت آیت الله خامنه ای،‌تحقق کامل عدالت اجتماعی، رواج گسترده اخلاق اسلامی، شجاعت، عزت، اقتدار و برخورداری از مواهب زندگی را از شاخصه های اصلی جامعه اسلامی دانستند و افزودند: همه این شاخصها در جامعه ای معنا و مفهوم واقعی می یابد که بهروزی و سعادت را در عبودیت خدا جستجو کند و ملت مؤمن ایران، از عمق جان خود،‌چنین آرمانی را دنبال می کند.

    رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بحرانهای اخلاقی،‌ جنسی، خانوادگی و اقتصادی لیبرال دمکراسی غرب،‌خاطرنشان کردند: این بحرانها نشان می دهد که پیشرفت علمی و مادی، آرزوها و آرمانهای بشری را محقق نمی سازد و آرامش و سعادت حقیقی را به دنبال نمی آورد.

    ایشان اراده و آرمانگرایی ملت ایران را زمینه ساز ایجاد نظامی متکی بر آرا و عواطف مردم برشمردند و افزودند: هیچ کشوری در منطقه از لحاظ اتکا به آرا و خواستهای مردم به پای ایران نمی رسد اما متأسفانه برخی به علت ملاحظات جناحی و سیاسی و برای دلخوشی دشمنان، مرتب منفی بافی می کنند و با وجود برگزاری انتخابات متعدد، آزاد و پرشور در کشور و حضور گرایشهای مختلف در این انتخابات، از نبود دمکراسی در ایران سخن می گویند.

    ایشان مردم سالاری دینی را، شیوه ای بدیع و تازه خواندند و با اشاره به چارچوبهای مختلف نظامهای دمکراسی در جهان افزودند: ملت ایران به علت ایمان به پروردگار چارچوب دمکراسی خود را اسلام عزیز قرار داده است و مردمسالاری دینی و اسلامی را به جهان عرضه کرده است و ملتهای مسلمان نیز به همین علت، به چشم عظمت به ملت ایران نگاه می کنند.

    رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هوچی گری تبلیغاتی دشمنان درباره مسائل مختلفی نظیر مردمسالاری دینی،‌موضوع زنان، سیاست خارجی، روابط ایران با قطبهای قدرت جهان و مسائل دیگر افزودند: ملت بزرگ ایران، فریب این هوچی گریها را نخورده و نخواهد خورد و با تقویت اعتماد به نفس ملی، به سوی آینده درخشان خود حرکت می کند.

    ایشان، پیشرفتهای بسیار چشمگیر علمی در بحث انرژی هسته ای و علوم نوین از جمله سلولهای بنیادی و درمان برخی بیماریهای صعب العلاج را از آثار مبارک اعتماد به نفس ملی خواندند و افزودند: ملت ایران با استعداد درخشان و اعتماد به نفس، همچنان در مسیر پیشرفت به پیش خواهد رفت.

    حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز خرسندی از سفرهای استانی دولت اجرای مصوبات این سفرها را ضروری و با ارزش خواندند و افزودند:‌ حل مشکلات، کار آسانی نیست اما مسئولان برای رفع موانع، بی وقفه در تلاشند و این سعی و تلاش امری با ارزش است.

    ایشان اعتماد موجود میان ملت و مسئولان را اعتمادی عمیق برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمن سعی می کند با متهم کردن و تضعیف قوای مختلف و دستگاههای گوناگون، مردم را دچار سردرگمی کند اما ملت ایران هوشیار است و دلسوزی و تلاش مسئولان را درک می کند و به همین علت پیوند مردم و مسئولان گرمتر و مستحکم تر خواهد شد.

    رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان مردم استان یزد را بسیار صمیمی، مؤمن، با صفا، مبتکر، دارای پشتکار، نجیب، با استعداد، و سرشار از ایمان و باور دینی دانستند و با اشاره به برخورداری منطقه یزد از علما و شخصیتهای بزرگ، و سوابق تاریخی و درخشان «دینی، علمی و ‌هنری این منطقه»، افتخارات فراوان مردم استان یزد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی،‌دفاع مقدس و دیگر عرصه ها را یادآور شدند و افزودند: اینها بخشی از هویت و ریشه های تاریخی و شناسنامه مبارک مردم استان یزد است و مردم منطقه به وی‍ژه جوانان باید این شناسنامه پرارزش را بشناسند و قدربدانند.

    پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب حجه الاسلام والمسلمین صدوقی امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ویژگیهای مردم مومن و انقلابی این منطقه گفت: در سالی که رهبر انقلاب اسلامی آن را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری کردند مردم استان یزد در پرتو درک و هوشیاری همیشگی خود به وظایف خویش در دفاع از آرمانهای اسلام و انقلاب عمل می کنند و در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی حضوری فعال خواهند داشت.  منبع


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/10/12::: ساعت 8:4 عصر

    الحمدلله الّذی جعلنا من المتمسّکین بولایت امیرالمؤمنین علیه السلام.

    عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خم مبارک باد 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/10/8::: ساعت 6:7 عصر

      آیت الله مکارم، مدیران رادیو جوان را به حضور نپذیرفت

     آیت الله مکارم شیرازی، مدیران رادیو جوان را به دلیل جوسازیهای صورت گرفته از سوی آنان و برخی سایت های نزدیک به این جریان، به حضور نپذیرفت.

     به گزارش رجانیوز، این دیدار که به درخواست مدیران رادیو جوان، بنا بود دوشنبه سوم دیماه در بیت آیت الله مکارم شیرازی انجام شود، به دلیل اظهارات منتشر شده از سوی مدیر این رادیو و شیطنت های صورت گرفته از طریق برخی سایت های نزدیک به این جریان لغو گردید.

     بنا بر این گزارش، در پی انتشار خبر دیدار آیت الله مکارم با مدیران کل صداوسیما که ایشان نسبت به برخی برنامه های این رادیو انتقاد شدید کرده و آن را در شأن جمهوری اسلامی ندانسته بودند، درخواست دیداری از سوی رادیو جوان به دفتر این مرجع تقلید رسید. هدف از این دیدار گزارش عملکرد رادیو جوان و توضیح درباره سیاستگذاریهای این رادیو اعلام شده بود که از سوی آیت الله مکارم مورد موافقت قرار گرفت.

     با این حال، روز گذشته مشروح اظهارات مدیر رادیو جوان در بازدید از خبرگزاری فارس منتشر شد که وی با ادعای اینکه "برنامه‌های رادیو جوان هیچ نکته‌ای ندارند که در شأن جمهوری اسلامی نباشند"، اضافه کرد: «مثلاً در نظر بگیرید برخی از سایت‌ها تیتری برای فرمایشات حضرت آیت الله مکارم شیرازی انتخاب کرده بودند که بسیار شیطنت آمیز بود. بعد از اینکه دفتر ایشان خبر درست را روی سایت خود گذاشتند ما متوجه شدیم که ایشان بخشی از یکی از برنامه‌های ما را مد نظر داشته‌اند و این مشکل کوچک به سرعت مرتفع شد.»

     این ادعا همچنین از سوی برخی سایت های همسو با رادیو جوان نیز تکمیل شده بود. این سایتها خبر انتقاد شدید آیت الله مکارم را که از سوی "مرکز خبر حوزه علمیه قم" و "خبرگزاری رسا" منتشر شده بود، به رجانیوز منتسب کرده و همانند مدیر رادیو جوان ادعا کردند دفتر آیت الله مکارم اظهارات منتشر شده به نقل از ایشان را تکذیب کرده است.

     این در حالیست که یکی از مسئولان دفتر این مرجع تقلید، هرگونه تماس از سوی این رادیو را تکذیب و بر صحت خبر منتشر شده در زمینه انتقادات آیت الله مکارم از رادیو جوان تأکید کرد.

     گفته می شود دلیل اصلی لغو دیدار با مدیران رادیو جوان از سوی آیت الله مکارم، همین حاشیه سازی ها و شیطنتها بوده است. ظاهراً مدیران این رادیو جوان قصد داشتند پس از دیدار به سرعت ابتکار عمل رسانه ای را در دست بگیرند و به نوعی قانع شدن آیت الله مکارم از توضیحات خود را القا کنند.

     از سوی دیگر، گویا این مسئله به یک رویه جاری در صداوسیما تبدیل شده است که به محض بروز یک انتقاد برای ساکت کردن منتقد، پروژه های تبلیغاتی تعریف می شود. نتیجه این رویه هر چه که باشد یقیناً به اصلاح نمی انجامد.

     همچنین شنیده شده تیم ویژه ای برای بررسی محتوای ساختارشکنانه برنامه های این رادیو تشکیل شده است. این در حالیست که مدیر رادیو جوان در بازدید از خبرگزاری فارس با دفاع مطلق از برنامه های این رادیو گفته بود: تمام گفتار مجری‌های ما در تمام برنامه‌ها مدام در حال ویرایش شدن است و متون به بخشی می‌روند و ویرایش مشخصی دارند و ما تلاش می کنیم در متون خود کمترین ایرادها را در بخش های ادبیاتی و زبانی داشته باشیم.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/10/4::: ساعت 6:37 عصر

    دیروز به خاطر شلوغی کارم نتوانستم فکری ارائه کنم اما تنهایی خود را در میان جمع دیدم و احساس کردم که اگر خدا را حس نمی کردم آرامش که از آسایش مهم تر است هرگز به سراغم نمی آمد،واقعا چرا در نماز یومیه 10بار می گوییم« إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ» یعنی فقط ترا می پرستیم و فقط از تو کمک می خواهیم.باید قبول کنیم هیچ کس جز خدا یاری کننده آدمی نیست و هیچ کس جز او نمی تواند معبود انسان باشد،باید باور کنیم که اگر به غیر خدا رجوع کنیم در نهایت جز پشیمانی نتیجه ای ندارد.

    رمز اخلاص همین است   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/10/4::: ساعت 6:19 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 24
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779242

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<