سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بهترین کارها آن بود که به ناخواه خود را بدان وادارى . [نهج البلاغه]
اصولگرا

سالروز شهادت امام حسن عسکری بر آقا امام زمان علیهماالسلام و مقام معظم رهبری و شیعیان آن حضرت تسلیت باد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/1/7::: ساعت 9:43 عصر

      در عمل مانند بچه گربه رفتار می کنیم!

      تصور رایج از مجالس و دولت امریکا اینگونه است که کنگره و مجلس سنا تحت نفوذ دموکرات‌ها بوده و این طیف از سیاستمداران امریکایی، رویکردی ملایم‌تر را درخصوص ایران دنبال می‌کنند و در مقابل دولت جمهوریخواه ایالات متحده به دنبال برخوردهای سخت از تحریم اقتصادی تا تهاجمات نظامی است. مذاکرات چالشی سناتورهای امریکایی با مقامات وزارت خارجه و خزانه‌داری این کشور، گویای عکس این واقعیت در مقام عملی و نهشعاری است. شاید واقعیت‌هایی که برای دولت امریکا از نزدیک محسوس است موجب شده جای تندروها و کندروها عوض شود.

     به گزارش رجانیوز به نقل از فایننشال تایمز، در حالیکه روز چهارشنبه سناتورهای امریکایی از دولت بوش درخواست کردند که سخت گیری‌های خود را در خصوص ایران بیفزاید ولی مقامات وزات خارجه و خزانه‌داری امریکا درخصوص مجازات شرکت‌های  اروپایی و آسیایی طرف معامله با ایران که در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، مقاومت کردند.

     "کریس داد" سناتور کمیته بانکی سنای امریکا ضمن اینکه فهرستی از صد و بیست وشش میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش گاز و نفت ایران را نشان می‌داد از مقامات امریکایی خواست با ایران سختگیرانه‌تر برخورد کنند.

     رابرت منندز سناتور ایالت نیوجرسی که یک دموکرات است، نیز گفته ما زمانی که حرف می زنیم بسیار خشن صحبت می کنیم ولی هنگام عمل که می رسد، مانند یک بچه گربه عمل می کنیم!

     نیکلاس برنز و استوارت لیوی معاونان وزارت‌های امورخارجه و خزانه‌داری در امریکا اما در پاسخ به این اعتراض‌ها، به ناتوانی خود اذعان دارند: اعمال تحریم بر ضد شرکت‌های خارجی به ائتلاف جهانی که امریکا سعی دارد بر سر برنامه اتمی ایران نگه دارد، آسیب می‌زند چرا که امریکا می‌خواهد به ایران فشار وارد کند نه  به متحدان خود.

     در همین حال لوی، نیز درباره پیامد تحریم شرکت‌های اروپایی و ژاپنی برای امریکا هشدار داد و گفته است: خطر موجود این است که این امر ممکن است تلاش‌های امریکا برای تصویب قطعنامه تحریم بر ضد ایران  را در سازمان ملل به خطر بیندازد. از دیگر سو اجرای فرامرزی قوانین امریکا بحث انگیز بوده و ممکن است به شکل خصومت‌آمیز با متحدانمان رفتار شود.

     اعترافات صریح مقامات سیاست‌خارجی و اقتصادی دولت امریکا به ناتوانی در گسترش دامنه تحریم‌های اقتصادی ایران به حوزه تعاملات اقتصادی با سایر کشورها، در حالی برای اولین بار و در این سطح رسانه‌ای می‌شود که پیش از این نیز تحلیلگران حرکت دست به عصای شورای امنیت درباره تحریم‌های هسته‌ای و موشکی ایران را که سال‌ها در تحریم‌هایی نانوشته با آن دست و پنجه نرم می‌کرده و وارد نشدن به زمین محدودیت‌های تجاری- اقتصادی درزمینه سایر اقلام، عدم همراهی کشورهای طرف ایران به دلیل منافع اقتصادی بعضاً غیرقابل جایگرین دانسته بودند. یعنی همان نکته‌ای که نیکلاس برنز اصراری بر مخفی نگاهداشتن آن ندارد: " امریکا می‌خواهد به ایران فشار وارد کند نه  به متحدان خود"



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/1/7::: ساعت 9:38 عصر

    تجمع و راهپیمایی اعتراض آمیز نسبت به پدیده شوم بد حجابی و بی تفاوتی مسئولین قضایی استان یزد

    بعد از ظهر امروز 6/1/86 تجمعی در مسجد مدرسه مصلی از سوی آحاد مختلف مردم یزد گرفت در این جلسه که بعد از نماز مغرب و عشاء صورت گرفت ابتدا شعارهایی بدین شرح داده شد: خواهرم حجابت.    برادرم نگاهت.    حجاب چادر عزت یاران دین است.    کوبنده تر از سرخی خون شهید است.      سپس احمد محتشمی رئیس مجمع المحسنین یزد که ریاست فدراسیون زیمناستیک ایران و غرب آسیا را بر عهده دارد و نقش اصلی را در این فراخوانی و هماهنگی با مسئولین داشت سخنرانی نمود و از بی تفاوتی مسئولین قضایی و عدم مجوز برای راهپیمایی به سمت دادگستری از سوی شورای تأمین استان گلایه کرد. سپس حجه الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی به ایراد سخنرانی پرداخت و ناراحتی خود را از وضع بد حجابی خصوصاً بعضی از میهمانان نوروزی ابراز داشت و نگرانی خود را از کوتاهی های هم لباسی های خود و مسئولین اجرایی و قضایی ابراز نمود. بعد دکتر شایق در سخنانی علت اصلی عدم برخورد با بد حجابی از سوی مسئولین اجرایی را عدم مجوز و تأمین برای ضابطین و ناصحین دانست و ذکر نمود متأسفانه تشکیلات قضایی به جای حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر، به طرفداری از مجرمین اقدام می نماید. یک نمونه را هم بیان کرد که در همین یزد دختر شهیدی خانم بسیار بد حجابی را به رعایت حجاب دعوت می کند که آن خانم بدحجاب که کاراته باز بوده آن دختر شهید را تا دم مرگ کتک می زند و قاضی هم آن دختر شهید را به عنوان متهم بازداشت می نماید!! سپس صدها نفر از حاضرین در راهپیمایی آرام با شعارهایی در ترویج حکم الهی حجاب به سمت چهار راه شهدا حرکت و در حسینیه امیر چقماق تجمع و به سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین صدرالساداتی گوش فرا دادند این مراسم ساعت 30/21 به پایان رسید.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/1/7::: ساعت 12:38 صبح

      توتال به رئیس دفتر مهدی هاشمی رشوه داده است

      ماجرای ارتشای شرکت توتال جنجال گسترده ای در فرانسه ایجاد کرده و رسانه های خبری جهان با پوشش قابل توجهی به استقبال این خبر رفته اند.

     به گزارش رجانیوز، خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد، رییس شرکت توتال فرانسه که به فساد مالی در رابطه با یک قرارداد گازی با ایران متهم شده است، به فعالیت های خود در راس این شرکت بزرگ ادامه می دهد اما وی از دیدار با اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهور اسبق ایران و پسر وی منع شده است.

     بر اساس گزارش فرانس پرس «کریستوف دو مارژری» متهم است برای به دست آوردن قراردادی که در سال 1997با شرکت ملی نفت ایران برای بهره برداری از بخشی از منابع گازی میدان پارس جنوبی در خلیج فارس به امضا رسیده مبلغ 60 میلیون یورو به طور مخفیانه حق دلالی داده است.

     خبرگزاری فرانسه افزوده است:یکی از مسوولین توتال که در دستگاه قضایی فرانسه مورد بازجویی قرار گرفت، گفت: مسئول دفتر مهدی رفسنجانی در این قرارداد نقش واسطه داشته و این مبلغ طی سال های 1996 تا 2003 به دو حساب در سوئیس به نام یک شرکت مشاور واریز شده است .

     گفتنی است توتال به لحاظ سهام بزرگترین شرکت فرانسوی و چهارمین شرکت بزرگ نفتی  جهان است. با این حال رییس 55 ساله شرکت توتال که به اتهام «فساد مالی در ارتباط با ماموران دولتی خارجی» و «حیف و میل اموال عمومی» تحت مراقبت قرار داشت، آزاد شده و می تواند به فعالیت های خود ادامه بدهد.

     در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه ادعا شده است:بر اساس تحقیقاتی که نروژ درباره شرکت ملی نفت این کشور، استات اویل انجام داده است، پسر رییس جمهور اسبق ایران در مرکز یک سیستم فساد مالی قرار دارد! قاضی فیلیپ کورووا بر اساس اطلاعاتی که از دستگاه قضایی سوئیس دریافت کرده است به مدیر کل توتال که در زمان انعقاد قراردادها مدیر بخش خاور  میانه ای این شرکت بود، مظنون است که از این سیستم فساد بهره برده است.

     کنوانسیونی از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که فرانسه از امضا کنندگان آن است پیشنهاد، وعده و یا اعطای هدیه مالی به طور مستقیم و یا از طریق واسطه را به ماموران دولتی خارجی از سال 2000 ممنوع کرده است.

     در ادامه این گزارش آمده است:توتال با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: اطمینان دارد که دستگاه قضایی  فرانسه برای دومارژری قرار منع تعقیب صادر خواهد کرد. چهار نفر از کارکنان فعلی و مدیران قبلی گروه توتال از جمله «روبر کاستین» مدیر مالی این گروه و نیز «فیلیپ بواسو» مدیر شرکت گاز توتال چهارشنبه شب بازجویی و سپس آزاد شدند این برای دومین بار است که کریستوف دو مارژری در پرونده فساد مالی مورد بازجویی قرار می گیرد.

     قاضی این پرونده پیش از این نیز وی را در مسئله « برنامه نفت در برابر غذای سازمان ملل در عراق» در ماه اکتبر مورد بازجویی قرار داده بود. دومارژری به همدستی در فساد اداری در عراق به منظور دریافت بشکه های نفتی متهم بود.

    در همین زمینه روزنامه لیبراسیون فرانسه نوشت: ایران پیش از توتال با یک شرکت نفتی آمریکایی وارد مذاکره شده بود که کاخ سفید آن را وتو کرد. پس از آن توتال با مجوز مقامات فرانسوی فوراً وارد عرصه شد.

    لیبراسیون به نقل از یکی از مسئولان گروه توتال نوشت: به منظور رشوه دادن به افرادی که فقط سیاستمداران بودند از قبل یک سیستم رشوه دهی در عراق و به طور مقطعی در تانزانیا برقرار شده بود.

      از شب گذشته ماجرای فساد مالی رئیس شرکت توتال و پرداخت رشوه از سوی وی به مسئول دفتر مهدی هاشمی به سرعت در حال مخابره شدن از سوی خبرگزاریهای خارجی بوده و شبکه الجزیره نیز دقایقی به پخش گزارشی در این زمینه پرداخت. رادیو فردا رسانه وابسته به سیا نیز به نقل از آسوشیتدپرس موضوع فساد مالی رئیس توتال در ارتباط با مهدی هاشمی را گزارش کرد. همچنین برخی از سایت های داخلی نیز به اقتباس این خبر پرداخته اند.در این میان سایت منتسب به مسئول سابق پرونده هسته ای، با جایگزینی «مسوولین ایرانی» به جای نام «مهدی رفسنجانی» در تمام متن خبر ، آن را به نقل از خبرگزاری فرانسه بر روی خروجی خود قرار داد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/1/5::: ساعت 11:13 عصر

      هشدار رهبر انقلاب به منافقین داخلی و دشمن خارجی
    عقب نشینی از خواست مردم خیانت به آینده کشور

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، ایجاد کشوری آزاد، مرفه، سربلند و برخوردار از پیشرفتهای علمی را خواست ملی ایرانیان دانستند و تأکید کردند: ایران برای دستیابی به دانش هسته ای طبق مقررات بین المللی عمل کرده است اما اگر قرار باشد با ابزار شورای امنیت بی قانونی کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند ما هم می توانیم بی قانونی کنیم و خواهیم کرد.

     حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک عید نوروز و حلول ماه ربیع الاول، آغاز سال جدید را فرصتی برای تقویت عزم ملی دانستند و افزودند: ملت زنده و عزیز ایران، برای استمرار موفقیتها، باید موقعیت درونی و جایگاه بین المللی خویش را بشناسد، چالشهای پیش رو را درک کند و از خطوط اساسی مقابله با این چالشها نیز آگاه باشد.

     ایشان، «سربلندی ایران اسلامی و الگو شدن در میان ملتهای مسلمان» را هدف عمده ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: تحقق این هدف بزرگ نیازمند «استقلال و عزت ملی»، برخورداری از «رفاه عمومی و عدالت اجتماعی» و استفاده از همه ظرفیتهای ملی است.

     حضرت آیت الله خامنه ای، استعداد، استقامت، «غیرت دینی و ملی» و عشق به میهن را از جمله ظرفیتهای بی پایان ملت ایران برای تحقق اهداف بزرگ خویش خواندند و افزودند: اگر چه ملت ایران، حدود 200 سال، بر اثر سلطه استکبار و زمامداران وابسته عقب نگه داشته شده بود اما تجربیات موفق علمی و سیاسی سه دهه اخیر نشان می دهد که ملت ایران قادر است به الگوی دیگر ملتها تبدیل شود.

     رهبر انقلاب اسلامی، پیشرفتهای جوانان و دانشمندان پرافتخار کشور در زمینه هایی همچون انرژی هسته ای، سلولهای بنیادی، درمان ضایعات نخاعی و دهها زمینه دیگر را باعث تحسین جهانیان برشمردند و افزودند: در میدان رقابتهای سیاسی نیز موضعگیری مسئولان کشور در سطح منطقه و جهان، برجسته و شاخص است و ملت ایران توانسته است مفاهیمی همچون «مردم سالاری دینی» و «دین محوری در سیاست» را به فرهنگِ سیاست بین المللی وارد کند و مجموعه واقعیات سه دهه اخیر نشان می دهد که ملت ایران می تواند در میدان رقابتهای «علمی – سیاسی – صنعتی - اقتصادی و فرهنگی جهانی»، به موقعیتهای چشمگیری دست یابد.

     حضرت آیت الله خامنه ای راه پیش روی ملت ایران را راهی درخشان اما دارای فراز و نشیب دانستند و در تبیین چالشهای پیش رو افزودند: ملت ایران با دو دشمن درونی و بیرونی روبروست که دشمن درونی یعنی خصلتهای ناپسند نظیر تنبلی – نداشتن نشاط کاری – ناامیدی – بدبینی و نداشتن اعتماد به نفس فردی و ملی خطرناکتر از دشمن بیرونی است و ملت باید با همه وجود با این میکروبها و موریانه های ویران کننده مقابله کنند.

     ایشان نظام سلطه بین المللی را دشمن بیرونی ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: شبکه صهیونیزم جهانی و دولت کنونی ایالات متحده امریکا سمبل دشمنان بیرونی ملت ایران به شمار می روند که البته دشمنی ناکام آنها با این ملت از بعد از انقلاب شروع شده و همچنان ادامه دارد.

     رهبر انقلاب اسلامی ستایش ملتها از «مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی» و اتهامات همزمان استکبار به این ملت را تناقض آشکار میان گرایش ملتهای جهان و خواست سلطه گران برشمردند و افزودند: این رخنه فرسایشی، بنای لیبرال دمکراسی غرب را روز بروز متزلزل تر خواهد کرد.

     ایشان استقبال به یاد ماندنی ملتهای مختلف از جمله مردم کشورهای امریکای لاتین از رئیس جمهور اسلامی ایران و تظاهرات ضدامریکایی مردم همین منطقه هنگام سفر اخیر رئیس جمهور امریکا را نشانه ای از تناقض موجود میان نگاه ملتها و مواضع دولتهای استکباری برشمردند و افزودند: این واقعیات نشان می دهد که آبروی ملت ایران در میان ملتها رو به افزایش است و لیبرال دموکراسی غربی و دولت امریکا، هر روز بی آبروتر می شوند.

     حضرت آیت الله خامنه ای «جنگ روانی»، «جنگ اقتصادی» و «مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی ملت ایران» را سه روش عمده دشمنان خواندند و افزودند: جنگ روانی، مهمترین برنامه دشمن به شمار می رود و مردم و مسئولان باید اهداف و روشهای تحقق این برنامه ها را به خوبی بشناسند.

     رهبر انقلاب اسلامی، مرعوب کردن مسئولان و نخبگان – تضعیف اراده عمومی – تلقین مکرر مطالب غیرواقعی برای تغییر درک مردم از واقعیات جامعه، تضعیف اعتماد به نفس مردم – سست کردن وحدت مردم و مسئولان – و دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی، سیاسی و صنفی، را از جمله اهداف جنگ روانی دشمنان دانستند و افزودند: دولت امریکا که مظهر حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر، فتنه گری و دخالت در امور دیگر کشورهاست امروز با متهم کردن ایران به اینگونه اقدامات، درصدد است جای متهم و مدعی را عوض کند اما همه می دانند که ملتها از امریکایی ها طلبکار هستند و آنها باید در جایگاه متهم در مقابل اقدامات خود پاسخگو باشند.

     ایشان ترساندن همسایگان جنوبی ایران را از دیگر اهداف جنگ روانی امریکا خواندند و افزودند: این تلاش ها از اول انقلاب تاکنون ادامه داشته که برخی همسایگان ما در خلیج فارس آگاهانه این توطئه را درک کرده اند و برخی دیگر ممکن است در دام آن بیفتند.

     حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آمادگی ایران برای انعقاد پیمان دفاعی مشترک با کشورهای حوزه خلیج فارس افزودند: ایران مانند تمام سالهای پس از انقلاب دست دوستی خود را به سوی این همسایگان دراز کرده و معتقد است امنیت این منطقه مهم باید با همکاری کشورهای خلیج فارس تأمین شود.

     رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بحث خود درباره اهداف جنگ روانی دشمن در نصیحتی به عناصر سیاسی داخلی افزودند: صاحبان قلم و بیان، تریبون و جایگاه مراقب باشند خواسته یا ناخواسته مقاصد دشمن را دنبال نکنند چرا که امروز هرکسی مردم را به «مسئولان و نظام و آینده» بی اعتماد کند و به اختلافات دامن بزند، به دشمن کمک کرده است.

     ایشان جنگ اقتصادی را دومین برنامه دشمن برای مقابله با ملت ایران ارزیابی کردند و افزودند: آنها می خواهند ملت را در مضیقه قرار دهند اما با ابلاغ سیاستهای اصل 44 و تلاش مجدانه دولت برای اجرای این اصول، میدان برای تحرک و رونق اقتصادی و فعالیت عموم مردم و صاحب ثروت باز شده است و به همین علت رویکرد دولت در سال جدید و یکی دو سال آینده باید رویکردی اقتصادی باشد.

     رهبر انقلاب اسلامی مسئولان را به تشریح راههای مشارکت مردم در فعالیتهای اقتصادی فراخواندند و افزودند: تولید ثروت از طریق قانونی در اسلام کاری پسندیده است و باید با اجرای سیاستهای اصل 44 منابع درآمدی آحاد مردم به خصوص طبقات ضعیف متنوع بشود و گشایشی در زندگی مردم به وجود آید.

     حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تهدید دشمن مبنی بر تحریم ایران خاطرنشان کردند: ملت ایران در میان همین تحریمها به انرژی هسته ای و پیشرفت و سازندگی دست یافته است بنابراین این ملت را از تحریم نترسانید.

     ایشان مخالفت با استفاده مردم ایران از انرژی هسته ای را نمونه ای از تلاشهای دشمنان برای مقابله با پیشرفت علمی ایران خواندند و افزودند: مگر ملت ایران برای به دست آوردن انرژی هسته ای از سلطه گران اجازه خواسته بود که آنها می گویند مخالفیم.

     حضرت آیت الله خامنه ای انرژی هسته ای را یک نیاز و ضرورت برشمردند و با انتقاد از تعدادی که حرف دشمن را مبنی بر «بی نیازی ملت ایران به انرژی هسته ای» تکرار می کنند، افزودند: آیا به نظر این عده، مسئولان اجازه دارند با عقب نشینی از خواست ملت، به نسلهای آینده خیانت کنند و آینده کشور را به خطر بیاندازند.

     رهبر انقلاب اسلامی دستیابی به انرژی هسته ای را کاری بزرگتر از ملی شدن نفت دانستند و خاطرنشان کردند: تعدادی که حرف دشمن را تکرار می کنند امروز در حالیکه از ملی شدن صنعت نفت تمجید می کنند اما همان حرفهایی را می زنند که مخالفان دکتر مصدق و آیت الله کاشانی هنگام ملی شدن صنعت نفت می زدند.

     حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نظارت آژانس هسته ای بر تمامی فعالیتهای ایران افزودند: همه فعالیتهای ما قانونی بوده است اما اگر بخواهند با هیاهو و جنجال از شورای امنیت استفاده ابزاری کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند وبی قانونی کنند ما هم می توانیم بی قانونی کنیم و خواهیم کرد.

     ایشان همچنین تأکید کردند: اگر بخواهند با تهدید و اعمال زور و خشونت رفتار کنند بدون تردید ملت و مسئولان ایران از همه ظرفیت های خود برای ضربه زدن به دشمنانِ متعرض استفاده خواهند کرد.

     حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به نامگذاری سال جدید به سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، آحاد مردم را به تلاش برای تقویت وحدت و یکپارچگی توصیه کردند و افزودند: برای افزایش انسجام اسلامی نیز باید بر اصول مشترک ملتهای مسلمان تکیه کنیم.

     ایشان با توصیه به جوانان برای افزایش اعتماد به نفس فردی و ملی خاطرنشان کردند: شما جوانان عزیز می توانید کارهای بسیار بزرگی انجام دهید و کشور را به اوج عزت و اعتلا برسانید.

     رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به حمایت مستمر ایشان از دولتهای قبلی و فعلی افزودند: حمایت خاص از دولت فعلی نیز متکی بر دلایلی است که جایگاه مهم دولت در ساختار سیاسی – مسئولیتهای سنگین قوه مجریه و جهت گیری اسلامی و انقلابی دولت نهم از جمله آنهاست.

     ایشان سختکوشی – ارتباط با مردم – ذی مردمی و تلاش برای عدالت اجتماعی را از دیگر دلایل حمایت از دولت خواندند و افزودند: البته این حمایت بی حساب و کتاب نیست و مبتنی بر توقعاتی است که خستگی ناپذیری – حفظ مردم زیستی – دوری از مخاصمات جناحی و عمل به برنامه هایی که به مردم گفته می شود از جمله آنهاست.

     در ابتدای این دیدار آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوی ضمن عرض خیرمقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، از فعالیتهای عمرانی آستان و پژوهشی حوزه علمیه خراسان گزارش داد و اعلام کرد: مسئولان استان ضمن هماهنگی و همکاری صمیمانه با یکدیگر برای تحقق شعار امسال یعنی اتحاد ملی و انسجام اسلامی تلاش خواهند کرد.

    منبع: رجا نیوز



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/1/2::: ساعت 6:17 صبح

    نمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادی

    نمایش تصویر در وضیعت عادی



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/1/1::: ساعت 8:49 عصر

      سال ‪ ۱۳۸۶
    سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی (مبارکباد)

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال نو، سال ‪ ۱۳۸۶‬را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام‌گذاری کردند و افزودند: آرزو و امید همه ایرانیان " استقلال ملی، عزت ملی و رفاه عمومی ملت " است.

    متن کامل بیانات نوروزی معظم له از این قرار است:

     عید نوروز و فرا رسیدن سال نو شمسی را به همه هم‌میهنان عزیزمان تبریک عرض می‌کنم، همچنین به همه ایرانیان در سراسر عالم و در هر جای دنیا زندگی می‌کنند و نیز به همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، بطور خاص تبریک عرض می‌کنم به خانواده‌های معظم شهیدان عزیزمان و به جانبازان و خانواده‌های آنها و به همه ایثارگران و فعالان عرصه حیات ملت ایران.

     عید نوروز سر آغاز طراوت طبیعت و جوان شدن جهان است. تازه شدن فضای زندگی طبیعی انسان. و چه نیکوست که همراه با طراوت جهان، جان و دل انسان هم طراوت پیدا کند.

    طراوت جان و دل با ذکر خدا، با درخواست کمک از پروردگار، با رویاندن نهال خیرخواهی و نیک خواهی برای همه برادران و خواهرانمان و برای همه بشریت. رسم نوروز در درون خود زیبایی‌های زیادی را دارد.

    علاوه بر اینکه در هر نقطه، ایرانیان این لحظه تحویل را با نام خدا و با درخواست تحول اساسی در زندگی خود آغاز می‌کنند، یکی از زیباترین رسمهای موجود در عید نوروز، رسم دید و بازدید و صله ارحام و مستحکم کردن روابط و پیوندهای عاطفی میان افراد جامعه است.

     این را اگر مقایسه کنیم با بعضی از جشن‌های ملی ملتهای دیگر که همراه با کارهای غیراخلاقی و به دور از این ارتباطات عاطفی است، آن وقت در می‌یابیم که جشن ملی ما ایرانیان با آغاز سال نو ما علاوه بر تقارن با بهار طبیعت که یک امتیازی است، چه خصوصیات نجیبانه و مهربانانه‌ای در خود دارد.

     شادی دلها، لبخند و تبریک و خوش آمدگویی به یکدیگر و پی گرفتن روابط انسانی و نو کردن محیط زندگی، از رسوم بسیار خوب و مطلوبی است که ایرانیان از گذشته تا امروز به آن پایبند بوده‌اند و اینها همه مورد تایید آیین مقدس اسلام و شرع اسلامی است.

     نگاهی به سال ‪ ۸۵‬داریم که منقضی می‌شود و نگاهی به سال ‪ ۸۶‬که از این لحظات آغاز می‌شود.

     سال ‪ ۸۵‬متبرک بود به نام مبارک پیامبر اعظم (ص) و از آغاز تا انجام آن مشحون از ذکر آن بزرگوار و تلاش برای معرفت بیشتر نسبت به پیامبر گرامی و خصوصیات زندگی آن بزرگوار و حالات و درسها و آموزه‌های آن پیامبر عظیم الشان، البته جا برای معرفت پیامبر بسیار باز هم گسترده است و همه سالهای ما در واقع سال پیامبر اعظم است.

     سال ‪ ۸۵‬مثل همه سالهای دیگر و مثل همه زندگی انسان از حوادث گوناگون، از تلخی‌ها و شیرینی‌ها، از شادی‌ها و غم‌ها آکنده بود. همه زندگی هم اینجور است. اما در یک نگاه جمع بندی شده من می‌توانم با اطمینان این را به ملت عزیزمان عرض کنم که در سال ‪ ۸۵‬موفقیت‌های ملت ایران بیش از تلخی‌ها و ناکامی‌ها بود، پیشرفتهای ما بیش از توقف‌ها و سکونهای ما بود. شادیهای حوادث بیش از تلخی‌ها بود. در عرصه داخلی تلاشهای متراکم برای پیشرفت کشور در همه جا دیده شد. تصمیم‌های بجا و خوب از سوی مسوولان و تحرک عمومی در این زمینه‌ها تحرک مطلوبی بود در سخنرانی انشاالله در این زمینه توضیحات بیشتری را عرض خواهم کرد به ملت عزیز.

     در عرصه بین‌المللی و سیاسی جهانی هم پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های چشمگیری بود ملت ما و کشور ما به برکت نظام جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز شد، ابهت ملی ما و نگاه مهربانانه مردم ما نسبت به ملتهای جهان و ملتهای مسلمان در همه حوادث آشکار شد، عزم راسخ ملی ما در زمینه‌های علمی در تحرک اقتصادی برای دیگران تا حدود بسیاری روشن شد و ما در مسایل داخلی و مسایل خارجی بحمدالله پیشرفت‌های زیادی داشتیم.

     در سال ‪ ۸۶‬ادامه حرکت ملی ما باید یک ادامه متناسب با نیازهای ملت ما باشد. این یک حقیقتی است که ملت ایران بر اثر تسلط قدرت‌های طاغوتی و قدرتهای فاسد و دولتهای وابسته یا بی‌کفایت در طول دهها سال شاید نزدیک به ‪ ۲۰۰‬سال ملت ما دچار عقب ماندگی‌های زیادی در عرصه‌های گوناگون بوده ‌است.

     امروز که ملت ایران به برکت اسلام و نظام جمهوری اسلامی به خودآگاهی و اعتماد به نفس دست یافته است، باید ما این فاصله‌های طولانی را با سرعت طی کنیم، ما فاصله‌های بسیار زیادی با آنچه که شان ایران سربلند و پر افتخار است داریم،این فاصله‌ها جز با همت بلند، جز با امید بی‌پایان و جز با تلاش همه جانبه ملی میسر نخواهد شد.

     ملت ما هدف روشنی دارد، هدف بزرگ ملی ما استقلال ملی عزت ملی و رفاه عمومی ملت است، همه اینها به برکت اسلام و ایمان اسلامی تحقق یافتنی است،ما این را تجربه کردیم دریافتیم ملت ما ظرفیت بسیار زیادی برای‌ پیمودن راههای دشوار به‌سوی آینده‌های محبوب و مطلوب دارد.

     ظرفیت ملی ما اگر بطور کامل و همه جانبه مورد استفاده قرار بگیرد بدون تردید ملت ایران خواهد توانست به همه امیدها و آرزوهای خود دست پیدا کند.

     تحرک ملت ایران به برکت اسلام آغاز شد و این بیداری و این امید و این اعتماد به نفس روز به روز تا به امروز بیشتر شد و ما هر سالی که نو می شود باید عزم خود را نو کنیم و پا را در میدانهای تازه‌تری بگذاریم.

     بدیهی است که یک ملت زنده با چالشها مواجهه است و چالش‌ها لازمه زنده بودن است. هر موجود زنده‌ای باید هزینه زنده‌بودن خود را بپردازد تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند. زنده بودن همراه با چالشها است همراه با مانع هاست، از مانع‌ها باید عبور کرد احیانا همراه با دشمنی‌هاست، برای دشمنی‌ها باید تدبیر و اندیشه راسخ داشت عزم قوی را باید دستمایه این حرکت کرد ملت ایران نیازمند این عزم ملی است که تا امروز هم این عزم را نشان داده است و روز به روز باید پایه‌های این عزم مستحکم‌تر بشود.

     با نگاه به حوادث جهانی و مسایل جهانی به روشنی در می‌یابیم که دشمنان ملت ایران درصدد آنند که با ملت ایران از دو وسیله استفاده کنند و دشمنی خود را از دو راه با ملت ایران به تحقق برسانند.

     آنچه که امروز در دنیا محسوس است این است که یکی ایجاد تفرقه در میان صفوف ملت، از بین بردن یکپارچگی ملت ایران و از دست ملت ایران این نیروی عظیم وحدت را ربودن و آنها را به اختلافات داخلی سرگرم کردن و دمی ایجاد مشکلات اقتصادی و تلاش برای توقف ملت ایران در زمینه‌های گوناگون سازندگی کشور بود و رفاه عمومی خود.

     این دو چیزی است که در نقشه‌های کوتاه مدت و میان مدت دشمنان ما بطور محسوس وجود دارد، اگر خود آنها هم بر زبان نیاورده بودند قابل حدس بود ولی دشمنان ما خودشان هم به هر دو نکته اعتراف کردند.

     در سال ‪ ۸۶‬هم در زمینه تلاش اقتصادی باید همه نیروها، نیروهای ملی، نیروهای معتقد به آرمانهای بلند ملت ایران، مسوولان کشور، جوانان پر نشاط دست بدست هم بدهند و تلاش کنند، میدان برای تلاش اقتصادی گسترده است، بخصوص با ابلاغ سیاستهای اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی و آنچه که به مسوولان توصیه شد و به آنها تاکید شد و آنها هم عزم خودشان را نسبت به این قضیه ابراز کردند، میدان تلاش اقتصادی برای مردم گشوده است و راهها باز است.

     مسوولان باید برای مردم تشریح کنند امکانهایی را که در اختیار مردم وجود دارد و خودشان هم باید تلاش کنند. کشور ما ظرفیت اقتصادی بسیار زیادی دارد و می‌توان برای بنای یک جامعه برخوردار از رفاه تلاش کرد و کار کرد.

     مساله دوم، مساله اتحاد عمومی مردم است، دشمنان با تبلیغات خود یا جنگ روانی خود با تلاش‌های موذیانه گوناگون خود سعی می‌کنند بین ملت ایران و صفوف ملت ایران اختلاف بیاندازند،به بهانه قومیت، به بهانه مذهب، به بهانه گرایشهای صنفی وحدت کلمه ملت را از بین ببرند.

     علاوه بر این در سطح دنیای اسلام هم یک تلاش وسیع عمیقی از سوی دشمن محسوس است، برای اینکه میان ملت ایران و جوامع گوناگون مسلمان دیگر فاصله بیاندازند، اختلاف مذهبی را بزرگ کنند، جنگ شیعه و سنی در هر نقطه‌ای از دنیا که ممکن باشد بوجود بیاورند و عظمت ملت و ابهت ملت ایران را در میان ملتهای دیگر که روز به روز بحمدالله تا امروز بیشتر شده است، را از بین ببرند.

     ملت ما باید هوشیار باشد، تلاش برای سازندگی کشور و عمده‌تر از آن و مهمتر از آن تلاش برای اتحاد کلمه و یکپارچگی ملی و اتحاد امت اسلامی.

     عاقلانه، هوشیارانه، خردمندانه و مدبرانه بایستی این اتحاد را حفظ کرد و روز به روز تقویت کرد. من به همین جهت اهمیت می‌دهم به مساله اتحاد کلمه ملت مان، به نظر من امسال سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی است.

     یعنی در درون ملت ما اتحاد کلمه همه احاد ملت و قومیت‌های گوناگون و مذاهب گوناگون و اصناف گوناگون ملی و در سطح بین‌المللی انسجام میان همه مسلمانان و روابط برادرانه میان آحاد امت اسلامی از مذاهب گوناگون و وحدت کلمه آنها. امروز عظمت اسلام هم وابسته به استقلال ملتها است و به عزم راسخ ملتها است و ملت مسلمان ایران در این راه تاکنون بحمدالله پرچمدار بوده است و پرچمدار هم خواهد بود.

     از خداوند متعال برای روح ملکوتی امام بزرگوارمان که این راه را به روی ما گشود، طلب آمرزش و تعالی درجات می‌کنیم و امیدوارم ملت ایران در این راه موفق و موید باشند.

     والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/1/1::: ساعت 8:12 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 58
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779276

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<