سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت گر حدیث ما که بدان دلهای شیعیانما را استوار می دارد، از هزار عابد برتر است [امام صادق علیه السلام]
اصولگرا

انگیزه مدعیان اصلا‌حات برای بازگشت به قدرت چیست؟

به قلم حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش:

در حالی که هنوز قریب به 8 ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، موضوع اصلی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری و تحلیلی را انتخابات تشکیل می‌دهد. در این میان، بسیاری از رسانه‌ها به گمانه‌زنی درباره آمدن یا نیامدن برخی شخصیت‌های سیاسی و یافتن رقیبی جدی برای رئیس جمهور کنونی- دکتر احمدی‌نژاد- می‌پردازند استراتژی اصلاح‌طلبان بر ایجاد تفرقه میان اصول‌گرایان تخریب دولت نهم و ارائه نامزد واحد اصلاح‌طلب‌، متمرکز شده است و آن‌ها تلاش می‌کنند با فشار بر حزب اعتماد ملی و یا دادن امتیاز، کروبی را به نفع خاتمی منصرف کنند تا حزب مشارکت و سازمان مجاهدین بتوانند بار دیگر زمام قدرت را در کشور به دست گیرند. از سوی دیگر با وعده و وعیدهایی به برخی شخصیت‌ها در جناح راست می‌کوشند آن‌ها را برای مقابله با دولت نهم و یا تخریب ناخواسته تحریک کنند تا هم در اردوگاه اصول‌گرایان اختلاف افتد و هم شاخص‌ترین نامزد اصول‌گرایی - دکتر احمدی‌نژاد - توسط خود جریان اصول‌گرایان تخریب شود. از منظر سوم، ‌دولت نهم را در معرض بمباران تبلیغاتی قرار داده‌اند تا آن را از چشم مردم بیندازند و از این راه، طریق برای خود کلاهی ببافند.

ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 87/7/29::: ساعت 8:23 عصر

    در گفت‌وگوی اختصاصی «پرتو سخن» با آیت ا... علم الهدی، امام جمعه مشهد مطرح شد

     

    راهکارهای مقابله با جنگ احزاب علیه دولت

    گفتگو: محسن دارآبادی فراهانی

    اشاره: مقام معظم‌رهبری در دیدار رئیس‌جمهور و دولتمردان با معظم‌له، کارشکنی‌ها علیه دولت نهم را به جنگ احزاب تشبیه کردند. در این‌باره گفت‌وگویی با آیت‌ا... علم‌الهدی انجام داده‌ایم که در ذیل می‌آید.

    رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر هیات دولت با ایشان، دو جریان داخلی و خارجی را در مقابل این دولت دانستند که همچون جنگ احزاب دست به دست هم داده‌اند و فشار می‌آورند که دولت نهم را بکوبند. چرا رهبر معظم انقلاب چنین تعبیری فرمودند و دلیل اتحاد کنونی دشمنان اسلام چیست؟

    در حقیقت مقام معظم رهبری با این بیان، خواسته‌اند از جریان خاصی که امروز در جامعه ما به وجود آمده و اساس نظام و انقلاب را هدف قرارداده‌ است پرده‌برداری کنند. این دولت در کانون کارگزاری نظام قرار گرفته و مطیع مقام معظم رهبری است و حرف امام و انقلاب را می‌زند، و عدالت‌خواهی و استکبارستیزی در آن تشخص دارد، و به همین سبب، هدف و سیبل این تهاجم شده است.

    آن‌چه در جنگ احزاب صورت گرفت، همدستی و همیاری تمام جریان‌های ضداسلام در شبه جزیره عربستان بعد از شکست توطئه‌های فردی‌شان بود. از ابتدای ظهور اسلام، قریش از یک طرف و گروه‌های ملحد و مشرک دیگر هر کدام در ظرف وجودیشان، با استفاده از قدرت خود، علیه پیغمبر(ص) قیام کردند و شروع کردند با ایشان جنگیدند. تمام این حرکت‌ها و توطئه‌ها بر ضد رسول‌ا... شکست خورد، و کار به جایی رسید که هیچ‌یک به‌تنهایی جریان‌های مخالف اسلام به این نتیجه رسیده بودند که قدرت مصاف در برابر مسلمان‌ها و پیغمبر را ندارد. لذا در صدد برآمدند که با اتفاق و تجمیع قدرت و نیرو، بتوانند بر پیغمبر(ص) مسلط شوند و مسلمانان را شکست دهند. با این تفکر و اندیشه، جریان جنگ احزاب شروع شد.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 87/7/25::: ساعت 10:17 عصر

    رئیس‌جمهور گفت: نقش علما و روحانیون در حاکمیت دینی حاشیه‌ای و فرعی نیست و هر چه جلوتر می‌رویم مسؤولیت‌ها سنگین‌تر و اثرگذاری‌ها بیشتر می‌شود.

    دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح پنج‌شنبه در دیدار علما و روحانیون استان گیلان با اشاره به اینکه جایگاه مسجد، حوزه‌های علمیه و عالمان دینی در هدایت و صیانت از کیان جامعه و حرکت دادن بشریت به سمت قله‌های کمال، ممتاز و بی‌بدیل است، اظهار داشت: حاکمیت دینی با سایر حکومت‌ها تفاوت مبنایی دارد؛ چرا که در حکومت‌ دینی فرد فرد انسان‌ها از درون مسئول هستند و باید در جهت صیانت از احکام الهی مجاهدت کنند.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 87/7/25::: ساعت 9:38 عصر

    برخی تلاش دارند به هر بهانه‌ای مردم را ناامید کنند

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به ایستادگی ملت ایران بر آرمانها و اصول، راز ماندگاری انقلاب اسلامی را حفظ و تقویت روحیه ایستادگی دانستند و تأکید کردند: در شرایطی که مکتب مارکسیسم، فروپاشیده است و فریادهای اضمحلال مکتب لیبرال دموکراسی غرب نیز به گوش می رسد، حرکت اسلامی روز به روز در حال گسترش است و انقلاب اسلامی به عنوان موتور محرک این مکتب فکری بزرگ باید عوامل پیشرفت و ایستادگی خود را بیش از پیش تقویت کند.

    رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بیعت ملت ایران با اسلام، انقلاب و امام خمینی (ره) افزودند: ملت ایران با تمام وجود بر سر بیعت خود ایستاد و نتیجه این ایستادگی هم تحقق وعده الهی و استقرار حاکمیت دینی در ایران بود.

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبری 10 ساله امام خمینی (ره) و ایمان مستحکم و عزم پولادین ایشان را عامل اصلی ایستادگی ملت برشمردند و خاطرنشان کردند: استمرار ایستادگی و وفای به این بیعت قطعاً کمک الهی را همانند گذشته در پی خواهد داشت.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 87/7/22::: ساعت 11:32 عصر

    منتقدان اقتصاد عدالت محور از اقتصاد بحران زده غرب عبرت بگیرند

     

    مسعود شفیعی کیا

    بحران مالی ایالات متحده آمریکا و گسترش دامنه آن به کشورهای اروپایی و دیگر کشورهایی که تابع اقتصاد غرب هستند، به حدی جدی و خانمانسوز است که دو حزب به ظاهر رقیب در مجالس آمریکا را واداشت تا به تصمیم‌گیری مشترک و تزریق بودجه به نظام‌ مالی به ظاهر غیر دولتی خود بپردازند.

    طول موج سونامی مالی به ایالات متحده نیز منحصر نشده؛ بلکه این فروپاشی به مثابه دومینویی است که ریزش آن در تمامی اقتصادهای لیبرالی و وابستگان آن گسترش دارد. وضعیت پیش آمده که برای مستقل اندیشان غیر قابل پیش بینی نبوده؛ همان‌طور که رییس جمهور محترم در سفر سال گذشته خود به نیویورک، درباره این بحران مالی هشدار داده بود و در آن مقطع این پیش‌بینی مورد توجه بسیاری از خبرگزاری‌های خارجی قرار گرفت.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/7/20::: ساعت 9:36 عصر


    رسایی: شروط خاتمی برای حضور در انتخابات بازی با الفاظ و مردم است

    یزدفردا :نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با اشاره به اینکه شروط خاتمی و بویژه شرط اول وی ماهیت شرط را ندارد، گفت: بیشتر این شروط بازی با الفاظ و مردم است.
    حمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار امور مجلس «شبکه خبر دانشجو»، در خصوص شروط خاتمی برای حضور در انتخابات گفت: صحبت های خاتمی یک صحبت مبهم و غیرقابل اندازه گیری است و نمی توان آن را به عنوان شرط اطلاق کرد.
    وی با اشاره به اینکه شروط خاتمی و بویژه شرط اول وی ماهیت شرط را ندارد، افزود: بیشتر این شروط بازی با الفاظ و مردم است.
    نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال ادامه داد: این مردم هستند که باید شرط بگذارند، نه اینکه ما برای مردم شرط بگذاریم.
    نامزد جبهه متحد اصولگرایان در مجلس تصریح کرد: به نظر بنده این بازیی بود که جریان انتخابات و شخص خاتمی راه انداخته است تا افکار عمومی را بسنجد که چگونه با این موضوع برخورد می کنند و به این ترتیب قدم های بعدی را بردارد.
    رسایی در ادامه در خصوص حضور خاتمی در انتخابات گفت: اگر قرار باشد کسی از اصلاح طلبان زنده شود، آن شخص خاتمی نیست؛ چرا که پرونده خاتمی برای مردم بسته شده و مردم عملکرد، موضع گیری ها و توانمندی های وی را دیده اند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/7/20::: ساعت 9:21 عصر

    اسامی متخلفان بزرگ بانکی منتشر خواهد شد

    دکتراحمدی نژاد در گفتگوی مستقیم با مردم از شبکه یک سیما ضمن تبریک به ملت ایران به خاطر موفقیت های معنوی که در ماه مبارک رمضان کسب کرده است افزود: این ماه با همه برکات و رحمتش آمد و خدا را سپاسگزاریم که مردم ایران به ویژه جوانان بهره های بسیاری از این ماه پربرکت بردند و فضای کشور سرشار از معنویت و عبادت شد.

    به گزارش رجانیوز، رئیس جمهور تصریح کرد: مهم ترین و اصلی ترین سرمایه انسان برای زندگی سعادتمند همین برکات معنوی است و آثار آن پاکی، دوستی و برادری میان انسان هاست و امیدوارم فضای کشور همواره اینگونه باشد.

    احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که وجه تمایز چهارمین سفرش به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سفرهای گذشته چه بوده است و دستاوردهای آن چیست گفت: یک ملت برای زندگی عزتمند نیازمند لوازمی است به ویژه اینکه ملت ایران ملتی آرمانی و فرهنگی است و منفعل نیست و برای جهانیان حرف دارد.

    رئیس جمهور افزود: لازمه عزتمند زیستن و پیشرفت، حضور فعال در همه عرصه های داخلی و جهانی است، به ویژه اینکه در شرایط امروز جهان که زندگی ها به طور کامل به یکدیگر گره خورده است و بدون ارتباطات نمی توان زندگی کرد.

    وی ارتباط میان ملل را مثبت دانست و تصریح کرد: بسیاری از ارزشها و استعدادها در زندگی اجتماعی بروز می کند و ملت ها باید در این فضا با یکدیگر تعامل داشته باشند.  ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 87/7/17::: ساعت 9:46 عصر

    واکنش اساتید حوزه به اظهارات گنجی:
    سکولاریسم به نفى مهدویت منجر مى شود

    روند زدودن شعائر دینى از سوى افراطیون که روزى به عنوان اصلاح طلب در ساختارهاى حکومتى جمهورى اسلامى حضور داشتند، این روزها شتابان تر از گذشته به نظر مى رسد. پس از نفى وحى پیامبر و قدسى بودن قرآن کریم از سوى دکتر سروش تئوریسین ارشد جناح اصلاح طلب، اکبر گنجى از نویسندگان روزنامه هاى زنجیره اى در یادداشتى، وجود مقدس حضرت امام مهدى موعود(عج) را انکار کرد. در ریشه یابى این مسئله با چند تن از اساتید برجسته حوزه علمیه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبرى گفت وگو کردیم.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 87/7/17::: ساعت 8:28 صبح

     

    اصلاح طلبان با کدام شعار و استراتژی می آیند؟

     دبیر سیاسی

    این روزها رسانه‌های دوم خردادی ناز و کرشمه‌های اتخاباتی را در دستور کار قرار داده، با درج عکس نامزدهای خود در نیمه‌ صفحه اول، از آمدن و نیامدن آن‌ها سخن می‌گویند، تا تنور سرد جبهه اصلاحات را گرم کنند. این گروه برای رسیدن به پیروزی، همزمان استراتژی ایجاد وحدت در جبهه اصلاحات و اختلاف افکنی در میان اصولگرایان را دنبال می‌کنند. برای تحقق هدف نخست یعنی ایجاد وحدت، در پشت پرده نشست‌های پی درپی تشکیل می‌دهند؛ ولی به حسب ظاهر برای فریب اصولگرایان این‌گونه وانمود می‌کنند که اختلاف در جبهه دوم خرداد جدی است. برای تحقق اختلاف در جبهه اصولگرایان نیز از راه‌های مختلف بهره می‌جویند؛ از یک سو با انجام مصاحبه‌هایی با اصولگرایان صاحب‌نام، می‌کوشند از مجموعه مصاحبه، مطالبی را بر ضد دولت استخراج و با بزرگ‌نمایی آن این‌گونه وانمود کنند که آن‌ها مخالف دولت و دکتر احمدی‌نژاد هستند، و در نتیجه کفه به نفع مدعیان اصلاحات تغییر یابد. از سوی دیگر، برخی اصولگرایان را برای نامزد شدن تحریک می‌کنند درج چهره‌های پی درپی همراه با تصاویر مربوط به آن‌ها در مطبوعات ممکن است این باور را برای این عده ایجاد کند که شاید در افکار عمومی زمینه‌هایی نیز برای کسب را‡ی داشته باشند. به احتمال قوی، این‌گونه اقدامات در آینده شدت خواهد یافت. به علاوه نظرسازی‌هایی نیز اضافه خواهد شد تا برخی به اصطلاح اصولگرایان با به طمع اندازند که در مقابل دکتر احمدی‌نژاد نامزد شوند و موجب ریزش آرای ایشان گردند. ولی به نظر می‌رسد این‌گونه تاکتیک‌ها دردی را از مدعیان اصلاح طلبی درمان نخواهد کرد؛ زیرا مردم، 8 سال دوره اصلاحات را تجربه و ناتوانی آن‌ها را در حل مسائل و مشکلات تجربه کرده‌اند. در دوم خرداد 76، به دلیل باز نبودن کامل فضای نقد نسبت به دولت وقت در رسانه‌ها، شعار آزادی تأثیر گذاشت و آقای خاتمی توانست بر رقبایش که ادامه راه دولت سابق را مورد تأیید قرار می‌دادند پیروز شود؛ ولی اکنون مدعیان اصلاحات با کدام شعار استراتژیک و مهم می‌خواهند وارد عرصه شوند؟! شعار مردم سالاری، آزادی گفتگو، خدمت به مردم و...؟ کدام؟! هیچ یک از شعارهای مذکور در این زمان برای آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان دیگر رأی آوری ندارد؛ چرا که دکتر احمدی‌نژاد در جنبه مثبت از آقای خاتمی پیشتازتر است. در دولت احمدی‌نژاد، مطبوعات آزادترین دوره خود پس از انقلاب را تجربه کردند. و مردم سالاری نیز به معنای حقیقی کلمه تحقق یافت‌؛ زیرا مردم رئیس جمهوری از جنس خودشان را انتخاب کردند که خود را به درستی خادم ملت می‌داند و با تمام توان در راه رفاه و آسایش حقیقی آن‌ها و دفاع از آرمان‌هایشان فدا کاری می‌کند. مردم در این دوره خدمت دولتمردان را با تمام وجود درک می‌کنند. گفتگو و مباحثه نیز محور حرکت دولت است. دکتر احمدی‌نژاد با نامه نگاری‌های خود به سران کشورهای بزرگ دنیا، سفرهای مهم و تأثیرگذار به سازمان ملل، درخواست رسمی برای گفتگوی مستقیم با رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل و... منطق محکم جمهوری اسلامی را در مقابل چشمان میلیون‌ها بیننده رسانه‌های دنیا به نمایش گذاشت و سران استکبار را به محاکمه کشاند. بنابراین مدعیان اصلاحات نسبت به شعارهای قبلی خود، خلع سلاح شد‌ه‌اند شعارهای نافرمانی مدنی، تغییر جمهوری اسلامی به جمهوری دموکراتیک، حذف نظارت شورای نگهبان، حذف اسلام از قانون اساسی و... نیز خریداری ندارد. از این رو برای مردم فرقی نمی‌کند که چه کسی از اصلاح‌طلبان نامزد ریاست جمهوری شود: خاتمی، عارف، نجفی، عبدا... نوری، کروبی، یا... همان‌گونه که اکثر کارشناسان سیاسی در داخل و خارج پیش‌بینی کرده‌اند، پیروزی باز هم برای دکتر احمدی‌نژاد رقم خواهد خورد.

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/7/13::: ساعت 10:44 عصر

    اگر این بیدارى در سال 1948 میلادى - یعنى 1327 هجرى شمسى - که فلسطین به طور رسمى غصب شد و در اختیار صهیونیستها قرار گرفت، وجود میداشت، قطعاً واقعیتها جور دیگرى میبود و این حادثه‏ى تلخ دنیاى اسلام و این جراحت عمیق بر پیکر امت اسلامى واقع نمیشد. امروز مسلمانها بیدارند، متوجه‏اند، روز به روز هم به توفیق پروردگار بیدارتر خواهند شد.


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/7/13::: ساعت 8:31 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 40
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779258

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<