سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی احمق، چونان درخت آتش است که [خودرا می سوزاند و] پاره ای از آن، پاره دیگری را می خورد . [امام علی علیه السلام]
اصولگرا
اگر قانون را زیر پا بگذارند، مسئول خون‌ها و خشونت‌ها خواهند بود

تهران، امروز در شکوه نماز جمعه رهبر و ملت، لبریز از معنویت و یاد عطرآگین امام زمان (ارواحنا لمقدمه الفدا) بود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تاریخی و وحدت بخش امروز تهران در سخنان بسیار مهمی، یاد خدا، اعتماد به کمک پروردگار و افزایش سکینه و آرامش را عامل مهم عبور سرافرازانه ملت مؤمن ایران از طوفان ها و حوادث 30 سال اخیر خواندند و با تبیین صریح و روشن ابعاد مختلف رقابت های انتخاباتی و مسائل پس از انتخابات تأکید کردند: حضور بی نظیر و حماسی ملت در 22 خرداد، نمایش عظیم اعتماد و امید و شادابی ملی، زلزله ای سیاسی برای دشمنان و جشنی تاریخی برای دوستان ایران و انقلاب بود و همه 40 میلیون شرکت کننده پرشور و فهیم انتخابات، به امام و انقلاب و شهدا رأی داده اند و هر 4 نامزد محترم نیز متعلق به نظام اسلامی هستند، بنابراین همه باید در چارچوب قوانین روشن موجود مسائل را پیگیری کنند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز که بارها با تکبیر و ابراز احساسات مردم همراه شد در تبیین و تشریح مسائل گوناگون مربوط به انتخابات، خطاب به «ملت، نامزدهای ریاست جمهوری و نخبگان، فعالان سیاسی»، و نیز سران برخی دولت های مستکبر غربی، مطالب جداگانه ای مطرح کردند.

ایشان با تجلیل از ملت آگاه و مؤمن ایران، حضور نزدیک به 40 میلیون رأی دهنده عزیز را در انتخابات 22 خرداد، نمایش عظیم «احساس مسئولیت و روح مشارکت جوی» مردم دانستند و افزودند: حماسه پرشور اعلام دلبستگی یکپارچه مردم به نظام اسلامی و مشارکت بسیار کم نظیر 85 درصدی مردم در انتخابات، نشان دهنده رحمت و تفضل پروردگار و عنایت خاص ولی عصر (عج) به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای حضور لبریز از «شور و شعور» جوانان سراسر کشور را در انتخابات ریاست جمهوری دهم، تجلی استمرار «تعهد سیاسی و احساس مسئولیت» نسل اول انقلاب در نسل جوان امروز خواندند و افزودند: از اعماق دل در مقابل عظمت ملت ایران و جوانانمان، ابراز تواضع می کنم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اختلاف سلیقه مردم و رأی دادن آنان به نامزدهای مختلف انتخابات ریاست جمهوری افزودند: در ورای همه آرای متفاوت مردم، احساس تعهد جمعی برای حفظ کشور و نظام موج می زند به گونه ای که حضور «زن و مرد و پیر و جوان»، «اقوام و پیروان مذاهب گوناگون» و «شهری و روستایی»، حماسه ای فراموش ناشدنی رقم زده است که برای دشمنان ایران و انقلاب، زلزله ای سیاسی، و برای دوستان ملت ایران در سراسر جهان، جشنی واقعی و تاریخی محسوب می شود.

ایشان شرکت 40 میلیون نفر در انتخابات 22 خرداد را جنبش عمومی ملت برای ابراز وفاداری به امام و انقلاب و شهدا برشمردند و افزودند: با این حرکت عظیم، نظام اسلامی برای ادامه راه پیشرفت و سرافرازی، نفس تازه کرد و معنای حقیقی مردم سالاری دینی، به رخ بدخواهان نظام کشیده شد.

حضرت آیت الله خامنه ای حضور همراه با «اعتماد، آزادی، امید و شادابی» ملی را در انتخابات ریاست جمهوری، جواب ملت ایران به تبلیغات مغرضانه دستگاه رسانه ای مستکبران دانستند و خاطرنشان کردند: اعتماد ملت به نظام، به عنوان بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی بار دیگر در انتخابات 22 خرداد، متجلی شد و دشمنان اسلام و ایران، تلاش می کنند با ایجاد شک و تردید درباره انتخابات، این اعتماد ملی را متزلزل کنند و با کاهش مشارکت مردم، مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرند که اگر این هدف شوم محقق شود با هیچ زیان و خسارت دیگری قابل مقایسه نیست.

ایشان با یادآوری تبلیغات چند ماهه جبهه استکبار مبنی بر تقلب در انتخابات 22 خرداد افزودند: در سخنرانی اول فروردین، به دوستان خوبمان در داخل تذکر دادم که حرف دشمن درباره تقلب را تکرار نکنند چرا که بیگانگان درصددند اعتمادی را که نظام با مسئولان و عملکردش در طول سی سال بدست آورده، زیر سؤال ببرند.

رهبر انقلاب اسلامی، رقابت های کاملاً آزاد و جدی نامزدها در دوران تبلیغات انتخابات از جمله مناظره های شفاف و صریح تلویزیون را یادآور شدند و افزودند: رقابت های شدید 4 نامزد محترم انتخابات، رقابت جریان های متعلق به نظام اسلامی بود اما رسانه های متعلق به صهیونیست های خبیث با دروغ پردازی محض سعی می کنند این رقابت ها را دعوا میان مخالفان و طرفداران نظام جلوه دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آشنایی نزدیک و شناخت وسیع خود از 4 نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزودند: یکی از نامزدها، رئیس جمهور خدوم، پرکار، زحمتکش و مورد اعتماد است، یکی دیگر 8 سال نخست وزیر خود بنده بوده است، نامزد دیگر فرمانده سپاه و از فرماندهان اصلی دفاع مقدس است و نامزد دیگر هم دو دوره ریاست مجلس بوده است بنابراین همه این آقایان از عناصر نظام و متعلق به نظام هستند و رقابت آنها برخلاف تبلیغات خباثت آمیز رسانه های صهیونیستی، امریکایی و انگلیسی، رقابت درون نظام است.

رهبر انقلاب اسلامی، اختلاف در دیدگاه ها، جهت گیری های سیاسی و برنامه های 4 نامزد انتخابات را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: این اختلاف دیدگاه، اختلاف نظر در درون چارچوب نظام است البته بنده برخی را برای خدمت به کشور مناسب‌تر می دانم اما نظر و تشخیص خود را برای مردم بازگو نکردم و لازم هم نبود که مردم براساس آن عمل کنند چرا که انتخابات مال مردم است و نتیجه آن براساس تشخیص ملت رقم می خورد.

ایشان، مناظره های تلویزیونی را ابتکاری مهم و جالب ارزیابی کردند و افزودند: مناظره های شفاف، جدی و صریح، خنثی کننده تبلیغات بیگانگانی بود که رقابت های انتخاباتی را غیرواقعی می دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای، جدیت، صراحت، مجبور شدن افراد به دفاع و پاسخگویی در مقابل سیلاب نقد و انتقاد، و شفاف شدن مواضع اشخاص و گروه ها را از نکات مثبت مناظره ها دانستند و افزودند: مردم با دیدن مناظره و دیگر برنامه های تبلیغاتی، قدرت قضاوت بدست آوردند و احساس کردند که نظام اسلامی، اندرونی و بیرونی ندارد و مردم را بیگانه نمی داند و حقیقتاً برای ملت حق انتخاب آگاهانه قائل است.

ایشان آزادی بیان، پرورش ذهنها و افزایش قدرت انتخاب ملت را از دیگر آثار مثبت مناظره ها برشمردند و با اشاره به کشیده شدن مطالب مناظره ها به خیابانها و خانه ها تأکید کردند: یقیناً یکی از عوامل افزایش ده میلیون آراء نسبت به دوره های قبل، مشارکت ذهنی و فکری مردم در انتخابات بود که باعث شد ملت به عرصه انتخاب بیایند، بنابراین از این دیدگاه مناظره ها، امری مطلوب بشمار می آید.

حضرت آیت الله خامنه ای ادامه مناظره ها در سطوح مدیریتی را خوب و ضروری دانستند و افزودند: باید با حذف عیوب و نکات منفی مناظره ها، آنها را ادامه داد تا همه افراد و مسئولان خود را در معرض نقد و انتقاد و پاسخگویی ببینند.

رهبر انقلاب اسلامی، در تبیین نکات منفی مناظره ها، به ایجاد کدورت و کینه، تکیه بر شایعات، ضعف جنبه منطقی مباحث و احساساتی و عصبانی شدن طرفین مناظره اشاره کردند و با ابراز ناخرسندی از این عیوب افزودند: متأسفانه برخی مواقع مناظره ها حالت تخریبی پیدا می کرد و به سیاه نمایی افراطی خدمات دولت فعلی و در مقابل، سیاه نمایی عملکرد دولتهای قبلی کشیده می شد و در میان طرفداران نامزدها التهاب و نگرانی ایجاد می کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مقصر بودن دو طرف مناظره ها افزودند: یک طرف به رئیس جمهور قانونی کشور، صریحترین و خجالت آورترین اهانتها و تهمتها را بیان می کرد و با پخش کارنامه های جعلی برای دولت، رئیس جمهور متکی به آرای مردم را دروغگو، خرافاتی و رمال می نامید و اخلاق و قانون و انصاف را زیر پا می گذاشت و طرف دیگر هم، با اقداماتی مشابه، کارنامه درخشان 30 ساله انقلاب را کمرنگ جلوه می داد و شخصیتهایی که عمرشان را در راه نظام صرف کرده اند زیر سؤال می برد و اتهاماتی را که در مراجع قانونی اثبات نشده است بیان می کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، با انتقاد از طرح مباحثی درباره فساد مالی اطرافیان آقای هاشمی رفسنجانی و آقای ناطق نوری افزودند: البته کسی، خود این آقایان را به فساد مالی متهم نکرد اما هر کس هر ادعایی در مورد بستگان آنها نیز دارد نباید قبل از اثبات در مراجع و مجاری قانونی، در رسانه ها بیان کند، چرا که اینگونه اقدامات در جامعه و بویژه در اذهان جوانان، تلقی نادرست ایجاد می کند.

ایشان با اشاره به شناخت بیش از 50 ساله خود از آقای هاشمی رفسنجانی و خدمات وی به انقلاب و نظام افزودند: آقای هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی از اصلی‌ترین و جدی ترین افراد نهضت و بعد از انقلاب هم از مؤثرترین شخصیتهای همراه امام بوده و بارها تا مرز شهادت پیش رفته است ضمن اینکه پس از رحلت امام بزرگوار هم، تا امروز در کنار رهبری بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آقای هاشمی قبل از انقلاب، اموال خود را صرف مبارزه می کرد و در 30 سال اخیر هم با به عهده گرفتن مسئولیت های فراوان، در حساس ترین مقاطع در خدمت انقلاب و نظام بوده و هرگز از انقلاب برای خودش، مالی نیاندوخته است و مردم باید به این حقایق توجه داشته باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای در عین حال به اختلاف نظر طبیعی خود با آقای هاشمی رفسنجانی در موارد متعدد اشاره کردند و افزودند: این اختلاف نظر طبیعی است و مردم نباید دچار توهم شوند و به گونه ای دیگر فکر کنند.

ایشان افزودند: میان آقای هاشمی و رئیس جمهور نیز از سال 84 اختلاف نظرهای متعددی درباره مسائل خارجی، نحوه اجرای عدالت اجتماعی و برخی مسائل فرهنگی وجود دارد که البته نظر رئیس‌جمهور به نظر بنده نزدیک‌تر است.

رهبر انقلاب اسلامی، آقای ناطق نوری را نیز جزو شخصت های خدوم انقلاب دانستند و افزود در دلبستگی آقای ناطق به نظام و انقلاب هیچ شکی وجود ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید مجدد بر لزوم بر طرف شدن آسیب‌های مناظره اعلام کردند در همان ایام بعد از مناظره به رئیس جمهور تذکر دادم چون می دانستم ترتیب اثر می دهد.

ایشان، با تکرار موضع نظام درباره مبارزه جدی و پیگیری با فساد مالی افزودند: اگر فساد اقتصادی در کشور نبود چند سال قبل نامه هشت ماده ای به رؤسای سه قوه ارسال نمی شد. اما بدون تردید جمهوری اسلامی از سالم ترین نظام های سیاسی ـ اجتماعی دنیاست و نباید به استناد مراکز و مراجع صهیونیستی، کشور را به فساد متهم کنید و یا در زمینه فساد مالی اشخاص و مسئولان را بی جهت زیر سؤال ببریم.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنانشان خاطر نشان کردند: ملت عزیز ایران در 22 خرداد حماسه ای تاریخی و جهانی آفرید اما برخی از دشمنان تلاش می کنند این پیروزی مطلق نظام را به شکست ملی تبدیل کنند و با مشکوک و قابل تردید جلوه دادن انتخابات نگذارند بالاترین نصاب مشارکت جهانی به نام این ملت ثبت شود که البته ثبت شده است و نمی توان این واقعیت را تغییر داد.

حضرت آیت الله خامنه ای، در ادامه جمع بندی این بخش از سخنان خود خطاب به ملت افزودند: همه کسانی که به یکی از چهار نامزد محترم رأی داده اند در درون جبهه انقلاب و متعلق به نظامند و انشاء الله از اجر الهی برخوردارند به همین علت باید گفت خط انقلاب، 40 میلیون رأی دارد نه بیست و چهار و نیم میلیون رأی که متعلق به رئیس جمهور منتخب است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند مردم البته اطمینان دارند اما برخی طرفداران نامزدها هم اطمینان داشته باشند که نظام جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست و ساز و کارهای قانونی انتخابات در کشور ما اجازه تقلب نمی دهد آن هم تقلب در حد یازده میلیون رأی.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در عین حال به شورای محترم نگهبان تأکید شده که به مستندات ارائه شده از جانب کسانی که شبهه دارند حتما رسیدگی شود و اگر در مواردی نیاز به باز شماری صندوقها بود با حضور نمایندگان نامزدها انجام شود.

ایشان مجاری قانونی را تنها مسیر رسیدگی به شبهات مطرح شده خواندند و تأکید کردند: بنده زیر بارِ بدعتهای غیرقانونی نمی روم چرا که در هر انتخاباتی طبعا برخی برنده نیستند و اگر امروز چارچوبهای قانونی شکسته شود در آینده نیز هیچ انتخاباتی مورد اعتماد نخواهد بود و مصونیت نخواهد داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به کامل بودن قانون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افزودند: قانون همانطور که به نامزدها حق نظارت و شکایت داده، راه رسیدگی به شکایات را هم مشخص کرده است و همه کارها باید براساس روال درست قانونی انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه خطبه دوم خطاب به سیاسیون، نامزدها و گردانندگان احزاب و جریانهای سیاسی خاطر نشان کردند: امروز یک لحظه حساس تاریخی برای کشور است و نگاهی به وضع دنیا، خاورمیانه، کشورهای همسایه و همچنین وضع اقتصادی جهان ثابت می کند که در نقطه تاریخی قرار داریم، بنابراین همه وظیفه داریم که در این مرحله تاریخی هوشیار و دقیق باشیم و اشتباه نکنیم.

ایشان با تأکید بر اینکه مردم در قضیه انتخابات حقا و انصافا به بهترین وجه به وظیفه خود عمل کردند افزوند: سیاسیون و کسانی که به نحوی مرجعیتی برای بخشی از افکار عمومی دارند باید خیلی مراقب رفتار و گفتار خود باشند زیرا با اندکی افراط گری آنها، دامنه افراط گری در بدنه مردم به مراحل حساس و خطرناکی خواهد رسید که خود آنها نیز نخواهند توانست ابعاد آنرا جمع کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر حرکت افراطی، به افراطی گری دیگران دامن خواهد زد تأکید کردند: اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، خواسته یا ناخواسته، مسئول خون‌ها، خشونت‌ها و هرج و مرج ها خواهند بود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: به همه این دوستان قدیمی و برادران توصیه می‌کنم با سعه صدر برخود مسلط باشند و دستهای دشمن و گرگهای گرسنه و کمین کرده را که امروز بتدریج نقاب دیپلماسی را کنار زده اند ببینند و از آنها غفلت نکنند.

ایشان با تأکید بر اینکه این آقایان باید به مسئولیت کارهای خود در نزد خداوند فکر کنند خاطر نشان کردند: برادران، آخرین وصایای امام بزرگوار را به یاد بیاورید که می گفت همه باید قانون را فصل الخطاب بدانند.

رهبر انقلاب اسلامی حل و فصل همه اختلافات را در سر صندوق رأی، فلسفه انتخابات خواندند و خاطر نشان کردند: انتخابات برای این است که در صندوق های رأی معلوم شود که مردم چه می خواهند نه در کف خیابان‌ها.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر قرار باشد بعد از هر انتخابات، آنهایی که رأی نیاورده اند اردوکشی خیابانی کنند و در مقابل این حرکت، کسانی هم که رأی آورده اند طرفدارانشان را به خیابانها بکشانند پس اصلا چرا انتخابات برگزار می شود؟ ضمن آنکه مردم چه گناهی کرده اند که باید به علت این کارهای ما، از کسب و کار و زندگی خود باز بمانند.

ایشان با اشاره به اینکه تجمعات خیابانی بهترین پوشش برای تروریستهای نفوذی و ضربه های تروریستی است افزودند: اگر در این تجمعات اقدام تروریستی انجام شود مسئولیت آن باکیست؟ مسئولیت همین افرادی که از مردم عادی و بسیج در روزهای گذشته جان باخته اند با کیست و چه کسی جواب آنها را می دهد؟ محاسبه و پاسخگویی در قبال واکنشهای احساسی در مقابل ترورها با چه کسی است؟

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از برخی وقایع روی داده در کوی دانشگاه تهران خاطر نشان کردند: اینکه بروند در کوی دانشگاه و جوان دانشجوی مؤمن و حزب اللهی را آنهم با شعار رهبری مورد تهاجم قرار دهند دل انسان را واقعا خون می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه زورآزمایی خیابانی بعد از انتخابات در واقع به چالش کشیده شدن اصل انتخابات و مردم سالاری است، تأکید کردند: از همه می‌خواهم به این روش غلط خاتمه دهند که اگر خاتمه ندهند مسئولیت تبعات و هرج و مرج آن، بعهده آن‌ها خواهد بود.

ایشان افزودند: برخی ها بدانند که با حرکات خیابانی نمی توان اهرم فشار بر ضد نظام بوجود آورد و مسئولان را وادار کرد تحت عنوان مصلحت زیر بار خواسته های آنها بروند چرا که تن دادن به مطالبات غیر قانونی زیر فشار، شروع نوعی دیکتاتوری است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اینگونه تصورات و محاسبه ها، اشتباه است و اگر این تصورات غلط، عواقبی هم پیدا کند مستقیما متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد بود که اگر ضروری شد مردم آنها را در وقت لازم خواهند شناخت.

ایشان با دعوت از همه دوستان و برادران برای برادری و تفاهم و رعایت قانون افزودند: راه قانون و راه محبت و صفا باز است و امیدوارم همه در این راه حرکت کنند و جشن پیروزی 40 میلیونی مردم را گرامی بدارند و اجازه ندهند دشمن این جشن بزرگ را خراب کند.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال هشدار داد اگر کسانی بخواهند راه دیگری بروند آن‌وقت من خواهم آمد و با مردم صریح تر صحبت خواهم کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه مباحث مربوط به انتخابات به مواضع مقامات برخی کشورهای اروپایی و امریکا اشاره کردند و افزودند: قبل از شروع انتخابات، جهت گیری رسانه های غربی و دولتمردان آنها تلاش برای ایجاد تردید در انتخابات و زمینه سازی بمنظور حضور کمرنگ مردم بود اما حضور عظیم 40 میلیونی مردم در انتخابات، رسانه ها و مقامات غربی را شوکه کرد و به آنها فهماند که سرفصل جدیدی در مسایل مربوط به جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است که چاره ای جز پذیرش آن ندارند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی اعتراض ها و مسایل پیش آمده بعد از انتخابات افزودند: در چنین شرایطی برخی مقامات غربی فرصت را مغتنم شمردند تا موج سواری کنند و لحن آنها نیز تغییر کرد و بتدریج نقابها کنار رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: از اوایل هفته تعدادی از سران دولتها و وزیران خارجه غربی موضع گیری کردند و دشمنی خود را با نظام اسلامی نشان دادند که از همه خبیث تر دولت انگلیس بود.

ایشان با اشاره به نقل قولی از برخی مقامات امریکایی مبنی بر اینکه ما منتظر چنین روزهایی بودیم که مردم به خیابانها بریزند افزودند: این سخنان در حالی بیان می شود که از آن طرف نامه می نویسند و ابراز علاقه برای روابط و اظهار احترام به جمهوری اسلامی می کنند، کدام را باید باور کرد؟

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همزمان در داخل کشور هم، عوامل این عناصر خارجی به‌کار افتادند و خط تخریب، آتش سوزی، غارت اموال عمومی و مردم و سلب امنیت مردم شروع شد که البته این تخریبها ارتباطی به مردم و حامیان نامزدها ندارد بلکه مربوط به بدخواهان ملت ایران و مزدوران و دست نشاندگان سرویس های جاسوسی غرب و رژیم صهیونیستی است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این وضعیت دشمنان را به طمع انداخت و تصور کردند که در ایران هم می توانند همچون برخی کشورهای کوچک با چند ده میلیون دلارِ یک سرمایه دار صهیونیست، انقلاب مخملی کنند اما مشکل اصلی این دشمنان نادان این است که هنوز هم ملت ایران را نشناخته اند.

ایشان خاطرنشان کردند: آنچه در این میان از همه زشت تر بود دلسوزی مقامات امریکایی برای حقوق بشر و ادعای سخت گیری بر مردم ایران بود اما کسانی که در افغانستان و عراق آن جنایات را به وجود آورده اند و از رژیم ظالم صهیونیستی حمایت مادی و سیاسی می کنند، چگونه دم از حقوق انسان می زنند؟

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری اقدام دولت دموکرات کلینتون در قتل عام بیش از هشتاد نفر از وابستگان فرقه داودیان افزودند: شما که بیش از هشتاد زن، مرد و کودک را زنده زنده در آتش سوزاندید، اصولاً حقوق بشر را می فهمید؟

ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حقوق انسان و دفاع از مظلومان است و نیازی به نصیحت غربی ها ندارد، خاطرنشان کردند: مسئولان و سیاستمداران اروپایی و امریکایی قدری شرم و حیا کنند و از این کارها دست بردارند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایان خطبه دوم نماز جمعه خطاب به حضرت ولی‌عصر(عج) فرمودند: ای سید و مولای ما، ما آنچه را لازم بود انجام دادیم و آنچه را باید گفت، گفتیم و خواهیم گفت. ما جان ناقابل و اندک آبروی خود را در کف دست گرفته ایم و آن را در راه انقلاب و اسلام فدا خواهیم کرد، ما این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد و شما که صاحب حقیقی این انقلاب و کشور هستید برای ما دعا کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه اول نماز، با اشاره به نقش یاد خدا و ایمان الهی در سکینه و آرامش روحی مؤمنان تأکید کردند: در مقابل حوادث گوناگون که دلها را به تشویش و اضطراب می اندازد باید به یاد و ذکر خدا پناه برد و به وعده های پروردگار اعتماد کرد که در این صورت، خداوند کریم آرامش روحی را بر مؤمنان نازل می کند و این سکینه و طمأنینه موجب محکم کردن دلها و استواری گامها خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث گوناگونی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است خاطرنشان کردند: هریک از این حوادث و طوفانها می توانست یک ملت و نظام را از جا بکند اما این کشتی استوار که متکی به ایمان و اراده استوار مردم مؤمن است، در این طوفانها اندک اضطرابی پیدا نکرد که این مسئله نشان دهنده رحمت و تفضلات الهی است.

حضرت آیت الله خامنه ای غرور و غفلت از یاد خدا را موجب پایان یافتن رحمت الهی دانستند و افزودند: باید مراقب بود تا هیجانات سیاسی و بگو و مگوهایی که در یک کشور آزاد، طبیعی است، ما را از یاد خدا و هدف اصلی منحرف نکند.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری ایمان و معنویت جوانان عزیز، به همه مردم بویژه جوانان بهره گیری کامل از فرصتهای معنوی را توصیه کردند و افزودند: ایام ماه رجب نزدیک است و باید دعاهای این ماه را که دریایی از معرفت است، غنیمت شمرد.

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 88/3/30::: ساعت 10:55 عصر

    مادر ودختر تهرانی توسط آشوبگران درحوالی میدان آزادی به شهادت رسیدند
    "محمد رجب پور" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: همسر و دخترم در یک مهد کودک در حوالی خیابان آزادی بنام "آوای باران" روبروی حوزه 117 قدس کار می کردند.
    وی تصریح کرد: عصر دیروز تعدادی از اغتشاش گران با سردادن شعارهایی به این حوزه حمله کرده و دو سرباز را نیز به شهادت رساندند که در این میان براثر تیراندازی آشوبگران همسر و دخترم که پشت درب ساختمان مهدکودک بودند مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شدند.
    رجب پور اظهار داشت: قرار است امروز عصر جنازه اعضای خانواده ام در میدان ولیعصر (عج) تشیع و فردا به ما تحویل شوند تا مراسم تدفین و خاکسپاری آنها را انجام دهیم.


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 88/3/26::: ساعت 10:54 عصر

    وب سایت خبری تحلیلی یزد امروز با شعار امروز را دریاب، که فردا دیر است به فضای مجازی وارد شد.


    نتایج کامل آراء کاندیداها به تفکیک شهرستانها در سایت یزد امروز قابل مشاهده است.


    یزد امروز



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 88/3/25::: ساعت 9:45 عصر

    فرازهایی از وصیت نامه امام خمینی(ره) در باب انتخابات

         اکنون که بحمدا... تعالی موانع رفع گردیده و فضای آزاد برای دخالت همة طبقات پیش‌آمده است، هیچ عذری باقی نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنی، مسامحه در امر مسلمین است. هرکس به مقدار توانش و حیطة نفوذش لازم است درخدمت اسلام و میهن باشد؛ و با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر وغرب یا شرقزدگان ومنحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیری نمایند، و بدانند که مخالفین اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان چپاولگر بین المللی هستند، با تدریج و ظرافت درکشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه، و با دست افراد خودِ ملتها، کشورها را به دام استثمار می‌کشانند. باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدمِ نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید. خدایتان یار ونگهدار باشد.

     

         و وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود...

     

         ...از این قرار، عدم دخالت ملت از مراجع و علمای بزرگ تا طبقة بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌‌باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آتیه؛ و چه بسا که در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه،‌ گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و الاّ کار از دست همه خارج خواهد شد. و این حقیقتی است که بعد از مشروطه لمس نموده‌اید و نموده‌ایم. چه هیچ علاجی بالاتر و والاتر از آن نیست که ملت در سرتاسر کشور در کارهایی که محول به اوست بر طبق ضوابط اسلامی و قانون اساسی انجام دهد؛ و در تعیین رئیس جمهور و وکلای مجلس با طبقة تحصیلکردة متعهد و روشنفکر با اطلاع از مجاری امور و غیروابسته به کشورهای قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی مشورت کرده، و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به جمهوری اسلامی نیز مشورت نموده؛ و توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‌داران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند. و باید بدانیم که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، شایسته ومتعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند، بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید؛ و مشکلاتی اگر باشد رفع می شود. 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 88/3/21::: ساعت 2:8 عصر

    دکتر احمدی نژاد در شبکه خبر
    در زمان جنگ با رانت دلار 7 تومانی میلیونر شدند
     24 سال دولت دست یک گروه خاص بود
     تحمل یک روزنامه منتقد را هم نداشتند

    دکتر احمدی‌نژاد در شرایطی ادبیات خود را نسبت به 4 سال اخیر تغییر داده است که در سخنرانی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی‌اش تأکید دارد، آنچه که امروز باعث این تغییر شده است، رفتار رقبای انتخاباتی است که گویا اگر وی در صحنه نبود، آن‌ها نیز اساساً حرفی برای گفتن نداشتند، چون در حال حاضر نکته قابل توجهی جز "نفی احمدی‌نژاد و سیاست‌هایش" ابراز نمی‌کنند.

    به گزارش رجانیوز،سیاه‌نمایی‌های این کاندیداها در شرایطی ادامه دارد که رهبر انقلاب در سفر خود به استان کردستان و در اولین دیدار مردمی در سنندج تأکید کرده بودند که بسیاری از این انتقادات واقعیت ندارد و منصفانه نیست. همچنین ایشان با اشاره به اشراف خود به کشور، سیاه‌نمایی درخصوص اوضاع کشور و مسائل اقتصادی را نادرست خوانده بودند.

    به هر ترتیب، دکتر احمدی‌نژاد با حضور در برنامه 30 دقیقه‌ای شبکه خبر پس از آنکه به سؤالات اقتصادی و فرهنگی پاسخ داد و نوبت به پرسش‌های فرهنگی و مسائلی مانند آزادی بیان رسید، انتقادات صریح خود را از نبود این عنصر مهم در جامعه طی دولت‌های موسوی، هاشمی و خاتمی خواند.

    دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ریشه مفاسد در کشور ما، پارتی بازی در سال های گذشته است، تاکید کرد: کسانی که تحمل شنیدن کمترین نقد را نداشتند امروز مدعی انحراف در دولت شده اند، اگر لازم باشد به خاطر دفاع از حقوق ملت اسناد عملکرد دوران برخی از مدعیان را بازگو می‌کنم.

    رئیس جمهور با حضور در برنامه شبکه خبر در پاسخ به سوالی درباره اشتغال و کنترل تورم گفت: تورم به معنای رشد قیمت‌ها بدون رشد درآمد جامعه به همان نسبت است و درواقع آن رشد قیمتی منفی است که قدرت خرید را کاهش دهد و منجر به فاصله طبقاتی شود و نارضایتی اجتماعی و بی‌عدالتی ایجاد کند.

    وی یکی از علل تورم را معیوب بودن برخی ساختارها دانست و گفت: وقتی ساختارها معیوب باشند مصرف انرژی و استفاده از نیروی کار درست انجام نمی‌شود و این مشکل ساختاری اقتصاد ملی را دچار مشکل می‌کند.
    احمدی‌نژاد بدهی دولت‌ها به بانک مرکزی را نیز یکی از علل ایجاد تورم دانست و اظهار داشت: از سال 58 تا آخر دولت هشتم همواره استقراض دولت از بانک مرکزی وجود داشته و این به معنای ریختن پول در جامعه و بالا رفتن قیمت‌ها بود. و در همین راستا میزان بدهی دولت تا پایان دولت هشتم به بانک مرکزی 11 هزار میلیارد تومان بود و در همه دولت‌ها نیز افزایش داشت و تنها در این دولت این بدهی‌ها کاهش یافت و تازه ما 7 تومان سال 60 را همان 7 تومان حساب کردیم درحالی که الان آن رقم باید چند برابر محاسبه شود اما در عین حال بدهی این دولت به بانک مرکزی نسبت به دولت‌های قبل کاهش داشته است.

    رئیس دولت نهم عملکرد بانک‌ها در تزریق منابع به جامعه را یکی دیگر از عوامل تورم دانست و با اشاره به اصلاحات ساختاری دولت نهم در زمینه‌های اقتصادی اظهار داشت: دولت نهم اصلاحات ساختاری را در 7 بخش از جمله بانک‌ها، بیمه، بهره‌وری، نظام توزیع و مالیات‌ها آغاز کرد و لوایح ‌آن نیز آماده ارائه است و ضوابط بانک‌ها نیز منظم شده و لایحه‌ای نیز در این زمینه به مجلس می‌رود.

    احمدی‌نژاد با اشاره به روند رو به کاهش تورم در دولت نهم نسبت به سال‌های گذشته اظهار داشت: از سال 60 در یک دوره 4 ساله متوسط نرخ تورم 18.9 درصد بوده و از سال 63 تا 67 نیز متوسط نرخ تورم به 20 درصد رسید؛ از سال 68 تا 72، نرخ تورم 17.6 و از سال 72 تا 76 نرخ تورم 32.9 درصد بود ضمن اینکه در یک سال نرخ تورم به 49.5 رسید.

    وی افزود: در دولت بعد نیز متوسط نرخ تورم 17 درصد و در 4 سال دوم دولت قبل نیز متوسط نرخ تورم 17.5 بود که در 4 سال دولت نهم به 16.6 رسید درحالی که در این دولت علاوه بر بالا رفتن قیمت جهانی، مسئله بنزین نیز بوجود آمده بود که پیش‌بینی تورم بالایی برای آن می‌کردند.

    احمدی‌نژاد با تاکید بر فعالیت همه جانبه برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، نرخ سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های بزرگ را در دولت نهم روزافزون دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ تا پیش از این دولت 11 هزار میلیارد بود که در دولت نهم به 50 هزار میلیارد رسید یعنی بیش از 4.6 برابر رشد داشت و در ابتدای دولت نهم 3 میلیون نفر بیکار بودند که یک فاجعه بود که اکنون تعداد آنها به 2میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

    رئیس جمهور با اشاره به فعال شدن بنگاه‌های کوچک در دولت نهم گفت: در صنایع بزرگ برای اشتغالزایی برای یک نفر حداقل 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری لازم است که این سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های کوچک به 15 تا 25 میلیون تومان می‌رسد و در حقیقت بنگاه‌‌های زودبازده حلقه‌های کوچک بنگاه‌های بزرگ هستند که زودتر به نتیجه می‌رسند که نشان داده شد که در دو سال و نیم با این روش و البته در کنار بنگاه‌های بزرگ 800 هزار شغل جدید ایجاد شد و نرخ بیکاری دو درصد کاهش یافت و البته با موانعی هم مواجه شد چرا که دیدیم هرکار خوب با هجوم و اطلاعات غلط مواجه می‌شود.

    احمدی‌نژاد جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دولت نهم را به نسبت مدت مشابه در دولت قبل سه برابر دانست و گفت: اگر این سرمایه‌ها در صنایع مختلف وارد تولید و بهره‌برداری شود، در فضای اشتغال جهشی ایجاد خواهد شد؛ در کشاورزی نیز ظرفیت بالایی داریم و علی‌رغم آنکه می‌گفتند ارقام پیش‌بینی شده در قانون برنامه درباره کشاورزی غیرواقعی است اما در این دولت بیشتر از ارقام پیش‌بینی شده در زمینه کشاورزی کار انجام شده است.

    احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره مفاسد اقتصادی اظهار داشت: بخشی از مفاسد اقتصادی از ساختارها نشأت می‌گیرد و به همین دلیل باید آئین‌نامه‌ها، ضوابط و امتیازات ویژه اصلاح شود تا یک فرد نتواند با یک مجوز، به راحتی میلیاردر شود که تقریبا این کار به طور کامل در این دولت انجام شد. اما یک بخش دیگر از مفاسد اقتصادی مربوط به ارتباطات خارج از دولت است یعنی به عنوان نمونه فردی از منابع عمومی استفاده می‌کند اما آنرا در بخش درست مورد استفاده قرار نمی‌دهد و دیدیم که افرادی برای ساخت کارخانه وام گرفتند اما آن پول را به بازار مسکن تزریق کردند و اکنون هم پول را پس نمی‌دهند چون دستشان در دست قدرتمندان است و وقتی بانک از آنها می‌خواهد که پول را پس بیاورند ده‌ها نفر زنگ می‌زنند و بانک را تهدید می‌کنند و این نشان می‌دهد که مفاسد اقتصادی در خارج از دولت تحت حمایت بخشی از مراکز قدرت شکل می‌گیرد.

    وی ادامه داد: در زمان جنگ که مردم کوپنی زندگی می‌کردند، افرادی به وسیله ارتباطات خود، درحالی که دلار 150 تومان بود، دلار 7 تومانی می‌گرفتند و به جای ایجاد اشتغال و استفاده درست از آن، برای خود ثروت جمع می‌کردند و همین منجر به فساد می‌شود، ‌و یا اینکه اجازه می‌دادند یک نفر به صورت انحصاری جنسی را وارد کند و بعد هم آنرا بصورت کوپنی به مردم می‌دادند و این فرد با این مجوز که به واسطه ارتباطات بدست آورده بود براحتی میلیونر می‌شد و یا اینکه خرید‌های دولتی را به افرادی می‌سپردند که برای خود پورسانت جمع می‌کرد که البته بعدها قانونی در مجلس در این زمینه تصویب شد تا از آن جلوگیری شود.

    احمدی‌نژاد مبارزه با مفاسد را کاری دشوار دانست و اظهار داشت: در خارج از دولت آدم‌های درشتی در این زمینه‌ ایجاد مفاسد فعال هستند که هنوز درباره آنها چیزی نگفتم و نگفته‌ام که اینها چه کسانی هستند و چه چیزهایی حتی به خود من گفته‌اند.

    وی تاکید کرد:‌ باید در ساحت عمومی کشور ریشه‌های مفاسد را خشک کنیم و امیدواریم که مجلس و قوه قضائیه نیز در این زمینه همکاری کنند.

    این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های وی در زمینه جوانان و بانوان، این دو قشر را قشری بسیار مهم و اصیل دانست و گفت: زنان کانون جوشش محبت و جوانان سرمایه آینده یک ملت هستند و جهت نگاه دولت نهم همواره تقویت نظام خانواده و ازدواج بوده است.

    وی با تاکید اینکه برای تحکیم مبانی خانواده و جوانان در برنامه چهارم توسعه کار خاصی مدنظر نبود اظهار داشت: ما در برنامه پنجم توسعه در این زمینه بطور مفصل کار کردیم و در برنامه پنجم در مسائل اجتماعی، موضوعاتی از جمله ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان و ارتقاء منزلت زنان در جامعه و حل مشکلات آنان پیش‌بینی شد.

    رئیس جمهور به برخی از دستاورد‌های دولت نهم در زمینه زنان و جوانان اشاره کرد و گفت: ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دولت نهم 70 درصد افزایش یافت و امکانات ورزشی نیز دو برابر شد و فرصت‌هایی از جمله صندوق مهر امام رضا(ع) و مسکن مهر راه‌اندازی شد که در زمینه مسکن مهر از تابستان امسال منابع سرازیر خواهد شد و به صورت یکجا ظرف 10 یا 12 ماه یک میلیون مسکن تولید خواهد شد.

    وی با اشاره به بیمه زنان خانه‌دار و یکسان کردن دیه بیمه زن و مرد خاطرنشان کرد: امروز در بالاترین مراکز علمی پژوهشی و دانشگاهی شاهد حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف هستیم.

    مجری این برنامه نظر احمدی‌نژاد را درباره نوع اطلاع از نظرات مردم و میزان آزادی رسانه‌ها برای نقد دولت جویا شد که وی پاسخ داد: نقد لازمه زندگی و پیشرفت است اما نباید انحصاری باشد بلکه نظارت عمومی سلامت و پیشرفت را تضمین خواهد کرد و مرز آزادی و نقد باید منافع ملی و حقوق مردم باشد.

    وی افزود: ما از نقد استقبال می‌کنیم اما معتقدم واژه نقد هم مثل واژه آزادی قربانی شد؛ 24 سال دولت در دست یک گروه بود و علاوه بر آن زمان، اکنون هم آنها با هم هستند؛ در آن زمان‌ها دریچه نقد به طور کامل بسته بود؛ در زمان جنگ یک روزنامه منتقد بود و فقط هفته‌ای یکی دو بار با استفاده از همان آماری که خود دولت ارائه می‌داد، نقد اقتصادی می‌نوشت، اما همان را هم تحمل نمی‌کردند و شعار مرگ بر آن روزنامه می‌گفتند و حتی نخست‌وزیر وقت هشدار می‌داد که اگر تعطیل نکنید برخورد می‌کنم.

    احمدی‌نژاد ادامه داد: در 8 سال بعد از آن نیز دولت علیه یک روزنامه منتقد مدام فعالیت می‌کرد و حتی رئیس دولت از تریبون‌های مختلف آن یک روزنامه را تحت فشار قرار می‌داد. در 8 سال سوم نیز کوچکترین نقد، با هجوم سنگین مواجه می‌شد و حتی یادم هست که در دانشگاه خودمان یک استاد یک نقد کوچک منتشر ‌کرد اما آنچنان به او حمله کردند و گفتند تو ضد دوم خرداد و ضد دولت و ضد رئیس جمهور هستی و پیام را دریافت نکرده‌ای.

    رئیس جمهور تصریح کرد: اما در این 4 سال در مقابل هجمه بسیار سنگین، عکس‌العمل نشان ندادیم و 4 سال است که بیش از 20 روزنامه و صدها سایت و تریبون حرف‌های ناروا و تهمت و دروغ منتشر می‌کنند. اما ما آنها را در راستای پیشرفت کشور تحمل کردیم و جالب است آن کسانی که آن سه دوره 8 ساله را اداره کردند حالا می‌گویند این دولت از مسیر منحرف شده است درحالی که ما در هر شاخص چند برابر آنها کار کردیم.

    وی تصریح کرد: به حول قوه الهی و به مدد امام زمان و ایستادگی رهبری عزیز و ملت ایران ما در سیاست خارجی اکنون در اوج هستیم اما آنها می‌گویند باید به گذشته برگردیم و با آنکه 24 سال کارها در دست آنها بود و اکنون مردم فرد دیگری را انتخاب کردند، باز هم می‌خواهند با تهمت و فحش کارها را به گذشته برگردانند و حتی وقتی می‌گوئیم نقد خود را ارائه دهید، حرفی برای گفتن ندارند و فقط دیگران را متهم می‌کنند و این به معنای سوء استفاده از نقد و آزادی است؛ البته تحمل من بالاست و قبل از این هم گفتم که آنها را بخشیده‌‌ام اما اگر لازم شود بخاطر دفاع از حقوق ملت مجبور خواهم شد که بگویم در این سه دوره 8 ساله چه اتفاقاتی افتاده است و پرونده آنها را باز کنم که امیدوارم این کار لازم نشود.

    وی تصریح کرد: ما درباره حرف‌هایی که می‌زنیم سند داریم و هرچه که می‌گوئیم با آدرس روی زمین نشان می‌دهیم و آنها هم باید برای حرف‌هایشان سند ارائه دهند؛ ما که دعوا نداریم ما می‌گوئیم باید منطقی گفتگو کرد و به ملت هم که ایمان داریم و همه باید در برابر انتخاب ملت تسلیم شویم؛ یک بار بعد از 24 سال مردم فردی غیر از آنها را انتخاب کردند اما آنها می‌گویند ملت منحرف شده است درحالی که باید بگذارند عده‌ای غیر از آنها هم کشور را اداره کنند.

    احمدی‌نژاد پیشرفت کشور را نیازمند همدلی دانست و خاطرنشان کرد: من خدمتگذار ملت هستم و برای کار در جهت خدمت به مردم خدا شاهد است که حتی یک روز را هم از دست نداده‌ایم.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 88/3/11::: ساعت 10:19 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 60
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779278

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<