سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادران، کسی است که برایش به رنج افتند. [امام علی علیه السلام]
اصولگرا

امام جمعه موقت اهل تسنن سنندج: حضرت علی(ع) مصداق بارز شجره طیبه است
ماموستا محمدامین راستی در نشست علمی ادیان و مذاهب اسلامی در دفتر انجمن های علمی حوزه علمیه قم با گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع) و با اشاره به فضایل آن حضرت گفت: حضرت علی (ع) مصداق بارز شجره طیبه است که ریشه اش در اعماق زمین فرو رفته و به طرف آسمان جوانه کشیده و شاخ و برگش تا صدرالمنتهی رسیده است و تمام جن و انس و فرشتگان الهی از وجود نعمت آن حضرت استفاده می کنند.  ادامه خبر



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 87/4/28::: ساعت 11:42 عصر

    وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفَى بِاللّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْکِتَابِ   سوره رعد آیه 43    (013043)



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 87/4/26::: ساعت 10:3 عصر

    و کعبه در مقابل مظهر عدل آغوش گشود
    *

    علی(ع) از دشمن دلگیر بود یا از بی مهری به ظاهر دوستانی که خود را صحابی پیامبر(ص) می دانستند اما با علی(ع) که می خواست بر خط پیامبر برود نه تنها نمی ساختند که بر او می تاختند. کسانی که تا دیروز در برابر پیامبر دم از طاعت و عدالت زده و عناوین طلحة الخیر و سیف الاسلام زبیر برای خود دست و پا کرده بودند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 87/4/26::: ساعت 9:59 عصر

    یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ

    تفسیر: مقصود از انسان که در این آیه مورد سرزنش قرار گرفته کسى است که منکر روز قیامت است ، زیرا در پى این سرزنش آمده است : « کلاّ بل تکذّبون بالدّین » و لازمه انکار قیامت ، انکار دین خدا ، و لازمه انکار دین خدا انکار ربوبیّت پروردگار و کفر ورزیدن به اوست . خداوند در این آیه خود را با دو وصف ربوبیّت و کَرَم یاد کرده و فریفتگى و کفر انسان را در این زمینه مطرح ساخته تا سبب عتاب و سرزنش را بیان کند و به وى بفهماند که سزاوار نکوهش است ، زیرا سرپیچى کردن از فرمان کسى که تدبیر امور و تربیتِ او را برعهده دارد و نعمت هاى مادى و معنوى بسیارى به او ارزانى داشته بى تردید ناسپاسى است ، به ویژه اگر آن کس کریم باشد ، یعنى در برابر نعمت ها هیچ عوضى از او نخواهد و اگر از او خطایى مى بیند چشم پوشى مى کند و از او درمى گذرد .


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/4/22::: ساعت 7:35 صبح

          من هم مانند هر ایرانی دیگر پیش از سفر به مدینه تحت‌تأثیر تبلیغات گسترده سایت‌های عربستان داخلی و خارجی و روزنامه‌ها قرارگرفته و بسیاری از خبرهای مربوط به بقیع و فدک، آزادی ورود زنان به بقیع، قول مساعد مسؤولا‌ن مبنی بر آزادگذاشتن زائران و... را باور کرده بودم. در فرودگاه تهران، بدرقه‌کنندگان را می‌دیدم که به بانوان زائر می‌گفتند: خوش‌ به حال شما که در این سفر می‌توانید وارد قبرستان بقیع شوید! حتماً آن‌ها هم مانند من خبر سایت‌هایی مثل شهاب نیوز را دیده بودند: «ورود زنان ایرانی به بقیع، هدیه ویژه ملک عبدا... به هاشمی رفسنجانی». البته پس از شنیدن خبر مهم‌تر که آقای هاشمی از احیای بقیع سخن به میان آورده و در جمع هزاران زائر ایرانی و سایر ملل اسلا‌می که در مقابل درهای بسته بقیع تجمع کرده بودند، گفته است: «طولی نمی‌کشد که بقیع احیا می‌شود.»(1) بسیار خوشحال شدم و با خود گفتم: باتوجه به شتاب کارهای عمرانی عربستان در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) و قول مساعد امیر مدینه، حتماً اقداماتی در حال انجام است. وقتی در رسانه‌ها این خبر را دیدم که آقای هاشمی در مدینه گفته است: «ملک عبدا... دستور قاطع برای تکریم زائران صادر کرده» چندان باور نکردم، تا این‌که آقای هاشمی ر فسنجانی پس از بازگشت، در همایش مشترک جامعه محترم مدرسین و علمای بلا‌د، این خبر خوش را به علما داد و گفت: «زائران خانه خدا و حرم پیامبر(ص) با مشکلا‌ت زیادی از جمله ناسزاگویی از سوی برخی وهابیون تندرو مواجه هستند که در دو جلسه طولا‌نی این مسأله را با پادشاه عربستان مطرح کردم و ایشان در همان لحظه  دستور داد که با این افراد برخورد قاطع شود. پس از ورود من به مدینه، والی مدینه به من گفت تمام آن دستورات در حال ا‌جراشدن است و هیچ وهابی تندرویی در کنار بقیع، زائران شعیه ایرانی را اذیت نخواهند کرد.»(2) 

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 87/4/20::: ساعت 10:35 صبح

    1. تَبَارَکَ الَّذِی بِیَدِهِ الْمُلْکُ وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

    2. الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ                       سوره ملک
      پر خیر و برکت است خداوندى که فرمانروایى به دست اوست و او بر هر کارى تواناست .«1»
      همان که مرگ و زندگى را آفرید تا شما را بیازماید و مشخص کند که کدامتان نیکوکارترید; و اوست آن مقتدرِ شکست ناپذیرى که آمرزنده گناهان شماست .                                                                                                      تفسیر: لیبلوکم أیّکم أحسن عملا

      بَلاء مصدر « یبلو » به معناى آزمودن است ، و آزمودن خدا به معناى مشخص کردن و متمایز ساختن است . با این که در مرحله آزمایش ، هم نیکوکاران مشخص مى شوند و هم بدکاران ، ولى خداوند در بیان هدف از آفرینش مرگ و حیات ، فقط تمایز نیکوکارترین ها را مطرح نموده تا به این نکته اشاره فرماید که هدف از آفرینش به وجود آمدن آنان است ، و دیگران به تَبَع آنها آفریده شده اند و مقصود اصلىِ آفرینش نیستند . امام صادق (ع) در تفسیر سخن خداوند : « أیّکم أحسن عملا » فرمود : مقصود این نیست که کدام یک از شما عملش بیشتر است ، بلکه مقصود این است که کدام یک از شما عملش درست تر است . جز این نیست که ملاک درستىِ عمل ، ترس از خدا و نیت خالص و بیم ] پذیرفته نشدن عمل [ است . سپس فرمود مراقبت داشتن بر عمل تا این که خالص شود ، از خود عمل دشوارتر است . بدان که ] نشانه [ عمل خالص آن است که نخواهى هیچ کس جز خدا تو را بر آن ستایش کند ، و نیّت ] خالص در عمل [ از خود عمل برتر است . بدان که نیّت حقیقت عمل است . کافى ، ] ج 2 ، ص 16 [ .


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 87/4/9::: ساعت 11:6 صبح

    رهبر معظم انقلاب: مسئولین کشور هم واقعاً دارند زحمت میکشند، حقیقتاً دارند زحمت میکشند. دولت، مسئولین، مدیران بخشهاى مختلف، تلاش میکنند. اگر کسى ایراد و انتقادى هم دارد، نباید آن را جورى مطرح کند که این مدیرى که در تلاش هست براى اینکه کار را بهتر انجام دهد، او را تضعیف کند. اختلافات غالباً از هوسهاى نفسانى بر میخیزد. اگر کسى بگوید این عمل من که اختلاف‏انگیز بود، تفرقه‏انگیز بود، براى خداست، این را باور نکنید. تفرقه‏ى بین مؤمنین کارِ خدائى نیست، براى هدفِ خدائى انجام نمیگیرد؛ کار شیطانى است؛ کار شیطانى است. ایجاد بغضاء و کینه بین مؤمنین، فضاى اختلاف را به وجود آوردن، این کار شیطان است، کار خدائى نیست.

    کار خدائى همدلى است. یک نفر یک کارى دارد، مسئولیتى را بر عهده گرفته، دیگران باید کمک کنند تا کار را خوب انجام دهد. اگر ضعفى داشت، به او تذکر دهند؛ اما نگذارند او تضعیف شود. این کسى که این عَلم را بر دوش کشیده، بلند کرده، همه باید کمکش کنند؛ یکى عرقش را پاک میکند، یکى بادش میزند. اگر دیدند که در نگه داشتن عَلم دارد اشتباه میکند، راهش این نیست که یک مشتى هم به پشتش بزنند، خودِ او و عَلم را سرنگون کنند. راهش این است که کمکش کنند این اشکال برطرف شود؛ این نکته را باید همه توجه کنند، بخصوص کسانى که در عرصه‏ى سیاست و در عرصه‏ى فرهنگ و در عرصه‏ى رسانه و در عرصه‏هاى گوناگون نقش و حضورى دارند.  ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 87/4/7::: ساعت 11:9 عصر

    مطالبه 7 ساله مبارزه با مفاسد اقتصادی همچنان به روز است

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از قضات ، کارکنان دستگاه قضایی و خانواده های شهدای هفتم تیر، تلقی عمومی از قوه قضاییه به عنوان پناهگاه مظلومان را نقطه مطلوب و هدف اصلی برشمردند و با اشاره به نقش بسیار مهم و سنگین قوه قضاییه در اجرای عدالت تأکید کردند: مطالبه هفت سال پیش از سران قوا برای مبارزه جدی و قاطعانه با مفاسد اقتصادی همچنان به روز است.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 87/4/5::: ساعت 10:50 عصر

    این آقا چه می‌گوید؟(6))
    باز هم فتوا در مقابل نص قرآن کریم!

    اسم روان بخش

    اشاره: همان گونه که در شماره‌های پیشین گفته شد، آقای صانعی بر خلاف جریان طبیعت و به رغم تفاوت‌های اندام و روح و روان زن و مرد در تلاش است ثابت کند آن‌ها تفاوتی با یکدیگر ندارند و در نتیجه، از حقوقی کاملا مساوی برخوردارند! وی با صراحت اظهار می‌کند: “ در اسلام زن و مرد در تمام حقوق اجتماعی و سیاسی با هم برابرند.”(1) شهید مطهری در 36 سال پیش به شبهاتی که امروز برای آقای صانعی مطرح شده، پاسخ داده‌اند. خوانندگان محترم می‌توانند به کتاب “نظام حقوق زن در اسلام” شهید مطهری مراجعه نمایند. یکی دیگر از فتاوای خلاف نص قرآن کریم که ازسوی آقای صانعی صادر شده، حرمت و بطلان ازدواج مجدد برای مردان است! وی با صراحت می‌گوید: “ازدواج مجدد مرد بدون رضایت همسر اول به نظر این‌جانب حرام و گناه است و از نظر شرعی جرم است. و اگر زن اول بعد از عقد زن دوم رضایت ندهد، این عقد اثر حقوقی ندارد.” (2) آقای صانعی مهم‌ترین دلیل بر ادعای خود را این‌گونه ذکر می‌کند: “ازدواج دوم مرد بدون رضایت زن اول خلاف زندگی با خوبی و معروف و هم‌چنین خلاف عدالتی است که در قرآن به صورت شرط برای ازدواج دوم آمده است.” وی افزوده است: “گرچه مساله تعدد زوجات در برخی زمان‌ها و در برخی قبایل، متعارف و مرسوم و مورد پذیرش زنان بوده است، اما امروزه چون این مساله موجب آزردگی خاطر زنان است انجام آن نیازمند اذن زن اول است و در حقیقت زن دوم گرفتن، در اختیار زن اول است و این عین عدالت است.” نامبرده یکی دیگر از استدلالا‌ت خود بر این ادعا را چنین بیان می‌کند: “مرد و زن برای هم وسیله آسایش و آرامش یکدیگرند و حقوقی که مرد بر زن دارد، در مقابل حقوقی است که زن بر مرد دارد؛ چرا که اساسا حقوق باید مقابل هم باشند و اگر یکی بر دیگری حق داشته باشد و دیگری از این مساله محروم باشد، خلاف عدالت است.” وی سرانجام در برابر این پرسش که “تفاوت ارث زن و مرد، بر اساس نص صریح قرآن است، با آن چه می‌کنید؟” از اطلاق حرف خود دست برداشته، می‌گوید: “در حقوق تفاوت هست اما خلاف عدالت نیست و ما در مباحث علمی ثابت کرده‌ایم که این تفاوت، خلاف عدالت نبوده و نیست و در اسلام، زن و مرد در تمام حقوق اجتماعی و سیاسی با هم برابرند، به گونه‌ای که حتی زن‌ها می‌توانند عالی‌ترین مقامات سیاسی را نیز عهده دار شوند.” آقای صانعی در پاسخ به این سوال که “ پس چرا تاکنون در هیچ یک از ادیان الهی؛ زنان پیامبر و امام نشده‌اند” گفته است: “تاریخ را نمی‌توان در مقابل متن قانون قرار داد، قانون با بیان کلی، برابری حقوق را ثابت کرده است و اگر ایرادی هست مربوط به فرهنگ جوامع است نه به قانون”(!3)

                                    

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 87/4/3::: ساعت 2:58 عصر

      می‌خواهند از مردمی که به این دولت رأی داده‌اند، انتقام بگیرند

    دکتر احمدی نژاد در دومین جلسه دانشجویی که از ابتدای سال در تالار شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری حضور می یافت، حدود 4 ساعت به گفت و شنود با سرسخت ترین حامیانش در انتخابات ریاست جمهوری 84 نشست.

     

    به گزارش رجانیوز، در این برنامه که از ساعت 21 دوشنبه شب آغاز شد و تا ساعت یک بامداد ادامه یافت، رئیس‌جمهور پس از شنیدن پرسش ها و انتقادات دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) مقدمه ای درباره آرمانخواهی دولت و شخص خود بیان کرد تا دانشجویان حاضر در جلسه مطمئن شوند وی جزء معدود مدیران ارشدی است که 3 سال پس از آنکه بالاترین جایگاه اجرایی کشور را در اختیار دارد، هنوز آرمانخواه است و بروکراسی فلج کننده، او را محافظه کار نکرده است.

     

    وی با ابراز خوشحالی از اینکه دانشجویان روحیه آرمانی را در حد بالا و با صدای بلند مطالبه می‌کنند، تأکید کرد: هیچ‌ مانع، فشار و نوسانی نباید ما را از آرمان‌های بلند انقلاب ذره‌ای پایین بیاورد و البته به خاطر آرمان خواهی و اصول گرایی هزینه داده ایم.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/4/1::: ساعت 11:13 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 52
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779270

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<