سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیمان در میان مردم، شریفترین وشکیباترین و پرگذشت ترین و خوش خلق ترین کسان اند . [امام علی علیه السلام]
اصولگرا

من و آقاى هاشمى و یک نفر دیگر - که نمى‏خواهم اسم بیاورم - از تهران به قم خدمت امام رفتیم تا بپرسیم بالاخره این جاسوسان را چه کار کنیم؛ بمانند، یا نگه‌شان نداریم؛ به خصوص که در دولت موقت هم جنجال عجیبى بود که ما اینها را چه کار کنیم! وقتى که خدمت امام رسیدیم و دوستان وضعیت را شرح دادند و گفتند مثلاً رادیوها این‏طور مى‏گویند؛ امریکا این‏طور مى‏گوید؛ مسئولان دولتى این‏طور مى‏گویند؛ ایشان تأملى کردند و سپس با طرح یک سؤال واقعى پرسیدند: «از امریکا مى‏ترسید؟»؛ گفتیم نه؛ گفتند پس نگه‌شان دارید! بله، آدم احساس می‌کرد که این مرد خودش از این شُکوه ظاهرى و مادى و این اقتدار و امپراتورى مجهز به همه چیز، حقیقتاً ترسى ندارد. نترسیدن او و به چیزى نگرفتن اقتدار مادى دشمن، ناشى از اقتدار شخصى و هوشمندانۀ او بود. نترسیدن هوشمندانه، غیر از نترسیدن ابلهانه و خواب‏آلوده است؛ مثلاً یک بچه هم از یک آدم قوى یا یک حیوان خطرناک نمى‏ترسد؛ اما آدم قوى هم نمى‏ترسد؛ منتها انسانها و مجموعه‏ها در قوّت خودشان دچار اشتباه مى‏شوند و قوّتهایى را نمى‏بینند.

(نقل در دیدار اعضاى دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت 28/1/78)  منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/2/7::: ساعت 3:26 عصر

    بازگشت مهاجرانی به ایران!

     >> توهین اکبر اعلمی به مردم سیستان و بلوچستان واکنش های گسترده ای در این استان داشته است.

    مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در مصاحبه  مطبوعاتی با تقبیح بخشی از اظهارات اعلمی که آمدن وی به استان سیستان و بلوچستان را منوط به برقراری امنیت کامل در این استان دانسته است، گفت: این همه مسئول از رییس جمهور گرفته تا رئیس مجلس به استان سفر کرده اند، خون آنها ریخته نشد اما شما واهمه دارید که خونتان ریخته شود . مگر مسئولان تافته جدا بافته اند که باید برای آنان امنیت برقرارکرد و به بقیه مردم کاری نداشته باشیم.

    گفتنی است جمعه گذشته نیز برخی نمازگزاران در سطح این استان با امضای طوماری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی از توهین اعلمی به مردم سیستان و بلوچستان شدیدا انتقاد کرده  بودند.

     >> جاسبی که طی روزهای گذشته برای افتتاح چند ساختمان دانشگاه آزاد،به استان کردستان سفر کرده بود،حاضر نشد در میان دانشجویانی که برای پرسش از وی درباره پاره ای مشکلاتشان مقابل استانداری تجمع کرده بودند،حاضر شود ومستقیما به فرودگاه رفت. 

     >> رییس شورای اسلامی شهر رشت با ارسال نامه ای به ضرغامی، نسبت به استفاده نامناسب و لمپن از زبان گیلکی در برخی برنامه های طنزصدا و سیما اعتراض کرده و گفته که این امر موجب وهن گیلک زبان ها شده است . 

    >> عضو فراری دفتر تحکیم که در دوره عضویتش در هیئت مدیره کارخانه نساجی کردستان بر اخراج 250 کارگر این کارخانه پافشاری می کرد خود را مدافع حقوق کارگران جازده است! علی افشاری که مدتهاست در آمریکا به استخدام گروه برنامه ریزان کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی درآمده،در یک برنامه رادیو آمریکا احقاق حق کارگران اخراجی این کارخانه را خواستار شده است !

     >> رادیو اسراییل از بسته شدن یک روزنامه وابسته به جناح موسوم به اصلاح طلب ابراز نگرانی کرد. گزارشگر این رادیو گفت: مدیر مسوول روزنامه آینده نو آقای عبدالرسول وصال با تائید این خبر که روزنامه او ( روزنامه ای که برخی آن را تریبون شخصی حجت الاسلام محمد خاتمی می دانند)بسته می شود ، گفت: مطبوعات مستقل و آزاد غیردولتی ، اگر به سازمانی تعلق نداشته باشند، آینده خوبی نیز در انتظار  آنها نیست.

     >> جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عطاء الله مهاجرانی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتهام«ترک نفقه و انکار زوجه» تجدید وقت شده است. این دادگاه در پی شکایت مهسا یوسفی (همسر سوم و یاچهارم مهاجرانی) تشکیل شده است. قاضی این پرونده گفته است از آنجا که مهاجرانی و وکیل پرونده وی با وجود اعلام قبلی و ارسال ابلاغیه در جلسه دادگاه حاضر نشده اند جلسه دادگاه تجدید می شود .گفته می شود، هفته گذشته عطالله مهاجرانی به ایران بازگشته و رایزنی هایی درباره آینده سیاسی اش انجام داده است.

     >> یکی از نمایندگان شیراز که در روز استقبال از رییس جمهور «هو» شده بود، فردای پایان سفر استانی در گفتگو با مطبوعات محلی به انتقاد از رییس جمهور پرداخت و گفت: لحن رییس جمهور در گفتگو با مردم و مسئولین درست نیست!

     >> روزنامه مصری الاهرام نوشت: اصلاح طلبان تلاش می کنند از همه کارشناسانی که در دولت خاتمی و رفسنجانی حضور داشتند استفاده کنند.  اصلاح طلبان اطمینان دارند که صرف نظر از این که آیا با اکثریت آرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیروز شوند یا خیر خاتمی ریاست مجلس را عهده دار خواهد شد.

     >> یکی از نمایندگان استان اردبیل گفته است: واگذاری سهام عدالت تبعیضی بزرگ در کشور است! وی همچنین خواستار تعیین قیمت آزاد و جهانی برای بنزین و گازوییل شده است.

     >> قالیباف به نمایندگان دور سوم شورای شهر گفته است، من دو سال دیگر قصد کاندیداتوری در انتخابات دارم و اگر قصد دارید که باشرط باقی ماندن 4ساله،مرا در این پست ابقا کنید، زودتر بگویید تا مقدمات کاندیداتوری ازمشهد برای انتخابات مجلس را فراهم کنم.

     >> ابراهیم ا. از اساتید دانشگاه شیراز و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی پشت صحنه ناآرامی ها در دانشگاه شیرازبوده است. صادق ض. دبیر شاخه دانشجویی این حزب هم از عاملین اجرایی این تجمع صنفی بوده است.

    منبع خبر



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/2/6::: ساعت 10:16 عصر

      به نام خصوصی‌سازی، سرمایه‌سالاری و انحصار قدرت ایجاد کردند

     دومین روز از همایش « اتحاد ملی، انسجام اسلامی» با حضور سخنگوی دولت روز سه‌شنبه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

     به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت که به دعوت از بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با موضوع «عدالت، آنچه بود،‌ آنچه هست، آنچه باید باشد» به ایراد سخن می‌پرداخت، با بیان اینکه به این همت بلند برای پیگیری امور مربوط به حاکمیت و مدیریت جامعه و حساسیت قابل احترام و ستایشی که در موضوع عدالت وجود دارد، از صمیم قلب ارج می‌نهم، افزود: خدا را شاکریم که پیوسته حافظ جامعه ما بوده و این حفاظت و صیانت با سختی که جامعه ما با قیام خود برای عدالت متحمل شد، بدست آورد.

     وی با گرامیداشت سالگرد تفضل غیبی الهی در شکست و رسوایی آمریکا و به شن نشستن همه تجهیزات نوین آنها که برای تهاجم نظامی برای ما فراهم کرده بودند، گفت: انقلاب اسلامی با پیروزی‌اش و دنبال کردن انقلاب انبیاء، برای تحقق عدالت ایجاد شده بود و هدف الهی آن نیز حرکت دادن جامعه و برانگیختن آن برای تحقق عدالت است.    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/2/5::: ساعت 11:20 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

     

    به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، به مناسبت 5 اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران و شهادت سردار محمد منتظرقائم پیامی خطاب به مردم شهید پرور استان به شرح ذیل منتشر شد:

    ارسال شده توسط WEBADMIN در تاریخ : سه شنبه، 4 اردیبهشت ماه ، 1386 (9 بازدید)
    (متن کامل | 5751 بایت | امتیاز : 0)


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/2/4::: ساعت 10:23 عصر

    بسیج راه‌های نفوذ دشمن برای ایجاد تفرقه را مسدود کرده است

    خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج سپاه منطقه یزد گفت: عملکرد بسیج راه‌های نفوذ دشمن برای ایجاد تفرقه را مسدود کرده است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی دشتی امروز در همایش فرهنگی بسیج ادارات یزد بر ضرورت ارتقاء سطح آگاهی نیروهای بسیجی از طریق آموزش و اطلاع رسانی تأکید کرد.
    وی ضرورت حفظ وحدت در جامعه را یادآور شد و افزود: ما باید مثل گذشته عمل کنیم که راه‌های نفوذ دشمن برای ایجاد تفرقه بین قشرهای مختلف مردم مسدود شود.
    دشتی با گرامیداشت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه برای دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تاسیس شد.
    وی از علم و معنویت به عنوان مولفه های دستیابی به اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: آینده از آن کسی است که دارای منطق و دانش برتر باشد.
    دشتی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف از جمله انرژی صلح آمیز هسته‌ای گفت: کار پیامبران دعوت انسانها به عقل است و ما نباید از حوزه فرهنگی و مسائل دینی غافل شویم.
    وی با اشاره به پنجم اردبهشت ماه، سالگرد حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس از ایثار و فداکاری شهید "محمدمنتظرقائم" در جریان این واقعه تجلیل کرد و افزود: تحلیل هر یک از مناسبت‌ها در کشورمان به عنصر دین و دینداری، تلاش، مقاومت و مسئولیت پذیری برمی‌گردد.
    وی گفت: هر حرکتی که ریشه در فرهنگ و مبانی دینی و اعتقادی ما نداشته باشد بی معناست.
    انتهای پیام/ع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/2/4::: ساعت 5:8 عصر

         نقل می کنند در روزگاری نه چندان دور که مردم از امکانات رفاهی برخوردار نبودند و معمولاً خانواده ها در منزل با حضور زائو وضع حمل می کردند، از جمله مادری وضع حملش به درازا کشید به طوری که برای سلامتی اش احساس خطر شد. زائو به بزرگترهای خانه گفت کاری بکنید و کسی پیدا کنید دعایی یا وردی بخواند تا این بزاید. چندی سراسیمه به کوچه و بازار دویدند اما کسی را پیدا نکردند. در این حین پیرمردی را دیدند که با الاغش کناری متحیّر ایستاده، بدو گفتند: ای پیرمرد، دعایی یا وردی می دانی جهت وضع حمل؟ پیرمرد جواب داد: بله بله بله. سریعاً او را به خانه برده و از او خواستند تا دعایش را بنویسد. اما پیرمرد گفت من الآن گرسنه ام و تا غذای درست و حسابی نخورم نمی توانم دعا بنویسم. بلافاصله غذای مرتبی برای او حاضر کردند. پیرمرد گفت این خر من هم گرسنه است یک چیزی به او هم بدهید. آنها خوراک مفصلی هم جلو حیوان ریختند و منتظر بودند که پیرمرد هر چه زودتر دعا را بنویسد. قلم و کاغذ هم حاضر و پیرمرد می خواست دعای خلاصی از حمل بنویسد. هر چه فکر کرد دید چیزی نمی داند و اصلاً او این کاره نبوده، لذا به هر ترتیب در حال و هوای بخت و اقبال که چگونه از آن سرگردانی نجات پیدا کرد، مطلبی نوشت و آن را محکم پیچید و دستور داد زیر بستر زن قرار داده و مبادا که آنرا باز نموده و بخوانید. پیرمرد به استراحت پرداخت و از قضا زن هم از حمل فارغ شد. هنگامی که پیرمرد عزم رفتن کرد آن خانواده بسیار از او تشکر کردند. بعد از اینکه آبها از آسیاب افتاد گفتند ببینیم چه دعای مجربی نوشته تا ما هم یاد بگیریم، لذا بر خلاف دستور دعا را باز کردند دیدند نوشته: « خودوم به جا، خروم به جا، می خوای بزا، می خوای نزا»

        نکته: از این حکایت چند استفاده می توان نمود. اولاً آن خانواده با اطعام یک پیرمرد و یک حیوان گرسنه نتیجه گرفته و به مقصود خود رسیدند چرا که اطعام و صدقه بسیاری از بلاها و گرفتاری ها را بر طرف می نماید. ثانیاً باور قلبی به تأثیر دعا در رفع گرفتاریها و تلاش در آن جهت نتیجه بخش است. ثالثاً روحیّه این پیرمرد معمولاً در بسیاری وجود دارد، تا زمانی که نیازمندند آمادگی خود را برای کارهایی که در توانشان هم نیست اعلام می کنند. ولی هنگامی که بر سر کار سوار شده و به اصطلاح خرشان از پل گذشت، علاقه ای برای انجام آنچه که وعده اش داده بودند و یا وظیفه قانونی شان است نشان نمی دهند. این پدیده شومی است که زدودن آن به کار فرهنگی درازمدت نیازمند است. اما عده ای و شاید هم اندک بوده و هستند که به عهد خود وفادارند و حتی بیش از آنچه وظیفه شان است تلاش می نمایند. این قبیل افراد در بین کسانی یافت می شوند که در پی بندگی خدای باریتعالی، عاشقانه به خلق او خدمت می کنند.           



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/2/3::: ساعت 10:22 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    در طی تحقیق و استقرایی که استاد شایق وجمعی از دانشجویان در یزد انجام داده اند حدود90درصد از بدحجابان جامعه نماز میخواند همگی به عصمت پیامبر(ص) وحضرت زهرا(س) ائمه اطهارعلیهم السلام اعتقاد دارند وقرآن را به عنوان کتاب مقدس آسمانی قبول دارند و به آن عقیده دارند.

    این تحقیق واین آماربه این مطلب اشعار دارد که مسولین امر تبلیغ اعم از رسانه ها ودر رأس آنها روحانیون عملکرد ضعیف و ناکافی داشته اند وآنچنان که باید حقایق را به گوش مردم نرسانده اند.

    مطلب دیگر چگونگی مطرح کردن بحث حجاب است چرا ما میخواهیم دردراین امر از گفته های خودما ن استفاده کنیم(خواهرم سیاهی چادرتو از خون سرخ شهید بالاتر است یا حجاب محدودیت نیست مصونیت است و...)چرا از قرآن که کلام الهی است مایه گذاشته نمیشود چرا به چیزی که مردم آنرا قبول دارند استناد نمیشود یکی از معظلات تبلیغ اینست که به جای استفاده از کلام الهی از گفته های خودمان استفاده میکنیم وبه همین دلیل است که برخی گمان میکنند که حجاب را آخوندها درست کرده اند و نمیدانند که از ضروریات دین است.

    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/2/2::: ساعت 9:29 عصر

    استاندار یزد:

    سال اتحاد ملی سال خدمت به مردم است

    خبرگزاری فارس: استاندار یزد گفت: سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، سال خدمت رسانی صادقانه به مردم است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ابوالقاسم عاصی امروز در آیین معارفه فرماندار جدید ابرکوه افزود: دستگاه‌های اجرایی باید با همدلی و صمیمیت برای تحقق اهداف نظام اسلامی در سال اتحاد ملی تلاش بیشتری داشته باشند.
    وی تصریح کرد: مسئولیت داشتن، بدهکاری به مردم است، از این رو باید در قبال این وظیفه و مسئولیت پاسخگو بود و می‌توان از این مسئولیت، ره توشه آخرت خود را نیز فراهم کرد.
    استاندار یزد گفت: آنچه باعث سرافرازی و سربلندی ما در تمام معادلات و معاملات جهانی شده، یاد امام و شهداست و این را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.
    عاصی با اشاره به سفر رئیس جمهوری و هیئت همراه به استان یزد افزود: این سفر موجب سرعت بخشیدن به توسعه استان شد و مزایایی برای استان داشت.
    در این مراسم، "محمدحسین امامی" به عنوان فرماندار جدید ابرکوه معرفی و از خدمات فرماندار سابق قدردانی شد.

    نکته:  البته بهترین خدمت مسئولین به مردم این است، آنهایی که توانایی ایفای وظایف مسئولیتی را ندارند بر ماندن خود پافشاری نکنند و مسئولیت را برای رضای خدا و مردم واگذار کنند. در ضمن پاسخگو بودن مسئول زمانی ارزش دارد که اوّلاً مسئول برای پرسشگری در دسترس باشد ثانیاً واقعاً پاسخگو باشد نه پرسش نویس ! 

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/2/1::: ساعت 9:6 عصر

    امام جمعه یزد:

    مردم علیه توطئه‌های دشمن هوشیار باشند

    خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: مردم علیه توطئه و حیله‌های دشمن بیدار و هوشیار باشند.

    به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی صدوقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد افزود: امروز باید مردم آگاه و هوشیار باشند، زیرا دشمن با تمام قوا در تلاش است تا بین مسلمانان اختلاف انداخته و آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهد.
    وی در ادامه اظهار داشت: مردم باید آگاه باشند و با حفظ اتحاد و همبستگی کامل خود، مانع از عملی شدن توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب شوند.
    صدوقی با اشاره به اینکه دشمن در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و قومیت‌های مختلف متخصصین فراوانی را به کار گرفته، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جاری به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی، مردم را به وحدت و یکپارچگی کامل دعوت کرده است.
    وی با اشاره به حادثه صحرای طبس اظهار داشت: با شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در صحرای طبس معجزه الهی عینیت یافت.
    خطیب جمعه یزد یادآور شد: مشیت الهی در آن حمله که آمریکایی‌ها با حساب و ابزار نظامی پیشرفته سعی در براندازی نظام نوپای اسلامی ایران داشتند، آشکار شد و رسوایی آمریکای جنایتکار و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی بود.
    صدوقی با اشاره به اینکه اختلاف اندازی دشمن بین مسلمانان و دیگر ملیت‌ها از صدر اسلام تاکنون وجود داشته مردم را جهت خنثی کردن نقشه‌های دشمنان به همبستگی و اتحاد فراخواند.
    انتهای پیام/م

    نکته: دو هفته است امام جمعه یزد به واسطه عمل جراحی زانو نتوانسته نماز بخواند و این هفته شوهر خواهرشان آقای مناقب خطبه خواند.هفته قبل نیز فرزند خواهرشان آقای معزالدینی نماز خواند که ایشان هم گویا حال خوشی نداشت. احتمالاً خبرگزاری فارس در تشخیص دچار اشتباه شده یا مطلب دیگری در کار است که علی رغم تذکر، نسبت به اصلاح خبر اقدام نمی کند.  

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/2/1::: ساعت 8:36 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 239
    بازدید دیروز: 247
    کل بازدید :1781259

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<