سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کژی، با دانش راست می شود . [امام علی علیه السلام]
اصولگرا

  کسانی که سال‌های گذشته گفتند انقلاب و امام(ره) فراموش شده دچار خطا شدند

  حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: کسانی که در سال های گذشته، ناگهان به صورت هیجان زده گفتند انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) در میان مردم به ویژه جوانان به فراموشی سپرده شده اند دچار خطا شدند زیرا انقلاب اسلامی و شعارهای انقلاب امروز در میان مردم زنده تر از گذشته است و مردم به افرادی که به شعارهای انقلاب اسلامی توجه بیشتری نشان دهند، علاقه بیشتری دارند.

 به گزارش رجانیوز، رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمع زیادی از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، بیداری و ایمان مردم، ایستادگی بر ارزش های انقلاب و امام (ره)، و به صحنه آوردن استعدادها و توانایی های ملی را از عوامل اصلی ماندگاری و شادابی روزافزون انقلاب اسلامی ارزیابی و تصریح کردند: ملت ایران مصمم است در چارچوب برنامه ریزی کلان حاکم بر رفتار عمومی انقلاب و افق های تعیین شده و با احیای گنجینه های تاریخی و فرهنگی، و تکیه بر استعدادهای جوان خود به ملتی قدرتمند و عالِم، دارای جایگاه برتر بین المللی و الگوی عملی برای همه ملت ها تبدیل شود.  ادامه

 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/11/28::: ساعت 10:42 عصر

     1- شروع هر کار با نام خدا : اگر بپذیریم خالق هستی ، یگانه بی همتا خدای بخشنده مهربان است ، اگر قبول کنیم انسان هم مانند سایر مخلوقات تحت امر و اذن اوست ، اگر بخواهیم کاری انجام دهیم که به سرانجام برسد باید با نام او آغاز گردد . امروزه واژه password یا رمز عبور برای بسیاری از افراد جامعه شناخته شده است و در واقع کلیدی است که امکان ورود را برای انسان میسر می سازد و تنها حضور در محیط مشروط به دانستن رمز و راز این کلید است . زیرا این کلید هم ویژگی و مختصات خود را دارد تا بتوان با آن کلید ورود تضمینی خواست خود را داشت . حال ببینیم چگونه می توانیم در آیات الهی ورود پیدا کنیم تا بتوانیم بهره برداری نماییم .بی شک این ورود بدون رمز عبور میسر نیست و اینجا است که کلید ورودی به آیات الهی « بسم الله الرحمن الرحیم » است و انسان تنها با این واژه های نورانی می تواند وارد حریم خاص الهی گردد و اگر بخواهد در حریم الهی که شامل همه خلقت می شود تصرفی نماید و این تصرف به نتیجه ی مطلوب برسد تنها و تنها با بسم الله الرحمن الرحیم ممکن خواهد بود . ترکیب این کلمات به صورتی است که ما را فقط با این ویژگی ترکیبی به مقصد رهنمون می سازد . توجه به این نکته از قرآن کریم که به جز یک سوره قرآن ، تمامی سوره ها با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می شود بسیار حائز اهمیت است و جالب آنکه به همان تعداد سوره های قرآن بسم الله الرحمن الرحیم در قرآن تکرار شده است .امید آنکه از این رمز عبور در همه ابعاد زندگی بهره جوییم"  منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/11/28::: ساعت 10:33 عصر

    آیت‌ا...مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، دهم بهمن ماه ‌در دیدار اعضای  کانون هم ‌اندیشی یاران انقلاب اسلامی، با اشاره به اهمیت و جایگاه عقلی و شرعی مشورت، همکاری و وحدت در جامعه اسلامی، اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که از چندی پیش اصولگرایان برای رسیدن به وحدت دنبال می‌کنند، دارای برکات و فوائد فراوانی باشد.

    وی افزود: حضور افراد در جایگاه ها و مناصب اجتماعی که سخنان، حرکت، سکون، تایید، رد یا تصمیم‌هایشان برای دیگران نیز موثر است، باعث می‌شود مسوولیت آنان در برابر اعمالشان سنگین‌تر باشد. این جایگاه در سرنوشت کشور و مردم دخالت دارد.

    رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با‌بیان مثالی، از مسوولان و افرادی که دارای مناصب حکومتی و اجتماعی هستند خواست به مساله پاسخگویی در نزد خدای متعال توجه جدی داشته باشند و در این مورد اظهار داشت: هنگامی که قرار است از فردی، عکس‌برداری شود، آن فرد سعی می‌کند خود را در برابر دوربین، منظم‌تر و مرتب‌تر نشان دهد. وی ادامه داد: انسان‌ها معمولا در چنین حالت‌هایی، سعی می‌کنند خود را آراسته‌تر و بهتر جلوه دهند. نکته روانی آن، این است که افراد به این واقعیت توجه دارند که پس از مرگشان، تصویرهایی که از خود به جا گذاشته اند، مدت بیشتری باقی می‌ماند. اغلب در این تلاش هستند که این تصاویر چون قرار است مدت بیشتری بماند و دیگران پس از خودشان به آن نگاه می‌کنند، کاری کنند که دیگران آنان را تحسین و ستایش کنند.‌

    عضو مجلس خبرگان رهبری‌تاکید کرد: وقتی ما نسبت به تصویرمان که بناست مدت بیشتری باقی بماند، این قدر اهمیت می‌دهیم، سزاوار است به احوال و رفتارهایی که برای همیشه باقی می‌ماند اهتمام در خوری داشته باشیم.

    آیت‌ا... مصباح یزدی سپس مساله تجسم اعمال را مد نظر قرار داد و به نقل از حضرت امام خمینی(ره) در درس اخلاقشان چنین بیان داشت: هر کار که ما در دنیا انجام می‌دهیم،‌ باقی می‌ماند و آن را می‌بینیم؛ اعمال نابود نمی‌شود. در جهان دیگر اعمال خودمان را خواهیم دید. حضرت امام خمینی (ره) بر ‌آیه ها و روایت‌هایی تاکید می‌کردند که بر تجسم اعمال دلالت دارد و می‌فرمودند در قیامت هر چه به انسان می‌رسد، تجسم اعمال خودش است و متناسب با آن جهان، شکل نعمت یا عذاب به خود می‌گیرد.

    وی در ادامه اظهار داشت: اگر باور داشته باشیم که اعمال ما باقی می‌ماند، نباید کمتر از تصویرمان برای آن ارزش قائل باشیم. باید به گونه‌ای رفتار کنیم که هرگاه نگاه خودمان یا دیگری به آن می‌افتد، پشیمان و شرمسار نشویم.

    عضو مجلس خبرگان رهبری، اهمیت اعمالی را که دارای آثار اجتماعی است، بیش از اعمال فردی برشمرد و درباره ضرورت انتخاب اصلح، خاطرنشان ساخت که نماینده مجلس شورای اسلامی یا رییس جمهور کارهایی که در مدت مسوولیتش انجام می‌دهد، انتخاب کننده‌اش در آنها شریک است؛ خوب باشد یا بد باشد؛ باید پاسخ همین یک رای را که به صندوق انداخته است، بدهد.

    وی از مردم خواست با انتخاب اصلح، بیشتر دقت کنند که درست رای بدهند و ادامه داد: هوس ها، رابطه‌ها و حب و بغض ها نباید در انتخابات اثر بگذارد. باید رضای خدای متعال، تعیین کننده باشد. اگر به جای رضای خدای متعال، رضای دیگران ملاک شود، روزی خواهیم دید چه کار زشتی انجام داده‌ایم که مخلوقی را بر خالق ترجیح داده‌ایم. اگر روزی خدای متعال از ما بپرسد که مگر من چه چیزی کم داشتم که سراغ دیگران رفتید و آن‌ها چه به شما دادند که من نمی‌دادم، چه پاسخی خواهیم داد؟

    رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنانش، توسل به ائمه اطهار(ع) را در پدید آمدن انتخاباتی که نتیجه آن روی کار آمدن شایستگان باشد، بسیار مهم و موثر ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: در مسائل مهم و حیاتی، خواه شخصی باشد و خواه اجتماعی، جا دارد که متوسل شویم. ما به توسل نیاز داریم. زیرا اگر هم عقل،‌ درست بفهمد، نفس نمی‌گذارد که درست عمل کنیم. در مراحل گوناگون تشخیص، مبارزه با نفس و ایستادگی در برابر وسوسه‌های شیطانی، احتیاج به کمک اهل بیت(ع) داریم.

    وی تصریح کرد: شیطان چنان انسان را می‌فریبد و عمل زشت و ناروایی را چنان زیبا جلوه می‌دهد که انسان فکر می‌کند تکلیف شرعی است. برای رهایی از فریب و دام شیطان، بهترین راه توسل به حضرت ولی عصر(عج) است.

    وی ادامه داد: باید بخواهیم که آنان عنایت کنند کسانی بر سر کار بیایند که به درد محرومان برسند، مشکلات مردم را حل نمایند، انقلاب اسلامی را زنده کنند، قانون خداپسند وضع کنند، جهت‌گیری‌هایشان به سوی خیر بندگان باشد.

    آیت‌ا... مصباح یزدی سپس با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس آینده چنین گفت: اگر بناست توسل کنیم، چه مساله ای لازم تر از امور اجتماعی است؟ جا دارد برای مساله جامعه مان که چه کسی بر سر کار بیاید، به صورت جدی متوسل شویم.

    وی تاثیر توسل مردم به ائمه اطهار(ع) در برخی از صحنه‌های اجتماعی و انتخابات‌های گذشته را مد نظر قرار داد و افزود: به گمان من، رقم خوردن برخی نتایج غیر قابل پیش‌بینی در بعضی از انتخابات‌های گذشته، بیشترین عاملش، توسل بود. تبلیغات گسترده، وعده‌های گوناگون و پول خرج کردن‌ها، در به ثمر آمدن این نتیجه، مطرح نبود. تا پیش از آن انتخابات، نشنیدیم که مردم و حتی افراد مسن، برای رای آوردن فلان فرد، ختم بگیرند و نذر کنند. در این مدت، تنها یک بار چنین اتفاقی افتاد. خدای متعال زمینه را فراهم آورد و دل مردم را متوجه این توسلات کرد. یک دختر دانشجو نذر کرده بود اگر فلان شخص رای بیاورد، به تعداد آرایش صلوات بفرستد.

    عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، توسل نتیجه‌بخش در دو مقطع آغاز نهضت اسلامی و دوران دفاع مقدس را مد نظر قرار داد و افزود: این توسل ها، گریه ها و خواندن زیارت عاشورا بی اثر نبود. در اوائل نهضت، گاه کسانی که زندانی می‌شدند، مردم برای نجات آنان از بند رژیم طاغوت متوسل می‌شدند. مدت ها در دوران دفاع مقدس هم تقریبا یک سنت ثابتی شده بود، ولی بعدها، کم کم این‌ها فراموش شد. تا چندی پیش که بار دیگر چنین حرکتی در مردم دیده شد. اکنون هم اگر واقعا دعا کنیم و از خدای متعال بخواهیم که آن افرادی که واقعا به مصلحت اسلام هستند، بر سر کار بیایند تا دین خدا را یاری و مصلحت بندگان خدا را تدارک کنند، خدا کوتاهی نمی‌کند.

    آیت‌ا... مصباح یزدی خطاب به جمع حاضر، ادامه داد: جا دارد به همدیگر توصیه کنیم هوس‌های گروهی و شخصی و باند و حزب و مانند آن در رفتار انتخاباتی ما دخالتی نداشته باشد؛ جز رضای خدا، چیزی را مد نظر قرار ندهیم.

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/11/26::: ساعت 12:5 صبح

    رییس جمهور در پیامی خطاب به سید حسن نصر الله، شهادت مظلومانه «عماد مغنیه» را به وی، رزمندگان دلاور حزب الله، مردم لبنان، ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان تبریک و تسلیت گفت.
    متن کامل پیام دکتر محمود احمدی نژاد به این شرح است:

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/11/25::: ساعت 11:59 عصر

      هشدار مجدد به عناصر داخلی دشمن

      رجانیوز: دکتر محمود احمدی نژاد 22 بهمن امسال برای سومین بار پشت تریبون سخنرانی این مراسم بزرگ در میدان آزادی تهران رفت و به سبک 2 سخنرانی قبلی خود در این مکان، اظهارات مهمی ایراد کرد.

     2 سال قبل، وی در همین مراسم پرسش معروف خود درباره هولوکاست را مطرح و تبیین کرده بود. سال گذشته نیز در اوج فشارهای خارجی و کارشکنی برخی عناصر داخلی به دنبال صدور قطعنامه 1737، احمدی نژاد با شعار تعلیق هرگز، حتی یک ثانیه از سوی مردم مواجه شد و بر عقب نشینی نکردن حتی به اندازه یک سرسوزن تأکید کرد.

     با این حال، در مراسم امسال، رئیس جمهور موضوع هسته ای را خاتمه یافته خواند و با اشاره به موفقیت های فضایی و علمی ایران، از مردم و رهبر انقلاب تشکر کرد. وی البته تشکر ویژه خود را نثار امام عصر (عج) کرد و این دست الهی را همواره حامی و پشتیبان ملت ایران خواند.

     رئیس جمهور همزمان با جنجال آفرینی های اخیر یک متهم پرونده جاسوسی هسته ای و تلاش حامیان پرنفوذ وی برای تبرئه او، بار دیگر بدون ذکر نام، از انتقال اطلاعات و مشاوره به بیگانگان توسط برخی عناصر داخلی دشمن خبر داد.

     رئیس جمهور در جمع راهپیمایان تهرانی گفت: دنیا بداند اگر ملت ایران در روز عاشورا حاضر بود صحنه به گونه دیگری رقم می‌خورد و امروز 29 سال است که به تبعیت از فرهنگ حسینی و ایستادگی کمر استکبار را شکسته است.

     وی گفت: بدون تردید انقلاب اسلامی از جنس و دنباله نهضت ‌انبیاء الهی است.

     احمدی نژاد با اشاره به اینکه عقل یکی از موهبت‌های الهی به انسان است، افزود: پیامبران و ائمه هدی (ع) و صالحان که خود در اوج کمال انسانی هستند سعی و تلاششان برای رشد انسان‌ها و بشریت است.

     وی با اشاره به ماه محرم و صفر گفت: قیام امام حسین برای این بود که انسان‌ها کمال ‌پیدا کنند و عشق و عدالت و ایثار به بشریت نشان داده شود. بشریت امروز و تشنگان توحید و عدالت توجه کنند که امام حسین (ع) سرور آزادگان که پیشتاز اخلاص و پاکی و محبت است، در برابر ظلم ظالمان قیام کرد و مقاومت نمود تا ارزش‌های انسانی و الهی باقی بمانند.

     وی گفت: حسین (ع) پرچم هدایت و سفینه ‌نجات همه بشریت است و تا ابد باقی خواهد ماند و تا زمانی که فرزند برومندش حضرت مهدی (عج) بیاید او نیز با پرچم یالثارات قیام خواهد کرد و عدالت و خداپرستی را همگانی می‌کند.

     رئیس جمهور انقلاب اسلامی را دنباله‌رو قیام کربلا و از جنس آن دانست و اظهار داشت: مردم ایران در همان مسیر قدم بر می‌دارند و منادی پاکی و عدالت و برادری هستند و یار مردم‌مان مظلوم و دشمن چپاولگری هستند و در برابر همه دنیای چپاولگران و ظالمان خواهند ایستاد.

     رئیس جمهور در ادامه افزود: دنیا بداند اگر ملت ایران در روز عاشورا حاضر بود صحنه به گونه دیگری رقم می‌خورد و امروز 29 سال است که به تبعیت از فرهنگ حسینی و ایستادگی کمر استکبار را شکسته است.

     احمدی نژاد خطاب به ملت بزرگ ایران تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی شما ملت و رهبری عزیز انقلاب پیشاپیش ملت بود که منطق ما را در پرونده هسته‌ای پیروزی کرد. دشمنان فکر می‌کردند با تهدید و چنگ و دندان نشان دادن ملت ایران عقب نشینی می‌کند. آنان در موضوع هسته‌ای حیثیت خود و شورای امنیت را بردند.

     وی خاطرنشان کرد: برخی اعضای دائم شورای امنیت داعیه صلح و امنیت دارند اما بر اساس اطلاعات غلط به دیگر اعضای شورای امنیت قطعنامه علیه ایران را به این شورا تحمیل کردند و این در حالی بود که در هنگامه جنگ اسرائیل علیه لبنان و جنایت‌آفرینی‌های این رژیم علیه مردم لبنان شورای امنیت علیه ایران قطعنامه‌ صادر کرد اما در نهایت این دسته از اعضای شورای امنیت بر اساس گزارش سازمان‌های اطلاعاتی خودشان متوجه شدند که ادعاهایشان چقدر بی‌پایه و بی اساس است.

     رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورها امروز به جای عذرخواهی از ایران می‌گویند چرا برخی بند‌های قطعنامه علیه ایران اجرا نمی‌شود.

     رئیس جمهور گفت: من تاکید می‌کنم که ملت ایران برای دستیابی به حقوق هسته‌ای خود ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد، به بدخواهان ملت ایران توصیه می‌کنم به قانون و عدالت باز گردند.

     وی گفت: آنها فشارهای اقتصادی و سیاسی و تهدید و لزوم پذیرش ذلت در برابر زیاده خواهی‌ها را پیگیری کردند غافل از این که مردم ایران پیرو حسین (ع) است و زیر با ظلم نمی‌رود.

     احمدی نژاد بیان داشت: امروز به فضل الهی کار هسته‌ای از نظر ما تمام شده است و آنها جز بازی با کاغذها و تبلیغات کاری نمی‌توانند انجام بدهند.

     رئیس جمهور از مقام معظم رهبری به خاطر درایت و هوشمندی در پرونده هسته‌ای تقدیر و تشکر کرد و افزود: از ملت ایران نیز به خاطر همدلی و اینکه پشت سر رهبری ایستادند و بدخواهان را به خصوع و تسلیم در برابر ملت ایران وادار کردند، تشکر می‌کنم.       ادامه

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/11/24::: ساعت 11:6 عصر

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ایستادگی و حرکت مستمر رو به جلوی ملت ایران در 28 سال گذشته را عامل عزت نظام اسلامی دانستند و با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن به عنوان عرصه پرشور حضور مردمی در مقابل نگاههای جهانی، تصریح کردند: راهپیمایی روز 22 بهمن مظهر اقتدار، اراده و عزم ملی است.

    در این دیدار که در سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در 19 بهمن سال 57، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی درخصوص اهمیت راهپیمایی روز 22 بهمن تأکید کردند: مراسم سالگرد انقلاب در ایران برخلاف اکثر کشورها، یک مراسم کاملاً مردمی است که مردم در هر شرایطی در صحنه حاضر می شوند و امسال نیز مردم ایران با حضور گسترده و حتی پرشورتر از سالهای گذشته، عزم و اراده و دلبستگی خود به انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان خواهند کشید.   ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/11/21::: ساعت 9:37 عصر

    خیلی وقت ها که از دوستان «کج اندیش» خود دلگیر می شوم، فکر می کنم چگونه آنها را از کج روی باز دارم، ولی غالبا احساس«درماندگی» پیدا می کنم و به نتیجه ای نمی رسم، زیرا فرد در ذهن خود، دچار «جمود و یخ زدگی» شده، توان اندیشیدن را از دست داده، و فقط به همان نقطه کوری رسیده که راه خروجی ندارد، و به قول ما طلبه ها، دچار «جهل مرکب»شده؛ نمی داند که نمی داند، و به همین علت است که نمی تواند بداند که نمی داند، و در این «شهر جهالت» است، که انسان همان «آشنای غریب» خواهد بود.

    چه باید کرد؟

    تنها راه چاره، شکستن دیوارهای خودخواهیست، باید امکان خطا و اشتباه را برای خودجدی بگیریم و باور کنیم که هرچه برایمان مسلم و قطعی شد، ممکن است چنین نباشد، و قبول اشتباه و پذیرش خطا، گام مهمی در رفع«جهالت و نادانی» است و انسان را آماده می کند تا فهم خود را اصلاح نماید.

    البته گاهی هم می فهمیم که «بی راه» می رویم، ولی ممکن است دیگرانی هم باشند که ما در در «کج روی» و «کج اندیشی» ترغیب و تشویق نمایند، و ما هم خواسته یا نا خواسته در«دام» آنها افتاده و مسیر غلط و انحرافی را علی رغم آنکه به اشتباه بودنش معترفیم طی کنیم. اینجا دیگر کار به جای باریک می کشد و هیچ کس قادر به نجات «فرد در دام افتاده» نیست، چون می فهمد و می رود، و مثال کسی است که بیدار بوده و خود را به خواب زده و در این حالت، نمی توان «بیدارش»کرد.

    اندکی به خود آییم!

     «عمر» محدود است و جناب عزرائیل در انتظار امر پروردگار برای قبض روح ما، و ما هم باید آماده باشیم برای سوال و جواب از دقایق«عمرمان»، و باید بدانیم که در آن حال، امکان«توجیه و فرار از واقعیت» نخواهد بود.    منبع

    لاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم  



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/11/17::: ساعت 10:26 عصر

      رئیس‌جمهور در مراسم پرتاب راکت کاوشگر
    ما می‌توانیم/ کار خدایی ماندگار است

     صبح روز دوشنبه از «نخستین سامانه فضایی بومی جمهوری اسلامی ایران» با حضور رییس‌جمهور رونمایی شد.

     

    به گزارش رجانیوز به نقل از  ایسنا، ماهواره «امید» نخستین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران است.

     

    «امید» یک ماهواره تحقیقاتی پیشرفته است که به دست توانمند دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شده است و در مدار ارتفاع پایین قرار می‌گیرد.

     

    بنا بر این گزارش، این ماهواره در آینده نزدیک توسط ماهواره‌بر ساخت داخل از پایگاه پرتاب فضایی ایران به مدار پرتاب می‌شود.    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/11/15::: ساعت 11:6 عصر

    اصول گرا     اصول گرا     اصول گرا   اصول گرا     اصول گرا

      سال 57 را هرگز فراموش نمی کنیم سالی بود که خدای متعال دهه فجر را در آن قرار داد و پس از ?? قرن از تولد اسلام کاخ ستمشاهی را بار دیگر در ایران درهم شکست .

    نظام طاغوت باور نمی کرد مشت های گره خورده بر پیشرفته ترین سلاح شرق و غرب پیروز شده و ژاندارم آمریکا در منطقه خلیج فارس به زباله دانی تاریخ فرستاده شود .استحکام رژیم منحوس پهلوی با استفاده از امکانات جاسوسی و قوی ترین ارتش که به جز بدنه آن تقریبا تمامی سرانش وابسته به آمریکا و اسرائیل بودند آنچنان فضای رعب و وحشت را ایجاد کرده بود که هیچکس باور نمی کرد بتوان به این زودی ها شاهد فروپاشی نظام سلطنتی باشیم.

    اما از قیام قم در 19 دی 1356 تا آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی حدود یکسال بیشتر طول نکشید و 12 بهمن 57 آغاز شمارش معکوس سقوط شاه بود .

    امام آمد و با حضورش ورود فاتحانه ی پیامبر « صلی الله علیه وآله» به مکه را در خاطره ها زنده نمود و فتح المبین دیگری را متجلی ساخت .

    چه زیباست که مردم ایران هر سال دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را جشن می گیرند و چه زیباتر که نسل امروز ، هم مانند نسل دیروز در پاسداری این نهضت حسینی فریاد می زند : «خونی که در رگ ماست ××× هدیه به رهبر ماست »    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/11/11::: ساعت 11:37 عصر

    خیلی ها در بازی دنیا «بازنده»هستند فریب ظاهر جذاب دنیا را می خورند و جالب آنکه یک بار کلاه سرشان می رود و یکبار کلاه از سرشان بر می دارند و متاسفانه نمی فهمند یا خود را به نفهمی می زنند.

    «واقعا دنیا کجاست؟» جایی برای مکر و فریب؟!جایی برای خدعه و نیرنگ؟!جایی برای دو رویی و نفاق؟!جایی برای خنجر از پشت؟!جایی برای عبور از هم بدون رعایت حق تقدم؟!

    «چرا در دنیا هستیم؟»برای گذراندن عمر بدون هدف؟!برای رسیدن به شهرت به هر وسیله ممکن؟!برای جمع کردن مال و ثروت از هر راه و از هر طریق؟!برای عیش و نوش زودگذر با ندامت و پشیمانی همیشگی؟!برای پست و مقام به هر عنوان که شد؟!

    «چگونه از دنیا می رویم؟»آیا آماده رفتن از این عالم هستیم؟چرا امکان فرار از مرگ وجود ندارد؟

    بیائیم اندکی فکر کنیم،بعد تصمیم بگیریم که چگونه زندگی کنیم تا وقت رفتن با نفس مطمئنه در حالی که از «خدا»راضی هستیم و «خدا»هم از ما راضی است به سوی «او» بازگردیم و در میان بندگان «او» وارد شویم و در بهشت«او»استقرار یابیم.

    انتخابات مجلس هشتم فرصتی است برای«ادای تکلیف و انجام وظیفه» و البته امتحانیست که در بازی دنیا وارد نشویم و در همه حال «خدا»راناظر اعمالمان بشناسیم و از شکستن حریم اهل ایمان برحذر باشیم.  منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/11/9::: ساعت 7:14 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 94
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779312

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<