سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای از امّتم را دوست بدارد، محبّتش را در دل های برگزیدگانش، در جان های فرشتگانش و ساکنان عرشش می افکند، تا دوستش بدارند . به حقیقتْ چنین کسی، دوستدار خدا است . خوشا به حالش! و اورا در روز قیامتْ نزد خداوند، حقّ شفاعت است . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اصولگرا

آیت‌ا...مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، دهم بهمن ماه ‌در دیدار اعضای  کانون هم ‌اندیشی یاران انقلاب اسلامی، با اشاره به اهمیت و جایگاه عقلی و شرعی مشورت، همکاری و وحدت در جامعه اسلامی، اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که از چندی پیش اصولگرایان برای رسیدن به وحدت دنبال می‌کنند، دارای برکات و فوائد فراوانی باشد.

وی افزود: حضور افراد در جایگاه ها و مناصب اجتماعی که سخنان، حرکت، سکون، تایید، رد یا تصمیم‌هایشان برای دیگران نیز موثر است، باعث می‌شود مسوولیت آنان در برابر اعمالشان سنگین‌تر باشد. این جایگاه در سرنوشت کشور و مردم دخالت دارد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با‌بیان مثالی، از مسوولان و افرادی که دارای مناصب حکومتی و اجتماعی هستند خواست به مساله پاسخگویی در نزد خدای متعال توجه جدی داشته باشند و در این مورد اظهار داشت: هنگامی که قرار است از فردی، عکس‌برداری شود، آن فرد سعی می‌کند خود را در برابر دوربین، منظم‌تر و مرتب‌تر نشان دهد. وی ادامه داد: انسان‌ها معمولا در چنین حالت‌هایی، سعی می‌کنند خود را آراسته‌تر و بهتر جلوه دهند. نکته روانی آن، این است که افراد به این واقعیت توجه دارند که پس از مرگشان، تصویرهایی که از خود به جا گذاشته اند، مدت بیشتری باقی می‌ماند. اغلب در این تلاش هستند که این تصاویر چون قرار است مدت بیشتری بماند و دیگران پس از خودشان به آن نگاه می‌کنند، کاری کنند که دیگران آنان را تحسین و ستایش کنند.‌

عضو مجلس خبرگان رهبری‌تاکید کرد: وقتی ما نسبت به تصویرمان که بناست مدت بیشتری باقی بماند، این قدر اهمیت می‌دهیم، سزاوار است به احوال و رفتارهایی که برای همیشه باقی می‌ماند اهتمام در خوری داشته باشیم.

آیت‌ا... مصباح یزدی سپس مساله تجسم اعمال را مد نظر قرار داد و به نقل از حضرت امام خمینی(ره) در درس اخلاقشان چنین بیان داشت: هر کار که ما در دنیا انجام می‌دهیم،‌ باقی می‌ماند و آن را می‌بینیم؛ اعمال نابود نمی‌شود. در جهان دیگر اعمال خودمان را خواهیم دید. حضرت امام خمینی (ره) بر ‌آیه ها و روایت‌هایی تاکید می‌کردند که بر تجسم اعمال دلالت دارد و می‌فرمودند در قیامت هر چه به انسان می‌رسد، تجسم اعمال خودش است و متناسب با آن جهان، شکل نعمت یا عذاب به خود می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر باور داشته باشیم که اعمال ما باقی می‌ماند، نباید کمتر از تصویرمان برای آن ارزش قائل باشیم. باید به گونه‌ای رفتار کنیم که هرگاه نگاه خودمان یا دیگری به آن می‌افتد، پشیمان و شرمسار نشویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اهمیت اعمالی را که دارای آثار اجتماعی است، بیش از اعمال فردی برشمرد و درباره ضرورت انتخاب اصلح، خاطرنشان ساخت که نماینده مجلس شورای اسلامی یا رییس جمهور کارهایی که در مدت مسوولیتش انجام می‌دهد، انتخاب کننده‌اش در آنها شریک است؛ خوب باشد یا بد باشد؛ باید پاسخ همین یک رای را که به صندوق انداخته است، بدهد.

وی از مردم خواست با انتخاب اصلح، بیشتر دقت کنند که درست رای بدهند و ادامه داد: هوس ها، رابطه‌ها و حب و بغض ها نباید در انتخابات اثر بگذارد. باید رضای خدای متعال، تعیین کننده باشد. اگر به جای رضای خدای متعال، رضای دیگران ملاک شود، روزی خواهیم دید چه کار زشتی انجام داده‌ایم که مخلوقی را بر خالق ترجیح داده‌ایم. اگر روزی خدای متعال از ما بپرسد که مگر من چه چیزی کم داشتم که سراغ دیگران رفتید و آن‌ها چه به شما دادند که من نمی‌دادم، چه پاسخی خواهیم داد؟

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنانش، توسل به ائمه اطهار(ع) را در پدید آمدن انتخاباتی که نتیجه آن روی کار آمدن شایستگان باشد، بسیار مهم و موثر ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: در مسائل مهم و حیاتی، خواه شخصی باشد و خواه اجتماعی، جا دارد که متوسل شویم. ما به توسل نیاز داریم. زیرا اگر هم عقل،‌ درست بفهمد، نفس نمی‌گذارد که درست عمل کنیم. در مراحل گوناگون تشخیص، مبارزه با نفس و ایستادگی در برابر وسوسه‌های شیطانی، احتیاج به کمک اهل بیت(ع) داریم.

وی تصریح کرد: شیطان چنان انسان را می‌فریبد و عمل زشت و ناروایی را چنان زیبا جلوه می‌دهد که انسان فکر می‌کند تکلیف شرعی است. برای رهایی از فریب و دام شیطان، بهترین راه توسل به حضرت ولی عصر(عج) است.

وی ادامه داد: باید بخواهیم که آنان عنایت کنند کسانی بر سر کار بیایند که به درد محرومان برسند، مشکلات مردم را حل نمایند، انقلاب اسلامی را زنده کنند، قانون خداپسند وضع کنند، جهت‌گیری‌هایشان به سوی خیر بندگان باشد.

آیت‌ا... مصباح یزدی سپس با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس آینده چنین گفت: اگر بناست توسل کنیم، چه مساله ای لازم تر از امور اجتماعی است؟ جا دارد برای مساله جامعه مان که چه کسی بر سر کار بیاید، به صورت جدی متوسل شویم.

وی تاثیر توسل مردم به ائمه اطهار(ع) در برخی از صحنه‌های اجتماعی و انتخابات‌های گذشته را مد نظر قرار داد و افزود: به گمان من، رقم خوردن برخی نتایج غیر قابل پیش‌بینی در بعضی از انتخابات‌های گذشته، بیشترین عاملش، توسل بود. تبلیغات گسترده، وعده‌های گوناگون و پول خرج کردن‌ها، در به ثمر آمدن این نتیجه، مطرح نبود. تا پیش از آن انتخابات، نشنیدیم که مردم و حتی افراد مسن، برای رای آوردن فلان فرد، ختم بگیرند و نذر کنند. در این مدت، تنها یک بار چنین اتفاقی افتاد. خدای متعال زمینه را فراهم آورد و دل مردم را متوجه این توسلات کرد. یک دختر دانشجو نذر کرده بود اگر فلان شخص رای بیاورد، به تعداد آرایش صلوات بفرستد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، توسل نتیجه‌بخش در دو مقطع آغاز نهضت اسلامی و دوران دفاع مقدس را مد نظر قرار داد و افزود: این توسل ها، گریه ها و خواندن زیارت عاشورا بی اثر نبود. در اوائل نهضت، گاه کسانی که زندانی می‌شدند، مردم برای نجات آنان از بند رژیم طاغوت متوسل می‌شدند. مدت ها در دوران دفاع مقدس هم تقریبا یک سنت ثابتی شده بود، ولی بعدها، کم کم این‌ها فراموش شد. تا چندی پیش که بار دیگر چنین حرکتی در مردم دیده شد. اکنون هم اگر واقعا دعا کنیم و از خدای متعال بخواهیم که آن افرادی که واقعا به مصلحت اسلام هستند، بر سر کار بیایند تا دین خدا را یاری و مصلحت بندگان خدا را تدارک کنند، خدا کوتاهی نمی‌کند.

آیت‌ا... مصباح یزدی خطاب به جمع حاضر، ادامه داد: جا دارد به همدیگر توصیه کنیم هوس‌های گروهی و شخصی و باند و حزب و مانند آن در رفتار انتخاباتی ما دخالتی نداشته باشد؛ جز رضای خدا، چیزی را مد نظر قرار ندهیم.

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/11/26::: ساعت 12:5 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 162
    بازدید دیروز: 112
    کل بازدید :1780703

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<