سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که کرده وى به جایى‏اش نرساند ، نسب او را پیش نراند . [ و در روایت دیگرى است : ] آن که گوهر خویشش از دست شود ، بزرگى تبار وى را سود ندهد . [نهج البلاغه]
اصولگرا

بِسْمِ اللهِ الْرَحْمنِ الْرَّحیمْ
قالَ رسولُ الله - صلی الله علیه وآله وسلم -: اِنّی تارکٌ فیکُمُ الثَقلَیْنِ کتابَ اللهِ و عترتی  اهلَ بیتی فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ
الحمدُلله وسُبحانَکَ؛ اللّهُمَّ صل‌علی محمدٍ وآلهِ مظاهر جمالِک وجلالِک و خزائنِ اسرارِ کتابِکَ الذی تجلّی فیه الأَحدیّةُ بِجمیعِ اسمائکَ حَتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایَعْلَمُهُ غَیُرک؛ و اللَّعنُ علی ظالِمیهم اصلِ الشَجَرةِ الخَبیثة.


و بعد، اینجانب مناسب می‌دانم که شمه ای کوتاه و قاصر در باب «ثقلین» تذکر دهم؛ نه از حیث مقامات غیبی ومعنوی وعرفانی،  که قلم مثل منی عاجز است از جسارت در مرتبه‌ای که عرفان آن برتمام دایرة وجود، از ملک تا ملکوت اعلی و ازآنجا تا لاهوت و آنچه درفهم من و تو ناید، سنگین و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگویم ممتنع است؛ و نه از آنچه بربشریت گذشته است، از مهجور بودن از حقایق مقام والای «ثقل اکبر» و«ثقل کبیر» که از هرچیز اکبر است جز ثقل اکبر که اکبر مطلق است؛ و نه از آنچه گذشته است براین دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتیان بازیگر که شمارش آن برای مثل منی میسر نیست با قصور اطلاع و وقت محدود؛ بلکه مناسب دیدم اشاره‌ای گذرا و بسیار کوتاه ازآنچه براین دو ثقل گذشته است بنمایم.

ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/1/31::: ساعت 10:34 عصر

    مسائل اقتصادی پررنگ ترین محور سخنان هاشمی رفسنجانی در دیدار با حدود 70 نماینده ای بود که در این جلسه حضور یافته بودند.

     یک نماینده مجلس در گفتگو با رجانیوز، با اشاره به اینکه "تعدادی از اعضاء فراکسیونهای اقلیت و وفاق در این جلسه حضور داشتند"، از حضور کم شمار نمایندگان فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی خبر داد.

     وی در پاسخ به پرسشی درباره علت این مسئله اظهار بی اطلاعی کرده و پایان هفته کاری مجلس و حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه و یا اختلاف سلایق سیاسی را توجیه احتمالی این مسئله دانست.

     این نماینده همچنین افزود: در این جلسه حدود 15 نفر سخنرانی کردند که برخی از آنان خواستار ورود دوباره هاشمی به رقابتهای انتخاباتی شدند. همچنین برخی از نمایندگان رفسنجانی را وصله ناچسب اصلاح طلبان دانسته و از اقداماتی که طی روزهای اخیر از سوی برخی رسانه ها برای هماهنگ نشان دادن وی بااین جبهه صورت گرفته، انتقاد کردند.

     وی در ادامه اصرار هاشمی بر مشکلات اقتصادی و انتقاد از روند خصوصی سازی در ماههای اخیر را که در این جلسه نیز بر آن تأکید شده، تعجب آور خوانده و گفت: در جلسه روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیش از آنکه به مسائل خارجی، منطقه ای و پرونده هسته ای کشور بپردازد بر مشکلات اقتصادی جامعه از جمله تورم تمرکز کرده و انتقادات ضمنی از دولت درخصوص انحراف از برنامه چهارم و چشم انداز 20 ساله را تکرار کرد. این در حالیست که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصاد بیمار ایران در سیاست های اقتصادی دولتهای گذشته نظیر تورم 50درصدی سال 73 و افزودن بی حساب و کتاب حجم دولت در دهه 70 نهفته است.

    منبع خبر



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/1/30::: ساعت 8:32 عصر

      امروز هم مجلس به نصاب نرسید!

      نبود تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز حد نصاب لازم را برای کار قانونگذار را نداشت.

     به گزارش فارس جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به دلیل به حد نصاب نرسیدن حاضرین در جلسه کار قانونگذاری خود را هنوز آغاز نکرده است.

    در جلسه علنی امروز مجلس بعد از قرایت نطق ناطقان پیش از دستور و تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان،مرتضی تمدن عضو کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش تفریغ بودجه سال 83 را قرائت کرد.
    به دلیل به حد نصاب نرسیدن نمایندگان حاضر در جلسه حداد عادل از تمدن خواست که گزارش خود را ادامه بدهد تا مجلس به حد نصاب برسد.

    این در حالی است که حداد عادل رئیس جلسه و ابوترابی نایب رئیس مجلس که بعد از وی ریاست جلسه را بر عهده گرفت، چندین بار از نمایندگان خواستند در جلسه حاضر شوند.

    مجلس شورای اسلامی دارای 290 نماینده دارد که در حال حاضر حدود 185 نماینده در صحن علنی مجلس هستند.

     همچنین از هفت نفر اعضای هیات رئیسه که باید در جایگاه قرار دشته باشند فقط سه نفر (ابوترابی، قربانی، و سبحانی‌نیا) در جایگاه حاضر هستند.

     منبع خبر



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/1/29::: ساعت 9:13 عصر

      حاشیه‌ای انتقادی بر سخنان هاشمی در کنفرانس وحدت اسلامی

     حجت الاسلام دکتر علی جعفری*

     1- مسأله‌ی همگرایی و پیوستگی امت اسلامی همواره یکی از مطالبات اصلی علماء شیعه و بدنه اجتماعی فعال همراه ایشان بوده است. شاید هیچ فقیه و رجل مذهبی شیعی را نتوان یافت که افکار، فعالیتها و ایده هایی را در این باب دنبال نکرده باشد. تاریخ یکصدسال اخیر پر افت و خیز تشیع، که در مجموع افزایش تدریجی انسجام اجتماعی – سیاسی جمعیت‌های عمده‌ی شیعی و اتقان هویت مذهبی فرد‌‌فرد آنها را بدنبال داشته، همواره با ضرباهنگ اتحاد اسلامی شیعه و سنی پیش رفته است. بی‌تردید حیات این گفتمان معنایی قدرتمند و رشد و نمو تشیع در پرتو آن از یکطرف مدیون تلاشها و دوراندیشی‌های علماء بزرگ بلاد و فقهاء عظیم‌الشأن این مکتب و از طرف دیگر محصول اطاعت و حمایت پیروان و هواداران سترگ ایشان از این جهت گیری استرات‍ژیک بوده است. به استثناء برخی وقایع و مواقع خاص هنوز دشمن نتوانسته است به تسلط گفتمان «اتحاد» خدشه ای وارد کند و تعادل فرهنگی- اجتماعی روابط میان شیعه و سنی را به هم زند، چه اینکه؛ هر نوع بی ثباتی مقطعی که در اثر فتنه‌گری موذیانه دشمن مشترک شکل گرفته است با خاصیت خودترمیمی فضای معنایی اتحاد، بلافاصله به وضعیت تعادلی و ثبات بازگشته است. بی‌تردید ادامه این شرایط به نفع اسلام خواهد بود و قدرت مسلمین را در برابر جبهه کفر استکبار جهانی و صهیونیسم ملحد روزافزون خواهد ساخت.
    ادامه مطلب 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/1/28::: ساعت 7:44 عصر

    فاصله تا کجاست؟ از زمین تا آسمان / نظرات مختلف در مورد ولایت فقیه (شیخ مفید، سهروردی، امام خمینی، آیت الله خامنه ای، آیت الله مطهری، آیت الله جوادی آملی، آیت الله مصباح یزدی، رفسنجانی، خاتمی، صانعی، منتظری، سروش، کروبی و ...) / قسمت اول
    ادامه مطلب

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/1/27::: ساعت 10:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    حمله محفل بدسابقه امنیتی به رجانیوز

     یک محفل بدسابقه امنیتی-اقتصادی در بولتن خبری اش به شدت به رجانیوز حمله کرد.

     به گزارش خبرنگار رجانیوز، به دنبال انتشار خبری مبنی بر دخالت منفی یک بانک خصوصی در گرانی های مشکوک مسکن، یکی از اعضای این باند در تحلیلی مضحک مدعی شد، ماموریت گردانندگان سایت رجا نیوز درگیری بین دولت ، بخش خصوصی و جناحهای سیاسی را بمنظور فرسایش و تجزیه توان دولت نهم است.

     تحلیلگر این باند در ادامه هدف رجانیوز را از درج این خبر انحراف مسئولین دولتی و تشدید مناقشات و مخاصمات جناحی توصیف کرد.

     در پایان این گزارش آمده است: قبلاً سایت های مأمور در ایجاد فضای انحرافی و تشدید کننده مخاصمات جناحی در دولت مدعی شده بودند که بانک پارسیان ارگان اقتصادی و مالی حزب کارگزاران و شخصیتهای مرتبط با آن است که در برخورد بانک مرکزی با این بانک و بررسیهای صورت گرفته کذب جریان سازیها و جنگ روانی این قبیل سایتها بمنظور درگیر نمودن دولت و متهم نمودن آن به مخاصمات جناحی برملا شد!

     این محفل پیش از این هم پس از درج خبر همکاری های مشکوک مهدی هاشمی با شرکت توتال رجانیوز را به برخورد امنیتی تهدید کرده بود.

    گفتنی است، ح. رییس این محفل امنیتی-اقتصادی به جرم حعل عنوان از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران اخراج شده و در چند سال اخیر با نزدیک شدن به برخی احزاب به آنان مشورت های امنیتی و اقتصادی می دهد.

    این باند پس از برخورد قاطع دولت نهم با ماجرای بانک پارسیان، لجن پراکنی وسیعی علیه اقدام قانونی بانک مرکزی انجام داد.

    ح. در این باره می نویسد: پس از ناکامی دولت نهم در مدیریت راهبردی کشور طی مدت مسئولیت خود، و نیز عدم موفقیت در تأمین خواست ملی و افکار عمومی، ضعف اطلاعاتی دولت به صورت بحرانی در حال پدیدارشدن است !
    وی نمود این ضعف اطلاعاتی را برخورد ناصواب(!) با مدیران موفق و سالم بانک پارسیان (!) عنوان کرد.

     

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/1/27::: ساعت 9:46 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مدیر تحقیقات مرکز قلب و عروق:

    تغییر ساعت باعث افزایش مرگ های ناگهانی می شود

      با تغییر هر شش ماه یک بار ساعت رسمی ـ به بدن افراد جامعه هر شش ماه یکبار و بدون آنکه به بدن اجازه عادت برای تغییرات جدید را بدهیم شوک وارد می کنیم و اگر چه عمده این فشارها را شاید به زبان نیاوریم اما آیا هیچ فردی بر بیماری های ناشی از استرس اجتماعی در اثر تغییر ساعات بیولوژیک، مرگ ناگهانی، افزایش بیماری های رایج عصبی زندگی شهری و حتی تغییر عادات اجتماعی به شکل نامحسوس و ناشی از استرس تغییر ساعت بیولوژیک در کشور تحقیق کافی نموده و گزارشی قابل قبول ارائه کرده است؟

     به نقل از عصر ایران؛ مدیر امور تحقیقات مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه (بیمارستان امام خمینی (ره)) و مسوول پروژه کانون تفکر دفاع نوین و پزشکی ملکولی در نامه ای به رییس جمهور از وی خواست ترتیبی اتخاذ کند تا ساعت رسمی کشور تغییر نیابد .
    دکتر رضا آقانوری در این نامه با انتقاد از طراحان تغییر ساعت رسمی کشور آورده است :  بعد از مدت ها شنیدن مطالب طرفداران تغییر ساعت رسمی کشور،‌ناچار گردیدم که چند سطری خدمت جنابعالی در خصوص موضوع، توضیحاتی عرض نموده و برخی سوالات بی پاسخ را در این زمینه مطرح کنم، باشد که آقایان قبل از هرگونه تصمیم برای اجبار دولت در اجرای برنامه تغییر ساعت رسمی لااقل در ذهن خود به این سوالات بیندیشند.

    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/1/26::: ساعت 12:46 صبح

      تجلیل از خدمات دولت از سوی آیت الله جوادی آملی و مصباح یزدی

      آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: موفقیت‌های کشور نتیجه استقامت ملت و دولت بر اصول و ارزش‌هاست. 
       
     آیت‌الله جوادی آملی روز گذشته در دیدار غلامحسین الهام سخنگوی دولت و وزیر دادگستری و شیخ‌الاسلامی رئیس دفتر رئیس جمهور، با اشاره به موفقیت‌های اخیر دانشمندان کشورمان، دستیابی ایران به چرخه کامل سوخت هسته‌ای را تحقق وعده‌های الهی به مردم ایران دانست و تاکید کرد: این موفقیت‌ها نتیجه استقامت ملت و دولت و پافشاری به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است.

    وی برخورد دولت جمهوری اسلامی با متجاوزان به آب‌های کشورمان را اقدامی کریمانه دانست و تدبیر به کار رفته در این موضوع را نشانه قوت جمهوری اسلامی برشمرد.

    آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به امدادهای الهی گفت: به اینها اجازه دادند دروغ بسازند و بفروشند اما هنوز 24 ساعت نگذشته،‌رسوا شدند و خودشان عقب نشستند و این نشان می‌دهد اگر درست حرکت کنیم، خدا با ماست و خود به ما مدد می‌رساند.

    وی با بیان خاطراتی از دوره تصدی شهید بهشتی در شورای عالی قضایی به بیان تذکراتی درخصوص وضعیت دستگاه قضایی پرداخت و همچنین خواستار استفاده از ظرفیت مناسب بسیج و نیروهای جوان در کشور شد.

    در پایان این دیدار سخنگوی دولت و رئیس دفتر رئیس جمهور در معیت آیت‌الله جوادی آملی از مراحل تکمیل و ساخت پژوهشگاه علمی فرهنگی «اسرا» بازدید کردند.

    همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور و سخنگوی دولت، روز گذشته با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار کردند.

    رئیس موسسه علمی آموزشی امام خمینی (ره) در این دیدار با تجلیل از سیاست خارجی فعال دولت، آن را نشانه عزت آفرینی برای نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: این عزت تا جایی است که کشورهای دیگر به آن غبطه می‌خورند.

    وی افزود: عملکرد دولت جمهوری اسلامی در پرونده انرژی هسته‌ای و برخورد با نظامیان انگلیسی متجاوز از سه اصل حکمت، عزت و مصلحت تبعیت می‌کرد و مایه آبرمندی و افتخار برای ملت ایران شد.

    آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد:‌ اخبار خوش هسته‌ای، شیرینی و حلاوت استقلال واقعی را در کام ملت ایران تحقق بخشید و البته آیندگان طعم این شیرینی را بهتر خواهند چشید.

    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه اینها در پرتو رکن رکین جمهوری اسلامی یعنی ولایت فقیه است که دیگر کشورها از آن محروم هستند و ما موظف به حفظ و حراست از آن هستیم.

    الهام همچنین در ادامه سفر روز گذشته به قم با حجت‌الاسلام شهرستانی، رئیس دفتر آیت‌الله سیستانی دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات دفتر آیت‌الله سیستانی در ایران قرار گرفت.

    سخنگوی دولت در پایان سفر به قم، از نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای قم با موضوع پیامبر رحمت‌ (ص) که از سوی اداره کل ارشاد استان قم برگزار شده بود، بازدید کرد. 

    منبع
     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/1/24::: ساعت 11:19 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 36
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779254

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<