سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به رگهاى دل این آدمى گوشتپاره‏اى آویزان است که شگفت‏تر چیز که در اوست آن است ، و آن دل است زیرا که دل را ماده‏ها بود از حکمت و ضدهایى مخالف آن پس اگر در دل امیدى پدید آید ، طمع آن را خوار گرداند و اگر طمع بر آن هجوم آرد ، حرص آن را تباه سازد ، و اگر نومیدى بر آن دست یابد ، دریغ آن را بکشد ، و اگر خشمش بگیرد بر آشوبد و آرام نپذیرد ، اگر سعادت خرسندى‏اش نصیب شود ، عنان خویشتندارى از دست بدهد ، و اگر ترس به ناگاه او را فرا گیرد ، پرهیزیدن او را مشغول گرداند ، و اگر گشایشى در کارش پدید آید ، غفلت او را برباید ، و اگر مالى به دست آرد ، توانگرى وى را به سرکشى وادارد ، و اگر مصیبتى بدو رسد ناشکیبایى رسوایش کند ، و اگر به درویشى گرفتار شود ، به بلا دچار شود ، و اگر گرسنگى بى طاقتش گرداند ، ناتوانى وى را از پاى بنشاند ، و اگر پر سیر گردد ، پرى شکم زیانش رساند . پس هر تقصیر ، آن را زیان است ، و گذراندن از هر حد موجب تباهى و تاوان . [نهج البلاغه]
اصولگرا

بازتاب سخنان رئیس جمهور در اجلاس ضد نژاد پرستی در گفتگو با کارشناسان

تشویق احمدی نژاد در دوربان بیانگر عدم همراهی اکثریت با اهانت کنندگان بود

کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، درباره برخورد صورت گرفته در حین سخنرانی احمدی‌نژاد در اجلاس دوربان 2 در ژنو، گفت: اهانت برخی از شرکت‌کنندگان که خود داعیه دار حقوق بشر، دموکراسی، مردم‌سالاری و آزادی بیان هستند نشان داد که آنها عملا اعتقاد به آزادی بیان و مردم‌سالاری ندارند.
وی افزود: این سخنرانی از ناحیه رئیس‌جمهوری مستقل انجام می‌گرفت و آنهایی که خود داعیه دار ادب هستند، باید به این سخنرانی گوش می‌دادند و از حق پاسخ استفاده کرده و سخن خود را می‌گفتند.
جلالی با اشاره به ادعاهای برخی از کشورهای غربی درباره آزادی بیان، تصریح کرد: آنها در یک بربریت مدرن به سر می‌برند چرا که تحمل شنیدن سخن حق را ندارند.
نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشویق احمدی‌نژاد توسط اکثریت شرکت‌کننده در اجلاس نشان داد که افکار عمومی جهان همراه اهانت کنندگان نیست، بلکه طالب شنیدن سخنان حق و سنجیده است.
جلالی با بیان اینکه این یک نوع بی‌ادبی بود که از جانب برخی کشورها و افراد انجام شد، گفت: در دنیای امروز افکار عمومی بی‌ادبی و بر هم زدن سخنرانی آن هم در یک مجمع بین‌المللی را بر نمی‌تابد و این موضوع اثر معکوس خواهد داشت.
وی در پایان با اشاره به اینکه افکار عمومی از خود خواهند پرسید که چرا نمی‌خواستند اجازه سخنرانی را به احمدی‌نژاد بدهند، تاکید کرد: همین سؤالات افکار عمومی را به کنکاش بیشتر وا می‌دارد و مانند دانشگاه کلمبیای آمریکا پیروز این میدان، رئیس‌جمهور کشورمان بود

احمدی نژاد در نبرد اسلام و صهیونیسم دوربان پیروز شد.

حمید رضا ترقی معاون امور بین المل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اهانت صهیونیست‌ها به رئیس جمهور موجب محبوبیت احمدی نژاد در بین جهان اسلام خواهد شد افزود: مسلمانان از چنین برخوردهای صهیونیست‌ها نگران نخواهند شد.
وی افزود: واکنش صهیونیست‌ها موضع گیری احمدی نژاد در اجلاس دوربان 2 به دلیل تاثیر گذاری مواضع احمدی نژاد در جهان علیه رژیم صهیونیستی بوده است.
ترقی بیان داشت: چنین برخوردی با رئیس جمهور محبوب در جهان اسلام کاملا از سوی صهیونیست‌ها طراحی شده بود و این اجلاس در حقیقت نبرد اسلام و صهیونیست بود که اسلام پیروز آن شد.

ایراد سخن در خصوص صهیونیسم برای دولت های غربی غیرقابل تحمل است.

حسن قشقاوی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص برخورد صورت گرفته توسط عوامل صهیونیستی به هنگام سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در اجلاس دوربان 2 در ژنو و ترک جلسه توسط برخی از کشورهای اروپایی حاضر در این نشست، اظهار داشت: خوشبختانه انعکاس گسترده سخنرانی آقای احمدی‌نژاد توسط اکثر شبکه‌های بین‌المللی، حقیقت ماجرا را در معرض دید و افکار عمومی همه جهانیان در اقصی نقاط عالم قرار داد و به وضوح نشان داد که تا چه حد موضوع آزادی بیان توسط برخی از قدرت‌های غربی و همچنین احترام به حقوق بشر، در مقابل حمایت از رژیم صهیونیستی رنگ می‌بازد.
وی تاکید کرد: خط قرمز دفاع از آزادی بیان و اصول احترام به حقوق بشر در بین برخی از غربی‌ها، فقط تا زمانی است که منافع رژیم صهیونیستی به خطر نیفتد.
سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: ترک این اجلاس غیر از ضدیت برخی از غربی‌ها با آزادی بیان هیچ معنای دیگری ندارد.
به گفته قشقاوی آنهایی که اهل منطق بودند به جای تحریم این اجلاس می‌توانستند حضور یابند و صحبت‌های آنها هم پخش شود و بعد در افکار عمومی مورد قضاوت قرار گیرد که کدام منطق قوی‌تر است.
سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: حرکت صورت گرفته در حین سخنرانی آقای احمدی‌نژاد کاملا نشان داد که برخی از دولت‌های غربی هرگاه آزادی بیان به چنبره صهیونیسم آسیب بر‌ساند، نسبت به این آزادی هیچ اعتقادی ندارند و آن را تحمل نمی‌کنند. این در حالی است که همین دولت‌ها در روزهای اخیر تلاش گسترده‌ای را در راستای آزادی توهین به مذاهب و مقدسات و گنجاندن این موضوع در سند نهایی اجلاس دوربان 2 به بهانه ضرورت احترام به آزادی، انجام دادند.
وی ادامه داد: مفهوم این اقدام این است که نعوذبالله توهین به مقدسات الهی آزاد ولی ایراد سخن در خصوص صهیونیسم غیرقابل تحمل است.
قشقاوی در پایان این حرکت را حرکتی کاملا غلط و دور از شئون دیپلماتیک خواند.

به رئیس جمهوری که فرزند مکتب خمینی است افتخار می‌کنم.

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درخصوص رفتار خلاف ادب برخی سران کشورهای غربی در ترک اجلاس دوربان 2 گفت: همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند ما برای دفاع از اسلام باید سیلی بخوریم چرا که هر کس که در دنیای امروز علیه استکبار و مواضع حکومت‌های غربی در دل حکومت‌های غربی موضع‌گیری کند پرتاب شی به طرف او اندک است، ما باید انتظار بالاتر از اینها را داشته باشیم.
وی افزود: این باعث افتخار ما است و من با افتخار اعلام می‌کنم که حاضر هستم جاروکش چنین رئیس جمهوری باشم.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دیدیم جواب گفتگوی انسان‌مدارانه احمدی‌نژاد را این سران کج فهم چگونه با ترک سالن دادند، افزود: کسانی که چشم‌های خود را بر روی رفتارهای ضد بشری عالم استکباری غرب بسته‌اند و پیشنهاد گفتگو با اینها را می‌دهند چشم‌هایشان را باز کنند و ببینند که اینها چقدر اهل گفتگو هستند.
کوچک‌زاده اضافه کرد: من سرفرازم در کشوری زندگی می‌کنم که این شاگرد و فرزند خمینی راحل(ره)، رئیس‌جمهور آن است.
وی خطاب به وزرات امور خارجه تاکید کرد:به وزارت امور خارجه پیشنهاد می‌کنم به طور اکید در روابط با تمام سران کج فهمی که جلسه سخنرانی رئیس‌جمهورمان راترک کردند تجدید نظر اساسی کند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دیدیم که در این اجلاس علاوه بر کشورهای غربی ملت‌های محروم و مستضعف آفریقایی و آسیایی هم حضور داشتند و با صدای کف زدن‌ها احمدی‌نژاد را تشویق کردند که اینها برای دوستی با ما کفایت می‌کند.


مواضع اصولی و منطقی احمدی‌نژاد موجب آشفتگی صهیونیست‌ها شد.

سعدالله زارعی کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه حمله به رئیس جمهور در اجلاس دوربان2 برنامه ریزی شده بود، اظهار داشت: اهانت‌ صهیونیست‌ها به احمدی‌نژاد ذره‌ای از تاثیر گذاری سخنان وی کم نخواهد کرد.
وی افزود: پرتاب شیء از سوی یک صهیونیست به احمدی‌نژاد نشان از عصبانیت و آشفتگی آنها از مواضع محکم، منطقی، قاطع و ضد صهیونیستی احمدی‌نژاد است.
زارعی با اشاره به حمایت اکثریت قاطع حاضران در اجلاس ضد نژادپرستی ژنو بیان داشت: این اقدام معنادار که صهیونیست‌ها در زمانی از شعار تصرف نیل تا فرات را می دادند و داعیه‌دار فضای سیاسی، اقتصادی و سیاسی را در جهان داشتند، امروز تنها به پرتاب شیء قادر هستند.
این کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه این عمل صهیونیست‌ها در جهان تازگی ندارد، یادآور شد: سخنرانی احمدی نژاد شجاعانه و محکم بود.

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 88/1/31::: ساعت 11:18 عصر

    «اصلاح الگوی مصرف» مطالبه حجت خدا است

    آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مشهد مقدس که در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به 29 فروردین «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» و تبریک این روز بردلاورمردان این نهاد و مردم دلاورپرور ایران بیان داشت: امروز ارتش نیرومند، صرف‌نظر از تجهیزات و نیرو و قدرت رزمی و دفاعی، در جهان عظیم‌ترین و عزیزترین ارتش‌هاست. این عزت به دلیل این است که هر ارتشی در هر کشوری نهاد فدایی و قربانی یک نظامی است که ریشه‌های آن نظام در هوی و نفسانیات مردم و اهداف گروه‌های سیاست‌ساز آن کشور است، اما ارتش عزیز و عظیم جمهوری اسلامی، نهاد فدایی و قربانی نظامی است که ریشه این نظام در اقتدار، عزت و اراده و مشیت ولی خدا حضرت بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه الشریف می‌باشد.

    امام‌جمعه محبوب مشهد خاطرنشان کرد: امروز روی کره زمین انسان‌های معتقد به امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، اگر بخواهند تصویری از سپاه ایشان را تجسم کنند، ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران در برابر چشمانشان مجسم می‌شود و این بزرگ‌ترین عزت برای نیروهای مسلح ما محسوب می‌شود.

     

    عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نام‌گذاری امسال و سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری افزود: در ابتدای هر سال که اولین نقطه شروع زندگی ملت است، مقام معظم رهبری پیام نوروزی دارند و عنوان سال را اعلام می‌کنند، که امسال به نام سال اصلاح الگوی مصرف نام گرفت.

    ایشان با بیان این که «رهبر و زمامدار واقعی این نظام کسی است که مردم خود را شیعه‌ آن امام حی و زنده‌ می‌دانند، اما در شرایط غیبت ایشان، رهبری آن بر عهده‌ مقام معظم رهبری است»، افزود: راهبرد مدیریت این نظام را مقام معظم رهبری با این پیام اعلام می‌کنند که این راهبرد حرکتی برای مردم و برنامه‌ریزان مدیریتی این نظام در دولت، مجلس و قوای قضایی و تمامی مدیران نظام است. یعنی آن‌ها بدانند که برنامه‌ها را چگونه تنظیم کنند و سیاست‌های حرکتی، لوایح و مصوبات و بازخواست‌هایشان بر چه اساسی باشد و فعالیت‌های دستگاه قضایی در چه راستایی قرار بگیرد و رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی و صداوسیما در فیلم‌ها و سریال‌ها و برنامه‌های خویش، در مقام تبیین، تصریح، تشریح و توضیح این حقیقت راهبردی به مردم چه وظیفه‌ای دارند و این راهبردی است که رهبر معظم انقلاب به همه‌ می‌دهند.

     

    آیت الله علم‌الهدی با تاکید بر این که «یک فقیه جامع‌الشرایط از شما مردم و مدیران نظام مطالبات خود را تحت عنوان این پیام اعلام می‌کند»‌ ادامه داد: شما معتقدید که در تمام امور زندگی سر سپرده‌ حجت خدا هستید، اگر ما این تعبیر را از این دو عنوان بسنجیم مطالبات اسلام و دین، امسال از شما چیست؟ مطالبات یک فقیه از این دولت، مجلس، قوه قضائیه و کارگزاران این نظام چیست و ایشان چه راهبردی پیش پای نظام گذاشته‌اند؟

     

    وی گفت: مشکل ما این است که هر سال مقام معظم رهبری این راهبردها را بازگو و مشخص می‌کنند و سپس این سخنان بر روی بیلبردها در کنار تمثال شریف ایشان در خیابان، چهارراه، جاده و... برجسته‌سازی شده، و بسیاری افراد شعار اجرایش را می‌دهند و در روزهای اول مرتب تکرار می‌کنند و بعد ماجرا خاتمه یافته و هر کسی به دنبال کار خویش می‌رود که این امر درست نیست.

     

    امام جمعه مشهد تبیین کرد: اصلاح الگوی مصرف نیازمند سه تحول است که مردم، دولت و تمامی کارگزاران نظام و جلوتر از همه مجلس باید حرکت و اقدام کند. به گفته آیت الله علم الهدی اصلاح الگوی مصرف نیازمند تحول در عرصه رقابت توسعه‌ای، تحول در تشکیل خانواده و اداره خانواده و تحول در پایداری و انتخاب شغل است و با نوشتن چند بیلبرد تمام نمی‌شود.

    وی عنوان کرد: اصلاح الگو یعنی آنکه الگویی که الان داریم مشکل داشته و فاسد است و باید درست شود و در این زمینه صرفه‌جویی و اسراف نکردن راهکارهای اجراییش محسوب می‌شوند اما اصل موضوع نیستند.

     

    امام جمعه مشهد تحول در عرصه رقابت توسعه‌ای را به عنوان یک فساد در خانواده‌ها و سم مهلکی برای آنها در جامعه دانست و عنوان کرد: همه مردم ما در مقام توسعه زندگی خود در این میدان گرفتار شده که نتایجش را در تفریحات، تجملات و مدرنیزه کردن زندگی‌ها و مصائبی که این امر برای خانواده‌ها به وجود آورده است مشاهده می‌کنیم که با 10 الی 20 سال پیش قابل مقایسه نیست.

     

    آیت الله علم الهدی عنوان کرد: همین مسافرت‌های نوروزی در 20 سال گذشته به این شکل مطرح نبود؛ آفت رقابت و توسعه تمامی مملکت و حتی خانواده را فرا گرفته است و متاسفانه برنامه‌ریزی‌های صدا و سیما نیز در ترویج آن نقش دارد؛ این منظره‌های پر زرق و برق سکه‌ها و ماشین‌های گرانقیمت در تبلیغات بانک‌‌ها، نشان‌دادن تجملات در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی داخلی و خارجی از عوامل این رقابت توسعه‌ای مخرب هستند.

    امام جمعه مشهد با ابراز تاسف از صحنه‌هایی که در نتیجه این امر در جامعه به وجود آمده است گفت: ما باید با اصلاح سریع الگوی مصرف این همه درد را برداریم و خانواده‌ها را از فساد رقابت در توسعه و سم مهلک آن نجات دهیم که این امر کلید حل بسیاری از مشکلات است..

     

    وی تاکید کرد: با شعار راهبرد اصلاح الگوی مصرف عملی نمی‌شود بلکه باید اصل راهبرد را شناسایی و عمل کنیم.

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 88/1/30::: ساعت 10:46 عصر

    رهبر انقلاب: پیشرفت‌های امروز با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست

    مقام معظم رهبری تاکید کردند: توصیه برای بازگشت به نظام جهانی به معنای تسلیم شدن در برابر قدرت‌های زورگو و پذیرفتن نظام ناعادلانه جهان است اما ملت ایران در طول 30 سال گذشته به این درخواست جاهلانه و غیرمنطقی پاسخ «نه» گفته است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) تاکید کردند: هنگامی که علم، جهاد، ایمان و اداره مستحکم با یکدیگر توام شوند، انسان‌هایی به وجود خواهد آمد که دنیا به برکت این انسان‌ها می‌تواند به آینده خود امیدوار باشد.

    در ابتدای این مراسم سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و سپس فرمانده کل قوا با حضور در مقبره شهدای گمنام، ضمن قرائت فاتحه برای علو درجات شهدا دعا کردند و از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم علم را یک موهبت الهی خواندند و افزودند: متاسفانه برخی انسان‌ها از این موهبت الهی در جهت فساد، طغیان، تجاوز و ستم استفاده کردند که نتیجه آن تبدیل جهان به دو بخش ستمگر و ستم‌پذیر بود.

    رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که پیروزی انقلاب اسلامی یک قیام بزرگ بشری بر ضد این وضع بود، خاطر نشان کردند: انقلاب اسلامی ایران فریاد اسلام، توحید، عدالت و کرامت انسانی در دنیای سرشار از ظلم بود.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کسانی که اکنون به ملت ایران توصیه می‌کنند به نظام جهانی باز گردد همان کسانی هستند که از حرکت ملت ایران در انقلاب اسلامی ابراز ناخرسندی می‌کردند.

    ایشان تاکید کردند: توصیه برای بازگشت به نظام جهانی به معنای تسلیم شدن در برابر قدرت‌های زورگو و پذیرفتن نظام ناعادلانه جهان است اما ملت ایران در طول 30 سال گذشته به این درخواست جاهلانه و غیرمنطقی پاسخ «نه» گفته است.

    رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: تمام فشارهای 30 سال گذشته بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران برای پایین آوردن جایگاه رفیع و خاستگاه معنوی انقلاب بوده است که البته به نتیجه نرسیدند و در آینده هم به نتیجه نخواهند رسید.

    فرمانده کل قوا خطاب به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه افسری امام حسین(ع) خاطرنشان کردند: شما پاسداران چنین حقیقت مقدس و هویت متعالی هستید و باید به این جایگاه خود افتخار کنید.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور جوانانی مومن، پاک و دارای عزم راسخ و پولادین افزودند: نتیجه مجاهدت آن جوانان به ویژه در دوران دفاع مقدس آن شد که ملت ایران با رهنمودهای امام راحل(ره) توانستند قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح کند و به پیش رود.

    ایشان تأکید کردند: جوانان مؤمن امروز ایران اگر جلوتر از جوانان مؤمن اول انقلاب نباشند، عقب‌تر نیستند.

    رهبر انقلاب اسلامی جوانان را به تجهیز خود در عرصه علم و دانش، سازندگی معنوی و روحی توصیه و خاطرنشان کردند: قدرت‌های استکباری غالبا تلاش می‌کنند تا هیبت و تشر خود را به ملت‌ها تحمیل کنند اما ابهت معنوی جوانان مؤمن و مجهز به علم قطعا بیشتر از هیبت مادی آن‌ها خواهد بود.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: امروز دشمنان به خوبی می‌دانند که ایران اسلامی با داشتن سرمایه ارزنده‌ای از ملت و جوانان مؤمن و مصمم و دولتمردان و مسوولان پایبند به ارزش‌ها در مقابل هیچ تشر و هیبتی واهمه نخواهد داشت.

    سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی وجود نیروی انسانی مؤمن، انقلابی، بصیر و شجاع و همچنین اندیشه‌ورزی و دستیابی به سطوح بالای دانایی را دو عامل اصلی نقش‌آفرینی سپاه در دهه چهارم انقلاب برشمرد و گفت: بر همین اساس و با توجه به تغییرات ساختاری مجموعه دانشگاه امام حسین(ع) به دو دانشگاه «افسری و تربیت پاسداری» و «دانشگاه جامع» تبدیل شده است.

    وی وظیفه دانشگاه افسری با مقطع کارشناسی را تربیت و آموزش افسران سپاه و وظیفه دانشگاه جامع امام حسین با داشتن مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را، تحقق مرجعیت علمی سپاه بیان کرد.

    سردار علیرضا تمییزی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) نیز در سخنانی با اشاره به تحصیل بیش از سه هزار دانشجو در این دانشگاه، تقدم تزکیه بر تعلیم، کسب مهارت‌های علمی و کاربردی و توجه به دکترین جنگ نامتقارن را از جمله اهداف مصوب این دانشگاه برشمرد.

    در ادامه این مراسم، تعدادی از فرزندان شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان، اساتید، پژوهشگران، مدیران، مربیان و فرماندهان نمونه جوایز و دانش آموختگان برگزیده درجه خود را از فرماندهی کل قوا دریافت کردند.

    در پایان ضمن برگزاری عملیات اعتماد به نفس، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

    فرمانده کل قوا همچنین امروز با حضور در مرکز تحقیقات آیرودینامیک این دانشگاه از نزدیک در جریان چگونگی طراحی و ساخت تونل باد فوق صوت به وسیله محققان و کارشناسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

    تونل باد فوق صوت از جمله مراحل بسیار مهم و دقیق در طراحی موشک و هواپیما است که به وسیله آن می‌توان ضریب دقت موشک و همچنین طراحی سازه را بررسی کرد.

    به هنگام حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرکز تحقیقات آیرودینامیک، آزمایش مافوق صوت تونل باد در حضور ایشان انجام شد.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از این آزمایش ضمن تجلیل از مجاهدت علمی، محققان و کارشناسان سپاه برای طراحی و ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات، تاکید کردند: برای جبران عقب‌ماندگی‌های علمی حتما باید از راه‌های "میان‌بر " استفاده شود و این راه‌ها را همانند دانش، باید کشف کرد.

    ایشان با تاکید بر اینکه جوانان مومن و انقلابی ایران توانایی انجام هر کاری را دارند، افزودند: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های امروز ایران اسلامی با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و اکنون شتاب علمی کشور بسیار زیاد است.

    رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: با وجود شتاب علمی زیاد، اما هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب و جبران عقب‌ماندگی‌های علمی باقی‌مانده است که با همت دانشمندان جوان کشور دست یافتنی است.

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 88/1/27::: ساعت 10:59 عصر

    استراتژی اصلاح طلبان برای توجیه شکست

    بیش از یک سال است که اتتخابات ریاست جمهوری دهم در کشور کلید خورده است.  سر انجام در پایان سال گذشته ناز و کرشمه های انتخاباتی پایان یافت و آقای خاتمی جای خود را به میر حسین موسوی داد. مهم ترین دلیل بر کناره گیری خاتمی را می توان پیش بینی وی از نتیجه انتخابات دانست؛ او پس از سفر به سه استان کشور که با استقبال بسیار سرد مردم روبرو شد و مشاهده استقبال بی نظیر همشهریان خود از دکتر احمدی نژاد، به این تصمیم سیاسی رسید. جریان اصلاحات در فضای حاکمیت گفتمان امام و انقلاب، بهترین گزینه را آقای میر حسین موسوی تشخیص داد که سال ها به دلیل دوری از سیاست وسکوت، مردم از مواضع وی بی اطلاع بوده، تا حدودی او را اصول گرا می پنداشتند، ولی حمایت بی دریغ احزاب افراطی دوم خردادی کارگزاران، مشارکت، مجاهدین انقلاب و...، واقعیت ایشان را به عنوان یک شخصیت تمام عیار اصلاح طلب برهمگان آشکار کرد.  این جریان برای دست یافتن به پیروزی و شکست احتمالی خود استراتژی مشخصی تعریف کرده، که می توان به شرح زیر بر شمرد:

    1)   وحدت در جبهه اصلاح طلبی، اختلاف در جمع اصول گرایان. رسانه های این جبهه دایما با درج اخباری از قبیل این که در جبهه اصول گرایی اختلاف و تشتت وجود دارد سعی می کنند هم این اختلاف را ایجاد کنند و هم از این طریق به اعضای سر خورده و نا امید خود روحیه بدهند که تا کنون بحمد الله با توافق اصول گرایان بر روی دکتر احمدی نژاد، تیرشان به سنگ خورده است. برای ایجاد وحدت نیز تلاش سنگینی به کار بسته اند؛ که در این راستا نمی توان از نقش بی بدیل آقای هاشمی رفسنجانی غافل شد. پس از حمایت احزاب مشارکت ومجاهدین از میر حسین، مجمع روحانیون به جمع حامیان پیوست و حزب کارگزاران نیز پس از یک دیدار رسمی با آقای هاشمی و دستور ایشان مبنی بر ضرورت اعلان هرچه زودتر نظر نهایی، یک روز بعد از دیدار از میر حسین حمایت کرد. فرزند ارشد آقای هاشمی (محسن هاشمی) نیز در دیدار با میر حسین آمادگی خود را برای حمایت کامل از وی اعلان کرد. (کیهان 24/1/88ص2) به دنبال این تصمیم، دبیر کل کارگزارن آقای کرباسچی که احتمالا از مدت ها پیش برای انجام یک کار مهم به ستاد کروبی فرستاده شده بود اعلان کرد به میر حسین تمایل پیدا کرده است.{این تمایل را صاحب این قلم از مدت ها قبل در تحلیل های خود پیش بینی کرده به آقای کروبی هشدار داده بود}با خداحافظی کرباسچی از ستاد،  درصورت مقاومت آقای کروبی، آخرین پایگاه وی یعنی حزب اعتماد ملی را نیز در هم خواهند شکست و با این سناریو شخصیتی که یک روز شیخ اصلاحات شناخته می شد این گونه در اردوگاه اصلاح طلبان تنها خواهد ماند! وبا این برنامه ریزی، اصلاح طلبان که روزی شعار آزادی سیاسی می دادند وبه دنبال مدل اجرایی کردن "لویی جرگه" افغانستان بودند این چنین به وحدت می رسند. البته این به معنای غزل خداحافظی کروبی نیست چرا که ممکن است با جدایی اصلاح طلبان با آن سوابق منفی ، جایگاه کروبی در میان مردم ارتقا یافته از شانس بیشتری برخوردار گردد؛ به ویژه این که اگر در این مدت به افشاگری علیه آن جریان بپردازد.

    2)         با همگرایی مدعیان اصلاحات بر کاندیدای واحد، گرچه کما بیش امید به اردوگاه آنان باز می گردد ولی تاثیری در افزایش آرای آنان نخواهد داشت ، زیرا با حمایت صریح احزاب تندرو و افراطی از میر حسین، خاطرات تلخ دوران بحرانی اصلاحات و انفعال در عرصه سیاست خارجی و موضوع فناوری هسته ای و موج تهاجم به دین و ارزش ها و ترویج سکولاریسم و پلورالیسم هیچ گاه از یاد ملت ایران نخواهد رفت؛ برای مردم تفاوت نمی کند که این افراد بر کاندیداتوری آقای خاتمی اجماع کنند یا میرحسین موسوی یا فرد دیگر. در واقع مشکل اساسی، مدعیان اصلاحات اند نه نامزدها؛ از این جهت، این گروه بر روی هر کس اجماع کنند بازنده خواهد بود. شایسته بود آقای میر حسین موسوی سرنوشت خود را به شکست خوردگان سیاسی که مورد ادبار مردم قرار گرفته اند، گره نمی زد تا از شانس بیشتری برخوردار می شد.       

    3)      با حمایت صریح آقای هاشمی از میر حسین که مورد توقع اوست، تمامی تخم مرغ های جریان اصلاحات و شخصیت های آنان مثل آقایان هاشمی وخاتمی در سبد میر حسین گذاشته می شود ودر نتیجه، اتفاقی به مراتب بدتر از اتفاق سال 84 برای آنان به وقوع خواهد پیوست و آن جریان سیاسی را در باتلاقی که خودشان ایجاد کرده اند، فرو خواهد برد و البته نتیجه شیرینی برای ملت ایران رقم خواهد زد، چرا که موانع پیشرفت از مقابل دولت دهم در دهه چهارم انقلاب که مقام معظم رهبری آن را دهه پیشرفت و عدالت نامیده اند، برداشته می شود و در همه عرصه ها به ویژه عرصه داخلی با مشکلات کمتری ملت را به قله های عزت واقتدارمی رساند.

    4)   یکی از اهرم هایی که جریان فوق در اختیار نامزد خود قرار داده، تکرار شعارهای گذشته که نه تنها برای صاحبان آن رای آور نبوده بلکه به اعتبار آن ها نیز به شدت آسیب زده است. البته روشن است که شعار تاسیس تلویزیون خصوصی و جمع آوری گشت ارشاد و مقابله با طرح امنیت اجتماعی در راستای جلب آرای خاموش صورت می گیرد؛ ولی خوب است به این نکته توجه کنند که اگر این گونه شعارها رای آوری داشت، در گذشته می بایست آقای هاشمی که با شعار "هاشمی 2005 "به صحنه آمده بود و در فیلم تبلیغاتی اش که تصور می شد بالاترین رای را برایش به ارمغان آورد، به ثمر  می نشست. شعار تلویزیون خصوصی نیز از جمله شعارهای آقای کروبی است که تا مرز کلید خوردن پیش رفت ولی آن را رها کرد وامروز هم شعار انتخاباتی خود قرار نداده است، زیرا ایشان به خوبی می داند که تاسیس تلویزیون خصوصی بر خلاف صریح قانون اساسی است. معلوم نیست که آقای میر حسین با این گونه اقدامات چگونه می خواهد شعار قانون گرایی را که یکی از مهم ترین شعارهای خود قرار داده است به منصه ظهور برساند؟!

    5) یکی دیگر از استراتژی های مدعیان اصلاحات که برای توجیه شکست خود در آینده، از هم اکنون دنبال می کنند، القای شبهه در روند انتخابات است؛ این حرکت که مدت ها پیش به همراه ناز و کرشمه های انتخاباتی کلید خورد در ابتدای سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب مورد انتقاد جدی قرار گرفت  ایشان فرمودند"انتخابات به فضل الهى و به حول و قوه‏ى الهى انتخابات سالمى است. من مى‏بینم بعضى‏ها در انتخاباتى که دو سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع کرده‏اند به خدشه کردن. این چه منطقى است؟ این چه فکرى است؟ این چه انصافى است؟ این همه انتخابات در طول این سى سال انجام گرفته است - در حدود سى انتخابات - مسئولان وقت در هر دوره‏اى رسماً متعهد شده‏اند و صحت انتخابات را تضمین کرده‏اند، و انتخابات صحیح بوده است؛ چرا بی خود خدشه می کنند، مردم را متزلزل می کنند، تردید ایجاد می کنند؟ که البته در ذهن مردم عزیز ما با این حرف ها تردید ایجاد نخواهد شد.
    من به مسئولین انتخابات هم سفارش و تأکید می کنم؛ به طور حتم بایستى انتخابات را جورى برگزار کنند که پرشور باشد؛ دست همه‏ى نامزدها باز باشد؛ مردم آزادانه بتوانند انتخاب کنند و انتخابات، سالم و با امانت کامل ان‏شاءاللَّه انجام بگیرد و انجام خواهد گرفت" مع الاسف، جریان مزبور به جای جدی گرفتن هشدار رهبری با تحلیل وارونه سعی کرد این گونه وانمود کند که رهبری هم نگرانند!! آقای هاشمی رفسنجانی در اولین واکنش به این هشدار در اولین جمعه سال 88 آن را هشدار جدی رهبری به مسؤولان ونگرانی ایشان نسبت به سلامت انتخابات دانست و گفت"  «مقام معظم رهبری هم چنین تاکید داشتند که انتخابات باید سالم برگزار شود و شکی نیست که مردم ما انتخابات مغلوط را نمی‌پذیرند.» تشکیل کمیته صیانت از آرای مردم از سوی اصلاح طلبان نیز در راستای همین سیاست انجام گرفته است. البته این برای اولین بار نیست که این گروه دست به چنین تبلیغاتی می زنند ؛ در آستانه انتخابات مجلس هشتم نیز طرح دعوت از ناظران خارجی بر انتخابات را مطرح کردند که پس از برخورد شدید مقام معظم رهبری هر یک از آن ها ضمن تبری از این گونه حرف ها به گردن دیگری انداخت وسرانجام همه از اساس منکر شدند. در پاسخ به این گونه اظهارات، این نکته را متذکر می شویم که دوران عوام فریبی گذشته و مردم ما این گونه تحرکات را سال ها پیش آزموده و پشت سر گذشته اند؛ مردم هرگز شکایت آقای هاشمی به خدا! را پس از شکست در انتخابات نهم فراموش نمی کنند و می دانند این گونه تحرکات برای توجیه شکست بود. اکنون نیز اصلاح طلبان برای شکست احتمالی خود که به نظر ما قطعی است راه کاری اندیشیده اند و آن این که از هم اکنون چنین القا کنند انتخابات، مخدوش است. گذشته از این که در ایران به خاطر نظارت ناظران امین شورای نگهبان و نمایندگان نامزدها از آغاز رای گیری تا پایان شمارش، این گونه اتهامات، وارد نیست؛ پرسش اساسی این است که اگر چنان چه انتخابات را سالم نمی دانند چرا از مدت ها پیش با تمام قوا و امکانات وارد صحنه شده و در جهت رسیدن به پیروزی تلاش می کنند؟ روشن است که این گونه کارها برای مظلوم نمایی و ایجاد جنگ روانی در انتخابات و در نهایت توجیه شکست به کار گرفته می شود و این سناریو از سال ها پیش نخ نما شده است. 

    منبع:http://ravanbakhsh.blogfa.com/post-152.aspx



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 88/1/25::: ساعت 11:55 عصر

    متن پیام امام خمینی به مناسبت تشکیل حساب 100 محرومان
    اجرایی کردن فرمان امام(ره) برای حل مشکل مسکن در دولت نهم

    28 سال پس از آنکه امام خمینی در پیام مهم خود به مناسبت تشکیل حساب 100 محرومان از حذف قیمت زمین سخن گفتند، این دولت نهم بود که به اجرایی کردن این طرح همت نمود. طرح "مسکن مهر" که یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت مسکن و فرونشستن انتظارات تورمی در ایران بود، با همین ایده شکل گرفته است. طرحی که با مقابله با دلال‌بازی، افزایش عرضه، تغییر سود تورمی به سود فعالیت و...، برای اولین بار منجر به کاهش قیمت مسکن بیش از 35 درصد شد.

    بازخوانی پیام مهم امام راحل در سال 58 در این زمینه راهگشا است:

    باسمه تعالی

    اینک به مرحله حساسی از دوران انقلاب اسلامی خود رسیده ایم. دوران سازندگی، دورانی که باید از ثمرات انقلابمان مردم محروم و ستمدیده ایران بهرمند شوند، دورانی که باید شکوه نظام عدل اساسی را لمس کنید، دورانی که همه باید دست به دست هم بدهیم تا ریشه فقر و استضعاف را برکنید. شما مردم شریف ایران در جریان مبارزه با استعمار و استثمار پیروزی بزرگی به دست آورید و توانستید با اتکا به خدای متعال و وحدت کلمه و مشارکت قشرها بر طاغوت زمان غلبه کنید و پشت ابرقدرت‌ها را بلرزانید، اکنون نیز باید با خود یاری و همکاری برای مبارزه علیه فقر و محرومیت بسیج شوید و با تأیید الهی به نجات مردم مستضعف کمر همت ببندید.

    در رژیم منفور پهلوی مسئله مسکن یکی از مصیبت‌بارترین مشکلات اجتماعی مردم ما بود. بسیاری از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانک‌ها و سودجویان و غارتگران به‌سر می‌بردند تا بتوانند پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند. قشر عظیمی از مستضعفان جامعه هم به کلی از داشتن خانه محروم بودند و در زوایای بیغوله‌ها و اطاقک‌های تنگ و تاریک و خرابه‌ها به‌سر می‌برند و چه‌بسا قسمت مهمی از درآمد ناچیزشان را بایستی برای اجاره آن بپردازند و این میراث شوم برای ملت ما باقی مانده و اکنون جامعه با چنین مصیبتی دست‌به‌گریبان است. نظام اسلامی چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد و این از حداقل حقوق هر فرد است که باید مسکن داشته باشد، مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند، همه‌ی محرومان باید خانه داشته باشند، هیچ‌کس در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر دولت اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره‌ای بیندیشد و بر همه‌ی مردم است که در این مورد همکاری کنند.

    اینجانب حسابی به شماره یکصد (100) در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند، دعوت می‌کنم که برای کمک به خانه‌سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند و در هر محل از بین افراد صالح و مورد اعتماد گروهی حداقل مرکب از 3 نفر از مهندسان و کارشناسان شهرسازی و خانه‌سازی و یک نفر روحانی و یک نماینده‌ی دولت انتخاب شوند تا با صرفه جویی و دقت تام خانه های ارزان قیمتی بسازند و در اختیار محرومان قرار دهند و در این طرح به هیچ پولی در برابر خرید زمین پرداخت نشود.

    من امیدوارم همه کسانی که زمین‌های وسیعی در اختیار دارند، به این امر مهم اسلامی و انسانی کمک کنند و زمین در مناطق مرغوب و قابل سکونت در اختیار این طرح بگذارند و نیز هرکس که توانایی دارد در تامین انواع مصالح ساختمانی به این خدمت اسلامی کمک کند و نیروی کار و کارگری به طور وسیع به کارافتد و دولت نیز تصمیمات لازم را در تأمین آب و برق و آسفالت و وسایل ایاب و ذهاب و مدرسه و درمانگاه و دیگر نیازمندیهای عمومی فراهم سازد.

    بنیاد مستضعفین نیز باید به کمک این طرح بشتابد و از اموال مصادره شده خاندان پهلوی و اطرافیانش در این طرح استفاده شود و نیز دولت باید در طرح‌های اساسی و درازمدت خود برای حل این مشکل در سطح عموم طرح‌هایی تهیه کند و اکنون این یک تجربه تازه از بسیج نیروی ایمان جامعه در راه تعاون اسلامی و مبارزه با محرومیت است که ملت با توفیق الهی باید از آن نیز سرافراز درآید. من با کمال تواضع از ملت عزیز در این امر حیاتی استمداد می کنم و سلامت و سعادت همگان را خواستاریم.

    روح الله الموسوی الخمینی
    21/1/1358

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 88/1/21::: ساعت 9:13 عصر

    نامه تاریخی 6/1/68 امام(ره) به منتظری+ تصویر نامه:
    و الله قسم، از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم

    رویدادها و حوادثی که در گذر زمان، رخ می دهد و پس از چندی به مسئله ای به نام «تاریخ» تبدیل می شود، اگر همراه با روشنگری وبازکاوی هوشمندانه نباشد، گردی به نام «تحریف» بر تارک تاریخ می نشاند که نه تاریخ که «شبح تاریخ» نام دارد و در واقع «دستکاری در تاریخ» و «قلب حقیقت به نفع واقعیت!» خواهد بود.

    امام راحل (ره) هوشمندانه چنین روزهایی را می دید که هشدار داد: «ما که هنوز در قید حیات هستیم و مسائل جاری ایران را که در پیش چشم همه ما به روشنی اتفاق افتاده است، دنبال می کنیم، فرصت طلبان و منفعت پیشگان را می بینیم که با قلم و بیان بدون هراس از هرگونه رسوایی، مسائل دینی و نهضت اسلامی را برخلاف واقع جلوه می دهند و به حکم مخالفت با اساس نمی خواهند واقعیت را تصدیق کنند و قدرت اسلام را نمی توانند ببینند، و شکی نیست که این نوشتجات بی اساس به اسم تاریخ در نسل های آینده، آثار بسیار ناگواری دارد. درست آنچه را امروز برای ما روشن و واضح است، برای نسل های آینده مبهم می باشد؛ و تاریخ، روشنگر نسل های آینده است، و امروز قلم های مسموم در صدد تحریف واقعیات هستند، باید نویسندگان امین این قلم ها را بشکنند.» (صحیفه نور جلد 3- ص 435)

    در راستای روشنگری و شفاف شدن وقایع تاریخی و با توجه به تحریف تاریخ از سوی برخی نویسندگان، همچنین با توجه به غفلت معنادار برخی یاران انقلاب در پاسخ به این «تحریفات هدفمند» و کم کاری نهادهایی که متولی دفاع از اندیشه و کلام امام(ره) هستند، رجانیوز، در سالروز نامه تاریخی امام راحل به قائم مقام وقت رهبری، این نامه را منتشر می کند.

    لازم به توضیح است که حضرت امام با وجود اصرار زیاد بر انتشار این نامه از رسانه ها، با تقاضا و صلاحدید مسئولان کشور مبنی بر عدم انتشار در آن زمان موافق فرمودند. با این حال، برای اولین بار نسخه ای از آن توسط حجت الاسلام فاکر در اختیار روزنامه جمهوری اسلامی قرار گرفت و در تاریخ 1/9/76 در روزنامه مذکور به چاپ رسید و مورد تأیید دفتر نشر آثار امام نیز قرار گرفت و در سال 1378 در ضمن کتاب صحیفه امام به چاپ رسید. (برای دیدن تصویر نامه با اندازه بزرگ‌تر بر روی آن کلیک کنید.)

    نامه به آقای منتظری "عدم صلاحیت برای تصدی رهبری نظام جمهوری اسلامی"

    (جلد 21- صفحه 330) نامه

    زمان: 6 فروردین 1368 / 18 شعبان 1409

    مکان: تهران، جماران

    موضوع: عدم صلاحیت برای تصدی رهبری نظام جمهوری اسلامی

    مخاطب: منتظری، حسین علی

    بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب آقای منتظری

    با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً

    (جلد 21 - صفحه 331)

    مقدم بر نظر خود می‌دانید -که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند-، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید:

    1 - سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد.

    2 - از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.

    3 - دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.

    4 - نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.

    و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. و الله قسم، من با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.

    سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم.

    (جلد 21- صفحه 332)

    من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام.

    یکشنبه 6 / 1 / 68

    روح‌الله الموسوی الخمینی

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 88/1/14::: ساعت 12:5 صبح

    بیانات دراجتماع بزرگ ائران ومجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)   1/1/1388

    بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏
    الحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‏القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین سیّما بقیةاللَّه فى العالمین‏
      خداوند متعال را از اعماق دل شکرگزاریم که توفیق عنایت کرد و مهلت داد تا یک بار دیگر سعادت تشرف به این آستان مقدس و دیدار مردم عزیز مشهد و زائران این بارگاه بلندپایگاه نصیب شود. از خداوند متعال درخواست میکنیم که این عید سعید را و این سال نو را بر همه‏ى ملت عزیز ایران مبارک فرماید.
     امسال اولین سال دهه‏ى چهارم انقلاب است که به نام «دهه‏ى پیشرفت و عدالت» نامیده شده است. به این مناسبت عرایضى را عرض میکنم؛ هم در زمینه‏ى برخى از مهمترین مسائل کشورمان در داخل، و همچنین اشاره‏اى به بعضى از مسائل مهم بین‏المللى و خارجى. این دهه را ده سال پیشرفت و عدالت کشور و نظام جمهورى اسلامى نامیدیم؛ در حالى که از آغاز انقلاب، ملت ایران با حرکت عظیم خود و با ایجاد و استقرار نظام جمهورى اسلامى، به سمت پیشرفت و عدالت حرکت کرده است. ده سال آینده چه خصوصیتى دارد که آن را به عنوان دهه‏ى پیشرفت و عدالت نامگذارى کرده‏ایم؟ به نظر ما تمایز ده سال آینده با سه دهه‏ى گذشته، در آمادگى‏هاى بسیار وسیع و عظیمى است که در کشور عزیزمان براى پیشرفت و عدالت به وجود آمده است، که این آمادگى‏ها به ملت بزرگ و مصمم ما اجازه میدهد که در این زمینه یک جهش و یک گام بلند نشان بدهد. ملت، آماده‏ى یک حرکت پرشتاب و بزرگى به سمت پیشرفت و عدالت است؛ چیزى که در دهه‏هاى قبل، این امکان با این گستردگى براى ملت فراهم نبود.
     اگر بخواهیم عوامل اصلى و عناصر اصلى این آمادگى را مشخص کنیم، من عرض میکنم چند عنصر تأثیر زیادى دارد: یکى حضور نسل جوانِ تحصیلکرده‏ى ماست. امروز میلیونها جوان پرنشاط و تحصیلکرده، در میدان علم، در میدان تحقیق، در میدان فعالیتهاى اجتماعى و سیاسى حضور دارند. حضور این همه جوان دانا و تحصیلکرده و آماده در کشور ما یک پدیده‏ى بسیار بزرگ و قابل توجه و اهتمامى است.
     عنصر دیگر، تجربه است. نخبگان و مسئولان کشور در طول سالهاى گذشته در مواجهه‏ى با مشکلات گوناگون، تجربه‏هاى بسیار ذى‏قیمتى کسب کرده‏اند. این تجربه‏ها امروز در اختیار مردم است.
     در زمینه‏ى این تجربه‏ها اگر بخواهیم نمونه و مثال عرض کنیم، یکى از آثار آن، اجراى سیاستهاى اصل 44 قانون اساسى است. توجه به این سیاستها، ناشى از تجربه‏ى طولانى چند ده ساله‏ى گذشته بود که نخبگان کشور را به این نقطه رساند.
     نمونه‏ى دیگر، همین مسئله‏ى هدفمند کردن یارانه‏هاست، که این ناشى از تجربه‏ى بلندمدت نخبگان کشور است که در طول این سالها به این نقطه رسیده‏اند که یارانه‏هائى که از کیسه‏ى بیت‏المال -  یعنى از جیب عموم مردم - بیرون میرود و به عموم تعلق میگیرد، بیشتر متوجه به قشرهائى بشود که نیاز آنها بیشتر است؛ یعنى قشرهاى محروم و طبقات متوسط به پائین جامعه، از بیت‏المال و از کیسه‏ى عمومى ملت بیشتر برخوردار شوند تا طبقات بسیار مرفه و کسانى که در حقیقت احتیاجى هم به این یارانه‏ها ندارند. رسیدن به این حقیقت و تصمیم و عزم راسخ بر اجراى آن، ناشى از تجربه‏ى طولانى‏مدتى است که در طول این سالها متراکم شده است و به مرحله‏ى عمل درآمده است.
     عنصر دیگر، زیرساختهاى کشور است. امروز کشور ما مثل دهه‏ى اول یا دهه‏ى دوم انقلاب نیست که زیرساختهاى علمى و مورد نیاز را در کشور فاقد باشد. امروز جوانهاى ما و متخصصین ما و دانشمندان در هر رشته‏اى که وارد میشوند، میتوانند کارهاى بزرگ انجام دهند؛ لذا امروز در کشور آن چیزهائى که براى یک پیشرفت وسیع در زمینه‏ى ارتباطات، در زمینه‏ى مواصلات، در زمینه‏ى تحقیقات علمى، در زمینه‏ى ساخت و سازها مورد نیاز است، بحمداللَّه آماده است. ما از لحاظ راه‏هاى مهم و بین‏المللى، از لحاظ ساخت فرودگاه، از لحاظ ارتباطات بیسم و باسیم، شبکه‏هاى ارتباطى، از لحاظ ساخت سدها، احتیاجى به دیگران نداریم. یک روزى بود که به خاطر کسى خطور هم نمیکرد که عناصر داخلى و متخصصین داخلى بتوانند سد بسازند، سیلو بسازند، بزرگراه بسازند، فرودگاه بسازند، کارخانه‏ى فولاد بسازند؛ در همه‏ى این چیزها چشم ملت ما به بیگانگان بود. بعد هم که بیگانگان دستشان قطع شد، ما از این جهت در کشور فقیر بودیم؛ اما امروز از این جهت توانائى زیادى داریم. جوانان ما کارخانه‏هاى پیچیده را میسازند، کارهاى پیچیده‏ى علمى و فناورى را انجام میدهند، نیاز کشور را برآورده میکنند، به کشورهاى دیگر هم به عنوان مستشار و به عنوان کسانى که تجارت علم و فناورى میکنند، کمک میرسانند. در این جهت، کشور وضعیت شاخصى پیدا کرده است؛ این پیشرفت کمى نیست. یک روزى جوانهاى ما حتّى گلوله‏ى آر.پى.جى را نمیتوانستند پرتاب کنند و نمیشناختند؛ امروز همان جوانها موشک پرتابگر ماهواره میفرستند که چشم دانشمندان جهان را به خود جلب میکند، همه را متوجه میکند. یک روزى ما براى استفاده‏ى از نیروگاه‏هائى که در کشور داشتیم، احتیاج به متخصص داشتیم؛ امروز جوانان کشور ما خودشان آنچنان در صنعت پیشرفت کردند که پالایشگاه، نیروگاه و امکانات گوناگون را خودشان میسازند و تولید میکنند. یک روزى در زمینه‏ى مسائل زیست‏شناسى، کشور دچار فقر مطلق بود؛ امروز به پیشرفت در دانشهاى زیستى، از جمله همین مسئله‏ى سلولهاى بنیادى که بسیار در دنیا چیز مهمى است، دست پیدا کرده است. امروز این امکانات در کشور وجود دارد. اینها همه زیرساختهائى است که پیشرفتهاى آینده براساس این زیرساختها آسان میشود. علاوه‏ى بر اینها - همان طورى که عرض کردم - تجربه‏ى مدیران، یک تجربه‏ى بسیار عمیق و وسیعى است. کشور امروز در مقابل چشم مدیران و نخبگان کشور، مثل یک صحنه‏اى است که میتوانند براى پیشرفت آن برنامه‏ریزى کنند. همین سرکشى کردن مسئولین به گوشه و کنار این کشور، نقاط محروم، استانهاى دوردست، در استانها به شهرهاى گوناگون رفتن، با مردم تماس گرفتن، اوضاع را از نزدیک دیدن، با چشم مشکلات را مشاهده کردن، یک تجربه‏ى عظیم و گرانقدرى براى مأمورین ما و مسئولان کشور به وجود آورده است؛ اینها زمینه‏ى یک جهش است براى اینکه کشور بتواند ان‏شاءاللَّه در طریق پیشرفت و عدالت حرکت کند؛ و این ایجاب میکند که دهه‏ى آینده - یعنى ده سالى که از امسال آغاز میشود - براى کشور ما و براى نظام جمهورى اسلامى، ده سال پیشرفت و عدالت باشد؛ که همه باید در این قسمت تلاش و کار کنند.
     یک جمله‏ى کوتاه در مورد مفهوم پیشرفت، یک جمله‏ى کوتاه هم در مورد مفهوم عدالت عرض میکنم؛ تفصیل این اجمال را بایستى مسئولان، گویندگان، کسانى که با افکار مردم سر و کار دارند، باز کنند؛ هم تحقیق کنند، هم به مردم اطلاع‏رسانى کنند. مقصود ما از پیشرفت چیست؟ پیشرفت در یک جهتِ محض نیست. مقصود از پیشرفت، پیشرفت همه جانبه است. از همه‏ى ابعاد در کشور، این ملت، شایسته و سزاوار پیشرفت است: پیشرفت در تولید ثروت ملى، پیشرفت در دانش و فناورى، پیشرفت در اقتدار ملى و عزت بین المللى، پیشرفت در اخلاق و در معنویت، پیشرفت در امنیت کشور - هم امنیت اجتماعى، هم امنیت اخلاقى براى مردم - پیشرفت در ارتقاى بهره‏ورى. ارتقاى بهره‏ورى معنایش این است که ما بتوانیم از آنچه که داریم، بهترین استفاده را بکنیم. از نفت موجود، از گاز موجود، از کارخانه‏ى موجود، از راه موجود و از آنچه که در اختیار هست، بیشترین و بهترین استفاده را بکنیم. همچنین پیشرفت در قانون‏گرائى و انضباط اجتماعى؛ که اگر ملتى دچار بى‏قانونى بشود، قانون‏شکنى بر ذهن و عمل مردم حاکم بشود، هیچ پیشرفت معقول و درستى نصیب آن ملت و کشور نخواهد شد. پیشرفت در وحدت و انسجام ملى؛ چیزى که دشمنان از اول انقلاب سعى کرده‏اند آن را به هم بزنند؛ اما خوشبختانه ملت ما اتحاد و انسجام خود را با همه‏ى زمینه‏هائى که ممکن بود براى تفرقه مورد سوء استفاده قرار بگیرد، حفظ کرده است؛ این را ما باید هرچه بیشتر کنیم و ارتقاء ببخشیم. پیشرفت در رفاه عمومى؛ همه‏ى طبقات بتوانند از رفاه برخوردار شوند. پیشرفت در رشد سیاسى؛ که درک سیاسى، رشد سیاسى، قدرت تحلیل سیاسى براى جمعیت عظیمى مانند جمعیت ملت ما، مثل یک حصار پولادین در مقابل بدخواهى‏هاى دشمنان است؛ لذا ما باید رشد سیاسى خود را بالا ببریم. مردم ما از لحاظ رشد سیاسى، امروز هم از بسیارى از ملتها جلویند؛ اما باز در این جهت هم باید پیشرفت کنیم. مسئولیت‏پذیرى، عزم و اراده‏ى ملى؛ در همه‏ى این زمینه‏ها باید پیشرفت بشود. البته با حرف نمیشود، با الفاظ نمیتوان کارى انجام داد، نوشتن این چیزها روى کاغذ اثرى ندارد؛ تحرک و برنامه‏ریزى لازم دارد، که بعد اشاره‏اى عرض خواهم کرد.
     اما عدالت. پیشرفت اگر با عدالت همراه نباشد، پیشرفتِ مورد نظر اسلام نیست. اینى که ما تولید ناخالص ملى را، درآمد عمومى کشور را به یک رقم بالائى برسانیم، اما در داخل کشور تبعیض باشد، نابرابرى باشد، عده‏اى آلاف و الوف براى خودشان داشته باشند، عده‏اى در فقر و محرومیت زندگى کنند، این آن چیزى نیست که اسلام میخواهد؛ این آن پیشرفتى نیست که مورد نظر اسلام باشد. باید عدالت تأمین بشود. عدالت هم یک واژه‏ى بسیار عمیق و وسیعى است که بایستى خطوط اصلى آن را جستجو و پیدا کرد. به نظر ما عدالت، کاهش فاصله‏هاى طبقاتى است، کاهش فاصله‏هاى جغرافیائى است. اینجور نباشد که اگر یک مرکزى، یک استانى، یک شهرى، یک کوره دهى از مرکز دور است، در یک نقطه‏ى دور جغرافیائى کشور قرار گرفته است، دچار محرومیت باشد؛ اما آنجائى که نزدیک است، برخوردار باشد؛ این عدالت نیست. هم فاصله‏هاى طبقاتى باید برداشته شود، فاصله‏هاى جغرافیائى باید برداشته شود، هم برابرى در استفاده‏ى از امکانات و فرصتها باید به وجود بیاید.  همه‏ى آحاد کشور، آن کسانى که استعداد دارند، آن کسانى که امکان دارند، بتوانند از امکانات عمومى کشور استفاده کنند. اینجور نباشد که نورچشمى‏ها مقدم باشند و افراد متقلب و خدعه‏گر جلو بیفتند. کارى کنیم که افراد گوناگون کشور، همه بتوانند در برابر امکانات کشور، از فرصت برابر استفاده کنند. البته اینها آرزوهاى بزرگى است، لیکن دست‏یافتنى است؛ دست‏نیافتنى نیست. اگر تلاش کنیم و کار کنیم، میتوانیم به آن برسیم. سخت است، اما شدنى است.
     یکى از مصداقهاى عدالت، مبارزه‏ى با فساد مالى و اقتصادى است که بایستى جدى گرفته شود. من سالها پیش هم این را گفته‏ام، بارها هم تأکید کرده‏ام، تلاشهاى خوبى هم انجام گرفته است و دارد انجام میگیرد؛ اما مبارزه‏ى با فساد، کار دشوارى است؛ کارى است که انسان، مخالف پیدا میکند. شایعه درست میکنند، دروغ میگویند و آن کسى که در این میدان جلوتر از دیگران حرکت کند، بیشتر از همه مورد تهاجم قرار میگیرد. این مبارزه هم لازم است و باید انجام بگیرد. خوب، کسانى که بخواهند این کارهاى بزرگ را چه در زمینه‏ى پیشرفت، چه در زمینه‏ى عدالت انجام دهند، باید مدیرانى باشند که به این چیزها معتقد باشند؛ حقیقتاً عقیده داشته باشند که باید عدالت برقرار شود، باید با فساد مبارزه شود. مدیران معتقد و مؤمن به این مبانى که داراى شجاعت باشند، داراى اخلاص باشند، داراى تدبیر و عزم راسخ باشند، قطعاً میتوانند این مقاصد و این اغراض عالى الهى را تحقق ببخشند. این مطلب اوّلى که لازم بود عرض کنم.


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 88/1/3::: ساعت 7:13 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 184
    بازدید دیروز: 247
    کل بازدید :1781204

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<