سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه از اهل دانش باشد کسی که در مسیرآخرت رو به دنیا دارد و چیزی را که به وی زیان می رساند، از آنچه به وی سود می بخشد بیشتر دوست دارد . [عیسی علیه السلام]
اصولگرا

بازتاب سخنان رئیس جمهور در اجلاس ضد نژاد پرستی در گفتگو با کارشناسان

تشویق احمدی نژاد در دوربان بیانگر عدم همراهی اکثریت با اهانت کنندگان بود

کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، درباره برخورد صورت گرفته در حین سخنرانی احمدی‌نژاد در اجلاس دوربان 2 در ژنو، گفت: اهانت برخی از شرکت‌کنندگان که خود داعیه دار حقوق بشر، دموکراسی، مردم‌سالاری و آزادی بیان هستند نشان داد که آنها عملا اعتقاد به آزادی بیان و مردم‌سالاری ندارند.
وی افزود: این سخنرانی از ناحیه رئیس‌جمهوری مستقل انجام می‌گرفت و آنهایی که خود داعیه دار ادب هستند، باید به این سخنرانی گوش می‌دادند و از حق پاسخ استفاده کرده و سخن خود را می‌گفتند.
جلالی با اشاره به ادعاهای برخی از کشورهای غربی درباره آزادی بیان، تصریح کرد: آنها در یک بربریت مدرن به سر می‌برند چرا که تحمل شنیدن سخن حق را ندارند.
نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشویق احمدی‌نژاد توسط اکثریت شرکت‌کننده در اجلاس نشان داد که افکار عمومی جهان همراه اهانت کنندگان نیست، بلکه طالب شنیدن سخنان حق و سنجیده است.
جلالی با بیان اینکه این یک نوع بی‌ادبی بود که از جانب برخی کشورها و افراد انجام شد، گفت: در دنیای امروز افکار عمومی بی‌ادبی و بر هم زدن سخنرانی آن هم در یک مجمع بین‌المللی را بر نمی‌تابد و این موضوع اثر معکوس خواهد داشت.
وی در پایان با اشاره به اینکه افکار عمومی از خود خواهند پرسید که چرا نمی‌خواستند اجازه سخنرانی را به احمدی‌نژاد بدهند، تاکید کرد: همین سؤالات افکار عمومی را به کنکاش بیشتر وا می‌دارد و مانند دانشگاه کلمبیای آمریکا پیروز این میدان، رئیس‌جمهور کشورمان بود

احمدی نژاد در نبرد اسلام و صهیونیسم دوربان پیروز شد.

حمید رضا ترقی معاون امور بین المل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اهانت صهیونیست‌ها به رئیس جمهور موجب محبوبیت احمدی نژاد در بین جهان اسلام خواهد شد افزود: مسلمانان از چنین برخوردهای صهیونیست‌ها نگران نخواهند شد.
وی افزود: واکنش صهیونیست‌ها موضع گیری احمدی نژاد در اجلاس دوربان 2 به دلیل تاثیر گذاری مواضع احمدی نژاد در جهان علیه رژیم صهیونیستی بوده است.
ترقی بیان داشت: چنین برخوردی با رئیس جمهور محبوب در جهان اسلام کاملا از سوی صهیونیست‌ها طراحی شده بود و این اجلاس در حقیقت نبرد اسلام و صهیونیست بود که اسلام پیروز آن شد.

ایراد سخن در خصوص صهیونیسم برای دولت های غربی غیرقابل تحمل است.

حسن قشقاوی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص برخورد صورت گرفته توسط عوامل صهیونیستی به هنگام سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در اجلاس دوربان 2 در ژنو و ترک جلسه توسط برخی از کشورهای اروپایی حاضر در این نشست، اظهار داشت: خوشبختانه انعکاس گسترده سخنرانی آقای احمدی‌نژاد توسط اکثر شبکه‌های بین‌المللی، حقیقت ماجرا را در معرض دید و افکار عمومی همه جهانیان در اقصی نقاط عالم قرار داد و به وضوح نشان داد که تا چه حد موضوع آزادی بیان توسط برخی از قدرت‌های غربی و همچنین احترام به حقوق بشر، در مقابل حمایت از رژیم صهیونیستی رنگ می‌بازد.
وی تاکید کرد: خط قرمز دفاع از آزادی بیان و اصول احترام به حقوق بشر در بین برخی از غربی‌ها، فقط تا زمانی است که منافع رژیم صهیونیستی به خطر نیفتد.
سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: ترک این اجلاس غیر از ضدیت برخی از غربی‌ها با آزادی بیان هیچ معنای دیگری ندارد.
به گفته قشقاوی آنهایی که اهل منطق بودند به جای تحریم این اجلاس می‌توانستند حضور یابند و صحبت‌های آنها هم پخش شود و بعد در افکار عمومی مورد قضاوت قرار گیرد که کدام منطق قوی‌تر است.
سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: حرکت صورت گرفته در حین سخنرانی آقای احمدی‌نژاد کاملا نشان داد که برخی از دولت‌های غربی هرگاه آزادی بیان به چنبره صهیونیسم آسیب بر‌ساند، نسبت به این آزادی هیچ اعتقادی ندارند و آن را تحمل نمی‌کنند. این در حالی است که همین دولت‌ها در روزهای اخیر تلاش گسترده‌ای را در راستای آزادی توهین به مذاهب و مقدسات و گنجاندن این موضوع در سند نهایی اجلاس دوربان 2 به بهانه ضرورت احترام به آزادی، انجام دادند.
وی ادامه داد: مفهوم این اقدام این است که نعوذبالله توهین به مقدسات الهی آزاد ولی ایراد سخن در خصوص صهیونیسم غیرقابل تحمل است.
قشقاوی در پایان این حرکت را حرکتی کاملا غلط و دور از شئون دیپلماتیک خواند.

به رئیس جمهوری که فرزند مکتب خمینی است افتخار می‌کنم.

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درخصوص رفتار خلاف ادب برخی سران کشورهای غربی در ترک اجلاس دوربان 2 گفت: همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند ما برای دفاع از اسلام باید سیلی بخوریم چرا که هر کس که در دنیای امروز علیه استکبار و مواضع حکومت‌های غربی در دل حکومت‌های غربی موضع‌گیری کند پرتاب شی به طرف او اندک است، ما باید انتظار بالاتر از اینها را داشته باشیم.
وی افزود: این باعث افتخار ما است و من با افتخار اعلام می‌کنم که حاضر هستم جاروکش چنین رئیس جمهوری باشم.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دیدیم جواب گفتگوی انسان‌مدارانه احمدی‌نژاد را این سران کج فهم چگونه با ترک سالن دادند، افزود: کسانی که چشم‌های خود را بر روی رفتارهای ضد بشری عالم استکباری غرب بسته‌اند و پیشنهاد گفتگو با اینها را می‌دهند چشم‌هایشان را باز کنند و ببینند که اینها چقدر اهل گفتگو هستند.
کوچک‌زاده اضافه کرد: من سرفرازم در کشوری زندگی می‌کنم که این شاگرد و فرزند خمینی راحل(ره)، رئیس‌جمهور آن است.
وی خطاب به وزرات امور خارجه تاکید کرد:به وزارت امور خارجه پیشنهاد می‌کنم به طور اکید در روابط با تمام سران کج فهمی که جلسه سخنرانی رئیس‌جمهورمان راترک کردند تجدید نظر اساسی کند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دیدیم که در این اجلاس علاوه بر کشورهای غربی ملت‌های محروم و مستضعف آفریقایی و آسیایی هم حضور داشتند و با صدای کف زدن‌ها احمدی‌نژاد را تشویق کردند که اینها برای دوستی با ما کفایت می‌کند.


مواضع اصولی و منطقی احمدی‌نژاد موجب آشفتگی صهیونیست‌ها شد.

سعدالله زارعی کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه حمله به رئیس جمهور در اجلاس دوربان2 برنامه ریزی شده بود، اظهار داشت: اهانت‌ صهیونیست‌ها به احمدی‌نژاد ذره‌ای از تاثیر گذاری سخنان وی کم نخواهد کرد.
وی افزود: پرتاب شیء از سوی یک صهیونیست به احمدی‌نژاد نشان از عصبانیت و آشفتگی آنها از مواضع محکم، منطقی، قاطع و ضد صهیونیستی احمدی‌نژاد است.
زارعی با اشاره به حمایت اکثریت قاطع حاضران در اجلاس ضد نژادپرستی ژنو بیان داشت: این اقدام معنادار که صهیونیست‌ها در زمانی از شعار تصرف نیل تا فرات را می دادند و داعیه‌دار فضای سیاسی، اقتصادی و سیاسی را در جهان داشتند، امروز تنها به پرتاب شیء قادر هستند.
این کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه این عمل صهیونیست‌ها در جهان تازگی ندارد، یادآور شد: سخنرانی احمدی نژاد شجاعانه و محکم بود.

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 88/1/31::: ساعت 11:18 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 75
    بازدید دیروز: 67
    کل بازدید :1780504

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<