سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کس به لاغ نپرداخت جز که اندکى از خرد خود بپرداخت . [نهج البلاغه]
اصولگرا

در باره گوجه فرنگی و سیب زمینی

مدتی است بحث گوجه فرنگی و سیب زمینی داغ است و قیمتهای بالایی را به خود اختصاص داده است. قبل از پرداختن به مطلب عرض می شود مدتی است سیب زمینی با نرخ مصوب در بعضی از فروشگاههای عمده به قیمت کیلویی 330 تومان عرضه می شود که از کیفیت خوبی برخوردار است و مشابه آن قیمتی نزدیک به دو برابر دارد. و اما آقای گوجه فرنگی که از جایگاه بالایی برخوردار شده در دو نوع زمینی و گلخانه ای در بازار وجود دارد که تفاوت قیمت زیادی با هم دارد علتش هم این است که گوجه میوه ای است که بیش از چهارماه پس از کاشت بار می دهد و تولید آن به صورت گلخانه ای در غیر فصلش برای مناطق سردسیر هزینه بر است و چون بازار آن تضمینی ندارد بیشر گلخانه داران به کاشت خیارسبز که مدت زمان کاشت تا باردهی آن یک سوم گوجه است رغبت دارند. اما زمانی که سرمای زودرس گوجه های مناطق سردسیر را بزودی از بین ببرد و گوجه مناطق گرمسیر هم نرسیده باشد و مردم هم تقاضایشان را برای خرید نخواهند متناسب با وضع پیش آمده تنظیم کنند و مافیاهای اقتصادی و احیاناً سیاسی هم بخواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند، قیمتها به یک باره چند برابر می شود. با این احوال قیمت گوجه گلخانه ای تا 1500 تومان و گوجه زمینی تا 800 تومان رسید. اما علی رغم اینکه غالب مصرف مردم گوجه زمینی است بر سر زبانها قیمت گوجه گلخانه ای می باشد. هم اکنون قیمت گوجه در هر دو نوع کاهش یافته و با افزایش عرضه، گوجه زمینی با کیفیت متوسط کیلویی  350 تومان عرضه گردیده. این نکته هم لازم است بدانیم که کشاورزان زحمت کش در همین سالجاری گوجه را کیلویی 45 تومان می فروختند که همان هم کیلویی 200 تومان دست خریدار را می گرفت. لذا بخش اعظم قیمت تره بار مربوط به شبکه توزیع است که اگر رعایت انصاف شود و همه به سود کم قانع باشیم اوضاع بهتر می شود.                    



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 85/11/30::: ساعت 11:48 عصر

    حرف رایس و سخنگوی خاتمی دروغ از آب درآمد

     با گسترش جنجال نامه ننگین 2003 دستگاه سیاست خارجی وقت ایران به آمریکا، « تریتا پارسی » رئیس شورای ایرانیان آمریکایی تبار موسوم به « نیاک » و از کارشناسان مسائل ایران در آمریکا در گفتگو با خبرگزاری APS به افشای چگونگی برخورد آمریکا با نامه جنجالی 2003 پرداخت.

    پیش از این رایس از سوی دستگاه سیاست خارجی دولت بوش و عبدالله رمضان زاده هم از طرف دولت خاتمی وجود چنین نامه ای منکر شده بودند. رمضان زاده خط تبلیغاتی حامیان دولت به دلیل شکست سیاست‌های خود در عرصه سیاست خارجی را دلیل انتشار اخباری درباره این نامه جنجالی عنوان کرده بود.

    به گزارش رجانیوز، تریتا پارسی در ابتدای این مصاحبه تاکید کرد، « کارل روو »مهمترین مشاور جرج بوش رئیس جمهوری امریکا رونوشتی از پیشنهاد محرمانه ایران را برای برقراری مذاکرات مستقیم با امریکا در ماه مه2003  دریافت کرده است.

     رئیس شورای ایرانیان آمریکایی تبار خاطرنشان کرد: این پیشنهاد از دستان « باب نی » نماینده حزب حاکم جمهوریخواه و عضو سابق کنگره آمریکا منحصرا به روو تحویل داده شد.  

     

    پارسی در ادامه گفت: پیشنهاد مذاکره همان هفته ای در اختیار مشاور سابق بوش قرار گرفت که وزارت امور خارجه امریکا آن را از طریق نمابر حدود چهارم ماه مه2003 دریافت کرده بود. «تیم گولدیمن» سفیر سوئیس در تهران، باب نی را برای انتقال پیشنهاد مذاکره ایران به کاخ سفید برگزیده بود، چون می دانست نماینده سابق ایالت جنوبی اوهایو تنها نماینده ای است که در کنگره امریکا به زبان فارسی آشنایی دارد و بویژه به موضوعات مرتبط با ایران علاقه مند است. بر اساس این گزارش گولدیمن پیشتر نیز به ایرانیان برای نگارش متن پیشنهادی کمک کرده بود!! 

    پارسی در تشریح نامه جنجالی 2003 می گوید: ایران در این پیشنهاد از آمادگی  خود برای بررسی تعهداتی دراز مدت درخصوص برنامه هسته ای اش، همچنین  درباره روابط خود با جنبش شیعه حزب الله لبنان و حماس خبر داده بود.

    پارسی با بیان اینکه انتشار پیشنهاد مذاکره ایران جنجال و اختلاف نظر گسترده ای میان دولت بوش و منتقدانش در داخل و خارج از کنگره برانگیخت، افزود: افشای هویت «روو» به عنوان دریافت کننده این پیشنهاد بر نگرانی ها و تنشهای موجود درخصوص این که چه افرادی از دولت بوش در ارتباط با این موضوع نقش داشته اند را شدت بخشید.

     

    گفتنی است، کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته به هنگام شهادت در برابر کنگره، مشاهده پیشنهاد ایران را در سال2003 رد کرد و علاوه بر آن «فلاینت لورت» یک مسئول سابق در وزارت امور خارجه آمریکا را به خاطر مطلع نکردن فوری وی از این موضوع در آن هنگام مورد سرزنش قرار داد.

    اما لورت چهارشنبه گذشته در کنفرانسی که در مقر کنگره در خصوص روابط آمریکا و ایران و با حمایت بنیاد ساختار جدید آمریکا (New America Foundation) و نیاک برگزار شده بود، در واکنش به انتقادات رایس با بیان این که غیرممکن است وزیر امور خارجه را درباره پیشنهاد ایران مطلع نکرده باشد، عذرخواهی وی را به دلیل این سرزنش خواستار شد.

    روو و رایس هر دو در سال2003 به همراه دیک چنی معاون ریاست جمهوری آمریکا از چهره های نزدیک به بوش در زمینه سیاست خارجی به حساب می آمدند.

     

    پارسی همچنین ادعای بعدی رایس و چند تن دیگر از مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا درباره اینکه گمان می کردند سفیر سوئیس در تهران خود پیشنهاد مذاکره ایرانیان را مطرح کرده است، مردود دانست و گفت: متن پیشنهادی ایران چه در آن رونوشتی که به روو تحویل داده شد و چه در آن نمابری که چند روز قبل از آن به وزارت امور خارجه ارسال شده، هر دو از قصد دولت ایران برای مذاکره حکایت دارند.

    یادداشتی که گولدیمن سفیر سوئیس در تهران به همراه متن پیشنهادی به باب نی ارسال کرد و سپس در اختیار روو قرار گرفت، موید این موضوع است که این پیشنهاد را صادق خرازی معاون وقت وزیر امورخارجه، درپی مشورت با گولدیمن نوشته است.

    پارسی همچنین مدعی شده است: البته نگارش این پیشنهاد تنها پس از گفت وگوها و رایزنی ها با محمد خاتمی رئیس جمهوری وقت و کمال خرازی وزیر امور خارجه در دستور کار قرار گرفت. 

    منبع: رجا نیوز



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 85/11/30::: ساعت 10:55 عصر

    برای شهردار یزد آقای شایق:

    علی رغم خدمات قابل تقدیر شهرداری یزد بویژه در خصوص پلهای ارتباطی، باید گفت اشکالاتی نیز در کارشان وجود دارد که با دقت بیشتر قابل رفع می باشد. لذا به چند مورد اشاره می شود. 1- اخیراً مشاهده شده شهرداری اقدام به آبیاری قطره ای درختانی نموده که دهها سال به صورت غرق آبی آبیاری شدند و ریشه ها در سطح وسیعی گسترش یافته و در آبیاری قطره ای  به هیچ وجه امکان این که بیشتر از ده درصد ریشه به آب دسترسی یابد وجود ندارد و رفته رفته درختهایی که با زحمات فراوان به اینجا رسیده شادابی خود را از دست داده و خشک خواهند شد. نمونه این در بلوار 17 شهریور اجرا شده است. کارشناسان شهرداری خوب می دانند که آبیاری قطره ای برای درختهایی است که از نونهالی به صورت قطره ای آبیاری شدند.

    2-  سالهاست درختهای اوکالیپتوس در شهر یزد در معابر توسط شهرداری و یا مردم کاشته شده که به واسطه رشد سریع آن مزاحمتهایی را برای شبکه برق رسانی دارد. لذا به جای اینکه از رشد بی رویه این درختها جلو گیری شده و مهار شوند از سوی شهرداری یا اداره برق فضای سبزی که با صدها هزار متر مکعب آب رشد یافته به یکباره قلع و قمع می گردند. و ملاک اصلاح درخت قد فردی است که ارّه موتوری به دست دارد و بسیاری از درختها که در همان قسمت پایین هم که بریده می شوند به علت شکسته شدن در حین برش قسمتی از تنه پایینی درخت که باید سالم بماند نیز شکسته شده که درخت پس از دهها سال باز نمی تواند خود را ترمیم نماید.  

    3- بعضی از دست اندازهایی که با آسفالت توسط شهرداری ایجاد می شود به هیچ وجه استاندارد نیست و بقدری بلند است که ته بسیاری از ماشینهای سواری به آن گیر می کند. لذا برای حل این مشکل یا شهرداری به ارتفاع ماشینها توجه کند و اگر باور دارند کارشان صجیج است از کارخانه های خودرو سازی بخواهند ارتفاع خودرو ها را بیشتر بگیرند. 

    4- بعضی از چاله چوله های کوچه ها و معابر پس از گذشت سالها هیچ اقدامی برای رفع آن نمی شود! اگر شهرداری مأمورین فراوان خود را که در سطح شهر به صورت گسترده نظارت بر ساخت و سازها و غیره دارند را موظف کند هر کسی در محدوده مأموریتش اگر چنین مواردی را مشاهده کرد کتباً به قسمت مربوطه گزارش نموده و رفع آن را پی گیری کند، این مشکل بدون هزینه اضافی برای شهرداری حل شده و خدمت رسانی بزرگی به مردم شده است.

                                                                                                              موفق باشید

                                                                                                    یکی از شهروندان یزدی

      



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 85/11/28::: ساعت 11:44 عصر

    چرا شهر مقدس قم؟!

    «19 بهمن، قم میزبان هاشمی رفسنجانی»؛ این خبری همراه با عکس در صفحه اول روزنامه جمهوری اسلامی «ارگان هاشمی رفسنجانی در تاریخ 8/11/85 است!؟ توضیح خبر هم این است که؛ «هاشمی برای سخنرانی در همایش پژوهش برتر حکومت اسلامی و دیدار با مراجع عظام به قم می‌رود. شایان ذکر است که آیت الله هاشمی 21 دی ماه قرار بود با سفر به قم در همایش مبلغان ویژه محرم به سخنرانی بپردازد و با مراجع عظام تقلید گفت‌وگو کند، ولی این سفر به دلیل بیماری سرماخوردگی وی لغو شد!!»



    این که تعداد سفرهای پربار و البته مسأله ساز هاشمی رفسنجانی به شهر مقدس قم، پس از ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد افزونی چشم گیر یافته، امری در خور تأمل است، هرچند که هاشمی، خاتمی، حدادعادل و ... در این این مدت با مردم‌دوستی زیاد، اصولاً خیلی به سفرهای استانی و دوره‌گردی‌های خارجی و ... روی آورده‌اند!



    واقعاً آیا هاشمی در 16 سال حاکمیت سازندگی و اصلاح طلبی که فرهنگ سوخت و دین ستیزی آشکارا به انجام رسید، مرجعیت و روحانیت آماج یورش حرامیان اصلاح‌طلب واقع شد، آمران به معروف و ناهیان از منکر با دشنه و قمه اصلاح طلبان به شهادت رسیدند و خونشان در پرتو سازندگی و اصلاحات پایمال گردید، و کمر اکثریت ملت در اقتصاد «اختصاصی ساز» دو رئیس جمهور خردگرا، شکسته شد و اقلیت سرمایه خوار، حلقه مافیا را ایجاد کردند، و سیاست خارجی میدان ترکتازی اجانب را تا «پلمپ شدن داوطلبانه؟» تحقیقات هسته‌ای پیش آورد، و خیمه و خرگاه آمریکا و انگلیس را در اطراف ایران برپا کرد و ... به اندازه این یک سال و اندی به شهر مقدس قم مسافرت داشته است؟ آیا این دیدارهای پی در پی با مراجع عظام را در آن آتش سوزنده دین و دنیای مردم در کمتر از این حد مورد نیاز دیده است؟ آیا این سخنرانی های غرا و پژوهشگرانه با دل‌نگرانی‌های خط‌دهنده یا خط‌ گیرنده برای دیپلماسی خارجی، اقتصاد داخلی، حزب سالاری و گروه‌گرایی در پرونده او چقدر ثبت شده و چه میزان از آن در شهر قم ایراد گردیده است؟ آیا...



    بر همگان اعم از مخالف یا موافق احمدی‌نژاد، از نوجوان گرفته تا کهن‌سال روشن است که «هاشمی رفسنجانی» چرا و به چه علت این همه «دغدغه» دارد و پژوهش‌ها و برنامه های پرثمر گذشته اش با «ثمربخشی های بی‌شمار» در دیپلماسی خارجی و مشکلات داخلی با رفت و آمد به قم و دیدارها و گفتگوها یادآوری می نماید. اگر اعتراضی به این ادعا هست. به میان مردم باید رفت و از آنها این سؤال را پرسید! البته این مسأله‌‌ روی پرده است و آشکاری‌ها است. در پنهان چه می گذرد!؟‌ یکی از بارزترین مصادیق را می توان در تحلیل‌های هاشمی رفسنجانی پیرامون مسأله هسته‌ای، حمله آمریکا به ایران و ... دید که در واقع مجموعه‌ای از تهدیدها، ارعاب‌ها و جو سازی علیه تصمیم‌گیری‌های عزت‌مند احمدی‌نژاد در دیپلماسی خارجی است. متاسفانه خطبه‌های جمعه او نیز حجم زیادی از این مسایل را در بر می‌گیرد. آیا ملاقات با مراجع خالی از این مساله است یا این که دغدغه‌های دینی و شریعت‌خواهی هاشمی به آن اضافه خواهد شد؟!



    اما در مورد سفر اخیر، طبق خبر درج شده در روزنامه هاشمی رفسنجانی، او به قم مقدس می رود تا در همایش «پژوهش برتر حکومت اسلامی» سخن براند. واقعاً کدام «برتری‌های حکومت اسلامی را باید در سخنان هاشمی، دید.»‌. «نبود منشأ الهی برای ولایت فقیه، و مشروعیت مردمی آن؟!!» یا شورایی‌شدن رهبری و مدت‌گذاری برای آن؟ یا «سرمایه‌سالاری اقتصادی مورد مدح و ثنای این حکومت در دیدگاه هاشمی؟» یا خانواده‌گرایی و مدیریت‌های قومی، قبیله‌ای، یا تعدیل احکام شریعت و تعظیم و پذیرش سیاست‌های بیگانگان و اجازه تعرض و دخالت به آمریکا و انگلیس به بهانه‌های مختلف در همه شؤون کشور و حکومت؟ یا این که شیون برای «اختصاصی‌سازی» به جای «خصوصی‌سازی» را باید شنید و از این که در دولت اسلامی احمدی‌نژاد، دست غارتگران کوتاه شد و «خصوصی‌سازی» می‌رود تا در واقعیت امر، امور اقتصادی را به مردم واقعی واگذار کند، و نه خویشاوندان و نورچشمی‌ها و ... «آیا در این سخنرانی» برتری‌های حکومت اسلامی بررسی مبانی حضرت امام خمینی سلام الله علیه به بحث گذاشته می‌شود که هاشمی پی در پی به آن تعریض می‌زند، یا نمونه‌ بی‌بدیل حکومت امیرمؤمنان علیه‌السلام که شریعت علوی علیه‌السلام را برای خویشاوندان بیش از دیگران با جباریت الهی به اجراء گذارد؟ آیا این «پژوهش برتر حکومت اسلامی» در بیان هاشمی رفسنجانی به کدام مقوله تئوری یا عملی خواوهد پرداخت؟ از دوره‌گردی‌های «محمدخاتمی»‌ یار و برادر و حمایت شونده «هاشمی» به آمریکا و انگلیس و سوئیس، و دستاوردهای پربار آن برای اسلام و روحانیت سخن گفته خواهد شد؟ مثلاً این که در آمریکا «اسلام متفاوتی را تعریف کرد؟!! و «هولوکاست را واقعیتی تاریخی خواند»، و «رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل را در آغوش پرمهرش قرار داد» و در انگلیس با «عمامه و عبا» برای گرفتن «شال قرمز دکترای افتخاری از کفار» سر تعظیم فرود آورد و اینک در سوئیس نامزد ریاست جمهوری آمریکا را چون «جان جانان» به هم‌سخنی نشسته، و خبر از مصاحبه‌ی او با روزنامه اسرائیلی می‌آید که به وسیله ابطحی کاتب او تکذیب می‌شود ؟! ولی عکس خاتمی در کنار خبرنگار اسرائیلی می‌تواند ناگفته‌هایی را بگوید و خدا می‌داند که در این میهمانی‌ها چه می‌گذرد؟ و البته «خاتمی» منصوب هاشمی رفسنجانی در مثلث تحقیقات استراتژیک مصلحت نظام است،‌ پس از پیروزی دکتر احمدی‌نژادى!!



    یک احتمال هم وجود دارد که هاشمی رفسنجانی برتری‌های حکومت اسلامی را در «حجاب، ورزش و اقامت در انگلیس، همکاری با مسعود بهنود در نوشتن کتاب زنان قهرمان توسط دخترش، و شرکت فرزندانش در قراردادهای نفتی و اسکله‌سازی و نبوغ ذاتی آن‌ها در جمع‌آوری اقتصاد کشور که یک مورد کوچک 15 میلیون دلاری آن از سوی «مهدی هاشمی» جهان خارج را شگفت‌زده کرد و تلاش فاطمه و فائزه در رأی اول آوردن «پدر» در انتخابات اخیر که با «گرفتن هزاران کارت نظارت» به انجام رسید و ... اشاره داشته باشد. از سوی دیگر باید دید، ‌‌اشتیاق به این ملاقات‌ها و گفت‌وگوهای مکرر با مراجع عظیم‌الشأن از سوی هاشمی رفسنجانی چه انگیزه و هدفی دارد؟ ‌واقعا ً‌وقتی هاشمی، سازنده فیلم «مارمولک» را «مأمور تهیه فیلم تبلیغاتیش» در انتخابات نهم کرد، و خود شخصاً نقش اول آن فیلم را در گفتار و رفتار خلاف شرع عهده‌دار شد، و عزم یکپارچه ملی را علیه خویش به عنوان «دارنده لباس روحانی حریم‌شکن» موجب گردید، به مراجع عظام و نظرات آنان کمترین توجهی داشت؟ همین‌گونه است 16 سال بیدادی که ازسوی او و همپالکی‌اش خاتمی بر کشور امام زمان(عج) در اقتصاد و سیاست و فرهنگ رفت. آیا هاشمی می‌پندارد ساحت مقدس مراجع عظام فجایع انجام گرفته توسط او را به فراموشی خواهد سپرد؟ آیا هاشمی مرجعیت را چون احزاب و سایت‌ها و مطبوعات پنداشته که «شاگرد اولی» تصنعی او را در مجلس خبرگان با هدفمندی خاص وی دنبال کند هاشمی باید بداند مرجعیت شیعه آگاه‌ترین و مقدس‌ترین جایگاهی است آلودگی‌های سیاسی آن را در دام خود گرفتار نخواهد کرد.



    نکات حائز اهمیت در سفر هاشمی به قم را از خبر روزنامه «جمهوری» می‌توان دریافت که این سفر باید در تاریخ 21 دی‌ماه انجام می‌گرفته ولی به دلیل «سرماخوردگی» هاشمی به 19 بهمن تغییر یافته است.



    نکته اول: آیا این همایش بسته به سخنرانی «هاشمی» است که با امر مهم سرماخوردگی او تغییر تاریخ می‌دهد و یا «برتری حکومت اسلامی» نیاز به «وجود هاشمی» دارد؟ کدام‌یک؟

    نکته دوم: گفته می‌شود در تاریخ پیشین هاشمی در همایش یا نمایش مجمع محققین و مدرسین قم – گروه دوم خردای – سخنرانی داشته است. یا برای مبلغان در جلسه دیگر قرار سخنرانی داشته است. در این راستا می‌توان گفت: اولا هاشمی در تقابل با احمدی‌نژاد آشکارتر دوم خردادی شده است، آن هم از نوع مجمع پربار محققین و مدرسین! دیگر آن که به هر حال هاشمی «باید به قم برود.» بهانه آن به هر صورت و با هر بهایی باید مهیا شود.



    سومین نکته به «بیماری سرماخوردگی هاشمی» ارتباط دارد. این بیماری سهمگین!! که تاریخ سفر به شهر مقدس قم را از 21 دی‌ماه تا 19 بهمن‌ماه به تعویق می‌اندازد؟ بدیهی است برای هاشمی و هم‌طرازان او که بیش از دو دهه در رفاهی فوق تصور به سربرده‌اند، «کمتر از سرماخوردگی هم نیازمند بگیر و ببند و درمان و دارو و قشون‌کشی و تعطیل و تغییر و غیره» باشد. اما این «مردم‌گرایی عاشقانه»‌ای که پس از روی کار‌آمدن دکتر احمدی‌نژاد، هاشمی و هم‌طرازان سیاسی‌اش را این‌گونه رنجور کرده، چه معنایی دارد؟ به درستی می‌توان انتخاب 19 بهمن را، یک شگرد سیاسی با هدف‌مندی ویژه ارزیابی نمود، که بالأخره ملت فهیم و زیرک آن را درخواهند یافت.



    اما چرا «شهر مقدس قم» جولانگاه اهداف و اغراض سیاسی گردیده است؟ آیا ماجرای 15 خرداد 85 کافی نیست تا بزرگان قم پشت پرده‌ها را دریابند؟ به هرحال هاشمی برای رسیدن به هدف، امروز «قم» را وسیله قرارداده است، هرچند که کریمه اهل بیت ‌سلام الله علیها نخواهد گذارد سیاسی‌کاران با ابزارسازی از «قم» به اهدافشان برسند. اما توصیه‌هایی که ضروری است پیش از ورود «هاشمی» به قم مورد توجه واقع شود:



    1. طلاب حوزه امام ‌صادق علیه‌السلام به منظور در امان ماندن از ضرب و شتم، دستگیری و زندان و محکومیت به شلاق و تبعید و ... در مسیر هاشمی قرار نگیرند.



    2. هیچ‌کس و هیچ‌کس، هیچ‌ پرسش، درخواست پرسش یا تقاضایی کتبی و شفاهی از هاشمی نداشته باشد. چه در امور اقتصادی و فرهنگی او و خانواده‌اش، چه در مورد برنامه‌ها و راهکارهایی ویرانگر 16 سال گذشته، چه در ارتباط با نحوه‌های پنهان و آشکار تقابل یا تعامل!! با دکتر احمدی‌نژاد و دولت اسلامی او!



    3. گروه ضربت‌ حامی هاشمی رفسنجانی حتماً در آماده‌باش هستند، رهگذران، درخواست‌کنندگان پرسش، علاقمندان به احمدی‌نژاد، و ضربت‌خوردگان از فقر و فساد و تبعیض برآمده از دوران سازندگی و آگاهان به ریشه‌ فتنه‌ها، تحریکات، تهدیدها و تخریب‌گری‌های کنونی علیه احمدی‌نژاد مراقب خود باشند.



    4. شعار «هاشمی پاینده باد» یا «هاشمی خبره اول ایران» یا... از پیش آماده باشد تا مبادا «هاشمی رفسنجانی» از کم‌رنگی استقبال «قمی‌های مقدس و آگاه» رنجور شود.



    5. شب‌نامه‌های با امضاء!!؟ مانند آنچه در تقدیر، ستایش و تقدیس هاشمی از سوی «جمعی از فضلای حوزه علمیه» صادر شد و در روزنامه «جمهوری» به چاپ رسید، به تعداد زیاد توزیع شود و یک راهپیمایی پرشور با هر وسیله و هر هزینه حتی با آوردن افرادی به قم در استقبال از «هاشمی» انجام گیرد.



    6. شاگردان امام صادق علیه‌السلام، و افراد و گروه‌های مؤمنی که «هاشمی» را درگذشته و حال به لحاظ تئوری و عملی به خوبی شناخته‌اند، و بیش از «تحرکات سیاسی علیه دولت جدید» از دیدگاه‌های مغایر او با «ولایت فقیه و اساس نظام اسلامی» عصبانی و نگرانند، در خانه بمانند، تا هم سلامت جسمی‌شان محفوظ باشد، و هم از تهمت و افترا و تبعید و اخراج و ... مصونیت یابند.



    7. نکته پایانی آن که با توجه به اعلان خبر این سفر 11 روز پیش از وقوع آن، حتماً باید قم در دهه دوم محرم نیز با آذین بندی و کارناوال و وغیره،‌ طبق راهکار انتخاباتی «هاشمی» در تهران به استقبال بیاید. «این امر قطعاً از سوی سازمان‌های دولتی نباید به اجرا در بیاید» اما دفاتر احزاب دوم خردادی، گردانندگان سایت انتخاب، مجریان ستادهای انتخاباتی معین، هاشمی، کروبی، قالی‌باف در قم و افرادی از این دست می‌توانند برنامه‌های خوبی را تدارک ببینند.

    فاطمه رجبی

    منبع: یزد فردا



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 85/11/28::: ساعت 9:26 صبح

    یا حسین

    محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است     امام خمینی (ره)



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 85/11/6::: ساعت 10:33 صبح

    تناقض یک ادعا با بیانات صریح رهبر انقلاب

    ادعای هاشمی رفسنجانی در مورد شنیدن نکات دردمندانه ای از رهبر انقلاب در مورد اجرای اصل 44 قانون اساسی در حالی بیان می شود که این ادعا در تناقض با صریح بیانات ایشان می باشد.

    به گزارش رجانیوز، هاشمی رفسنجانی که در همایش سیاست های اصل 44 از دولت به دلیل عملکرد کند در اجرای اصل 44 قانون اساسی انتقاد نمود، در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: "وقتی از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم که سیاست‌های کلی اصل 44 را بنویسیم، ارزیابی ما از این اتفاق، یک انقلاب اقتصادی بود. خوشبختانه این جمله را چند روز پیش از زبان مقام معظم رهبری شنیدید. ایشان در جلسه‌ای که چند روز پیش داشتیم، نکاتی دردمندانه گفتند که اگر خودشان صلاح دانستند آن را با مردم در میان بگذارند تا مردم بدانند که رهبرشان در این زمینه، چه دغدغه‌هایی دارند."

    این درحالیست که در دیدار سال جاری رهبر انقلاب با دانشجویان نمونه‏ و نمایندگان تشکلهاى مختلف دانشجویى‏، ایشان در مقابل اظهارات یکی از حاضرین که در اظهاراتی مشابه سخنان اخیر هاشمی، دولت را متهم به "انجام ندادن هیچ اقدام عملیاتی در راستای اجرای اصل 44" نموده بود، تأکید فرمودند: "دو، سه تا نکته در خلال اظهارات شماها بود که لازم است من اینها را عرض بکنم؛ یعنى واقعاً لازمه‏ى دفاع از انصاف هست که این را بگوییم. این که گفته شود در مبارزه‏ى با فساد یا اجراى اصل چهل‏وچهار هیچ کارى انجام نگرفته، نه؛ این طورى نیست. کارهاى زیادى انجام گرفته و دارد انجام میگیرد. من به آنچه که انجام گرفته، قانع نیستم، از مسئولان بالاى کشور مرتب سؤال میکنم و از آنها میخواهم و مطالبه میکنم. لیکن این به معناى آن نیست که آنها در این جهت حرکت نمیکنند، نه؛ واقعاً کار دارد انجام میگیرد و پیشرفتهاى خوبى هم داشته‏اند؛ بخصوص در این یک سال اخیر، واقعاً کارهاى خوبى انجام گرفته است. البته شما بخواهید؛ شما نگویید کارى انجام نگرفته، اما جداً بخواهید و مطالبه کنید؛ این، آن چیزى است که ما مایلیم."

    رهبر انقلاب بارها به این نکته اشاره فرموده اند که رهبری حرف درگوشی با مردم ندارد و با وجود بیانات صریح فوق، انتساب ادعاهای مشکوک، گامی خطرناک برای القاء شکاف موهومی میان دولت و رهبری است.

    گفتنی است رئیس جمهور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو با کنایه به ادعاهای مطرح شده در همایش اصل 44 گفت: "اجرای این سیاست‌ها زمان می‌برد، خم رنگ‌رزی نیست."
    وی همچنین افزود:"من نمی‌خواهم بگویم این حرف‌ها از کجا منشا می‌گیرد. دوستان تصمیم می‌گیرند یک نشست برگزار کنند، لزومی ندارد حتما در آن نشست رییس‌جمهور شرکت کند. آیا رییس‌جمهور الزام دارد در همه‌ی نشست‌ها شرکت کند و اگر در یک نشست شرکت نکرد باید گفت مثلا با فلان موضوع مخالف است.
    دولت نهم پی‌گیر اصلی ابلاغ اصل 44 قانون اساسی بود. من خود پی‌گیری کردم، نامه نوشتم و بعد از آن مقام معظم رهبری ابلاغ کردند. این دولت می‌خواهد اقتصاد مردمی را تقویت کند. ما در طول 6 ماه گذشته چندین میلیارد تومان واگذاری داشته‌ایم که برابر سالها واگذاری بوده است."

    همچنین سخنگوی دولت در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به اظهارات مطرح شده در همایش اخیر اصل 44 قانون اساسی مبنی بر این‌که روند کار دولت در ارتباط با این اصل کند بوده و هم‌چنین اظهارات برخی کارشناسان که معتقدند لایحه‌ی بودجه‌ی سال 86 در راستای اصل 44 قانون اساسی نیست، گفت: دولت برای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی تلاش‌های مستمر و پیگیری داشته و در این ارتباط به صورت مستمر برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است. در دیداری که ریاست محترم جمهور با مقام معظم رهبری داشته‌اند گزارش‌هایی از فعالیت‌های دولت در این ارتباط ارائه شده و ارائه‌ی این گزارش‌ها ادامه خواهد داشت. دولت به دغدغه‌ی مقام معظم رهبری در تحقق این امر اهتمام ویژه‌ای دارد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 85/11/6::: ساعت 10:26 صبح

    ترساندن مردم، همسویی با آمریکایی ها است

     سه شنبه شب هفته جاری، دکتر احمدی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری ، ضمن رد بزرگنمیی تهدیدات دشمن گفت: نگران آینده کشور نیستم.

    در این زمینه خانم فاطمه آجرلو نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به رجانیوز گفت: سخنان دکتر احمدی نژاد ، آن چیزی بود که مردم تشنه اش بودند.

    این نماینده اصولگرای مجلس هفتم افزود: دکتر احمدی نژاد مشکلات کشور را صادقانه با مردم مطرح کرد و این همان مسئله بود که خلاء آن در دو دوره قبل ریاست جمهوری احساس می شد.

    وی با تاکید بر شهادت طلبی و عاشورایی بودن مردم ایران، خاطر نشان کرد: عده ای امروز با مطرح کردن تهدیدات سعی در ایجاد رعب و وحشت دارند ولی واقعیت این است که ما امروز در آسایش و آرامش برای پیشرفت و اقتدار کشورمان تلاش می کنیم و شاهد خواهیم بود که انقلاب ما جهانی می شود.

    دکتر محمد حسن قدیری ابیانه ، کارشناس مسائل سیاسی هم به خبرنگار رجانیوز گفت: عده ای سعی دارند با بزرگنمایی تهدیدات و ترساندن مردم، دولت را به عقب نشینی در برابر دشمن وادار کنند.

    وی افزود: این عده یا به دلیل بزدل بودن و یا به خاطر ماموریتی که از دشمن گرفته اند، تهدیدات را بزرگ جلوه می دهند.

    قدیری ضمن متفاوت دانستن تحلیل های کارشناسانه با ایجاد رعب و وحشت گفت: ترساندن مردم از حمله آمریکا همسویی با آمریکایی ها است.

    این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: البته مردم آماده مقابله با هرگونه تجاوز دشمن هستند و از هیچ تهدیدی واهمه ندارند.

    همچنین حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش ، سردبیر هفته نامه پرتو در گفتگو با خبرنگار رجانیوز، با تقبیح ایجاد رعب و وحشت در مردم گفت: کسانی که به هر نحو می خواهند در دل مردم وحشت ایجاد کنند، دانسته یا ندانسته سربازان دشمن در جنگ روانی علیه مردم ایران هستند.

    عضو هیات علمی موسسه امام خمینی افزود: اگر کسی الفبای سیاست را بداند، این گونه سعی در ترساندن مردم نمی کند.

    عضو شورای شهر قم همچنین ضمن تجلیل از اعتماد به نفس دکتر احمدی نژاد در مقابل حجم گسترده جنجال های رسانه ای اظهار داشت: احمدی نژاد در گفتگوی ویژه خبری با ارائه آمار و ارقام دقیق بر ادعای غیر کارشناسی بودن عملکرد دولت مهر بطلان زد. 

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 85/11/6::: ساعت 10:14 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 76
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779294

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<