سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزگار تن‏ها را بفرساید ، و آرزوها را تازه نماید ، و مرگ را نزدیک آرد ، و امیدها را دور و دراز دارد . کسى که بدان دست یافت رنج دید ، و آن که از دستش داد سختى کشید . [نهج البلاغه]
اصولگرا

پس از تشکیل جبهه ی متحد اصولگرایی که نشاندهنده ی اراده ی جزم اصولگرایان برای ائتلاف و هم اندیشی در انتخابات مجلس هشتم است، به غیر از سران جریان مقابل که خود از تشکیل چنین ائتلافی عاجز مانده اند، افراد ذی نفوذ دیگری که همواره با تشکیل هسته‌ها‌ی قدرتمند خواهان تسلط بر امور کشور هستند را نیز نگران و وحشت زده کرده است.
بر اساس برخی شنیده‌ها‌ این جریان سایه که کارگزاران تصمیم گیرنده و تبیین کننده اصلی استراتژی‌ها‌ و تصمیمات آنان است، پروژه ای کاملاً حساب شده را برای دخالت در دو جریان عمده ی سیاسی کشور تدوین کرده و سعی دارد با ایجاد اختلافات ویژه در جریان اصولگرایی ورق را به گونه ای دیگر و به سود خود رقم بزند.
 بر همین اساس این گروه که از ضعف و ناتوانی جریان دوم خرداد از بازگشت به قدرت مطمئن شده، سعی دارد تحولات در این جریان را به گونه ای هدایت کند که در نهایت افراد دلخواه و مورد پسند خود را در قالب چهره‌ها‌ی شاخص جریان دوم خرداد روانه ی کارزار انتخابات مجلس هشتم کند که تحرکات اخیر حسن روحانی در این اردوگاه نیز مؤید همین مطلب است. به گونه ای که به دلیل عزم جدی اصولگرایان و جبهه ی اتحاد اصولگرایی در وحدت و همگرایی این عده "استراتژی تخریب و نفوذ، یک گام به جلو" را به عنوان پروژه ی اصلی خود برای نفوذ در جریان اصولگرایی پیشه کرده اند. به همین خاطر است که برخی افراد که قرابتشان با کارگزاران بر هیچ کس پوشیده نیست، اخیراً اظهار نظرهایی را در خصوص عدم جامعیت جبهه ی متحد اصولگرایی مطرح کرده و دم از ائتلاف سه گانه می‌زنند که دقیقاً این اظهارات در راستای همین پروژه در حال انجام است.
در کنار یک چنین اظهار نظرها و نیز لابی‌ها‌ی ناموفق این گروه با برخی اصولگرایان، اما راهبرد اصلی آنها در واقع تلاش برای نفوذ در بدنه ی اصولگرایان برای جلب نظرات آنها و به دست آوردن حد وسطی از نظرات آنها خواهد بود، در واقع هدف اصلی این گروه از استراتژی خود در جریان اصولگرا، به دلیل نداشتن چهره ای مقبول در این جریان، کسب یک حمایت نسبی و خوشایند حزب کارگزاران می‌باشد.
به نظر می‌رسد برآیند این پروژه به سردستگی کارگزاران، کسب یک حد وسط از هر دو جریان سیاسی کشور در مجلس هشتم است، چیزی که در اردوگاه اصولگرایان تاکنون موفق به انجام آن نشده ولی تلاشهای مستمر و فراوانی را در اینباره به کار بسته اند.
آنچه باید گفت اینکه در شرایط کنونی عقیم گذاشتن این تحرکات و اقدامات، هوشیاری اصولگرایان را می‌طلبد چرا که مطمئناً هیچ سنخیت و اشتراکی میان اصولگرایان و اندیشه‌ها‌ی اصولگرایانه با سر شاخه‌ها‌ی این گروه وجود ندارد و آن که متنفع این موضوع خواهند شد کسانی خارج از دایره اصولگرایی می‌باشند و مطمئناً حضور قابل توجهی از کسانیکه نظرات آنان تا حدودی خوشایند کارگزاران است، نیست و افراد دیگری در صورت تحقق این موضوع ذی نفع خواهند بود.
در واقع این هشداری است جدی به همه ی اصولگرایان تا در ترکیب لیست انتخابی خود از اعمال برخی سفارشات به طور جدی پرهیز کنند چرا که این ملاک‌ها‌ و معیارهای اصولگرایانه و جامع الاطراف جبهه ی متحد اصولگرایی است که باید ترکیب و نحوه ی چینش افراد را در لیست ائتلافی مشخص کند.   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/5/31::: ساعت 9:53 عصر

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها، تأمین منافع ملی را هدف اصلی دیپلماسی کشور برشمردند و اعلام کردند: شاخص سیاست خارجی ایران، نفی رابطه سلطه گر و سلطه پذیر و مقابله عاقلانه و هوشمندانه با نظام سلطه جهانی است و تجربیات سه دهه اخیر، پیروزی ملت ایران را در این چالش اثبات می کند.
    ایشان شکل گیری و استمرار فعالیت های وزارت امور خارجه با تکیه بر نیروهای انقلاب را از ویژگیهای بسیار مهم و مثبت این وزارتخانه دانستند و با اشاره به طبیعت ذاتاً پرچالش سیاست خارجی افزودند: وزارت امور خارجه باید براساس منافع ملی کشور یعنی تحقق بلندمدت اهداف انقلاب اسلامی و تحقق میان مدت اهداف سند چشم انداز 20 ساله برنامه ریزی و فعالیت کند.
    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تفکیک ناپذیر بودن اصول انقلاب اسلامی از هویت و منافع ملی خاطرنشان کردند: مسائل مهمی که در سیاست خارجی مطرح است باید با این نگاه ارزیابی و بررسی شود.
    ایشان به برنامه ی دین مبین اسلام برای سعادت همه جانبه ی بشر اشاره کردند و افزودند : انقلاب اسلامی برای تحقق برنامه ی سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی اسلام در ایران برپا شده و در عرصه روابط جهانی نیز با تکیه بر آموزه های اسلامی، نظام ظالمانه سلطه را رد و «صلح و امنیت و سعادت همه ملتها» را پیگیری می کند و به همین علت نظام سلطه جهانی، ذاتاً با نظام اسلامی، دچار چالش است که این واقعیت را هیچگاه نباید از یاد برد.   ادامه مطلب

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/5/31::: ساعت 9:45 عصر

    م

    رادیو و تلویزیون و مطبوعات و سینماها و تئاترها از ابزارهای مؤثر تباهی و تخدیر ملتها، خصوصاً نسل جوان بوده است. در این صد سال اخیر بویژه نیمة دوم آن، چه نقشه‌های بزرگی از این ابزار، چه در تبلیغ ضد اسلام و ضد روحانیت خدمتگزار، و چه در تبلیغ استعمارگران غرب و شرق، کشیده شد و از آنها برای درست کردن بازار کالاها خصوصاً تجملی و تزئینی از هر قماش، از تقلید در ساختمانها و تزئینات و تجملات آنها و تقلید در اجناس نوشیدنی و پوشیدنی و در فرم آنها استفاده کردند، به طوری که افتخار بزرگِ فرنگی مآب بودن در تمام شئون زندگی از رفتار و گفتار و پوشش و فرم آن بویژه در خانمهای مرفه یا نیمه مرفه بود، و در آداب معاشرت و کیفیت حرف زدن و به کار بردن لغات غربی در گفتار و نوشتار به صورتی بود که فهم آن برای بیشتر مردم غیرممکن،  و برای همردیفان نیز مشکل می‌نمود! فیلمهای تلویزیون از فرآورده‌های غرب یا شرق بود که طبقة جوان زن و مرد را از مسیر عادی زندگی و کار و صنعت و تولید و دانش منحرف و به سوی بیخبری از خویش و شخصیت خود و یا بدبینی و بدگمانی به همه چیز خود و کشور خود، حتی فرهنگ و ادب و مآثر پر ارزشی که بسیاری از آن‌ با دست خیانتکار سودجویان، به کتابخانه‌ها و موزه‌های غرب و شرق منتقل گردیده است. مجله‌ها با مقاله‌ها و عکسهای افتضاح بار و أسف‌انگیز، و روزنامه‌ها با مسابقات در مقالات ضد فرهنگی خویش و ضد اسلامی با افتخار، مردم بویژه طبقة جوان مؤثر را به سوی غرب یا شرق هدایت می‌کردند. اضافه کنید  بر آن تبلیغ دامنه‌دار در ترویج مراکز فساد و عشرتکده‌ها و مراکز قمار و لاتار و مغازه‌های فروش کالاهای تجملاتی و اسباب آرایش و بازیها و مشروبات الکلی بویژه آنچه از غرب وارد می‌شد. و در مقابل صدور نفت و گاز و مخازن دیگر، عروسکها و اسباب بازیها و کالاهای تجملی وارد می‌شد؛ و صدها چیزهایی که امثال من از آنها بی‌اطلاع هستیم. و اگر خدای نخواسته عمر رژیم سرسپرده و خانمان برانداز پهلوی ادامه پیدا می‌کرد، چیزی نمی‌گذشت که جوانان برومند ما ـ این فرزندان اسلام و میهن که چشم امید ملت به آنها است ـ با انواع دسیسه‌ها و نقشه‌های شیطانی به دست رژیم فاسد و رسانه‌های گروهی و روشنفکران غرب و شرقگرا از دست ملت و دامن اسلام رخت بر می‌بستند: یا جوانی خود را در مراکز فساد تباه می‌کردند؛ و یا به خدمت قدرتهای جهانخوار درآمده و کشور را به تباهی می‌کشاندند. خداوند متعال به ما و آنان منت گذاشت و همه را از شر مفسدین و غارتگران نجات داد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/5/30::: ساعت 7:0 عصر

    رهبر معظم انقلاب با تبیین شرایط منطقه ای و جهانی آینده ای خطرناک در انتظار آمریکاست
    رهبر انقلاب تصریح کردند: علاوه بر انگلیس، دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و صهیونیست ها نیز همه تلاش خود را برای جلوگیری از وحدت مسلمانان به کار گرفته اند.
    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز یکشنبه، در دیدار میهمانان شرکت کننده در چهارمین مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) مهمترین وظیفه این مجمع را نشر معارف حقیقی اسلام از طریق معرفی صحیح و دقیق مکتب اهل بیت علیهم السلام و شناخت واقعیات و نیازهای دنیای اسلام دانستند و با اشاره به نشاط، هویت و بیداری اسلامی کم نظیر کنونی در میان مسلمانان تصریح کردند: در کارزار میان جبهه حق با جبهه باطل و قدرتهای استکباری پیروز اصلی، جبهه حق و اسلام خواهد بود.
    ایشان ضمن تبریک اعیاد و میلادهای خجسته ماه شعبان، توطئه قدیمی و خطرناک ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی را یادآور شدند و با اشاره به سابقه و تبحر طولانی انگلیس در این خصوص افزودند: اتحاد مسلمانان و تشکیل امت واحد اسلامی، برای مستکبران طمع ورز، بسیار خطرناک و نگران کننده است بنابراین امروز علاوه بر انگلیس، دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و صهیونیستها نیز همه تلاش خود را برای جلوگیری از وحدت مسلمانان به کار گرفته اند.
      ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/5/29::: ساعت 10:7 عصر

    و من به همة نیروهای مسلح در این پایان زندگی خاکی، وصیت مشفقانه می‌کنم که از اسلام که یگانه مکتب استقلال و آزادیخواهی است و خداوند متعال همه را با نور هدایت آن به مقام والای انسانی دعوت می‌کند، چنانچه امروز وفادارید، در وفاداری استقامت کنید که شما را و کشور و ملت شما را از ننگ وابستگیها و پیوستگیها به قدرتهایی که همة شما را جز برای بردگی خویش نمی‌خواهند و کشور و ملت عزیزتان را عقب مانده و بازار مصرف و زیر بار ننگین ستم‌پذیری نگه می‌دارند نجات می‌دهد، و زندگی انسانی شرافتمندانه را ولو  با مشکلات بر زندگانی ننگین بردگی اجانب ولو با رفاه حیوانی ترجیح دهید؛ و بدانید مادام که در احتیاجات صنایع پیشرفته، دست خود را پیش دیگران دراز کنید و به دریوزگی عمر را بگذرانید قدرت ابتکار و پیشرفت در اختراعات در شما شکوفا نخواهد شد. و به خوبی و عینیت دیدید که در این مدت کوتاه پس از تحریم اقتصادی همانها که از ساختن هرچیز خود را عاجز می‌دیدند و از راه انداختن کارخانه‌ها آنان را مأیوس می‌نمودند، افکار خود را به کار بستند و بسیاری از احتیاجات ارتش و کارخانه‌ها را خود رفع نمودند. و این جنگ و تحریم اقتصادی و اخراج کارشناسان خارجی، تحفه‌ای الهی بود که ما از آن غافل بودیم. اکنون اگر دولت و ارتش کالاهای جهانخواران را خود تحریم کنند و به کوشش و سعی در راه ابتکار بیفزایند، امید است که کشور خودکفا شود و از دریوزگی ازدشمن نجات یابد.
    و هم در اینجا باید بیفزایم که احتیاج ما پس از اینهمه عقب‌ماندگی مصنوعی به صنعتهای بزرگ کشورهای خارجی حقیقتی است انکارناپذیر. و این به آن معنی نیست که ما باید در علوم پیشرفته به یکی از دو قطب وابسته شویم. دولت و ارتش باید کوشش کنند که دانشجویان متعهد را در کشورهایی که صنایع بزرگ پیشرفته را دارند و استعمار و استثمارگر نیستند بفرستند؛ و از فرستادن به امریکا و شوروی و کشورهای دیگر که در مسیر این دو قطب هستند احتراز کنند، مگر ان‌شاء‌الله روزی برسد که این دو قدرت به اشتباه خود پی‌برند و در مسیر انسانیت و انساندوستی و احترام به حقوق دیگران واقع شوند؛ یا ا‌ن‌شاءالله مستضعفان جهان و ملتهای بیدار و مسلمانان متعهد، آنان را به‌ جای خود نشانند. به امید چنین روزی.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/5/27::: ساعت 7:0 عصر

         در خبرها آمده بود که مدل طراحى شده براى تشکیل «جبهه متحد اصولگرایان» در شرف توسعه بوده و در استان ها نیز در حال اجراست و قرار بر این است گروه هاى ۶ نفره اصولگرایان سراسر استان ها اواخر هفته جارى در یک گردهمایى، انسجام تشکیلاتى در آستانه انتخابات مجلس هشتم را براى برداشتن گامى استوار یک بار دیگر به نمایش بگذارند.
    این خبر قبل از هر چیزى تداعى کننده فعالیت منسجم اصولگرایان تحت عنوان «شوراى هماهنگى نیروهاى انقلاب» در آغازین سال هاى دهه ۸۰ است که در آن هنگامه، جناح رقیب، دولت و مجلس را در اختیار داشت، مقطعى که اصولگرایان حول محور ۴ اصل «اسلام، قانون اساسى، امام (ره) و رهبرى» زیر چترى فراگیر که دربرگیرنده همه طیف هاى اصولگرایان بود، قرار گرفتند و با عقلانیت توأم با صداقت در گفتار و کردار توانستند پیروز انتخابات شوند و کسوت خدمت خالصانه را پس از فترتى - که براى مردم و کشور سنگین بود - بار دیگر بر تن کنند.    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/5/24::: ساعت 9:59 عصر

    پس وصیت برادرانة من در این قدمهای آخرین عمر بر قوای مسلح به طور عموم، آن است که ای عزیزان  که به اسلام عشق می‌ورزید و با عشق لقاء الله به فداکاری در جبهه‌ها و در سطح کشور به کار ارزشمند خود ادامه می‌دهید، بیدار باشید و هوشیار که بازیگران سیاسی و سیاستمداران حرفه‌ای غرب وشرقزده و دستهای مرموز جنایتکاران پشت پرده  لبة تیز سلاح خیانت و جنایتکارشان از هر سو و بیشتر از هر گروه متوجه به شما عزیزان است؛ و می‌خواهند از شما عزیزان که با جانفشانی خود انقلاب را پیروز نمودید و اسلام را زنده کردید بهره‌گیری کرده و جمهوری اسلامی را براندازند؛ و شما را با اسم اسلام و خدمت به میهن و ملت از اسلام و ملت جدا کرده به دامن یکی از دو قطب جهانخوار بیندازند، و بر زحمات و فداکاریهای شما با حیله‌های سیاسی و ظاهرهای به صورت اسلامی و ملی خط بطلان بکشند.
    وصیت اکید من به قوای مسلح آن است که همان‌طور که از مقررات نظام ، عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه‌ها است به آن عمل نمایند؛ و قوای مسلح مطلقاً، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. در این صورت می‌توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود  در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همة ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفة شرعی و میهنی آنان است که اگر قوای مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که ـ بی‌اشکال به تباهی کشیده می‌شوند ـ و یا در بازیهای سیاسی وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت کنند. و بر رهبر و شورای رهبری است که با قاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا کشور از آسیب در امان باشد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/5/24::: ساعت 7:0 عصر

    ل

    قوای مسلح، از ارتش و سپاه و ژاندارمری و شهربانی تا کمیته‌ها و بسیج و عشایر ویژگی خاص دارند. اینان که بازوان قوی و قدرتمند جمهوری اسلامی می‌باشند و نگهبان سرحدات و راهها و شهرها و روستاها و بالاخره نگهداران امنیت و آرامش‌بخشان به ملت می‌باشند، می‌بایست مورد توجه خاص ملت و دولت و مجلس باشند. و لازم است توجه داشته باشند که در دنیا آنچه که مورد بهره‌برداری برای قدرتهای بزرگ و سیاستهای مخرب، بیشتر از هر چیز و هر گروهی است، قوای مسلح است. قوای مسلح است که با  بازیهای سیاسی، کودتاها و تغییر حکومتها و رژیمها به دست آنان واقع می‌شود؛ و سودجویان دغل بعض سران آنان را می‌خرند و با دست آنان و توطئه‌های فرماندهان بازی خوردة کشورها را به دست می‌گیرند، و ملتهای مظلوم را تحت سلطه قرار داده و استقلال و آزادی را از کشورها سلب می‌کنند. و اگر فرماندهان پاکدامن متصدی امر باشند، هرگز برای دشمنان کشورها امکان کودتا یا اشغال یک کشور پیش نمی‌آید و یا اگر احیاناً پیش آید، به دست فرماندهان متعهد شکسته و ناکام خواهد ماند. و در ایران نیز که این معجزة عصر به دست ملت انجام گرفت، قوای مسلح متعهد و فرماندهان پاک و میهن‌دوست سهم بسزائی داشتند.
    و امروز که جنگ لعنتی و تحمیلی صدام تکریتی به امر و کمک امریکا و سایر قدرتها پس از نزدیک به دو سال با شکست سیاسی و نظامی ارتش متجاوز بعث و پشتیبانان قدرتمند و وابستگان به آنان روبه‌رو است، باز قوای مسلح نظامی و انتظامی و سپاهی و مردمی با پشتیبانی بی‌دریغ ملت در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها این افتخار بزرگ را آفریدند و ایران را سرافراز نمودند؛ و نیز شرارتها وتوطئه‌های داخلی را که به دست عروسکهای وابسته به غرب وشرق برای براندازی جمهوری اسلامی بسیج شده بودند با دست توانای جوانان کمیته‌ها و پاسداران بسیج و شهربانی و با کمک ملت غیرتمند در هم شکسته شد. و همین جوانان فداکار عزیزند که شبها بیدارند تا خانواده‌ها با آرامش استراحت کنند. خدایشان یار و مددکار باد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/5/21::: ساعت 7:0 عصر

         محسن رضایی که انحراف وی از مسیر اصلی جریان اصولگرایی از قبل آشکار گردیده و پس از انتخابات ریاست جمهوری نهم، این انحراف و کج روی ملموس تر و محرز و باعث رویگردانی بسیاری از طیف‌ها‌ی اصولگرایی از وی شده، در اظهار نظری جالب گفته: تلاش بنده به همراه علی لاریجانی و قالیباف آن است که ائتلاف فراگیری میان گروههای اصولگرا شکل بگیرد!!!!
    شکی نیست که روند حرکتی هر یک از جناح‌ها‌ی کشور و نقش و تأثیر گذاری هر یک از افراد منتسب به این جناح‌ها‌ در تحولات و تصمیم گیریهای جریان متبوع خود، بیانگر جایگاه و شأنیت هر کدام از این افراد در آن جریان می‏باشد.
    در جریان اصولگرایی که در شرایط کنونی تمام طیف‌ها‌ و گروههای اثر گذار آن در حال حرکت و تلاش برای ائتلاف و اجماع می‏باشند، افراد ذی صلاح و تأثیر گذار نیز در تحقق این مهم از جایگاه ویژه ای برخوردارند.
    اگر اندکی بر تحولات و نیز سیر تصمیم گیری‌ها‌ در اردوگاه اصولگرایی تفکر و تأمل شود، مطمئناً می‏توان دریافت که چه کسانی دارای جایگاه و نیز چه کسی بی بهره از آن هستند.
    در این میان کمیته ی 11 نفره اصولگرایی را می‏توان نمادی برای جایگاه افراد در این اردوگاه به شمار آورد هر چند که در تشکیل این کمیته مؤلفه وحدت همگرایی را نباید از نظر دور داشت.
    محسن رضایی در حالی از علی لاریجانی و محمد باقر قالیباف به عنوان همقطارانش در جهت تلاش برای ائتلاف اصولگرایان نام می‏برد که نحوه ی ترکیب افراد در کمیته ی 11 نفره ی اصولگرایان که در جهت ائتلاف حداکثری اصولگرایان تشکیل شده، کاملاً نشاندهنده ی مقبولیت این کمیته در نزد این دو است.
    در خصوص علی لاریجانی می‏توان به همین بسنده کرد که وی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و همیاری با دولت در تحقق اهداف سیاست خارجی از جایگاه ویژه ای در جمع اصولگرایان برخوردار است و مطمئناً هر امری که در جهت تقویت و حمایت از دولت و اصولگرایان انجام پذیرد، مقبول وی خواهد بود.
    محمد باقر قالیباف نیز علیرغم حرف و حدیث‌ها‌ی فراوان که در مورد وی گفته می‏شد، اما پایبندی خود را به دولت و حمایت از کیمته ی 11 نفره در صحبت‌ها‌ی اخیر خود اعلام کرد. آنجا که وی در اظهار نظری قابل تأمل هرگونه تخریب دولت را حرام دانست و در راستای همکاری با دولت در جهت ایجاد اشتغال، درخواست چندین هزار نفر نیروی کار برای اشتغال در شهرداری را اعلام کرد.
    ادامه مطلب 





  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/5/20::: ساعت 10:33 عصر

    ک

    از امور بسیار با اهمیت و سرنوشت‌ساز مسئلة مراکز تعلیم و تربیت از کودکستانها تا دانشگاهها است که به واسطة اهمیت فوق‌العاده‌اش تکرار نموده و با اشاره می‌گذرم. باید ملت غارت شده بدانند که در نیم قرن اخیر آنچه به ایران و اسلام ضربة مهلک زده است قسمت عمده‌اش از دانشگاهها بوده است. اگر دانشگاهها و مراکز تعلیم و تربیتِ دیگر با برنامه‌های اسلامی و ملی در راه منافع کشور به تعلیم و تهذیب و تربیت کودکان و نوجوانان وجوانان جریان داشتند، ‌هرگز میهن ما در حلقوم انگلستان و پس از آن امریکا و شوروی فرو نمی‌رفت و هرگز قراردادهای خانه خراب‌کن بر ملت محروم‌ غارتزده تحمیل نمی‌شد و هرگز پای مستشاران خارجی به ایران باز نمی‌شد و هرگز ذخائر ایران و طلای سیاه این ملت رنجدیده در جیب قدرتهای شیطانی ریخته نمی‌شد و هرگز دودمان پهلوی و وابسته‌های به آن اموال ملت را نمی‌توانستند به غارت ببرند و در خارج و داخل پارکها و ویلاها بر روی اجساد مظلومان بنا کنند و بانکهای خارج را از دسترنج این مظلومان پر کنند و صرف عیاشی و هرز‌گی خود و بستگان خود نمایند. اگر مجلس و دولت و قوة قضاییه و سایر ارگانها از دانشگاههای اسلامی و ملی سرچشمه می‌گرفت ملت ما امروز گرفتار مشکلات خانه‌برانداز نبود. و اگر شخصیتهای پاکدامن با گرایش اسلامی و ملی به معنای صحیحش، نه آنچه امروز در مقابل اسلام عرض اندام می کند، از دانشگاهها به مراکز قوای سه گانه راه می‌یافت، امروز ما غیر امروز، و میهن ما غیر این میهن، و محرومان ما از قید محرومیت رها، و بساط ظلم و ستمشاهی و مراکز فحشا و اعتیاد و عشرتکده‌ها که هر یک برای تباه نمودن نسل جوان فعال ارزنده کافی بود، در هم پیچیده و این ارث کشور بر باد ده و انسان برانداز به ملت نرسیده بود. و دانشگاهها اگر اسلامی ـ انسانی‌ـ ملی بود، می‌توانست صدها و هزارها مدرس به جامعه تحویل دهد؛ لکن چه غم‌انگیز و اسفبار است که دانشگاهها و دبیرستانها به دست کسانی اداره می‌شد و عزیزان ما به دست کسانی تعلیم و تربیت می‌دیدند که جز اقلیت مظلوم محرومی همه از غربزدگان و شرقزدگان با برنامه و نقشة دیکته شده در دانشگاهها کرسی داشتند؛ و ناچار جوانان عزیز و مظلوم ما در دامن این گرگان وابسته به ابرقدرتها بزرگ شده و به کرسیهای قانونگذاری و حکومت و قضاوت تکیه می‌‌کردند، و بر وفق دستور آنان، یعنی رژیم ستمگر پهلوی عمل می‌کردند.
    اکنون بحمدالله تعالی دانشگاه از چنگال جنایتکاران خارج شده. و بر ملت و دولت جمهوری اسلامی است  در همة اعصار، که نگذارند عناصر فاسد دارای مکتبهای انحرافی یا گرایش به غرب و شرق در دانشسراها و دانشگاهها و سایر مراکز تعلیم و تربیت نفوذ کنند و از قدم اول جلوگیری نمایند تا مشکلی پیش نیاید و اختیار از دست نرود.
    و وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها و دبیرستانها و دانشگاهها آن است که خودشان شجاعانه درمقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/5/18::: ساعت 7:0 عصر

       1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 71
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779289

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<