سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد و آنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
اصولگرا

رهبرمعظم انقلاب دردیداررئیس جمهورکومور:

372339.jpg


گروه سیاسى ـ حضرت آیت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، در دیدار احمد عبدالله محمد سامبى رئیس جمهور مجمع الجزایر قمر (کومور)، اتحاد را نیاز اصلى دنیاى اسلام دانستند و با اشاره به امکانات بسیار ارزشمند کشورهاى اسلامى خاطرنشان کردند: دنیاى اسلام با داشتن منابع غنى طبیعى، موقعیت حساس جغرافیایى، گسترش سرزمینى، جمعیت و نیروى انسانى فعال و کارشناس مى تواند به یک قدرت تبدیل شود اما قدرتمندان سنتى جهان با این موضوع مخالفند.
ایشان به پیشرفت هاى اخیر کشورهاى اسلامى در زمینه هاى علمى و فناورى از جمله پیشرفت ملت ایران در دستیابى به انرژى صلح آمیز هسته اى اشاره کردند و افزودند: دشمنان جهان اسلام، با این که مى دانند فعالیت هاى هسته اى ایران صلح آمیز است، با آن مخالفت مى کنند زیرا این حرکت ملت ایران، برجسته و رو به جلوست.
حضرت آیت الله خامنه اى اختصاص یک کرسى دائم در شوراى امنیت سازمان ملل متحد به کشورهاى اسلامى را ضرورى و لازم دانستند و خاطرنشان کردند: جهان اسلام با وجود امکانات فراوان، از داشتن قدرت کافى براى دفاع از خود محروم است و باید براى تحقق این موضوع، کشورهاى اسلامى گام هاى عملى بردارند و موانع خیالى و اختلافات جغرافیایى، نژادى و مذهبى را فراموش کنند.

372282.jpg

رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به سرمایه گذارى دشمنان براى اختلاف افکنى میان مسلمانان بویژه دامن زدن به بحث شیعه و سنى افزودند: متأسفانه در دنیاى اسلام برخى سیاستمداران، روشنفکران و علما در این دام گرفتار شده اند اما همه باید بدانند راه قدرتمند شدن دنیاى اسلام، اتحاد و همکارى قلبى و عملى کشورهاى اسلامى است. در این دیدار که آقاى احمدى نژاد رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت آقاى احمد عبدالله محمد سامبى رئیس جمهور مجمع الجزایر قمر (کومور) با ابراز خرسندى از دیدار با رهبر انقلاب اسلامى، گسترش روابط با جمهورى اسلامى ایران را خواستار شد. وى با تأکید بر ضرورت استفاده از تجارب کارشناسان ایرانى در توسعه کشورش گفت: جزایر قمر براى رشد خود به برنامه ریزى مدون و دیدگاه هاى کارشناسان جمهورى اسلامى ایران نیازمند است.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 87/3/28::: ساعت 11:44 صبح

    مقام معظم رهبری: اگر تعداد کتاب زیاد شد، اگر عنوان کتاب زیاد شد، اگر کتاب در همه ی موضوعات مورد نیاز دنیا بود، اگر مردم توانستند سؤال ها و استفهام هایشان را در کتاب بیابند و به کتاب مراجعه کنند، یک عالم دیگری خواهد شد! هر جا که با کتاب سر و کاری هست، می بینید که از لحاظ کیفیت روحی و وضع فکری، نسبت به آن جایی که این وضعیت وجود ندارد، تفاوت محسوسی هست.

    کتابفروشی آسمان در یزد افتتاح شد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 87/3/26::: ساعت 12:1 صبح

      نایب رئیس جامعه مدرسین در گفتگو با رجانیوز:
    آیت‌الله مصباح هستی خود را وقف دین و انقلاب کرده است

     نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم نام یکی از شخصیت های علمی و سرمایه های ملی را بر زبان جاری کنیم، بی شک آن شخص کسی جز آیت الله مصباح نیست که تمام هستی خود را وقف دین و انقلاب کرده است.

     حجت الاسلام حسینی بوشهری در گفتگو با رجانیوز تأکید کرد: آیت الله مصباح کسی است که بیش از نیم قرن با تلاش و جدیت در عرصه های مختلف به عنوان یک خدمتگزار صادق نسبت به مکتب و شریعت فعالیت کرده است.

     وی با بیان اینکه روز به روز شاهد رشد و پیشرفت مؤسسه علمی- پژوهیشی امام خمینی(ره) که آیت الله مصباح تأسیس کردند، هستیم، افزود: خدمات ویژه ای از سوی فارغ التحصیلان این مؤسسه چه در حوزه علمیه و چه در خارج از حوزه ارائه می شود که نشان دهنده این است که این مؤسسه از معدود مؤسسات مفیدی است که در کشور داریم.

    عضو شورای عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: شخصیت علمی و فلسفی آیت الله مصباح به گونه ای است که بارها مورد نظر و عنایت رهبر انقلاب قرار گرفته و از ایشان همیشه با بزرگی و عظمت یاد کرده اند.

     وی شاگردان فراوان، آثار و تألیفات و بیان رسا را از جمله ویژگی های آیت الله مصباح برشمرد و خاطر نشان کرد: آیت الله مصباح کسی است که تمام هستی خود را وقف دین و انقلاب کرده است.

     وی با تأکید بر اینکه هر انسان منصفی که آثار وجودی ایشان را می بیند، پیوسته از او با نام نیک یاد می کند، ادامه داد: بسیار در شگفتم که آیا در جامعه ای که باید فرهنگ دینی، اسلامی و قرآنی حاکم باشد، با اهانت کاری از پیش می رود و به دوستان انقلاب خدمت می شود؟

     بوشهری با ابراز تأسف شدید از اهانت صورت گرفته به آیت الله مصباح تأکید کرد: با اهانت به چنین شخصیت بزرگواری تنها دشمنان انقلاب سود می برند.

     وی با بیان اینکه گاهی اینگونه رفتارها و اقدامات نسنجیده منجر به جلب نظرات به سمت شخصیت اهانت شده می شود، ابراز امیدواری کرد کسانی که آیت الله مصباح را نمی شناسند، با مطالعه دقیق به ابعاد شخصیت ایشان پی ببرند.

     مدیر سابق حوزه علمیه قم در ادامه یادآور شد: اینگونه توهین ها منجر به شکستن ارکان نظام و انقلاب و از بین رفتن سرمایه های ملی و دینی ما می شود و کسی راضی نیست که اینچنین شخصیت هایی خود را مورد توهین قرار داده و با چنین سرمایه هایی اینگونه برخورد کنیم.

     وی آیت الله مصباح یزدی را مانند آفتاب درخشانی توصیف و تأکید کرد: باید به کسانی که اینگونه نسبت به چنین سرمایه هایی اهانت می کنند، هشدار داد و نهیب زد که با دست خود سرمایه ها را از بین نبرید.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 9:44 عصر

    نه امام(ره) را شناختند نه مصباح را

     عبدالله چینی‌چیان

     اخیراً آقای محتشمی طبق معمول سنوات گذشته، فرصت را برای هتاکی به آیة‌الله مصباح یزدی مناسب دیده و سخنانی ایراد نموده است که انصافاً حتی بهایی برای پاسخ‌گویی ندارد! چرا که نه نقد است و نه تحلیل و نه نظریه! بلکه فقط هتاکی است و اساساً هتاکی پاسخی ندارد. اما چون گاهی در هتاکی از دین مبین اسلام، تاریخ زندگی معصومین (ع)، امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی هزینه می‌شود، درد دردمندان، جانسوز‌تر می‌شود؛ به ویژه در این ایّام به سیدة‌النساء العالمین علیهاالسلام تأسی می‌نمایند که پس از غصب ولایت و فدک به بهانه‌ی «مردم سالاری» توسط شیفتگان حکومت و بندگان قدرت، به مسجد رفتند و فرمودند: «...چه کنم که دلی پُر خون دارم. از این رو باز داشتن زبان شکایت از طاقتم بیرون است! اندوهی که در سینه‌ام موج می‌زند، بیرون ریختم، تا با شما اتمام حجّت کنم و عذری برای کسی باقی نماند».

     بیان این‌گونه مطالب بغض‌آلود از ایشان دور از ذهن و انتظار نیست. از قدیم گفته‌اند کسی که برای مطرح کردن خود، از خودش چیزی ندارد، یا خود را به یک بزرگی می‌چسباند و یا به یک بزرگی حمله می‌کند، تا از ناحیه آن بزرگ مطرح شود! البته آدم‌های زرنگ هر دو کار را می‌کنند، هم خود را به یک بزرگی مثل امام(ره) می‌چسبانند و هم به بزرگان دیگر حمله می‌کنند، تا شاید بیشتر مطرح شوند و عقلا نیز خود را به الله اکبر و خداوند متعال و آن چه او بزرگ دانسته، چون رسول اعظم (ص)، اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، قرآن‌ کریم، اسلام، ولایت، شریعت، و تقوا می‌چسبانند و اصلاً جز آنها را هم بزرگ نمی‌دانند و با شرک و کفر و معصیت و بی‌تقوایی دشمنی می‌کنند.

     چقدر دردناک است که شاهدیم این روزها (بیشتر از گذشته) امثال آقای محتشمی برای رنگ و جلا بخشیدن به مواضع خود، از امام(ره) خرج می‌کنند و حوادث صدر اسلام را یادآور می‌شوند! چنانچه گویا در زمان امام(ره) هیچ کسی جز آنان و امام در این مملکت وجود نداشته و سخنان امام را نشنیده‌ است و راه و رسم او را نشناخته است(؟!) و دردناک‌تر آن که با خرج کردن از تاریخ صدر اسلام -به ویژه معصومین علیهم‌السلام- آن وقایع را نیز تحریف می‌کنند! به راستی این «صحابه» چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟!

     خوب است که آقای محتشمی و هم سنگرانش (ایشان در آن مقام نیستند که بگویم محتشمیون، چرا که خودشان دنباله‌رو هستند) بدانند که مردم مسلمان ما نه غدیرخم را فراموش کرده‌اند و نه سقیفه را، همچنان که نه دوران بیماری امام و جلسات پیاپی برای انتخاب رهبر بعدی را فراموش کرده‌اند و نه وقایع پس از رحلت امام را.

     مردم ما، خوب به یاد دارند که پیامبر اعظم (ص) در بستر احتضار فرمودند قلم و کاغذ بیاورید تا بنویسم و آن که بر بسترش می‌گریست، ولی اهداف دیگری در سر داشت و منتظر بود، گفت تب دارد و هذیان می‌گوید! هم چنان که به یاد دارند وقتی حضرت امام در بستر بود، عده‌ای می‌گفتند که دیگر پیر و سالخورده شده است و مگر یک انسان تا چند سالگی می‌تواند رهبری کند؟ در ضمن نامه‌های منتظری به امام(ره) را هم به یاد دارند و به خوبی می‌دانند که چه کسانی خون به دل امام کردند و در زمان امام و پس از او نیز جلسات آشکار و مخفی خود با منتظری را ادامه دادند!

     خوب است آقای محتشمی هم معارف اسلامی و تاریخ اسلام را بیشتر مطالعه نماید و هم انقلاب و این مردم را بیشتر بشناسد. تاریخ اسلام در خاطر این مردم به خوبی نقش بسته است و با آن زندگی می‌کنند. به یاد دارند که پیامبر اکرم (ص) صحابه و شاگردانی چون طلحه و زبیر هم داشت. شمشیر زبیر بارها دل پیامبر را شاد کرد. طلحه و زبیر حتی به سرعت برخی از مدعیان یاری و شاگردی امام به محض رحلت ایشان، از ولایت رو برنگرداندند و در ماجرای سقیفه نیز در کنار ولایت قرار گرفتند و در زمان خانه‌نشینی امیر مؤمنان نیز فعالیت سیاسی گسترده‌ای برای حکومت و زعامت ایشان داشتند (تلاشی که بسیاری از امروزی‌ها نکردند)، اما پس از حکومت حضرت امیر(ع)، فوراً سهم خواستند و چون مقام ولایت سهم مخصوصی به آنها نداد، رو برگرداندند و جنگ جمل را به راه انداختند. جنگ با ولایت و خودی‌ها! عمده اشکال اصحاب سقیفه و زُبیریون به حضرت علی علیه‌السلام این بود که یاران قدیم پیامبر را آن گونه که انتظار داشتند، به بازی نمی گیرد و سهم ویژه‌ای به آنها نمی‌دهد! و می‌گفتند امثال مالک اشتر و ابوذر کسی نبودند. چرا باید یک زارع استاندار شود و ما به حاشیه رویم؟!

     از میان همه بیانات جناب محتشمی، یک جمله درست بود و آن اشاره به رمز و رازهای همزمانی نوزدهمین سالگرد رحلت امام(ره) با شهادت حضرت فاطمة‌الزهراء علیهاالسلام بود.

     کاش ایشان دقت بیشتری به «مردم سالاری» مورد نظرشان بکنند که یکی از همین رمز و رازهاست. لذا به پاره‌ای از سخنان خلیفه اول (ابوبکر) در پاسخ به فاطمه زهراء علیهاالسلام اشاره می‌کنم که اگر تا کنون مطالعه نکرده‌اند و یا شرایط و هوای نفس موجب نسیانشان شده است، یاد آوردی شود:

     - در توجیه غصب ولایت گفت: «اینک این مسلمانان حَکَم میان من و تو. این قلّاده‌ای که به گردن آویخته‌ام، آنان به گردنم انداخته‌اند»!

     -  در توجیه غصب فدک گفت: «...من این کار را به اتفاق تمامی مسلمانان به انجام رساندم و در این کار یک تنه وارد نشدم و بر رأی خود مستبدّانه عمل ننمودم! ...و آن چه تصرّف نموده‌ام به اتفاق ایشان بوده است».

     یعنی با تکیه به «مردم سالاری غیر دینی» هم ولایت را غصب کردم و هم فدک را و چون رأی مردم بوده است، آن را دارای مقبولیت و مشروعیت می‌دانم!

     و پاسخ دخت پیامبر (ص) به ادعای این نوع از مردم سالاری این آیه از قرآن بود که:‌ «أفلا یَتَدَبَّرونَ الْقرآنَ اَم علی قُلُوبٍ أَقْفالُها - آیا در قرآن نمی‌اندیشند یا بر قلب‌هایشان قفل زده شده است (تا حرف حق به آنها راه نیابد). یعنی آن چه از مردم‌سالاری از دیدگاه سقیفه‌ای بیان نمودی، خلاف قرآن است و ناشی از هوای نفس است.

     خلاصه اینکه مردم نه فدک را که پشتوانه‌ی مالی ولایت بود، فراموش کرده اند و نه قیل و قال و جنجال و جوّسازی مطبوعات زنجیره‌ای پس از دوم خرداد، مبنی بر این که چرا باید ارتش، سپاه، صدا و سیما و بنیاد مستضعفان انتصابی باشد.

     مردم مسلمان و پیرو امام و در خط رهبری، هم تکیه امام به مردم را به خاطر دارند و هم سخن امام پس از جنجال بنی صدر را که زیاد دم از «من» و «مردم» می‌زد و مدعی بود که «مردم همه با من هستند» و امام فرمود اگر همه مردم یک طرف باشند و من یک طرف، به راه خودم ادامه می‌دهم»! و تأکید نمود که مردم به خاطر اسلام با شما هستند و اگر امر واقع شود بین انتخاب من و اسلام، کدام مسلمانی من را انتخاب می کند و اگر امر واقع شود بین شما «بنی صدریون» و رسول‌الله، کدام مسلمانی شما را انتخاب می‌کنند.

     به این می‌گویند مردم سالاری دینی، که درک آن بر بسیاری مشکل و قبول آن بر بسیاری دیگر سخت است. شاید آقای محتشمی به رغم سلک روحانی و نسبت ساداتی فراموش کرده‌اند که در زمان امام حسن مجتبی علیه‌السلام اکثریت با معاویه بودند و در کربلا، اکثریت با یزید بودند و به رأی اکثریت، یعنی 30 هزار نفر در مقابل 72 نفر، سر امام حسین (ع) را بریدند! به این هم می‌گویند مردم سالاری صرف یا همان مردم سالاری غیر دینی. در هر حال لازم است که ایشان و امثالهم بدانند که دوره‌های مادرسالاری - پدر سالاری - قدرت سالاری - مردم سالاری و...، رو به اضمحلال است و زمینه برای خداسالاری - ولایت سالاری و امام زمان(ع) سالاری مساعد می‌شود. نکند حتی این قدر هم نمی‌دانند که نه تنها به هنگام ظهور بسیاری از مردم دنیا (اکثریت) مسلمان نیستند، بلکه حتی بسیاری از علمای به اصطلاح مردم سالار، ایشان را مورد سؤال قرار می‌دهند که آیا مجوزی بر مشروعیت اعمال خود داری؟! اما چه می‌شود کرد که الحمد لله آنجا دیگر خبری از اکثریت مردم سالار (به زعم آقایان) نیست و هیچ‌گونه رأی گیری به عمل نمی‌آید!

     اما در خصوص ادعای ایشان مبنی بر «مورد قبول نبودن آیة‌الله مصباح از ناحیه امام(ره) و یکی دانستن [به قول ایشان] مصباحیون، طالبان و جاهلان صدر اسلام، فقط یک جمله اظهرُ مِنَ الشمس می‌گویم که بیش از این هم ارزش پاسخ ندارد که ظاهراً ایشان نه امام را شناخته است و نه مباحث آیة‌الله مصباح یزدی را و نه طالبان را و نه جاهلان صدر اسلام را!

     جناب محتشمی آن قدر هیجان زده‌ی جوّسازی‌های خود و دیگران هستند که فراموش کرده‌اند این شورای نگهبان و نظارت استصوابی در زمان امام وضع شده است و ایشان این فقها را نصب نمودند و بارها بر ضرورت تداوم آن تأکید نمودند و بر مخالفان آن تاختند.

     ای کاش در کنار سیاسی‌کاری، فرصتی هم برای ادامه مطالعات حوزوی و یا دست‌کم تاریخی قرار می‌دادید. یا اگر عشق به حکومت و سیاست مجال نمی‌دهد، حال که گمان دارید فقط خودتان امام و انقلاب را دیده و شناخته‌اید «مِن دونِ النّاس» نه دیگر مردم، لااقل وصیت‌نامه امام(ره) را چند بار با دقت مطالعه می کردید تا دوست و دشمن را بشناسید و نگران امریکا، انگلیس، اسرائیل، ستون پنجم و... ضرورت وحدت هم باشند.

     در هر حال ایشان بدانند که مردم هم تاریخ صدر اسلام را می‌دانند و هم ماجراهای منتظری، سید مهدی هاشمی معدوم و ترورهایش را. هم همراهی با مردم‌سالاری‌های بنی‌صدریسم که منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی، باهنر و رجایی شد را به یاد دارند و هم گروه فرقان و قرائت جدید از قرآن و ترور مطهری را از یاد نبرده‌اند. همچنین وجه المصالحه قرار دادن جنگ برای قدرت سیاسی و جناحی و جریانی را که خون به دل امام کرد، فراموش نکرده‌اند!

     ایشان مدعی شدند که امضای آیت الله مصباح یزدی پای هیچ یک از بیانیه های آن زمان نیست؟! انصافاً امضای ایشان بیشتر است یا آقای محتشمی؟! مضافاً بر این چون علاقه ای به تاریخ صدر اسلام نشان دادند و تعجب کردند از اینکه تاریخ پس از 1400 سال تکرار می شود، یاد آور می شوم که پای بیانیه غدیرخم حضرت رسول اکرم(ص) را خیلی ها امضا کردند و اولین امضا کنندگان همان اولین غاصبین بودند و حتی تاریخ نشان می دهدکه بسیاری از مریدان شیطان هم از آن سنگ ها بالا رفتند و بیعت کردند و تبریک گفتند. مهم امضا کردن نیست، بلکه مهم پای امضا ایستادن و در خط ولایت باقی ماندن است و به همین خاطر بر دعای ختم به خیری این همه سفارش شده است!

     ای کاش اقای محتشمی عملکرد خود را هم مروری کند. معمار انقلاب، امام خمینی (ره)، 10 سال رهبری و زعامت انقلاب را بر عهده داشت و اکنون بیش از 19 سال است که از رحلت ایشان می گذرد و انقلاب اسلامی فراز و نشیب ها بسیاری را طی کرده و خطرات مهلکی را پشت سر گذاشته است، به راستی ایشان که اینهمه بر صحابگی خود تکیه می کنند، بفرمایند که در این 19 سال چه تاجی بر سر مسلمین زده اند؟! از سخنرانی ها و بیانیه های امضا شده ایشان رنگ و بوی حزب بازی، خط بازی، جو سازی، اهانت و هتاکی آشکارتر است یا تحقیقات علمی، موعظه مردم، شناساندن اسلام راستین، مخالفت با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی؟!

     تاریخ انقلاب با تاریخ صدر اسلام یک تفاوت اساسی هم دارد و آن این که مردم دیگر فریب «مردم سالاری غیر دینی» را نخوردند و همین جوانانی که امام از آنها یاد کرد و شما در جذبشان می‌کوشید، اجازه ندادند تا به بهانه‌ی شورا و حمایت عده معدودی غوغاسالار به نام مردم، سقیفه‌ی دیگری بر پا شود و محکم پای ولایت ایستاده‌اند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 2:19 عصر

    در پاسخ به هتاکی محتشمی پوررحیمیان: امام به آیت الله مصباح اطمینان کامل داشت
    سرویس سیاسی-
    در شرایطی که علی اکبر محتشمی پور به بهانه سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی با حمله به آیت الله مصباح یزدی وی را متهم به ضدیت با امام کرد حجت الاسلام رحیمیان عضو باسابقه دفتر امام ضمن رد این اتهام تاکید کرد امام به آقای مصباح یزدی اطمینان کامل داشت.
    محتشمی پور در خبری که اخیراً سایت وابسته به اصلاح طلبان اصفهان از وی منتشر کرده است در سخنانی در حسینیه اعظم اصفهان ضمن حملات مکرر به آیت الله مصباح یزدی در یک هتاکی بی سابقه از تفکرات این عالم دینی به فرقه مصباحیه یاد و ادعا کرد این فرقه هیچ فرقی با طالبان و جاهلان صدر اسلام ندارد!
    محتشمی پور که هر از چندگاهی شخصیت آیت الله مصباح را هدف هتاکی های خود قرار می دهد، با ابراز خشم از موسسه آموزشی-پژوهشی که تحت مدیریت آیت الله مصباح اداره می شود و تحریف دیدگاههای وی ادعا کرد: «فردی مطرح می کند که این جمهوریت که امام از آن دم می زند، براساس مقتضیات قبل از انقلاب مطرح شده است وگرنه رای مردم ملاک نیست و در اسلام جمهوری نداریم، یعنی این آقا که در راس فرقه مصباحیه قرار گرفته است، به دنبال ریشه کن کردن افکار امام است. متاسفانه امروز افرادی که مسائل اولیه اسلام را درک نکرده اند، ایدئولوگ یک جریان تندرو شده اند و هیچ تفاوتی بین فرقه مصباحیه و طالبان و جاهلان صدراسلام وجود ندارد و افرادی که هیچ اهمیتی برای مردم، ملت ایران و جوانانی که به عنوان یک رکن از ارکان انقلاب برای امام مطرح بودند، قائل نیستند، از افکار امام پیروی نمی کنند.»
    ادعای مزبور در حالی علیه آیت الله مصباح ابراز می شود که موسسه تحت مدیریت وی در قم به عنوان یکی از کانون های اصلی تربیت طلاب فاضل و مدافع خط مبارک حضرت امام(ره) برای پاسخ به شبهات روز فعالیت می کند و بر همین اساس، استقبال گسترده ای از دانش آموختگان این موسسه در محافل علمی و دانشگاهی می شود.
    به نظر می رسد فحاشی های مکرر مدعیان اصلاح طلبی به آیت الله مصباح یزدی بیشتر ناشی از ضعف بنیه علمی آنها و ناتوانی از پاسخگویی به مباحث چالشی و عالمانه آیت الله مصباح است که همین مباحث عالمانه ایشان بی اساس بودن جریان مدعی اصلاح طلبی را در سال های گذشته بر همگان آشکار ساخت. از سویی علماء بزرگی مانند علامه طباطبایی و رهبرمعظم انقلاب جملات کم نظیری درخصوص آیت الله مصباح مطرح کرده اند.
    رهبرانقلاب درباره ایشان می فرمایند: «بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت دارم. اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر (آیت الله مصباح) خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر کرده است».
    از سوی دیگر متهم کردن آیت الله مصباح یزدی به عدم پیروی از امام راحل در حالی مطرح می شود که یک عضو با سابقه دفتر امام در گفت وگویی با رد اتهامات مذکور تأکید کرد: امام خمینی به آقای مصباح یزدی اطمینان کامل داشت.
    حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان عضو دفتر امام (ره) که از نجف تا آخرین لحظات حیات مبارک امام راحل به این عضویت مفتخر بوده در گفت وگو با رجانیوز با اشاره به حساسیت و تحفظ فوق العاده امام(ره) در خصوص پرداخت وجوهات به مراکز علمی و فرهنگی تأکید کرد: «تا آنجا که به یاد دارم، مؤسسه تحت مدیریت آیت الله مصباح تنها موردی بود که امام علاوه بر شهریه عمومی که برای طلاب پرداخت می شد، هزینه و بودجه مؤسسه را هر ماه طی صدور چکی به نام آقای مصباح پرداخت می کردند که این مطلب حکایت از اطمینان کامل امام به عملکرد علمی و سیستم آموزشی آقای مصباح داشت. نسل انقلاب هیچگاه مناظرات آقای مصباح با سران و اندیشمندان کمونیست و مارکسیست و تفوق و قدرت علمی ایشان را که اوایل پیروزی انقلاب از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شد، فراموش نخواهد کرد. تبحر و تسلط کم نظیر آیت الله مصباح در تمام معارف و علوم اسلامی از ایشان شخصیتی ساخته که رهبر انقلاب، ایشان را پرکننده جای خالی علامه طباطبایی و شهید مطهری دانستند. عمده آثار و کتابهای علمی آقای مصباح تبیین ناب اسلام ناب و تفکر امام است، به گونه ای که مباحثی از قبیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه در آثار ایشان درخشش خاصی دارد و این از عجایب روزگار ما است که شخصیتی را که در عمده آثارش اصول خط امام از قبیل عدم جدایی دین از سیاست و ولایت فقیه موج می زند، متهم به ارتباط با جریان منحرفی می کنند که نماد جدایی دین از سیاست است.»
    گفتنی است محتشمی پور چندی قبل نیز تلاش کرد با تحریف نظر صریح حضرت امام(ره) درباره گروهک نهضت آزادی، این گروه را تطهیر کند که خوشبختانه نظر مکتوب حضرت امام درباره عدم صلاحیت نهضت آزادی و وابستگی آن به آمریکا، تلاش محتشمی پور و دوستان هم حزبی او را نقش بر آب کرد. نگاهی به موارد تحریف نظرات امام(ره) از سوی محتشمی پور و سایر مدعیان اصلاحات به وضوح نشان می دهد که این جریان استحاله شده بیشترین تلاش خود را روی ترویج سکولاریسم و جدایی دین از سیاست متمرکز کرده اند و عصبانیت آنها از دانشمندانی نظیر آیت الله مصباح یزدی به خاطر مخالفت عالمانه و افشاگرانه ایشان علیه گروههای منحرفی مانند انجمن حجتیه و نهضت آزادی و مخصوصاً مباحث مستند آیت الله مصباح علیه جریانات آمریکایی هم پیمان مدعیان اصلاحات است.
       منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 87/3/19::: ساعت 9:15 عصر

    مراسم، نوزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)
     
    ملت قدر شناس ایران امروز مراسم، نوزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) را
    به عرصه تجلی وفاداری ملی به آرمان های امام و انقلاب تبدیل کرد
    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشور مردم در حرم مطهر امام خمینی تأکید کردند: انقلاب اسلامی، به فرموده امام راحل عظیم الشأن متعلق به همه قشرها و نسل های حال و آینده ایران است و این ملت بزرگ، این امانت سنگین الهی را در پرتو عمل به وصیتنامه راهگشای امام خمینی، حفظ «شعارها، جهت گیری ها، ارزش ها و مبانی» انقلاب و در سایه پیشرفت و نوآوری و تعالی، حفاظت خواهد کرد.


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 87/3/15::: ساعت 10:36 عصر

      پاسداشت بیستمین سال رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
    خورشید در حجاب معاصرت

     گروه سیاسی: آنها که از نزدیک دستی بر آتش تاریخ دارند، از یک بیماری شایع به نام «حجاب معاصرت» در میان راویان و تحلیل گران تاریخ سخن می گویند. چه بسیار تاریخ دانان و تاریخ نویسانی که در پرده و حجاب معاصرت، از ضبط و تحلیل مهمترین وقایع تاریخی هم عصر خود غفلت ورزیده اند اما رنج ها و مشقت های طاقت فرسایی را برای ضبط و روایت برهه هایی دور از یک دوره تاریخی را متحمل شده اند که از ارزش و اعتبار چندانی برخوردار نبوده است.

     این بیماری، در عصر حاضر به تجربه در آمده و نه تنها گریبان اهل تاریخ، که اهل سیاست، فرهنگ، هنر، دانشگاهها، حوزه های علمیه، عالمان دینی، رجال مذهبی واصحاب رسانه را نیز در برگرفته است. این روزها درحالی بیستمین سال انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبر و سکاندار نظام اسلامی فرا روی داریم که در کمتر برگه تقویم و یا رسانه و مطبوعه ای، از این انتخاب هوشمندانه و سرنوشت ساز نام و یادی به میان می آید. شاید از آن روست که اهل شعر و ادب و غزل می گویند هر چه ذوق هنری است، در توصیف و استعاره و کنایه و تشبیهی است که از هلال و بدر و محاق و مهتاب و گیسوی شب و کمان ابروست و کمتر سخن از خورشید و آفتابی به میان رفته که جهان در پرتو نور آن تجلی یافته است.   ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 87/3/14::: ساعت 6:0 عصر

      حمله تندروهای عراقی به آیت الله سیستانی:
    تاوان فتاوای ضداشغالگری و عدم موافقت با توافقنامه امنیتی

     یکی از پایگاه های اینترنتی وابسته به محافل تندروی عراقی در جهت شیعه ستیزی اتهام های بی اساسی علیه آیت الله سیستانی مطرح کرد.

     به گزارش رجانیوز، پایگاه اینترنتی "کتابات" در پی فتاوای اخیر آیت الله سیستانی علیه اشغالگران عراق با دستپاچگی ادعا کرد: آیت الله سیستانی با دستگاه اطلاعاتی ایران درباره تشکیل فراکسیون سیاسی مستقل برای فریب عراقی ها موافقت کرده است.

     "خضیر طاهر" نویسنده این گزارش در ادامه با توهین به مرجعیت شیعه تشکیل این فراکسیون را به منظور فریب عراقی ها و دزدیدن آراء آنها در انتخابات شوراهای استان ها و انتخابات پارلمانی آتی دانست.

     کتابات در ادامه مدعی شد: هر کس تصور می کند (آیت الله) سیستانی روحانی بی طرف و خواهان خیر و مصلحت عراق است، در اشتباه است بلکه وی مردی با تابعیت ایران و هوادار آن کشور و ابزار ایران در عراق است.

     بنا بر این گزارش، حمله کم سابقه تندروها به آیت الله سیستانی با بکار بردن عبارات سخیف در حالی در برخی سایت های اینترنتی عراقی آغاز شده که منابع آگاه دلیل اصلی آن را فتاوای اخیر این مرجع تقلید علیه اشغالگران عراق و عدم موافقت با امضاء توافقنامه ننگین امنیتی بغداد- واشنگتن ارزیابی می کنند.  منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 87/3/12::: ساعت 11:30 عصر

      دبیر سیاسی هفته نامه پرتو در گفتگو با رجانیوز:
    تشنج و زدوخورد مربوط به جلسه الهه کولایی بود

     دبیر سیاسی نشریه پرتوسخن خبر سایت منتسب به مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت مبنی بر ایجاد تشنج در جلسه سخنرانی وی در دانشگاه شیراز را تکذیب کرد و گفت: در این جلسه مشکل خاصی پیش نیامد بلکه در برنامه هفته قبل این دانشگاه که با حضور خانم الهه کولایی برگزار شده بود میان دانشجویان زدوخورد در گرفته بود.

     قاسم روانبخش در گفتگو با رجانیوز توضیح داد: جامعه اسلامی دانشجویان شیراز جلسه ای با عنوان "نقد عملکرد دولت نهم از ابتدا تاکنون" برگزار و از بنده نیز برای شرکت در این جلسه دعوت کرد.

     عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به استقبال دانشجویان از این جلسه اظهار داشت: این جلسه چهار ساعته به یک تریبون آزاد دانشجویی به تمام معنا تبدیل شد. پیش از برنامه بنا بود حدود 20 دقیقه به سخنرانی اختصاص داشته باشد و سپس جلسه با پرسش و پاسخ ادامه یابد. به طوری که ابتدا پرسش ها به صورت شفاهی و سپس کتبی مطرح شوند که البته وضعیت جلسه مجال پرسش کتبی را نداد و دانشجویان با آزادی کامل به اظهارنظر پرداختند.

     روانبخش با اشاره به اینکه حدود 30 نفر در طول مراسم به انحاء مختلف درصدد اختلال در روند جلسه بودند، افزود: از ابتدا معلوم بود که عده ای می خواهند جلسه را متشنج کنند اما پس از گذشت 2 ساعت از جلسه تصمیم گرفتند تا از جلسه خارج شوند که بنده هم به دانشجویان گفتم راه را برای خارج شدن آنها بازکنند.

     وی با بیان اینکه حاضران این افراد را همراهی نکردند، ادامه داد: این افراد پس از آنکه متوجه شدند دانشجویان از عملکردشان استقبال نمی کنند، پس از گذشت دقایقی تک تک به سالن بازگشتند و نه تنها تا آخر جلسه هم حاضر بودند بلکه برخی از آنها پشت تریبون آمده و سخنرانی کردند.

     وی با اشاره به تریبون کاملاً آزاد دانشجویی در این جلسه اضافه کرد: در این جلسه هرکس می خواست اظهار نظری کند، ثبت نام و صحبت می کرد. گاهی هم برخی افراد خارج از فهرست نظرات خود را مطرح می کردند.

     روانبخش با اشاره به مواردی از مباحث مطرح شده در این مراسم خاطر نشان کرد: از جمله سؤالات دانشجویان مقایسه تغییر و تحولات در دولت های هشتم و نهم بود که بنده این موضوع را از افتخارات دولت نهم دانسته و برای آن استدلال کردم.

     وی با بیان اینکه در دولت گذشته، انتقادهای فراوان و مستندی توسط مقامات عالی رتبه و حوزوی به مهاجرانی وزیر ارشاد انجام شده بود، ادامه داد: در نهایت آقای خاتمی گفت اگر او استعفا دهد من هم استعفا می دهم!

     روانبخش افزود: در این جلسه به برخی مسائل اخلاقی مهاجرانی اشاره کردم که همین جمع 30 نفره فریاد زند: "زارعی، زارعی" که در پاسخ گفتم بنده از رئیس محترم قوه قضاییه می خواهم که اگر برای وی چنین جرمی ثابت شده او را به اشد مجازات برسانند.

     وی در ادامه گفت: هفته گذشته در جلسه ای که با حضور خانم الهه کولایی ترتیب داده شده بود، یکی از دانشجویان را به خاطر سؤال مورد ضرب و شتم قرار دارند اما در جلسه ما، خود دانشجویان اذعان داشتند که چنین جلسه ای که هرکس هر حرفی داشت، بزند، در این دانشگاه بی سابقه بوده است.

     وی با بیان اینکه جلسه تا نماز طول کشید و هیچ درگیری هم در آن به وجود نیامد، گفت: در پایان جلسه برخی دوستان توصیه کردند که از درب جایگاه خارج شوم که بنده این توصیه را نپذیرفتم و در بین دانشجویان و در حالی که به سؤالات آنها پاسخ می دادم، از جلسه خارج شدم و هیچ مشکل خاصی هم به وجود نیآمد.

     در همین رابطه سعیدی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز در گفتگو با رجانیوز با بیان اینکه هیچ درگیری و تشنج در این مراسم صورت نگرفت، افزود: تعدادی از افرادی که قصد داشتند به طور سازماندهی شده جلسه را به تشنج بکشند که با صبر و حوصله ای که آقای روانبخش به خرج داد، به نتیجه دلخواه خود نرسیدند.

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/3/11::: ساعت 11:57 عصر

    محمدرضا خاتمی: امام را باید نقد کنیم!!
    ماهنامه رویش که از سوی یکی از مجریان مشهور صداوسیما منتشر می شود در شماره این ماه خود با محمدرضا خاتمی-دبیرکل سابق حزب افراطی مشارکت-و همسرش زهرا اشراقی گفت وگو کرده است. در این گفت وگو خاتمی به ضرورت انتقاد از مواضع امام راحل(ره)(!) اشاره کرد و اظهار داشت:
    «وقتی مطالب امام(ره) را بررسی می کنیم، چیزهایی به سود و چیزهایی هم به ضرر ما است.
    متاسفانه ما امام(ره) را به یک شخصیت دست نیافتنی تبدیل کردیم که حتی بحث در مورد ایده ها و افکارشان، امروز مجاز شمرده نمی شود. ممکن است چند سال دیگر خیلی دیر شده باشد.
    بحث نقادی امام(ره) باید طرح شود تا دیدگاه های اصلی ایشان مشخص شود. ما که امام(ره) را معصوم نمی دانیم. امکان دارد که ایشان هم در دوره ای کمی و کاستی داشته باشند.
    افکار امام(ره) از قبل از انقلاب تا بعد از انقلاب خیلی تغییر کرد.»
    در ادامه این گفت وگو زهرا اشراقی همسر محمدرضا خاتمی نیز ضمن ارائه تبیینی بدیع! از مفهوم «انقلاب» و «اعتدال» اظهار داشت: «به نظر من وقتی در ایران انقلاب شد. یعنی همه ما تندرو هستیم. اصلاً انقلاب یعنی تندروی، هرکسی خودش را انقلابی بداند. تندروست و هرکسی هم که به تندروی، تغییرات و اصلاحات اعتقاد نداشته باشد به معنی اعتدال است که در کشور ما هیچ معنایی ندارد. اعتدال یعنی سکوت محض و بی تفاوتی نسبت به همه چیز»(!)
    زهرا اشراقی سپس به موضوع کاندیداتوری احتمالی حجت الاسلام مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری آتی به عنوان نماد مقابله با تندروی در جبهه اصلاحات اشاره کرده است.
    «فکر نمی کنم آقای کروبی رای بیاورند. ببینید یک سری افراد هستند که رای نمی دهند که به اصطلاح به آن ها رای های خاموش می گوییم. آن ها منتظر انگیزه ای برای رای دادن هستند و آقای کروبی آن انگیزه را ایجاد نمی کنند.»
    در ادامه این گفت وگو محمدرضا خاتمی به موضوع حجاب زنان در جامعه اسلامی پرداخته و با اعلام این ادعای عجیب که زنان بدحجاب به دلیل ابراز مخالفت با نظام جمهوری اسلامی از پوشش مناسب دوری می کنند(!) مدعی شد:
    « من نمی دانم بدحجابی و یا خوش حجابی به چه چیزی گفته می شود. اما من اصولا پدیده بدحجابی را یک پدیده سیاسی می دانم نه اجتماعی. یعنی کسانی که ما آن ها را بدحجاب می نامیم به نوعی با این کار اعتراض خودشان را نشان می دهند.»(!)
    زهرا اشراقی هم در چارچوب اندیشه های همسرش تاکید کرد:
    «این حجابی که الان وجود دارد، نیست. وقتی می گویند خانم ها بدحجاب، من نمی دانم حد بدحجابی کجاست.
    حجابی که در ادارات و خیابان می بینیم حجابی نیست که اسلام و دین گفته، بنابراین هیچ شاخصه ای وجود ندارد و اگر به کسی بگوییم بدحجابی را تعریف کن ، نمی تواند.»
    زهرا اشراقی سپس نقل قول عجیبی را درخصوص حجاب به حضرت امام خمینی(ره) منتسب نمود که مطابق رویه معمول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در برابر انتسابات اصلاح طلبان به امام راحل(ره)، موسسه مذکور تاکنون مشی سکوت را در مقابل آن برگزیده است! زهرا اشراقی ادعا کرد:
    «حرفی که آقا ]امام خمینی(ره)[ به من زدند دقیقاً این بود:
    «همین اندازه که حتی زن های شمال تهران پذیرفته اند یک روسری کوچک را روی سرشان بیندازند باید خدا را شکر کنیم و خیلی هم ممنون هستیم، ما بیشتر از این انتظار نداریم.»(!)  

     منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 87/3/7::: ساعت 6:8 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 28
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779246

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<