سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این قرآن، ریسمان خدا و نور روشن گر ودرمانی سودبخش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اصولگرا

جواز اقتدای مردان به زنان در نماز جماعت!

 روزنامه سکولار الشرق الاوسط چاپ لندن مدعی شد، آیت الله صانعی یکی از روحانیون حوزه علمیه قم که به مرجع تقلید زنان(!) معروف است، فتوایی صادر کرده که بر مبنای آن، زنان می توانند امامت مردان در نماز جماعت را بر عهده داشته باشند!

 شنیده های خبرنگار رجانیوز حاکی است، دفتر شیخ یوسف صانعی نیز صدور این فتوای عجیب را تایید کرده است. این در حالیست که صدور این فتوا در میان علمای طراز اول شیعه و اهل سنت بی سابقه می باشد.

 گفتنی است چندی پیش یک زن آمریکایی که خود را پیامبر جدید اسلام معرفی کرده بود اعلام کرد که زنها نیز می توانند امام جماعت نمازهای مردان باشند. این زن مدعی پیامبری بنابر فتوای خود نمازهایی به امامت خود برگزار کرد که بلافاصله با پوشش خبری گسترده رسانه های صهیونیستی و آمریکایی همراه و تصاویر آن به سراسر دنیا مخابره شد.

 الشرق الاوسط شگفت زده از اظهار نظر آقای صانعی، در ادامه گزارش خود سعی نموده با استناد به برخی دیگر از اظهار نظرها و فتاوای این روحانی مستقر در قم، مبانی غربی حقوق بشر را شرعی! جلوه دهد 

 در ادامه این گزارش روزنامه الشرق الاوسط، به نقل از آقای صانعی آمده است: چگونه می توان گفت زنی که ارزشش به قدر مرد است، خون بهای او نصف مرد باشد؟ چگونه می توان گفت اگر مردی زنی را بکشد، مرد را نمی کشند، مگر این که مقداری از خون بهای او را به طرفداران مرد بدهند، اما اگر زنی مردی را بکشد بلافاصله او را می باید قصاص کرد!

 صانعی در درس خارج فقه خود و در باب دیه، از میان 15 روایت وارده، 10 روایت را دارای سند معتبر و صحیح دانسته اما علیرغم اینکه تمامی این 10 روایت به تفاوت دیه زن و مرد تصریح دارند، با استناد به عدالت خداوند و عقل این روایات را رد می کند.

 نظرات کاربران
البته در این که پتانسیل بالایی در ما خانومها وجود داره که لازمه ازش استفاده بشه شکی نیست! اما کاش آقای صانعی قبل از دادن این فتوا از بانوان صالحه ما میپرسیدن آیا شما راغب هستید و در شان خودتون میدونید یا لزومی میبینید که امامت نماز جماعت مردان رو به عهده بگیرید یا نه !!! ...ولی مرحبا ! به این میگن رعایت دموکراسی و حقوق بشر در انجام فرایض الهی !!
هیچگاه فقه شیعه اینچنین دستخوش هوا و هوسها نبوده است. حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرامه حرامه الی یوم القیامه
بشارت بده بر آنان که حرف ها را می شنوند و بهترینش را بر میگزینند. موضوع اقامه نماز جماعت بدون جداسازی زن و مرد و همچنین امامت زنان در نماز جماعت چند سال هست که در آمریکا و ترکیه در محافل روشنفکری اسلامی و طرفداران اسلام منهای سنت مورد بحث محافل اسلامی هست. توجه داشته باشیم که در موج نوین بیداری اسلامی عموم اجوانان و افراد تنها با مطالعه قرآن به اسلام مدرن قرآنی میگروند و هیچگونه گرایشی به سایر منابع گوناگون مذهبی و خرافی در اسلام سنتی و فرقه ای ندارند.
چرا مراجع تقلید و حوزه های علمیه در برابر ا ین نظرات غیر ما انزل الله این شیخ پیر ساکت نشسته اند؟ آیا این نظرات خطرناک تر است یا فیلم مارمولک؟ چرا در برابر نامه رییس جمهور برای ورزشگاه زنان آن همه جنجال به پا شد آن وقت در برابر این نظرات عجیب همه ساکتند؟
فقه پویای شیعه مخالفتی با عقل نداشته و ندارد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 85/12/29::: ساعت 8:32 عصر

      حاشیه هایی خواندنی ازسفر رئیس جمهور به یزد

    ... عید نوروز نزدیک شده بود و به فراخور آن به زادگاهم یعنی استان یزد برگشتم .
    گرد راه از تن نزدوده بودم که رسانه ها اعلام کردند فردا احمدی نژاد به یزد می آید. خوشحال شدم ، از اینکه سفر استانی هیئت دولت را نزدیک می دیدم.

     صبح چهارشنبه که دکتر احمدی نژاد به یزد رسید از فرودگاه به سمت استادیوم شهید نصیری حرکت کرد. استقبال خوبی نبود چون اساسا استادیوم دور از شهر یزد و در مسیر جاده یزد به تفت قرار دارد و عدم اطلاع رسانی به موقع و صحیح و سفر ناگهانی هیئت دولت نیز مزید بر علت شد تا خالی بودن نیمی از این ورزشگاه خود نمایی کند ، البته مثل همیشه ماهی گرفتن از آب گل آلود وظیفه بعضی ها شده بود که اینگونه القاء کنند که " مردم یزد از دولت بریده اند: همان یزدی که دکتر احمدی نژاد پس از قم و اصفهان بیشترین رای را (البته به نسبت جمعیت ) در آنجا آورد .اما استقبال پرشور مردم سایر شهرستانها تمام این نقشه ها را نقش بر آب کرد.

                   
    در استادیوم شهید نصیری دکتر احمدی نژاد درباره یزد گفت:« من یزد را بیشتر از سایر استانها دوست دارم.»
    عصر همان روز دکتر احمدی نژاد با ایثارگران و خانواده های شهدا دیدار کرد و نمونه های بسیار جالب و متنوعی از ابراز علاقه شدید دولت و ملت کشورهای مختلف نسبت به ایران را ذکر کرد. سخن دکتر احمدی نژاد وقتی به خدمات رسانی بنیاد به خانواده شهدا و ایثارگران رسید همهمه سالن را فرا گرفت و چند نفری به میان صحبتهای رئیس جمهور پریدند و از استاندار و رئیس بنیاد شهید استان و رئیس کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گله گی کردند. آن هم با فریاد !

                         
    با یکی از وزراء که صحبت میکردم میگفت: این وضعیت در تمام سفرهای استانی دولت بوجود آمده و این بندگان خدا هم حق دارند. چون به درستی به آنها نمی رسند.
    دکتر احمدی نژاد با شکیبایی خاصی به آنها پاسخ می گفت و در آخر مراسم روی آنان را بوسید و از آنان دلجویی کرد و استاندار را موظف به رسیدگی به این امر ساخت.
      نکته جالبی که در این بین مشهود بود هجوم عکاسان در موقع بروز این اعتراضات به سمت فرد معترض بود که پیاپی از او عکس می گرفتند !

    به نظر می رسید این جلسه برای رئیس جمهور خیلی مهمتر از سایر جلسات باشد چون نامه ها را شخصاٌ تحویل می گرفت و در پایان مراسم در میان فشار انبوه خانواده شهدا و ایثارگران به حرف تک تک آنها با صبر و حوصله گوش میداد. ضمناٌ سخنرانی دکتر احمدی نژاد در این مراسم بسیار پر شور هیجان تر از سایر مراسم ها بود.
    در آن روز قرار بود رئیس جمهور به بافق و خاتم هم سفر کند ولی طوفانهای شدید مانع از تحقق این امر شد و باعث گردید وی برای حضور در این شهرها یک روز بیشتر در یزد بماند.
    جلسه بعدی که با تاخیر هم آغاز شد دیدار با نخبگان یزد بود.
    مجری جلسه پیرمرد شاعری بود که قبل از صدا زدن هر یک از نخبگان در نظر گرفته شده برای سخنرانی بیتی شعر از خود یا سایر شعرا را می خواند.

    نخبگانی که قرار بود سخنرانی کنند یک به یک پشت تریبون آمدند؛ دکتر شایق سخنران بسیار محبوب و حافظ کل قرآن و استاد دانشگاه اولین سخنران جلسه بود که با یادآوری این جمله امیرالمومنین (ع) که فرمود : " عدالت در توصیف بسیار آسان لیکن در عمل بسیار سخت است" از دولت خواست نهایت سعی خود را بکند تا هر کسی در جای خود قرار بگیرد تا امور کشور به جلو برود.

    دکتر فنایی خواستار توجه بیشتر به صنعت شد ، دکتر افلاطونیان پیشنهاد ایجاد قطب پزشکی در یزد را داد.
    نماینده زرتشتی ها (آقای مهربان) هم صحبت کرد و گفت یزد 5000 زرتشتی دارد که سالهاست با مسالمت و صمیمیت با یزدیهای مسلمان زندگی می کنند و تا بحال مدارس زیادی مانند مدرسه مارکار و نیز بیمارستانهای متعددی مثل بیمارستان بهمن و نیز بیمارستان گودزر را ساخته اند.

    آخرین سخنران هم پیرمردی کشاورز به نام آسایش زارچی بود که فضای سنگین جلسه را شکست و با لحنی عوامانه مطالب بسیار جالب و مهمی را گوشزد کرد.می گفت این بادهای سرخ و سیاهی که امروز مانع از سفر رئیس جمهور به چند شهرستان شد چند برابرش را ما سالها تحمل میکردیم اما امروز با کمک مسئولین این باد و خاکها بسیار کم شده است. پیر مرد در جایی دیگر از سخنانش که متاسفانه توسط صدا و سیما (چه در یزد و چه در مرکز) سانسور شد گفت : من معتقدم 3 نفر بخوبی این مملکت و انقلاب را شناخته اند ؛ یکی اش امام خمینی (ره) بود . دیگری مقام معظم رهبری و سومی هم شما بودید. چون شعار «ما می توانیم .» شما را به عینه خودم احساس کردم و توانستم با 3 کیلو چوب انار 40 کیلو انار برداشت کنم ! که در این هنگام تشویق حضار که اکثراٌ هم دکتر و مهندس بودند فضای سالن را پر کرد .

    بعد از اتمام حرفهای پیرمرد ، مجری از رئیس جمهور تقاضا کرد تا سخنرانی خود را آغاز کند اما به محض بلند شدن رئیس جمهور چند جوان که در کنار هم نشسته بودند از جا برخاستند و فریاد زدند « آقای رئیس جمهور ما هم حرف داریم » که وقتی رئیس جمهور متوجه این فریادها شد آنها را به پشت تریبون دعوت کرد.

    یکی از آن چند جوان پشت تریبون آمد و گفت :« من متاسفم که جامعه 50000 نفری دانشجویان نماینده ای برای سخنرانی ندارد ولی 5000 تا زرتشتی نماینده برای سخنرانی دارد.»
    حرف آن دانشجوی افراطی واکنش حضار را بر انگیخت و جمعی از زرتشتیان جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند که با تلاش رئیس حوزه علمیه خواهران یزد آنها بازگشتند.

    دانشجوی مزبور در حالی این حرف را می زد که یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد یزد به عنوان نماینده دانشجویان و نخبگان جوان صحبت کرده بود.
    وی ادامه داد : آقای رئیس جمهور کاش به یزد نیامده بودید چون همه خیابانها در این چند روزه آسفالت و خط کشی شده اند و این را ما نمی خواهیم . از قضاء رئیس شورای شهر یکی از شهرستانها در کنارم نشسته بود و به من گفت : خدا لعنت کند دروغ گو را ، ما از ترس همین تهمت ها 2 ماه است که آسفالت کاری را تعطیل کرده ایم ؛ به حدی که داد مردم هم درآمده.

     بعد از حرفهای تند و نامعقول آن دانشجو رئیس جمهور به روی سن آمد و از یزد و علمایش بسیار تمجید کرد. یکی از نکات جالبی که دکتر احمدی نژاد به آن اشاره کرد آن بود که می گفت : من هر وقت می خواهم برای دانشجویانم مهندسی را تعریف کنم می گویم مهندس کسی است که او را در بیابانی رها کنند و او به هر طریقی بیابان را آباد کند و یزد و یزدی ها نمونه ای از این تعریف هستند ، یزدیها کویر برهوتی را تبدیل به گلستان نموده اند.
    دکتر احمدی نژاد در آنجا به دانشگاه آزاد هم اشاره هایی داشت و گفت : پرداختن ما به دانشگاه آزاد منجر به آن شد که افرادی که منافعشان در خطر بود در جاهای دیگر ضربه های شدیدی به ما وارد کردند.

    جلسه آن شب ساعت 35/11 به پایان رسید.
    بعد از جلسه انتظار شام را می کشیدیم که پس از مدتی متوجه شدیم این انتظار توهمی بیش نیست!
    فردای آن روز را رئیس جمهور به شهرهای اردکان ،میبد ، صدوق ،تفت و بافق سفر کرد.
                         
    یکی از چیزهایی که در این  شهرستانها مشهد بود ، دستنوشته هایی  بود که در دستان مردم قرار داشت ، بعضاٌ جملات بسیار زیبایی بر روی مقواها نقش بسته بود.

    = برای آفرینش یک نهال عدالت دل هزاران طلحه و زبیر را باید شکست.
    = احمدی نژاد : I love you !
    = آفتابگردان ولایت باشیم نه آفتابه گردان ابلیس
    = چه کسی می خواهد من وتو ما نشویم؟ خدا عقلش دهد !
    - چادرملو(یکی از معادن شهرستان بافق که اخیرا به شهرستان اردکان(زادگاه خاتمی) الحاق شده) حق مسلم ماست !
    = پیش از تو هیچ رودی را نمی شناختیم که در کویر هم جاری شود

                         
    در شهرستان میبد پلا کارد بزرگی در ابعاد 3 متر در 5 متر زیر پروژکتور ورزشگاه شهید چمران نصب شده بود که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کرد .
    روی آن نوشته شده بود :
    « آقای دکتر ! برای نابودی فقر و فساد و تبعیض فقط 871 روز باقیست.»
    مردی از شهر تبریز آمده بود تا مشکل خود را با رئیس جمهور مطرح سازد.

    در هریک از شهرستانهای استان رئیس جمهور قول افتتاح حداقل 2 سالن ورزشی را به جوانان آن شهرستان می داد که مورد تشویق جوانان اعم از دختر و پسر قرار می گرفت.
    در جلسه هیئت دولت 110 مصوبه برای آبادانی یزد تصویب شد که دل مردم و مدیران را بسیارشاد نمود. خیلی از اعتبارات قبل از خروج  دولت از استان در حساب دستگاههای مربوطه بود.

    لغو موقت سفر احمدی نژاد به خاتم که علت آن بدی آب و هوا بود این گمان را بین مردم شهرستان خاتم تقویت کرد که رئیس جمهور به خاتم نخواهد رفت که این امر با اعتراض برخی مواجه شد که منجر به شکسته شدن شیشه چند بانک شد.
    با عموم مردم که راجع به احمدی نژاد حرف می زدم از خستگی نا پذیری او صحبت می کردند،

    برای روشن شدن این مطلب برنامه یک روز ا زسفر او را با هم مرور می کنیم :
    پنج شنبه :
    دیدار با علما و روحانیون یزد ، دیدار با مردم شهرستان اردکان ،دیدار با مردم شهرستان میبد ، دیدار با مردم شهرستان صدوق ، دیدار با مردم شهرستان بافق ، برگزاری جلسه هیئت دولت ، برگزاری جلسه با مدیرا ن استانها و چند جلسه رسمی و غیر رسمی دیگر.

    دکتر احمدی نژاد و هیئت وزیران ساعت 2.5 شب کارها را رها کردند و خوابیدند و ساعت 4.5 برای قامه نماز و ادامه کارها از خواب بر می خواستند یعنی در مجموع 2 ساعت خواب در شبانه روز!
    با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که حرف می زدم متوجه شدم وی به شدت نسبت به سلامتی رئیس جمهور وهیئت دولت با این روند و فشار کاری وحجم پرواز ها (سفر با هلیکوپتر بسیار طاقت فرساست و موجب خستگی  شدید می شود) ابراز نگرانی می کرد.
    یکی دیگر از مدیران استانی می گفت : اینها دوپینگ کرده اند! و الا ما که بریدیم!!

    این چند روزی که دکتر احمدی نژاد در جمع مردم استان یزد حضور داشت مردم این دیار تلاش و دوندگی زیاد این دولت رابه عینه دیدند و ارادت زیادشان به دولت بیشتر شد.
    افرادی را می شناختم که از بابت گرانی ها از دولت رنجیده خاطر بودند ولی با ملاحظه این حجم از سعی و کوشش تمام گلگی های قبلی خود را فراموش می کردند.
    در این مدت وزراء هم در شهرستانهای مختلف استان بی هیچ تشریفاتی رفت و آمد داشتند.

    دم در مساجد یکی از شهرستانها ایستاده بودم که متوجه شدم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند متر آن طرف تر و جلوی خانه امام جمعه شهرستان از اتومبیلش پیاده شد .باتفاق بچه های هیئت به سمت خانه امام جمعه رفتیم و خیلی راحت و بی هیچ بازرسی وارد خانه شدیم و 15 دقیقه ای با وزیر راجع به مسائل مختلف فرهنگی شهرستان صحبت نمو دیم و صفارهرندی هم با سعه صدر به تمام آنها پاسخ گفت.

    از رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد شنیدم که بعلت خرابی هوا پروازی که قرار بود وزیر بهداشت با آن به  تهران برود لغوشد و وزیر تصمیم گرفت زمینی مسیر را طی کند. هر چه اصرار کردم با پرواز بعدی برود و راه زمینی خطرناک است نپذیرفت. در طول مسیر تا  مسافت محدودی را با او بودم و مرتب از مشکلات بهداشت و درمان استان می گفتم اما وزیر در این بین مرتب با تسبیحش ذکر می گفت.

    یکی از مدیران استانی می گفت : جلسه هیئت دولت که تمام شد رئیس جمهور همراه با هیئت وزیران و مدیران استان شام را صرف کرد. آن هم ساعت 1 نیمه شب! شام هم جوجه کباب بود. او تعریف می کند که خدا شاهد است سال 1373 که هاشمی رفسنجانی به یزد آمد سفره ای برای عموم مردم در محل استانداری انداختند که فقط سه نوع سالاد در آن سفره مشهود بود از شرح کباب و جوجه کبابها وباقی قضایا بگذریم.

    به هر صورت همه فکر می کردیم احمدی نژاد پس از اتمام سفر 7-8 ساعتی را خواهد خوابید اما با کمال تعجب دیدیم که بعد از یزد احمدی نژاد سر کو چکی هم به مشهد زد وبه زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) رفت و در همانجا با نخست وزیر سوریه هم دیدار کرد!

    حالا دیگر همه اعم از موافق و مخالف می گفتند:
    عجب جونی داره این مرد!

     منبع: وبلاگ خاکریزیسم!



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 85/12/29::: ساعت 8:21 عصر

    پاسخ به نامه یک مادر آمریکایی

    1385/12/26

    آقای رییس جمهور؛
    به عنوان مادری که بوش پسرش را به زور به عراق برد و او را برای همیشه از من گرفت برای شما نامه می نویسم.
    شاید شما ندانید اما بسیاری از مردم آمریکا از بوش دل خوشی ندارند و او را یک (...) می دانند. ما او را رییس جمهور خود نمی دانیم؛ او با تقلب توانست وارد کاخ سفید شود و قانونی نیست. حتی بسیاری از مادرانی که فرزندانشان به عراق اعزام نشده اند هم با من هم عقیده اند وآنها هم بوش را یک (...) می دانند.
    آقای رییس جمهور ما همانقدر از جنگ بیزاریم که از بوش و دار و دسته اش. خواستم به شما اطلاع دهم که اگر قصد دارید به آمریکا حمله کنید، بسیاری از مردم اینجا هم مثل من هستند. ما فعلاً نمی توانیم جلوی حماقت های  بوش را بگیریم اما برای شما نامه نوشتم چون شمارا مردی خدا پرست و منطقی می دانم.
    من از بوش و دولت امنیتی او نمی ترسم، اما برای آنکه نتوانند در برنامه های مبارزاتی من و همفکرانم  کارشکنی کنند خواهش میکنم  مشخصات من را محفوظ نگاه دارید.

    با تقدیم بهترین آرزوها(...)
    ------------------
    بسمه تعالی
    مادر محترم سلام علیکم
    ابتدا بابت تأخیری که در جواب دادن به نامه شما پیش آمده است عذرخواهی می‌کنم. این تأخیر را به پای گرفتاری و مشغله بیش از اندازه من بگذارید.
    تا کنون تعداد زیادی از این نوع پیام را دریافت کرده‌ام.
    اگر پسر شما از رفتن به عراق و تحمیل فشار به مردم آن دیار ناراضی بوده است، مطمئن باشید که خدا به او کمک خواهد کرد و در جهان آخرت کسانی که فرزند دلبند شما را به زور به جنگ برده‌اند باید پاسخگوی خون او و سایر خون‌های ریخته شده باشند.
    اما در مورد نگرانی شما، جوابتان را از طریق ایمیل برای شما ارسال نکردم تا احیاناً کسانی که وارد حریم خصوصی شهروندان آمریکایی می‌شوند و آنها را به طور غیرقانونی تحت کنترل دارند برای شما مشکلی درست نکنند، در عوض جواب شما را بر روی وبلاگ قرار می‌دهم تا سایر کسانی هم که ممکن است مانند شما بیندیشند جواب خود را بگیرند.
    خانم محترم
    ما برای همه مردم دنیا احترام قائلیم و جان و مال و آبرو و کرامت همه انسان‌ها از جملة مردم آمریکا برای ما محترم است و دین ما به ما اجازه نمی‌دهد آسایش و آرامش هیچ بشری را برهم بزنیم.
    حتی آن دسته از مادران ایرانی که فرزند خود را به خاطر جنایات آمریکا در ایران از دست داده‌اند و یا فرزندانی که پدران و مادران‌شان به شهادت رسیده‌اند، راضی نیستند مردم آمریکا قربانی کج‌اندیشی و خودخواهی‌های دولت‌مردانشان شوند. حتی دختران و پسران ایرانی که تمام خانواده خود را در حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس از دست داد‌ه‌اند، مایل به آغاز هیچ‌ جنگی نیستند.
    ما هشت سال در برابر تهاجم همه‌جانبه صدامی جنگیدیم که حمایت قدرت‌های جهانی را با خود داشت و هر اسلحه و هر امکان و هر اطلاعاتی را که نیاز داشت، فوراً در اختیارش می‌گذاشتند.
    حتی مردم ما از سلاح‌های شیمیایی صدام هم در امان نبودند و صدام با چراغ سبز قدرت‌های بزرگ از جمله دولت آمریکا کشنده‌ترین سلاح‌های شیمیایی تولید شده در غرب را بروی مردم مظلوم ایران آزمایش کرد.
    آیا فکر می‌کنید صدام و اربابانش در آمریکا و برخی کشورهای دیگر چه سودی از تحمیل این هشت سال جنگ به ایران بردند؟ هیچ! حتی یک وجب از خاک کشور ما هم اشغال نشد. آنها به هیچ یک از خواسته‌های نامشروع خود نرسیدند.
    جوانان ما با سلاح ایمان از سرزمین خود دفاع کردند و دنیا را در بهت و حیرت فرو بردند.
    خواهرم
    بله؛ ما هم مانند شما از جنگ بیزاریم. البته از جنگ دفاعی نیز نمی‌هراسیم ولی معتقدیم راههای دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز برای جلوگیری از زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و انگلیس فراوان است.
    به شما اطمینان می‌دهم که ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود.
    متأسفانه امروز همه جهان گرفتار برخی قدرت‌ها و سیاستمداران غیرخودساخته، قدرت‌طلب و آتش‌افروز است. روزانه هزاران نفر انسان بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند و مادران فراوانی به عزای فرزندان عزیزشان می‌نشینند. عطش ثروت‌اندوزی و سلطه‌طلبی این افراد سیری‌ناپذیر است و فضای تهدید و ارعاب زندگی را بر آحاد بشر و ملت‌های گوناگون تیره و تار کرده است و متأسفانه شما تنها آسیب‌دیدگان از این خودخواهی‌ها نیستید. همه‌روزه در فلسطین، عراق، افغانستان و جای‌جای جهان پدران و مادران فراوانی در سوگ فرزندانشان غمگین می‌شوند و فریادشان به آن سوی دیوار بلند قدرت‌های متکی بر ثروت و سلاح نمی‌رسد.
    مادر رنجدیده امیدوارم مردم دنیا بتوانند سیاستمداران خودخواه و جنگ‌طلبی را که همه چیز را فدای منافع چند کمپانی اقتصادی و گروه‌هایی خاص می‌کنند، سرجای خودشان بنشانند.
    مطمئن هستم شما و مردم آمریکا به دروغ‌سازی‌ها و تبلیغات پیچیده و مسمومی که توسط شبکه تبلیغی سرمایه‌داری متجاوز و غیرانسانی منتشر می‌شود، اعتماد ندارید و دنبال حقیقت هستید و برای یافتن حقیقت تلاش می‌کنید.
    حتماً می‌دانید که رسانه‌های صهیونیستی و وابسته به باندهای قدرت، بارها و بارها سخنان شخص من را نیز تحریف کرده‌اند و دربارة کشور ما نیز دروغ‌های متعددی به شما گفته‌اند. می‌دانم در فضایی که شما در آن زندگی می‌کنید و با وجود آن همه رسانه‌های وابسته به گروه‌های خاص، یافتن حقیقت بسیار دشوار است، ولی با هوشمندی مردم آن دیار حتماً غیرممکن نیست.
    من متأسفم که بگویم مردم آمریکا در رابطه با جهان اطرافشان از طرف دولت آمریکا در یک سانسور مطلق زندگی می‌کنند.
    مطمئن هستم اگر مردم آمریکا بدانند که مالیات‌های آنها صرف چه اموری می‌شود، حتی حامیان سرسخت دولت نیز در اعتراض به خیابان‌ها خواهند ریخت.
    کاری که از دست شما بر می‌آید این است که در حد توان خود فضای دروغ و فریبی را که رسانه‌های وابسته در آمریکا ایجاد کرده‌اند بشکنید و در حد وسع خود برای آشکار شدن حقیقت تلاش کنید.
    مادر محترم
    از خدا می خواهم جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، هیچ‌گاه تاریکی و ظلمت جنگ را بر خود نبیند و مردم دنیا بتوانند خواست و ندای صلح‌طلبی خود را به گوش جنگ‌طلبانی که در لباس دولتمرد ظاهر شده‌اند و خود را قیم دیگران می‌دانند، برسانند.
    امیدوارم با خروج هرچه سریعتر نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، صلح و آرامش و برادری به منطقه ما برگردد و مردم عراق نیز بتوانند در کنار خانواده و در دوستی و محبت ادامه زندگی دهند و جوانان آمریکایی نیز در کنار خانواده خود به کشور خود خدمت کنند.
    اگر به خدا تکیه کنید موفق خواهید بود.
    منبع: سایت شخصی دکتر محموداحمدی نژاد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 85/12/28::: ساعت 8:44 عصر

    سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا علیه السلام تسلیت باد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 85/12/28::: ساعت 7:20 عصر

      خورشید، خجل از غروب نور قبة الخضراء

     سر پیامبر در دامان علی علیهماالسلام

     

    پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله) در تاریخ 28 صفر سال 10 هجرى در مدینه منوره چشم از جهان فرو بستند و به لقاء الله پیوستند، و این در حالى بود که سر در سینه برادر خویش على بن ابى طالب (علیه السلام) داشتند: (و لقد قبض رسول الله...): و رسول خدا در حالى قبض روح شد که سر بر سینه من نهاده بود و جانش در میان دستانم گرفته شد و من دستم را بر چهره ایشان کشیدم و من متولى غسل آن حضرت شدم و ملائکه مرا کمک مى‌کردند، تا آن که او را در ضریحش به خاک سپردیم ... (1)

     

    و در غم رحلت پیامبر (صلى الله علیه و آله) در حالى که حضرت را غسل مى‌داد و کفن مى‌کرد، چنین فرمود: (بأبى أنت و أمى یا رسول الله لقد انقطع بموتک...): پدر و مادرم فداى تو اى رسول خدا! همانا با مرگ تو از نعمتى محروم شدیم که با مرگ دیگران از آن محروم نمى‌شدیم و آن، نعمت نبوت و اخبار آسمانى بود. مصیبت تو آنقدر بزرگ است که ما را به خاطر تمام مصیبت‌هاى دیگر تسلیت مى‌دهد و از این جهت، تو منحصر به فرد هستى و همه مردم در سوگ تو ماتم‌زده هستند و از این جهت عمومیت دارى و اگر نبود که تو ما را به صبر امر فرمودى و از جزع و ناله نهى نمودى، سرچشمه‏هاى اشک را خشک مى‌کردیم و درد و غم ما همواره باقى مى‌بود و اندوه ما زدوده نمى‌شد و اینها نیز براى تو اندک است، ولى مرگ را نمى‌توان برطرف کرد، پدر و مادرم فداى تو باد! ما را نزد پروردگارت یاد کن و در خاطر خود نگهدار! (2)

      

    رسول خدا (صلى الله علیه و آله) لحظاتى پیش از رحلت فرمود: (براى من کاغذ و دواتى بیاورید تا مکتوبى بنویسم که پس از من گمراه نشوید!) در این لحظه، عمر بن الخطاب گفت: "این مرد هذیان مى‌گوید و بیمارى بر او غلبه کرده است! ما را کتاب خدا بس است!" و شعار "حسبنا کتاب الله" را سر داد که نقض کننده فرمایش نبى اکرم (صلى الله علیه و آله) إنى تارک فیکم الثقلین... از همان مجلس ریشه گرفت.

     پس از آن، در حالى که على (علیه السلام) هنوز در حال غسل و تدفین پیامبر بود، گروهى در محلى به نام (سقیفه) جمع شدند و در امر خلافت نزاع آغاز کردند و سرانجام ابوبکر را به عنوان خلیفه برگزیده، با او بیعت کردند و این، آغاز مسیرى بود که به نوبه خود نتایجى به همراه داشت.

     پی‌نوشت‌ها:

     

    1- نهج البلاغه، فیض الاسلام: خطبه 88 .

     2- نهج البلاغه، فیض الاسلام، خطبه 226.

    منبع : رجا نیوز

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 85/12/28::: ساعت 6:17 عصر

    اربعین سیّد و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام تسلیت باد.

    یکی از نشانه های موءمن خواندن زیارت اربعین است



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 85/12/18::: ساعت 10:33 عصر

      بازتاب گسترده انتشار فیلم دستگیری کماندوهای انگلیسی

     

    توزیع فیلم مستند بازداشت کماندوهای بریتانیایی  در تیرماه 83  بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی به خصوص انگلیس داشته است.

     

    به گزارش خبرنگار رجانیوز، صحنه های بدیع این فیلم همچون نحوه بازداشت کماندوهای انگلیسی و خیس شدن شلوار این کماندوها(!) جذابیت فراوانی به این فیلم مستند داده است.

     

    این فیلم مستند به دستور وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی وقت ممنوع شده بود!

     

    د راول تیرماه 83 یک گروه از کماندوهای دریایی انگلیس با عبور از خط آبی در دهانه اروند رود به حریم کشورمان تجاوز کردند که با واکنش قاطع رزمندگان منطقه سوم نیروی دریایی س‍پاه روبرو شدند.

     

    وزارت خارجه وقت ایران تلاش فراوانی داشت که در اولین فرصت این کماندوهای انگلیسی را از مرز شلمچه آزاد کند اما با واکنش سپاه پاسداران روبه رو شد. استدلال سپاه مبنب بر این گکه مرز شلمچه ،، مرز ایران و عراق است و نه ایران و انگلیس سبب شد تا این اسرا به تهران انتقال یابند. اما اصرار و جانفشانی (!) عناصر مستقر در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی سبب شد تا ای هشت کماندو در پاویون فرودگاه مهرآباد به سفارت انگلستان تحویل داده شوند.

     

    پایگاه اطلاع رسانی BBC در گزارشی درباره این فیلم اظهار داشته است: گفته می شد  این گروه از ملوانان در حال تمرین های عادی نظامی بودند، در ایران توزیع شده است.

     

    این فیلم قبلا توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه های مختلف به نمایش در آمده بود ولی گفته می شود شورایعالی امنیت ملی وقت کشور از پخش آن ازتوسط تلویزیون جمهوری اسلامی جلوگیری کرده است.

     

    در تیتراژ ابتدایی فیلم آمده است که گروه تصویربرداری که برای موضوع دیگری در این منطقه حضور داشته اجازه یافته است تا از همه جزئیات دستگیری ملوانان بریتانیایی تصویربرداری کند.

     

    در ادامه تیتراژ آمده: "با اتمام ماجرای پیش آمده، کلیه عوامل سازنده فیلم مصمم می شوند موضوع را از جوانب دیگر نیز بررسی نمایند که نتیجه آن دست یافتن به اطلاعات قابل توجه و عرضه به همه کسانی می شود که در طول ربع قرن پس از پیروزی انقلاب وقایع گوناگونی را شاهد بوده اند که حادث شدن آن بر ابهت اسلامی این سرزمین افزوده است."

     

    سهیل کریمی، کارگردان این فیلم، در باره این مستند به سایت فارسی بی بی سی گفت : "نیروهای رویال مارینز انگلیس تعریف خاصی در دنیا دارند و حتی تفنگداران دریایی آمریکا هم برای تکمیل دوره های نظامی خود زیر نظر نیروهای انگلیسی قرار می گیرند، به همین خاطر تا آنجا که من اطلاع داشتم این اتفاق برای اولین بار بود که در سطح جهان رخ می داد و آنها توسط سپاه پاسداران دستگیر می شدند، همچنین موضوعات بعد از آن نیز برای من جالب بود؛ نظیر عکس العمل انگلیس و یا احتمال عکس العمل نظامی و بازتاب های آن."

     

    به نظر می رسد که افزایش تنش بین دولت ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه اتمی این کشور در هفته های اخیر سبب ساز پخش گسترده تر این فیلم و ناچیز جلوه دادن خطر قدرت نظامی نیروهای غربی باشد، زیرا به زعم خبرگزاری فارس: "پخش صحنه های خلع سلاح این نیروها در این مستند، شکست پذیری و ضعف نظامیان غربی و تسلیحات آنان را به نمایش" می گذارد.

     

    بی بی سی همچنین مدعی شده است: ورود قایق ها وشناورهای نیروهای نظامی حاضر در منطقه به آبهای اروند رود امری است که در سالهای گذشته بارها رخ داده است و اغلب با تذکر گارد ساحلی ایران یا توقیف کوتاه مدت این شناورها خاتمه یافته است.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 85/12/17::: ساعت 10:20 عصر

      پاسخ قاطع احمدی نژاد به برخی شرارت ها

      رییس‌جمهور با بیان این‌که "برای رسیدن به قله‌های سعادت و انجام ماموریت‌های بزرگ نیازمند ایستادگی و تحمل هستیم و این یکی از درس های عاشوراست" گفت: برخی تصور می‌کنند که اگر در خانه بنشینند و چربی و شیرینی دنیا را بچشند و کسی نگوید که بالای چشمت ابروست، می توان ایران قدرتمندی را ساخت و آرمان ها را محقق کرد؛ این یک خیال خام است.

     

    دکتر محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه شب طی سسخنانی در کنگره سراسری " عاشوراپژوهی - امام حسین(ع) و مقاومت" با تشریح برخی از درس‌هایی که می‌شود از عاشورا آموخت و بیان این‌که " انقلاب اسلامی ادامه‌ی عاشور وآرمان‌های آن نیز از جنس آرمان‌های عاشوراست" اظهار داشت: برخی آن‌قدر از این کاروان دور شده‌اند که اخم دشمن نیز برایشان سخت است و می‌گویند « ای وای مراقب باشید» آ‌ن‌ها به اندازه اخم دشمن نیز نمی‌خواهند سختی تحمل کنند و تصور می‌کنند که با این شیوه می‌توان به آرمان‌ها رسید.

     

    وی ادامه داد: عاشورا مکتبی کامل برای زندگی سعادتمند بوده و می‌توان گفت عاشورا فریاد لااله‌الاالله و درس عدالت و معاد است.

     

    وی در ادامه "محبت، عاطفه، عشق به انسان‌ها، شیوه‌ی هدایت، بزرگواری، عبادت، اخلاق" و همه ویژگی‌های برجسته یک انسان کامل را در عاشورا متبلور دانست و افزود: خلاصه دعوت همه پیامبران و دستاورد آن‌ها در عاشورا متجلی است و راهی جز راه عاشورا برای نجات وجود ندارد.

     

    رییس‌جمهور با ذکر درس‌های عاشورا با یادآوری این‌که " نیل به قله‌های سعادت و رسیدن به دستاوردهای ارزشمند نیازمند تحمل سختی و استقامت است" گفت: تاکنون نشنید‌ه‌ایم که گوهری والا بدون تلاش و استقامت به ملتی داده شده باشد. بسیاری از دانشمندان و متخصصان برای رسیدن به خواسته‌های خود متحمل سختی شده‌اند و در برابر این سختی‌ها مقاومت کرده‌ا‌ند.

     

    احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن آمده است با پرویی، گستاخی و برخلاف مقرراتی که خودشان تنظیم کرده‌اند های‌ و هوی راه انداخته و حنجره‌درانی می‌کند که از تحقق حق ملت ایران جلوگیری کند و آن را زیر پا بگذارد. برخی از افراد که خود را اهل تحلیل دانسته و سیاستمدار می‌نامند به جای این‌که در برابر دشمنانی که می‌خواهند حق ملت ایران را زیر پابگذارند، بایستند، به مردم می‌گویند چرا در برابر دشمنان می‌ایستید و تسلیم نمی‌شوید.

     

    رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که " امروز ماموریت ما بسیار سنگین است" خطاب به شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: شما خود بهتر از من می‌دانید که مقطع کنونی ما مقطع سرنوشت‌سازی است وما همه برای انجام ماموریت‌های خود باید تلاش و کوشش کنیم.

     

    وی خاطرنشان کرد: اسلام در مرزهای جغرافیایی محصور نمی‌شود و رسالت اسلام برای یک قوم و گروه نیست و در یک محدوده ی جغرافیایی قرار نمی‌گیرد. اسلام جهانی است و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و اگر کسی بخواهد جلوی آن را بگیرد خود از درون متلاشی می‌شود. در ادامه‌ی این امرما نیز دارای ماموریت هستیم؛ ماموریت اول ما این است که الگوی حیات طیبه‌ی اسلامی ایجاد و در این راستا تلاش کنیم. ماموریت دوم ما رساندن پیام عاشورا به ملت‌های تشنه است.

     

    رییس‌جمهور ادامه داد: به فضل الهی شرایط یرای انجام این ماموریت فراهم است و می‌توانیم در این راستا حرکت کنیم. امروز دنیا تشنه‌ی این پیام است. من این این امر را از روی اطلاع عرض می‌کنم؛ امروز به فضل الهی تشنگی فزاینده‌ای در این ارتباط در دنیا به چشم می‌خورد.

     

    به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در بخش دیگر از صحبت‌های خود، گفت: در حال حاضر مارکیسسم شکست خورده و لیبرالیسم نیز دیگر پیامی برای بشریت ندارد و شما اوج این مکتب را در آمریکا می‌بینید؛ آمریکایی‌ها پیامی جز زور و تهدید و خشونت برای دنیا ندارند و قادر به حل مشکلات نیستند؛ چراکه خود یکی از عوامل ایجاد مشکل در جهان هستند و بشریت این را فهمیده است. امروز دنیا به دنبال الگویی جدید، راه حل، تکیه‌گاه، مکتبی که روحش را سیراب کند، است و این ظاهر قضیه است و باطن آن را شما می‌دانید، دست قدرت الهی جهان را مدیریت می‌کند و آن را به جلو می‌برد.

     

    وی یادآور شد: وقتی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنیم از شرق گرفته تا آفریقا و آمریکای لاتین می‌بینیم که حرف‌های ملت‌ها یکی است. وقتی به شرق دور می‌رویم جایی که چندان مذهب در بخش‌هایی از آن گسترش پیدا نکرده است، وقتی با جوانان حرف می‌زنیم، می‌بینیم که جوانان و مردم‌شان همان حرفی را می‌زنند که مردم مسلمانان سودان می‌زنند و ما این امر را از سوی مردم آمریکای لاتین نیز شاهدیم.

     

    احمدی‌نژاد همچنین به سفر خود به نیکاراگوئه و استقبال مردم آن کشور از این حضور و اظهارتی که در جمع‌آن‌ها مبنی بر " راه سعادت انسان‌ها در مسیر خداپرستی است و باید در مسیر عدالت و پاکی حرکت کرد" اشاره کرد و با بیان این که در بسیاری دیگر از سفرهایش نیز شاهد ابراز علاقه مردم آن کشورها به مردم و جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: اکنون یک بیداری گسترده در بین ملت‌ها به وجود آمده است.

     

    رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که "ما باید ایران را بسازیم و مسوولیت خود را در این ارتباط انجام دهیم" گفت: ما باید کشور را بر اساس عدالت بسازیم، اگر به تاریخ توجه کنیم، متوجه می‌شویم که ماموریت انبیاء حول دو محور بزرگ بوده است؛ اول دعوت به توحید و دوم اجرای عدالت. باید توجه داشت که اجرای عدالت یکی از سخت‌ترین مقاطع است؛ چراکه هستند مردمی که اقرار به توحید می‌کنند ولی در موقع اجرای عدالت می‌لنگند.

     

    وی ادامه داد: اکنون شما می‌بینید یک جبهه‌بندی گسترده ایجاد شده است؛ علتش را بررسی می‌کنید می‌بینید که با فلانی نزدیک بوده دستش از ویژه خواری و بیت المال قطع شده و دیگر این‌گونه نیست که با یک تلفن دستور بدهد که میلیون‌ها تومان به حساب فلان آقا واریز شود. البته هنوز کاملا برخورد با این امر محقق نشده و دست‌شان کامل از بیت‌المال قطع نشده است، ما در این مسیر در حال حرکت هستیم و باید پیش برویم. امروز کسانی که در زمان مسوولیت خود این امر مهم را محقق نکرده‌اند و شاید بر عکس آن نیز عمل کرده‌اند، مدعی این امر هم شده‌اند.

     

    احمدی‌نژاد گفت: سیاست اصل 44 قانون اساسی - که عزیزمان اعلام کردند مقدمه یک انقلاب بزرگ اقتصادی است - دارای چند محور روشن است، در این راستا دولت باید زمینه‌ای را فراهم کند که مردم در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت بیشتری داشته باشند و در این ارتباط توان مردم را افزایش دهد. یکی دیگر از محورهای این سیاست این است که دولت سرمایه‌هایی که در طول 40 و 50 سال اخیر انباشت کرده است را در بین مردم توزیع کند که دولت بخشی از آن را به صورت سهام عدالت و بخشی دیگر از آن را از طریق بورس بین مردم توزیع می‌کند.

     

    رییس‌جمهور با بیان این که " ما به فضل الهی با قدرت،‌استحکام و تدبیر و برنامه تحقق این اصل را جلو می‌بریم" گفت: در 14 - 15 سال پیش این قانون به شکل دیگری در کشور حاکم بود و اجازه می‌داد که دولت کارخانجات و شرکت‌های خود را به مردم واگذار کند. ما در طول این 14 سال مشاهده می‌کنیم که 3 هزار و 500 میلیارد تومان واگذار شده است. متاسفانه بسیاری از این واگذاری‌ها بدون ضابطه و با واسطه بود و اکنون مشکلاتی را به وجود آورده است. بسیاری از واگذاری‌ها به صورت قسطی و بر اساس رابطه بود، به نحوی که کارخانه‌ها با قیمت ارزان واگذار شده است و اکنون کارگران آن کارخانه‌ها بیکار شده‌اند و هر روز می‌آیند جلوی دفتر ما و مطالبه حق خود می‌کنند. به هر استانی که می‌رویم می‌بینیم که 4 -5 کارخانه در این استان‌ها دچار چنین مشکلی هستند. وقتی ریشه‌یابی می‌کنیم؛ می‌فهمیم که فلان آقا که دوست فلان آقا بوده این کارخانه یا شرکت را خریده و کارگران و کارخانه را دچار مشکل کرده‌اند. کسانی که این‌گونه واگذاری‌ها را مدیریت کردند اکنون مدعی ما می‌شوند و می‌گویند ای وای اصل 44 را این دولت اجرا نمی‌کند.

     

    وی خاطرنشان کرد: طی یک سال بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان واگذاری داشته‌ایم که حدود دو هزار و 300 میلیارد تومان این را در قالب سهام عدالت به دهک‌های پایین جامعه که زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند ارائه داده‌ایم و 300 میلیارد تومان باقی مانده را از طریق بورس واگذار کرده‌ایم که پول آن در حال حاضر در خزانه است. سعی کردیم این واگذاری‌ها را بر اساس ضابطه و قانون انجام دهیم و نگفتم چون فلان آقا دوست فلان آقاست یا با فلان آقا رابطه دارد واگذاری‌ها را به آن‌ها انجام دهیم.

     

    رییس‌جمهور با بیان این که " دولت نهم اولین دولتی است که سرمایه‌گذاری دولتی را ممنوع کرده است" گفت: از 15 سال پیش بحث سرمایه‌گذاری مطرح شد ولی طبق آمار سرمایه‌گذاری‌های جدید دولتی در طول این سال‌ها500 برابر مقدار واگذاری‌ها بوده است. این یعنی ایجاد محدودیت برای مردم و بازدهی کمتر.

     

    احمدی‌نژاد ادامه داد: ما می‌دانیم شما از چه چیزی عصبانی هستید و علت عصبانیت خود را نمی‌گویید ولی می‌آیید و می‌گویید که این دولت واگذاری نمی‌کند. کسانی که در زمان خود اجازه نمی‌دادند که مردم بقالی داشته باشند و می‌گفتند که باید فروشگاه‌های زنجیره‌یی دولتی ایجاد شود و مردم از این فروشگاه‌های زنجیره‌یی وسایل مورد نیاز خود را بخرند، حالا مدعی شده‌اند ما می‌دانیم که شما از چه ناراحت هستید و عصبانی و مشکل کجاست.

     

    رییس‌جمهور تاکید کرد: دولت نهم در مبارزه با ویژه خواری و رانت‌خواری مصمم است و رمز پیشرفت و امنیت کشور را پافشاری بر عدالت می‌داند.

     

    وی گفت: ما وقتی در سفر به استان‌ها مشکلات مردم را مثلا نداشتن آب آشیمیدنی در یک روستا را می‌بینیم و دستور می‌دهیم مشکل آب آشامیدنی مردم روستا حل شود، عده‌ای می‌آیند و می‌گویند این دولت توقعات مردم را بالا می‌برند و می‌گویند که این کارها خلاف علم اقتصاد است. اگر علم اقتصاد مورد نظر شما خلاف برآوردن مطالبات و حق مردم است، ما از این علم اقتصاد شما بیزاریم. این دولت نوکر مردم است و باید فرهنگ خدمت به مردم را جا انداخت. این پست‌هایی که از بالا و پایین درست شده است، چیزی نیست؛ چرا که همه باید به مردم خدمت کنند، همه باید در جهت اجرای عدالت گام بردارند و اهمیت اجرای عدالت را ما در کلام امام و رهبر مشاهده می‌کنیم؛ چراکه با اجرای عدالت است که کشور ساخته می‌شود.

     

    وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود با بیان این‌که "ما باید در سیاست‌های خارجی نیز بر اجرای عدالت پافشاری کنیم" گفت: رمز موفقیت و عزت ما در همین جرای عدالت است، دشمنان از تمام امکانات خود استفاده می‌کنند تا ملت ایران نتواند به حق خود برسد، ولی به فضل الهی آن‌ها نمی‌توانند کار قابل توجهی کنند؛ چراکه ملت ایران با تدبیر و توکل بر خداوند ایستاده است.

     

    رییس‌جمهور همچنین در پایان بار دیگر با بیان این که ما باید برای تدوین فلسفه عاشورا تلاش بیشتری کنیم، ‌خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ادامه عاشوراست و یکی از پیام‌های عاشورا تحمل سختی و مقاومت است و ما بدون تحمل و سختی و مقاومت نمی‌توانیم به خواسته‌های خود برسیم.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 85/12/16::: ساعت 10:12 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 84
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1779302

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<