سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزودی فتنه هایی می آید که انسان، صبح با ایمان برمی خیزد و شب بی ایمان می گردد؛ جز آنکه خداوند او را با دانش زنده کرده است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اصولگرا

  پاسخ قاطع احمدی نژاد به برخی شرارت ها

  رییس‌جمهور با بیان این‌که "برای رسیدن به قله‌های سعادت و انجام ماموریت‌های بزرگ نیازمند ایستادگی و تحمل هستیم و این یکی از درس های عاشوراست" گفت: برخی تصور می‌کنند که اگر در خانه بنشینند و چربی و شیرینی دنیا را بچشند و کسی نگوید که بالای چشمت ابروست، می توان ایران قدرتمندی را ساخت و آرمان ها را محقق کرد؛ این یک خیال خام است.

 

دکتر محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه شب طی سسخنانی در کنگره سراسری " عاشوراپژوهی - امام حسین(ع) و مقاومت" با تشریح برخی از درس‌هایی که می‌شود از عاشورا آموخت و بیان این‌که " انقلاب اسلامی ادامه‌ی عاشور وآرمان‌های آن نیز از جنس آرمان‌های عاشوراست" اظهار داشت: برخی آن‌قدر از این کاروان دور شده‌اند که اخم دشمن نیز برایشان سخت است و می‌گویند « ای وای مراقب باشید» آ‌ن‌ها به اندازه اخم دشمن نیز نمی‌خواهند سختی تحمل کنند و تصور می‌کنند که با این شیوه می‌توان به آرمان‌ها رسید.

 

وی ادامه داد: عاشورا مکتبی کامل برای زندگی سعادتمند بوده و می‌توان گفت عاشورا فریاد لااله‌الاالله و درس عدالت و معاد است.

 

وی در ادامه "محبت، عاطفه، عشق به انسان‌ها، شیوه‌ی هدایت، بزرگواری، عبادت، اخلاق" و همه ویژگی‌های برجسته یک انسان کامل را در عاشورا متبلور دانست و افزود: خلاصه دعوت همه پیامبران و دستاورد آن‌ها در عاشورا متجلی است و راهی جز راه عاشورا برای نجات وجود ندارد.

 

رییس‌جمهور با ذکر درس‌های عاشورا با یادآوری این‌که " نیل به قله‌های سعادت و رسیدن به دستاوردهای ارزشمند نیازمند تحمل سختی و استقامت است" گفت: تاکنون نشنید‌ه‌ایم که گوهری والا بدون تلاش و استقامت به ملتی داده شده باشد. بسیاری از دانشمندان و متخصصان برای رسیدن به خواسته‌های خود متحمل سختی شده‌اند و در برابر این سختی‌ها مقاومت کرده‌ا‌ند.

 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن آمده است با پرویی، گستاخی و برخلاف مقرراتی که خودشان تنظیم کرده‌اند های‌ و هوی راه انداخته و حنجره‌درانی می‌کند که از تحقق حق ملت ایران جلوگیری کند و آن را زیر پا بگذارد. برخی از افراد که خود را اهل تحلیل دانسته و سیاستمدار می‌نامند به جای این‌که در برابر دشمنانی که می‌خواهند حق ملت ایران را زیر پابگذارند، بایستند، به مردم می‌گویند چرا در برابر دشمنان می‌ایستید و تسلیم نمی‌شوید.

 

رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که " امروز ماموریت ما بسیار سنگین است" خطاب به شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: شما خود بهتر از من می‌دانید که مقطع کنونی ما مقطع سرنوشت‌سازی است وما همه برای انجام ماموریت‌های خود باید تلاش و کوشش کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اسلام در مرزهای جغرافیایی محصور نمی‌شود و رسالت اسلام برای یک قوم و گروه نیست و در یک محدوده ی جغرافیایی قرار نمی‌گیرد. اسلام جهانی است و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و اگر کسی بخواهد جلوی آن را بگیرد خود از درون متلاشی می‌شود. در ادامه‌ی این امرما نیز دارای ماموریت هستیم؛ ماموریت اول ما این است که الگوی حیات طیبه‌ی اسلامی ایجاد و در این راستا تلاش کنیم. ماموریت دوم ما رساندن پیام عاشورا به ملت‌های تشنه است.

 

رییس‌جمهور ادامه داد: به فضل الهی شرایط یرای انجام این ماموریت فراهم است و می‌توانیم در این راستا حرکت کنیم. امروز دنیا تشنه‌ی این پیام است. من این این امر را از روی اطلاع عرض می‌کنم؛ امروز به فضل الهی تشنگی فزاینده‌ای در این ارتباط در دنیا به چشم می‌خورد.

 

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در بخش دیگر از صحبت‌های خود، گفت: در حال حاضر مارکیسسم شکست خورده و لیبرالیسم نیز دیگر پیامی برای بشریت ندارد و شما اوج این مکتب را در آمریکا می‌بینید؛ آمریکایی‌ها پیامی جز زور و تهدید و خشونت برای دنیا ندارند و قادر به حل مشکلات نیستند؛ چراکه خود یکی از عوامل ایجاد مشکل در جهان هستند و بشریت این را فهمیده است. امروز دنیا به دنبال الگویی جدید، راه حل، تکیه‌گاه، مکتبی که روحش را سیراب کند، است و این ظاهر قضیه است و باطن آن را شما می‌دانید، دست قدرت الهی جهان را مدیریت می‌کند و آن را به جلو می‌برد.

 

وی یادآور شد: وقتی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنیم از شرق گرفته تا آفریقا و آمریکای لاتین می‌بینیم که حرف‌های ملت‌ها یکی است. وقتی به شرق دور می‌رویم جایی که چندان مذهب در بخش‌هایی از آن گسترش پیدا نکرده است، وقتی با جوانان حرف می‌زنیم، می‌بینیم که جوانان و مردم‌شان همان حرفی را می‌زنند که مردم مسلمانان سودان می‌زنند و ما این امر را از سوی مردم آمریکای لاتین نیز شاهدیم.

 

احمدی‌نژاد همچنین به سفر خود به نیکاراگوئه و استقبال مردم آن کشور از این حضور و اظهارتی که در جمع‌آن‌ها مبنی بر " راه سعادت انسان‌ها در مسیر خداپرستی است و باید در مسیر عدالت و پاکی حرکت کرد" اشاره کرد و با بیان این که در بسیاری دیگر از سفرهایش نیز شاهد ابراز علاقه مردم آن کشورها به مردم و جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: اکنون یک بیداری گسترده در بین ملت‌ها به وجود آمده است.

 

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که "ما باید ایران را بسازیم و مسوولیت خود را در این ارتباط انجام دهیم" گفت: ما باید کشور را بر اساس عدالت بسازیم، اگر به تاریخ توجه کنیم، متوجه می‌شویم که ماموریت انبیاء حول دو محور بزرگ بوده است؛ اول دعوت به توحید و دوم اجرای عدالت. باید توجه داشت که اجرای عدالت یکی از سخت‌ترین مقاطع است؛ چراکه هستند مردمی که اقرار به توحید می‌کنند ولی در موقع اجرای عدالت می‌لنگند.

 

وی ادامه داد: اکنون شما می‌بینید یک جبهه‌بندی گسترده ایجاد شده است؛ علتش را بررسی می‌کنید می‌بینید که با فلانی نزدیک بوده دستش از ویژه خواری و بیت المال قطع شده و دیگر این‌گونه نیست که با یک تلفن دستور بدهد که میلیون‌ها تومان به حساب فلان آقا واریز شود. البته هنوز کاملا برخورد با این امر محقق نشده و دست‌شان کامل از بیت‌المال قطع نشده است، ما در این مسیر در حال حرکت هستیم و باید پیش برویم. امروز کسانی که در زمان مسوولیت خود این امر مهم را محقق نکرده‌اند و شاید بر عکس آن نیز عمل کرده‌اند، مدعی این امر هم شده‌اند.

 

احمدی‌نژاد گفت: سیاست اصل 44 قانون اساسی - که عزیزمان اعلام کردند مقدمه یک انقلاب بزرگ اقتصادی است - دارای چند محور روشن است، در این راستا دولت باید زمینه‌ای را فراهم کند که مردم در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت بیشتری داشته باشند و در این ارتباط توان مردم را افزایش دهد. یکی دیگر از محورهای این سیاست این است که دولت سرمایه‌هایی که در طول 40 و 50 سال اخیر انباشت کرده است را در بین مردم توزیع کند که دولت بخشی از آن را به صورت سهام عدالت و بخشی دیگر از آن را از طریق بورس بین مردم توزیع می‌کند.

 

رییس‌جمهور با بیان این که " ما به فضل الهی با قدرت،‌استحکام و تدبیر و برنامه تحقق این اصل را جلو می‌بریم" گفت: در 14 - 15 سال پیش این قانون به شکل دیگری در کشور حاکم بود و اجازه می‌داد که دولت کارخانجات و شرکت‌های خود را به مردم واگذار کند. ما در طول این 14 سال مشاهده می‌کنیم که 3 هزار و 500 میلیارد تومان واگذار شده است. متاسفانه بسیاری از این واگذاری‌ها بدون ضابطه و با واسطه بود و اکنون مشکلاتی را به وجود آورده است. بسیاری از واگذاری‌ها به صورت قسطی و بر اساس رابطه بود، به نحوی که کارخانه‌ها با قیمت ارزان واگذار شده است و اکنون کارگران آن کارخانه‌ها بیکار شده‌اند و هر روز می‌آیند جلوی دفتر ما و مطالبه حق خود می‌کنند. به هر استانی که می‌رویم می‌بینیم که 4 -5 کارخانه در این استان‌ها دچار چنین مشکلی هستند. وقتی ریشه‌یابی می‌کنیم؛ می‌فهمیم که فلان آقا که دوست فلان آقا بوده این کارخانه یا شرکت را خریده و کارگران و کارخانه را دچار مشکل کرده‌اند. کسانی که این‌گونه واگذاری‌ها را مدیریت کردند اکنون مدعی ما می‌شوند و می‌گویند ای وای اصل 44 را این دولت اجرا نمی‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان واگذاری داشته‌ایم که حدود دو هزار و 300 میلیارد تومان این را در قالب سهام عدالت به دهک‌های پایین جامعه که زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند ارائه داده‌ایم و 300 میلیارد تومان باقی مانده را از طریق بورس واگذار کرده‌ایم که پول آن در حال حاضر در خزانه است. سعی کردیم این واگذاری‌ها را بر اساس ضابطه و قانون انجام دهیم و نگفتم چون فلان آقا دوست فلان آقاست یا با فلان آقا رابطه دارد واگذاری‌ها را به آن‌ها انجام دهیم.

 

رییس‌جمهور با بیان این که " دولت نهم اولین دولتی است که سرمایه‌گذاری دولتی را ممنوع کرده است" گفت: از 15 سال پیش بحث سرمایه‌گذاری مطرح شد ولی طبق آمار سرمایه‌گذاری‌های جدید دولتی در طول این سال‌ها500 برابر مقدار واگذاری‌ها بوده است. این یعنی ایجاد محدودیت برای مردم و بازدهی کمتر.

 

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما می‌دانیم شما از چه چیزی عصبانی هستید و علت عصبانیت خود را نمی‌گویید ولی می‌آیید و می‌گویید که این دولت واگذاری نمی‌کند. کسانی که در زمان خود اجازه نمی‌دادند که مردم بقالی داشته باشند و می‌گفتند که باید فروشگاه‌های زنجیره‌یی دولتی ایجاد شود و مردم از این فروشگاه‌های زنجیره‌یی وسایل مورد نیاز خود را بخرند، حالا مدعی شده‌اند ما می‌دانیم که شما از چه ناراحت هستید و عصبانی و مشکل کجاست.

 

رییس‌جمهور تاکید کرد: دولت نهم در مبارزه با ویژه خواری و رانت‌خواری مصمم است و رمز پیشرفت و امنیت کشور را پافشاری بر عدالت می‌داند.

 

وی گفت: ما وقتی در سفر به استان‌ها مشکلات مردم را مثلا نداشتن آب آشیمیدنی در یک روستا را می‌بینیم و دستور می‌دهیم مشکل آب آشامیدنی مردم روستا حل شود، عده‌ای می‌آیند و می‌گویند این دولت توقعات مردم را بالا می‌برند و می‌گویند که این کارها خلاف علم اقتصاد است. اگر علم اقتصاد مورد نظر شما خلاف برآوردن مطالبات و حق مردم است، ما از این علم اقتصاد شما بیزاریم. این دولت نوکر مردم است و باید فرهنگ خدمت به مردم را جا انداخت. این پست‌هایی که از بالا و پایین درست شده است، چیزی نیست؛ چرا که همه باید به مردم خدمت کنند، همه باید در جهت اجرای عدالت گام بردارند و اهمیت اجرای عدالت را ما در کلام امام و رهبر مشاهده می‌کنیم؛ چراکه با اجرای عدالت است که کشور ساخته می‌شود.

 

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود با بیان این‌که "ما باید در سیاست‌های خارجی نیز بر اجرای عدالت پافشاری کنیم" گفت: رمز موفقیت و عزت ما در همین جرای عدالت است، دشمنان از تمام امکانات خود استفاده می‌کنند تا ملت ایران نتواند به حق خود برسد، ولی به فضل الهی آن‌ها نمی‌توانند کار قابل توجهی کنند؛ چراکه ملت ایران با تدبیر و توکل بر خداوند ایستاده است.

 

رییس‌جمهور همچنین در پایان بار دیگر با بیان این که ما باید برای تدوین فلسفه عاشورا تلاش بیشتری کنیم، ‌خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ادامه عاشوراست و یکی از پیام‌های عاشورا تحمل سختی و مقاومت است و ما بدون تحمل و سختی و مقاومت نمی‌توانیم به خواسته‌های خود برسیم.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 85/12/16::: ساعت 10:12 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 27
    بازدید دیروز: 247
    کل بازدید :1781047

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<