سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در دعا هنگام باران خواستن گفت : ] خدایا ما را سیراب ساز به ابرهاى رام به فرمان ، نه ابرهاى سرکش خروشان [ و این از گفتار فصیح عجیب است ، چه او ابرهاى با رعد و برق همراه با بادها و آذرخشها را به شتران سرسخت همانند فرموده است ، که بار از پشت بیفکنند و در سوارى دادن سرکشى کنند ، و ابرهاى تهى از رعد و برق ترسناک را به شتران رام تشبیه کرده است که شیرشان را به آرامى مى‏دوشند و به آسانى بر پشتشان نشینند . ] [نهج البلاغه]
اصولگرا


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان و هیأت همراه، روابط ایران و قزاقستان را خوب و دارای قابلیت های فراوان برای گسترش بیشتر دانستند و اظهار امیدواری کردند: با عملی شدن توافق های سازنده و مفیدی که در تهران انجام گرفته است روابط دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.  ادامه



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/7/23::: ساعت 10:49 عصر

    ملت مؤمن و بزرگ ایران امروز نماز عید سعید فطر را با شکوه و عظمت فراوان در سراسر کشور اقامه کرد و جشن بزرگ فطر را به جشن شکر و سرافرازی تبدیل ساخت. در اوج این شکوه معنوی و ملی، صدها هزار نفر از مردم موحد و خداجوی تهران نماز فطر مبارک را به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی اقامه کردند.
    رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های نماز فطر با تبریک این عید سعید به همه مسلمانان جهان و به ویژه ملت عزیز ایران، عید فطر را عید شکرگزاری نعمات و برکات ماه مبارک رمضان خواندند و افزودند: همه قشرهای ملت بزرگ ایران با هر «سلیقه و گرایش و ظاهر»، در بهره برداری از ضیافت الله کارنامه درخشان و برجسته ای دارند و این همه «توفیق عبادت و ذکر و خشوع» حقیقتاً جای شکرگزاری دارد.
    ایشان ایمان و اقبال قلبی ملت ایران را به دین و حقایق اسلامی نعمتی بزرگ و از برجستگی های درخشان این ملت دانستند و خاطرنشان کردند: باید درسهای بزرگ رمضان را با تلاش و توکل به پروردگار حفظ کرد و این برکات را در طول زندگی جاری ساخت.
    حضرت آیت الله خامنه ای ارتباط آسان و پیوند قلبی با حضرت محبوب را از جمله درسهای عملی و دستجمعی ملت ایران در ماه مبارک رمضان برشمردند و به مردم توصیه کردند: لذت شیرین و بزرگ راز و نیاز با خدا را با محکم کردن ارتباط قلبی با حضرت حق، همچنان در روح و جان خود زنده نگه دارید.
    ایشان، اتحاد ملی همه قشرها و سلایق گوناگون را حول محور «دین و توحید»، از دیگر درسهای بزرگ ماه مبارک رمضان دانستند و افزودند: یکپارچگی ملت ایران وحدتی دستوری نیست بلکه ریشه و عقبه ای دینی دارد و درواقع این اعتقادات مذهبی است که با نزدیک کردن دلها، همه را به سمت توجه به ذات باریتعالی جهت می دهد و اتحاد عمیق ملی را همراه می آورد که این درس و نعمت بزرگ را باید حفظ کرد.
    رهبر انقلاب اسلامی «سخت گرفتن بر خود و انفاق» را سومین درس ملت ایران از ضیافت الله خواندند و افزودند: «تحمل گرسنگی و تشنگی و همزمان انفاق به دیگران»، درس لذت بخش و ضروری دیگری است که باید آن را در خود و در جامعه استمرار بخشید.
    ایشان اسراف را یک عیب ملی خواندند و با انتقاد از مصرف گرایی در زمینه های مختلف تأکید کردند: میانه رویِ برگرفته از ماه رمضان را به صورت فرهنگ ملی دربیاوریم که در این صورت تهدیدات مکرر دشمن درباره تحریم نیز حتی در صورت اجرا شدن بی اثر خواهد بود.
    رهبر انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز با سپاس فراوان از ملت ایران برای راهپیمایی عظیم روز قدس افزودند: این راهپیمایی «عزت و عظمت ملی» و جایگاه بلند جمهوری اسلامی ایران را آشکار ساخت و با آبرو بخشیدن به ایران و ایرانی نشان داد که این ملت همچنان در صف مقدم دفاع از حق بزرگ امت اسلامی در مسئله فلسطین ایستاده است.
    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش امریکا و صهیونیستها برای محصور کردن فلسطینی ها در بخشهای محدودی از سرزمینهای اشغالی یعنی نوار غزه و کرانه باختری رود اردن افزودند: دشمنان اسلام برای فراموش شدن مسئله فلسطین در افکار عمومی جهان تلاش فراوان می کنند اما راهپیمایی ملتها در روز جهانی قدس این توطئه بزرگ را خنثی می کند و به ملت مظلوم و تنهای فلسطین امید و دلگرمی می دهد.
    ایشان از بین بردن انگیزه مقاومت در مردم فلسطین را هدف تمامی سیاستها و اقدامات صهیونیستها دانستند و با تجلیل از پایداری ملت فلسطین خاطرنشان کردند: فلسطینی ها و دولت حماس که از آرای آنان برخواسته است با وجود همه فشارها محکم ایستاده اند و می دانند که فلسطین را ملت فلسطین باید نجات دهد و حمایت امت اسلامی از آنها این استقامت و پایداری را افزایش می دهد.
    ولی امر مسلمین با اشاره به تلاش دولت امریکا برای برپایی یک کنفرانس باصطلاح صلح دیگر «موسوم به کنفرانس پاییزی» افزودند: تاکنون هر اجتماعی به نام صلح برقرار شده به ضرر مردم فلسطین بوده است به همین علت ملت فلسطین کنفرانس پاییزی را نیز رد می کند، با این وصف دولتهای دیگر چگونه می توانند در کنفرانسی شرکت کنند که ملت فلسطین آن را خدعه می داند؟
    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکست سنگین رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان در سال گذشته، هدف اصلی از تلاش امریکا برای برپایی کنفرانس پاییزی را نجات رژیم تضعیف شده صهیونیستی برشمردند و با دعوت از همه گروههای فلسطینی برای «وحدت و برادری و هوشیاری»، تأکید کردند: دشمن در خانه شما در حال فتنه انگیزی است، مراقب باشید در مقابل یکدیگر قرار نگیرید.
    رهبر انقلاب اسلامی مسئله عراق را یکی دیگر از مسائل رنج آور جهان اسلام دانستند و با اشاره به خودداری یا ناتوانی اشغالگران امریکایی در ایجاد امنیت در عراق افزودند: اشغالگران حتی اجازه و امکان نمی دهند تا دولت مردمی عراق با جنایات ناشی از تروریسم کور مقابله کند و این واقعیت نشان می دهد تروریسم کور، مورد حمایت و تأیید اشغالگران است بنابراین امریکاییها و دیگر اشغالگران در هر فاجعه انسانی، عمرانی و سیاسی که در عراق روی می دهد مقصر و مسئول اصلی هستند.  منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/7/22::: ساعت 10:15 صبح

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار صدها نفر از دانشجویان نخبه، برترینهای کنکور و فعالان تشکلهای سیاسی– فرهنگی دانشگاهها، تأکید کردند: اگر جوانان مؤمن و مسئولیت شناس دانشگاهی در سالهای گذشته، پرچم عدالتخواهی را در جامعه بلند نمی کردند مسیر حوادث و جهت گیریهای انتخاباتی مردم به روی کار آمدن دولتی عدالتخواه و حاکمیت گفتمان عدالت طلبی در جامعه، منجر نمی شد.

         حضرت آیت الله خامنه ای، طرح و پیگیری مطالبات گوناگون دانشگاهی، سیاسی و اجتماعی را اقدامی تحسین برانگیز و تکلیف و وظیفه دانشجویان خواندند و افزودند: پیگیری «مستمر، عاقلانه و منطقیِ» مطالبات و آرمانها، آینده روشن محیطهای دانشجویی و دانشگاهی را تضمین خواهد کرد.

     ایشان با تمجید از انگیزه جوانان دانشجو برای طرح دیدگاهها و خواسته های مختلف خود در این دیدار افزودند: همیشه گفته ام که باید از روزی بترسیم که جوان و دانشجوی ما انگیزه طرح مسئله و سئوال نداشته باشد که به یاری پروردگار امروز این چنین نیست و همه باید توان و تلاش خود را به کار گیریم تا روحیه خواستن و مطالبه در نسل جوان و به ویژه جوانان علمی و دانشگاهی هرچه بیشتر گسترش یابد.

     رهبر انقلاب اسلامی با توجه به محدود بودن ظرفیتها و امکانات، پاسخگویی به همه مطالبات را در کوتاه مدت ناممکن دانستند و خاطرنشان کردند: آرمانهای بزرگ در کوتاه مدت محقق نمی شود اما طرحِ به دور از افراط و تفریط خواسته ها و پیگیری همراه با عقلانیت و اعتدال، یقیناً افق روشنی را برای دانشگاههای ما رقم خواهد زد.  ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/7/18::: ساعت 1:49 صبح

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جهت گیری ارزشی و انقلابی دولت نهم تصریح کردند: با روی کار بودن یک دولت حزب اللهی و رئیس جمهور مکتبی زمینه برای حرکت عمیق فرهنگی بیش از پیش فراهم است.

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت ضمن بیان فرازهایی از سخنان حکمت آمیز حضرت علی (ع) در نهج البلاغه، بر لزوم رشد بیش از پیش مکارم اخلاق در جامعه و اهتمام مسئولان برای حرکت فرهنگی قوی جهت تعمیق و نهادینه کردن ارزشهای اخلاقی تأکید کردند.

     رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به توصیه های حضرت علی (ع) به فرزند بزرگوار خود حضرت امام حسن (ع) افزودند: آن حضرت والاترین بی نیازی انسان را خِرد و بزرگترین تنگدستی و فقر او را دوری از مسیر عقل می دانند ضمن آنکه بر لزوم پرهیز از عجب و خودشگفتی و دوستی با انسانهای نادان، بخیل، گناهکار و دروغگو تأکید می کنند.

     ایشان با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) برای رشد مکارم اخلاق در جامعه خاطرنشان کردند: مکارم اخلاق فقط به معنای اخلاق نیکو نیست بلکه صفات پسندیده ای همچون صبر، گذشت، شکر، احسان، مروت نسبت به مردم، ترحم به زیردستان و شجاعت و ایستادگی در مقابل کج رویها از مکارم اخلاق است که باید در میان آحاد مردم به ویژه مسئولان گسترش یابد.

     حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری اهمیت مضاعف تکیه بر عقل و تدبیر در مسائل مرتبط با کشور و ملت افزودند: برخی مواقع معنای خردورزی دچار تحریف می شود و حرکت براساس عقل و تدبیر، کنار گذاشتن کارهای بزرگ و کاهش شتاب در کارها معنی می شود در حالیکه در برخی امور اقتضای خردورزی حرکت آرام و ملایم و در برخی امور نیز اقتضای عقل، حرکت پرشتاب و اقدام همراه با قاطعیت و شجاعت است.

     رهبر انقلاب اسلامی، طمع، شهوات انسانی، خشم و خودشگفتی را دشمنان خردورزی برشمردند و تصریح کردند: مسئولان باید همواره مراقب باشند تا دچار این ضعف ها و دام های بزرگ نشوند.

     ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، گرایش روزافزون آحاد جامعه به ویژه جوانان به مسائل معنوی و ارزشهای اسلامی را بعد از 28 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، از معجزات انقلاب و واقعیاتی انکارناپذیر دانستند و تأکید کردند: اقبال نسل جوان امروز به تضرع و عبادت، و عمق دینی آنان یک پدیده الهی و از رویش های انقلاب اسلامی است که باید در جهت نهادینه کردن آنها در نسل های آینده تلاش بیشتر و جدی تری انجام شود.

    حضرت آیت الله خامنه ای تعمیق این ارزش‌ها را منوط به رشد مکارم اخلاق در جامعه دانستند و خاطرنشان کردند: اگر امروز در جامعه شاهد رویش های انبوه تر، عقلانی تر و امیدبخش تر از ریزش های 28 سال گذشته هستیم، دلیل آن مجاهدت های خاموش برخی انسانها در سالهای گذشته است که باید این حرکت با یک تلاش خستگی ناپذیر، منسجم و فشرده فرهنگی ادامه یابد تا شاهد رویش های بیشتری در نسل های آینده باشیم.

    ایشان با اشاره به جهت گیری ارزشی و انقلابی دولت نهم تصریح کردند: با روی کار بودن یک دولت حزب اللهی و رئیس جمهور مکتبی زمینه برای حرکت عمیق فرهنگی بیش از پیش فراهم است و همه دستگاههای مسئول اعم از وزارت ارشاد، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در جهت ارتقای ارزشهای اخلاقی و ایمان دینی جامعه به طور جدی تلاش کنند.

    حضرت آیت الله خامنه ای همچنین لزوم غافل نشدن از کید و مکر دشمن را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: از دشمن نباید ترسید اما هیچگاه دشمن را نیز نباید کوچک شمرد زیرا لازمه عقل و تدبیر مراقبت از شبیخون دشمن در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

     رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در این خصوص همه دستگاهها مسئول هستند و باید به وظیفه خود عمل کنند اما هماهنگی دستگاهها براساس قانون به عهده دولت و در رأس آن شخص رئیس جمهور است.

     در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور با اشاره به روحیه بسیار خوب، نشاط و معنویت روزافزون مردم به ویژه جوانان، ملت ایران را زبان گویا و الگوی ملتهای دنیا دانست و گزارشی از برنامه ریزی دولت برای تلاش بیش از پیش در مسائل فرهنگی ارائه کرد.

     در پایان این دیدار نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس اعضای هیأت دولت، روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.  منبع

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/7/16::: ساعت 2:33 عصر

    به گزارش باشگاه خبرنگاران محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی کشورمان که امروز در روز جهانی قدس پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخن می‌گفت،به غربی‌ها پیشنهاد داد که قسمتی از سرزمین وسیع کانادا و آلاسکا را به صهیونیستها بدهید و خود را از شر این مسئله نجات دهید.

    وی با اشاره به تجاوزات و کشتارهای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: آنها با تجاوزات خود اکنون هزاران نفر از مردم فلسطین را کشته و 5 میلیون انسان بیگناه را آواره کرده‌اند و نسل‌هایی در امید بازگشت به سرزمینشان به سر می‌برند.
    احمدی نژاد با بیان اینکه ما به غربی‌ها گفته‌ایم که اگر این اتفاق در اروپا رخ داده پس در خود اروپا به رژیم صهیونیستی جایی بدهیم بیان داشت: آنها می‌گویند که ما کلی مقدمه چینی کرده‌ایم که صهیونیست‌ها را از اروپا اخراج کنیم، ولی شما می‌خواهید دوباره آنها را برگردانید.
    رئیس جمهوری اسلامی ایران به غربی‌ها پیشنهاد داد که قسمتی از سرزمین وسیع کانادا و آلاسکا را به صهیونیستها بدهید و خود را از شر این مسئله نجات دهید.
    وی ادامه داد: همچنین ما پیشنهاد می‌کنیم اجازه دهید در فلسطین انتخابات آزاد برگزار شود تا مردم آزادانه سرنوشت خود را انتخاب کنند.
    احمدی نژاد با طرح این پرسش از مردم اروپا و آمریکا که آیا خود شما قبول می کنید که سرزمینتان اشغال و کشور دیگر در آن احداث شود تأکید کرد: چرا می خواهید بر ملت فلسطین امری را تحمیل کنید تا بیگانگان کشورشان را اشغال کنند.
    محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: باید به ملت‌ها اجازه داده شود که در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی تحقیق کنند و از جعبه سیاه جنایات این رژیم رمز گشایی کنند.
    رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی به منزله ناموس برخی قدرتهای جنایتکار غربی است، افزود: بیش از 60 سال است که جوانان و مردم مظلوم فلسطین از همه حقوق انسانی محروم هستند، امروز مسئله قدس نه یک مسئله فلسطینی و خاورمیانه‌ای بلکه یک مسئله جهان بشریت است.
    احمدی نژاد تاسیس رژیم صهیونیستی، ادامه حیات آن، عملکرد و نوع حمایت های بی‌حد و مرز از این رژیم را توهین به کرامت بشری و تخریب آن دانست و افزود: موضوع اشغال فلسطین فقط به یک سرزمین محدود نمی‌شود ، بلکه مسئله صهیونیست و رژیم صهیونیستی امروز به یک مسئله جهانی تبدیل شده است.
    رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دفاع از منافع ننگین این رژیم برای برخی قدرت‌ها از واجبات است و دولت‌های غربی که پرچمدار سکولاریسم و بی‌دینی هستند، دفاع از رژیم صهیونیستی را به عنوان مقدس‌ترین امر عالم دنبال می‌دانند.
    احمدی نژاد خاطرنشان کرد: این موضوع به‌قدری برای آنان مهم است که حتی اجازه سؤال درباره مقدمات و تاسیس رژیم صهیونیستی را نمی‌دهند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/7/13::: ساعت 7:25 عصر

    بسم ا... قاصم الجبّارین

    «« اصل هشتم »»

          « در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‏ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.» امر به معروف و نهی از منکر چنان از مرتبه بالایی برخوردار است که واجبات دیگر در برابرش قطره ای چون دریاست و علت آن هم این بیان شده که واجبات دیگر به واسطه این دو قوام می یابند و از طرفی انجام وظیفه در این وادی دارای خطرات و ناملایمات فراوان است که غالب انبیاء و اولیاء الهی به واسطه این بوده که به شهادت رسیدند و در قرآن برتری امت اسلام بر دیگر امم هم به انجام امر به معروف و نهی از منکر ذکر گردیده، اما آنچه که از امر و نهی شرعاً و قانوناً بر عهده آحاد مردم است مراحل قلبی و زبانی با رعایت شرایط آن است که مرحله زبانی می تواند کتبی هم باشد که این سطور به همین منظور خدمت خواهران و برادران ایمانی عرضه می گردد.  

    «« حضرت علی علیه السلام کشته جهالت و نادانی مردم »»

          آنچه به تواتر ذکر گردیده حضرت علی علیه السلام کشته جهالت و نادانی مردم گردید. مردم مسلمانی که اهل نماز و عبادت بودند و چه بسا پیشانی هایشان پینه بسته بود امّا شعور سیاسی لازم را نداشته و با اندک عوام فریبی از سوی خودخواهان ظاهر الصلاح، به بیراهه کشیده می شدند. مردمی که به دنبال راحتی بوده و زحمت شناخت حق را به خود نداده و حق را در چهره اشخاصی می یافتند که مریدشان بودند. چنین مردمانی فریب شعار مردم سالاری سقیفه ای ها را خورده و وصایای رسول گرامی اسلام(ص) را بزودی فراموش کردند و آنگاه که پس از سالها پی به اشتباه خود بردند، به دنبال عده ای راه افتاده و خودسرانه عثمان را به قتل رسانده و دنیا طلبان ظاهر الصّلاح که دیدند حضرت علی علیه السلام خواسته هایشان را برآورده نمی سازد بنای مخالفت را گذارده و به خوانخواهی عثمانی به پا خاستند که خود نقشه قتل او را کشیده بودند و همان مردمان ساده لوح که شمّ سیاسی نداشتند به اعتبار اینکه سردمداران جریان، از صحابه خاص بودند به دنبالشان راه افتاده و ماجرای ناکثین و قاسطین و مارقین را رقم زدند و آن بر سر اسلام و مسلمین آوردند که آنچه که امروز مسلمانان و بشریّت می کشند از آن جهالتهاست. به راستی آیا امروز که ترفندها برای عوام فریبی مردم صدچندان گردیده و خودخواهی ها و دنیا طلبی افزون گردیده، آیا شناخت حق دشوار نیست؟ آیا ما به مرحله ای رسیده ایم که حق را شناخته باشیم و پیروان حق را با آن مقایسه کنیم؟ آیا ما نیز معیار و میزان تشخیص حق را اشخاصی قرار نمی دهیم که به جهاتی به آنان ارادت داریم؟ 

    «« افضل اعمال شبهای قدر »»

         افضل اعمال شبهای قدر طرح مباحث علمی جهت ارتقاء آگاهی ها بیان شده است. به خصوص آگاهیهایی که مرتبط با جامعه و جماعت مسلمین است، چرا که اسلام به عمل جمعی چنان اهمیّتی داده که چه بسا یک عمر هم اگر به صورت فردی آن عمل را انجام دهیم به پای آن نمی رسیم!! نمونه اش نماز جماعت است. حضرت علی علیه السلام به این مضمون می فرمایند: « اگر یک نفر را آگاه نمایم از آنچه که آفتاب بر آن می تابد ارزشش نزد من بیشتر است.» اخیراً نیز مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: « آگاهی یک ملّت را ضدّ ضربه می کند » متأسفانه عموماً ما نسبت به این امر مهم اهتمام لازم را نداریم و فرصت کمی را برای مطالعه قرار می دهیم و روزنامه ها و مجلات ما که باید به سمت ارتقاء آگاهی های عمومی گام بردارند به واسطه عدم استقبال عمومی به رنگین نامه ها ی تبلیغاتی تبدیل شده و تعدادی نیز وابسته به جریانهای خاص سیاسی که فقط سنگ خود و جریانشان را سینه می زنند و ارتقاء آگاهیهای عمومی را در کانال حزب و گروهشان پی می گیرند. اندک روزنامه و مجلاتی هم که هدفشان بالا بردن سطح آگاهیهاست به واسطه عدم استقبال عمومی و بایکوت شدن توسط جریانات خاص سیاسی با مشکلات مالی فراوان روبرو شده و نمی توانند دوام یا گسترشی داشته باشند. آیا با این وضعیّت مصون از خطا می توانیم حق را از باطل تشخیص دهیم؟ آیا آن برادر ایمانی که لفظ جلاله ای در مطلبی می بیند و به راحتی آنرا پاره می کند و یا زیر دست و پا می اندازد در وادی جهالت است یا آگاهی؟ آیا افرادی که هنوز بقدری ساده لوح هستند که خوابهای دروغی که دشمنان طراحی و در جامعه نشر می دهند،  برای رسیدن به وعده های واهی، آن نوشته را تکثیر می کنند، در وادی جهالتند یا آگاهی؟ چقدر در جهت افزایش آگاهی خود و دیگران تلاش داریم؟  

    «« کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عونا »»

         از توصیه های امیر مؤ منان حضرت علی علیه السلام این است که دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید. این کلام که دستوری روشن برای ما مسلمانان و بویژه شیعیان است، معیار خوبی برای شناختن یاوران حق و باطل نیز هست. اگر مظلومی را دیدیم که فریاد استغاثه اش از دست ظالمی بلند است و ما او را یاری نکردیم بدانیم که بیراهه رفته و با آن ظالم شریک هستیم. شصت سال است که سرزمین اسلامی فلسطین به دست صهیونیستها اشغال و تاکنون میلیونها مسلمان به دست جلادان رژیم اشغالگر قدس قتل عام و از شهر و دیارشان آواره شدند و هر روز که می گذرد بر جنایات این رژیم سفاک افزوده شده و امروز فریاد استغاثه مردم مظلوم فلسطین بیش از گذشته بلند است که ای مسلمانان به فریادمان برسید.. چرا بیش از یک میلیارد مسلمان تا کنون نتوانستیم بر چند میلیون یهودی بی هویت غلبه نماییم؟ علتش روشن است و آن اینکه به این دستور مولایمان اعم از شیعه و سنی عمل   نمی نماییم. بدیهی است که باید هر آنچه در توان داریم اعم از کمکهای مادی و معنوی به فلسطینیان برسانیم. بعضی از ما در کنار آن ادعاهای اهل بیتی بودن اعمال و رفتاری داریم که هیچ سنخیّتی با آن بزرگواران که ندارد بلکه در تقابل با آن است!!؟ و عده ای حتی حاضر نیستند در حدّ چرخاندان زبان در حمایت از مظلومین فلسطینی حرکتی داشته باشند!!؟ نه اینکه بی زبان بوده و گوشی برای شنیدن حرفشان نباشد بلکه زبان بسیار گرم و گوشهای فراوانی هم برای شنیدن حرفشان آماده است، از همه چیز و همه جا می گویند الا حمایت از مظلومین فلسطینی و ... !!؟

         کسی که شک ندارد فرمایش مولایمان حق است و معیار سنجش یاران حق و باطل. کسی هم که شک ندارد صهیونیستهای اشغالگر ظالمند و مردم فلسطین مظلوم، و کسی شک ندارد که مردم فلسطین خواهان این هستند که مسلمانان آنها را یاری کنند، و کسی شک ندارد که یهودیان بی هویت سرزمین قدس می خواهند که کسی از فلسطینیان حمایت نکند. با این حساب یاران حق کیانند؟ کسانی که از فلسطینیان حمایت می کنند یا کسانی که حمایت نمی کنند؟ آن مکبّر شیرین زبان که می گوید بعد از مردن چایی نبات جلویمان نمی گذارند... و به حق، لعن و نفرینهای فراوانی به جماعت بنی امیّه و بنی عباس و ظالمین گذشته نثار      می کند، چرا هیچ اشاره ای به ظالمین امروزی اعم از اسرائیل غاصب و امریکای جنایتکار ندارد؟!! چرا هیچ  اشاره ای به ولی نعمتهای ما همچون امام راحل و شهداء که ما را از چنگال رژیم طاغوتی و گرگهایی چون صدام خون آشام و امریکای جهانخوار نجات دادند نمی کند؟!! این چه غفلتی است؟!! اگر آنها جانفشانی نکرده بودند امروز ما می توانستیم با این امنیّت خاطر نماز بخوانیم و از چایی نبات بگوییم؟!! آیا باید فقط دشمن ظالمین و یاور مظلومین گذشته بود؟ با این روحیّات اگر خود را به دوران ائمه هدی علیهم السلام ببریم چگونه از مظلومیّت آنان حمایت و با ظالمین وقت دشمنی می کردیم؟ آیا این ابراز ارادتهای امروزی را داشتیم یا همراه جماعتی می شدیم که گفتند حسبنا کتاب ا..؟!! آیا بنی امیه و بنی عباس را لعنت می کردیم یا فرعون و قارون را ؟!!   

    «« امام خمینی (ره): روز قدس روز اسلام است »»

        صهیونیزم جهانی با آن ایده باطلی که غیر یهود برده یهودیان هستند و دنیا فقط برای یهودیان خلق شده!! طیّ برنامه ای حساب شده با هدف جهان را وطن خود کنیم!! در کنار آزمایش مدلهای مارکسیستی و لیبرالیسم برای تسلط بر جهان، فلسطین را اشغال و پس از تثبیت، داعیه نیل تا فرات را نمودند و دولتهای سرسپرده عربی در دو جنگی که با غاصبان قدس داشتند جز شکست چیزی عایدشان نشد و می رفت تا این رژیم سفّاک خیز بعدی را برای تصرف مناطق مورد نظرش بردارد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران سدّ بزرگی بر سر راه آنان ایجاد کرد و با ابتکار امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام گذاری گردید. روزی که باید ملل مظلوم جهان قیام نموده و مستکبران عالم را به جای خود بنشانند. به قطع تأثیرات این روز بزرگ در سربلندی اسلام و مسلمین و رهایی مردم مظلوم فلسطین بسیار عظیم بوده و اجر و پاداش شرکت کنندگان در این روز با اعمال عبادی فردی قابل مقایسه نیست و کسانی که بی توجهی می کنند چنان خسرانی نصیبشان می شود که حدّ و حسابی نخواهد داشت.

    درود بر مظلومین عالم بویژه مردم مظلوم فلسطین و یاران آنان در سراسر جهان

    مرگ بر ظالمین عالم بویژه اسرائیل غاصب و امریکای جنایتکار و همراهانشان در سراسر جهان

    وعده ما جمعه 13 مهرماه 1386 راهپیمایی روز جهانی قدس

    تهیه کننده: یزد   بازمانده ای از قافله نور (باقری)  12/6/86

    امروز ظهر قریب 1300 برگ از نوشته های فوق در محل مسجد برخوردار یزد بین نماز گزاران توزیع گردید.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/7/12::: ساعت 7:45 عصر

    سروش ملکوتی

    فرازی از وصیّت نامه امام خمینی (ره) در باب حضور در صحنه

         اکنون که بحمدالله تعالی موانع رفع گردیده و فضای آزاد برای دخالت همة طبقات پیش‌آمده است، هیچ عذری باقی نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنی، مسامحه در امر مسلمین است. هرکس به مقدار توانش و حیطة نفوذش لازم است درخدمت اسلام و میهن باشد؛ و با

     

     جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر وغرب یا شرقزدگان و منحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیری نمایند، و بدانند که مخالفین

     

     اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان چپاولگر بین المللی هستند، با تدریج و ظرافت درکشور ما و کشورهای اسلامی

     

     دیگر رخنه، و با دست افراد خودِ ملتها، کشورها را به دام استثمار می‌کشانند. باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدمِ نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید. خدایتان یار ونگهدار باشد.                وصیّت نامه بند ز  

    تهیه و تکثیر: یزد بازمانده ای از قافله نور مهر 1386

    سروش ملکوتی

    فرازی از وصیّت نامه امام خمینی(ره) به دسته ای از روحانیون

    اینجانب نصیحت متواضعانة برادرانه می‌کنم که آقایان محترم تحت تأثیر اینگونه شایعه‌سازیها قرار نگیرند و برای خدا و حفظ اسلام این جمهوری را تقویت نمایند. و باید بدانند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد به جای آن یک رژیم اسلامی دلخواه بقیة الله ـ روحی فداه‌ ـ یا مطیع امر شما آقایان تحقق نخواهد پیدا کرد، بلکه یک رژیم دلخواه یکی از دو قطب قدرت به حکومت می‌رسد و محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی روی آورده و دل باخته‌اند، مأیوس می‌شوند و اسلام برای همیشه منزوی خواهد شد؛ و شماها روزی از کردار خود پشیمان می‌شوید که کار گذشته و دیگر پشیمانی سودی ندارد. و شما آقایان اگر توقع دارید که در یک شب همة امور بر طبق اسلام و احکام خداوند تعالی متحول شود یک اشتباه است، و در تمام طول تاریخ بشر چنین معجزه‌ای روی نداده است و نخواهد داد. و آن روزی که ان‌شاء‌الله تعالی مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه شود و یکروزه عالم اصلاح شود؛ بلکه با کوششها و فداکاریها ستمکاران سرکوب و منزوی می‌شوند. و اگر نظر شماها مثل نظر بعض عامیهای منحرف، آن است که برای ظهور آن بزرگوار باید کوشش در تحقق کفر و ظلم کرد تا عالم را ظلم فرا گیرد و مقدمات ظهور فراهم شود، فانّا لله و انّا الیه راجعون.                                وصیت نامه بند ع

    هزاران نسخه از نوشته های فوق روز گذشته در محل نماز ظهر مسجد برخوردار یزد بین نماز گزاران توزیع گردید.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/7/12::: ساعت 7:42 عصر

                                                                      بسمه تعالی
    این وصیتنامه را پس از مرگ من احمد خمینی برای مردم بخواند. و در صورت عذر ، رئیس محترم جمهور یا رئیس محترم شورای اسلامی یا رئیس محترم دیوان عالی کشور، این زحمت را بپذیرند. و در صورت عذر، یکی از فقهای محترم نگهبان این زحمت را قبول نماید.

                                                                                                           روح الله الموسوی الخمینی 

                                                                                                       بسمه تعالی
    در زیر این وصیتنامه 29 صفحه‌ای و مقدمه، چند مطلب را تذکر می‌دهم:
    (1) اکنون که من حاضرم ، بعض نسبتهای بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست، مگر آنکه صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.
    (2)  اشخاصی در حال حیات من ادعا نموده‌اند که اعلامیه‌های اینجانب را می‌نوشته‌اند. این مطلب را شدیداً تکذیب می‌کنم. تاکنون هیچ اعلامیه‌ای را غیرشخص خودم تهیه کسی نکرده است.
    (3)  از قرار مذکور، بعضیها ادعا کرده‌اند که رفتن من به پاریس به وسیلة آنان بوده، این دروغ است. من پس از برگرداندنم از کویت، با مشورت احمد پاریس را انتخاب نمودم، زیرا در کشورهای اسلامی احتمال راه ندادن بود؛ آنان تحت نفوذ ‌شاه بودند ولی پاریس این احتمال نبود.
    (4)  من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطة سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود. و میزان در هر کس حال فعلی او است.
                                                                                                       روح الله الموسوی الخمینی



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/7/10::: ساعت 7:0 عصر

         مجتبی شاکری: جلب رضایت خارجی، هدف اصلی دوم خردادی‌ها‌ست

         مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار سپهر در خصوص برخی از سیاه نمایی‌ها‌ در رابطه با دستاوردهای سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورک، تصریح کرد: جلب رضایت بیرونی برای آقایان دوم خرداد مهم است و می‌خواهند یک تکیه گاه خارجی برای خود داشته باشند. البته گروه‌ها‌ی قبلی که در جریان انقلاب از صحنه ی سیاسی کشور حذف شدند هم همین کار را کردند و سرانجام به هیچ نتیجه ای هم نرسیدند.
    شاکری افزود: اینها که تکیه گاهشان را از مردم، انقلاب و رهبری بر می‌دارند، مجبورند که به آن طرف تکیه کنند و این باعث همزبانی و نزدیکی تحلیل‌ها‌ی آنها با هم می‌شود، لذا می‌بینیم که مواضع این آقایان با مواضع حزب جمهوری خواه آمریکا فرقی ندارد.
    وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا جریان دوم خرداد پشتوانه ی خود را در جای دیگر جستجو می‌کند؟ اظهار داشت: جریان دوم خرداد به دلیل اشتباهات فراوان در زمینه‌ها‌ی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... از اقبال عمومی محروم شده اند، به عنوان مثال در خصوص مسئله ی هسته ای آنها نسبت به تصمیمات و فشارهای بین المللی تمکین می‌کردند و لذا دیدیم که آنها بدون هیچ مقاومتی تعلیق را پذیرفتند.
    شاکری افزود: میان تمکین و ایستادگی تفاوت‌ها‌ی بسیاری است، اتخاذ سیاست تمکین باعث بروز یک سیاست منفعلانه از سوی ایران در عرصه ی بین المللی شد ولی بحمدالله دولت نهم امتیاز مثبت مدیریت بحران‌ها‌ی بین المللی را دارد و به نوعی سیاست طلبکارانه را در پیش گرفت که با همین سیاست دستاوردهای مثبتی را اکنون شاهدیم.
    مسئول کمیته ی سیاسی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: در خصوص مسائل اقتصادی انتقادات فراوانی به عملکرد دولت دوم خرداد وجود دارد به عنوان مثال هیچگونه ارتباطی میان انعقاد قراردادهای اقتصادی دولت دوم خرداد و مواضع سیاسی وجود نداشت ولی در دولت نهم و مجلس هفتم، در هر قرارداد اقتصادی، منافع و مواضع سیاسی ما هم لحاظ می‌شود یعنی ما در هنگام انعقاد قراردادهای اقتصادی با کشورهای مختلف، از طرف مقابل می‌خواهیم که مثبت به مواضع سیاسی، در مجامع بین المللی مواضع مناسبی اتخاذ کند.
    شاکری تأکید کرد: در خصوص مسائل حقوقی همانند حقوق زنان نیز عملکرد نامناسب و عجیبی از خود نشان دادند تا مدت‌ها‌ در اذهان باقی می‌ماند، آنها می‌گفتند که باید تفسیرمان از دین مطابق قوانین بین المللی باشد، همه ی این بی تدبیری‌ها‌ و تساهل و تسامح‌ها‌ باعث گردید که آنها از انظار عمومی حذف شوند و اکنون که در مقایسه با عملکرد دولت نهم قرار می‌گیرند، اوضاعشان بدتر از گذشته می‌شود.
    شاکری در پایان با بیان اینکه این افراد تکیه گاهشان به آرمانهای امام و انقلاب سست شده است، خاطرنشان کرد: این افراد در واقع به سمت دیگری در حرکتند و این فاصله را هر روز زیادتر می‌کنند و به همین دلیل دیدگاه‌ها‌ و تحلیل‌ها‌یشان از مسائل مختلف بسیار نزدیک به محافل بیگانه و بسیار دور از محافل داخلی و دلسوز نظام است. منبع مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/7/10::: ساعت 9:0 صبح

    و باید بدانیم که طرفی از این جلوه در کشتزارهای سوزان و در کارخانه‌های توانفرسا و در کارگاهها و در مراکز صنعت و اختراع و ابداع، و در ملت به طور اکثریت در بازارها و خیابانها و روستاها و همة کسانی که متصدی این امور برای اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت و خودکفایی کشور به خدمتی اشتغال دارند جلوه گر است.
    و تا این روح تعاون و تعهد در جامعه برقرار است  کشور عزیز از آسیب دهر ان‌شاء‌الله تعالی مصون است. و بحمد‌الله تعالی حوزه‌های علمیه و دانشگاهها و جوانانِ عزیز مراکز علم و تربیت از این نفخة الهی غیبی برخوردارند، و این مراکز در‌بست در اختیار آنان است، و به امید خدا دست تبهکاران و منحرفان از آنها کوتاه.
    و وصیت من به همه آن است که با یاد خدای متعال به سوی خودشناسی و خودکفایی و استقلال، با همة ابعادش به پیش، و بی تردید دست خدا با شما است، اگر شما در خدمت او باشید و برای ترقی و تعالی کشور اسلامی به روح تعاون ادامه دهید.
    و اینجانب با آنچه در ملت عزیز از بیداری و هوشیاری و تعهد و فداکاری و روح مقاومت و صلابت در راه حق می‌بینم و امید آن دارم که به فضل خداوند متعال این معانی انسانی به اعقاب ملت منتقل شود و نسلاً بعد نسل بر آن افزوده گردد.
    با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم. و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم. و از خدای رحمان و رحیم می‌خواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد.
    و از ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهیها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت و تصمیم اراده به پیش روند و بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند، و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.
                                                                      والسلام علیکم و علی عباد الله الصالحین و رحـمة الله و برکاته 
                                                                                      26بهمن 1361 – 1 جمادی الاولی 1403
                                                                                              روح الله الموسوی الخمینی



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/7/8::: ساعت 7:0 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 337
    بازدید دیروز: 247
    کل بازدید :1781357

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<