سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مؤمن خود را از دنیا خالی کند، والا گردد وشیرینی دوستیِ خدا را دریابد و از نظر اهل دنیا، گویی دیوانه به شمار آید؛ حال آن که شیرینیِ دوستی خدا، با آن مردم درآمیخته است و در نتیجه، به غیر از او نمی پردازند.با خودم را از دل هایشان برخواهم کَند . [امام صادق علیه السلام]
اصولگرا
اسامی متخلفان بزرگ بانکی منتشر خواهد شد

دکتراحمدی نژاد در گفتگوی مستقیم با مردم از شبکه یک سیما ضمن تبریک به ملت ایران به خاطر موفقیت های معنوی که در ماه مبارک رمضان کسب کرده است افزود: این ماه با همه برکات و رحمتش آمد و خدا را سپاسگزاریم که مردم ایران به ویژه جوانان بهره های بسیاری از این ماه پربرکت بردند و فضای کشور سرشار از معنویت و عبادت شد.

به گزارش رجانیوز، رئیس جمهور تصریح کرد: مهم ترین و اصلی ترین سرمایه انسان برای زندگی سعادتمند همین برکات معنوی است و آثار آن پاکی، دوستی و برادری میان انسان هاست و امیدوارم فضای کشور همواره اینگونه باشد.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که وجه تمایز چهارمین سفرش به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سفرهای گذشته چه بوده است و دستاوردهای آن چیست گفت: یک ملت برای زندگی عزتمند نیازمند لوازمی است به ویژه اینکه ملت ایران ملتی آرمانی و فرهنگی است و منفعل نیست و برای جهانیان حرف دارد.

رئیس جمهور افزود: لازمه عزتمند زیستن و پیشرفت، حضور فعال در همه عرصه های داخلی و جهانی است، به ویژه اینکه در شرایط امروز جهان که زندگی ها به طور کامل به یکدیگر گره خورده است و بدون ارتباطات نمی توان زندگی کرد.

وی ارتباط میان ملل را مثبت دانست و تصریح کرد: بسیاری از ارزشها و استعدادها در زندگی اجتماعی بروز می کند و ملت ها باید در این فضا با یکدیگر تعامل داشته باشند. 

رئیس جمهور گفت: بیش ا ز صد سال است که جهان اسیر یک اندیشه و مبانی نظری و نیز رفتار ویژه است که همه فضای اجتماعی و مسائل گوناگون را تحت تاثیر قرارداده است و همگان شاهد آثار آن هستیم.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد‌:‌ملت ایران نمی تواند این اندیشه و رفتار را که در صدد تحمیل خواسته های غیر قانونی یک گروه بر همه ملت هاست بپذیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌ملت ایران باید فضاهای کاذب را بشکند گفت: ما با جهان دعوا نداریم و باید از سازمان ملل متحد به عنوان بهترین مکان برای تبادل آراء‌ و تصمیم گیریهای جهانی استفاده کرد.

احمدی نژاد افزود: دموکراسی که برخی گروه ها مطرح می کنند باید در سازمان ملل متبلور شود اما شاهدیم که این سازمان به چه وضعی دچار شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل، فرصتی برای تعامل و گسترش ارتباطات

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی مستقیم با مردم گفت: مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد یک فرصت برای تعامل و گسترش ارتباطات ، شنیدن حرف ها و اثر گذاری است و دولت نهم این فرصت را به خوبی شناخت و برای آن برنامه ریزی کرد .

دکتر احمدی نژاد با اشاره به سیر رو به گسترش برنامه های ارائه شده در چهار سال گذشته در نشست های این مجمع گفت: در سال اول حضور در سازمان ملل ، تبلیغات وسیعی علیه جمهوری اسلامی ایران شده بود و قدرت های بزرگ طوری تبلیغ کرده بودند که حاکم مطلقند ،کامل ترین شیوه زندگی را دارا هستند و هیچ کس دیگری در جهان حرفی برای گفتن ندارد .

رئیس جمهور با اشاره به همزمانی سفر اول به نیویورک با استقرار نظامیان امریکایی در عراق و سرمستی آنان از اشغال این کشور و تبلیغات وسیع علیه برنامه هسته ای ایران افزود: ‌آنها در آن شرایط طوری تبلیغ کرده بودند که ملت ایران دارای پیام نیست و تسلیم اراده سلطه گران است و این مسئله را نه تنها رسانه ها ، بلکه مسئولان سیاسی نیز اعلام می کردند .

احمدی نژاد گفت : در سفر اول لازم بود آن فضا را بشکنیم و اعلام کنیم که ملت ایران حاضراست ، حرف دارد و از حقوقش دفاع می کند و سلطه را نمی پذیرد .

رئیس جمهور به دومین سفرش به نیویورک و شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و افزود : در آن سفر درباره مسائل هسته ای کشور و دیگر مسائل به صورت جزئی تر افشاگری، و خطی را برای صحبت کردن با ملت امریکا علاوه بر ملت های جهان باز کردیم .

احمدی نژاد با بیان اینکه سیصد میلیون نفر جمعیت امریکا چه بخواهند و چه نخواهند پایگاه و پایه سلطه در جهان هستند، لزوم سخن گفتن با آنها را یادآور شد و افزود: مردم امریکا در استضعاف کامل قرار دارند و با تبلیغات گسترده رسانه ای، نمی توانند اظهار نظر کنند و امیدی هم به آن ندارند .

رئیس جمهور سومین حضورش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را یادآور شد و افزود: در آن نشست ، بر سازوکارهای جهانی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت علامت سوال هایی گذاشتیم و ساختارها را زیر سوال بردیم .

احمدی نژاد با اشاره به چهارمین حضور خود در این نشست گفت: در نشست امسال، جمهوری اسلامی ایران وارد بحث های نظری شد و تغییر محل سازمان ملل و نگاه به مشکلاتی را که از جانب قدرت های بزرگ برای ساختارهای جهانی ایجاد می شود خواستار شد .

رئیس جمهور با بیان اینکه از سال اول تا چهارم حضور در سازمان ملل ، تعداد و تنوع برنامه ها افزایش و ارتقا یافت افزود: در این سفرها از فرصت های پیش آمده از جمله حضور در دانشگاه کلمبیا که همه رسانه ها روی ایران متمرکز شدند ، استفاده شد.

احمدی نژاد گفت: در سفر اخیر به نیویورک شرکت کنندگان در نشست پنجاه گروه ضد جنگ امریکایی گفتند به ملت ایران بگویید کارهایی که دولت امریکا انجام می دهد، نظر مردم امریکا نیست .

اندیشه سلطه گر آمریکایی به پایان راه خود رسیده است

رئیس جمهور گفت: امروز اندیشه سلطه گر آمریکایی به پایان راه خود رسیده و ناچار است تغییر رفتار دهد.

دکتراحمدی نژاد در ادامه سخنانش در مصاحبه تلویزیونی افزود: در مجمع عمومی سازمان ملل مسئولان بسیاری از کشورها از ما سؤال می کردند که چه کرده اید، ملت و به ویژه جوانان کشورتان اینقدر در صحنه حضور دارند؟

وی گفت: استقبال از سخنان ملت ایران و نمایندگان این ملت در جهان روزافزون است و بسیاری از خبرنگاران در مجمع اخیر سازمان ملل برای مصاحبه ای کوتاه التماس می کردند.

دکتراحمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مجمع عمومی سازمان ملل باید احیا شود افزود: اگرچه چند قدرت سازمان ملل را در اختیار دارند اما باید تلاش کنیم حرف خود را بزنیم.

وی گفت: هم اکنون بسیاری از رسانه های اصلی دنیا حرف های ما را مستقیم پخش می کنند و این موضوع را که حرف های ما به گوش کسی نمی رسد قبول ندارند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه مقدمة تغییر در شورای امنیت احیای مجمع عمومی است، گفت: کشورها ابتدا باید ترسشان بریزد، سپس خواست هایشان یکی شود و در آخرین مرحله این خواست ها عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در اجلاس غیر متعهدها که در تهران برگزار شد برخی از تصمیمات عملیاتی شد، گفت: در این اجلاس خیلی کشورها فهمیدند که اگر باهم متحد باشند، اثرگذار خواهند بود.

رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا در مذاکرات با مسئولان کشورها با مطالب ضد و نقیض مواجه می شوید یا خیر؟ گفت: چند سال پیش فاصله بین مباحث آنها در جلسات خصوصی وعمومی بسیار زیاد بود و دائم می گفتند تحت فشاریم اما هم اکنون این فاصله ها خیلی کم شده است.

احمدی نژاد گفت: سال نخستی که در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کردم، بسیاری از کشورها ما را تهدید می کردند که از مواضعمان دست برداریم اما هم اکنون ما را ستایش می کنند.

رئیس جمهور افزود: در سال نخست سخنرانی قدرت های بزرگ علیه ما بود اما هم اکنون آنها اظهارات تندی بر ضد ما ندارند چرا که می دانند اظهارات تند مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

احمدی نژاد گفت: امروز می بینیم که حتی کشورهای کوچک، تهدیدهای قدرت های بزرگ را به مسخره می گیرند.

وی با اشاره به اینکه بت کشورهای بزرگ باید شکسته شود و در ذهن دولت ها و حاکمان آنها فرو بریزد گفت: یکی از علائم شکسته شدن این بت ها روند رو به رشد سخنرانی های انتقادی در مجمع عمومی است به نحوی که رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه نظام سلطه سخنرانی تندی داشت و این طور اظهار کرد که با گذشت 63 سال از تأسیس سازمان ملل، وضع امروز به مراتب بدتر از 60 سال گذشته است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، دربارة‌ عضویت ایران در شورای امنیت گفت: این بحث را به عنوان آزمایشی برای نظام سلطه مطرح کردیم تا معلوم شود رفتار نظام سلطه چگونه است .

وی در خصوص ایجاد دفتر شورای روابط ایران و آمریکا گفت: از ماهیت این دفتر اطلاع دقیقی ندارم اما بالاخره این دفتر یک ان جی او است و موضوعیتی ندارد.

احمدی نژاد با اشاره به این که اندیشه سلطه گر آمریکایی به پایان راه خود رسیده و ناچار است تغییر رفتار دهد، افزود: در غیر این صورت امواج جهانی آنها را زیر پا له می کند.

رئیس جمهور گفت: در اجلاس مجمع عمومی چندین بار به صراحت گفتم که آنها باید به ایران به عنوان قطب اصلی تأثیرگذار در همه مناسبات جهانی توجه کنند چرا که ملت ایران حرف های نو و با مبانی مستحکم و انسانی دارند.

وی گفت: البته ملت های دیگر نیز حرف برای گفتن دارند اما فرصت بیان به آنها داده نمی شود.

منطق ملت ایران را ملت امریکا پذیرفته است

رئیس جمهور با اشاره به فشار رو به گسترش ملت آمریکا به مقامات کشورشان در اصلاح رفتار با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مطالبه جدی ،خاطر نشان کرد: منطق ملت ایران را مردم آمریکا پذیرفته اند.

به گزارش خبرنگار ما؛ احمدی نژاد در ادامه مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سؤال درباره گشایش دفتر حفاظت منافع آمریکا در ایران خاطر نشان کرد: آمریکایی ها در ایران دفتر حفاظت دارند و البته در ماههای گذشته حرفهایی زدند که دنبال نکردند، معتقدم آنها منتظر تحولات انتخاباتی کشورشان هستند تا با نظم بهتری وارد صحنه شوند.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره موضع جمهوری اسلامی در قبال آمریکا یادآور شد: موضع ایران موضعی رسمی است که بر اساس احترام متقابل و عدالت است.

وی افزود: هر دولتی که در امریکا به روی کار بیاید اگر بر این اصول پایبند باشد پاسخ ایران مثبت و در غیر این صورت پاسخ ما منفی است.

عرصه های جهانی عرصه تکامل و تعامل است

رئیس جمهور گفت: به نظر من ‌تحول اصلی در دیپلماسی با امریکا اتفاق افتاده و چون ارتباط با ایران مطالبه مردم امریکاست به همین دلیل هوشمندان انها همراه مردم صحبت می کنند تا رأیشان افزایش یابد.

احمدی نژاد افزود: ارتباط با مردم امریکا برقرار شده که این تعاملی عادلانه است و این اتفاق روی داده و باید روابط اصلاح شود تا عدالت برقرار گردد.

وی گفت: همواره آنها توهین آمیز و از موضع خیلی بالا با مردم ایران حرف می زنند اما اکنون پشت صحنه آنها خالی است و مردمشان به شدت علاقه مند به روابط با ایران هستند.

وی تصریح کرد:‌ شکل ظاهری این ارتباط بستگی به نوع ارتباط و تصمیم مسئولان امریکایی دارد.

رئیس جمهور گفت: باید جلوتر برویم و متناسب با شرایط و مبتنی با اصول رفتار کنیم.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که حضور نداشتن هیئت امریکایی را در هنگام سخنرانی خود، چگونه ارزیابی می کند گفت: این بی ادبی است و حضور ما نیز به این دلیل است که اگر حرفشان درست باشد استفاده کنیم اما اگر درست نباشد هم پاسخشان را بدهیم و از طرفی شاید آنها حوصله گوش دادن ندارند.

رئیس جمهور گفت: حضور نداشتن هیئت امریکایی در هنگام سخنرانی من در رسانه های آنجا واکنش داشت و آنها این موضوع را منفی جلوه دادند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه همه رفتارها در جهان نشان تنازع است گفت: ما برای روشن شدن حرفمان به آنجا می رویم و صحبت می کنیم اما آنها برای تنازع بقا رفتار می کنند که ما با آن مخالفیم.

وی تاکید کرد:‌ همه عرصه ها باید عرصه تکامل و تعامل باشد.

رئیس جمهور: مدعیان اصلاح جهان خود را هم نمی توانند اداره کنند

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی مستقیم با مردم از شبکه یک سیما در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا حل مسائل ما به حل و فصل مسائل با امریکا بستگی دارد گفت: آنها خودشان را هم نمی توانند اداره کنند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه ایران می گوید اینها توخالی هستند و کسی را هم نمی توانند نجات دهند، تصریح کرد: نحوة رفتار آنها در کشورهای آسیای جنوب شرقی مثال خوبی برای این موضوع است؛ آنها این کشورها را نمونه ای از اوج صنعتی شدن اعلام می کردند در حالی که با یک مبادلة بانکی ثروت مردم این کشورها را بردند و مردم این کشورها اغلب کارگرند و در وضع خوبی زندگی نمی کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر ملتی پیروز است که متکی بر توان خود حرکت کند و تعامل سازنده هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در ایران اصل بر حرکت ارادة ملت است، گفت: چیزی که با ارادة ملی به دست آید ماندگار است اما کمک و عاریه، مصرف و تمام می شود.

اسامی متخلفان بانکی منتشر خواهد شد

احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص تورم و کنترل نقدینگی در کشور گفت: تورم در حالی داریم که در این شش ماه رشد نقدینگی صفر و حتی منفی بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تورم علت های دیگری هم دارد گفت: مهم چرخش نقدینگی است که اگر مانند خون در رگ های بدن درست حرکت کند مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: نسبت رشد اقتصادی ما به نقدینگی بالا نیست اما شبکة مدیریت نقدینگی مشکل دارد که برطرف کردن این مشکل جزئی از برنامة تحول اقتصادی دولت است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: شبکة پولی کشور باید پول را جمع آوری و درست توزیع کند در حالی که تاکنون مأموریت شبکة پولی ما کلی بوده است و به درد اقتصادی با رشد 8 تا 9 درصد نمی خورد.

وی افزود: در کنار لزوم تحول در نظام قدیمی شبکة پولی کشور، بخشی از علت تورم ساختاری و بخشی وارداتی است.

رئیس جمهور گفت: در این شش ماهه، یازده درصد کاهش واردات داشتیم اما ارزش واردات 28 درصد افزایش داشت که نشان می دهد بیشتر کالاهای وارداتی سرمایه ای بوده است.

وی تصریح کرد: قیمت ها در دنیا رشد داشته است که این افزایش قیمت جهانی به داخل کشور نیز منتقل می شود.

احمدی نژاد گفت: به عنوان مثال جنسی که در بازار ما قیمت آن صد تومان است و در خارج از کشور سیصد تومان به فروش می رسد، میل به رفتن دارد و این به آن معناست که قیمت داخل باید به آن سیصد تومان خارج برسد.

احمدی نژاد با بیان اینکه بخشی از مشکل تورم نیز به شبکة تنظیم نقدینگی بر می گردد گفت: اینکه بخشی از نقدینگی به عده ای داده شود و آنها مبلغ داده شده را پس ندهند و حتی در خارج از آنچه باید هزینه می کردند مصرف کنند ازجمله مشکلات است.

رئیس جمهور در خصوص برخورد با متخلفان بزرگ بانکی گفت: تصمیم گرفتیم به افرادی که به شبکه بانکی مبالغ زیادی بدهکارند مهلت بدهیم تا بدهی خود را در زمان مشخصی پرداخت کنند و اگر نیاورند از آنها شکایت و اسامی آنها منتشر خواهد شد.

احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا بدهکاران بزرگ بانکی شخصیت حقوقی دارند یا حقیقی گفت: البته آنهایی که مشکل دارند شخصیت حقیقی دارند، برخی هم که حقوقی هستند ماهیتشان حقیقی است.

وی با اشاره به لزوم اصلاح مقررات بانکی گفت: در حال سامان دهی برای جلوگیری از تبعیض در برخورد با متخلفان شبکة پولی هستیم که کار سختی است؛ چون پول، قدرت چانه زنی ایجاد می کند اما ما هم اکنون در سنگر آخر هستیم.

رئیس جمهور افزود: تاکنون برای اصلاحات در این بخش جلسات متعددی برگزار شده است تا شبکة بانکی و پولی کشور به روز و مشکلات برطرف شود.   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 87/7/17::: ساعت 9:46 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 152
    بازدید دیروز: 232
    کل بازدید :1780925

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<