سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به یقین بدانید که خدا بنده‏اش را هر چند چاره‏اندیشى‏اش نیرومند بود و جستجویش به نهایت و قوى در ترفند بیش از آنچه در ذکر حکیم براى او نگاشته مقرر نداشته ، و بنده ناتوان و اندک حیله را منع نفرماید که در پى آنچه او را مقرر است برآید ، و آن که این داند و کار بر وفق آن راند ، از همه مردم آسوده‏تر بود و سود بیشتر برد ، و آن که آن را واگذارد و بدان یقین نیارد دل مشغولى‏اش بسیار است و بیشتر از همه زیانبار ، و بسا نعمت خوار که به نعمت فریب خورد و سرانجام گرفتار گردد ، و بسا مبتلا که خدایش بیازماید تا بدو نعمتى عطا فرماید . پس اى سود خواهنده سپاس افزون کن و شتاب کمتر ، و بیش از آنچه تو را روزى است انتظار مبر [نهج البلاغه]
اصولگرا

     و اینجانب در اینجا یک وصیت به اشخاصی که به انگیزة مختلف با جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنند و به جوانان، چه دختران و چه پسرانی که مورد بهره‌برداری منافقان و منحرفان فرصت‌طلب و سودجو واقع شده‌اند می‌نمایم، که بیطرفانه و با فکر آزاد به قضاوت بنشینید و تبلیغات آنان که می‌خواهند جمهوری اسلامی ساقط شود و کیفیت عمل آنان و رفتارشان با توده‌های محروم و گروهها و دولتهایی که از آنان پشتیبانی کرده و می‌کنند و گروهها و اشخاصی که در داخل به آنان پیوسته و از آنان پشتیبانی می کنند و اخلاق و رفتارشان در بین خود و هوادارانشان و تغییر موضعهایشان در پیشامدهای مختلف را، با دقت و بدون هوای نفس بررسی کنید، ومطالعه کنید حالات آنان که در این جمهوری اسلامی به دست منافقان و منحرفان شهید شدند،  و ارزیابی کنید بین آنان و دشمنانشان؛ نوارهای این شهیدان تا حدی در دست و نوارهای مخالفان شاید در دست شماها باشد، ببینید کدام دسته طرفدار محرومان و مظلومان جامعه هستند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/3/31::: ساعت 7:0 عصر

      روح الله حسینیان در مصاحبه اختصاصی با رجانیوز
    باید به دنبال تغییر رژیم اسرائیل بود

     حجه الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در مصاحبه ای اختصاصی با رجانیوز به تحلیل و تبیین سیاست خارجی دولت دکتر محمود احمدی نژاد پرداخت. مشاور سیاسی رئیس جمهور در این مصاحبه بی پرده و شفاف، با تکیه بر اصول اساسی سیاست اسلام و دیدگاه های امام خمینی از دستاوردهای سیاست خارجی دولت احمدی نژاد دفاع کرد. متن کامل این مصاحبه چنین است: 

    بعد از پیروزی احمدی نژاد در انتخاب ریاست جمهوری نهم شاهد موضع گیری نخبگان علیه وی بودیم حتی رقبای وی حاضر نشدند به وی پیام تبریک بگویند. از همان ابتدا احمدی نژاد متهم به حجتیه گری شد. بعدا توسط نخبگان متهم به عدم تدبیر در روابط خارجی گردید و بعد از آن نیز نخبگان هر از چندی اتهامی را متوجه وی کردند. امروز به حضور شما رسیده‌ایم تا این اتهامات را مورد ارزیابی قرار دهیم.  اجازه دهید اولین سؤال را در مورد روابط خارجی دولت احمدی نژاد طرح کنیم: چرا احمدی نژاد سخن از نابودی رژیم صهیونیستی می‌زند؟ آیا این سخن با قوانین بین‌المللی سازگاری دارد؟

    ج: در ابتدا باید روشن کنیم منظور احمدی نژاد از این سخن چیست؟ قطعا احمدی نژاد خواهان نابودی یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی نیست. چه اینکه مردم مسلمان و خصوصا ایرانی هیچگاه یهودی ستیز نبوده‌اند. یهودیان تا قبل از رژیم صهیونیستی با مسلمانان فلسطین همزیستی مسالمت آمیز داشتند. در ایران نیز همواره یهودیان در کنار مسلمانان زندگی شرافت مندانه‌ای داشته‌اند. حتی در سخت‌ترین شرایط یعنی زمانیکه صهیونیست‌ها به اشغال سرزمین‌های فلسطینیان پرداخته بودند و جنایات صبرا و شتیلا و قتل عام مردم مسلمان را در پیش گرفته بودند، یهودیان ایران در کنار مسلمانان زندگی می‌کردند و رهبر نهضت ملی ایران، آیت‌الله کاشانی درست در همان زمان اطلاعیه ای صادر کرد و اعلام نمود که چون اقلیت کلیمی تحت حمایت دولت و مردم مسلمان هستند هیچ کس حق ندارد به آنها آسیبی وارد کند. از اعتقادات مسلم ما مسلمانان احترام و به رسمیت شمردن یهودیت و مکتب موسی علیه السلام است. امام خمینی موسی را الگویی برای قیام روحانیون در قیام طاغوت می‌دانستند و بارها تأکید کردند که یهودیان در جمهوری اسلامی از آزادی برخوردارند و دولت از آنها حفاظت خواهد کرد. حضرت امام که خواستار نابودی اسراییل بودند تصریح کردند که اگر مسلمانان بر صهیونیست‌ها غلبه پیدا کنند با یهودی‌ها کاری ندارند.   ادامه



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/3/30::: ساعت 10:40 عصر

      آزمون دشوار اصولگرایی

     عطاءالله بیگدلی

     1- اصولگرایی، از آن دست که رو به اسلام گرایی دارد، صفت اندیشه است نه شخص، اصالت در اندیشه دینی، راه و برنامه است و نه اشخاص. وحی و رسول وحی، البته تفکیک ناپذیرند و پس از او که منزل ملاک هاست، همه با ملاک ها سنجیده می شوند و این قانونی استثناء ناپذیر است. حضرت روح الله رسول انقلاب بود و پس از او همه باید با ملاک هایی که او با اجتهادی متبحرانه و سیرابی از مبانی عرفانی ابن عربی و فلسفی صدرایی تبیین کرد، سنجش شوند و این کلام امیر کلام است که فرمود مردان را ملاک حق قرار نده بلکه «اعرف الحق تعرف اهله» شناختن خود حق متقدم و مسبوق بر معرفت اهل آن است و نه برعکس.

     2- اصولگرایی، بازی در صحنه سیاسی مدرن است با قواعد تقوا. اصولگرایان باید ملاکها و شاخصه هایی را رعایت کنند که بازیگران عادی صحنه سیاست از رعایت آن معاف اند. در یک تشبیه، سیاست مداران به چند طیف تقسیم می شوند.

     الف: سیاست مدارانی که اهل رعایت حرام و حلال سیاسی نیستند. اینان سیاستمدار اسلامی نیستند و از دایره جمهوری اسلامی خارج اند.

     ب: سیاستمدرانی که به اقل الزامات فقه سیاسی پایبندند، اینان داخل در چهارچوب سیاست جمهوری اسلامی قرار دارند ولی اصولگرا نیستند. برخی از اصلاح طلبان سنتی در این طیف جای دارند.

     ج: سیاستمدارانی که خود را ملزم به رعایت الزامات فقهی سیاسی و اخلاق و تقوای سیاسی نیز می دانند. اصولگرایی در اینجا تعریف می شود و البته گروهی که چشم در انتظار ظهور آنان داریم که در فضایی دیگر می اندیشند و صحنه سیاسی آنان چیز دیگری ورای صحنه سیاست مدرن است که آنان خود اسوه تقوا و فقه سیاسی شیعی خواهند بود که به آنان اسلام گرایان لقب دادیم.

     سیاست مدار اصولگرا ملزم به اخلاق و تقوای خاصی است که اگر آن را رعایت نکند از دایره اصولگرایی خارج است، هرچند می تواند در دایره سیاستمداران اهل فقه حداقلی قرار گیرد. تفاوت این دو گروه از ملتزم به حلال و حرام است تا مزین به مکارم اخلاق و بین این دو تفاوت فراوان است.

     3- اما آن ملاک ها کدام است و موازین اخلاقی اصولگرایی سیاسی چیست؟ این شاید همان منشور اصولگرایی باشد که موضوع این نوشته نیست. قدرت گریزی، پرهیز از رسانه، مردمی بودن، ساده زیستی حداکثری، سرباز ولایت بودن، کم خوابی، توجه خاص به محرومین و مستضعفین، استکبارستیزی حداکثری، پرهیز از ایجاد احزاب دولتی، توسل و درس اخلاق، خاکساری و تواضع، احترام به مخالف، مشورت حداکثری، مهرورزی درونی برای دوستان و خشن بودن با اهل کفر و... شاید از این خصیصه ها و ملاک ها باشد ولی پرداختن به آنها را فرصتی دیگر نیاز است.

     4- یکی از عقبه ها و گردنه های اعتراف به اشتباهات، مخصوصاً در عزل و نصب والیان و مسئولین و همکاران است. طبیعی است رئیس جمهور با کسانی بهتر کار می کند که آنان را بشناسد و از سابقه آنان مطلع باشد و طبیعتاً چنین افرادی از دوستان و همکاران سابق وی هستند. آن عقبه اهل تقوا اینجاست که اگر وی دریافت که صمیمی ترین دوست و همکار سابق، در جایگاهی که قرار دارد نالایق و ناکارآمد است، ملاحظه رفاقت نکند. در نظر گرفتن رضایت خداوند و نارضایتی دوستی دیرینه و صمیمی را به جان خریدن برای رضایت رفیق اعلی مجاهدتی عظیم والبته پله اول تقوای سیاسی است.

     از آن مهمتر «شنیدن» است. باید انتقادات را ولو به دوستان صمیمی شنید. حال فعلی افراد ملاک است. این امیرالمؤمنین(ع) است که برخی از والیان حکومت را عزل کرد و فرمود که سابقه خانوادگی و حسن مدیریت سابق تو مرا بر آن داشت که حاکم آذربایجان شوی ولی تو خیانت در امانت کردی.

     نامه امیر المؤمنین (ع) به عبیدالله بن عباس (نامه 41) و به مصقلة بن هبیره که فرماندار فیروزآباد بود و نامه به زیاد بن ابیه (نامه 44) و در رأس اینان طلحه و زبیر که با وجود سابقه فراوان رفاقت از دامان علی(ع) رانده شدند، ولو به بهای دشمنی ایشان و جنگ جمل.

     5- اما وظیفه ای نیز بر اسلام گرایان است که راهی بیاندیشند برای شناسایی و کشف افراد مؤمن و کارآمد در سراسر جهان  تشیع برای اداره انقلاب.

     رفاقت ها و اطمینان شخصی، هرچند فعلاً کارآمد ولی در نهایت محدود است و موجب از دست دادن خیل عظیم از نیروهای کارآمد ومؤمن به انقلاب و اسلام خواهد شد. باید راهی برگزید تا شایستگان واقعی شیعه در مسند قدرت قرار گیرند. این وظیفه ای است که بر گرده اهل فهم است که کوتاهی از آن در سالهای آینده ضربات مهلکی بر بدنه شیعه وارد خواهد کرد. وظیفه خواص اهل حق چیزی ورای این نظام کشف و ایجاد نظام تربیت است.

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/3/30::: ساعت 10:37 صبح

        اینجانب هیچگاه نگفته و نمی‌گویم که امروز در این جمهوری به اسلام بزرگ با همة ابعادش عمل می‌شود و اشخاصی از روی جهالت و عقده و بی‌انضباطی بر خلاف مقررات اسلام عمل نمی‌کنند؛ ‌لکن عرض می‌کنم که قوة مقننه و قضاییه و اجراییه با زحمات جانفرسا کوشش در اسلامی کردن این کشور می‌کنند و ملتِ دهها میلیونی نیز طرفدار و مددکار آنان هستند؛ و اگر این اقلیت اشکالتراش و کارشکن به کمک بشتابند، تحقق این آمال آسانتر و سریعتر خواهد بود. و اگر خدای نخواسته اینان به خود نیایند، چون تودة میلیونی بیدار شده و متوجه مسائل است و در صحنه حاضر است، آمال انسانی ـ اسلامی به خواست خداوند متعال جامة عمل به طور چشمگیر خواهد پوشید و کجروان و اشکالتراشان در مقابل این سیل خروشان نخواهند توانست مقاومت کنند.
    من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و تودة میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله ـ صلی الله علیه وآله  ـ  و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی ـ صلوات الله و سلامه علیهما ـ می‌باشند. آن حجاز که در عهد رسول الله ـ صلی الله علیه وآله ـ  مسلمانان نیز اطاعت از ایشان نمی‌کردند و با بهانه‌هایی به جبهه نمی‌رفتند، که خداوند تعالی در سورة «توبه» با آیاتی آنها را توبیخ فرموده و وعدة عذاب داده است. و آنقدر به ایشان دروغ بستند که به حسب نقل در منبر به آنان نفرین فرمودند. و آن اهل عراق و کوفه که با امیرالمؤمنین آنقدر بدرفتاری کردند و از اطاعتش سر باز زدند که شکایات آن حضرت از آنان در کتب نقل و تاریخ معروف است. و آن مسلمانان عراق و کوفه که با سیدالشهدا ـ علیه السلام ـ آن شد که شد. و آنان که درشهادت دستْ آلوده نکردند، یا گریختند از معرکه و یا نشستند تا آن جنایت تاریخ واقع شد. اما امروز می‌بینیم که ملت ایران از قوای مسلح نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج تا قوای مردمی از عشایر و داوطلبان و از قوای در جبهه‌ها و مردم پشت جبهه‌ها، با کمال شوق و اشتیاق چه فداکاریها می‌کنند و چه حماسه‌ها می‌آفرینند. و می‌بینیم که مردم محترم سراسر کشور چه کمکهای ارزنده می‌کنند. و می‌بینیم که بازماندگان شهدا و آسیب‌دیدگان جنگ و متعلقان آنان با چهره‌های حماسه آفرین و گفتار و کرداری مشتاقانه و اطمینان‌بخش با ما و شما روبه‌رو می‌شوند. و اینها همه از عشق و علاقه و ایمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان . در صورتی که نه در محضر مبارک رسول اکرم ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ هستند، و نه در محضر امام معصوم ـ صلوات الله علیه ـ. و انگیزة آنان ایمان و اطمینان به غیب است. و این رمز موفقیت و پیروزی در ابعاد مختلف است. و اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت نموده، و ما همه  مفتخریم که در چنین عصری در پیشگاه چنین ملتی می‌باشیم .



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/3/29::: ساعت 7:0 عصر

     انتشار کتاب دفاع از سیاست و فقه اسلامی

     کتاب نقد فتاوی و دیدگاههای شیخ یوسف صانعی با عنوان "دفاع از سیاست و فقه اسلامی" از سوی انتشارات وثوق قم، منتشر گردید.

      این کتاب به همت سید محمد باقر هاشمی نیا، بر اساس معیارهای پذیرفته شده در استنباط احکام شرعی در دو فصل جداگانه تدوین شده است. در فصل اول این کتاب به بررسی و نقد دیدگاههای شیخ یوسف صانعی پرداخته شده و در فصل دوم دیدگاههای سیاسی و اجتماعی وی مورد بررسی قرار گرفته است.

     مؤلف در فصل دوم این کتاب کوشیده است لوازم حقیقی یک جریان نواندیش دینی در حوزه مسائل اجتماعی را بیان کرده و نسبت به کاستی ها و اثرات تبلیغاتی جنبی مترتب به برخی روش های فعلی توضیحاتی ارائه نماید.

     دیدگاهها و فتاوی آیت الله صانعی در برخی حوزه های فقهی یا سیاسی- اجتماعی، منتقدان پرشماری در میان فضلا و علمای حوزه های علمیه دارد. این فتاوی و متعاقباً انتقادات وارد بر آن، در حوزه مسائل زنان، از کم و کیف قابل توجهی برخوردار است که در این کتاب نیز مورد نقد قرار گرفته است.

     فتاوی منحصر به فرد شیخ یوسف صانعی درباره دیه، قصاص، حق قضاوت و امامت جماعت زنان، از مواردیست که به ویژه پس از سال 76 با استقبال گسترده طیف سیاسی اصلاح طلبان و رسانه های آنان مواجه گردید. این درحالیست که روزنامه سکولار الشرق الوسط نیز چندی پیش از این مدرس حوزه با عنوان "مفتی االنساء فی قم"، مرجع تقلید زنان، یاد کرده بود.    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/3/29::: ساعت 12:21 عصر

      مشروح سخنان رئیس‌جمهور در مؤسسه امام‌خمینی
    همه‌ی مأموریت ما: دعوت به امام‌حق

     اشاره: ساعت 9:10 صبح روز جمعه 25/3/86، رئیس جمهور دوشادوش آیت الله مصباح یزدی، وارد سالن همایشهای مؤسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی (ره) گردید. مؤسسه ای که سابقه آن به گفته حجت الاسلام دکتر سقای بی ریا (دبیر انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت)، به قبل از انقلاب با مؤسسه در راه حق و پس از آن مؤسسه باقرالعلوم باز می گردد. حمایتهای امام راحل (ره) از مؤسسه و امر ایشان به آیت الله مصباح برای توسعه مؤسسه در کنار پشتیبانی مقام معظم رهبری پس از رحلت ملکوتی امام (ره)، شکل دهنده چنین بنای عظیم فکری و انسانی بوده است.

    رئیس جمهور در حالی پس از یک ساعت جلسه با آیت الله مصباح، برای سخنرانی در چهاردهمین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه، حاضر شد که مجری برنامه چندین بار مجبور شد، زمان آغاز سخنرانی احمدی نژاد را به دلیل اطاله جلسه در طبقه فوقانی تمدید کند. با این حال رئیس جمهور سرانجام در معیت آیت الله مصباح پا به سالن گذاشت و در کنار استاندار قم، استاندار لرستان، میرمحمدی و آشتیانی نمایندگان قم و آیت الله علم الهدی (دیگر سخنران مدعو همایش)، به یکی از صندلی های ردیف اول تکیه زد.

    مجری برنامه با ذکر یکی از سخنان رهبری در شکرگزاری از خدا به جهت استقرار دولت کار و خدمت به استقبال سخنان رئیس جمهور رفت و دانش آموختگان حاضر با شعارهایی نظیر: منادی عدل علی، حمایتت می کنیم/ احمدی دلاور، پیرو امر رهبر/ قهرمان هسته ای حمایتت می کنیم و...  ادامه



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/3/29::: ساعت 1:47 صبح

      یک بام و دوهوای 2 روزنامه‌ی مدعی اصولگرایی

     دو روزنامه مدعی اصولگرایی که با گذشت دو سال از انتخابات ریاست جمهوری (3تیر 84) کماکان در فضای انتخاباتی به سر می برند، درحالیکه نسبت به ابراز احترام رئیس جمهور به معلم 70 ساله کلاس اول خود فریاد "وااسلاما" سر داده بودند، با وجود گذشت یک هفته از انتشار فیلم دست دادن سید محمد خاتمی با دختران ایتالیایی، بصورت ضمنی و آشکارا به تأیید این اقدام پرداخته اند.

     به گزارش رجانیوز، این دو روزنامه کم تیراژ که ارگانهای نیمه رسمی دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می باشند، با فرض وجود یک رقابت دامنه دار، دچار برخوردهای دوگانه شده اند.

     روزنامه ی موسوم به حزب الله که تیراژی کمتر از 10 هزار نسخه داشته و بخش عمده ای از آن نیز با توجه به گروه هدف تعریف شده، بصورت رایگان دراختیار ائمه جماعات مساجد قرار می گیرد، پس از آنکه رئیس جمهور در مراسمی به مناسبت روز معلم بر دست معلم 70 ساله خود از روی دستکش بوسه زده بود، از این اقدام با عنوان "اقدام سئوال برانگیز احمدی نژاد" یاد کرد و رفتار رئیس جمهور را در راستای اباحی گری  و زمینه سازی برای تکرار ماجرای اندلس دانست! این تحلیل تا چندین روز متوالی از سوی رسانه های خارجی مورد استقبال قرار گرفت و از آن به عنوان اعتراض مطبوعات ایران به رئیس جمهور یاد شد.    ادامه



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 6:0 عصر

    حرف دل امیر مومنان حضرت علی علیه السلام به فاطمه زهراء سلام الله علیها در اواخر عمر یادگار پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و اله وسلم .  سالروز شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهراء سلام الله علیها تسلیت باد



    ماندنت چون شمع آبم می کند                 رفتنت خانه خرابم می کند



     


    نمایش تصویر در وضیعت عادی




  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 10:0 صبح

         اینجانب توصیه می‌کنم که قبل از مطالعة وضعیت کنونی جهان و مقایسه بین انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلابات و قبل از آشنایی با وضعیت کشورها  و ملتهایی که در حال انقلاب و پس از انقلابشان بر آنان چه می‌گذشته است، و قبل از توجه به گرفتاریهای این کشور طاغوتزده از ناحیه رضاخان و بدتر از آن محمدرضا که در طول چپاولگریهایشان برای این دولت به ارث گذشته‌اند ، از وابستگیهای عظیم خانمانسوز، تا اوضاع وزارتخانه‌ها و ادارات و اقتصاد و ارتش و مراکز عیاشی و مغازه‌های مسکرات فروشی و ایجاد بی‌بندوباری در تمام شئون زندگی و اوضاع تعلیم و تربیت و اوضاع دبیرستانها و دانشگاهها و اوضاع سینماها و عشرتکده‌ها و وضعیّت جوانها و زنها و وضعیّت روحانیون و متدیّنین و آزادیخواهان متعهّد و بانوان عفیف ستمدیده و مساجد در زمان طاغوت و رسیدگی به پروندة اعدام شدگان و محکومان ‌به حبس و رسیدگی به زندانها و کیفیت عملکرد متصدیان و رسیدگی به مال سرمایه‌داران و زمینخواران بزرگ و محتکران و گرانفروشان و رسیدگی به دادگستریها و دادگاههای انقلاب و مقایسه با وضع سابق دادگستری و قضات و رسیدگی به حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای دولت و استاندارها وسایر مأمورین که در این زمان آمده‌اند و مقایسه با زمان سابق و رسیدگی به عملکرد دولت و جهاد سازندگی در روستاهای محروم از همة مواهب حتی آب آشامیدنی و درمانگاه و مقایسه با طول رژیم سابق با در نظر گرفتن گرفتاری به جنگ تحمیلی و پیامدهای آن از قبیل آوارگان میلیونی و خانواده‌های شهدا و آسیب‌دیدگان در جنگ و آوارگان میلیونی افغانستان و عراق و با نظر به حصر اقتصادی و توطئه‌های پی در پی آمریکا و وابستگان خارج  و داخلش ( اضافه کنید فقدان مبلّغ آشنا به مسائل به مقدار احتیاج و قاضی شرع) و هرج و مرجهایی که از طرف مخالفان اسلام و منحرفان و حتی دوستان نادان در دست اجرا است و دهها مسائل دیگر، تقاضا این است که قبل از آشنایی به مسائل، به اشکالتراشی و انتقاد کوبنده و فحاشی برنخیزید؛ و به حال این اسلام غریب که پس از صدها سال ستمگری قلدرها و جهل توده‌ها امروز طفلی تازه‌پا و ولیده‌ای است محفوف به دشمنهای خارج و داخل، رحم کنید. و شما اشکالتراشان به فکر بنشینید که آیا بهتر نیست به جای سرکوبی به اصلاح و کمک بکوشید؛ و به جای طرفداری از منافقان و ستمگران و سرمایه‌داران و محتکران بی‌انصاف از خدا بیخبر، طرفدار مظلومان و ستمدیدگان و محرومان باشید؛ و به جای گروههای آشوبگر و تروریستهای مفسد و طرفداری غیر مستقیم از آنان، توجهی به ترور‌شدگان از روحانیون مظلوم تا خدمتگزاران متعهد مظلوم داشته باشید؟



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 7:0 عصر

          با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال فقیه مجاهد و مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله آقای فاضل‌لنکرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه خاطره ای از ارشاد و راهنمایی ایشان عرض می شود.

         در سال 1372 در دانشکده ای در قم مشغول به تحصیل بودم در کلاس یک استادی که از دانشگاه تهران آمده بود مطلب تاریخی کذبی به پیامبر گرامی اسلام(ص) نسبت داد و بر اساس آن یک نتیجه گیری وقیحانه نمود. متأسفانه آنروز در کلاس کسی متعرض استاد نشد. بنده در حرم حضرت معصومه(س) پس از نماز خدمت آیت الله فاضل لنکرانی رسیدم و عرض کردم استاد ما چنین مطلبی به پیامبر اسلام(ص) نسبت داده است تکلیف ما چیست؟ ایشان فرمودند این مطلبی که ایشان گفتند من جایی ندیدم لذا شما از استادتان معذرت خواهی کنید و بگوئید سند گفته ایشان کجاست. در جلسه بعدی استاد را به طور خصوصی ملاقات نمودم و ماجرا را به وی گفتم. او گفت هرچه که آیت الله فاضل بگویند درست است و در مورد منبع مطلبش گفت: یادم نیست کجا دیدم! به گمانم جایی شنیده ام!!؟ برایم تعجب آور بود که یک استاد دانشگاه که مدرک دکتری را یدک دارد بی محابا و بدون سند و مدرک به بالاترین شخصیت جهان اسلام نسبت کذبی می دهد و بعد بر اساس آن دروغ، نتیجه گیری جسارت آمیز می نماید.  



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/3/26::: ساعت 10:42 عصر

       1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 62
    بازدید دیروز: 247
    کل بازدید :1781082

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<