سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، وزیر نیکویی برای ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اصولگرا

گفتگوی حسن قمی سفیر ایران در عراق با رایان کروکر سفیر امریکا در این کشور، پس از 4 ساعت پایان یافت.

 به گزارش رجانیوز، این مذاکرات همانگونه که پیش از این از سوی مقامات جمهوری اسلامی اعلام شده بود بر محور امنیت عراق متمرکز بوده و در دفتر نخست وزیر عراق برگزار گردید. درحالیکه امیری از شورای عالی امنیت ملی و عبداللهیان از وزارت خارجه، کاظمی قمی را در این گفتگوی سه جانبه همراهی می کردند، نوری مالکی نخست وزیر عراق، به همراه موفق الربیعی، مشاور امنیت ملی و برهم صالح و سالم الزبیعی، معاونان نخست وزیر عراق در دفتر خود حاضر شده بود.

 

پیش از آغاز این مذاکره 4 ساعته که 2:30 بعدازظهر به وقت عراق (3 بعدازظهر به وقت ایران) یافت، مالکی اظهار داشت: «بغداد میزبان نشست بین ایران و آمریکا است و امیدوارم این نشست آغاز فصلی خوب و گامی مهم برای منطقه باشد.»

 

همزمان با برگزاری این نشست در بغداد، رئیس جمهوری اسلامی ایران که در آخرین برنامه سفر استانی خود در جمع دانشجویان اصفهان حاضر شده بود، تأکید کرد: آنها(آمریکایی‌ها) بیش از 40 بار پیغام دادند که درباره امنیت عراق گفتگو کنیم، اظهار داشت: من بارها گفتم تقاضای رسمی دهید که آنها نیز رسماً تقاضا کردند. آیا واقعاً این موضوع اتفاق کوچکی است؟ در آن نامه اعلام کردند که ما ترتیبات را به گونه‌ای باز گذاشته‌ایم که اگر موضوع دیگری نیز می‌خواهید مطرح کنید، بگویید، که من پاسخ منفی دادم. همه دنیا از این کار ما عزت را برداشت کردند.    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/3/7::: ساعت 11:3 عصر

    اصل 59 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: در مسایل‏ بسیار مهم‏ اقتصادی‏، سیاسی‏، اجتماعی‏ و فرهنگی‏ ممکن‏ است‏ اعمال‏ قوه‏ مقننه‏ از راه‏ همه‏ پرسی‏ و مراجعه‏ مستقیم‏ به‏ آرا مردم‏ صورت‏ گیرد. در خواست‏ مراجعه‏ به‏ آرا عمومی‏ باید به‏ تصویب‏ دو سوم‏ مجموع‏ نمایندگان‏ مجلس‏ برسد.

    آیا تصمیم عجیب مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش دوره مجلس هفتم و کاهش دوره ریاست جمهوری که مغایر با اصول متعدد قاون اساسی است، جزء مسائل بسیار مهمی نیست که از راه همه پرسی باید به آن دست می یافتند؟

    اصل 63: دوره‏ نمایندگی‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ چهار سال‏ است‏. انتخابات‏ هر دوره‏ باید پیش‏ از پایان‏ دوره‏ قبل‏ برگزار شود به‏ طوری‏ که‏ کشور در هیچ‏ زمان‏ بدون‏ مجلس‏ نباشد.

    اصل 68: در زمان‏ جنگ‏ و اشغال‏ نظامی‏ کشور به‏ پیشنهاد رییس‏ جمهور و تصویب‏ سه‏ چهارم‏ مجموع‏ نمایندگان‏ و تایید شورای‏ نگهبان‏ از انتخابات‏ نقاط اشغال‏ شده‏ یا تمامی‏ مملکت‏ برای‏ مدت‏ معینی‏ متوقف‏ می‏ شود و در صورت‏ عدم‏ تشکیل‏ مجلس‏ جدید، مجلس‏ سابق‏ همچنان‏ به‏ کار خود ادامه‏ خواهد داد.

    اصل 72: مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ نمی‏ تواند قوانینی‏ وضع کند که‏ با اصول‏ و احکام‏ مذهب‏ رسمی‏ کشور یا قانون‏ اساسی‏ مغایرت‏ داشته‏ باشد. تشخیص‏ این‏ امر به‏ ترتیبی‏ که‏ در اصل‏ نود و ششم‏ آمده‏ بر عهده‏ شورای‏ نگهبان‏ است‏.

    آیا تصمیم مجلس سنگ بنایی برای زیز پاگذاشتن اصول دیگر قانون اساسی نیست؟

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/3/7::: ساعت 3:47 عصر

    4ـ نقش مردم در حکومت اسلامى چیست؟

    نقش مردم در دو جنبه قابل بررسى است: یکى در مشروعیت بخشیدن به حکومت اسلامى و دیگرى در عینیت بخشیدن به آن.

    به اتفاق نظر مسلمانان مشروعیت حکومت رسول الله(صلى الله علیه وآله وسلم) از سوى خداى متعال بوده است; یعنى خدا حق حکومت را به ایشان عطا فرمود و رأى و نظر مردم هیچ نقشى در مشروعیت حکومت آن حضرت نداشت. ولى در تحقق حکومت پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم)نقش اساسى از آنِ مردم بوده; یعنى آن حضرت با یک نیروى قهرى حکومت خویش را بر مردم تحمیل نکرد، بلکه خود مسلمانان از جان و دل با پیامبر بیعت کرده، با رغبت حکومت نبوى را پذیرا شدند. کمکهاى بىدریغ مردم بود که باعث تحکیم پایه هاى حکومت پیامبر گشت.

    در مورد مشروعیت حکومت امامان معصوم (علیهما السلام) میان اهل تسنّن و شیعیان اختلاف نظر وجود دارد. اهل تسنن بر این عقیده اند که حکومت هر کس ـ بجز رسول الله (صلى الله علیه وآله وسلم) ـ با رأى مردم و بیعت آنان مشروعیت مىیابد. آنها معتقدند اگر مردم با حضرت على (علیه السلام)بیعت نکرده بودند، حکومت آن حضرت نامشروع بود. ولى شیعیان معتقدند مشروعیت حکومت ائمه معصومین (علیهما السلام)با نصب الهى است، یعنى خداى متعال است که حق حکومت را به امامان معصوم(علیهم السلام)واگذار کرده است، و پیامبر اکرم نقش مبلّغ را در این زمینه داشته اند. ولى در تحقق بخشیدن به حکومت ائمه (علیهما السلام)بیعت و همراهى مردم نقش اساسى داشته است، از این رو على (علیه السلام) با اینکه از سوى خدا به امامت و رهبرى جامعه منصوب شده بود و حکومت ایشان مشروعیت داشت ولى 25 سال از دخالت در امور اجتماعى خوددارى کرد، زیرا مردم با ایشان بیعت نکرده بودند. ایشان با توسل به زور حکومت خویش را بر مردم تحمیل نکرد. در مورد دیگر ائمه نیز همین سخن درست است.

    حکومت اسلامی در عصر غیبت

    درباره حکومت در زمان غیبت معصوم باید گفت:

    از آنجا که در نظر اهل تسنن زمان حضور امام معصوم(علیه السلام) با زمان غیبت تفاوتى ندارد ـ زیرا آنها امامت بعد از پیامبر را آن گونه که در شیعه مطرح است قبول ندارند ـ مشروعیت حکومت با رأى مردم است; یعنى سنّىها معتقدند با رأى مستقیم مسلمانان یا تعیین خلیفه قبلى و یا با نظر شوراى حلّ و عقد حکومت یک شخص مشروعیت مىیابد. فقهاى شیعه ـ به جز معدودى از فقهاى معاصر ـ بر این باورند که در زمان غیبت، «فقیه» حق حاکمیت دارد و حکومت از سوى خدا به وسیله امامان معصوم(علیهم السلام) به فقها واگذار شده است. پس در زمان غیبت ـ مشروعیت حکومت از سوى خداست نه از سوى آراى مردم. نقش مردم در زمان غیبت فقط عینیت بخشیدن به حکومت است، نه مشروعیت بخشیدن به آن.

    برخى خواسته اند نقش مردم در حکومت اسلامى ـ در زمان غیبت ـ را پررنگ تر کنند; از این رو گفته اند آنچه از سوى خدا توسط امامان معصوم (علیهم السلام)به فقها واگذار شده، ولایت عامه است; یعنى نصب فقها همانند نصب معصومان براى حکومت و ولایت نیست، زیرا نصب امامان به گونه اى خاص و معیّن بوده است فقها به عنوان کلى به ولایت منصوب شده اند و براى معیّن شدن یک فقیه و واگذارى حکومت و ولایت به او باید از آراى مردم کمک گرفت; پس اصل مشروعیت از خداست، ولى تعیین فقیه براى حاکمیت به دست مردم است. این نقش افزون بر نقشى است که مردم در عینیت بخشیدن به حکومت فقیه دارند.

    در مقام نقد و بررسى این نظریه باید گفت: یا مقصود گوینده این است که در زمان غیبت حکومت فقیه مشروعیتى تلفیقى دارد; بدین معنا که مشروعیت ولایت فقیه به نصب الهى و نیز رأى مردم است; و به تعبیر دیگر: رأى مردم همراه با نصب الهى جزء تعیین کننده براى مشروعیت حکومت فقیه است، و یا اینکه مقصود این است که عامل اصلى مشروعیت حکومت فقیه در زمان غیبت، نصب الهى است، ولى خداوند شرط کرده است تا آراى مردم نباشد فقیه حق حاکمیت ندارد; یعنى رأى مردم شرط مشروعیت حکومت فقیه است نه جزء دخیل در آن.

    به هر صورت که بخواهیم نظر مردم را در مشروعیت دخالت بدهیم، با این اشکال مواجه مىشویم که آیا حاکمیت حق مردم بود تا به کسى واگذار کنند؟ پیشتر گفتیم حاکمیت فقط حق خداست، و امامان معصوم از سوى خدا حق حاکمیت بر مردم یافته اند.اگر نظر مردم در مشروعیت حکومت دخالت داشته باشد، باید هر زمان که مردم نخواستند فقیه حاکم باشد، حکومت او نامشروع باشد، ولى گفتیم که فقیه در زمان غیبت حق ولایت دارد این حق با موافقت مردم تحقق عینى مىیابد.افزون بر این، لازم مىآید که در صورت عدم موافقت مردم، جامعه اسلامى بدون حکومت مشروع باشد.  منبع

    *  *  *  *  *



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/3/6::: ساعت 9:0 عصر

    دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن چاپ قم گفت: دولت نهم بدون وابستگی روی کار آمده و وامدار هیچ گروه و حزبی نیست.

    به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام قاسم روان بخش، روز شنبه در همایش دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور مهریز یزد افزود: در طول ‪ ۲۸‬سال گذشته تنها دولتی که بدون اتکا و حمایت احزاب سیاسی کشور وجود داشته، دولت مکتبی دکترمحمود احمدی نژاد است.

    وی اضافه کرد: تاریخ انقلاب ما به خوبی نشان می‌دهد که دولت‌های قبلی به نوعی به احزاب سیاسی وابسته بودند و در طول دوره مسوولیت خود حتی برخی احزاب را راه‌اندازی کردند.

    عضو شورای اسلامی شهر قم گفت:این دولت تنهااز سوی مردم مومن حمایت می‌شود و دل دولتمردان نیز برای کشور اسلامی و حل و فصل مشکلات مردم می‌تپد.

    روان بخش با اشاره به سفرهای استانی هیات دولت افزود: سرکشی‌دائم مقامات دولتی به اقصی نقاط کشور موجب وقوف آنان به تمام مسائل و مشکلات مردم است.

    این مقام سیاسی اظهار داشت: امروز کسانی که‌روحیه عدالت محوری احمدی‌نژاد منافعشان را به خطر انداخته، سعی می‌کنند با انواع کارها خدمات صادقانه او را زیر سوال ببرند و دولتش را ضعیف نشان دهند.

    روان بخش گفت:بسیج دانشجویی باید مواظب ترفندهای دشمنان باشد و از دولت مکتبی تا رسیدن به اهداف مقدس حمایت کند.

    وی اظهار داشت: دشمنان سعی می‌کنند با حیله‌های مختلف جلو فعالیت‌های دولت خدمتگزار را بگیرند که موفق به این کار نخواهند شد.

    دانشگاه پیام نور واحد مهریز یزد دو هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر دانشجو دارد که ‪۶۰۰‬ نفر آنان عضو تشکل بسیج دانشجویی هستند.

    شهرستان مهریز در جنوب شهر یزد واقع شده‌است.ک/‪۲‬



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/3/6::: ساعت 8:0 عصر

    شهردار تهران صبح روز گذشته، در حالی که یکی از همراهانش با خبرنگاری که قصد طرح سوال از وی را داشت، برخورد فیزیکی کرد، بدون توجه به وضعیت و سرنوشت این خانم خبرنگار، محل را ترک کرد.

     به گزارش رجانیوز، در جریان افتتاح و بازدید محمدباقر قالیباف شهردار تهران در باغ موزه هنرهای ایرانی، هنگامی که گزارشگر زن رادیو، قصد داشت سوالی را با اصرار از وی بپرسد، یکی از همراهان شهردار، این خبرنگار را هل داده و او را از طرح سوالش بازداشت. سوال این خبرنگار درباره پرونده تخلفات مالی برخی معاونان و همکاران قالیباف در شهرداری تهران بوده که اکنون در قوه قضائیه مفتوح است.

     قالیباف بدون هیچگونه توجهی به وضعیت پیش آمده، محل را ترک کرده و به بازدید خود از باغ موزه هنرهای ایرانی در منطقه یک تهران که دقایقی قبل آن را افتتاح کرده بود،‌ ادامه داد.

     بنا به اظهارات خبرنگاران حوزه شهری و اجتماعی، اینگونه برخوردهای قالیباف در حوزه‌های خبری بدون سابقه نبوده و وی چندی قبل هنگامی که حین بازدید از اردوی مسابقات قایقرانی بانوان، با واژگونی یک قایق 22 نفره قایقرانان مواجه می‌شود، بدون اینکه خونسردی خود را از دست بدهد محل را ترک کرده و به اعتراض خبرنگاران به این برخورد نیز وقعی نمی‌نهد.

     همچنین وی در زمان فرماندهی نیروی انتظامی نیز در برابر برخی سوالات ضمن بروز رفتارهای غیرمعمول، با سوال‌کنندگان برخوردهای نادرستی داشته و حتی آنها را تهدید به بازداشت کرده است. در یکی از این موارد، قالیباف با وساطت حدادعادل رئیس فعلی مجلس، از طرف مقابل عذرخواهی کرده و مانع از رسانه‌ای شدن ماجرا شده بود.

    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/3/6::: ساعت 8:0 عصر

        ما مفتخریم و ملت عزیز سرتاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که می‌خواهد حقایق قرآنی، که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می‌زند، ‌از مقبره‌ها و گورستانها نجات داده و به عنوان بزرگترین نسخة نجات دهندة بشر از جمیع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می‌کشاند نجات دهد.
    و ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده، و امیرالمؤمنین علی بن‌ ابیطالب، این بندة رها شده از تمام قیود، مأمور رها کردن بشر از تمام اغلال و بردگیها است .
    ما مفتخریم که کتاب نهج‌البلاغه که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی‌بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است، از امام معصوم ما است.
    ما مفتخریم که ائمه معصومین، از علی بن ابیطالب گرفته تا منجی بشر حضرت مهدی صاحب زمان ـ علیهم آلاف التحیات و السلام ـ که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است ائمة ما هستند. 
    ما مفتخریم که ادعیة حیاتبخش که او را «قرآن صاعد» می‌خوانند از ائمة معصومین ما است. ما به «مناجات شعبانیة» امامان و «دعای عرفات» حسین بن علی ـ علیهماالسلام ـ و «صحیفة سجادیه» این زبور آل محمد و «صحیفة فاطمیه» که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی  به زهرای مرضیه است از ما است.
    ما مفتخریم که «باقرالعلوم» بالاترین شخصیت تاریخ است و کسی جز خدای تعالی و رسول ـ صلی الله‌علیه و آله  ـ و ائمة معصومین ـ علیهم السلام ـ مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد، ‌از ما است.
    و ما مفتخریم که مذهب ما «جعفری» است که فقه ما که دریای بی‌پایان است، یکی از آثار اوست. و ما مفتخریم که به همة ائمة معصومین ـ علیهم صلوات الله ـ و متعهد به پیروی آنانیم.
    ما مفتخریم که ائمة معصومین ما ـ صلوات الله و سلامه علیهم ـ در راه تعالی دین اسلام و در راه پیاده کردن قرآن کریم که تشکیل  حکومت عدل یکی از ابعاد آن است، درحبس و تبعید به سر برده و عاقبت در راه  براندازی حکومتهای جائرانه و طاغوتیان زمان خود شهید شدند. وما امروز مفتخریم که می‌خواهیم مقاصد قرآن و سنت را پیاده کنیم و اقشار مختلفة ملت ما در این راه بزرگِ سرنوشت‌ساز سر از پا نشناخته، جان و مال و عزیزان خود را نثار راه خدا می‌کنند.
    ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان درصحنه‌های فرهنگی و اقتصادی ونظامی حاضر، و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند؛ و آنان که توان جنگ دارند، در آموزش نظامی که برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی از واجبات مهم است شرکت، و از محرومیتهایی که توطئة دشمنان و نا آشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آنها بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان و بعضی آخوندهای بی‌اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند، خارج نموده‌اند؛ و آنان که توان جنگ ندارند، در خدمت پشت جبهه به نحو ارزشمندی که دل ملت را از شوق وشعف به لرزه درمی‌آورد و دل دشمنان وجاهلان بدتر از دشمنان را از خشم و غضب می‌لرزاند، اشتغال دارند. و ما مکرر دیدیم که زنان بزرگواری زینب‌گونه ـ علیها سلام الله ـ فریاد می‌زنند که فرزندان خود را از دست داده و در راه خدای تعالی و اسلام عزیز از همه چیز خود گذشته و مفتخرند به این امر؛ و می‌دانند آنچه به دست آورده‌اند بالاتر از جنات نعیم است، چه رسد به متاع ناچیز دنیا.
                                                                                                                                                                  



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/3/6::: ساعت 7:0 عصر

    افشای جزئیات تازه ای از اتهامات موسویان

    عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اتهام موسویان نماینده ایران در مذاکرات هسته ای جاسوسی است و مدارکی دال بر صحت این موضوع وجود دارد. این عضو ارشد فراکسیون اکثریت که پنجشنبه شب در مراسم سالگرد آزادسازی خرمشهر در مسجد الرضای قم سخن می گفت، افزود: وی که مذاکره کننده اول و دوم کشور در پرونده هسته ای ایران بود و زمانی نیز در شورای امنیت ملی و در کمیسیون استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است چرا جاسوسی می کند؟

     وی ادامه داد: موسویان اطلاعاتی از مسائل مختلف کشور بویژه مسایل هسته ای کشور را در اختیار سفارت انگلیس و ژاپن قرار داده است.

     عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: او دو مذاکره تلفنی را با نمایندگان یکی از کشورهای بیگانه در موضوع انتخابات شورای اسلامی بویژه مجلس هشتم داشته است که صدای وی (موسویان) ضبط شده و در آن مکالمه گفته است با پشتیبانی شما مجلس هشتم را فتح خواهیم کرد.

     این نماینده مجلس گفت: اطلاعات زیادی در زمینه اتهامات آقای موسویان وجود دارد که در آینده منتشر خواهد شد.

     وی در مورد آزادی موسویان گفت :در حقیقت جاسوس اگر جاسوس است نباید با وثیقه200 میلیونی آزاد شود.

     وی در پایان سخنان خود مسوولیت آزادی موسویان را با وزیر اطلاعات دانسته و خواستار پاسخگویی محسنی اژه ای در زمینه آزاذی موسویان شده است!

     گفتنی است علیرغم پافشاری وزارت اطلاعات بر لزوم تداوم بازداشت موسویان، برخی فشارهای پنهان، سبب آزادی همراه با وثیقه 200 میلیونی این عضو مرکز بررسیهای استراتژیک مجمع تشخیص شد.    منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/3/5::: ساعت 10:0 عصر

    >>رهبر انقلاب در دیدار مشترک هیات امنای مکتب القرآن قم و همچنین برخی نمایندگان مجلس با ایشان فرموده اند: از این دولت بهتر و اصولگراتر پیدا نخواهید کرد. شما هم هر چه می توانید به این دولت کمک کنید.

     >> زلمای خلیل زاد سفیر آمریکا در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت همزمان با اظهارات جرج بوش مبنی بر ضرورت تشدید فشارها بر ایران مدعی شد آینده جهان به مسئله هسته ای ایران بستگی دارد و این موضوع بسیار مهمی است.

     >> یکی از وزرای فرهنگی دولت هاشمی در یک کنفرانس علمی در شیراز ضمن ارائه مقاله ای با عنوان علل عقب ماندگی علمی در ایران ،به بازگویی افکار غربی 100 سال پیش پرداخت و مدعی شد: علم عجین شده با مفهوم دین از جمله دلایل عقب ماندگی علمی در ایران است! وی افزوده است :علم با مفهوم دین عجین شده و مقاومتی در پیشرفت و توسعه علم به وجود آمده است!

     >> گفته می شود در این هفته هاشمی رفسنجانی قصد دارد در دو دانشگاه الزهرا و شهید بهشتی حضور یابد و سخنرانی کند. پیش از این حضور هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امام صادق(ع) به دلیل ایجاد حاشیه های عجیب و غیر متناسب امنیتی از سوی تیم حفاظت وی که پلمپ کردن کلاسها یکی از آنها بود،موجب اعتراضات دانشجویی شده بود. همچنین«پاسخگویی پیش از سخنرانی» یکی از مطالباتی بود که دانشجویان باتجمع در برابر محل حضور رفسنجانی به بیان آن پرداختند. در عین حال رئیس مجمع تشخیص مصلحت با خروج از درب پشتی ساختمان به این خواسته دانشجویان بی اعتنایی کرده بود.

     >> حضور زهراشجاعی مشاور امور بانوان خاتمی در برنامه های متعدد، از جمله یک برنامه اجتماعی شبکه تهران سبب تعجب ناظرین شده است. شجاعی تاکنون از پاسخگویی به تخلفات مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از مرکز مشارکت امور بانوان که در زمان خاتمی تحت مدیریت وی اداره می شد، امتناع کرده است.

     >> اظهارات ضد اسلامی یک نویسنده یهودی در آلمان که در اظهارات خود زنان مسلمان محجبه را به «پنگوئن های انسانی» شبیه کرده بود خشم مسلمانان این کشور را برانگیخت. «رات جردانو» نویسنده و ناشر یهودی آلمانی که خود را از بازماندگان هولوکاست می داند، مطلب مذکور را به بهانه مخالفت با ساخت بزرگترین مسجد مسلمانان آلمان در شهر کلن اظهار کرد.

     >> روز گذشته، پس از حضور رییس جمهور در شهرستان کوهرنگ و هنگام سخنرانی «قباد مرتضوی» نماینده مردم شهرهای فارسان، اردل ، کوهرنگ و بخش کیار ،برخی از مردم شهرستان کوهرنگ شعار «دروغ است ، دروغ است» را علیه سخنان وی سر دادند.

     >> قائم مقام حزب اعتماد ملی مدعی شد: درمجلس هفتم برخی برای تصویب طرح و لایحه، نمایندگان اصلاح طلب را تهدید می کنند که برای تایید صلاحیت در دوره بعدی، باید رای مثبت به طرح ها و لوایح ارائه شده بدهند!     منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/3/5::: ساعت 9:46 عصر

    تحریم صداوسیما از سوی نمایندگان اصولگرا

     
    نارضایتی اکثر اعضای فراکسیون اکثریت از صداوسیما سبب شد تا روز چهارشنبه، این نمایندگان، بخش های مختلف خبری صداوسیما را تحریم کنند.

          این ناراحتی و نارضایتی از مصاحبه اکبر اعلمی با رادیو جوان آغاز شده است. این نماینده مجلس در برنامه ساعت25 دوشنبه 24/2/86 با سخنانی عجیب و به دور از ادب  به ایراد اتهامات و نسبت دادن صفات توهین آمیز به نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم پرداخت. اعلمی نمایندگان مجلس را به سه دسته «وکیل التجار، وکیل الدوله و وکیل المله»تقسیم کرد و رای اعتماد مجدد آنها به وزیر آموزش و پرورش را تحت تاثیر یک جلسه خصوصی دانست که به گفته او شب قبل از استیضاح در رستوران حاتم تهران برگزار گردیده بود.

     جالب اینجاست که برنامه «جوانی به وقت فردا» دقیقا همانروز پس از پخش خلاصه سخنان توهین آمیز و افتراهای اعلمی در برنامه ساعت25، مجددا با او ارتباط زنده برقرار کردند و او اینبار در فضایی پرمخاطبتر در پاسخ به خواست گوینده برنامه برای تفصیل و توضیح اتهامات قبلی اش(!) به کرات نمایندگان اصولگرا و هیات رییسه مجلس را به عدم استقلال، زد و بند و بی مسوولیتی متهم کرد.

     روز چهارشنبه، یکی از نمایندگان مردم تهران متن مصاحبه رادیو جوان با آقای اعلمی را پیاده کرده و بطور مکتوب در اختیار جناح اکثریت مجلس قرار داد.

    همچنین در بخش خبری 20:30 روز سه شنبه، خبری مبنی بر حقوق مادام العمر نمایندگان مجلس ‍خش شد، که سبب خشم حدادعادل رییس مجلس هفتم شد و وی در گفتگوی مطبوعاتی روز چهارشنبه به تفصیل درباره این اتهام سخن گفت.

     در این باره یک کارشناس رسانه ای به خبرنگار رجانیوز گفت: جالب و البته عجیب است که دقیقا در زمانی که اصلاح طلبان برای تطهیر گذشته خود و سرپوش گذاشتن برروی آبرو ریزی های مجلس ششم به تخریب مجلس هفتم روی آورده اند و با انتشار روزنامه های جدید بطور موازی و هماهنگ اصولگرایی را تخطئه می کنند، همزمان موفق می شوند از آنتن رسانه ملی در این راستا استفاده کنند!

     وی افزود: تکرار اشتباهات بزرگی از این دست آن هم بطور متمرکز از رادیو جوان که پرمخاطبترین شبکه رادیویی می باشد؛ آن هم در این برهه حساس سیاسی چه معنایی دارد؟ آیا هنوز هم می توان آنها را «اشتباه» نامید؟ چندی پیش انبوه تخریبها و تمسخرهای این شبکه علیه دولت مکتبی نهم و ارزشهای انقلابی باعث بروز اعتراضات زیادی از متدینین شد که بازتاب رسانه ای وسیعی داشت و حتی منجر به صدور اطلاعیه ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح شکایتی از سوی تعدادی از خانواده های شهدا گردید.

     همچنین شنیده ها حاکی از آن است که همراهی مدیر ارشد رادیو جوان با عناصر فرصت طلب سیاسی که به عنوان برنامه ساز در این شبکه حضور دارند، زمینه سازی برای حضور او در عرصه های سیاست است.   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/3/4::: ساعت 8:23 عصر

         اکنون ببینیم چه گذشته است بر کتاب خدا، این ودیعة الهی و ماترک پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ مسائل أسف‌انگیزی که باید برای آن خون گریه کرد، پس از شهادت حضرت علی (ع) شروع شد. خودخواهان و طاغوتیان، قرآن کریم را وسیله‌ای کردند برای حکومتهای ضد قرآنی؛ و مفسران حقیقی قرآن و آشنایان به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ  دریافت کرده بودند و ندای اِنّی تارکٌ فیکُمُ الثقلان در گوششان بود با بهانه‌های مختلف وتوطئه‌های از پیش تهیه شده، آنان راعقب زده و با قرآن، ‌در حقیقت قرآن را ـ که برای بشریت تا ورود به حوض بزرگترین دستور زندگانی مادی ومعنوی بود و است ـ از صحنه خارج کردند؛ و برحکومت عدل الهی ـ که یکی از آرمانهای این کتاب مقدس بوده و هست ـ خط بطلان کشیدند و انحراف از دین خدا وکتاب و سنت الهی را پایه گذاری کردند، تا کار به جایی رسید که قلم از شرح آن شرمسار است.
    و هرچه این بنیان کج به جلو آمد کجیها و انحرافها افزون شد تا آنجا که قرآن کریم را که برای رشد جهانیان و نقطة جمع همة مسلمانان بلکه عائلة بشری، ازمقام شامخ احدیت به کشف تام محمدی (ص) تنزل کرد که بشریت را به آنچه باید برسند،‌ برساند و این ولیدة «علم الاسماء» را از شرّ شیاطین و طاغوتها رها سازد و جهان را به قسط وعدل رساند و حکومت را به دست اولیاء الله، معصومین ـ علیهم صلوات الاولین والآخرین ـ بسپارد تا آنان به هر که صلاح بشریت است بسپارند ـ چنان از صحنه خارج نمودند که گویی نقشی برای هدایت ندارد و کار به جایی رسید که نقش قرآن به دست حکومتهای جائر و آخوندهای خبیثِ بدتر از طاغوتیان وسیله‌ای برای اقامة جور و فساد و توجیه ستمگران ومعاندان حق تعالی شد. و مع‌الأسف به دست دشمنان توطئه‌گر و دوستان جاهل، قرآن این کتاب سرنوشت  ساز، نقشی جز در گورستانها و مجالس مردگان نداشت و ندارد و آنکه باید وسیلة جمع مسلمانان و بشریت وکتاب زندگی آنان باشد، وسیلة تفرقه و اختلاف گردید و یا بکلی از صحنه خارج شد، که دیدیم اگر کسی دم از حکومت اسلامی برمی‌آورد و از سیاست، که نقش بزرگ اسلام و رسول بزرگوار ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ و قرآن و سنت مشحون آن است، سخن می‌گفت گویی بزرگترین معصیت را مرتکب شده؛ و کلمة «آخوند سیاسی» موازن با آخوند بی‌دین شده بود و اکنون نیز هست.
    و اخیراً قدرتهای شیطانی بزرگ به وسیلة حکومتهای منحرفِ خارج از تعلیمات اسلامی، که خود را به دروغ به اسلام بسته‌اند، برای محو قرآن و تثبیت مقاصد شیطانی ابرقدرتها قرآن را با خط زیبا طبع می‌کنند و به اطراف می‌فرستند و با این حیلة شیطانی قرآن را از صحنه خارج می‌کنند. ما همه دیدیم قرآنی را که محمدرضاخان پهلوی طبع کرد و عده‌ای را اغفال کرد و بعض آخوندهای بیخبر از مقاصد اسلامی هم مداح او بودند. و می‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند و وهابیت، این مذهب سراپا بی اساس و خرافاتی را ترویج می‌کند؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می‌دهد و از اسلام عزیز و قرآن کریم برای هدم اسلام و قرآن بهره‌برداری می‌کند. 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/3/3::: ساعت 10:0 عصر

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 172
    بازدید دیروز: 232
    کل بازدید :1780945

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<