سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ما را ازکسانی قرار ده که درختان شوق تو در باغ های سینه شان، شاخه ها گسترده و آراسته شده است و آتش محبّتت، دل هایشان را فراگرفته است ... و چشمانشان با نگریستن به تو روشن شده است . [امام سجّاد علیه السلام ـ در مناجات العارفین ـ]
اصولگرا

ملت وفادار ایران درهجدهمین سالگرد رحلت خمینی روح خدا با امام بزرگوار خود تجدید پیمان کرد. در اوج این قدرشناسی ملی، صدها هزار نفر از قشرهای مختلف ملت در حرم مطهر امام خمینی (رض)، راه خمینی کبیر را تنها راه تحقق اهداف و آرمانهای اسلامی و ملی اعلام کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین اجتماع عظیم و بسیار پرشور تأکید کردند: آینده ملت ایران در پرتو اتکاء به هویت حقیقی حرکت امام راحل عظیم الشأن یعنی اسلامی بودن، مردمی بودن، و نوآوریهای متکی بر اسلام بسیار درخشانتر از گذشته است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) و فکر و راه ایشان کلمه طیبه ای است که به ملت اسلامی عظمت بخشید، تصریح کردند: نام امام بزرگوار، اندیشه نیکو و عمل صالح ایشان در ایران بزرگ و در فضای امت اسلامی و جامعه بشری روز به روز زنده تر و تابناک تر خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، علت اقتدار و ماندگاری مردان الهی را ارتباط با خدا و کار برای خدا دانستند و افزودند: راز قدرت معنوی و رمز «عظمت و نفوذ» رو به افزایش امام خمینی (ره) این است که آن شخصیت بزرگ در همه کارها فقط خدا را دید و در راه او مجاهدت کرد و خدا نیز همانگونه که در قرآن وعده داده است همیشه با او بود.
ایشان افزودند: علت آرامش خاطر و تزلزل ناپذیری امام در همه لحظات به ویژه مقاطع سخت و حساس کشور و حتی در لحظه عروج به سوی پروردگار همین ارتباط و اتصال با خدا بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر حق، ایستادگی در مقابل زورگویان و دستیابی به پیشرفت و استقلال، مستلزم پرداخت هزینه است خاطرنشان کردند: امام (ره) اعتماد عمومی مردم را به عنوان هزینه این راه پرداخت و خداوند نیز این هزینه را به صورت مضاعف به او بازگرداند به گونه ای که جمعیت شرکت کننده در مراسم تشییع ایشان به مراتب از استقبال کنندگان از آن رهبر بزرگ بیشتر بود.
ایشان تنها راه دستیابی یک ملت را به اهداف و حقوق خود، بصیرت و ایستادگی آگاهانه برشمردند و خاطرنشان کردند: حقوق یک ملت، با التماس به سلطه گران و عقب نشینی و نرمش در برابر آنان محقق نخواهد شد چرا که حق را باید با تلاش و ایستادگی به دست آورد.    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/3/14::: ساعت 11:52 عصر

    6ـ ملاک شما در ترجیح مشروعیت دینى بر مقبولیت مردمى چیست؟

    به اعتقاد ما همه هستى از آنِ خداست. انسانها نیز همچون همه پدیده هاى عالم هستى، مملوک خدا هستند. بندهاى که همه چیزش از آنِ خداست، تصرّف در او بدون اذن مالک حقیقى مجاز نخواهد بود. انسان حتى در خودش بدون اجازه خدا حقّ تصرّف ندارد، تا چه رسد به دیگران. براى مثال ما حق نداریم دست یا چشم خود را معیوب کنیم، چرا؟ براى اینکه همه چیز از آنِ خداست. وقتى ما اختیار خود را نداشته باشیم، چگونه اختیار دیگران را خواهیم داشت؟! اگر کسى به هر دلیل مرتکب دزدى شد، چه کسى حق دارد او را مؤاخذه، جریمه، تنبیه یا حبس کند و یا دستش را ببرد؟ فقط کسى که مالک حقیقى به او اذن داده باشد، مىتواند اختیار دیگران را داشته باشد.

    ما معتقدیم این نظام باید بر اراده تشریعى الهى استوار باشد و رضایت خداوند و اذن او در امور مختلف لازم است. کارى که مىکنیم، قانونى که درباره دیگران اجرا مىکنیم، تصمیماتى که براى دیگران مىگیریم، تصرفى که در زمینها، جنگلها، کوهها و بیابانها مىکنیم، نفت، گاز، طلا، مس و معادنى که استخراج مىکنیم ـ این کارها و تصرفات را باید با مجوّز انجام دهیم. در بینش اسلامى، مجوّز این تصرفات اذن خداوند است. در حدّ اجازه او، مجاز به تصرف هستیم. رأى مردم جایگاه خود را دارد ولى براى ما حجیت شرعى ندارد، مشروعیت نمىآورد، از این رو اگر اسلام چیزى را نهى کرده باشد، حق نداریم با رأى و انتخاب خود آن را مجاز بشماریم. رأى خداوند در همه جا مطاع است و اعتبار رأى مردم تا وقتى است که با دین تنافى نداشته باشد. بر اساس این مبانى مشروعیت دینى محور است و بر مقبولیت مردمى برترى دارد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/3/14::: ساعت 9:0 عصر

      داغ های همه تاریخ را به یکباره دیدیم

     سید مرتضی آوینی

     داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیا مبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی.

     ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد .   ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/3/14::: ساعت 1:1 عصر

    بِسْمِ اللهِ الْرَحْمنِ الْرَّحیمْ

    اهمیت انقلاب شکوهمند اسلامی که دستاورد میلیونها انسان ارزشمند و هزاران شهید جاوید آن و آسیب دیدگان عزیز، این شهیدان زنده است و مورد امید میلیونها مسلمانان و مستضعفان جهان است، به قدری است که ارزیابی آن از عهدة قلم و بیان والاتر و برتر است.  اینجانب، روح الله موسوی خمینی که از کرم عظیم خداوند متعال با همة خطایا مأیوس نیستم و زاد راه پرخطرم همان دلبستگی به کرم کریم مطلق است، به عنوان یک نفر طلبة حقیر که همچون دیگر برادران ایمانی امید به این انقلاب و بقای دستاوردهای آن و به ثمر رسیدن هرچه بیشتر آن دارم، به عنوان وصیت به نسل حاضر و نسلهای عزیز آینده مطالبی هر چند تکراری عرض می‌نمایم. و از خداوند بخشاینده می‌خواهم که خلوص نیت در این تذکرات عنایت فرماید .
    1-  ما می‌دانیم  که این انقلاب بزرگ که دست جهانخواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد، با تأییدات غیبی الهی پیروز گردید . اگر نبود دست توانای خداوند امکان نداشت یک جمعیت 36 میلیونی با آن تبلیغات ضدّ اسلامی و ضد روحانی خصوص در این صد سال اخیر و با آن تفرقه افکنیهای بیحساب قلمداران و زبان مُزدان در مطبوعات و سخنرانیها و مجالس و محافل ضد‌اسلامی و ضد‌ملی به صورت ملیّت، و آنهمه شعرها و بذله گوییها، و آنهمه مراکز عیاشی و فحشا و قمار و مسکرات و مواد مخدره که همه و همه برای کشیدن نسل جوان فعال که باید در راه پیشرفت و تعالی و ترقی میهن عزیز خود فعالیت نمایند، به فساد و بی‌تفاوتی در پیشامدهای خائنانه، که به دست شاه فاسد و پدر بی‌فرهنگش و دولتها و مجالس فرمایشی که از طرف سفارتخانه‌های قدرتمندان بر ملت تحمیل می‌شد، و از همه بدتر وضع دانشگاهها و دبیرستانها و مراکز آموزشی که مقدرات کشور به دست آنان سپرده می‌شد، با به کار گرفتن معلمان و استادان غربزده یا شرقزدة صد‌درصد مخالف اسلام و فرهنگ اسلامی بلکه ملی صحیح، با نام «ملیت» و «ملی گرایی»، گرچه در بین آنان مردانی متعهد و دلسوز بودند، لکن با اقلیت فاحش آنان و در تنگنا قرار دادنشان کار مثبتی نمی‌توانستند انجام دهند و با اینهمه و دهها مسائل دیگر، از آن جمله به انزوا و عزلت کشیدن روحانیان و با قدرت تبلیغاتْ به انحراف فکری کشیدن بسیاری از آنان، ممکن نبود این ملت با این وضعیت یکپارچه قیام کنند و در سرتاسر کشور با ایدة واحد و فریاد «الله اکبر» و فداکاریهای حیرت‌آور و معجزه آسا تمام قدرتهای داخل و خارج را کنار زده و خودْ مقدرات کشور را به دست گیرد. بنابراین شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همة انقلابها جدا است: هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزة انقلاب و قیام. و تردید نیست که این یک تحفة الهی و هدیة غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارتزده عنایت شده است .



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/3/12::: ساعت 7:0 عصر

    5ـ اگر مشروعیت حاکم اسلامى منوط به آراى مردم نیست، انتخابات چرا؟

    شایسته است ابتدا به چند نظریه اشاره کنیم که معتقدند آراى مردم باید در حکومت دینى نقش داشته باشد.

    1. برخى مىگویند: حکومت یا «لیبرالى» است و توسط آراى مردم مشروعیت پیدا مىکند، و یا «فاشیستى» است و در آن مردم هیچ دخالتى ندارند. در نظام اسلامى باید آراى مردم را معتبر بدانیم، تا انگ فاشیستى به نظام زده نشود.

    2. معدودى از فقهاى معاصر شیعه به عنوان احتمال گفته اند: در زمان غیبت معصوم، مشروعیت حکومت منوط به آراى مردم است.

    3. برخى معتقدند: چون از طرف خدا براى حکومت ـ در زمان غیبت ـ حکمى صادر نشده و امر و نهىاى به ما نرسیده است، یعنى امر حکومت در عصر غیبت مسکوت مانده است، پس این امر به مردم واگذار شده و آنان باید به حاکمیت شخص و یا اشخاصى نظر بدهند، یعنى نظر و رأى مردم نقش تعیین کننده در مشروعیت نظام دارد.

    4. گروهى مىگویند: چون توسط خدا به کسى حق حاکمیت اعطا نشده است، خود مردم باید تصمیم بگیرند زیرا مردم بر جان و مال خویش مسلط هستند (الناس مسلطون على اموالهم و انفسهم): مردم حاکمیت را ـ که حق آنان است ـ به شخصى واگذار مىکنند و یا او را وکیل خود مىگردانند. ـ تفاوت «توکیل» با «تفویض» این است که در اوّلى حق تجدید نظر داریم، ولى در تفویض نمىتوانیم از رأى خود برگردیم، ـ پس مشروعیت حاکمیت در هر دو صورت، به آراى مردم است.

    در نقد نظریه نخست باید گفت: به چه دلیل حکومت باید در دو شکل یاد شده منحصر باشد؟!

    ما شکل سوّمى از حکومت را مىشناسیم که در آن مشروعیت، با آراى مردم به دست نمىآید، بلکه مشروعیت آن با حکم الهى است، در همان حال هیچگونه تحمیلى هم بر مردم وجود ندارد، زیرا توسّل به زور براى دستیابى به حکومت مورد نظر ما روا نیست.

    درباره نظریه دوّم باید توجه کرد اکثریت فقهاى شیعه، مشروعیت حکومت در زمان غیبت را از ناحیه خدا مىدانند، اگرچه پذیرش و بیعت مردم باعث عینیت بخشیدن به حکومت دینى خواهد شد. و اگر مشروعیت، بسته به آراى مردم باشد، اشکالاتى پیش خواهد آمد که در نقد نظریات دیگر مطرح مىشود.

    درباره نظریه سوم باید گفت: خداى متعال در مورد حکومت در عصر غیبت سکوت نکرده است; متون دینى مىگویند: مردم در زمان غیبت باید تحقیق کنند و فقیه جامع شرائط را براى حکومت بیابند و حکومت را به او بسپارند.

    درباره نظریه چهارم باید گفت: در بینش دینى حق حاکمیت از آنِ خداست، همه چیز مملوک اوست. هیچ کس حق تصرف در چیزى را مگر با اجازه خدا ندارد، حاکمیت بر مردم در صورتى مشروع است که با اذن خدا باشد. پس حاکمیت حق مردم نیست، تا بخواهند آن را به کسى واگذار کنند یا کسى را وکیل نمایند.

    اشکالاتى ـ که در جاى خود ـ بر «دموکراسى» وارد است، بر نظریه چهارم هم وارد است; از جمله اینکه اگر اکثر مردم حاکمیت را به کسى توکیل یا تفویض کردند، وظیفه مخالفان چیست؟ آیا باید اطاعت کنند؟ چرا؟! همچنان که مىتوان اشکال کرد چرا مردم حق حاکمیت را فقط به فقیه واگذار کنند؟! اگر حق مردم است، مىتوانند آن را به هر کس که بخواهند واگذارند. پس طبق نظریه چهارم ولایت فقیه ضرورت ندارد.

    جایگاه حقیقی مردم در حکومت دینی

    س از بررسى نظریه ها، به نظریه مورد قبول مىپردازیم. گفته شد مردم هیچ مشروعیتى به حکومت فقیه نمىدهند رأى و رضایت آنان باعث بوجود آمدن آن مىشود. خدا به پیامبر مىفرماید: «هُوَ الَّذى اَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤمنینَ([1]); «خداست که تو را با یارى خویش و مؤمنان تقویت کرد.» کمک و همدلى مردم مؤثر در عینیت بخشیدن به حکومت ـ حتّى حکومت پیامبر است. حضرت امیر (علیه السلام) مىفرماید: «لَوْ لا حُضُورُ الْحاضِرِ وَقیامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النّاصِرِ... لاََلْقَیْتُ حَبْلَها عَلى غارِبِها([2]) مىفرماید: «اگر حضور بیعت کنندگان نبود و با وجود یاوران حجّت بر من تمام نمىشد... رشته کار ]حکومت[ را از دست مىگذاشتم.» همچنین از آن حضرت نقل کرده اند: «لارَأْىَ لِمَنْ لایُطاعٌ([3]); «کسى که فرمانش پیروى نمىشود، رأیى ندارد.» این سخنان همگى بیانگر نقش مردم در پیدایش و تثبیت حکومت الهى، خواه حکومت رسول اللّه و امامان معصوم و خواه حکومت فقیه در زمان غیبت، دارد.

    اکنون به این مطلب مىپردازیم که اگر چنین است، حکمت شرکت مردم در انتخابات خبرگان رهبرى براى تعیین رهبر چیست؟

    مردم با رأى به خبرگان، رجوع به «بیّنه» کرده اند یعنى کارشناسان دینى را برگزیده اند تا سخن آنان به عنوان حجّت شرعى اعتبار داشته باشد و این امر تازگى ندارد، زیرا مردم همیشه در امور شرعى خویش به «بینه» رجوع مىکنند، مثلاً براى تشخیص مرجع تقلید به افراد خبره عادل مراجعه مىکنند، تا حجت شرعى داشته باشند. با این تحلیل، انتخابات زمینه اى براى کشف رهبر مىشود، نه اینکه به او مشروعیت ببخشد. روشن است که بهترین راه فقیه جامع شرائط رهبرى، مراجعه به خبرگان است.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 9:0 عصر

    نماینده اصفهان در مجلس خواستار تذکر به هنرمندان و مجریان بدحجاب شد

    اصفهان ، ایرنا‪۸۶/۰۳/۱۰‬
    داخلی. اجتماعی. حجاب.

    عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای طرح " برخورد با بدحجابی" باید به برخی گویندگان، ورزشکاران و هنرمندان تلویزیون و سینما نیز تذکر داده شود.


    "محمدتقی رهبر"روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این افراد به عنوان الگو برای جوانان مطرح می‌شوند، باید حدود شرعی را رعایت کنند.

    وی افزود:متاسفانه برخی از آنان بخصوص آقایان ظاهر و پوشش مناسب جایگاه اجتماعی خود را ندارند و در برخی از آقایان حتی اصلاح ابرو، موهای بلند و گریم‌های ناخوشایند نیز رواج پیدا کرده است.

    وی اظهار داشت: نکته قابل توجه بخصوص درباره این گویندگان مرد این است که برغم‌اینکه خود آنان با چهره‌های غیرمتعارف مردان ایرانی ظاهر می‌شوند به جوانان ما توصیه می‌کنند که فرهنگ و پوشش ایرانی را پاس بدارند.

    رهبر از نوع ادبیات‌گفتاری برخی از مجریان رادیو و تلویزیون نیز گلایه کرد و گفت:نوعی گفتار "کوچه بازاری" که در میان افراد خاصی به چشم می‌خورد، در گفتار برخی گویندگان نیز وجود دارد.

    وی با تقدیر از پوشش مناسب گویندگان زن، گفت: هنرمندان زن ما نیز باید از نظر ایفای نقش، خود را چهره کنند، نه از نظر آرایش و گریم‌های زننده.

    وی افزود: از آن جا که ورزشکاران نیز در الگو پذیری جوانان نقش بسزایی دارند لذا در زمینه مدل مو،پوشش و برخی از کارهای ناهنجار مانند خالکوبی نیازمند تذکر و برخورد هستند.

    عضو فراکسیون فرهنگی مجلس با ستایش از عملکرد نیروی‌انتظامی افزود:انتظار می‌رود مسوولان رسانه ملی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تربیت بدنی به این موارد توجه داشته باشند.

    ---> ایرنا.نماینده اصفهان.بدحجاب.مجریان.هنرمندان.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/3/10::: ساعت 11:33 صبح

    استراتژیستهای اصولگرا را چه شده است؟

    محسن کوهکن هشدار داد: نباید دولتمردان مخلص، فداکار، دلسوز و زحمت‌کش را بی پشت‌و پناه تبلیغاتی رها کرد که که افرادی که از آنها انتظار نیست کلمه بی‌ریشه را نثار این مخلصان زحمت‌کش و فداکار کنند. 
       
     
    محسن کوهکن نماینده لنجان اولین ناطق پیش از دستور امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر انسانی با رای مردم سکان‌دار خدمت و اداره امور شد، حفظ حریم او تکریم از مردمی است که خدمتگزار خود را برگزیده‌اند، اما آفت این مهم، افراط و تفریط است.


    وی افزود: در یک روز به خاطر منافع باندی و گروهی خدمتگزاری را چنان قدسی کرده که هرگونه نقد و انتقاد از طرف هر انسان دلسوزی را مخالف و در ضدیت با مردم و رای‌ آنها بر می‌شماریم و اجازه نمی‌دهیم اشکالات و نواقص نقد شود و در چنین فضایی، نقد را بحران‌آفرین معرفی کرده و برای بحران‌های مورد نظر روزشمار ترسیم می‌کنیم و در روز و زمان دیگری، خدمتگزاری را که گناه بزرگ او از باند ما نبودن است، چنان به مسلخ تمسخر و توهین می‌کشیم که امر را بر همراهان آن خدمتگزار مشتبه می‌کنیم و توجه نداریم که اگر در آینده سهم این خدمتگزاری از باند و گروه ما شد، دیگران با او همانگونه برخورد خواهند کرد و در آن زمان زدن انگ و برچسب مخالف و بحران‌آفرین بر هر انسان منتقد و یا حتی مخربی کار آسانی نخواهد بود.


    کوهکن با بیان این که از شر بی‌انصافی که کوه اشتباهات دوستان و هم باندی‌هایمان را کاه و کاه اشتباهات رقبا را کوه می‌کنیم، به خدا پناه می‌بریم، گفت: اصولگرایی حزب‌گرایی نیست، همانطور که اصلاح‌طلبی حزب‌گرایی نیست. از آفت‌های بزرگ برای هر دو، ادعای مالکیت انحصاری داشتن روی هر یک از این 2 واژه است و تخریب اصل اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، تیشه بر ریشه باورهای مبتنی بر آموزه‌های دینی و اخلاقی زدن است و در انحصار کشیدن هر کدام، ضرر جبران ناپذیر؛ زیرا اگر مدعی اصلاح‌طلبی که مرعوب دشمن است و بیگانه را بر دوست ترجیح می‌دهد و بی‌اعتنا به ارزشهاست، اصلاح‌طلبی را انحصاری در آغوش گرفته و کلمه زیبای اصلاح‌طلبی را با پسوند زشت و نامیمون آمریکایی در اذهان مردم همراه کرد یعنی اصلاح‌طلب آمریکایی.  ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/3/9::: ساعت 8:7 عصر

    و ملت ما بلکه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانة خود دست نمی‌کشند و برای رسیدن به‌ ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمی‌شناسند. و در رأس آنان امریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتکب می‌شود که قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند؛ و خیال ابلهانة «اسرائیل بزرگ»! آنان را به هر جنایتی می‌کشاند. و ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند که دشمنان آنها حسین اردنی این جنایت پیشة دوره گرد، وحسن و حسنی مبارک هم‌آخور با اسرائیل جنایتکارند و در راه خدمت به امریکا و اسرائیل از هیچ خیانتی  به ملتهای خود رویگردان نیستند. و ما مفتخریم که دشمن ما صدام عفلقی است که دوست و دشمن او را به جنایتکاری ونقض حقوق بین المللی و حقوق بشر می‌شناسند و همه می‌دانند که خیانتکاریِ او به ملت مظلوم عراق و شیخ نشینان خلیج،‌ کمتر از خیانت به ملت ایران نباشد.
    و ما و ملتهای مظلوم دنیا مفتخریم که رسانه‌های گروهی و دستگاههای تبلیغات جهانی، ‌ما و همة مظلومان جهان را به هر جنایت و خیانتی که ابرقدرتهای جنایتکار دستور می‌دهند متهم می کنند. کدام افتخار بالاتر و والاتر از اینکه امریکا با همة ادعاهایش و همة ساز و برگهای جنگی‌اش و آنهمه دولتهای سرسپرده‌اش و به دست داشتن ثروتهای بی پایانِ ملتهای مظلوم عقب افتاده و در دست داشتن تمام رسانه‌های گروهی، در مقابل ملت غیور ایران و کشور حضرت بقیة الله ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ آنچنان وامانده و رسوا شده است که نمی‌داند به که متوسل شود! و رو به هرکس می‌کند جواب رد می‌شنود! و این نیست جز به مددهای غیبی حضرت باری تعالی ـ جلَّت عظمتُه ـ که ملتها را بویژه ملت ایران اسلامی رابیدار نموده واز ظلمات ستمشاهی به نور اسلام هدایت نموده.
    من اکنون به ملتهای شریف ستمدیده و به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که از این راه مستقیم الهی که نه به شرق ملحد و نه به غربِ ستمگرِ کافر وابسته است، بلکه به صراطی که خداوند به آنها نصیب فرموده است محکم و استوار و متعهد و پایدارً پایبند بوده، و لحظه‌]‌ای‌[ از شکر این نعمت غفلت نکرده و دستهای ناپاک عمال ابرقدرتها، چه عمال خارجی و چه عمال داخلی بدتر از خارجی، تزلزلی در نیت پاک و ارادة آهنین آنان رخنه نکند؛ و بدانند  که هرچه رسانه‌های گروهی عالم و قدرتهای شیطانی غرب و شرق اشتلم می‌زنند دلیل برقدرت الهی آنان است و خداوند بزرگ سزای آنان را هم در این عالم و هم درعوالم دیگر خواهد داد.  «إنَّه ولیُّ النِّعَم وبِیَدِه ملکوتُ کلِّ شیءٍ».
    و با کمال جِد و عجز ازملتهای مسلمان می‌خواهم که از ائمة اطهار و فرهنگ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی این بزرگ راهنمایان عالم بشریت به طور شایسته و به جان و دل و جانفشانی و نثار عزیزان پیروی کنند. از آن جمله دست از فقه سنتی که بیانگر مکتب رسالت و امامت است و ضامن رشد و عظمت ملتها است، چه احکام اولیه و چه ثانویه که هر دو مکتب فقه‌ اسلامی است، ذره‌ای منحرف نشوند و به وسواس خناسان معاند با حق و مذهب گوش فرا ندهند و بدانند قدمی انحرافی، مقدمة سقوط مذهب و احکام اسلامی و حکومت عدل الهی است. و از آن جمله از نماز جمعه و جماعت که بیانگر سیاسی نماز است هرگز غفلت نکنند، که این نماز جمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است. و از آن جمله مراسم عزاداری ائمة اطهار و بویژه سید مظلومان و سرور شهیدان، حضرت ابی عبدالله الحسین ـ صلوات وافر الهی و انبیا  و ملائکة الله و صلحا بر روح بزرگ حماسی او باد ـ هیچ‌گاه غفلت نکنند. و بدانند آنچه دستور ائمه ـ علیهم السلام ـ برای بزرگداشت این حماسة تاریخی اسلام است و آنچه لعن و نفرین بر ستمگران آل بیت است، تمام فریاد قهرمانانة ملتها است بر سردمداران  ستم‌پیشه در طول تاریخ الی الابد. و می‌دانید که لعن ‌و نفرین و فریاد از بیداد بنی امیه ـلعنة‌ الله‌ علیهم ـ با آنکه آنان منقرض و به جهنم رهسپار شده‌اند، فریاد بر سر ستمگران جهان و زنده نگهداشتن این فریاد ستم‌‌شکن است.
    و لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمة حق ـ علیهم سلام الله ـ‌ به طور کوبنده فجایع و ستمگریهای ستمگران هر عصر و مصر یادآوری شود؛ و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریکا و شوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن ‌جمله آل‌سعود، این خائنین به ‌حرم بزرگ الهی _ لعنة الله و ملائکته و رسله علیهم ـ است به طور کوبنده یادآوری و لعن و نفرین شود. و همه باید بدانیم که آنچه موجب وحدت بین مسلمین است این مراسم سیاسی است که حافظ ملّیت مسلمین، بویژه شیعیان ائمة اثنی‌عشر ـ علیهم صلوات الله وسلم ـ ] است[.
    و آنچه لازم است تذکر دهم آن است که وصیت سیاسی ـ الهی اینجانب اختصاص به ملت عظیم‌الشأن ایران ندارد، بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب می‌باشد.
    از خداوند ـ عزوجل ـ عاجزانه خواهانم که لحظه‌ای ما و ملت ما را به خود واگذار نکند و از عنایات غیبی خود به این فرزندان اسلام و رزمندگان عزیز لحظه]‌ای[ دریغ نفرماید .
                                                                                                                                                                    روح الله  الموسوی الخمینی



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/3/9::: ساعت 7:0 عصر

    شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد


    TinyPic image



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/3/9::: ساعت 7:0 صبح

    با دولت اصولگرا هماهنگ باشید

    حضرت آیت الله خامنه‌ای، هویت مجلس هفتم را پایبندی به اصول اسلامی و ارزشهای انقلاب دانستند و تاکید کردند:هماهنگی با دولت اصولگرا از جمله نقاط بارز و برجسته این دوره از مجلس است که این مسیر باید در یک سال آینده نیز با در نظر گرفتن مصالح کشور، با قوت و قدرت ادامه یابد.
      
     
    به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز سه شنبه در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هویت مجلس هفتم را پایبندی به اصول اسلامی و ارزشهای انقلاب دانستند و با اشاره به جهت گیری و عملکرد مجلس براساس این هویت تأکید کردند: اهتمام نمایندگان مجلس هفتم به طبقات ضعیف و تلاش برای حل مشکلات مردم، مواضع اصولی، منطقی و صریح ضداستکباری در مسائل جهانی به ویژه موضوع هسته ای و هماهنگی با دولت اصولگرا از جمله نقاط بارز و برجسته این دوره از مجلس است که این مسیر باید در یک سال آینده نیز با در نظر گرفتن مصالح کشور، با قوت و قدرت ادامه یابد.


    رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از زحمات رئیس و نمایندگان مجلس هفتم، عملکرد سه ساله این دوره از مجلس را خوب ارزیابی کردند و با اشاره به شرایط شکل‌گیری این مجلس، افزودند: مجلس هفتم در شرایطی شکل گرفت که برخی افراد غافل، مسائل تنش زا و مخالف مبانی و اصول نظام اسلامی را مطرح می کردند اما در چنین فضای نامناسبی، مردم در جهت مخالف کسانی که درصدد از بین بردن اصول و ارزشهای اسلام و انقلاب بودند، این مجلس را برگزیدند که نشان دهنده عشق و علاقه قلبی مردم به اصول اسلامی و ارزشهای انقلاب است.


    ایشان رأی مردم را به مجلس هفتم در این فضا، پدیده و مقطعی بسیار حساس در تاریخ کشور ارزیابی و خاطرنشان کردند: مجلس هفتم براساس چنین هویتی شکل گرفت و این هویت موجب امتیازات و ویژگیهای مهمی در عملکرد سه ساله این مجلس شده است.


    حضرت آیت الله خامنه‌ای، اهتمام به طبقات ضعیف و دور مانده از بسیاری از امتیازات را یکی از ویژگیهای مجلس هفتم برشمردند و افزودند: پاسخ مناسب این دوره از مجلس برای اجرایی شدن سیاستهای کلی اصل 44 و تشکیل کمیسیون ویژه از دیگر نقاط اساسی مجلس است که باید با حمایت جدی از این کمیسیون، قانونی محکم، قوی و ماندگار درخصوص اجرای اصل 44 به تصویب برسد.


    رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مواضع محکم و اصولی مجلس هفتم در مسائل جهانی و در مواجهه با استکبار، از نقاط قوت بسیار بارز مجلس است، خاطرنشان کردند: منطق نظام اسلامی در مقابل سیاستهای زورگویانه و سلطه گرانه امریکا، منطقی مستدل و مورد قبول مسلمانان جهان و همه ملتهای آزاده است زیرا ملت ایران نمی خواهد یک قدرت متجاوز، مدعی و طلبکار به منابع او دست اندازی و برای کشور تعیین تکلیف کند.


    ایشان افزودند: مجلس هفتم در موضع رفیع و والای مجلس قانونگذاری، در مسائل مختلف سخن ملت ایران را با صراحت و با منطق بیان کرد که این بسیار ارزشمند است.


    حضرت آیت الله خامنه ای پرهیز مجلس هفتم را از مسائل تشنج زا و اختلاف افکن، از دیگر امتیازات این مجلس بیان و تأکید کردند: موضع مجلس در موضوع هسته ای و الزام دولت به ایستادگی که دولت نیز خواستار آن و پیشرو در آن بود، تصمیمی براساس مصلحت آینده کشور و از نقاط برجسته مجلس هفتم است.


    ایشان هماهنگی دولت و مجلس را از برکات این دوره برشمردند و تصریح کردند: باید با دولت همراهی کرد و نباید دولت اصولگرای معتقد به مبانی انقلاب و به شدت در حال تحرک و خدمت به مردم، تضعیف شود.


    حضرت آیت الله خامنه ای همراهی با دولت را نگاه مصلحت اندیشانه اساسی دانستند و خاطرنشان کردند: این به معنای انتقاد نکردن نیست، ولی انتقاد هم باید دلسوزانه باشد به گونه ای که در کنار نقاط ضعف، نقاط قوت بیان شود تا شائبه مسائل شخصی و جناحی پیش نیاید.


    ایشان با اشاره به اینکه هماهنگی دولت و مجلس، مخالفان و دشمنانی دارد افزودند: این افراد می گویند که مجلس و دولت را یکدست کرده اند در حالی که مجلس با انتخاب مردم تشکیل شده است و رئیس جمهور را هم مردم انتخاب کرده اند ضمن آنکه یکدستی دولت و مجلس عیب نیست بلکه حُسن است زیرا این دو قوه می توانند با همکاری یکدیگر، اهداف مشترک را پیگیری کنند.


    رهبر انقلاب اسلامی سال آخر مجلس را سال امتحان الهی خواندند و تأکید کردند: باید در این یک سال، به اولویتها و نیازهای اساسی و فوری کشور به دور از نگاه جناحی، قومی و منطقه ای توجه شود.


    حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه نمایندگان باید در اظهارات خود دقت لازم راداشته باشند تا پیام غلط به دشمن داده نشود، در نظر گرفتن برخی ملاحظات را در بررسی مسائل، ضروری خواندند و افزودند: نباید در پی مسائلی رفت که مخالفت آن با قانون اساسی از ابتدا مشخص است زیرا این گونه مسائل موجب تضییع وقت مجلس می شود همچنین وقت مجلس نباید صرف برخی جزئیات مسائل اجرایی شود.


    ایشان بررسی عملکرد شخصی و جمعی را از دستورهای اکید اسلام دانستند و افزودند: محاسبه و بررسی عملکرد موجب اصلاح ضعف‌ها می شود ضمن آنکه نقاط قوت نیز مایه دلگرمی و ادامه مسیر خواهد شد.


    در ابتدای این دیدار حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در گزارشی از عملکرد سه ساله مجلس هفتم، پرتحرکی به دور از غوغاسالاری، دفاع از عزت و استقلال کشور و ملت، پاسداری از ارزشهای انقلاب و اصول نظام، و تأکید بر مبارزه با مفاسد اقتصادی را از ویژگیهای مجلس برشمرد و گفت: نمایندگان مجلس هفتم همواره دغدغه پیگیری نیازها و مشکلات اصلی مردم را داشته اند و در همه طرحها و لوایح، این مسئله از جهت گیریهای اصلی بوده است.


    وی با اشاره به نقش مرکز پژوهشهای مجلس در نگاه کارشناسانه و دقیق نمایندگان به طرحها و لوایح، درخصوص اهتمام مجلس هفتم به اجرای سیاستهای کلی اصل 44 افزود: با تشکیل کمیسیون ویژه اصل 44 تلاش شده است تا در جهت اجرای این اصل به صورت کارشناسی و همه جانبه کمک شود.


    رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر همدلی مجلس و دولت، به وظایف نظارتی مجلس از طریق سازوکارهای قانونی و دیوان محاسبات اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس هفتم در مسائل بین المللی نیز حضوری قوی و جدی داشته است که برگزاری همایش جهانی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین و قدس شریف و همچنین تبدیل انجمن مجالس آسیایی برای صلح به مجمع مجالس آسیا و تشکیل آن در تهران از جمله اقدامات نمایندگان مردم در بُعد بین المللی است.


    حداد عادل، نظارت بر سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از دیگر اقدامات مجلس هفتم بیان کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/3/8::: ساعت 11:21 عصر

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 71
    بازدید دیروز: 232
    کل بازدید :1780844

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<