سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که از او چیزى خواسته‏اند تا وعده نداده آزاد است . [نهج البلاغه]
اصولگرا

هـ

ازجمله نقشه‌ها که مع‌الأسف تأثیر بزرگی در کشورها و کشور عزیزمان گذاشت و آثار آن باز تا حد زیادی به جا مانده، بیگانه نمودن کشورهای استعمار زده از خویش، و غربزده و شرقزده نمودن آنان است به طوریکه خود را و فرهنگ و قدرت خود را به هیچ گرفتند و غرب و شرق، ‌دو قطب قدرتمند را نژاد برتر و فرهنگ آنان را والاتر و آن دو قدرت را قبله‌ گاه عالم دانستند و وابستگی به یکی از دو قطب را از فرائض غیرقابل اجتناب معرفی نمودند! و قصة این امر غم‌انگیز، طولانی و ضربه‌هایی که از آن خورده و اکنون نیز می خوریم کشنده و کوبنده است.
و غم‌انگیزتر اینکه آنان ملتهای ستمدیدة زیر سلطه را در همه چیز عقب نگه‌داشته و کشورهایی مصرفی بار‌ آوردند و به‌ قدری‌ما را از پیشرفتهای خود و قدرتهای شیطانی‌شان ترسانده‌اند که جرأت دست زدن به هیچ ابتکاری نداریم و همه چیز خود را تسلیم آنان کرده و سرنوشت خود و کشورهای خود را به دست آنان سپرده و چشم و گوش بسته مطیع فرمان هستیم. و این پوچی و تهی مغزی مصنوعی موجب شده که در هیچ امری به فکر و دانش خود اتکا نکنیم و کورکورانه از شرق و غرب تقلید نماییم بلکه از فرهنگ و ادب و صنعت و ابتکار اگر داشتیم، نویسندگان و گویندگان غرب و شرقزدة بی‌فرهنگ، آنها را به باد انتقاد و مسخره گرفته و فکر و قدرت بومی ما را سرکوب و مأیوس نموده و می‌نمایند و رسوم و آداب اجنبی را هر چند مبتذل و مفتضح باشد با عمل و گفتار و نوشتار ترویج کرده و با مداحی و ثناجویی آنها را به خورد ملتها داده و می‌دهند. فی‌المثل، اگر در کتاب یا نوشته یا گفتاری چند واژة فرنگی باشد، بدون توجه به محتوای آن با اعجاب پذیرفته، و گوینده و نویسندة  آن را دانشمند و روشنفکر به حساب می‌آورند. و از گهواره تا قبر به هر‌چه بنگریم اگر با واژة غربی و شرقی اسم‌گذاری شود مرغوب و مورد توجه و از مظاهر تمدن و پیشرفتگی محسوب، و اگر واژه‌های بومی خودی به کار رود مطرود و کهنه و واپسزده خواهد بود. کودکان ما اگر نام غربی داشته باشند مفتخر؛ و اگر نام خودی دارند سر به زیر و عقب افتاده‌اند. خیابانها، کوچه‌ها، مغازه‌ها، شرکتها، داروخانه‌ها،‌ کتابخانه‌ها، پارچه‌ها، و دیگر متاعها، هر چند در داخل تهیه شده باید نام خارجی داشته باشد تا مردم از آن راضی و به آن اقبال کنند. فرنگی مآبی از سر تا پا و در تمام نشست و برخاستها و در معاشرتها و تمام شئون زندگی موجب افتخار و سربلندی و تمدن و پیشرفت، و در مقابل، آداب و رسوم خودی‌، کهنه‌پرستی و عقب‌افتادگی است. در هر مرض و کسالتی ولو جزئی و قابل علاج در داخل، باید به خارج رفت و دکترها  و اطبای دانشمند خود را محکوم و مأیوس کرد. رفتن به انگلستان و فرانسه و امریکا و مسکو افتخاری پر ارزش و رفتن به حج و سایر اماکن متبر‌که  کهنه‌پرستی و عقب‌ماندگی است. بی‌اعتنایی به آنچه مربوط به مذهب و معنویات است از نشانه‌های روشنفکری و تمدن، و ‌در مقابل، تعهد به این امور نشانة عقب‌ماندگی و کهنه‌پرستی است.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/4/12::: ساعت 7:0 عصر

         آیت‌الله محمد صدوقی در سال 1287 هجری شمسی برابر با 1327 قمری در یزد دیده به جهان گشود. پدرش مرحوم آقا میرزا ابوطالب از روحانیون معروف شهر یزد در مسجد روضه محمدیه سمت امامت داشته و مرجعیت تامه برای کارهایی که مردم داشتند. خانواده شهید صدوقی از نواده‌های مرحوم شیخ صدوق هستند و در انتساب این خانواده به شیخ صدوق به لوح تاریخی روی قبر جد بزرگ خود استناد می‌کنند. او بعد از اینکه پدر را در هفت سالگی و مادر را در 9 سالگی از دست داد، تحت سرپرستی پسرعموی خود مرحوم میرزا محمد کرمانشاهی قرار گرفت.
        
    آیت‌الله صدوقی در تحصیل علوم دینی تا سطح لمعه و قوانین در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان یزد زیر نظر استادان آن زمان پیش رفت و سپس برای ادامه تحصیل در سال 1348 هـ.ق به اصفهان رفت و در مدرسه چهارباغ مشغول به تحصیل شد؛ اما سال بعد به قم رفت و در آنجا اقامت گزید. این دوران درست مقارن با زمانی است که پهلوی اول اقدامات خود را در محدود کردن نفوذ مذهب و علما در جامعه شروع کرد. وی 21 سال در قم به فراگیری علوم اسلامی پرداخت و از محضر عالمان نامداری همچون شیخ عبدالکریم حائری یزدی، سیدصدرالدین صدر، سیدمحمدتقی خوانساری، سیدمحمد حجت کوه کمره‌ای و حضرت امام خمینی (ره) بهره برد.   ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/4/10::: ساعت 11:47 عصر

    روح‌الله حسینیان: با کسانی که حماسه دوم خرداد را سوزاندند اختلاف مبنایی داریم

    رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: روشنفکر مذهبی با مبانی لیبرالیسم همه‌ی تلاشش را در ایران به نام دین انجام می‌دهد تا اسلام را منزوی و همه‌ی ارزش‌ها را با عنوان جامعه‌ی مدنی ابراز کند.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان که در مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای هفتم تیر که از سوی معاونت هماهنگی امور طرفداران و تشکل‌های حزب موتلفه‌ی اسلامی برگزار شد، طی سخنانی با موضوع «شهید بهشتی؛ یک دین‌دار روشنفکر»، تصریح کرد: این موضوع یک موضوع کاربردی است که امروز جامعه‌ی دینی ما به آن مبتلاست؛ از این رو باید یک نمای کلی از آن در اذهان باشد. روشنفکران در جامعه‌ی ایرانی یا جامعه‌ی دینی ایرانی به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی دین‌داران روشنفکر؛ یعنی آن‌هایی که اصالت را برای دین قائلند اما در عین حال نوآوری هم دارند و دسته‌ی دیگر روشنفکران مذهبی که به اصالت مارکسیسم یا لیبرالیسم قائل هستند و به این دو مبنای فکری رنگ و لعاب دینی می‌دهند؛ اما شهید بهشتی از دسته‌ی اول بود.

    وی با بیان این‌که روشنفکر مذهبی با تعریف ارایه‌شده در تاریخ ایران دارای سابقه است، اظهار کرد: هم گروهی که با اصالت‌دادن به لیبرالیسم و هم گروهی که با اصالت‌دادن به مارکسیسم، رنگ و لعاب دینی یا تزیینی از دین، دور این هسته‌ی اصلی می‌تنیدند، وجود داشته‌اند. در تاریخ مشروطیت وقتی مباحث روشنفکری به میان آمد، بسیاری از روشنفکران لیبرال، به دلیل مذهبی‌بودن جامعه‌ی ایرانی یا دلایل دیگر تلاش کردند افکار خود را با متون دینی درآمیزند؛ چنان‌که کسانی مانند مستشارالدوله تمام تلاشش بر این است که مبانی لیبرالیسم را با متونی از دین آشتی دهد.

    مشاور سیاسی – امنیتی رییس‌جمهور، با بیان این که وقتی بحث سرنگونی رژیم پهلوی به ویژه پهلوی دوم مطرح بود، روشنفکری دینی در شکل مارکسیسم اسلامی تبلور یافت، اظهار داشت: تمام تلاش این گروه که به التقاطیون معروف شدند، این بود که هسته‌ی مارکسیسم را با پیوندی ظاهری از آیات و روایات ارایه دهند؛ چنان‌که می‌بینیم در صورت تطبیق، کتاب شناخت که مبنای اعتقادی مجاهدین است با اصول مقدماتی ژرژ پولیستر، هیچ تفاوتی ندارد و با این که تاسیس‌کنندگان اولیه‌ی مجاهدین در عمل به شریعت پایبند بودند، اما تفکر آن‌ها تفکر اسلام ناب نبود.

    حسینیان اظهار داشت: بعد از جریان دوم خرداد نیز باز همان نحله‌ی لیبرالیستی با یک ظاهر اسلامی احیا شد. مخالفت‌های ما با جریان‌های فرصت‌طلبی که بعد از دوم خرداد خودش را وسط انداخت و حماسه‌ی مردم را به حماسه‌سوزی تبدیل کرد، بر سر همین مسائل است. ما اصلا اختلاف مبنایی داریم. روزنامه‌ها، نوشته‌ها و مباحث‌شان همه در همین سیر طی می‌شود که اصول ارزشی لیبرالیسم با نام اسلام در ایران جایگزین تفکر ناب امام خمینی(ره) شود.

    وی ادامه داد: شعارهایی که در روزنامه‌ها بر آن اصرار می‌کردند، حول مسائلی مانند حداقل فقه، پولاریسم دینی یا تکثرگرایی یا جدایی دین از سیاست که همه‌ی اصول ارزشی لیبرالیسم است، بود و چون در ایران امکان ندارد این‌ها را مستقیما به نام لیبرالیسم طرح کرد، می‌توان به قول خودشان این مباحث را با قرائت جدیدی از دین ارایه کرد.

    رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به ارایه‌ی مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و خاطرنشان کرد: آن‌ها به صراحت مطرح می‌کردند که حقوق جزای اسلام در این زمان کاربرد ندارد و خشونت‌آمیز است. هم‌چنین استدلال می‌کردند که برای حفظ قداست دین باید سعی کنیم به حداقل تاثیرگذاری دین در جامعه اکتفا کنیم.

    به گزارش ایسنا حسینیان گفت: آن‌ها استدلال می‌کردند مردم از لحاظ تدین ضعیف شده‌اند؛ در حالی که این ادعا دروغی بیش نبود. در طول تاریخ هر گاه دین و سیاست توام بوده‌اند، به مراتب بدی‌های آن دوره کمتر از دوره‌ای بوده که از هم جدا بوده‌اند. اگر شاخص‌های دین‌داری مانند حجاب، نماز، روزه و مهم‌تر از همه، آمادگی برای ایثار و از خودگذشتگی را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، می‌بینیم اصلا قابل قیاس نیستند.

    مشاور سیاسی – امنیتی رییس‌جمهور، با بیان این که شعارها و آموزه‌های هیچ اسلامی ‌فرح‌انگیزتر، هیجان‌انگیزتر و دلپذیرتر از مفاهیم و آموزه‌های شیعه نیست، اظهار داشت: بعد از انقلاب، تشیع به سرعت در جهان در حال گسترش است، منتها روشنفکر مذهبی با مبانی لیبرالیسم همه‌ی تلاشش را در ایران به نام دین انجام می‌دهد تا اسلام را منزوی کند و همه‌ی ارزش‌ها را با عنوان جامعه‌ی مدنی ابراز کند. ما در اسلام جامعه‌ی اسلامی داریم. جامعه‌ی مدنی بر مبنای لیبرالیسم است.

    وی گفت: یک بار وقتی آقای خاتمی سخنرانی می‌کرد که البته بعدا به خود ایشان هم گفتم 27 مرتبه از واژه‌ی جامعه‌ی مدنی استفاده کرد. علت همه‌ی این‌ها این بود که عمق اندیشه غربی و لیبرالیستی بود منتها به دلیل تربیت و خاستگاه اجتماعی یا محیط مذهبی ایران، ناچار بودند نامی هم از دین بر آن ماهیت بکشند.

    رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در ادامه، ویژگی‌های دین‌دار روشنفکر را به عنوان فردی که برای دین اصالت قائل است برشمرد و افزود: از ویژگی‌های دین‌دار روشنفکر اعتقاد به اسلام و وحیانی بودن دین است. دیگر آن که دغدغه‌های جهان امروز و معاصر را هم دارد و مشکلاتی را که جهان با آن دست به گریبان است درک می‌کند. ویژگی سوم دین‌دار روشنفکر این است که در متن دین به دنبال یافتن پاسخ‌های مشکلات جهان معاصر است و مرحوم شهید بهشتی چنین شخصیتی بود.

    حسینیان با بیان این که وجود شهید بهشتی مملو از ایمان به اسلام و وحی بود، اظهار داشت: من به عنوان کسی که با وی حشر و نشر داشتم و رابطه‌ی استاد و شاگردی میان ما برقرار بود، می‌دیدم که وجود ایشان مصداق کامل این روایت بود که نگاه‌کردن به صورت عالم عبادت است. ایمان بهشتی ایمان مخاطب را مضاعف می‌کرد. بهشتی دغدغه‌های جهان امروز را می‌شناخت.

    به گزارش ایسنا مشاور سیاسی – امنیتی رییس‌جمهور، به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: در برنامه‌ای که ایشان برای مدرسه‌ی حقانی تدوین کرد، دروسی مانند اصول روان‌شناسی، فلسفه، اقتصاد و ... بود و می‌فرمود طلبه باید با اقتصاد، روان‌شناسی و فلسفه آشنا باشد؛ چون همه‌ این‌ها برای چگونه زیستن است تا دغدغه‌های بشری را بفهمد و سوال برایش ایجاد شود تا وقتی به متون دینی مراجعه می‌کند به دنبال دریافت پاسخ پرسش‌هایش باشد.

    وی با اشاره به خاطره‌ای در مورد فردی که از آیه‌ای از قرآن تفسیری مارکسیستی ارایه و شهید بهشتی پاسخ وی را داده بود، اضافه کرد: شهید بهشتی می‌فرمود ما احتیاج داریم دین را آن طور که هست عرضه کنیم نه آن طور که دوست داریم یا دیگران به ما تحمیل می‌کنند؛ از این رو نه آدم‌های دگم و کوته‌بین بهشتی را تحمل می‌کردند و نه آدم‌هایی که به مکاتب دیگر چشم دوخته و در آنجا ریشه داشتند. ایشان می‌فرمودند دین آن چنان وسیع، بزرگ و الهیست که در هر عصری پاسخگوی مشکلات خواهد بود به شرطی که درست سوال را مطرح و پاسخ را درست از متن دین جست‌وجو کنیم.

    رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با بیان این که همواره علمای شیعه نو‌آور بوده‌اند به کلامی از شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمودند بعد از غیبت دست مردم از دامن اهل بیت کوتاه شد و سوال‌های فراوانی وجود داشت. شیعه آمد اجماع را بر مبنای اصول مذهبی و اندیشه‌ی خود احیا کرد و آن را یکی از اصول استنباط دین قرار داد و با این که با همه‌ی مسائل احسان و ظن در فقه سنی مخالفت داشت، عقل را به عنوان یکی از اصول استنباط مشخص کرد. شهید بهشتی می‌فرمود وقتی به شیخ طوسی گفتند فقه شیعه محدود است و فروع را پاسخ نمی‌دهد، شیخ بر مبنای اصول جدید کتاب المبسوط را نوشت که بزرگ‌ترین کتاب فقهی شد.

    حسینیان هم‌چنین با اشاره به کلام امام خمینی (ره) درباره شهید بهشتی گفت: من مظلوم‌تر از شهید بهشتی ندیدم و امام خوب فرمودند که بهشتی بیش از آن که مظلومانه به شهادت برسد، مظلومانه زیست و خار چشم دشمنان بود. این خار چشم تعریف بسیار دقیقی است. من این معنا را در پرونده‌ی یکی از منافقین در سال 56 مشاهده کردم. بعد از تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین یکی از افراد این سازمان نوشته است که در سال 54 جلسه گرفتیم و مذاکره کردیم که حال باید چه کرد. اولین حرف تقی شهرام این است که بهشتی باید از بین برود؛ زیرا تنها کسی که همآورد ماست و می‌تواند با ما مقابله کند بهشتی است. البته ظاهرا گفتند به دلیل جو موجود و احتمال موضع‌گیری گروه‌های مذهبی در مقابل سازمان مجاهدین بهتر است تصادفی نمایشی را صورت دهیم و بهشتی در آن تصادف از بین برود اما به هر حال موفق نشدند. بعد از انقلاب نیز اولین گروه توهین‌کننده به شهید بهشتی همین جریان نفاق و دومین گروه جریان التقاطی لیبرالیستی بود.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/4/10::: ساعت 11:37 صبح

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس جمهور، اعضای هیأت دولت، استانداران و مدیران بخشهای مختلف قوه مجریه در سراسر کشور، در سخنان مهمی با اشاره به نقاط قوت دولت نهم از جمله پایبندی به شعارها و ارزشهای اصلی انقلاب اسلامی، شجاعت در عرصه سیاست داخلی و خارجی، پشتکار و انگیزه کاری قوی، حضور در سراسر کشور و نگاه نزدیک به مسائل، و حضور نیروهای کاردان و کارآمد در عرصه اجرایی تصریح کردند: امروز کشور در همه عرصه ها در حال حرکت رو به جلوست و باید با برنامه ریزی، اولویت بندی، تدبیر همه جانبه و تلاش پیگیر و استفاده از جوانان با استعداد و با انگیزه، مسیر پیشرفت مادی و معنوی کشور با قدرت و قوت و در چارچوب سند چشم انداز بیست ساله ادامه یابد.   ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/4/9::: ساعت 9:18 عصر

    با پیشنهاد وزیر دادگستری به تصویب هیئت دولت رسید

    هیئت وزیران پرداخت وام قرض الحسنه به زندانیان دیه در جرایم غیرعمد را با تصویب آیین نامه اجرایی یک تبصره بودجه امسال ، برای بانک ها الزامی کرد .

    به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ، آیین نامه اجرایی بند م تبصره 2 قانون بودجه سال 86 که به تصویب هیئت وزیران رسیده از سوی معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ شد .

    بر اساس این آیین نامه به منظور کمک به زندانیان نیازمند که به لحاظ عجز از پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمدی زندانی هستند ، از محل وجوه قرض الحسنه بانک ها وام پرداخت خواهد شد و این زندانیان ، ، زندانیان محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمدی ( خطای محض وشبه عمدی ) هستند که به واسطه نداشتن تمکن مالی قادر به پرداخت دیه نیستند .

    حداکثر تسهیلات اعطایی به زندانیان واجد شرایط به میزان دیه کامل مرد مسلمان در ماه حرام بوده و مبلغ بازپرداخت وام و تعداد اقساط آن ، مطابق  جدول تعیین شده ازسوی هیئت دولت خواهد بود.همچنین کارمزد تسهیلات  اعطایی به مددجویان معادل حداقل کارمزد متعارف در نظام بانکی برای تسهیلات قرض الحسنه است .    ادامه مطلب      



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/4/8::: ساعت 10:48 عصر

    رئیس جمهوری اسلامی ایران، عدالت را در حوزه های اجرایی به معنای توزیع عادلانه امکانات و فرصتها در همه کشور دانست و با تأکید بر رفع محرومیت، تبعیض و مقابله با فساد گفت: باید دست های دراز کسانی که اموال ملت و انقلاب را ملک شخصی خود می‌دانند بریده شوند.     ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/4/8::: ساعت 10:23 عصر

         اکنون که به خواست خداوند متعال و مجاهدت ملت ـ از روحانی و دانشگاهی تا بازاری و کارگر و کشاورز و سایر قشرها ـ بند اسارت را پاره و سد قدرت ابرقدرتها را شکستند و کشور را از دست آنان و وابستگانشان نجات دادند، توصیة اینجانب آن است که نسل حاضر و آینده غفلت نکنند و دانشگاهیان و جوانان برومند عزیز هر چه بیشتر با روحانیان و طلاب علوم اسلامی پیوند دوستی و تفاهم را محکمتر و استوارتر سازند و از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن غدار غافل نباشند و به مجرد آنکه فرد یا افرادی را دیدند که با گفتار و رفتار خود درصدد است بذر نفاق بین آنان افکند او را ارشاد و نصیحت نمایند؛ و اگر تأثیر نکرد از او روگردان شوند و او را به انزوا کشانند و نگذارند توطئه ریشه دواند که سرچشمه را به آسانی می‌توان گرفت. و مخصوصاً اگر در اساتید کسی پیدا شد که می‌خواهد انحراف ایجاد کند، او را ارشاد و اگر نشد، از خود و کلاس خود طرد کنند. و این توصیه بیشتر متوجه روحانیون و محصلین علوم دینی است. و توطئه‌ها در دانشگاهها از عمق ویژه‌ای برخوردار است و هر قشر محترم که مغز متفکر جامعه هستند باید مواظب توطئه‌ها باشند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/4/8::: ساعت 7:0 عصر

         حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی، کارآیی و کارآمدی قوه قضاییه را در دستیابی نظام اسلامی به اهداف خود، بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند: یکی از مهم¬ترین وظایف دستگاه قضایی استقرار امنیت در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و حیثیتی، و برخورد قاطع، بی ملاحظه و عبرت آموز با متجاوزان به قانون است.   شرح خبر


     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/4/7::: ساعت 8:42 عصر

    سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش تبریک و تسلیت باد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/4/7::: ساعت 8:30 عصر

      سر خم می سلامت...

     منصور رضوانی

     امروز ششم تیر است، بیش از ربع قرن پیش، شنبه 6 تیر 1360: وقتی در آن ظهر گرم تابستانی در محله مستضعف نشین جنوب پایتخت، در مسجد اباذر امام جمعه محبوب تهران در بین دو نماز ظهر و عصر به سخنرانی و افشای توطئه های خط نفاق علیه یاران امام پرداخته بود، شاید در ذهن آن تروریست نابکار «فرقانی» که آن آلت قتاله، ضبط صوت حاوی بمب را بر روی تریبون خطیب فرزانه و معتمد امام در شورای عالی دفاع قرار میداد، حتی سرسوزنی نیز خطور نمیکرد که این اقدام جنایتکارانه وی و نقشه شوم ایادی و مزدوران بی جیره و مواجب آمریکا و انگلیس و اسرائیل برای گرفتن یکی از فرزندان برومند امام از مردم که اولین ضربه انتقام جویانه «منافقان بدتر از کفار» از نظام به تقاص قطع کردن دست خائن رئیس جمهور لیبرال محسوب میگردید، با مشیت الهی به ضد خود تبدیل شود و ضربه تبری که ازسوی شاخه های شجره خبیثه تروریسم با قصد ریشه کن سازی شجره طیبه این جمهوری خدایی نواخته شده بود، برعکس خود عامل و ضامن حیات نظام گردد! اما کوردلان منافق و خفاشان شب پرست غافل از آن بودند که کشتیبان این نظام و صاحب این ملک همان است که ابراهیم بت شکن را در آغوش آزر بت تراش و موسی را در دامن فرعون از بلیات و خلاصه «شیشه را در بغل سنگ» نگه میدارد!

     آری! تقدیر چنین بود که درست و در سربزنگاه عمل کردن چاشنی بمب جاسازی شده در ضبط صوت، بلندگوی تریبون دچار اختلال شود و سروصدا و سوت بظاهر! نابهنجار (و در باطن بسیار بهنجار! و به موقع!) آن سبب شود تا خطیب مجاهد و فرهیخته به سوی اطرافیان بچرخد و با اندک تغیری به ایشان بگوید: «آقا اگر این بلندگو درست نمیشود، خاموشش کنید!» (به نقل از محافظ آن روز آقا در مصاحبه با کیهان،6 تیر83؟، ص.12، «آن زخم که بر شانه خورشید زدند») و همین چرخش خدایی سبب گردد تا موج اصلی ترکش وانفجار بمب که دقیقاً به سمت قلب آقا هدف گیری و تنظیم شده بود، به اراده الهی به هدف اصابت نکند و گزندی به قلب طپنده فرزند امام و یار امت وارد نگردد و در عوض سمت راست بدن آقا هدف اصابت قرار گیرد تا مدال افتخار جانبازی در راه انقلاب اسلامی برای همیشه آویزه آن سینه گرم باشد.

     نکته جالب توجه دیگر اینکه در انفجار فقط چاشنی بمبی که در داخل ضبط صوت کار گذاشته شده بود عمل کرده و خود بمب نیز به طرز معجزه آسایی منفجر نشده بود و این از الطاف و تفضلات الهی بود که این گنجینه ی گرانمایه و عزیز برای رهبری امت اسلامی بعد از امام خمینی (ره) حفظ شود تا سکاندار شایسته و لایقی جهت هدایت کشتی انقلاب اسلامی در اقیانوس متلاطم استکبار جهانی بود.

    و اینچنین شد که صدق وعده آسمانی «و مکروا و مکرالله، والله خیرالماکرین» بار دیگر اثبات گردید و مشخص شد که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد».
    براستی ایکاش میدانستیم آن شقی ابدی و تروریست بخت برگشته بعد از فهمیدن این حقیقت که ناخواسته خود عامل معجزه الهی گردیده و نیت شوم وی در سوءقصد به جان یار وفادار امام و «سرباز فداکار در دو سنگر جبهه و محراب» برعکس سبب حفظ و بقای آن ذخیره الهی برای جانشینی امام گردیده، چندبار از فرط غصه و حسرت سر به دیوار کوفته است!

     آری! «وماتشائون الا ان یشأالله رب العالمین» و «ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین»، تقدیر زیبا و مشیت الهی بر این قرار گرفت تا امام جمعه محبوب تهران که نوای گرم خطبه های جمعه وی همواره تزریق کننده شور و امید و بصیرت در جان امت حزب الله بود و عضو برجسته کادر رهبری حزب جمهوری اسلامی براثر سوءقصد خائنانه دشمنان خدا و قاتلان خلق خدا آنهم در خانه خدا، مجروح گردد و لذا در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی که فردای آن روز در دفتر مرکزی آن حزب خدایی برگزار میگردید (و بطور قطع و یقین معظم له نیز در صورت رخ ندادن آن سوءقصد نافرجام در آن شرکت می فرمود) غائب بوده و لذا بنا به مصلحت الهی در آن شب شوم و در قتلگاه سرچشمه جزو اصحاب سیدالشهدای مظلوم انقلاب و 72 یار خونین بال وی نباشد بلکه چون شهیدی زنده و ذخیره گرانقدر الهی بماند و همچنان مشام جانهای دلسوختگان را از «بوی بهشتی» و یاران بهشتی صفت وی دلنواز و پرنشاط نگاه دارد.

     در اولین مصاحبه پس از حادثه سوءقصد و در بستر نقاهت خبرنگاری از ایشان پرسید که احساس جنابعالی نسبت به این سوء قصد و خطری که جان شما را تهدید کرد، چیست؟

     آیت الله خامنه ای در پاسخ، این نجوای عاشقانه را با روحی فارغ از جهان مادی که ترجمان احساسات پاک یک فرزند به پدر، و شاگرد به استاد و مرید خالص به مرادش بود، فرمود: «سرخم می سلامت، شکند اگر سبوئی»

    پاسخی که در نهایت سادگی در برگیرنده مشرب زلال عرفان بود، پاسخی آکنده از ایثار توام با معرفت، پاسخی که روح شهادت طلبی در کالبد این انقلاب دمید و خوف را از موج خیز عشق راند. عشاق حیرت زده به این روح بلند اقتدا کردند، هم آوا با این نغمه ملکوتی نماز عشق خواندند و حماسه ها آفریدند و دنیا را به تعجب واداشتند.

     و این آخرین پیام سیدالشهدای مظلوم انقلاب، هموکه «مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود» است که چند ساعت پیش از لقاءالله و شهادت مظلومانه خود در قتلگاه سرچشمه خطاب به «برادر عزیز و مجاهد» خود چنین می نویسند:

     «بسمه تعالی
    جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدعلی خامنه ای دامت افاضاته
    سوءقصد نافرجام دشمنان اسلام و انقلاب و میهن اسلامی به آن برادر بزرگوار بار دیگر نشان داد که این دشمنان قسم خورده اسلام و ملت در راه مقاصد شوم خود از هیچ جنایتی خودداری نمیکنند. این تلاشهای ددمنشانه خشم ملت بپاخاسته را نسبت به این خودفرختگان روزبروز برافروخته تر و آنها را در جامعه منزوی تر خواهد ساخت. از خدای متعال خواستارم که نعمت سلامت را هرچه زودتر به آن برادر عزیز و مجاهد بازگرداند و به جهاد خود در سنگر اسلام همچنان ادامه دهند.
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    سیدمحمدحسینی بهشتی
    6/4/60»

     و این نوای گرم معلم انقلاب و نخست وزیر مکتبی، شهیدرجایی– که خود دو ماه بعد در آتش کینه و نفاق نمرودیان زمان خلیل وار سوخت و جاودانه شد- است که خطاب به برادر همرزم خود مینویسد:

     «بسم الله الرحمن الرحیم
    برادر مجاهد حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدعلی خامنه ای
    به قطع و یقین می دانم که روح بزرگ ایثارگر آن برادر مجاهد، شهادت در راه اسلام و انقلاب اسلامی را فیضی عظیم و الهی می داند و در راه بندگی خدا و خدمت به اسلام و امام و امت شهید پرور از بذل جان خویش دریغ نداشته و ندارد.
    در عین حال خدای بزرگ را سپاس می گویم که نقشه شوم و پلید جنایتکاران را در سوء قصد به جان شما، نقش بر آب ساخته و آن یار فداکار امام و امت را از خطر قطعی و حتمی نجات داد.
    سلامت عاجل و توفیق آن برادر مجاهد را در راه خدمت به اسلام و مسلمین از درگاه احدیت مسئلت می نمایم.
    برادر شما محمد علی رجایی»

     و اینگونه شد تا ششم و هفتم تیر برای ابد روز ننگ ابدی خفاشان شب پرست و مایه رسوایی و یأس کوردلان ضد خلقی و در مقابل سند دیگری از عنایات الهی به این جمهوری خدایی گردید.

     پیام امام خمینی (ره) به مناسبت سوء قصد نافرجام به جان آیت الله خامنه ای:

    «بسم الله الرحمن الرحیم
    جناب حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه ای دامت افاضاته،
    خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروه ها و اشخاص احمق قرار داده است و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هر نقشه که کشیدند و هر توطئه که چیدند و هر سخنرانی که کردند ملت فداکار را منسجم تر و پیوند ها را مستحکم تر نمود و مصداق «لا زال یوید هذا الدین بالرجل الفاجر» تحقق پیدا کرد.

     اینان هر جا سخن گفتند خود را رسوا تر کردند و هر چه مقاله نوشتند ملت را بیدارتر نمودند و هر چه شخصیت ها را ترور نمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اکنون دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما که از سلاله رسول اکرم و خاندان حسین بن علی هستید و جرمی جز خدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب می باشید، میزان تفکر سیاسی خود و طرفداری از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند. اینان با سوء قصد به شما عواطف میلیونها انسان متعهد را در سراسر کشور بلکه جهان جریحه دار نمودند. اینان آن قدر از بینش سیاسی بی نصیبند که بی درنگ، پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت به این جنایت دست زدند و به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است. اینان در این عمل غیر انسانی به جای برانگیختن رعب، عزم میلیون ها مسلمان را مصمم تر و صفوف آنان را فشرده تر نمودند. آیا با این اعمال وحشیانه و جرایم ناشیانه، وقت آن نرسیده است که جوانان عزیز فریب خورده از دام خیانت آنان رها شوند و پدران و مادران، جوانان عزیز خود را فدای امیال جنایتکاران نکنند و آنان را از شرکت در جنایات آنان برحذر دارند. ایا نمی دانند که دست زدن به این جنایات، جوانان آنان را به تباهی کشیده و جان آنان به دنبال خودخواهی مشتی تبهکار از دست می رود؟ ما در پیشگاه خداوند متعال و ولی بر حق او، حضرت بقیة الله (ارواحنا فداه) افتخار می کنیم، به سربازانی که در جبهه و پشت جبهه که شب ها را در محراب عبادت و روزها را در مجاهدت در راه حق تعالی به سر می برند. من به شما خامنه ای عزیز تبریک می گویم که در جبهه های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.

    والسلام علیکم و رحمة الله
    روح الله الموسوی الخمینی7/4/60»

     پی نوشت:
    *برگرفته از:
    http://www.boradeh.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=140



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/4/6::: ساعت 10:52 عصر

    <      1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 145
    بازدید دیروز: 232
    کل بازدید :1780918

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<