سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بی عمل مانند کمان بی زه است . [امام علی علیه السلام]
اصولگرا

    اراده خدای متعال در این عالم بر این قرار گرفته که برخی انسان ها به وسیله بعض دیگری راهنمایی شوند. در این مسیر کسانی که رهبر خداپسند را بشناسند و از او پیروی کنند، به هدف عالی زندگی شان می رسند و افرادی که کوتاهی کنند با درجات مختلف گمراه می‌شوند. در درجات اول انبیای عظام (ع) و اوصیای آن ها هستند و بعد کسانی که بهتر در آن مکتب تربیت شدند و می توانند دیگران را راهنمایی کنند.

خدای متعال می فرماید: روز قیامت هر گروهی را همراه پیشوایشان محشور می کنیم . بعد از این که انبیا آمدند و رسالت خودشان را ابلاغ کردند به تناسب زمان و شرایط خاص عده ای به آن ها ایمان آوردند و راه شان را قبول کردند؛ ولی همه صادق نبودند و مرتبه ایمانشان مساوی نبود. برای این که مرتبه ایمان هر کسی معین شود خداوند امتحاناتی را قرار می دهد. یکی از امتحاناتی که برای همه اقوام گذشته بوده این است که ببینند وقتی پیغمبر یا امام در میانشان نیست چه کار می کنند. مثال واضح آن داستان قوم بنی اسرائیل است که وقتی حضرت موسی ده روز بیش تر در کوه طور ماند آن ها به وسیله سامری فریب خوردند و گوساله پرست شدند!

سایر اقوام هم چنین امتحاناتی داشتند. امتحان امت اسلامی از رحلت پیغمبر اکرم(ص) شروع می شود و بزرگ‌ترین و طولانی ترین امتحانش در زمان غیبت امام دوازدهم (عج)است. اولین امتحان این بود که بعد از پیغمبر سراغ چه کسی می روند. به نقلی که خود تاریخ نویسان و علمای اهل سنت نوشته اند شمشیر را بالای سر علی گرفتند و گفتند: باید بیعت کنی! در دعای ندبه هم می‌خوانیم که امیرالمومنین و اهل بیت(ع) وسیله امتحان امت اسلامی بودند. بعد از این که 25 سال گذشت و مردم سختی ها کشیدند و به اشتباه خود پی بردند آمدند و با علی (ع) بیعت کردند؛ ولی باز هم می بایست امتحان می شدند. امامان دیگر هم وسیله امتحان بودند. یک عده از همان کسانی که مسلمان بودند شیعه نشدند؛ یک عده از کسانی که شیعه بودند چند تا امام را قبول کردند ولی امام بعدی را نپذیرفتند. شیعه های چهار امامی شش امامی هشت امامی و ... . بعد از غیبت امام زمان هم این سنت وجود دارد.

خدای متعال در عصر کنونی امامی را به ما مرحمت کرد که اگر نگوییم بی نظیر، دست کم، کم نظیر بود. برکات ایشان چنان عالم گیر شد که دوست و دشمن در مقابلش خضوع کردند. امروز در دنیا کسی نیست که عظمت شخصیت امام(ره) و بزرگی انقلاب او را درک نکند. شاید دشمنان عظمت کار او را بیش تر از ما درک کنند. روزگاری بود که در این کشور بی اجازه سفارت امریکا کاری انجام نمی گرفت. اگر شاه می خواست نخست وزیر تعیین کند باید سفیر امریکا اجازه بدهد، ولی امروزه رئیس جمهور امریکا از ایران دعوت می‌کند نماینده ای برای مذاکره بفرستد و ایران می گوید شفاهی کافی نیست باید کتبی بنویسید؛ کتبا هم که می‌نویسد ایران می‌گوید: موضوع را ما معین می کنیم. این‌ها نمونه ای از برکت هایی است که خدای متعال به وسیله امام(ره) به ما ارزانی داشت. باید از این نعمت قدردانی کنیم.

کسانی که قدر امام(ره) را می دانند هم در دنیا وظیفه خودشان را انجام می دهند و این نعمت را برای خودشان حفظ می کنند هم واسطه می شوند برای این که برکات این انقلاب به نسل های آینده منتقل شود و در پیشگاه امام زمان سرفراز و روسفید هستند. اما همه این گونه نیستند. کسانی هستند که نمی بینند خدا چه نعمتی به آن ها داده است. می گویند آخوندی بود که خاصیت کاریزمایی داشت و مردم به او علاقه داشتند؛ ولی سیاست برای سیاستمداران سابقه‌دار و جبهه ملی است! آن ها بودند که این حرکت را راه انداختند و ایشان هم نمکی در این آش ریخت! باید همان راه را ادامه داد و به جای این که بگوییم اسلام ایدئولوژی ما می باشد بگوییم ایدئولوژیمان لیبرالیسم و حزب مان هم لیبرال - دمکرات است!   ادامه دارد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 9:7 عصر

    در آخرین جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نگرانی جدی این جامعه از ترویج خشونت، اختلاط بین زن و مرد و موسیقی در تلویزیون اعلام شد.
      
     
    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نمابر ارسالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در جلسه جامعه مدرسین مورخه 22/4/86 مراتب نگرانی جدی جامعه مدرسین از روند برخی فعالیت‌های صدا و سیما بویژه در ترویج اختلاط بین زن و مرد - ترویج موسیقی، ترویج خشونت و... در قالب برنامه‌های متعدد ابراز گردید.


    در این جلسه بر لزوم برنامه‌ریزی محتوایی - استفاده از کارشناسان خبره و آشنا به مبانی اصیل اسلامی - نظارت دقیق‌تر و توجه به خیرخواهی صاحبنظران دلسوز و آشنا، تأکید شد.
    بنا بر این گزارش، اعضای جامعه معتقدند که برخی موارد خلاف شرع بین در برنامه‌های صدا و سیما وجود دارد که مسئولان صدا و سیما باید به آن توجه نمایند.


    جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به اهمیت ویژه رسانه‌ ملی و نقش آن در فرهنگ‌سازی و تأثیر بسزای این نهاد در نسل جوان به هیچ عنوان نمی‌تواند نسبت به روند حرکتی این دانشگاه بزرگ بی‌تفاوت باشد، از این‌رو اصلاح و خیرخواهی نسبت به برنامه‌های این رسانه را در دستور کار خود قرار داده است.


    در گذشته در موارد متعددی جامعه مدرسین با بررسی‌های کارشناسانه نظرات انتقادی و اصلاحی خود را با مسئولان و کارشناسان این سازمان در میان گذاشته‌اند اما متأسفانه تغییرات چندانی در این زمینه مشاهده نشده است.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 8:31 عصر

         پس اکنون که دانشگاهها و دانشسراها در دست اصلاح و پاکسازی است، برهمه ما لازم است با متصدیان کمک کنیم و برای همیشه نگذاریم دانشگاهها به انحراف کشیده شود؛ و هرجا انحرافی به چشم خورد با اقدام سریع به رفع آن کوشیم. و این امر حیاتی باید در مرحلة اول با دست پر توان خود جوانان دانشگاهها و دانشسراها انجام گیرد که نجات دانشگاه از انحراف، نجات کشور وملت است.
    و اینجانب به همة نوجوانان و جوانان در مرحلة اول، و پدران و مادران و دوستان آنها در مرحلة دوم، و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز برای کشور در مرحلة بعد وصیت می‌کنم که در این امر مهم که کشورتان را از آسیب نگه می‌دارد، با جان و دل کوشش کنید و دانشگاهها را به نسل بعد بسپرید. و به همة نسلهای مسلسل توصیه می‌کنم  که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلامِ آدم ساز، دانشگاهها را از انحراف و غرب و شرقزدگی حفظ و پاسداری کنید، و با این عمل انسانی ـ اسلامی خود دست قدرتهای بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید نمایید. خدایتان پشتیبان و نگهدار باد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 7:0 عصر

    عماد افروغ در مصاحبه با سایت وابسته به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، با ادبیات فاخر فرهنگی- بخیه ای، منتقدان خود را تهدید کرد!

     وی که پس از ایراد اظهارات تعجب برانگیز در گفتگو با فارس که با واکنش اصولگرایان مواجه و به برکناری وی از ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس نیز منجر شد، یک دوره سکوت کوتاه مدت اختیار کرده بود، بار دیگر در گفتگو با سایت آفتاب وابسته به مرکز تحقیقات مجمع تشخیص، ضمن تهدید منتقدان، از ادبیاتی کاملاً فرهنگی و علمی! استفاده کرد.

     وی در بخشی از این مصاحبه می افزاید: «آنها این پنبه را در گوششان بیرون بیاورند. این مملکت با این تاریخ و فرهنگ و گذشته پرافتخار نباید شاهد بی‌اخلاقی باشد. آخر حرف،‌باید ریشه صحیح داشته باشد. با این همه انتشار جعلیات در جامعه به کجا می‌خواهید برسید؟ خوب؛ این خبرها را پخش می‌کنید و من هم واکنش نشان می‌دهم و نفی می‌کنم. خوب که چی؟ به کجا می‌رسید؟ عده‌ای شعار صادق بودن می‌دهند و خود،‌ ناصادق هستند. من هم قرار نیست درباره هر خبر بی‌ارزشی پاسخگو باشم».

     رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنان عالمانه و فرهنگی! خود تأکید می کند: «من محلی هم برای شکایت نمی‌بینم و البته به حسب اعتقادی که به آزادی رسانه‌ها دارم قصد شکایت هم ندارم. اما "در دیزی باز است حیای گربه کجاست؟" آخر شما هم کمی اهل بخیه و فن باشید! بدانید که این روش‌ها به ضرر شماست. من یک اصولگرا هستم و در برخورد با کسانی که شعار اصولگرایی می‌دهند و اقدامات دیگری می‌کنند کمی احتیاط می‌کنم. اما بعدها ممکن است حساب کسانی را که دست به این رفتارها می‌زنند جدا کنم و آنها از حساب اصولگرایان خارج کنم. ممکن است فردا جدی‌تر و شدیدتر برخورد کنم. حالا آنها می‌گویند که تهدید است. نخیر، تهدید نیست. با شما با نوع و روش خودتان برخورد خواهم کرد و ممکن است بعدها از برخوردهای شدید لفظی و از نوع روش‌هایی که خودشان استفاده می‌کنند، استفاده کنم.عده‌ای ما را دعوت به آرامش می‌کنند. اما به نظرم از آنها باید بیشتر ترسید. چرا که در خلوت کارهای دیگری می‌کنند. از کسانی که عادت به روباه صفتی کرده‌اند باید ترسید. باید هوشیار بود. جمهوری اسلامی جمهوری اخلاق و دین است. ما باید آن را پاس بداریم. این همه بازی‌های ماکیاولیستی و تزویر و دروغ و ریا اصلا زیبنده جمهوری نیست. عده‌ای ما را پدرانه نصیحت می‌کنند و می‌گویند: «بی‌خیال این حرف‌ها! بی‌تفاوت باشید! واکنش نشان ندهید!» من به آنها می‌گویم که برادر من! بی‌اخلاقی زشت است چه اندک و چه بسیار. باید در برابر آن ایستاد. عده‌ای که ما را این طور پدرانه نصحیت می‌کنند اگر خود روزی در معرض یک ذره از این تخریب‌ها قرار بگیرند به شدت آشفته می‌شوند. خارج از گود نشسته‌اند و مدام ما را دعوت می‌کنند به سکوت و سکوت و سکوت!».

     این نماینده مجلس همچنین خواستار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی و دولت با منتقدانش شده است.

     فرافکنی و مظلوم نمایی های، رئیس سابق کمیسیون فرهنگی با ادبیاتی فاخر که نشأت گرفته از تسلط و آرامش روانی وی در برخورد با انتقادات است، در حالی صورت می پذیرد که وی تاکنون به هیچ یک از نکاتی که به صورت منطقی و دور از جنجال در سرمقاله "رجانیوز"، با عنوان "11 نکته درباره پرونده یک مصاحبه جنجالی" مطرح شده بود، پاسخ نگفته است.

     مقایسه امام راحل (ره) با رهبر انقلاب در مقام "حقیقت گرایی" و "مصلحت گرایی" و ادعای "مصلحت گراتر بودن رهبر انقلاب و حقیقت گراتر بودن و اهل تعارف نبودن امام (ره)، در حالیکه گوینده تصویر قبیحی از "مصلحت گرایی" می سازد/ اصرار بر نقد دولت در گفتگو با سایت فوق الذکر که در تقابل با دولت شهره است، دقیقاً ساعاتی پس از دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب و تأکید ایشان بر ضرورت حمایت از دولت اصولگرای معتقد به مبانی و پرهیز از تضعیف آن و انتقاد از برخی افراد که فقط نقاط ضعف را دیده و با دست خود شائبه ملاحظات شخصی و جناحی را تقویت می کنند/ طفره رفتن از پاسخ به ابهاماتی نظیر ارتباط با سازمان مجاهدین انقلاب و انتشار مقالات در نشریه عصرما ارگان سازمان، به رغم تشکیلات بسته سازمان/ مدیریت گروه اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در سالهای 72-73 به مدیریت موسوی خوئینی ها و سیاستگذاری سعید حجاریان، علیرضا علوی تبار و مجید محمدی/ مقایسه کمی و کیفی میزان نقادی وی در 2 دوره پیش و پس از دولت نهم/ ادعای شنیده شده ناقوس دیکتاتوری! به هنگام معرفی کابینه و بررسی رأی اعتماد وزیر کشور و سایر مواردی که به صورت تفصیلی در آن یادداشت مورد بررسی قرار گرفته بود، نمونه هایی از ابهامات و پرسش های بی پاسخ مانده ایست که اظهار نظرهای شعاری گذشته که اکنون رنگ ادبیات "بخیه" ای نیز به خود گرفته است، پاسخ درخوری برای آنها و اقناع منتقدان و مخاطبان نخواهد بود.

     اخبار مرتبط:

     مصاحبه عماد افروغ با خبرگزاری فارس

     نمایش عمق عقاید یک اصولگرای منتقد!

     دفاع افروغ از مصاحبه با فارس در گفتگو با سایت وابسته به مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت

     سرمقاله حسین شریعتمداری در انتقاد از اظهارات افروغ

     سرمقاله رجانیوز؛  11 نکته درباره پرونده یک مصاحبه جنجالی



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 9:16 صبح

      هم اندیشی: تروریست‌های مسلح بعد از ظهر امروز با یورش به منزل هماهنگ‌کننده سازمان‌های مردمی برای بازسازی حرم امامین عسگریین(ع) در سامرا وی را به رگبار گلوله بسته و به قتل رساندند.

    به گزارش هم اندیشی به نقل از فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، افراد مسلح ناشناس در یورش به منزل "عبود حمید صالح" جانشین فرماندار سامرا و هماهنگ‌کننده سازمان‌های مردمی برای بازسازی حرم امامین عسکریین(ع) در منطقه "السکک" سامرا، با شلیک ده‌ها گلوله به پیکر وی، او را به قتل رسانده و از محل گریختند.
    وی از اردیبهشت‌ماه گذشته در پی دومین حمله به حرم امامین عسگریین(ع) و ویرانی گلدسته‌های این آرامگاه و نیز برکناری جانشین پیشین فرماندار سامرا،‌ به این سمت گماشته شده بود.
    صالح 47 ساله، متأهل و دارای چهار فرزند بود و خانواده وی هنگام وقوع این جنایت در منزل حضور داشته‌اند اما تروریست‌ها به سوی آنها شلیکی نکرده‌اند و تنها پس از اطمینان از کشته‌شدن صالح، از محل گریخته‌اند.
    تا لحظه مخابره این خبر، هیچ گروهی مسئسولیت این ترور را بر عهده نگرفته است.
    این در حالی است که منابع خبری، امروز از تخریب برج ساعت حرم مطهر عسگریین(ع) در سامرا خبر داده‌اند.
    یک سرگرد عضو واحد حراست ارتش عراق با اعلام این خبر، تصریح کرد: اصابت یک فروند موشک آر.پی.جی به این برج، به تخریب شدید آن انجامید.
    برج ساعت تنها بنای به جا مانده از عملیات‌های اخیر علیه این مرقد مطهر به شمار می‌رفت که در تصاویر منتشر شده از حرمین عسگریین(ع) همچنان قابل رؤیت بود.
    این مقام افزود: نظامیان عراقی حاضر در محل به محض شلیک این موشک، عامل این اقدام را به قتل رساندند.
    این عملیات، سومین اقدام تروریست‌های تندرو در هتک حرمت حرمین عسگریین(ع) در سامرا به شمار می‌رود.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/4/22::: ساعت 9:3 صبح

    و

    از توطئه‌های بزرگ آنان، چنانچه اشاره شد و کراراً تذکر داده‌ام، به دست گرفتن مراکز تعلیم و تربیت خصوصاً دانشگاهها است که مقدرات کشورها در دست محصولات آنها است. روش آنان با روحانیون و مدارس علوم اسلامی فرق دارد با روشی که در دانشگاهها و دبیرستانها دارند. نقشة آنان برداشتن روحانیون از سر راه و منزوی کردن آنان است؛ یا با سرکوبی و خشونت و هتاکی که در زمان رضاخان عمل شد ولی نتیجة معکوس گرفته شد؛ یا با تبلیغات و تهمتها و نقشه‌های شیطانی برای جدا کردن قشر تحصیلکرده و به اصطلاح روشنفکر که این هم در زمان رضاخان عمل می‌شد و در ردیف فشار و سرکوبی بود؛ و در زمان محمدرضا ادامه یافت بدون خشونت ولی موذیانه.
    و اما در دانشگاه  نقشه آن است که جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزشهای خودی منحرف کنند و به سوی شرق یا غرب بکشانند و دولتمردان را از بین اینان انتخاب و برسرنوشت کشورها حکومت دهند تا به دست آنها هرچه می‌خواهند انجام دهند. اینان کشور را به غارتزدگی و غربزدگی بکشانند و قشر روحانی با انزوا و منفوریت و شکست قادر بر جلوگیری نباشد. و این بهترین راه است برای عقب ‌نگهداشتن و غارت کردن کشورهای تحت سلطه، ‌زیرا برای ابرقدرتها بی‌زحمت و بی‌خرج و در جوامع ملی بی سر و صدا، هرچه هست به جیب آنان می‌ریزد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/4/21::: ساعت 7:0 عصر

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و مسؤولین بخشهای نظارتی آن در سراسر کشور، با اشاره به جایگاه رفیع و وظایف بسیار مهم این نهاد ، شورای نگهبان را تضمین کننده شرعی و اسلامی بودن نظام دانستند و تصریح کردند: باید ملاک اصلی در نظرها و تصمیم گیریهای شورای نگهبان، فقط قانون و ضابطه باشد و نباید به هیچ وجه به مصلحت اندیشی ها توجه شود.
    ایشان ایجاد شورای نگهبان در قانون اساسی را اقدامی کاملاً صحیح، حکیمانه و متین خواندند و با اشاره به وظایف این شورا در تشخیص منطبق بودن مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی و هم وزن بودن اعتبار نظر شورا با اعتبار اصل قانون اساسی، و نظارت بر انتخابات و تضمین سلامت آن، افزودند: در همه نظام های مستحکم عقلایی دنیا، همواره یک دستگاه ناظر بر اجرای اصول حاکم بر آن نظام ها وجود دارد و در نظام اسلامی نیز که دارای ارزشها و اهداف والایی است، وجود شورای نگهبان برای اطمینان از حرکت نظام در مسیر اصول و ارزشهای اسلامی، بسیار حایز اهمیت است.
    رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان به دلیل ادای به موقع وظایف، انسجام در عملکرد ها و مستدل بودن تصمیم ها، به وظیفه نظارتی شورای نگهبان اشاره و خاطرنشان کردند: تصمیم گیری درباره صلاحیت افرادی که قرار است برای کشور و ملت در مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری تصمیم بگیرند وظیفه ای بسیار مهم است زیرا نمی توان اداره کشور و سرنوشت ملت را به هر فردی بدون در نظر گرفتن رفتار، اخلاق، عقاید، دانش، و صلاحیت های او سپرد.
    حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص افزودند: چگونه می توان به فردی که اعتقاد چندانی به مبانی نظام اسلامی ندارد و از لحاظ سیاسی دلبستگی او به مسائل کشور کمتر از دلبستگی به مصالح بیگانگان است، اجازه داد در مسند قانونگذاری یا در رأس دستگاه اجرایی قرار گیرد.
    ایشان بررسی صلاحیت ها را در انتخابات، وظیفه برشمردند و با اشاره به تبلیغات سوء بیگانگان و برخی جریانهای داخلی که دل خوشی از نظام اسلامی ندارند، تأکید کردند: شورای نگهبان و هیأت های نظارت بدون توجه به این جو سازیها، وظیفه خود را به درستی و براساس معیارها انجام دهند.
    حضرت آیت الله خامنه ای معیارهای اصلی را در ادای وظایف شورای نگهبان، قانون دانستند و خاطرنشان کردند: نباید از این معیارها تخطی، و غفلت و در آن کوتاهی شود ضمن آنکه نباید سلایق، گرایش های سیاسی و جناحی، سفارش و توصیه ها، و مصلحت اندیشی به هیچ وجه در تشخیص صلاحیت و سایر امور نظارتی دخالت داده شود.
    رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تغییر نظر فقهی و یا استنباط حقوقی، با مصلحت اندیشی متفاوت است، افزودند: تغییر نظر شورای نگهبان در موارد مختلف به دلیل استنباط های جدید فقهی و حقوقی اشکالی ندارد اما این تغییر نظر باید منطبق بر قانون و ضوابط باشد.
    ایشان لزوم استحکام استدلالی نظرها و تصمیم های شورای نگهبان را برای حفظ جایگاه رفیع آن یادآور شدند و خاطرنشان کردند: جمع آوری و ثبت استدلال های شورای نگهبان در موضوعات مختلف می تواند به عنوان یک مرجع حقوقی با ارزش، مورد استفاده اندیشمندان و صاحبنظران در مسائل حقوقی و فقهی قرار گیرد.
    در آغاز این دیدار آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، گزارشی از فعالیتهای این شورا، مجمع مشورتی فقهی و حقوقی آن و همچنین هیأت های نظارت ارائه کرد و گفت: شورای نگهبان مصمم است همچون گذشته وظایف خود را براساس قانون و بدون تأثیرپذیری از خواسته ها و توقعات دیگران انجام دهد.   منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/4/21::: ساعت 3:1 عصر

         باید هوشیار و بیدار ومراقب باشید که سیاست‌بازان پیوسته به غرب و شرق با وسوسه‌های شیطانی شما را به سوی این چپاولگران بین‌المللی نکشند؛ و با ارادة مصمم و فعالیت و پشتکار خود به رفع وابستگیها قیام کنید.
     وبدانید که نژاد آریا و عرب از نژاد اروپا و امریکا و شوروی کم ندارد و اگر خودیِ خود را بیابد و یأس را از خود دور کند و چشمداشت به غیر خود نداشته باشد، در درازمدت قدرت همه کار و ساختن همه چیز را دارد. و آنچه انسانهای شبیه به اینان به آن رسیده‌اند شما هم خواهید رسید به شرط اتکال به خداوند تعالی و اتکا به نفس، و قطع وابستگی به دیگران و تحمل سختیها برای رسیدن به زندگی شرافتمندانه و خارج شدن از تحت سلطة اجانب.
    و بر دولتها و دست اندرکاران است چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده که از متخصصین خود قدردانی کنند و آنان را با کمکهای مادی و معنوی تشویق به کار نمایند و از ورود کالاهای مصرف‌ساز و خانه برانداز جلوگیری نمایند و به آنچه دارند بسازند تا خود همه چیز بسازند.
    و ازجوانان، دختران و پسران، می‌خواهم که استقلال و آزادی و ارزشهای انسانی را،  ولو با تحمل زحمت و رنج، فدای تجملات و عشرتها و بی بند و باریها و حضور در مراکز فحشا که از طرف غرب و عمال بی‌وطن به شما عرضه می‌شود  نکنند؛ که آنان چنانچه تجربه نشان داده جز تباهی شما و اغفالتان از سرنوشت کشورتان و چاپیدن ذخائر شما و به بند استعمار و ننگ وابستگی کشیدنتان و مصرفی نمودن ملت و کشورتان به چیز دیگر فکر نمی‌کنند؛ و می‌خواهند با این وسایل و امثال آن شما را عقب مانده، و به اصطلاح آنان «نیمه وحشی» نگه دارند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/4/18::: ساعت 7:0 عصر

         اینجانب نمی‌گویم ما خود همه چیز داریم؛ معلوم است ما را در طول تاریخِ نه چندان دور خصوصاً، و در سده‌های اخیر از هر پیشرفتی محروم کرده‌اند و دولتمردان خائن و دودمان پهلوی خصوصاً، و مراکز تبلیغاتی علیه دستاوردهای خودی و نیز خودْ کوچک‌دیدنها و یا ناچیز دیدنها، ما را از هر فعالیتی برای پیشرفت محروم کرد. وارد کردن کالاها از هر قماش و سرگرم کردن بانوان و مردان خصوصاً طبقة جوان، به اقسام اجناس وارداتی از قبیل ابزار آرایش و تزئینات و تجملات و بازیهای کودکانه و به مسابقه کشاندن خانواده‌ها و مصرفی بارآوردن  هر چه بیشتر، که خود داستانهای غم‌انگیز دارد، و سرگرم کردن و به تباهی کشاندن جوانها که عضو فعال هستند با فراهم آوردن مراکز فحشا و عشرتکده‌ها، و دهها  از این مصائب حساب شده، برای عقب نگهداشتن کشورهاست. من وصیت دلسوزانه و خادمانه می‌کنم به ملت عزیز که اکنون که تا حدود بسیار چشمگیری از بسیاری از این دامها نجات یافته و نسل محروم حاضر به فعالیت و ابتکار برخاسته و دیدیم که بسیاری از کارخانه‌ها و وسایل پیشرفته مثل هواپیماها و دیگر چیزها که گمان نمی‌رفت متخصصینِ ایران قادر به راه انداختن کارخانه‌ها و امثال آن باشند و همه دستها را به سوی غرب یا شرق دراز کرده بودیم که متخصصین آنان اینها را به راه اندازند، در اثر محاصرة اقتصادی و جنگ تحمیلی، خود جوانان عزیز ما قطعات محل احتیاج را ساخته و با قیمتهای ارزانتر عرضه کرده و رفع احتیاج نمودند و ثابت کردند که اگر بخواهیم می توانیم.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/4/15::: ساعت 7:0 عصر

    میلاد مبارکباد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/4/14::: ساعت 8:0 صبح

    <      1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 90
    بازدید دیروز: 67
    کل بازدید :1780519

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<