سفارش تبلیغ
صبا
ـ در توصیف قدرت خدای سبحان ـ :اوست که آفریده هایش را در دنیا ساکن کرد و پیامبرانش را به سوی جنّ و انس فرستاد تا برایشان پرده از دنیا برگیرند [امام علی علیه السلام]
اصولگرا
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی :
شعار "نه غزه نه لبنان " به معنای "نه " گفتن به قرآن است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: یک عده‌ای شعار داده‌اند که "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران "، اگر اینطور است پس نمازتان را هم تغییر بدهید و بگویید "السلام علینا و علی ایرانیان " ؛ "نه غزه نه لبنان " می‌دانی یعنی چه؟ یعنی "نه قرآن ".



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 88/6/31::: ساعت 1:30 عصر

    مشروح سخنان احمدی نژاد در نماز جمعه روز قدس تهران
    مردم منطقه تسلیم رژیم صهیونیستی نخواهند شد

    خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان بعنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس تهران سخن گفت.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 88/6/27::: ساعت 4:36 عصر

    عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم شب قدر:
    می خواستند با دروغ تقلب نظام را به چالش بکشند

    خبرگزاری فارس: آیت‌الله محمد رضا مدرسی یزدی با اشاره به اینکه عده‌ای با طرح دروغی بنام تقلب، خواستند نظام اسلامی را به چالش بکشند غافل از آن که دروغ بودن چنین ادعایی به زودی بر همه واضح می‌شود.


    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید محمد رضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان شب گذشته در مراسم قدر 19 ماه رمضان با بررسی مظلومیت امام علی (ع) و گروه‌های ستیزه‌جو، گفت: در یک نوع تقسیم‌بندی کسانی که به علی (ع) ستم کردند و به مقابله با حضرت پرداختند پنج دسته بودند.
    وی با بیان اینکه گروه‌های مقابله‌کننده با علی (ع) دسته‌ای کسانی بودند که از ترس و برای حفظ جان خود یا از روی طمع اسلام آوردند و هرگز اعتقاد به اسلام در جان آنان رسوخ نکرده بود، افزود: اینان بعد از رحلت پیامبر (ص) زمینه را مهیا دیدند و کینه‌ای را که از اسلام به دل داشتند با مخالفت و مقابله با علی (ع) بروز دادند نمونه روشن این دسته معاویه و همفکران او بودند.
    عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه دسته دوم کسانی بودند که به اسلام و پیامبر (ص) ایمان آوردند اما به طور ناقص و همه فرامین و دستورات الهی را نتوانستند پذیرا باشند، تصریح کرد: هنگامی که پیامبر (ص) به فرمان پروردگار علی (ع) را به وصایت و خلافت نصب فرمودند برآشفتند و برخی از همان ابتدا و در زمان خود پیامبر به مقابله پرداختند و همچون نعمان‌بن حارث الفهری که بعد از واقعه غدیر خدمت پیامبر آمد و گفت ما پیام شما را در توحید، رسالت، جهاد، حج، روزه، نماز و زکات پذیرا شدیم ولی شما راضی نشدی، تا این جوان را به جانشینی خود نصب کردی؛ آیا این از جانب خودت می‌باشد یا از جانب خداوند؟ وقتی حضرت فرمود به خدا قسم این از جانب خداوند است روی برگردانید و گفت خدایا اگر این حق است از جانب تو از آسمان بر ما سنگ ببار که سنگی بر او از جانب خداوند فرود آمد و او را کشت افراد نظیر چنین فردی به حکم قرائن زیاد بودند.
    این استاد حوزه با تاکید بر اینکه دسته سوم کسانی بودند که بعداز اظهار انقیاد، محبت و دوستی علی (ع) تحت تاثیر اطماع دنیوی و بهره‌های مادی به دشمنی و مقابله با حضرت پرداختند که از این دسته افراد زیادی را می‌توان نام برد، افزود: از جمله حسان بن ثابت انصاری شاعر معروف که خدمات زیادی را با اشعار خود به اسلام نمود و یکی از جالب‌ترین قطعات خود را با اذن پیامبر و در واقعه غدیر سرود ولی در نهایت به واسطه امکاناتی که عثمان در اختیار او می‌گذاشت فریب خورد و عثمانی شد و از علی (ع) منحرف گشت و اشعاری را برای تحریک مردم علیه علی (ع) سرود.
    وی در ادامه اضافه کرد: از اینجا سر دعای مشروط پیامبر (ص) در حق او در روز غدیر روشن می‌شود که حضرت رسول ص، به او فرمود همیشه موید به روح القدس باشید تا آن هنگام که ما را به زبانت یاری می‌کنید و از او روشن‌تر وضعیت زبیر است که به تعبیر روایت حتی بعد از رحلت پیامبر و قضیه سقیفه در پرتوی اسلام و نور ایمان حرکت می‌کرد و می‌گفت جز با علی بیعت نخواهیم کرد ولی بعد به مقابله و جنگ با حضرت پرداخت.
    آیت‌الله مدرسی یزدی با بیان اینکه دسته چهارم کسانی بودند که شاخصه عمده دشمنی آنان با امیرالمومنین علی (ع) علیرغم همکاری اولیه عدم ظرفیت آنان برای پذیرش عدالت و حق طلبی علی (ع) بود، افزود: برخی عمده مشکل آنان با علی (ع) اجرای احکام الهی و اصرار حضرت در عملی کردن حکم خدا نسبت به دور و نزدیک و آشنا و بیگانه بود و از جمله آنان مصقله بن هبیره بود که وقتی حضرت مال بیت‌المال را از او طلب کرد به سوی معاویه فرار کرد و در زمره یاران او قرار گرفت.
    این استاد حوزه با اشاره به اینکه دسته پنجم گروهی بودند که شاخصه عمده آنان عدم نفوذ بصیرت و ضعف در شناخت حق و باطل و تشخیص مصلحت از مفسده بود و چنین افرادی دو قسم بودند، تصریح کرد: قسم اول کسانی بودند که خود را متفکر و روشنفکر می‌پنداشتند و برای خود دکترین و نظریه داشتند و قسم دوم آنان که تابع بودند و هر چه سایرین به خود آنان می‌دادند می‌پذیرفتند و زیر پرچم این و آن قرار می‌گرفتند و هر کدام به حسب شرائطی که داشتند شعارهایی که به دهان آنان می‌گذاشتند تکرار می‌کردند به هر طرف که تحریک می‌شدند روی می‌آوردند و بازوان اجرایی سردمداران فاسد بودند.
    وی در ادامه خاطر نشان کرد: عده‌ای با شعار خونخواهی عثمان تحریک می‌شدند عده‌ای با شعار لا حکم الا الله لا لک یا علی به جنبش می‌آمدند و عده‌ای با شعار لزوم احتراز از خونریزی مسلمانان متاثر می‌شدند و دست از یاری ولی خود برمی‌داشتند و چه بسا برخی از این افراد در لایه‌های اولیه تصمیمات خود دنبال حق بودند چنان که از امیرالمومنین علی (ع) در باره خوارج نقل شده است
    لیس من طلب الحق فاخطاه کمن طلب الباطل فادرکه (کسی که حق را بخواهد و خطا کند مثل کسی نیست که به دنبال باطل باشد و به آن برسد).
    عضو فقهای شورای نگهبان با مقایسه شرایط اجتماعی زمان حاضر با زمان حضرت علی (ع)، گفت:
    از آنجا که حوادث تاریخی مشابهت چشمگیری دارد تا حدود زیادی در رابطه با انقلاب اسلامی و تداوم رهبری آن نظیر مقابله گروه‌های پنج گانه مذکور با علی (ع) با حفظ تغایرها و فاصله‌ها قابل تعریف است و البته با این تفاوت که به واسطه تفاوت تعدادی شرایط، دیگر دشمنان نتوانستند به اهداف پلید براندازانه خود دست یابند.
    وی با اشاره به اینکه گروه‌های مقابله کننده با جمهوری‌اسلامی و تداوم رهبری آن را می‌توان به همان پنج دسته تقسیم کرد، افزود: در وهله اول گروهی که از اساس ایمانی به اسلام یا حداقل انقلاب اسلامی و نظام اسلام نداشتند و فقط در برابر عظمت و شکوه حضور مردم ناچار به سکوت و همراهی شدند و هر گاه فرصتی بیابند کینه‌های خود را علیه نظام اسلامی و رهبری آن بروز می‌دهند.
    عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه گروهی که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را ناقص پذیرفتند، گفت: ولایت فقیه را تا امام قبول داریم و تداوم رهبری را به هیچ وجه برنتابیدند و روحیه آنان شبیه روحیه نعمان بن‌حارت فهری و امثال او بود و گروه سوم که جاه‌طلبی و دنیا پرستی آنان اجازه نداد محبت و همکاری خود را ادامه دهند و در تداوم رهبری زاویه گرفتند و زود یا دیر در مقابل رهبری و بلکه به یک معنی در مقابل نظام قرار گرفتند، و از این عده کم نبودند که دارای سوابق نسبتا روشنی بودند اما زیاده خواهی‌ها و آرزوهای رنگین آنان را به پسترین و زشت‌ترین مواضع و عملکرد وا داشت.
    این استاد حوزه با اشاره به اینکه گروه چهارم کسانی که شاخصه عمده آنان فرار از اجرای عدالت احکام اسلامی و عدم تسلیم در برابر حکم خداوند بود، افزود: اینان دنبال هرج و مرج اخلاقی، ویژه خواری اقتصادی و لیبرالیسم غربی می‌باشند و گروه پنجم ساده اندیشان و فاقدان نفوذ بصیرت هستند که چه بسا در لباس روشن فکری، علم و دلسوزی به کج راهه می‌روند و با تصورهای ناقص، حرکت‌های بنیادی نظام و رهبری آن را اغلب اشتباه تلقی کرده، همیشه خود را بر حق می‌بینند و خود را موظف به مقابله می‌دانند و برای برخی از آنان هیچ رادع و مانعی در هیچ مرحله‌ای وجود ندارد و علی‌رغم ادعاهای پرطمطراق حاضر به گفتگوهای انتقادی نیز نیستند.
    وی ادامه داد: اینان عمدتا کسانی که احزاب و تشکل‌های متفاوت را پدید می‌آورند، اهل قلم و مقاله و کتاب می‌باشند سخنرانی می‌کنند، دارای روزنامه و سایت‌های اینترنتی و سایر ابزار رسانه‌ای می‌باشند و نوع دیگر این ساده‌اندیشان به ظاهر متفکر و فاقد نفوذ بصیرت اقشاری از لایه‌ها مختلف اجتماع هستند که به دنبال دیگران به راه می‌افتند و به فرمان یا دعوت و هدایت گروه‌های مختلف پنج گاه در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شوند و آگاهانه و ناآگاهانه در خدمت اغراض و مطامع سردمداران می‌باشند و راه‌های نفوذ سردمداران بر این اقشار متفاوت است.
    آیت‌الله مدرسی یزدی گفت: افراد بر اساس شرایط اجتماعی و روانی و اقتصادی که دارند یکی به خاطر مشکلات اقتصادی، دیگری به خاطر پایبندی به برخی ارزش‌ها مشابه دینی یا اخلاقی، سومی به خاطر منش‌های شخصیتی، چهارمی به خاطر تفنن و پنجمی به خاط همشهری‌گری یا همزبانی به تناسب به دعوت و تحریک افراد و گروه‌ها و نوع دعوت آنان پاسخ‌ها مثبت متفاوت می‌دهند.
    این استاد به تفاوت‌های زمان حاضر و زمان علی علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: ولی تفاوت عمده‌ای زمان ما با زمان امیر‌‌المومنین آن است که این عوامل در زمان ما هر چند مشکلاتی را ایجاد کرد اما نتوانست به هدف خود برسد هر چند در پاره‌ای حوادث همه این گروه‌های پنج‌گانه به یاری یکدیگر آمدند، اما اراده خداوند متعال بر حفظ نظام و رسوایی بدخواهان بود که تحلیل کامل آن فرصت دیگری را می‌طلبد، ولی این مقدار باید گفت که پتانسیل نقشه، فریب و برنامه‌های مخرب همه این گروه‌های پنج گانه در زمان ما فروتر از پتانسیل آن گروه‌ها در زمان امیر‌المومنین علی‌ علیه‌السلام بود چنان که در حوادث اخیر مشاهده کردید.
    وی ادامه اضافه کرد: اینان خواستند با طرح یک دروغ یعنی تقلب، نظام اسلامی را به چالش بکشند غافل از آن که دروغ بودن چنین ادعایی بود زودی بر همه واضح می‌شود و موتور محرک نافرمانی جنبش گروه آنان خاموش خواهد شد، در حالی که باند اموی موتور محرک شورش خود را کشته شدن عثمان قرار داد که یک واقعیت خارجی بود نهایت آن را بد تفسیر کردند و با تحلیل‌های غلط طرفداران خود را در صحنه نگاه داشتند.
    عضو فقهای شورای نگهبان همچنین در میان گروه‌های زمان امیر‌المومنین کسانی بودند که راه غلط خود را باور داشتند و برای رسیدن به هدف خود حاضر به گذشتن از جان نیز بودند، افزود: در حالی که در همین حوادث اخیر و مصاحبه‌ها روشن شد که اینان هیچ راه خود را باور ندارند و علاوه در حال حاضر با رسوخ ایمان در دلها طی قرن‌ها و اعتقاد به اهل بیت و شناخت تاریخ و پند گرفتن از آن مردم ما دارای ظرفیت‌های بسیار بالاتری می‌باشند و از بسیاری از مردمی که همراه علی علیه‌السلام و یاور حضرت می‌بودند پیش‌ترند.
    وی ادامه داد: آن چنانکه برخی شرایط دیگر فرهنگی، تکنولوژی و غیره موجب زودودن تاریکی‌ها از عقل‌ها مستعد می‌شود و اگر مجموع این عوامل و عنایت پروردگار نبود گروه‌های فشار حداقل حکمیتی را از نوع حکمیت صفین به کارگردانی عمر و عاص‌ها و ابوموسی اشعری‌ها به مردم و نظام تحمیل می‌کردند که عاقبت‌های آن کاملا ناپیدا بود.
    آیت‌الله محمد رضا مدرسی یزدی با اشاره به اینکه عده‌ای با طرح دروغی بنام تقلب، خواستند نظام اسلامی را به چالش بکشند غافل از آن که دروغ بودن چنین ادعایی واضح است. موتور محرکه مقابله‌کنندگان حوادث اخیر یک دروغ به نام تقلب بود.
    انتهای پیام/ک



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 88/6/18::: ساعت 3:21 عصر

    به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود کاوه
    شهید محمود کاوه از معجزات انقلاب بود

    خبرگزاری فارس: نویسنده کتاب‌های مختلف درباره شهید کاوه، گفت: شهید کاوه به قدری توانمند بود که رهبر معظم انقلاب در وصف وی فرمودند «در هیچ جای دنیا ندیده‌ام که فرمانده‌ای به این جوانی بتواند یک لشکر را اداره کند و در واقع وی از معجزات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود».



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 88/6/13::: ساعت 12:34 عصر

    رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن
    دل‌هایی که پیام قرآن را درک کرده‌اند، وحدت عظیم ملی را برهم نمی‌زنند

    مقام معظم رهبری با اشاره به توصیه قرآن به وحدت و اعتصام به حبل الله خاطرنشان کردند: دلهایی که پیام مهم قرآن را درک کرده‌اند، بخاطر اغراض و مسائل شخصی وحدت عظیم ملی را برهم نمی‌زنند.

    به گزارش رجانیوز، حسینیه امام خمینی (ره) در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد و جمعی از قاریان ممتاز، استادان و حافظان کلام الله مجید، با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

    در این محفل معنوی و انس با قرآن، که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید، گروههای جمع خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن، مدایح نبوی و ابتهال پرداختند.

    بنابر این گزارش، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این جلسه معنوی و پر فیض «با اشاره به ارتقای کیفیت تلاوت قرآن در کشور»، توجه به لحن، تجوید، نحوه اداء و قرائت آیات متناسب با مفاهیم و مضامین را مقدمه ی امر مهم دیگری یعنی انس جامعه با قرآن دانستند و خاطرنشان کردند: هنگامی که انسان با قرآن مأنوس می شود، سخن قرآن را در زمینه مسائل گوناگون زندگی و جامعه می خواهد و می شنود.ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 88/6/1::: ساعت 11:52 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1666
    بازدید دیروز: 296
    کل بازدید :871116

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<














    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<