سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دانشمندان پیروی کنید که آنان چراغ های دنیا و آخرت اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اصولگرا

رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان چهارمین دوره مجلس خبرگان:

هیچ وضع فوق العاده‌ای در کشور وجود ندارد

خبرگزاری فارس:حضرت آیت الله خامنه‌ای تلاش برای تبلیغ و القاء وجود وضع فوق العاده در کشور را، خط دشمن دانستند و تاکید کردند:هیچ وضع فوق العاده‌ای در کشور وجود ندارد

گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز پنجشنبه در دیدار نمایندگان منتخب ملت در چهارمین دوره مجلس خبرگان، موقعیت و جایگاه کنونی نظام و کشور را در مقایسه با تمامی سالهای بعد از انقلاب، بی نظیر خواندند و تأکید کردند: ملت و مسئولان با تکیه بر عوامل اصلی پیروزی و استمرار انقلاب یعنی «صبر و شکر»، مسیر پیروزی‌ها و موفقیت‌های خود را ادامه می دهند.
ایشان با تبریک میلاد حضرت امام محمد باقر (ع)، انتخابات 24 آذرماه را در پرتو شرکت گرم و پرشور مردم، تلاش مسئولان، حضور شخصیت‌های مؤثر و گروه‌های مختلف «سیاسی و گروه های دانشجویی»، انتخاباتی خوب ارزیابی کردند و افزودند: دولت نهم اولین تجربه تجمیع انتخاباتی را با کمترین مسئله و گفتگو انجام داد و عملکرد موفقی داشت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای اتکای مجلس خبرگان به آرای مردمی را پدیده‌ای بسیار مهم و شاخصِ کاملاً گویایی از مردمسالاری دینی برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمن اهمیت بی بدیل مجلس خبرگان را می داند و به همین علت از چند ماه قبل از انتخابات تلاش کرد با انواع روش‌های تبلیغاتی – سیاسی و تهدید و ارعاب، مردم را از شرکت در انتخابات منصرف و دلسرد کند، اما ملت مؤمن و هوشیار، گرمتر و گسترده تر از انتخابات قبلی خبرگان، در انتخابات آذر شرکت کرد بگونه ای که تعداد آرای مجلس خبرگان حتی از انتخابات شوراها بیشتر شد.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور مراجع معظم، شخصیت‌های اثرگذار، گروه‌های سیاسی مختلف و تشکل های دانشجویی را از دیگر خصوصیات انتخابات آذرماه دانستند و افزودند: به یاری پروردگار، در انتخابات اخیر، از افتراق و جدایی و قهر خبری نبود و این جزو موفقیت‌های بزرگ کشور و نظام است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای عامل اصلی و انگیزه درونی مردم را از حضور در عرصه های مختلف، «ایمان و اعتقاد قلبی و وابستگی عاطفی و فکری ملت» به نظام اسلامی برشمردند و تأکید کردند: همه مسئولان کشور، باید ایمان عمیق مردم به نظام را حقیقتاً باور کنند، آن را قدر بدانند و همه تلاش خود را برای حفظ و تقویت این پدیده بسیار ارزشمند و نادر به کار گیرند.
ایشان با استناد به آیات قرآنی، حضور مؤمنان در عرصه های مختلف را نشانه یاری پروردگار خواندند و با اشاره به حضور همه قشرهای مردم با سلیقه ها و ظواهر متفاوت در عرصه های مختلف از جمله راهپیمایی 22 بهمن افزودند: راه حفظ و تقویت حضور مؤمنانه و تعیین کننده مردم در صحنه، پایبندی عملی همه مسئولان نظام به اسلام عزیز است و اگر مردم در عمل ببینند که مسئولان و دستگاهها برای خدا کار می کنند حتماً ارتباط ایمانی و قلبی آنان با نظام، قویتر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، تلاش برای تبلیغ و القاء وجود وضع فوق العاده در کشور را، خط دشمن دانستند و با انتقاد از تکرار این مطلب از زبان و قلم برخی افراد در داخل خاطرنشان کردند: هیچ وضع فوق العاده‌ای در کشور وجود ندارد، چرا که صف آرایی دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی در تمامی 28 سال گذشته ادامه داشته و ملت بزرگ و مقتدر ایران در تمامی این سالها به پیروزی رسیده است و امروز هم همینطور خواهد بود.
ایشان، با اشاره به اذعان صریح دشمنان به گسترش و تعمیق نفوذ انقلاب اسلامی در خاورمیانه و جهان اسلام افزودند: با وجود تشدید دشمنی های سلطه گران، جمهوری اسلامی روز به روز قوی تر و ریشه های آن عمیق تر شده به گونه ای که امروز، نظام اسلامی در مقایسه با 28 سال گذشته، از جهات مختلف در قوی ترین جایگاه و موقعیت قرار دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای استقبال گرم «مردم، جوانان و روشنفکران کشورهای مختلف» را هنگام سفرهای رئیس جمهور، دلیل واضح بی نتیجه بودن تبلیغات غربی ها و نشانه روشن شوق و اقبال ملتها به انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: امروز منطق جمهوری اسلامی مقبول تر، حجت ما قوی تر و نفوذ انقلاب اسلامی در دلهای مسلمانان بیشتر شده است.
ایشان، صبر و شکر را عامل پیروزی و استمرار انقلاب دانستند و افزودند: صبر همیشه به معنای تحمل سختی ها نیست بلکه به معنای استقامت و ادامه دادن راه است چرا که در غیر اینصورت، هر نقطه توقف، به نقطه تهاجم دشمن تبدیل می شود بنابراین باید با شجاعت، تدبیر و برنامه ریزی، اهداف انقلاب اسلامی و آرمانهای ملت را پیگیری کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، شکر را عامل دیگر «پیروزی و ادامه انقلاب» خواندند و با اشاره به لزوم شناخت نعمتها، از خدا دانستن آنها و به کارگیری نعمتها در جای صحیح و حقیقی افزودند: باید نعمتهای بزرگی همچون «حاکمیت اسلام، زنده و جذاب بودن شعارهای امام و انقلاب پس از 28 سال، پرچمداری جمهوری اسلامی در تبلیغ دین خدا در سراسر جهان و عزت اسلامی ملت ایران» را حقیقتاً شکر گذاری کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای، در همین زمینه، پشتکار و تلاش بی وقفه دولت را از دیگر نعمتهای الهی برشمردند و افزودند: مسئولان دولت به معنای حقیقی کلمه، شبانه روز در حال مجاهدت هستند و با برنامه ریزی، اقدام و پیگیری، اهدافِ نظام و مردم را دنبال می کنند که باید این نعمت را شناخت و قدردانست.
ایشان، هوشیاری عمومی ملت، خبرگان و همه صاحبان نفوذ کلام را در مقابل ترفندهای دشمنان ضروری دانستند و افزودند: یکی از مهمترین روشهای دشمنان، ایجاد تجزیه سیاسی در کشور است به همین علت تلاش می کنند به بهانه های کوچک، صف بندیهای بزرگ به وجود آورند و اختلاف سلیقه ها را اختلاف در مبنا جلوه دهند که همه باید مراقب این حیله ها و روشها باشند.
رهبر انقلاب اسلامی منصرف کردن مسئولان نظام را از ادامه راه، از دیگر اهداف دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: آنها تلاش می کنند با «فشار، تهمت و تهدید»، بزرگنمایی مشکلات و سنگین جلوه دادن هزینه های ادامه راه، مسئولان را مردد و حرکت نظام را متوقف کنند اما ملت و مسئولان ایران به فرموده قرآن، در ادامه راه استقامت می ورزند و با هوشیاری، این توطئه را نیز خنثی می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی ایجاد اختلافات فرقه ای را از دیگر محورهای تلاشهای دشمنان برشمردند و با اشاره به ضرورت حساسیت در مقابل این تلاشها افزودند: به یاری پروردگار شیعه و سنی در ایران با هوشیاری و در کمال آرامش و همدلی به زندگی در کنار یکدیگر مشغولند اما فجایع عراق و تبلیغات دشمنان درباره عوامل این کشتارها نشان می دهد که دشمنان خبیث، چه افکار شومی را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام دنبال می کنند آنهم در حالیکه عوامل فجایع و کشتارهای مردم در عراق، حقیقتاً نه سنی هستند و نه شیعه.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان، مسئولیت مجلس خبرگان را بسیار اساسی خواندند و خاطرنشان کردند: وظیفه اصلی این مجموعه بسیار مهم، تصمیم گیری در روز مبادا است بنابراین نمایندگان خبرگان باید با معرفت، شجاعت و روشن بینی خود را برای ایفای مسئولیت خود در آن زمان لازم، آماده کنند.
در آغاز این دیدار هاشمی رفسنجانی نایب رئیس مجلس خبرگان، با اشاره به آغاز دوره چهارم مجلس خبرگان گفت: ضرورت توجه به «وحدت و انسجام ملی» و تلاش برای خنثی کردن توطئه دشمن برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در جهان اسلام از مهمترین نکات جلسات دو روز اخیر خبرگان بوده است.
آقای هاشمی رفسنجانی با اعلام قدردانی خبرگان ملت از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره اصل 44 قانون اساسی، ابراز امیدواری کرد این رهنمودها، باعث شتاب گرفتن رونق اقتصادی، عدالت اجتماعی و پیشرفت کشور شود.
حجت الاسلام والمسلمین یزدی نایب رئیس دوم مجلس خبرگان نیز در این دیدار گزارشی از اولین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان بیان کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 85/12/3::: ساعت 9:28 عصر

         هر کجا که وارد تشکیلات دادگستری و قوه قضائیه می شویم تمثال آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه وقت را در ردیف تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می بینیم. جای سوال است که اگر تمثال رئیس قوه قضائیه قانوناً و رسماً باید در ردیف مقام رهبری قرار بگیرد چرا دیگر ارگانها و نهادهای رسمی چنین قانون شکنی را روا می دارند؟! و اگر این مختصّ تشکیلات قضایی است جایگاه قانونی آن کجاست؟ اگر سری به قانون اساسی بزنیم در اصل یکصدو سیزدهم پس از مقام رهبری عالیترین مقام رسمی کشور رئیس جمهور است، لذا در جایی که رئیس جمهور وقت چنین حقی به خود نمی دهد که عکسش را به صورت رسمی در ادارات در کنار مقام رهبری قرار دهند چگونه است که ریاست قوه قضائیه این حق را به خود می دهند که از اموال و فضای بیت المال شخصیتی فراتر از قانون برای خود ایجاد کنند؟! قوه قضائیه ای که ناظر بر اجرای قانون است آیا این عملکرد خود را مغایر با اصل یکصدو سیزدهم قانون اساسی نمی داند؟ آیا عدالت در این مسئله رعایت شده است؟ آیا این شیوه عملکردها، نشانگر حاکمیّت قانون است؟  



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 85/12/2::: ساعت 5:47 عصر

    ولادت با سعادت امام محمد باقر علیه السلام مبارکباد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 85/12/2::: ساعت 5:17 عصر

    شهرام جزایری فرار کرد!


     

    شهرام جزایری از زندان به خارج از کشور فرار کرد.
      
     
    به گزارش خبرگزاری فارس شهرام جزایری عرب،که چندی پیش مجدداً محاکمه شده و قرار بود رای وی تا چند روز آینده صادر و اعلام شود، برای فرار از مجازات سنگین خود از زندان گریخت.

     
    گفته می شود وی پس از فرار از زندان از کشور خارج شده است.


    شهرام جزایری به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور 5 سال پیش به 30 سال زندان محکوم شده بود.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 85/12/2::: ساعت 5:14 عصر

    نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد در دیدار معاون‌عمرانی استاندار وجمعی از مدیران دستگاههای اجرایی با تاکید برنیاز روزافزون استان به آب، گفت: اشتغال زایی قبل از هر چیز نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌هاست.

    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه‌ی یزد،حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدعلی صدوقی در این دیدار با تشکر از تلاش مسئولین استان در راه خدمت‌رسانی به مردم،‌ اظهارداشت: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز کشور با آن روبروست اشتغال است، اشتغال‌زایی نیز قبل از هر چیز نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم می‌باشد که از جمله این زیرساخت‌ها می‌توان به برق، گاز و آب اشاره کرد.

    وی با بیان این که اگر این زیرساخت‌ها به خوبی فراهم نشود سرمایه‌گذار نیز توانایی انجام کار را نخواهد داشت و مکان‌های دیگری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب خواهد کرد، تاکید کرد: باید به شهرک‌های صنعتی خدمت‌رسانی مناسبی در این زمینه صورت پذیرد تا واحدهای صنعتی، توانایی تولید و اشتغال‌زایی قابل‌قبولی را داشته باشند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 7:24 صبح

    مدیر‌کل ارشاد یزد:

    نسل سوم انقلاب دشمنی استکبار جهانی را به خوبی درک کرده است

    خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین همایش هنر مقاومت در یزد گفت: نسل سوم انقلاب دشمنی استکبار جهانی را درک کرده است.

    احمد عجمین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یزد افزود: استان یزد زمینه‌های بسیار مناسبی را برای برپایی این‌گونه جشنواره‌ها دارد.
    وی با اشاره به این‌ که یزد 7 هنرستان هنرهای تجسمی و نمایشی دارد، ادامه داد: استان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.
    عجمین ادامه داد: استان یزد این ظرفیت و پتانسیل را دارد که در هر شهرستان خود یک هنرستان در زمینه نمایشی و تجسمی داشته باشد.
    وی با اشاره به این که مهم‌ترین ابزار برای فرهنگ، هنر است، تصریح کرد: فرهنگ با هنر به رشد و بالندگی می‌رسد و تنها نقطه امید دشمن برای مقابله، تقابل با ابزار‌های فرهنگی هر جامعه است.
    مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به این که هنرمندان هر کشوری باید پاسداران عرصه فرهنگ و هنر خود باشند، اذعان داشت: در حوزه مقاومت و ایثار هنرمندان با خلق آثار خارق‌العاده هنری می‌توانند از باور‌ها و ارزش‌های جامعه خود دفاع کنند.
    عجمین تأکید کرد: نسل سوم انقلاب علی‌رغم این که 8 سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در سال 57 درک نکرده، شرایط را به گونه‌ای حس می‌کند که دشمنی استکبار جهانی را به خوبی لمس کرده است.
    وی در پایان برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را در کمک‌رسانی به هنرجویان مؤثر دانست و گفت: علاقه‌مندان با ارائه آثار خود می‌توانند به مقابله با دشمن بپردازند.
    جشنواره هنر مقاومت برای نخستین بار اول اسفند سال جاری در یزد برپا خواهد شد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 85/12/1::: ساعت 7:15 صبح

    <      1   2      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 38
    بازدید دیروز: 58
    کل بازدید :1780196

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<