سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، شرف بزرگوار را می افزاید وبنده مملوک را تا مجلس ملوک بالا می کشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اصولگرا

  آقای ضرغامی ؛ به کجا چنین شتابان!

 بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با ارسال نامه ای سرگشاده به عزت ضرغامی به شدت به رویکردهای جدید این سازمان در بها دادن به عناصر وابسته به بیگانه اعتراض کرد.

متن کامل این نامه به این شرح است:

با گذشت قریب به سی سال از انقلاب شکوهمند اسلامی انتظار آن می رفت که سازمانی که به فرمودة امام عزیز(ره) باید دانشگاه انسان سازی باشد روند رو به رشدی داشته باشد و بتواند هرروز در جهت اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی گام بردارد وهمانطور که می دانیم دراین گام وظیفة خطیر جهت دهی افکار عمومی نیز برعهدة سازمان صدا وسیما می باشد، بنابراین می بایست در این راه نهایت دقت و اهتمام خود را به خرج دهد تا در جهت دهی وتنویر افکار عمومی خدای ناکرده دچار انحراف ولغزش نگردد، اما دریغا وصد حیف.

اگر چه درزمان ریاست جناب آقای ضرغامی بر سازمان صدا وسیما نقاط قوتی همچون برنامه های دهه فجر سال جاری وجود داشته است اما نقاط ضعفی نیز وجود داشته است که به هیچ وجه قابل اغماض نمی باشد. در موارد اولیه احتمال آن داده می شد که سوء نیتی در کار نباشد، اما با تکرار این وقایع این احتمال کمرنگ تر شد واحتمال سوء نیت پررنگ تر گردید.

جناب آقای ضرغامی!

در یکی، دو سال اخیر سیمای جمهوری اسلامی ایران چهره هایی را به خود دیده است و مطالبی از صدای جمهوری اسلامی پخش گردیده است که تا به حال سابقه نداشته است.

آیا جنابعالی اشخاصی همچون احسان نراقی را که از تئوریسین های فرهنگی و از مشاورین امین فرح پهلوی ،در رژیم منحوس پهلوی بوده ، واز نظریه پردازان استحاله فرهنگی جمهوری اسلامی بوده است را نمی شناسید؟

آیا شما انور خامه ای را که از اعضای اصلی حزب توده بوده ، واین حزب به فرموده امام عزیز جاسوس شوروی سابق بوده است را نمی شناسید؟

اگر نمی شناسید وای برحال شما، واگر می شناسید چرا از این اشخاص موردداردر برنامه های صدا وسیما دعوت به عمل می آورید؟

آیا در این مملکت قحطی متفکران فرهنگی وسیاسی آمده است که ازاشخاصی همچون نراقی و انور خامه ای در برنامه های سیما دعو ت به عمل می آید؟

جناب آقای ضرغامی!
آیا شما مصدق را نمی شناید؟ این شخص همان کسی است که حضرت روح ا... درباره وی فرمود:" ... در زمان آن کسی که این همه ازآن تعریف می کنند ‌‌‍[مصدق]، چه سیلی به ما زد آن آدم، من نمی خواهم بگویم که طلبه های مدرسه فیضیه را به مسلسل بستند در آن زمان...."
با این اوصاف یکی از برنامه های خبری صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، خبری پیرامون بزرگداشت مصدق بر سر مزارش در احمدآباد که توسط نیروهای جبهه ملی، که امام (ره) این جبهه را مرتد اعلام فرموده بود، بیان کرد وبر صفحة تلویزیون ها تصویر مصدق با این جمله نقش بسته بود " یاد آن یار سفر کرده بخیر".

جناب آقای ضرغامی!
آیا این است نتیجه زحمات آن امام عزیز، که بعد ازایشان این گونه فرموده هایشان را زیر پایتان له می کنید، وبرای شادی روح مصدق که امام عزیز اینگونه دربارة وی سخن گفته اند
هم اکنون که خوشبختانه یا متاسفانه پست های دولتی و حکومتی به صورت سکوی پرش مدیران آینده نگر !!! برای مقام های بعدی در آمده است که در زمان های حساس با انجام مانورهای تبلیغاتی برای انتخابات بعدی خود را آماده می نمایند، ازشما که به عنوان امین مقام معظم رهبری در این مقام هستید انتظار چنین برخوردهایی نمی رود. مطمئن باشید کسانی که صدا وسیما با پخش این برنا مه ها درصدد به دست آوردن دل آنها است، اقلیتی محدود بیش نیستند که هیچ علاقه و نسبتی با انقلاب و مردم ندارند.

جناب آقای ضرغامی!
این راهی که شما با شتاب در صدا وسیما طی می کنید به ناکجاآباد خواهد بود وبسیج دانشجویی دانشگاه علم وصنعت ایران ضمن انتقاد شدیدازعملکرد جنابعالی نسبت به موارد مذکور، بنابررسالت خود به شما گوشزد می نماید تا در برنامه های سازمان تحت نظر خود تجدید نظر نمایید و بر برنامه های تولیدی دراین سازمان کنترل بیشتری نمایید تا بیش ازاین مایه شرمساری انقلاب نگردد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 85/12/15::: ساعت 9:46 عصر

      حمله به دولت در اولین کنفرانس
    خبری پس از 9 سال

     هاشمی رفسنجانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از فراغت از ریاست جمهوری در سال 76 که به بهانه آغاز به کار دور چهارم مجمع تشخیص مصلحت نظام ترتیب داده شده بود، ترجیح داد بخش عمده ای از اظهارات خود را به حمله و تخریب دولت نهم و سیاستهای اقتصادی رقیب انتخاباتی خود، اختصاص دهد.

     

    به گزارش رجانیوز، از نکات جالب توجه در این نشست خبری، عدم دعوت از روزنامه ها و در مقابل دعوت از سایت اینترنتی آفتاب بود. پیش از این روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت، هرگونه ارتباط با این سایت را تکذیب کرده بود اما دعوت از یک سایت ثبت نشده و بدون شناسنامه در کنفرانس خبری رئیس این نهاد، به تنهایی گویای واقعیت هاست. شاید وجه اشتراک مشی این سایت با مطالب مطرح شده در نشست روز گذشته را بتوان در رویکرد تخریبگرایانه و لجن پراکنانه علیه دولت منتخب ملت، خلاصه کرد.

     

    در این نشست علاوه بر حضور خبرنگار سایت مذکور، نمایندگان خبرگزاریهای ایرنا، فارس، ایسنا، مهر، ایلنا و آنا (دانشگاه آزاد) حضور داشتند.

     

    هاشمی رفسنجانی در این نشست پس از بیان تاریخچه ای از تشکیل مجمع تشخیص از سوی امام (ره)، به پرسشهای خبرنگاران پاسخ گفت. تفاوت مشهودی که میان نوع و نحوه پاسخگویی به سؤالات از سوی هاشمی نسبت به آخرین کنفرانس خبری وی در پایان دوره ریاست جمهوری اش وجود داشت، پاسخ هایی نسبتاً تفصیلی بود که برخلاف روال 9 سال پیش خود به خبرنگاران ارائه می داد.

     

    هاشمی البته نیازی ندید تا تمام آنچه را که از "بدتر شدن بودجه" تا "انحراف از چشم انداز" به دولت نسبت می دهد، مستند به آمار و ارقام رسمی نماید و در مقابل ترجیح داد همچون گذشته قالب کلی گویی و پرهیز از شفافیت را در گفتار خود حفظ نماید.

     

    وی در این نشست خبری با انتقاد از بودجه تنظیمی دولت برای سال 86 گفت: بودجه سال 86، بدتر از بودجه‌‏های دو سال گذشته، بیشتر به نفت متکی است.


    وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مجمع تشخیص می‌‏تواند نسبت به انحرافات بودجه سال 86 از سند چشم انداز 20 ساله و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی راساً وارد وارد شود، گفت: «افرادی که انحرافات بودجه را از سند چشم انداز و سیاست‌‏های کلی اصل 44 بیان می‌‏کنند موارد مشخصی را ذکر کرده‌‏اند به عنوان مثال طبق سند چشم انداز در هر سال باید 10 درصد از اتکا کشور به نفت کاهش یابد، اما در دو سال گذشته این روند برعکس شده و اتکای بودجه به نفت بیشتر از گذشته شده است.»

     

    ادعای هاشمی درباره وابستگی بیشتر بودجه به نفت در حالی مطرح می شود که بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس کاهش قیمت پایه نفتی در بودجه 86 (هر بشکه 7/33 دلار) را از نقاط مثبت دومین بودجه تنظیمی دولت دانسته و کمیسیون تلفیق مجلس نیز در بررسی های خود، محاسبه صورت گرفته از سوی دولت در مورد قیمت پایه نفتی را مورد تأیید قرار داده بود. همچنین صادرات غیرنفتی کشور در سال 85 بیش از 38درصد رشد داشته که هاشمی رفسنجانی خود نیز به این رویداد مهم در خطبه های نمازجمعه دو هفته قبل، اذعان کرده بود.

     

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت که این روزها از هیچ فرصتی برای تاختن به دولت فروگذار نمی کند، در توجیه این رفتار خود و در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه علی‌رغم آنکه گفتید نظارت مجمع به دلایل مختلف دقیق و جدی نبوده اما در افواه این سؤال وجود دارد که آن مقدار از نظارت مجمع که بر عملکرد مجمع در نظارت بر عملکردها مطرح می‌شود، بیشتر معطوف به انتقاد از دولت و با شائبه‌های سیاسی است؟ اظهار داشت: «من صریح گفتم که همه ما هم مجلس،‌ هم دولت، هم قوه قضائیه و هم خود ما مقصر هستیم و باید بیشتر مواظبت می‌کردیم. ما خیلی از حرف‌ها را به خاطر همان ملاحظه‌ها که مطرح شد نمی‌گوییم تا اصطکاک و چالش پیش نیاید. خیلی کم می‌گوییم، آن قدر دیگران می‌گویند که ما هم حرف‌های آنها را تکرار می‌کنیم و هر روز چند برابر این حرف‌ها از تریبون مجلس تکرار می‌شود و نمی‌شود من که یک مسئول هستم، بیایم در یک سخنرانی در این مورد که مهم‌ترین مسئله کشور است چیزی درباره‌اش نگویم.»

     

    بحث خصوصی سازی یا آنچه که از آن بیشتر به "اختصاصی سازی" یا "مخصوصی سازی" در دو دولت موسوم به سازندگی و اصلاحات یاد می شود و رئیس جمهور نیز هرازچندگاهی یکی از این دو تعبیر را برای نادرست بودن مسیر پیموده شده در سالهای گذشته در امرخصوصی سازی به کار می گیرد، محور بعدی سؤال یکی از خبرنگاران از هاشمی بود.

     

    هاشمی‌رفسنجانی در در واکنش به این سؤال که شما نسبت به واگذاری‌های اقتصادی که دولت نهم باید انجام می‌داده است و نداده، انتقاد کردید در حالی‌که انتقاداتی هم نسبت به واگذاری‌های دولت‌های گذشته وجود دارد و آنها را شفاف و درست نمی‌دانند؟ گفت: «این یک جوسازی بود که همان موقع‌ها بعضی افراد کردند که بیشتر هم از رادیکال‌های چپ بودند که الان پیشیمان هستند از جوسازی‌هایی که کرده بودند. ما از آنها خواستیم که موارد خود را شفاف بگویند ولی هنوز موردی را به من نگفتند و اگر شما سراغ دارید بیان کنید.
    وی افزود: به نظرم کار سالم بود و همان جوسازی‌هایی که کردند کار سست شد، در آن موقع و در دولت آقای خاتمی کار با همان سستی و آرامی پیش رفت و کار آن موقع برای ما هم رضایت‌بخش نبود چرا که آن موقع سیاست‌های کلی اصل 44 اصلاح نشده بود و فقط چیزهای محدودی می‌شد واگذار کرد.»

     

    حجیم شدن دولت در طول 16ساله حاکمیت تفکرات اقتصادی کارگزاران بر دستگاه اجرایی کشور، واقعیتی است که نمی توان با چشم بسته از کنار آن فرار کرد. تعداد شرکت های دولتی در سال 57، 190 شرکت بود که این تعداد در سال 78 به 1500 و در سال 82 به بیش از 2500 عدد افزایش یافت. همچنین حجم سرمایه گذاری 123هزار میلیارد ریالی دولتی در اقتصاد در سال 1370، همزمان با 39 برابر شدن حجم دولت از مواردیست که احتمالاً هاشمی علاقه ای به ارائه توضیح درباره آنها نداشته و با متهم نمودن مخالفان خود به "جوسازی"، این پرونده را مختومه می داند. به هر ترتیب به نظر نمی رسد که نواختن مخالفان و منتقدان با برچسب هایی نظیر "جوسازی" یا مواردی دیگری مانند "شرارت"، "موذی گری" و... که اخیراً گاهگاهی از رئیس مجمع تشخیص شنیده می شود، مرهم مناسبی بر زخم پرسش های بی پاسخ مانده باشد.

     

    رفسنجانی بار دیگر به بحث مذاکره با امریکا نیز اشاره کرد: «فکر می‌کنم به اندازه کافی نیرو در کشور هست و اگر قرار شد روزی مذاکرات جدی با امریکا کنیم، آدم‌های نیرومند در کشور خیلی فراوان است و می‌توانند مذاکرات را اداره کنند و ما هم کمک می‌کنیم.»

     

    بخش پایانی این نشست خبری به بوئیدن مشک دولت سازندگی توسط عطار آن یعنی هاشمی رفسنجانی اختصاص داشت. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به اینکه بنای اقتصاد امروز ما بعد از جنگ در دولت سازندگی گذاشته شد، بعد از 10 سال آیا ایراد و اشکال عمده‌ای در عملکرد هشت ساله ریاست جمهوری خود می‌بینید که بیان کنید و دیگر این که آیا این بنا را بستر مناسبی برای اجرای سیاست‌های کلی نظام و سند چشم‌انداز می‌دانید؟ گفت: «عملاً ثابت شد که آن راه درست است. شما چند روز قبل، از رهبری شنیدید که گفتند خلق ثروت مشروع ارزش است، در صورتی که در آن دوره از انتقادات‌شان همیشه این بود که ما به غیر دولتی‌ها میدان می‌دهیم که بیایند در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت کنند. بیشتر هم البته در روزهای اول جناح چپ آن روزگار که حالا اصلاح‌طلب هستند و بعداً هم جناح راست که الان اصولگرا هستند، این اشکالات را مطرح می‌کردند. الان آن حرف‌ها دیگر همه حل شده با این چشم‌انداز و با اصلاح اصل 44 قانون اساسی، دیگر جای آن بحث‌ها نیست و خیلی جلو افتاده از آنچه ما فکر می‌کردیم.
    من سعی می‌کردم در دولت سازندگی اگر مشکلی را می بینم حل کنم و مشکل مشخصی نمی‌بینم و فقط بعضی کارهای بسیار بزرگ را من در اواخر مطرح کردم که دیر بود و نتوانستیم آنها را اجرا کنیم و ماند و فکر می‌کنم اگر زودتر مطرح می‌کردیم، شاید در دوره آقای خاتمی ادامه پیدا می‌کرد و الان به نتیجه رسیده بود و آنها را در مصاحبه‌های دیگر اعلام کردم و الان خیلی یادم نیست.»

     

    هاشمی نشان داده که ابایی از هزینه کردن از رهبری برای تطهیر یا توجیه عملکرد خود یا مجموعه تحت مدیریتش ندارد و گویا به همین منظور در طول یک نشست خبری بارها از این مرجع برای خود تأییدیه می گیرد. سخنرانی منتشرنشده رهبر انقلاب در سال 75 در دیدار با اعضاء حزب کارگزاران و انتقادات شدید ایشان از این مجموعه که آن روز زمام امور اجرایی کشور را در دست داشتند، مهر خاتمه ای برای سوء استفاده های بعدی این جریان از حمایت های عمومی ایشان بود. حمایت هایی که به منظور تقویت دولت منتخب مردم در اجرای وظایف قانونی در تمام دولت ها از ناحیه ایشان صورت گرفته و می گیرند.

     

    شاید اگر هاشمی که این روزها حضور پر رنگی را در رسانه ها برای خود تدارک دیده، اظهاراتش را به آمار و ارقام رسمی تحدید کرده و آنجا که خود را تلویحاً یا تصریحاً تدوینگر چشم انداز 20 ساله یا سیاستهایی نظیر اصل 44 معرفی می کند، قدری نیز به زیربنای اقتصادی بنا نهاده شده توسط دولت خود و میزان تطابق و ظرفیت های آن برای اجرای این سیاستها، اشاره کند، مجال مناسبی برای روشن شدن ابهامات فراوان و مواج در ذهن مردم فراهم گشته و سرآخر به شفافیتی فارغ از "جوسازیها" بینجامد!



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 85/12/15::: ساعت 9:29 عصر

      مذاکرات ریاض کانون توجه محافل بین المللی

      احمدی‌نژاد: هماهنگی ایران و عربستان موجب عزت جهان اسلام خواهد شد
    عبدالله: عربستان وطن دوم ایرانی هاست

     

     دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با پادشاه عربستان گفت: هماهنگی ایران و عربستان موجب تقویت هویت و عزت جهان اسلام خواهد شد.
      
     
    به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران و عربستان به عنوان دو کشور بزرگ و قدرتمند اسلامی وظایف و مسئولیت های فراوان و مشترکی در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه برعهده دارند گفت: چشم امید امت اسلام به این دو کشور است و رفع بسیاری از مشکلات و نیازهای خود را از ایران و عربستان انتظار دارند و به همین دلیل اهمیت تقویت هر چه بیشتر روابط و رایزنی های تهران - ریاض فراتر از روابط دو کشور دوست و همسایه است.


    رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با پادشاه عربستان که شنبه شب در محل کاخ شخصی وی صورت گرفت؛ با بیان اینکه در شرایط خطیری که اکنون جهان اسلام در آن به سر می برد، هماهنگی جمهوری اسلامی ایران و عربستان موجب تقویت هویت و عزت جهان اسلام خواهد شد ، تصریح کرد: خوشبختانه با وجود حسن نیت و اراده لازم در مسئولان دو کشور، امروز هیچ مانع و مشکلی در توسعه روابط دو جانبه وجود ندارد و باید روند رو به رشدی که در گسترش مناسبات ایران و عربستان از سال های گذشته آغاز شده با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.


    احمدی نژاد با اشاره به تلاش های دولت عربستان برای اداره هر چه بهتر مراسم حج و پذیرایی از میلیون ها مسلمان، ظرفیت های همکاری دو جانبه میان ایران و عربستان را بسیار زیاد دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ضمن توسعه مناسبات و همکاری های مشترک، در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و انرژی تجربیات خود را در اختیار عربستان قرار دهد.


    ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی نیز در این دیدار، با گرامیداشت یاد امام خمینی (قدس سره شریف)، عربستان را کشور دوست جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با اشاره به روند رو به گسترش روابط تهران - ریاض گفت: ملت های ایران و عربستان دو ملت مسلمان با عقیده واحد هستند و رابطه میان آنها برخلاف تمایل برخی ها بسیار دوستانه است.


    پادشاه عربستان سعودی با بیان اینکه امروز جهان اسلام دارای دشمنان زیادی است که می خواهند میان ایران و عربستان تفرقه و کدورت ایجاد کنند، تاکیدکرد: عربستان وطن دوم ایرانی ها است و ما وظیفه داریم با حکمت و تعقل و اندیشه با دشمنان مقابله کنیم و اجازه ندهیم اهداف تفرقه آمیز آنان محقق شود.


    ملک عبدالله ضمن قدردانی از سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به ریاض و پذیرش دعوت وی، از کوتاهی زمان این سفر ابراز تاسف کرد و گفت: مسائل بسیار مهمی وجود دارد که ایران و عربستان به عنوان دو کشور بزرگ منطقه و موثر در جهان اسلام باید درباره آنها بررسی، گفت و گو و رایزنی کنند.


    شایان ذکر است که رییس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عربستان به طور خصوصی با یکدیگر مذاکره و گفت و گو کردند.

     بازتاب جهانی سفر احمدی نژاد به عربستان

    مذاکرات ریاض کانون توجه محافل بین المللی

     روزنامه کیهان در شماره امروزش به بازتاب های بین اللمللی سفر دکتر احمدی نژاد به ریاض پرداخت و نوشت:


    دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور عصر دیروز در حالی تهران را به مقصد ریاض ترک کرد که انتظار می رود رایزنی های دو کشور ایران و عربستان و همکاری مشترک آنها در پروژه های منطقه ای به انزوای بیشتر آمریکا در خاورمیانه بینجامد.


    بازتاب های رسانه ای و واکنش های کارشناسان و تحلیلگران و مقامات رسمی کشورهای مختلف که در آستانه این سفر منتشر شده حاکی از این است که همگی چشم به دستاوردهای سفر احمدی نژاد به عربستان دوخته اند.


    بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند این سفر پیامدهای جدی در حل و فصل پرونده های مهم منطقه مانند عراق، لبنان، فلسطین و همچنین نوع نگاه اعراب به برنامه هسته ای ایران خواهد داشت و در شرایطی که آمریکا تلاش می کند کشورهای منطقه را هر چه بیشتر از یکدیگر دور کند، به ایجاد وحدت و همگرایی در جهان اسلام کمک قابل توجهی خواهد کرد.


    بررسی اجمالی بازتاب ها و واکنش های رسانه ای و نخبگان سیاسی منطقه نسبت به این سفر نشان می دهد که چهار موضوع فتنه انگیزی آمریکا میان شیعه و سنی، فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران، بحران لبنان و روابط عربستان و سوریه در دستور کار مذاکرات ایران و عربستان خواهد بود، به طوری که گفته می شود دو کشور پس از این مذاکرات یک گروه مستقل برای حل مسائل منطقه تشکیل خواهند داد.


    این در شرایطی است که به نظر می رسد سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به عربستان و برخی کشورهای منطقه ای و همچنین تحولات اخیر در مسکو بویژه سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس به روسیه پس از نشست مکه به تقویت این همکاری ها کمک خواهد کرد.
    ناظران سیاسی عقیده دارند این سفر گام دیگری در همسویی دو کشور بزرگ اسلامی ایران و عربستان در برخورد با تحولات منطقه ای و جهان اسلام خواهد بود.


    بسیاری از صاحبنظران سیاسی اعتقاد دارند، همسویی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در برخورد با قضیه لبنان، این کشور را از وقوع یک جنگ داخلی دیگر نجات داده است و این امیدواری در سران گروه ها، احزاب و مسئولان حکومتی در لبنان تقویت شده است که این رایزنی ها منجر به حل بحران سیاسی لبنان شود.


    روزنامه لبنانی الاخبار در این رابطه از خوشنودی «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان، نسبت به این مذاکرات خبر داد و به نقل از «امیل لحود» رئیس جمهوری این کشور نوشت: «من با دقت مذاکرات سران دو کشور ایران و عربستان در ریاض برای کمک به حل بحران لبنان را پیگیری می کنم.»
    روزنامه «الدیار» نیز به نقل از «محمود قماطی» از مسئولان حزب الله نوشت: تلاش ها برای حل بحران جدی است اما با توجه به کارشکنی های مستمر آمریکا به منظور جلوگیری از حل بحران نتایج این تلاش ها را نمی توان قاطعانه تضمین کرد.


    وی افزود: در حالی که «سعد حریری» از مسئولان جریان حاکم با طرح عربستان برای برخورداری مخالفان از یک سوم به اضافه یک وزیران در کابینه جدید موافقت کرده است اما همپیمانان وی این طرح را رد می کنند.


    محافل سیاسی لبنان هم با اشاره به همزمانی این دیدار با سفر «سعدالدین حریری» رئیس جریان سیاسی «آینده» به عربستان و همچنین سفر «عبدالعزیز خوجه» سفیر عربستان در لبنان به این کشور گمانه زنی کرده اند که گروه حاکم و مخالفان دولت لبنان ممکن است برای حل همزمان دو موضوع دادگاه بین المللی برای پرونده ترور «رفیق حریری» نخست وزیر پیشین لبنان و تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور به توافق برسند.


    این در حالی است که «محمدرضا شیبانی» سفیر کشورمان در لبنان در پاسخ به برخی گمانه زنی ها درباره نتایج رایزنی های ایران و عربستان در این سفر در خصوص بحران لبنان تاکید کرد: در این سفر تهران و ریاض طرح آماده و یا ایده های خاصی را برای حل بحران لبنان ارائه نخواهند کرد بلکه تنها از توافق لبنانی ها در این زمینه حمایت به عمل خواهد آمد.


    موضوع بحران عراق و نقش برجسته بیگانگان در گسترش و توسعه اختلاف میان شیعه و سنی از دیگر مسائلی است که انتظار می رود در سفر یک روزه احمدی نژاد به عربستان و گفت وگو با پادشاه این کشور به صورت جدی مورد بررسی و تصمیم های راهبردی در این خصوص اتخاذ شود.» از نظر بسیاری از تحلیلگران بین المللی بحران عراق به حدی از اهمیت برخوردار است که حل آن را دارای تاثیر مهمی در بحران لبنان می دانند. در این رابطه نباید اظهارات «میشل عون» رئیس جریان ملی آزاد لبنان را از نظر دور داشت که می گوید: اگر در نشستی که قرار است در بغداد با مشارکت کشورها و طرف های مختلف برگزار و مشکلات عراق حل شود قطعا بر دیگر مسائل منطقه بویژه لبنان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.


    یک تحلیلگر سعودی هم در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه با تایید چنین تحلیلی تصریح می کند که امید می رود سفر احمدی نژاد به عربستان سعودی به اتخاذ اقدامی مشترک از سوی این دو کشور به منظور شکستن بن بست سیاسی ایجاد شده در لبنان و همچنین آرام کردن خشونت ها در عراق منجر شود.


    محمدصادق الحسینی کارشناس مسائل عراق و خاورمیانه فتنه انگیزی میان شیعه و سنی که به دستور آمریکا و از لحظه شکست قطعی اش در عراق آغاز شده و در حال انتقال به کشورهای منطقه است از جمله مسائلی است که در این سفر می تواند با هماهنگی دو قطب مهم جهان اسلام یعنی ایران و عربستان خنثی شود. این کارشناس سیاسی با مد نظر قرار دادن رفع خلأ استراتژیک در منطقه به دنبال شکست آمریکایی ها در عراق گفت: این دستاوردی است که می تواند در مذاکرات دکتر احمدی نژاد و ملک عبدالله مورد توجه جدی قرار گیرد و حال آن که اگر در این مذاکرات یخ روابط میان عربستان و سوریه دو کشور تاثیرگذار در حل بحران عراق رو به آب شدن گراید می توان با هماهنگی ایران و سوریه چنین توطئه هایی را خنثی کرد.


    بنابراین اگر عربستانی ها هم در این گفت وگوها دیدگاه واقع بینانه ای درباره تحولات عراق داشته باشند، در این عرصه نیز زمینه برای همکاری میان دو کشور وجود خواهد داشت. به هرحال گفت وگو با کشوری که خود جزء بزرگترین کشورهای سنی مذهب منطقه است می تواند در خنثی سازی نقشه آمریکا برای اختلاف افکنی میان شیعه و سنی موثر باشد.


    محور مهم دیگری که انتظار می رود در مذاکرات رئیسان دو کشور ایران و عربستان مورد توجه جدی قرار گیرد بحث هسته ای جمهوری اسلامی ایران است. پادشاه و وزیر امور خارجه عربستان طی چند ماه اخیر بارها بر حل مشکل پرونده هسته ای ایران از طریق مذاکره و نه از راه های خشونت آمیز تاکید کرده اند به طوری که حتی چنین موضعی بسیاری از کشورهای عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را نیز تحت الشعاع قرار داده است و آنها نیز مواضع عربستان در این زمینه را تکرار کرده اند. بنابراین طرح مجدد موضوع و ارائه مستندات از سوی طرف ایرانی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای کشورمان و افشای نیات آمریکا در بهانه تراشی جهت متوقف کردن فعالیت صلح آمیزهسته ای در ایران می توان با تشریح اهداف واقعی برنامه هسته ای و تبیین برنامه تنش زدای سیاست خارجی ایران بر این مسئله که آمریکا و اسرائیل با زورگویی درصدد ایجاد خدشه در روابط کشورمان در منطقه هستند فایق آمد.


    شاید با توجه به این ظرفیت عربستان که قادر است در موضوعاتی از قبیل پرونده هسته ای، بحران عراق و لبنان همکاری هایی را با ایران داشته باشد است که برخی خبرگزاری های همسو با آمریکا به ابراز نگرانی از این سفر پرداخته اند.


    روزنامه نیویورک تایمز با تأکید بر این ادعا که سفر احمدی نژاد به عربستان به خواست ایران صورت گرفته نه دولت عربستان به راحتی خشم خود را از این سفر آشکار کرده و به نقل از مسئولان سابق عربستان که امروز هیچ نقشی در تصمیم گیری های عربستان ندارند نوشته است: این سفر به خواست ایران و پس از ماه ها تلاش دیپلماتیک صورت گرفته است!


    این روزنامه هدف از این سفر را یارگیری منطقه ای از سوی ایران برای مقابله با تهدید احتمالی آمریکا توصیف می کند!


    آسوشیتدپرس هم این سفر را برای فرو نشاندن حساسیت غرب بویژه آمریکا علیه فعالیت هسته ای ایران و جلوگیری از مجازات های شدیدتر بر سر فعالیت های غنی سازی اورانیوم دانسته است.


    فایننشال تایمز هم با گنده نمایی نگرانی عربستان از نفوذ ایران در عراق، حمایتش از گروه های ضد غربی در منطقه و دنبال کردن برنامه هسته ای در این کشور ادعا کرده است که ریاض با آغاز سفر احمدی نژاد به این کشور نمایش قدرت را آغاز کرده است.


    به هر حال محافل رسانه ای و نخبگان سیاسی معتقدند که سفر احمدی نژاد بی شک می تواند فرصت مناسبی را برای ایجاد تفاهم به جای رقابت بین ایران و عربستان ایجاد کند، زیرا رقابت این دو کشور که هر یک وزنه مهمی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و طایفه ای در منطقه محسوب می شوند، آثار منفی بر اوضاع منطقه ای داشته باشد، بنابراین همه دلسوزان منطقه به موفقیت مسئولان دو کشور برای دستیابی به این تفاهم، بدون دخالت بیگانگان و در فضایی کاملاً مستقل امید بسته اند تا کشورهای منطقه از آسیب طایفه ای دور نگاه داشته شوند.

      



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 85/12/13::: ساعت 11:4 عصر

    رئیس کمیته دفاع از حقوق شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

    ترویج شیعه‌هراسی، راهبرد جدید آمریکا و رژیم‌صهیونیستی است

      هم اندیشی: رئیس کمیته دفاع از حقوق شیعیان مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) گفت ترویج شیعه ‌هراسی به راهبرد جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان اسلام تبدیل شده است، و مقابله با آن باید در رأس تلاش‌های مسؤولان و نخبگان قرار گیرد.

    به گزارش هم اندیشی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین "عباسعلی براتی" در گفت‌وگویی با بیان اینکه امروز بحث"بدر کامل (ماه تمام) شیعی" جایگزین بحث "هلال شیعی" شده است، به نطق اخیر جرج بوش رئیس‌جمهور آمریکا در سال جدید میلادی اشاره کرد و گفت: بوش، امسال نطق خود را با جملاتی درباره خطر شیعیان و آنچه وی از آنها با عنوان شبه‌نظامیان شیعه نام برد، آغاز کرد.
    براتی با بیان اینکه اکنون راهبرد شیعه‌هراسی از سوی دشمن مطرح است، گفت: کار به جایی رسیده که یهودستیزی را جرم می‌دانند ولی توهین به شیعه جرم شناخته نمی‌شود.
    رئیس کمیته دفاع از حقوق شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به مشکلات امروز جهان اسلام، یکی از مهم‌ترین آنها را هجوم جهانی و ائتلاف قدرت‌های بزرگ وامپریالیسم بر ضد اسلام و مسلمین دانست و خاطر نشان کرد: علت این امر، غنای منابع طبیعی است که در سرزمین ‌های مسلمانان قرار گرفته که مهم‌ترین آنها نفت است.
    وی موقعیت ژئواستراتژیک و راهبردی سرزمین‌های مسلمانان را که نوعی چهاراه جهانی به شمار می‌رود، از دیگر عوامل هجوم امپریالیسم بر ضد مسلمانان عنوان و تصریح کرد: با توجه به ضعف‌ موجود در میان مسلمانان، نوعی حرص برای گرفتن این امتیازات وجود دارد.
    وی افزود: پس از فروپاشی شوروی و جبهه کمونیسم، شرایط برای حل مشکلات با روش حل بحران با بحران از بین رفت و قدرت‌های جهانی مجبور شدند مفهوم جدیدی به نام اسلام تروریستی طراحی کنند.
    رئیس کمیته دفاع از حقوق شیعیان در ادامه با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان و عراق گفت: آمریکا و غرب در حمله به افغانستان از اصل غافلگیری استفاده کردند؛ یعنی ابتدا حواس حریف را منحرف کردند و چند ماه پیش از حمله به عراق، شبکه تلویزیونی "المسقله" را که هیچ گونه فعالیت خاصی نداشت، در جهت پر رنگ کردن اختلافات شیعه و سنی راه‌اندازی کردند و امروزه نیز سیاست آنها، اختلاف بین شیعه و سنی، عرب و عجم و حتی عرب و عرب است.
    وی افزود: به نظر می‌رسد تکه‌تکه‌کردن کشورها نیز جزء همین طرح برنامه‌ریزی شده است در حالی که بهانه‌های آنها برای حمله به دو کشور مسلمان افغانستان و عراق کاملاً دروغ بود و این ابزاری بود که از همان 11 سپتامبر برای قانع کردن افکار عمومی وسازماندهی بین‌المللی به کار بردند و ایجاد فضای جنگ بین شیعه و سنی در کشورهای مسلمان نیز به آنها کمک کرد.
    براتی با اشاره به تشدید اختلافات بین شیعه و سنی طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: شبکه‌های عربی الجزیره و العربیه رسماً میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد می‌کنند وحتی اهل‌ سنت نیز از سوی وهابی‌ها تهدید می‌شوند و یک سنی هم نمی‌تواند به ‌راحتی ابراز عقیده کند.
    وی با اشاره به ادعای اعدام صدام به دست شیعیان تندرو و اظهارات بوش مبنی بر افزایش قدرت منطقه‌ای شیعه گفت: امکان ندارد آمریکا با وهابیت، القاعده و طالبان بجنگد؛ اینها جنگ زرگری و ظاهری است.
    رئیس کمیته دفاع از حقوق شیعیان با بیان اینکه ادبیات وهابیت نه‌تنها به کاخ‌های عربستان ‌سعودی و اردن و برخی کشورهای دیگر عربی منطقه راه یافته بلکه کاخ‌سفید نیز از ادبیات وهابی‌ها و سلفی‌ها پیروی می‌کند، تصریح کرد: این مسأله، نشان ‌دهنده این است که تروریسم، ساخته و پرداخته سیاست آمریکاست زیرا این تروریست‌های وهابی در پادگان‌های خودشان آموزش دیده‌اند و از آنجا دستور می‌گیرند.
    وی هلال شیعه را بیانگر نوعی ترکیب جمعیتی دانست که معتقدند شیعیان درمنطقه‌ای هستند که به صورت هلال از جنوب آسیا کشیده شده و دامنه آن از هند و پاکستان تا مصر و لبنان گسترده شده است و افزود: به‌تازگی نیز موجی به نام شیعه‌کردن سنی‌ها، مطرح شده است.
    رئیس کمیته دفاع از حقوق شیعیان با اشاره به اینکه استعمار در دوران جدید به دامن افکار وهابیت پناه آورده، گفت: صاحبان این قبیل افکار دو خصوصیت بارز دارند: یکی ظاهر گرایی و قشری‌گری و دیگری خشونت و انعطاف ‌ناپذیری؛ و چون از جامعه اسلام به نوعی طرد شده‌‌اند، آمادگی دارند با نیروهای بیگانه و خارج از اسلام همکاری کنند.
    براتی خاطرنشان کرد: فلسفه سیاسی وهابیت معتقد است هر کس بر تو مسلط شد بر تو واجب است که از او پیروی کنی‌؛ هرچند حاکم فاسق یا ظالم باشد، این عقیده باعث شده که دست و بال اهل‌سنت بسته شود و حتی اگر باحضور نظامیان آمریکایی در داخل خاک‌شان مخالف هستند، نتوانند حرکتی بکنند اما بر عکس شیعه که واقعا ظلم‌ستیز است و قیام عاشورا را نماد این حرکت بزرگ می‌داند مقاومت می‌کند و سازش‌پذیری پیروان این مذهب با استعمار بسیار کم است که در ایران ما شاهد آن هستیم.
    وی افزود: همین تندروان پیرو وهابیت ‌در کنفرانس قطر به ما اعتراض کردند که شما همه مشکلات را به گردن آمریکا و اسرائیل می‌اندازید در صورتی‌که آمریکا مقصر نیست.
    براتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جریانات اخیر از جمله اعدام صدام چه تأثیری در تشدید بحران اختلاف‌افکنی بین سنی‌های منطقه با شیعیان داشت، این اقدام را یک ابزار و چاشنی برای ایجاد جنگ داخلی عنوان کرد.
    وی گفت: آمریکا صدام را به‌عنوان نماینده سنی‌ها معرفی و از سوختن این مهره نیز استفاده کرد و فیلمی که به عمد از اعدام وی منتشر شد نشان داد که این آمریکا نیست که صدام را اعدام کرده بلکه این شیعیان هستند که رهبر سنی‌ها را می‌کشند در حالی که صدام اصلاً بعثی بود و دین نداشت، نه سنی بود و نه شیعه زیرا پیروان هر دو مذهب را از بین برد.
    رئیس کمیته دفاع از حقوق شیعیان درباره تأثیرگذاری موفقیت‌های چشمگیر علمی، صنعتی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران بر وضعیت منطقه و اتهام جدید گسترش تشیع در منطقه توسط ایران که به‌تازگی از سوی برخی رسانه‌های عربی منطقه مطرح شده، گفت: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های شیعیان، انکارناپذیر است ولی بزرگ‌نمایی کاذب آمریکا و دولت‌های غربی فقط در راستای امنیتی‌کردن فضاست و تهدیدآمیز بودن ایران برای منطقه، دروغی کاملاً غرض‌ورزانه است.
    وی ادامه داد: اتهام توسعه تشیع در منطقه از قبیل همان اتهاماتی است که از ابتدای پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ایران مطرح می‌شد زیرا در همان زمان نیز عده‌ای خواستند اثبات کنند که این انقلاب توطئه است و در همین راستا کتاب‌های زیادی بر ضد آن نوشتند اما در مقابل طبیعتاً عده‌ای نیز به این انقلاب گرویدند که دشمن، آن را بزرگ کرد و مدعی شد که شیعه‌ همه جای دنیا را فراگرفته است.
    براتی در پاسخ به اینکه درحال حاضر وظیفه جمهوری اسلامی ایران در قبال این تهدیدها و اقدامات چیست، گفت: وظیفه ما کشف سحر و جادی رسانه‌ای دشمن است. رسانه‌های ایرانی باید مانند حضرت موسی (ع) هنگامی که مقابل ساحران فرعون قرار گرفت عمل کنند؛ باید اطلاع‌رسانی جامع انجام دهیم و خلئی را که دشمن ایجاد می‌کند با فعالیت رسانه‌ای پر کنیم و مسائلی را که دشمن سانسور می‌کند، در رسانه‌ها باید اعلام کنیم.
    وی با تأکید بر اینکه دولتمردان نیز باید پاسخگو باشند که چرا با این جریانات کمتر برخورد می‌کنند، تصریح کرد: آیا دستگاه وزارت امور خارجه، فریاد ما را به سازمان‌ملل‌متحد و مردم دنیا رسانده است؟ رسانه‌ها باید از این دستگاه‌ها بخواهند و کوتاه نیایند و از مقامات بخواهند که پاسخگو باشند و بگویند چه‌ کرده‌اند که این همه فضای ضدشیعه در جهان ایجاد شده است و آیا اعتراض و شکایتی هم کرده‌اند؟
    رئیس کمیته دفاع از حقوق شیعیان ادامه داد: شاه مخلوع پهلوی، هزاران دلار خرج می‌کرد تا رسانه‌ها را بخرد تا از او و حکومتش بد نگویند و از خوبی‌هایش تعریف کنند اما ما کجا این کار را انجام داده‌ایم؟ آنهایی که درخارج از کشور هستند کار ما را انجام نمی‌دهند؛ باید برای شیعه که اکثریت این ملت است پاسخگو باشند.
    وی افزود: توهین به شیعه برخلاف حقوق‌بشر و حقوق شهروندی در همه جای دنیاست ولی در داخل کشور بر عکس اگر کسی به اعتقادات شیعه توهین کند، هیچ اعتراضی صورت نمی‌گیرد.
    براتی راه برون‌رفت از چنین مشکلاتی را یکسان‌ دیدن همه مسلمانان دانست و از همه مسلمانان پیرو سایر مذاهب خواست شیعیان را نیز به چشم یکسان‌ با مسلمانان دیگر ببینند.
    وی تأکید کرد: جمعیت مسلمان دنیا یک میلیارد و سیصد‌ میلیون نفر است که بدون‌شک سیصد‌ میلیون آن را شیعیان یعنی یک چهارم مسلمانان دنیا تشکیل می‌دهند بنابر این نباید حقوق پیروان این مذهب نیز مانند سایر مذاهب ضایع شود.
    رئیس کمیته دفاع از حقوق شیعیان در مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در پایان با اعلام این که این مجمع تاکنون هیچ دعوت رسمی از سوی سازمان کنفرانس اسلامی دریافت نکرده و نتوانسته مشکلات شیعیان را در هیچ نهادی مطرح کند، از سازمان کنفرانس اسلامی تقاضا کرد از این مجمع نیز یک نماینده بپذیرد چون مجمع نماینده 300 تا 400 میلیون مسلمان است که تا کنون موفق نشده‌اند در هیچ سازمان رسمی بین‌المللی نماینده‌ای داشته باشند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 85/12/12::: ساعت 4:42 عصر

    انتقادات تند و تیز دانشجویان از قوه قضاییه

     
    کنفرانس خبری جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «آرمانخواهی و قوه قضاییه» صبح امروز چهارشنبه در محل دفتر مرکزی این تشکل دانشجویی برگزار شد.

    به گزارش، در این نشست خبری تعدادی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دیدگاه های خودرا درباره عملکرد دستگاه های مسوول مبارزه با فساد بیان کردند.
    در این مراسم، مجتبی ابراهیمی دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام هشت ماده‌ای خود در سال 80 به قوای سه گانه در مورد مفاسد اقتصادی بیانات ارزشمندی فرمودند، گفت: این اتفاقات که در چند روزه اخیر شاهد آن هستیم در شان قوه قضائیه آرمانی جمهوری اسلامی نیست.
    وی با اشاره به اینکه پیشینه جامعه اسلامی دانشجویان همواره حرکت در راستای اهداف انقلاب بوده است، اظهار داشت: ما در این جلسه قصد نداریم که بخشی از نظام را تضعیف کنیم اما براساس فرمایش رهبری مبنی بر اینکه دانشجویان باید زبان طلبکارانه‌ای از سه قوه داشته باشند، نقدهایی را نسبت به عملکرد قوه قضائیه و مجموعه وابسته به آن داریم که حرف‌های ما از سر دلسوزی است و قصد زیر سئوال بردن این قوه را نداریم.  
     ابراهیمی با تاکید بر فرمایش امیرالمومنین(ع) در خصوص امر قضاوت، افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی در مورد عملکرد قوه قضائیه سند روشنی وجود دارد که متاسفانه در قوه قضائیه به این مسئله توجه نشده است و فساد در این قوه به سمت نهادینه شدن پیش می‌رود.
    وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید مستقل از نهادهای درون نظام و مستقل از احزاب و فرآیندهای سیاسی نظام عمل کند، یادآور شد: امروز به دلیل برخی مستندات، این استقلال وجود ندارد.  
    دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: قوه قضائیه باید علاوه بر رأفت در برخی از مواقع حساس، خشونت عمل داشته باشد که متاسفانه این امر به فراموشی سپرده شده است و رئیس این قوه در مورد بعضی از مسائل به طور جدی ایستادگی نمی‌کند.

    وی گفت: عطوفت با کسانی که حق مردم را ضایع می‌کنند نابخشودنی است این در حالی است که در راس قوه قضائیه عطوفت، مهربانی و نرمش با مفسدان وجود دارد.  
    ابراهیمی با بیان اینکه برخی از فرآیندهایی که در دو دهه اخیر در قوه قضائیه افتاده‌ است عدم ثبات و پایداری این قوه را نشان می‌دهد، خاطر نشان کرد: همه این موارد منجر به این شده که رهبری در مورد عملکرد این قوه موضع گرفتند و فرمودند مردم نباید در مورد مسائل قوه قضائیه با ابهامی مواجه شوند، با وجود این مسئله متاسفانه شاهد هستیم که امروز مردم نسبت به عملکرد این قوه دچار سرگردانی هستند.

    وی با بیان اینکه عدم ثبات و سرگردانی در قوه قضائیه بیداد می کند، یادآور شد: اگر رئیس قوه قضائیه، معاونان درجه اول ایشان را در اهمال کاری‌ها مستثنی کنیم، در لایه‌های پایین‌تر شاهد مسائلی هستیم که حتی از سیستم سلطنتی شاه بدتر خواهد بود.

    ابراهیمی با اشاره به اینکه در بعضی از پرونده‌ها و مسائل مشاهده می‌کنیم که قوه قضائیه حزبی و جناحی برخورد می کند، یادآور شد: خیلی از مجموعه‌ها باید تکلیف خود را با قوه قضائیه مشخص کنند، در حالی که برخی حرف‌ها زده می‌شود که به جای ایجاد امید در مردم نسبت به قوه قضائیه ایجاد ناامیدی می‌کند.

    وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه قوای سه گانه باید هم مورد اعتماد و هم مقتدر برای نظام باشند، اذعان داشت: در حالی‌ که تمام فرمایشات ولی امر ما باید تحقق پیدا می‌کرد، متاسفانه شاهدیم که هیچ کدام از این دو اصل در این قوا رعایت نمی‌شود.

    ابراهیمی دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه افزود: امروز بحث قوه قضائیه و مباحث مطرح در این قوه به این دلیل اهمیت یافته که قشر زیادی از مردم با این قوه سرو کار دارند و ثانیاً قوه قضائیه یکی از سه قوای راس کشور است که اگر آنچه مردم انتظار دارند محقق نشود، مردم نسبت به نظام و انقلاب ناامید خواهند شد.  

    وی به بیان ایرادات موجود در قوه قضائیه پرداخت و گفت: در قوه قضائیه فسادهایی راه یافته تا آنجا که خیلی از مسئولان این قوه و مسئولان دادگستری‌های استان‌های مختلف کشور به فساد کشیده شده‌اند و باید این سئوال را مطرح کرد که چرا نباید پرونده زیر 50 میلیون تومان در قوه قضائیه بررسی شود.

    ابراهیمی بیان داشت: چرا قاضی که رای صادر می کند و پرونده فرهنگ و توسعه را می‌بندد و خودش نیز چند میلیارد تومان از سود این موسسه برداشت می کند؟ این پول‌های برداشت شده کجا رفته است، چرا آقای رازینی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیست؟  

    وی با بیان اینکه متاسفانه یا خوشبختانه شهرام جزایری که نماد، مفسد اقتصادی در کشور بود فرار کرد، گفت: قوه قضائیه نشان داد که نمی‌تواند با یک نماد فساد اقتصادی مبارزه کند اگر شهرام جزایری فاسد و رشوه گیر بود و از پول بیت المال دزدی می کرد چرا از همان ابتدا به پرونده او رسیدگی نشد و پیگیری پرونده او 5 سال به طول انجامید؟!  

    ابراهیمی با اشاره به اینکه کسانی نتوانستند با جوانی که تعدادی از نمایندگان مجلس و دولت را با پول بخرد برخورد کنند، گفت: به نظر می‌رسد که قوه قضائیه نمی‌تواند خطاب فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب قرار گیرد.

    وی خطاب به آیت الله شاهرودی و رازینی و کسانی که در راس قوا هستند، گفت: شما باید به فرمان هشت ماده‌ای در سال 81 پاسخ دهید و اگر فرمان رهبری فصل الخطاب است پس چرا به این فرمان پاسخی داده نشد.

    ابراهیمی همچنین با بیان اینکه ایجاد امنیت اقتصادی و شغلی وظیفه دولت و مبارزه با مفاسد اقتصادی وظیفه قوه قضائیه است، گفت: ما شاهدیم که عملکرد این قوا با هم جابه جا شده است و رئیس جمهور نیز اعلام می‌کند که نام دو نفر از کسانی که هزار میلیارد از بیت المال را دزدی می‌کند مطرح خواهد کرد و چرا این مسائل پیگیری نمی‌شود؟!  

    وی با بیان اینکه جای تاسف است که چرا باید به جای قوه قضائیه جنبش دانشجویی اظهار نظر کند، گفت: پرونده کلان زمین خواری در سیرجان رخ می‌دهد و طلبه‌ای این قضیه را پیگیری می کند و دستگیر می شود و به جای اینکه این پرونده زمین خواری مورد بررسی قرار گیرد این طلبه که مطالبه عدالت کرده است به 91 روز زندان محکوم می‌شود.  

    ابراهیمی گفت: باید پرسید طبق کدام سند و ماده قانونی، 91 روز برای روحانی حکم صادر می‌کنید، چرا که کسی در این زمینه اعتراض نمی‌کند.  

    وی به قاچاق کالاها در زمینه‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: اگر دل شما برای امنیت شغلی می‌سوزد چرا جلوی قاچاق کالاها را نمی‌گیرد و باعث ضرر رسیدن به سرمایه داران ایرانی و جوانان ایرانی می‌شوید.  

    وی به فرمایش مقام معظم رهبری در سال 80 اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان یک دانشجو از جنبشی که سابقه نیم قرنی دارد این سئوال را می‌کنم شما که مورد خطاب رهبری هستید به حقوق مردم رسیدگی نمی‌کنید.

    ابراهیمی با اشاره به اینکه در این زمینه تکلیف مردم چیست، اظهار داشت: احزاب توانایی وکیل گرفتن دارند اما مردم روستا چگونه می توانند وکیل بگیرند به عبارتی آنقدر قوانین دست و پا گیر در قوه قضائیه وجود دارد که این افراد دستشان به جای بند نیست و چرا نباید به حق مستضعفان رسیدگی شود.  

    وی با بیان اینکه صاحبان اصلی انقلاب مستضعفان هستند، اظهار داشت: من به عنوان عقبه جنبش دانشجو که همیشه مورد توجه مردم بوده است، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت و قوه قضائیه می گویم که آنقدر سایت بازتاب معضل اساسی مملکت بوده که شما نامه‌ای با امضای 136 نفر می‌نویسید و این قضیه را پیگیری می کنید چرا این نمایندگان از حق مردمی که در روستاها تضعیف می شود نامه نمی‌نویسند و با این‌ها برخورد نمی‌کنند.

    دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان با احزاب اتمام حجت کرد و گفت: چرا احزابی که داعیه پیروی امام را دارند و همچنین احزابی که سخن از آزادی بیان می کنند، با این مسئله برخورد نمی کنند.  
    ابراهیمی ادامه داد: احزاب نشان دادند که اگر همه مردم در نهایت فقر و همچنین در نهایت ثروت باشند احزاب کاری با آنها ندارد و تنها چیزی که برای آنها مهم است رای گیری از مردم به نفع خودشان است.  
    وی یادآور شد: شما نباید جنبش دانشجویی را حزب تصور کنید که ترس از دست دادن منفعت خود دارد ما اعلام می کنیم که دانشجویان به مانند گذشته پیاده نظام احزاب نیستند بلکه امروز به یک آگاهی رسیده‌اند که اگر احزاب این مسأله را پیگیری نکنند و با مردم حرف نزنند ما پیگیری می کنیم.  

    وی ادامه داد: برخی از شهرها و روستاها و در تریبون عدالت اداری برخی از قضات و کارکنان و سران قوه قضائیه به فساد مالی دچار شده‌اند و باید جلوی آنها گرفته شود و گرنه ما اعتراضات خود را به رهبری اعلام خواهیم کرد.

    ابراهیمی ادامه داد: مردم ایران که 27 سال به پای انقلاب نشستند و خون دادند نباید به خاطر این اشتباهات و ندانم کاری‌ها مجازات شوند.
    وی به سخنان شهید مطهری در سال 59 اشاره و خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی نتواند عدالت اجتماعی را به معنای واقعی محقق کند باید منتظر روزی باشیم که مردمی از جنس همین انقلاب اسلامی قیام کنند و انقلاب واقعی را روی کار بیاورند.

     


    پژمان شیخ الاسلامی‌نسب مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان نیز در ادامه این کنفرانس با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر وظیفه دو قوه مجریه و قضاییه بر خشکانیدن ریشه مفاسد اقتصادی گفت: اگر عملکرد این دو قوه بعد از سوم خرداد را بررسی کنیم، می‌بینیم که جای این دو قوه در حال عوض شدن است و عملکرد قوه مجریه باید جبران عملکرد قوه قضاییه را هم بکند و حتی دیده‌ایم که خود آقای شاهرودی با اعمال فشار از اعلام اسامی مفسدان اقتصادی توسط رئیس جمهور ممانعت به عمل آورد.


    شیخ‌الاسلامی افزود: متأسفانه ضعف عملکرد قوه قضاییه قوه مجریه را نیز تحت فشار قرار داده است و سستی و اهمال‌های قوه قضاییه دیگر قابل تحمل نیست.


    وی به اطاله دادرسی‌های گسترده در قوه قضاییه در سطح وسیع در پرونده‌های متنوع اشاره کرد و آن را از نقایص عمده در عملکرد قوه قضاییه برشمرد و اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‌های شهرام جزایری و برادر آقای رفیق دوست آنقدر طول کشید که این دو به خارج فرار کردند و از مجازات رها شدند. از سوی دیگر آقای شاهرودی خود تفکیک قوا را مخدوش کرده و دغدغه حمایت ایشان از سرمایه‌گذاری و سرمایه داران به جای برخورد با نا‌امن کنندگان عرصه فعالیت‌های اقتصادی باعث خلل در تفکیک قوا شده است.


    این فعال دانشجویی بیان داشت: من نتیجه تحقیقی را دیده‌ام که تعلل قوه قضاییه در رسیدگی به مفاسد اقتصادی باعث خروج بیش از 200 میلیارد دلار ارز از کشور شده است.


    مهدی ولی‌زاده مسئول واحد روابط عمومی نیز در ادامه این نشست، قوه قضاییه را آخرین نهاد برای مقابله با مفاسد اقتصادی برشمرد و گفت: اولین دستگاهی که مسئولیت مقابله با مفاسد اقتصادی را دارد مجلس شورای اسلامی است و من از مجلس می‌پرسم که کدام مصوبه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی را بعد از فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری داشته است.
    ولی‌زاده شهرام جزایری‌ها را قربانی آقازاده‌های کشورمان دانست و افزود: فردای فرار شهرام جزایری تیتر همه روزنامه‌ها به همین موضوع اختصاص داشت ولی متأسفانه همه این تیترها متناسب با انگیزه‌های جناحی و سیاسی این روزنامه‌ها تنظیم شده بود.


    وی اظهار داشت: ما نباید با یک اتفاق مثل فرار شهرام جزایری قوه قضاییه را تخریب کنیم. این احتمال وجود داشته که وی می‌خواسته است خیلی حرف‌ها را بزند.

     

    این فعال دانشجویی ادامه داد: ما می توانستیم به جای این نشست نشستی را در مذمت اقتصاد دولتی برگزار کنیم که در آن ریشه مفاسد اقتصادی ما که از اقتصاد دولتی ارتزاق می‌کند، مورد بررسی قرار گیرد. چرا دیوان محاسبات که مسئول رسیدگی به نحوه هزینه کرد بودجه دولتی است به درستی به وظیفه خود عمل نمی کند؟


    ابراهیمی دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه مجدداً به ایراد سخن پرداخت و افزود: دلیل حساسیت زیاد قوه قضاییه این است که عده زیادی از مردم با این دستگاه در ارتباط هستند و این دستگاه در اجرای عدالت نقش زیادی دارد.

    وی تأکید کرد: اگر مسئولان قوه قضاییه شخصاً از فساد مبرا بودند رسیدگی به مفاسد خیلی سهل تر بود، ولی متأسفانه مسئولان ارشد قوه قضاییه نیز امروز به فساد آلوده شده‌اند و می‌گویند که دیگر آن قدر فساد زیاد شده است که ما به پرونده‌های زیر 50 میلیون تومان رسیدگی نمی‌کنیم.
    این فعال دانشجویی گفت: چرا قاضی پرونده موسسه فرهنگ و توسعه بعد از اعلام حکم بستن حساب بانک موسسه شخصاً یک میلیارد تومان از حساب این موسسه برداشت می‌کند. دلیل این که آقای رازینی رئیس دیوان عدالت اداری نمی‌گذارد به این پرونده رسیدگی شود ارتباط خانوادگی وی با قاضی ربیعی مسئول رسیدگی به این پرونده است که اگر پشت پرده این پرونده افشا شود آبروی آقای رایزنی هم می‌رود.


    ابراهیمی شهرام جزایری را نماد مفاسد اقتصادی و مبارزه با آن توصیف کرده و اظهار داشت: قوه قضائیه‌ای که توان رسیدگی به این نماد را نداشته است حقا لیاقت و صلاحیت لازم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و مخاطب قرار گرفتن فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری را ندارد. چطور است که آقای رایزنی با چنین پیشینه‌ای در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شده، رای می‌آورد و حالا می‌خواهد برای رهبری مملکت تصمیم بگیرد.


    وی نیز تصریح کرد که جای قوه قضائیه و قوه مجریه تغییر کرده است و برخورد با مفاسد را قوه مجریه به عهده گرفته و آقای هاشمی شاهرودی دغدغه امنیت اقتصادی دارد.


    دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان به پرونده زمین خواری دستگاه‌ها و مسئولان دولتی در سیرجان اشاره کرده و بیان داشت: در جایی که یک طلبه عدالت خواهد آمده و دست مفسدان اقتصادی را رو کرده است قوه قضائیه به جای برخورد با مفسدان با این طلبه برخورد کرده و ضمن صدور رای زندان برای وی اقدام به اجرای آن هم کرده است.


    ابراهیمی به حجم زیاد کالای قاچاق وارداتی به کشور و زمین خوارهای گسترده در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خطاب من به شخص آقای شاهرودی است که ورود کالاهای قاچاق به کشور و خارج کردن زمین کشاورزان از دست آنها نیز امنیت اقتصادی و شغلی مردم را به خطر می‌اندازد ولی آیا فقط امنیت سرمایه و فعالیت اقتصادی بعضی‌ها مهم است؟


    وی گفت: امروز اگر ما را به خاطر حرف‌ها پشت در این اتاق دستگیر نکنند جایزه به ما نمی‌دهند. آقای شاهرودی خطاب من به شخص شماست که مقام رهبری در پیام 8 ماده‌ای گفتند در مبارزه با مفاسد اقتصادی تبعیض نباشد و شعاری با این قضیه برخورد نشود، شما خودتان عملکرده دستگاه مطبوع خود در این زمینه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


    این فعال دانشجویی ادامه داد: ابهام در ساختار و عملکرد قوه قضائیه غوغا می‌کند و هر روز نیز بر حجم آن افزوده می‌شود. شوراهای حل اختلاف اگرچه بعضا مفید واقع شده‌اند اما عموم آنها رویه‌ها و رسیدگی‌های قضایی را با ابهام و موانع جدید و متعدد مواجه کرده است و در عموم این شوراها عده‌ای آدم بی‌سواد و ناآشنا با حقوق و قضا فعالیت می‌کنند.


    ابراهیمی گفت: آقای شاهرودی چرا به فریاد صاحبان اصلی انقلاب که مستضعفین هستند رسیدگی نمی‌کنید. من می‌خواهم با برخی احزاب و دستگاه‌ها از طرف جنبش‌ دانشجویی یک اتمام حجت کنم و آن اینکه اگر بستن سایت بازتاب آن قدر برای مملکت مهم می‌شود که 130 نماینده مجلس که به گفته مقام معظم رهبری باید تمام وقت خود را صرف رسیدگی به مشکلات مردم کنند می‌آیند به قوه قضائیه درباره بازگشایی آن نامه می‌نویسند در حالی که بسیاری از مردم حتی امکان دسترسی به این نماینده‌ها را ندارند اگر این نمایندگان و احزاب در برخورد خود با مفاسد اقتصادی تجدیدنظر نکنند ما اسناد خود را مبنی بر دست داشتن ایشان در مفاسد متعدد اقتصادی و زمین‌خواری‌های آنچنانی رو می‌کنیم.


    وی خطاب به احزاب نیز تاکید کرد: همچنین به احزاب که یا داعیه حقوق مردم را دارند و یا داعیه آزادی مردم را اعلام می‌کنم که ما دیده‌ایم که اگر مردم ما از فقر و گرسنگی بمیرند هم برای احزاب مهم نیست و احزاب فقط از مردم رای می خواهند. اگر قرار است روال اینگونه ادامه یابد ما با مردم و دانشجویان ریز و دقیق صحبت خواهیم کرد و تکلیف‌ها را مشخص خواهیم کرد.
    دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: آقای شاهرودی در بخش‌های مختلف قوه قضائیه به خصوص در استان‌ها مسئولان آنها به شدت گرفتار فساد اقتصادی، فرهنگی و غیره شده‌اند و بر شماست که مانع آنها شوید والا جنبش دانشجویی درد دل‌های خود را نزد مقام معظم رهبری می‌برند و مقابل شما می‌ایستند. آقای شاهرودی تا مردم به دلیل ممانعت قوه قضائیه از اجرای عدالت اجتماعی از انقلاب و نظام رویگردان نشده و انقلاب دیگری نکرده‌اند در نگاه و عملکردتان تجدیدنظر کنید.


    شیخ‌الاسلامی نیز در ادامه با قرائت بخش‌هایی از پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری برای مبارزه قاطع و شفاف با مفاسد اقتصادی گفت: در این پیام تاکید شده است که در مبارزه با مفاسد اقتصادی تبعیض نباشد و به حرف کسانی که مبارزه با مفاسد اقتصادی را تهدید کننده امنیت اقتصادی می‌دانند توجه نشود و در این روند اطلاع‌رسانی شفاف صورت گیرد، حال آقای شاهرودی توضیح دهند که آیا عملکردشان در مبارزه با مفاسد اقتصادی تبعیض‌آمیز نبوده و تشریح کنند که تحلیل ایشان مبنی بر تعارض امنیت اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی چه نسبتی با فرمایشات مقام معظم رهبری دارد؟


    وی افزود: کجای کار دستگاه قضایی منطبق بر الگوی حکومت علوی است؟ ما البته حساب نظام دینی و اسلامی‌مان را از عملکرد فرصت‌طلبان جدا می‌دانیم و معتقدیم بخشی از نظام ما گرفتار فساد شده است.


    خانم عسگریان نیز در پایان با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری ما اکنون در مرحله سوم حرکت نهضت و انقلاب اسلامی و در مرحله استقرار دولت اسلامی هستیم نحوه و عملکرد دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عنوان مانعی بر سر راه این گام و حرکت توصیف کرد.

    منبع: رجانیوز 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 85/12/10::: ساعت 5:14 عصر

    مخالفت صریح دولت با افزایش قیمت بنزین

     توجه به حمل و نقل عمومى، حرکت به سمت تولید خودروهاى گازسوز و در نهایت کنترل تقاضا از الزامات کاهش مصرف بنزین در کشور است .

      سخنگوى دولت گفت: دولت با افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلى مخالف است.غلامحسین الهام در گفت وگو با «ایران» درخصوص انتشار اخبار گوناگون و متضاد درباره قیمت بنزین خاطرنشان کرد: آنچه که مدنظر دولت است همان مسائلى است که در لایحه بودجه سال آینده به آن اشاره شده است.وى درعین حال افزود: دولت و وزارتخانه هاى مربوطه معتقدند حل مسأله بنزین را باید در قالب یک بسته سیاستى دید که تبصره ۱۳ قانون بودجه سال جارى گام نخست براى رسیدن به این هدف است.

    سخنگوى دولت همچنین اظهار داشت: براساس آنچه که در تبصره ۱۳ سال جارى آمده و براى سال آینده نیز طراحى شده، توجه به حمل و نقل عمومى، حرکت به سمت تولید خودروهاى گازسوز و درنهایت کنترل تقاضا از الزامات کاهش مصرف بنزین در کشور است.به گزارش «ایران»، کمیسیون تلفیق بودجه در هفته گذشته با مصوبه اى قیمت بنزین را براى سال آینده ۱۵۰ تومان تصویب کرد.این مصوبه تاکنون با مخالفت نمایندگان سرشناس مجلس از جمله رئیس مرکز پژوهش هاى مجلس مواجه شده است.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 85/12/7::: ساعت 8:37 عصر

    ریشه مفاسد اقتصادی؛ دست‌درازی به بیت‌المال، از سوی افرادی که خود را مالک کشور می دانند

    رییس‌جمهور مبارزه با مفاسد اقتصادی را یک مجاهدت انقلابی در شرایط کنونی کشور دانست.

     دکتر محمود احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از راه‌های مختلف تصریح کرد: آن‌ها راه‌های مختلف از جمله راه‌های سیاسی و فرهنگی را برای رسیدن به هدف خود تجربه کرده و با شکست مواجه شدند و اکنون امید آن‌ها ضربه زدن به ایران از راه اقتصادی است که مسوولان ذی‌ربط باید با دقت و هوشیاری، تدبیر و سرعت، دشمنان را در رسیدن به این هدف خود مایوس کنند.

     وی عصر روز دوشنبه در دیدار جمعی از شرکت‌کنندگان در همایش «اطلاعات اقتصادی» با اشاره به این‌که " دشمنان نظام اسلامی از دو طریق اقتصادی یعنی جلوگیری از حرکت رو به رشد اقتصادی کشور بر پایه‌ی ارزش‌های اسلامی و تحقق عدالت هم‌چنین ترویج مفاسد اقتصادی در کشور، در پی دستیابی به اهداف خود هستند" افزود: آن‌ها به طور جدی برای موفقیت در این راه برنامه‌ریزی کرده‌اند و در صورتی که موانع بازدارنده مفاسد اقتصادی رفع شود سرعت پیشرفت اقتصادی کشور دو برابر خواهد شد.

     وی با تبیین اهمیت خاص مبارزه مداوم با مفاسد اقتصادی در توسعه و پیشرفت کشور و افزایش سرمایه‌گذاری تصریح کرد: اگر بودجه‌ی کنونی صد برابر هم شود و گروهی نیز شبانه‌روز در جهت آبادانی کشور تلاش کنند ولی آلودگی و مفسده در پیکره اقتصادی کشور حضور و جریان داشته باشد پیشرفت چندانی در اجرای برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ی کشور به وجود نخواهد آمد.

     احمدی‌نژاد یکی از ریشه‌های اصلی مفاسد اقتصادی در جامعه را ساختار پیچیده و گسترده‌ی اداری و انبوه آیین‌نامه‌ها و مقررات دانست و گفت: در 15 سال گذشته به‌رغم شعارهای فراوان درباره‌ی کاهش حوزه‌ی دخالت دولت در بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری دولتی در این بنگاه‌ها بیش از 500 برابر کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش یافته است و دولت نهم در نخستین گام سرمایه‌گذاری جدید دولتی را جز در موارد خاص ممنوع کرده است.

     رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که " تحقق عدالت، آرمان انقلاب اسلامی و مفاسد اقتصادی نقطه‌ی مقابل آن است" حضور افرادی را که در دست درازی به بیت‌المال برای خود هیچ حد و مرزی قائل نبوده و خود را مالک کشور می‌دانند، ریشه‌ی دیگر مفاسد اقتصادی دانست و افزود: این افراد به هیچ وجه مصالح مردم و کشور را در نظر نمی‌گیرند و حتی وجود افرادی غیر از خود را در عرصه‌ی اقتصادی قبول ندارند.

     احمدی‌نژاد از بین رفتن انگیزه‌ی فعالیت سالم اقتصادی در دیگران، بر هم زدن توزیع عادلانه‌ی ثروت، سوق دادن اقتصاد مولد به سمت اقتصاد دلالی و واسطه‌گری و تلاش ناسالم برای کسب قدرت سیاسی را از دیگر آثار منفی مفاسد اقتصادی در جامعه اعلام کرد و افزود: آسیب بزرگ مفاسد اقتصادی این است که صاحبان ثروت‌های نامشروع برای حفظ آن و ایجاد حاشیه امنیت برای خود تلاش می‌کنند به قدرت سیاسی از راه‌های ناسالم و به هر قیمتی دست یابند.

     رییس‌جمهور، مبارزه با مفاسد اقتصادی را از سخت‌ترین مراحل تکامل انقلاب دانست و گفت: در واقع مبارزه با مفسدان اقتصادی مقابله با محل تمرکز شیطان است و در این راه پاک کردن خود از علاقه به مال دنیا، هوشیاری، تدبیر، سرعت و دلسوزی برای انقلاب، اسلام و ملت ایران و پرهیز از ساده‌دلی از ویژگی‌های مهمی است که همه‌ی افراد در این مسیر باید داشته باشند.

     احمدی‌نژاد به تلاش دشمن برای جلوگیری از حرکت رو به رشد ملت ایران اشاره کرد و گفت: برای مقابله با دشمن باید علاوه بر اصلاح مقررات و ساز و کارها، با مفسدان هم برخورد قاطع و با تدبیر کرد که این امر نیازمند مراقبت دائم و هوشیاری است.

     احمدی‌نژاد، شجاعت و ایمان به کار را از دیگر شروط مبارزه با مفسدان اقتصادی دانست و گفت: در مبارزه با مفسدان اقتصادی به‌ویژه دانه درشت‌ها نباید دل‌رحم بود بلکه باید شجاعانه و قاطعانه با آن‌ها برخورد کرد؛ زیرا آن‌ها دست به هر عملی می‌زنند تا به انقلاب و نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

     رییس‌جمهور، سخنان برخی که مبارزه با مفسدان اقتصادی را مخالفت با سرمایه‌گذاری می‌دانند، دروغی بزرگ دانست و گفت: مبارزه با مفسدان اقتصادی به معنی مخالفت با سرمایه‌گذاری نیست بلکه فراهم کردن زمینه‌ای بهتر و امن برای سرمایه‌گذاری و آبادانی کشور بر پایه‌ی عدالت و سلامت در کار است و به همین دلیل با وجود محدود بودن اقدامات صورت گرفته در این راستا در دوره‌ی اخیر، اقتصاد کشور در سال گذشته نسبت به سال 83، رشد خوبی داشت و در سال 85 نیز با جلوگیری از برخی تخلفات اقتصادی، تقاضا برای سرمایه‌گذاری صد در صد افزایش یافت که نشان می‌دهد هرچه‌قدر در مبارزه با مفاسد اقتصادی قوی‌تر عمل کنیم میزان سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر خواهد شد.

     رییس‌جمهور، شناسایی گلوگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از بروز تخلفات اقتصادی را در مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار مهم دانست و گفت: باید از قبل برنامه‌ریزی کرد و شرایطی در جامعه به وجود آورد که محیط برای مفسدان، ناامن و برای کسانی که می‌خواهند فعالیت اقتصادی سالم داشته باشند محیطی امن باشد.

     در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات از برنامه‌ها و دستاوردهای این وزارتخانه در مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارشی بیان کرد.

    منبع: رجا نیوز

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 85/12/7::: ساعت 8:28 عصر

    قرآن و روان درمانى افسردگى
    محمدتقى صرفى
    در سال هاى اخیر کوشش هاى زیادى در زمینه ى روان درمانى افرادى که دچار اضطراب هاى شخصیتى و بیمارى هاى روانى هستند، انجام شده است. در این زمینه روش هاى مختلفى براى روان درمانى پدید آمده است; امّا هیچ کدام موفقیت مورد انتظار را درباره از میان بردن و یا پیشگیرى از بیمارى هاى روانى به دست نیاورده است. برخى از پژوهش ها نشان مى دهد میانگین درمان در مورد بیمارانى که با روش روانکاوانه معالجه و درمان مى شوند بین 60 تا 64 درصد در نوسان است و اگر توجّه کنیم که میانگین بیمارانى که بدون معالجه به روان درمانگران از عوارض این گونه بیمارى ها رهایى مى یابند میان 44 تا 64 درصد در نوسان است، متوجه مى شویم که میانگین فوق درصد رضایت بخشى را تشکیل نمى دهد. وانگهى حال گروهى از بیماران پس از معالجات روان درمانگران بدتر هم شده است.
    در پژوهش دیگرى روشن شده است که شمار بیماران درمان یافته از یک گروه مورد مطالعه که تحت مداواى درمانگران قرار نداشتند با تعداد بیمارانى که از طریق روان درمانى معالج شدند برابر بوده است. این پژوهش نشان داده است که حال برخى از بیماران معالجه شده توسط روان درمانگران وخیم تر هم شده است.
    این گونه پژوهش ها نشان مى دهد که میانگین درمان ناشى از روان درمانى هنوز به میزان رضایت بخشى نرسیده است.
    هر انسانى در روند زندگى خود با موانعى روبرو مى شود زیرا در مقابل هر نوشى ،نیش ودر مقابل هر خوشى،ناخوشى وجود دارد.این موانع ومشکلات براى انسان ایجاد دلهره مى کند.در هنگام گرفتاریها دچار اضطراب و سپس افسردگى مى شود.البته نوع مشکلات وشخصیت افراد وزمان ومکان در طولانى بودن ویا کوتاه بودن این اضطرابها ـ که اگر درمان نشود به افسردگى منجر مى شود ـ دخالت دارند.
    هر چند وجود دلهره واضطراب در حد عادى براى آدمى لازم است; زیرا باعث گرفتن حالت تدافعى شده وانسان را به عکس العمل واداشته وسعى در رفع مشکل مى کند; اما اگر فردى بى خیال وبى تفاوت بوده وهیچ گونه اضطرابى نداشته باشد ـ بجز ائمه معصومین(ع)و بعضى از اولیاء خدا ـ براى دیگران عیب ومریضى حساب شده که در روانشناسى آن را مرض «پسى کوپاتى»مى نامند.
    افزایش افسردگى واضطراب در جهان امروز
    در جهان کنونى بیمارى افسردگى بسیار زیاد شده است بطوریکه عده اى از مردم کشورهاى صنعتى با دارو بخواب رفته وبا دارو بیدار مى شوند. به طور مثال با هم گزارشى درباره پدیده افسردگى و علل و آثار آن در ایالات متحده آمریکا مى خوانیم:
    به عقیده روان شناسان ،افسردگى بیماریى ناشى از مدرنیسم و فشارهاى جانبى آن است و جوانان به ویژه در آمریکا که سرعت نوآورى در آن جا بیش از سایر نقاط جهان است در سنین پایین تر در دام این بیمارى گرفتار مى آیند.
    در سال 2002 افسردگى پس از بیمارى هاى قلبى ،گسترده ترین بیمارى دامن گیر بشر خواهد بود.به نوشته این مجله:
    دکتر ارنست برنت و همکارانش از انستیتو تکنولوژى ماساچوست آمریکا برآورد کرده اندکه هزینه هاى مربوط به بیمارى افسردگى در آمریکا سالانه بالغ بر 44میلیارد دلار یعنى تقریبا برابر هزینه هاى بیمارى هاى عروقى است و این بدان معنا است که هر آمریکایى سالانه 6هزاردلار بابت بیمارى افسردگى پرداخت مى کند.
    این مجله مى افزاید: هزینه هاى مربوط به درمان بیمارى افسردگى به 12 میلیارد و400میلیون دلار بالغ مى شود و خودکشى مبتلایان به افسردگى 7 میلیارد و 500 میلیون دلار به این رقم مى افزاید که خسارت ناشى از دست رفتن نیروى انسانى در آن به حساب نیامده است.
    اکونومیست مى نویسد: در این میان،بازار داروهاى ضد افسردگى بسیار گرم است.طبق برآورد انستیتو تکنولوژى ماساچوست ارزش بازار جهانى این داروها بالغ بر 7 میلیارد دلار است که انتظار مى رود در پنج سال آینده 50%رشد داشته باشد!
    مشهورترین داروى درمان بیمارى افسردگى که امروزه به ویژه در آمریکا رواج دارد «پروژاک»است که شرکت سازنده آن «الى لیلى»سالانه 2میلیارد و600میلیون دلار به جیب سهامداران خود سرازیر مى کند.» «الوین تافلر،نویسنده و نظریه پردازِ معروف امریکایى: در سراسر کشورهاى مرفه فریاد عجز و لابه هاى آشنا به گوش مى رسد. میزان خودکشى نوجوانان رو به افزایش است.الکلیسم بیداد مى کند.افسردگى روانى همه گیر شده است،بربریت و جنایت مُد روز گردیده است!
    در ایالات متحده اتاق هاى اورژانس بیمارستان ها مملوّ از معتادان به مارى جُوانا و دیوانه هاى سرعت و دسته هاى اراذل و اوباش و معتادان به کوکائین و هرویین و بالاخره افرادى که گرفتار بحران شدید عصبى شده اند.
    مددکارى اجتماعى و بهداشت روانى در همه جا به سرعت رو به گسترش گذاشته است،در واشنگتن یک کمیسیون بهداشت روانى وابسته به دفتر ریاست جمهورى اعلام مى دارد که به طور کامل شهروندان ایالات متحده از نوعى فشار عصبى رنج مى برند.و روان شناسى از مؤسسه ملى بهداشت روانى ادعا مى کند که تقریبا هیچ خانواده اى بدون نوعى ناهنجارى روانى وجود ندارد و اعلام مى کند روان پریشى ،جامعه آمریکا را که آشفته و پریشان و متفرق ونگران آینده است،فرا گرفته است!»
    تافلر مى افزاید:زندگى روزمره واقعاًبه طرزافتضاح آمیزى کیفیت خود را از دست داده است و اعصاب همه خورد وداغان است، دست به یقه شدن وتیراندازى در مترو یا صفهاى بنزین نشانگر این واقعیت است که کنترل اعصاب از دست افراد خارج شده است و میلیون ها نفر از مردم به آخرین حد از ظرفیتشان رسیده اند.
    بى تردید علت این افسردگى ها فرو رفتن در مادیات و دورى از مذهب، معنویات و فراموشى خدا مى باشد.
    سؤالى که در این جا مطرح مى شود این است که چگونه این افسردگى ها واضطرابها را درمان نمائیم؟
    علامتهاى افسردگى:
    افسردگى داراى نشانه هایى است که به برخى از آن ها اشاره مى شود:
    1-احساس تنهائى و بى پناهى
    2-وحشت واضطراب از آینده مجهول
    3-دلهره از عدم موفقیت در شؤن مختلف زندگى از جمله در تحصیل،،شغل،نحوه کار،انتخاب همسروزندگى مشترک و نحوه زندگى خانوادگى،وضعیت تحصیل فرزندان و آینده آنان و...
    چنانچه بتوان از راه صحیح با این دلهره ها برخورد نمود،زندگى سعادتمندانه هر انسانى تضمین شده است.
    راههاى درمان افسردگى
    1. ایمان و توکل: اولین راهى که اسلام براى مسئله اضطراب و دلهره ها پیشنهاد مى کند، ایمان و توکل به خداست. تکیه بر خالقى که قادر است.از همه چیز خبر دارد وبندگانش را دوست دارد.تکیه گاهى همیشگى که همه مى میرند ولى او باقى است.همه دچار مشکل مى شوند ولى او همیشه قهار ومسلط وحاکم بر همه چیز است.
    على(ع)فرمود:کسیکه توکل کند،سختى ها بر او آسان و اسباب آسانى برایش فراهم مى شود.
    پرفسور کارل یونگ مى گوید:بى مذهبى باعث پوچى و بى معنا بودن زندگى مى شود و داشتن مذهب به زندگى مفهوم ومعنا مى بخشد. دکتر پول ارنست متخصص دانشگاه پنسیلوانیا درباره نقش ایمان مى نویسد:مهمترین عامل شفاى مریض،ویتامین ها،داروها،معدنیت و جراحى و..نیست.بلکه امید وایمان است. من به این نکته پى برده ام که از این پس باید جسم مریض را با بکاربردن وسایل طبى و جراحى و روح وى را با تقویت ایمانش نسبت به خدا معالجه کرد.
    در روایات آمده که مؤمن مانند کوه استوار است و سختى ها اورا تکان نمى دهد.مانند حضرت ایوب که در مقابل بدترین مصیبت ها ایستاد دومقاومت کردوعاقبت به رستگارى دوجهان رسید.
    2. یاد خدا: دومین راهى که قرآن کریم با یک جمله به ما نشان مى دهد یاد خدا است. آرى یاد خداست که ترس از مرگ را به آرامش تبدیل مى نماید و ترس از هجوم مشکلات وگرفتاریها را از بین مى برد.یاد خدا دلهره ها و ترسهاى ناشى از بى اعتمادى به آینده را کاهش مى دهد.
    خداوند در قرآن درباره تأثیر یاد خدا در آرامش و رهایى از اضطراب و افسردگى مى فرماید: «الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم الا بذکر الله تطمئن القلوب; آنانکه ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرام است.آگاه باشید با یاد خدا دلها آرامش مى یابد.»
    اهمیت یاد خدا: ذکر خدا یعنى پذیرش حضور دائم و نزدیک بودن آن وجود مطلق در همه جا و در همه زمان ها; چون که خدا به رگ هاى گردن شما نزدیک تر و حایل میان انسان و جان و قلب اوست. این نزدیکى و حضور دائمى که برخاسته از ارتباط و فقر ذاتى همه آفریده هاست مى تواند این زمینه را فراهم آورد که هیچ چیزى بیرون از دائره علم، قدرت و حکمت او نیست. بنابراین اطمینان مى یابد که همواره خدا با اوست و در همه حال رفیق و همراهش است. براى ذکر در مقامات اخلاقى ـ عرفانى مراتبى گفته اند از جمله ذکر لفظى وذکر قلبى است.که بالاترین ذکر،نماز است. اگرچه خداوند از تسبیح و تحمید مخلوقاتش مخصوصاًانسان بى نیاز است ولى این ذکرها مایه معرفت وتکامل انسان شده و او را در رسیدن به معرفت الهى یارى مى کند.
    در عرف عرفا و اولیاء خدا انسانهاى عاقل و فهیم کسانى هستند که همیشه به یاد خدا بوده وهیچ چیز حتى اشتغالات روزمره آنهارا از این امر باز نمى دارد. خداوند در آیاتى چندى به این مسأله اشاره دارد از آن جمله:
    «انسانهاى مؤمن کسانى هستند که تجارت وخرید وفروش آنهارا از یاد خدا مشغول نمى کند.» ; «آنانکه در حالت ایستاده ونشسته وخوابیده بذکر خدا مشغول بوده ودر خلقت آسمانها وزمین تفکر کرده ومى گویند:اى خداى ما!اینهارا باطل وبیهوده نیافریده اى.تو از هر نقصى منزّهى .پس مارا از جهنم دور نگه دار.» ; «اى مؤمنین!مبادا مال ومنال شما را از یاد خدا غافل کند که در این صورت زیان کرده است» ; «خدارابسیار یاد کنید شاید رستگارشوید»
    یاد کردن خدایى که از همه زیباتر، از همه عظیمتر، از همه مهربانتر، از همه بخشنده تر، به اسرار آشناتر، از همه نزدیکتر است; براى انسان صاحب معرفت از همه چیز لذت بخش تر است. به همین جهت پیامبران وامامان واولیاء خدا، شبانه روز به ذکر خدا و به ویژه به نماز مشغول مى شدند. رسول خدا(ص) آنقدر شبهارا به نماز گذراند که خدا به فرمود:«اى پیامبر!ما قرآن را نازل نکردیم تا تو به زحمت بیفتى.»
    على(ع)شبى هزار رکعت نماز مى خواند.امامان و اولیاء الهى نیز بسیارى از اوقات عمر خود را به نماز و ذکر الهى مى گذراندند. و شاعر چه زیبا سروده است:
    خوشا آنان که الله یارشان بى *** بحمد وقل هوالله کارشان بى
    «باباطاهر»
    از سیره عبادى انسانهاى برگزیده چنین به دست مى آید که در ذکر و نماز، باید منافع و اثرات بسیار مهمى باشد که آنگونه به آن اهمیت داده مى شود.به عکس، از اهمیت ندادن انسانهاى فاسد به نماز وذکر الهى به این نتیجه مى رسیم که یکى از عوامل سقوط این افراد فراموش کردن خالق خود مى باشد. کسى که مربّى اصلى و تربیت کننده و بزرگ کننده خود را فراموش کند، غافل ترین انسان است.
    یاد خدا در همه جا فضیلت دارد. به ویژه در موارد زیر:
    هنگام جهاد با دشمنان، برخورد با گناه، مشاهده جلوه هاى دنیا اعم از کاخها، قصرها، ثروتمندان، دنیاطلبان، زنهاى زیبا، باغها، آسمانخراشها، زرق و برقهاى ظاهرى و...
    آثار دورى از یاد خدا: کسانى که از ذکر و یاد خدا غافل باشند، دچار ضررهاى مختلف دنیوى و اُخروى مى شوند از جمله: الف. سختى در زندگى و نابینایى در محشر: «هرکس از ذکر من دورى کند، زندگى سخت و تنگى خواهد داشت و روز قیامت، او را نابینا محشور مى کنیم! مى گوید: «پروردگارا! چرا نابینا محشورم کردى؟ من که بینا بودم!» مى فرماید: «آن گونه که آیات ما براى تو آمد، و تو آنها را فراموش کردى» امروز نیز تو فراموش خواهى شد!».» ; ب. همنشینى شیطان:«کسیکه از ذکر خداى رحمن دورى کند، شیطان را همراه او مى کنیم.» ; ج. قساوت قلب: «خدا به موسى گفت: اى موسى!مرا در هیچ حالى فراموش نکن که فراموشى من دلهارا قسى مى کند.»
    د. خود فراموشى: «مانند کسانیکه خدا را فراموش کردند نباشید، که خدا هم یادِ خودشان را از خودشان بُرد.»
    3. صبر و تحمل: افراد صبور ماندنى تر و موفق تر مى باشند.
    «اصمعى وزیر خلیفه عباسى در بیابان به خیمه اى رسید. زنى جوان و صاحب جمال درخیمه بود. اصمعى از او آب طلبید. زن گفت: شوهرم نیست و اجازه ندارم به شما آب بدهم. ولى اجازه شیر این بز بدست خودم است. زن از شیر به اصمعى داد. در این موقع یک سیاهى از دور پیداشد. زن گفت: شوهرم است که از صحرا برمى گردد. وقتى شتر سوار رسید، زن باستقبال او رفت و بر او سلام کرد، پاهاى او را شست و...ولى هر چه زن محبّت مى کرد، مرد که قیافه زشتى داشت و یک پایش لنگ بود، با بداخلاقى به او جواب مى داد. تا اینکه مرد وارد خیمه شد و نگاه غضبناکى به اصمعى نمود و به آخر خیمه رفت. اصمعى به زن گفت: حیف نیست شما با این امتیازات، با همچو مردى زندگى مى کنى؟ زن گفت: من از شما که وزیر خلیفه هستى تعجب مى کنم که مى خواهى بین من و شوهرم جدائى بیافکنى! اگر من با این مرد زندگى مى کنم براى این است که مى خواهم به روایت پیامبر(ص)عمل کرده باشم که فرمود:ایمان دو نیمه است. نیمه اى شُکر و یک نیمه اش صبر است. من خدا را بر نعمتهایش شکر گفته و بر سختى هاى زندگى صبر مى نمایم. و امید به پاداشهاى آخرت دارم.»
    4. معالجات فردى: از قبیل: 1. بازگو کردن عقده ها با محرم اسرار مانند والدین،حضور در زیارتگاهها ومناجات هاى سحرگاهى; 2. توبه و طلب آمرزش : برخلاف مسیحیت که مى گوید یکشنبه ها به کلیسا بروید! اسلام هرزمان و هر مکانى را براى ارتباط با خداوند و توبه کردن وطلب آمرزش مناسب مى داند; 3. جستجوى راههاى موفقیت: علاوه برهمت بلند و تلاش، در بسیارى از موارد کلید حل مشکل بدست ما است. مثلا شخصى که در خانه نشسته واز خدا روزى مى خواهد،دعایش مستجاب نمى شود!یا کسیکه از دست همسرش به تنگ آمده واز خدا فرج وگشایش مى خواهد دعایش مستجاب نمى شود زیرا باز کردن گره بدست خودش است و آن طلاق است. (اگر راه دیگرى نمانده است.)و... 4. اقتصاد در معاش، چنان که على(ع)فرمود: هرکه مراعات اقتصاد کند من ضمانت مى کنم که فقیر نگردد. ; 5.اهمیت ندادن به عشقهاى کذائى 6. راضى بودن به رضاى الهى; 7.سرگرمیهاى سالم همانند سفر پیامبر(ص) مى فرماید: «به سفر بروید تا سالم وتندرست بمانید.» ; 8. توجه به نعمتهایى خداى متعال در اختیار ما قرار داده است. و در مسائل مادى به پایین تر از خود نگاه کنیم نه بالاتر.; 9. مأیوس نشدن از رحمت الهى، خداوند در قرآن مى فرماید: «لاتیأسوا من روح الله انّه لاییأس من روح الله الاّالقوم الکافرون» ; 10. رعایت اعتدال در تمام امور حتى در گوش کردن نوارهاى روضه وعزادارى.متأسفانه عده اى خیال مى کنند علامت حزب اللهى بودن آن است که ساعت ها نوار مداحان مشهور را گوش دهند که البته زیاده روى در این امر موجب افسردگى مى گردد.
    پانوشت ها: 1. ریچارد. ام. شاین، روان شناسى بیمارى هاى روحى و عقلى، ص 864، به نقل از قرآن و روان شناسى، دکتر محمد عثمان نجاتى، ترجمه عباس عرب، ص 364.
    2. برخى مسائل زندگى ساز عصرما(مؤسسه در راه حق)ص8
    3. مجله اکونومیست، ژانویه 1999، شماره اول.
    4 . عصر امام خمینى (میر احمد رضا حاجتى)ص158
    5. خوبیها وبدیها
    6. برخى مسائل زندگى ساز عصرما ش4ص10
    7. اثبات وجودخدا ص249
    8. رعد/ 28.
    9. نور/ 37.
    10. آل عمران/ 191.
    11. منافقون/ 9.
    12. جمعه/ 10.
    13. طه/ 1.
    14. طه/ 124.
    15. زخرف/ 36.
    16. حدیث قدسى.
    17. حشر/ 19.
    18. خوبیها وبدیها
    19. وسائل ج12ص42
    20. مستدرک ج2ص22
    21. یوسف 87


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 85/12/5::: ساعت 10:33 عصر

    ولادت با سعادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام مبارکباد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 85/12/5::: ساعت 10:3 عصر

    آخرین آیه از سوره فتح: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا
    محمد (ص) فرستاده خداست; و کسانی که با او هستند در برابر کفار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند; پیوسته آنها را در حال رکوع و سجود می‏بینی در حالی که همواره فضل خدا و رضای او را می‏طلبند; نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمایان است; این توصیف آنان در تورات و توصیف آنان در انجیل است، همانند زراعتی که جوانه‏های خود را خارج ساخته، سپس به تقویت آن پرداخته تا محکم شده و بر پای خود ایستاده است و بقدری نمو و رشد کرده که زارعان را به شگفتی وامی‏دارد; این برای آن است که کافران را به خشم آورد (ولی) کسانی از آنها را که ایمان آورده و کارهای شایسته‏انجام داده‏اند، خداوند وعده آمرزش و اجر عظیمی داده است

    اگر مسلمانان به این آیه شریفه تمسّک نموده و بر کفار شدت و سختی می گرفتند آیا آنها اینگونه می توانستند بر علیه مسلمانان هجمه نموده و سرزمینهایی از آنان را اشغال نموده و به قتل و غارت بپردازند؟ دریغ از اینکه کشورهای اسلامی یک هفته نفت خود را بر روی کفار ببندند!!؟ آیا معنای رحماء بینهم این است که بعضی از فرقه هایی که ادعای مسلمانی دارند، با بمب گذاری برادران و خواهران مسلمان دینی خود را در عراق و دیگر نقاط بدون هیچ گناهی بی رحمانه به قتل برسانند؟ چرا بعضی از مسلمانان به این دستورات الهی عمل ننموده و یا وارونه تلاش می نمایند؟ به امید اینکه همه جهان اسلام به خود آمده و عملاً سنّت نبوی را پیاده نمایند.  



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 85/12/4::: ساعت 10:58 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 42
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1780404

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<