سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرا با عصمت تأیید فرما و زبانم را به حکمت بگشای . [امام زین العابدین علیه السلام ـ در دعای استغفار ـ]
اصولگرا

ح

از مهمات امور، مسألة قضاوت است که سر و کار آن با جان و مال و ناموس مردم است. وصیت اینجانب به رهبر و شورای رهبری آن است که در تعیین عالیترین مقام قضایی که درعهده دارند، کوشش کنند که اشخاص متعهد سابقه‌دار و صاحبنظر در امور شرعی و اسلامی و در سیاست را نصب نمایند.
و از شورایعالی قضایی می‌خواهم امر قضاوت را که در رژیم سابق به وضع أسفناک و غم‌انگیزی درآمده بود با جدیت سر و سامان دهند؛ و دست کسانی که با جان ومال مردم بازی می‌کنند و آنچه نزد آنان مطرح نیست عدالت اسلامی است از این کرسی پراهمیت کوتاه کنند، و با پشتکار و جدیت بتدریج دادگستری را متحول نمایند؛ و قضات دارای شرایطی که، ان‌شاء الله با جدیت حوزه‌های علمیه مخصوصاً حوزة مبارکة علمیة قم تربیت و تعلیم می‌شوند و معرفی می‌گردند، به جای قضاتی که شرایط مقررة اسلامی را ندارند نصب گردند، که ان‌شاء الله تعالی بزودی قضاوت اسلامی درسراسر کشور جریان پیدا کند.
و به قضات محترم در عصر حاضر و اعصار آینده وصیت می‌کنم که با در نظر گرفتن احادیثی که از معصومین ـ صلوات الله علیهم ـ دراهمیت قضا و خطر عظیمی که قضاوت دارد و توجه و نظر به آنچه دربارة قضاوت به غیر حق وارد شده است، این امر خطیر را تصدی نمایند و نگذارند این مقام به غیر اهلش سپرده شود. و کسانی که اهل هستند از تصدی این امر سرباز نزنند و به اشخاص غیر اهل میدان ندهند؛ و بدانند که همان‌طور که خطر این مقامْ بزرگ است اجر و فضل و ثواب آن نیز بزرگ است. و می‌دانند که تصدی قضا برای اهلش واجب کفایی است.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/5/6::: ساعت 7:0 عصر

      سخنان رئیس جمهور در گفتگوی ویژه خبری

     رئیس‌جمهور با طرح سوال‌هایی خطاب به نخبگان و صاحبنظران از آنان خواست تا برای ارائه راهکارهای خود درباره 4 مأموریت مهم دولت اقدام نمایند. 
       
    به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی تلویزیونی مهمترین سیاست‌های دولت را تشریح کرد و از جمله با دعوت از نخبگان و صاحبنظران برای ارائه پاسخ های علمی – کاربردی خود درباره چگونگی مصرف درآمدهای نفتی و تحولات ساختاری در حوزه‌های بانکی، بیمه و مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در 3 تا 4 ماه آینده دور جدید دیپلماسی فعال و ابتکاری خود را در سطوح منطقه‌ای و بین المللی کلید می زند.

    رییس جمهور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گزارشی از مهمترین سیاست های اجرایی دولت را ارائه کرد. احمدی‌نژاد با بیان اینکه مصرف سوخت در کشور بسیار بالا و چندین برابر میانگین جهانی است و همه برنامه ریزان و دلسوزان از این مساله گلایه کرده اند، تصریح کرد: اتلاف وقت ، آلودگی ترافیکی و مختل شدن پیشرفت کشور از جمله مضرات این مساله است .   ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/5/4::: ساعت 10:59 عصر

         و باید بدانیم که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، شایسته ومتعهد به اسلام و دلسوز  برای کشور و ملت باشند، بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید؛ و مشکلاتی اگر باشد رفع می شود. و همین معنی در انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر با ویژگی خاص باید در نظر گرفته شود؛ که اگر خبرگان که با انتخاب ملت تعیین می‌شوند از روی کمال دقت و با مشورت با مراجع عظام هر عصر و علمای بزرگ سرتاسر کشور و متدینین و دانشمندان متعهد، به مجلس خبرگان بروند، بسیاری از مهمات و مشکلات به واسطة تعیین شایسته‌ترین و متعهدترین شخصیتها برای رهبری یا شورای رهبری پیش نخواهد آمد، یا با شایستگی رفع خواهد شد. و با نظر به اصل یکصد و نهم و یکصد و دهم قانون اساسی، وظیفة سنگین ملت در تعیین خبرگان و نمایندگان در تعیین رهبر یا شورای رهبری روشن خواهد شد که اندک مسامحه در انتخاب، چه آسیبی به اسلام و کشور و جمهوری اسلامی وارد خواهد کرد که احتمال آن، که در سطح بالای از اهمیت است برای آنان تکلیف الهی ایجاد می‌کند.
    و وصیت اینجانب به رهبر و شورای رهبری در این عصر که عصر تهاجم ابرقدرتها و وابستگان به آنان در داخل و خارج کشور به جمهوری اسلامی و درحقیقت به اسلام است در پوشش جمهوری اسلامی و درعصرهای آینده، آن است که خود را وقف در خدمت به اسلام و جمهوری اسلامی و محرومان و مستضعفان بنمایند؛ و گمان ننمایند که رهبری فی نفسه برای آنان تحفه‌ای است و مقام والایی، ‌بلکه وظیفة سنگین و خطرناکی است که لغزش در آن اگر خدای نخواسته با هوای نفس باشد، ننگ ابدی در این دنیا و آتش غضب خدای قهار درجهان دیگر در پی دارد.
    از خداوند منان هادی با تضرع و ابتهال می‌خواهم که ما و شما را  از این امتحان خطرناک با روی سفید در حضرت خود بپذیرد و نجات دهد و این خطر قدری خفیفتر برای رؤسای جمهور حال و آینده و دولتها و دست‌اندرکاران، به حسب درجات در مسئولیتها نیز هست که باید خدای متعال را حاضر و ناظر و خود را درمحضر مبارک او بدانند. خداوند متعال راهگشای آنان باشد .



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 86/5/3::: ساعت 7:0 عصر

         در حدیث قدسى وارد شده است که شادى و سرور خداوند از توبه بنده اش، بیش از شادمانى کسى است که در بیابان به خواب مى رود و پس از بیدار شدن مى بیند، شتر و زاد و راحله اش ناپدید گردیده است و هر چه جستجو مى کند شتر و زاد و راحله اش را نمى یابد. گرسنه و ناامید در آستانه مرگ قرار مى گیرد و آن گاه که تسلیم مرگ مى گردد، شتر و زاد و راحله اش را در برابر خود مى بیند.

    چنین شخصى از یافتن آذوقه و مایه حیاتش، چقدر خوشحال مى گردد؟ خداى متعال از توبه بنده اش بیش از این شاد مى شود. البته این تعبیرات نارساست و در حد فهم ما بیان شده است و الا خداوند حالات متغیر و متفاوت ندارد. (بالاخره حقایق را باید با همین زبان براى ما بیان کنند).               از بیانات آیت الله مصباح یزدی



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/5/2::: ساعت 9:18 صبح

         دو تن از مراجع عظام شیعه در واکنش به فتوای اخیر برخی از علمای وهابی در عربستان سعودی، که تفرقه افکنانه و وحدت شکن خوانده شده است، بیانیه ای صادر کردند.

    چند تن از علمای تندرو وهابی اخیرا با صدور فتوایی، حکم به تخریب امکان مقدس و عتبات عالیات مسلمان و شیعیان در عراق دادند.

     آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌ای فتوای اخیر جمعی از علمای عربستان درباره تخریب عتبات عالیات را نشانه بی‌قانونی مطلق در دنیای کنونی ذکر کرد.

    دراین بیانیه که روزدوشنبه نسخه‌ای از آن دراختیار ایرنا قرار گرفت‌آمده است: فتوای وحشتناک و تکان‌دهنده جمعی از علمای عربستان را درباره تخریب عتبات عالیات مخصوصا بارگاه باعظمت حسینی شدیدا محکوم می‌کنیم.

     در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما دراینجا دولت عربستان را مقصر می‌دانیم، چگونه اجازه می‌دهد جمعی از اتباع او مرتبا بنشینند و فتوای قتل ، کشتار، ترور و تخریب صادر کنند و تمام دنیا را ناامن سازند.

    بیانیه ادامه یافته است: دنیا باید بداند تا مدارس خاص با بودجه حکومتی درکشور عربستان کانون پرورش اینگونه افکار و اینگونه افراد است، جهان روی آرامش نخواهد دید.

     دربخش دیگری ازاین بیانیه آمده‌است: آیا از نظر قوانین جهانی این عمل جرم نیست که عده‌ای در کشوری بنشینند و حکم تخریب اماکن مقدس کشور دیگر را که همراه با صدها یا هزاران کشته و مجروح است صادر کنند؟ و حکومت آنها، آنها را تعقیب نکند؟ چرا مجامع جهانی این کار را محکوم و تعقیب نمی‌کنند؟ چرا دبیرکل سازمان ملل خاموش است؟

    آیت‌الله مکارم شیرازی دراین بیانیه ادامه داده است: اگر گروهی از کاخ نشینان آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می‌کنند به وسیله این گروه می‌توانند به اهداف خود برسند سخت در اشتباهند و این کار همان پروریدن مار در آستین است، ضربه‌های آن را خورده و خواهند خورد.

    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/5/1::: ساعت 4:32 عصر

    <      1   2   3      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 23
    بازدید دیروز: 112
    کل بازدید :1780564

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<