سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه چیز را دوست می دارد : کم گویی، کم خوابی و کم خوری ؛ و سه چیز را خداوند دشمن می دارد :پُرگویی، پُرخوابی و پُرخوری . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اصولگرا

     و از شورای محترم نگهبان می‌خواهم و توصیه می‌کنم، چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده، که با کمال دقت و قدرت وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا و تحت تأثیر هیچ قدرتی واقع نشوند و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسی بدون هیچ ملاحظه جلوگیری نمایند و با ملاحظة ضرورات کشور که گاهی با احکام ثانویه و گاهی به ولایت فقیه باید اجرا شود توجه نمایند.
و وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود مثلاً در انتخاب‌ خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، توجه کنند که اگر مسامحه نمایند و خبرگان را روی موازین شرعیه و قانون انتخاب نکنند، چه ‌بسا که خساراتی به اسلام و کشور وارد شود که جبران پذیر نباشد. و در این صورت همه در پیشگاه خداوند متعال مسئول می‌باشند.
از این قرار، عدم دخالت ملت از مراجع و علمای بزرگ تا طبقة بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌‌باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آتیه؛ و چه بسا که در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه،‌ گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و الاّ کار از دست همه خارج خواهد شد. و این حقیقتی است که بعد از مشروطه لمس نموده‌اید و نموده‌ایم. چه هیچ علاجی بالاتر و والاتر از آن نیست که ملت در سرتاسر کشور در کارهایی که محول به اوست بر طبق ضوابط اسلامی و قانون اساسی انجام دهد؛ و در تعیین رئیس جمهور و وکلای مجلس با طبقة تحصیلکردة متعهد و روشنفکر با اطلاع از مجاری امور و غیروابسته به کشورهای قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی مشورت کرده، و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به جمهوری اسلامی نیز مشورت نموده؛ و توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان ومحرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‌داران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/4/31::: ساعت 7:0 عصر


    برای حفظ قداست لفظ جلاله الله صورت می گیرد ؛

    خودداری دستگاه های اجرایی از نیمه افراشته کردن پرچم ایران در ایام عزاداری و سوگواری
      

    معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای، ازکلیه دستگاههای اجرایی خواست از نیمه افراشته کردن پرچم ایران در ایام عزاداری و سوگواری برای حفظ قداست لفظ جلاله الله خودداری کنند.

    به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت،در بخشنامه معاون اول رئیس جمهور آمده است: نظر به این که مطابق اصل هجدهم قانون اساسی، پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران متضمن عبارات "لااله الاالله" و "الله-اکبر" می باشد، مقتضی است کلیه دستگاه های یاد شده و واحدهای تابعه و وابسته برای حفظ حرمت و قداست لفظ جلاله "الله" در ایام عزاداری و سوگواری از نیم افراشته کردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی-ایران خودداری نموده و در صورت لزوم نسبت به افراشتن پرچم سیاه در کنار آن اقدام نمایند.

    این ابلاغیه در تاریخ 27 تیرماه سال جاری از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/4/31::: ساعت 6:0 عصر

     خبرگزاری فارس: صدور فتاوایی از سوی جمعی از مفتی‌های وهابی عربستان‌سعودی و کویت مبنی بر وجوب انهدام حرم امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت زینب(ع)، خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری "نهرین‌نت"، "عبدالرحمن البراک" مفتی اعظم عربستان سعودی، شیخ "ممدوح الحربی"، شیخ "ناصر العمر"، "عبدالله بن جبرین"، "سفر الحوالی" و حامد العلی" که مهم‌ترین مفتیان وهابی به شمار می‌روند با صدور فتاوایی خواستار انهدام مراقد مطهره امامان شیعه(ع) شدند.
    این فتاوا که در پی استفتای جمعی از دانشجویان دانشگاه وهابی "محمد بن سعود" صادر شده است از مدتی پیش و پس از آغاز تعطیلات تابستانی حوزه‌های وهابیت و دومین حمله به بارگاه عسکریین(ع) در سامرا، در سطح گسترده‌ای توزیع و در آن از هر اقدامی برای محو آنچه آثار شرک بویژه در کشور عراق و شهر کربلا خوانده شده، استقبال شده است.
    در بخشی از این فتاوا که از حرم امامان شیعه(ع) به عنوان بت‌هایی یاد کرده که باید با خاک یکسان شود، آمده است: حسین از شرک شیعیان به دور است اما حرم او باید به عنوان اصلی‌ترین نماد شرک در عراق ویران شود.
    کارمندان دانشگاه "محمد بن سعود" اعلام کردند: ده‌ها تن از دانشجویان بویژه دانشجویان سال‌های بالا در دانشکده شریعت، بطور داوطلبانه در حرکتی با عنوان "فرهنگ توحید ناب در میان امت و بویژه عراق برای خلاص‌شدن از مراقد و قبور و پاکسازی کشورهای اسلامی از آنها"، اقدام به توزیع این فتاوا کرده‌اند.
    بر اساس این گزارش، این دانشجویان با تشکیل کمیته‌های داوطلبانه در حال راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی، دوره‌های تابستانه و جذب نیرو از کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی هستند تا بدین‌وسیله حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) را مانند حرم عسکریین(ع) به‌عنوان اهداف آینده "موحدان مجاهد" ویران کنند.
    علاوه بر این، "سفر الحوالی" مفتی مشهور وهابی در پاسخ به استفتائی در این باره گفت: «علاوه بر کربلا، واجب است که حرم زینب در دمشق و حرم "سید احمد البدوی" از نوادگان امام هادی[ع] در مصر نیز به عنوان بت‌هایی که به جای خدای تبارک و تعالی مورد پرستش قرار می‌گیرند با خاک یکسان شوند.»
    دفتر "وعظ و ارشاد" دانشگاه وهابی "الامام بن سعود" که از مهم‌ترین منابع تأمین تروریست در عراق و گروه تروریستی "فتح الاسلام" در اردوگاه "نهر البارد" لبنان به شمار می‌رود نیز طی روزهای اخیر اقدام به توزیع فتاوای "بن جبرین"، "الحوالی"، "البراک"، "الحربی" و دیگر مفتی‌های وهابی کرده است که در آنها از عملیات‌های انجام‌شده علیه مراقد ائمه(ع)، امامزادگان و اولیا در عراق تمجید شده است.
    پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی ریاست کل بررسی‌های علمی که زیرمجموعه اداره صدور فتوای عربستان‌سعودی به شمار می‌رود نیز فتوایی از "بن‌باز" مفتی برجسته حکومت سعودی منتشر کرده که مسلمانان را به انهدام ضریح امامان شیعه به عنوان بت‌ها و نمادهای شرک فرامی‌خواند.
    این گزارش حاکی است نهادهای امنیتی دولت عراق طی چهار ماه اخیر اطلاعاتی با طبقه‌بندی "مورد اطمینان و با درجه تأیید بالا" دریافت کرده‌اند که بیانگر عزم گروه‌های تکفیری برای اقدام تروریستی علیه حرم امام حسین(ع) در کربلاست.
    نیروهای امنیتی عراق دو هفته پیش دو موشک از نوع "گراد" را که آماده شلیک به مرکز شهر کربلا بود در منطقه "الوند" در 25 کیلومتری این شهر کشف کردند که این کشف به علاوه دیگر اطلاعات دریافتی حکایت از طرح‌های قطعی برای حمله به حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) دارد.
    در پی صدور این فتاوا، انجمن علمای دینی انگلیس با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن، صدور فتاوای تکفیری از این دست را بشدت محکوم کرد.
    نویسندگان این بیانیه تأکید کرده‌اند: تشویق مفتی‌های سعودی به انهدام حرم امام حسین(ع)، نه‌تنها اعلام جنگ آشکار علیه شیعیان بلکه جنگی علیه همه مسلمانان است.
    این انجمن از حکومت عربستان سعودی خواسته است تا در اقدامی سریع و فوری، ضمن اتخاذ موضعی روشن در قبال این فتاوا، آنها را بطور رسمی محکوم کرده و کسانی را که در صدور،‌ تکثیر و تشکیل کمیته‌های داوطلبانه در دانشگاه‌ها برای عملی‌کردن این فتواها فعالیت دارند به محاکمه بکشد.

    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 86/4/30::: ساعت 6:21 عصر

         اکنون که بحمدالله تعالی موانع رفع گردیده و فضای آزاد برای دخالت همة طبقات پیش‌آمده است، هیچ عذری باقی نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنی، مسامحه در امر مسلمین است. هرکس به مقدار توانش و حیطة نفوذش لازم است درخدمت اسلام و میهن باشد؛ و با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر وغرب یا شرقزدگان ومنحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیری نمایند، و بدانند که مخالفین اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان چپاولگر بین المللی هستند، با تدریج و ظرافت درکشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه، و با دست افراد خودِ ملتها، کشورها را به دام استثمار می‌کشانند. باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدمِ نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید. خدایتان یار ونگهدار باشد.
    واز نمایندگان مجلس شورای اسلامی دراین عصر و عصرهای آینده می‌خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامة آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.
    وبه اقلیتهای مذهبی رسمی وصیت می‌کنم که از دوره‌های رژیم پهلوی عبرت بگیرند و وکلای خود را از اشخاص متعهد به مذهب خود و جمهوری اسلامی و غیروابسته به قدرتهای جهانخوار و بدون گرایش به مکتبهای الحادی و انحرافی و التقاطی انتخاب نمایند.
    و از همة نمایندگان خواستارم که با کمال حسن نیت و برادری باهم مجلسان خود رفتار، و همه کوشا باشند که قوانین خدای نخواسته از اسلام منحرف نباشد و همه به اسلام و احکام آسمانی آن وفادار باشید تا به سعادت دنیا و آخرت نایل آیید.


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 86/4/29::: ساعت 7:0 عصر

    بنام حق

    استان یزد، فقط میبد و اردکان نیست

    دغدغه های مردم، دغدغه های سیاست بازان نیست!!

    نقدی بر مصاحبه تابش با ایسنا

    در حالیکه سه نماینده باتجربه و «سیاست شناس» مردم شهرهای یزد و طبس و بافق، در رابطه با استعفاء عاصی و انتخاب جانشین عاصی، چون برنامه و سیاست دولت نهم را می دانند، عاقلانه سکوت کرده اند، تابش نماینده مردم اردکان در مجلس، که شبکه تابان یزد، علاقه بسیار زیادی به تصویر او دارد و با کوچکترین مناسبت، خبر و تصویر او را حتی بسیار بیشتر از صدوقی و پاک نژاد پخش می کند، مدام با ایسنا مصاحبه نموده و برای مردم استان یزد، استاندار معرفی و تعیین کرده، و بخاطر مخالفت و لجبازی با یحیی زاده، از ماندن عاصی بیمار سخت دفاع می کند، و اما! استان یزد، فقط میبد و اردکان نیست، و مجموع جمعیت میبد و اردکان، تنها ده درصد جمعیت استان یزد می باشد، و نمایندگان مردم میبد و اردکان، که در دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا قرار دارند، حق ندارند تا دعواهای قومی و محلی خود را با دعواهای سیاسی پیوند دهند، و با لجبازی، برای یزد استاندار تعیین کنند!

    آخرین مصاحبه تابش با ایسنا، و دیدگاههای او در رابطه با استان و استانداری، دست او را به نفع اصولگرایان و بضرر اصلاح طلبان، بد جوری رو می کند، چرا که تابش، با یک استدلال کودکانه و غیرمنطقی، استاندار بیمار و ناکارآمد بومی را بر استاندار کارآمد غیر بومی ترجیح می دهد، و بدون تحقیق و بررسی، شهردار قم را با دلایل واهی تخطئه می کند، و با این حمله شتابزده و از سر ترس، انتخاب او را بعنوان استاندار یزد تسریع می نماید، چرا که مخالفت تابش اصلاح طلب با بختیاری، برای اصولگرایان و طرفداران احمدی نژاد ثابت می کند، که بختیاری بهترین گزینه است!

    تابش از دیدار امشب خود با وزیر کشور سخن گفته است، و اما آیا او تنها بدیدار وزیر کشور می رود یا با دیگر نمایندگان؟! اگر به تنهایی می رود آیا حق دارد که بجای دیگر نمایندگان نظر بدهد؟ و اگر با دیگر نمایندگان می رود، مگر او یک رای بیشتر دارد؟!

    منبع مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 86/4/28::: ساعت 10:22 صبح




  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 11:5 عصر

    ز

    از مهمات امور، تعهد  وکلای مجلس شورای اسلامی است. ما دیدیم که اسلام و کشور ایران چه صدمات بسیار غم‌انگیزی از مجلس شورای غیر صالح و منحرف، از بعد از مشروطه تا عصر رژیم جنایتکار پهلوی و از هر زمان بدتر و خطرناکتر در این رژیم تحمیلی فاسد خورد؛ و چه مصیبتها و خسارتهای جانفرسا از این جنایتکاران بی‌ارزش و نوکرمآب به کشور و ملت وارد شد. در این پنجاه سال یک اکثریت قلابی منحرف در مقابل یک اقلیت مظلوم موجب شد که هر چه انگلستان و شوروی و اخیراً امریکا خواستند، با دست همین منحرفانِ از خدا بیخبر انجام دهند و کشور را به تباهی و نیستی کشانند. از بعد از مشروطه،  هیچ‌گاه تقریباً به مواد مهم قانون اساسی عمل نشد ـ قبل از رضاخان با تصدی غربزدگان و مشتی خان و زمینخواران؛ و در زمان رژیم پهلوی به دست آن رژیم سفاک و وابستگان وحلقه به گوشان آن.
    اکنون که با عنایت پروردگار وهمت ملت عظیم‌الشأن سرنوشت کشور به دست مردم افتاد و وکلا از خود مردم و با انتخاب خودشان، بدون دخالت دولت و خانهای ولایات به مجلس شورای اسلامی راه یافتند، و امید است که با تعهد آنان به اسلام و مصالح کشور جلوگیری از هر انحراف بشود. وصیت اینجانب به ملت در حال و آتیه آن است که با ارادة مصمم خود و تعهد خود به احکام اسلام و مصالح کشور در هر دوره از انتخابات وکلای دارای تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی که غالباً بین متوسطین جامعه و محرومین می‌باشند و غیر منحرف از صراط مستقیم ـ به سوی غرب یا شرق ـ و بدون گرایش به مکتبهای انحرافی و اشخاص تحصیلکرده ومطلع برمسائل روز و سیاستهای اسلامی، به مجلس بفرستند.
    و به جامعة محترم روحانیت خصوصاً مراجع معظم، وصیت می‌کنم که خود را از مسائل جامعه خصوصاً مثل انتخاب رئیس جمهور و وکلای مجلس، کنار نکشند و بی‌تفاوت نباشند. همه دیدید و نسل آتیه خواهد شنید که دست سیاست‌بازان پیرو شرق و غرب، روحانیون را که اساس مشروطیت را با زحمات و رنجها بنیان گذاشتند از صحنه خارج کردند و روحانیون نیز بازی سیاست‌بازان را خورده و دخالت در امور کشور و مسلمین را خارج از مقام خود انگاشتند و صحنه را به دست غربزدگان سپردند؛ و به سر مشروطیت و قانون اساسی و کشور و اسلام آن آوردند که جبرانش احتیاج به زمان طولانی دارد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 86/4/26::: ساعت 7:0 عصر

         چه کنیم که در این امتحان، سرافراز بیرون آییم؟ کسانی که معرفت بیش تری داشته باشند ممکن است بیش از دیگران راه را بشناسند؛ اما همه مردم که نمی توانند مثل فقهای بزرگ، سی چهل سال فقط فقه و مبانی اعتقادی کار کنند! این است که عرض کردم بزرگ ترین نعمت بعد از رحلت امام(ره) نعمت رهبر عزیزی است که خدای متعال به ما عنایت کرده و به چراغ هدایتی می ماند که در شب های ظلمانی می درخشد، هنگامی که همه اشتباه می کنند و کج راهه می روند خدای متعال به وسیله او راه را برای کسانی که طالب حقیقت باشند روشن می کند. امروز بهترین محکی که می تواند سره را از ناسره، خالص را از تقلبی و طلا را از مطلا جدا کند، وجوداین عزیز است. همان طور که بعد از رحلت پیغمبر اکرم(ص)، علی(ع) چراغ هدایت بود، بعد از رحلت حضرت امام(ره) هم چراغ هدایت این امت، این علی(حفظه الله) است. الحمد لله مردم ما این معرفت را دارند. کسانی که عشق رهبر بیش تر در دلشان هست می کوشند درست از او پیروی کنند، و از کسی حمایت کنند کهموردنظر اوست و چنانچه فهمیدند نظر او موافق کسی نیست، از او حمایت نکنند. این معیار بزرگی است برای این که بتوانیم راه خودمان را تشخیص دهیم. اگر خدای متعال این نعمت را برای من وشما قرار نداده بود در این اختلافات و سردرگمی هایی که وجود دارد، چه می کردیم؟

    باز تأکید می کنم ،بعد از نعمت امام(ره) بر این امت نعمتی بالاتر از وجود این رهبر نیست. برای این که قدر این نعمت را بدانیم و در تاریکی های زندگی گم نشویم چند کار ساده را باید انجام دهیم. توصیه می کنم وصیت نامه امام(ره) را در خانه داشته باشید و هر روز یک صفحه آن را مطالعه کنید. امام(ره) چند سال قبل از وفاتش فکر امروز ما را کرده بود. چیزی را نوشت که امروز به درد ما بخورد؛ اما بسیاری از ماها قدرش را نمی دانیم.وقتی می خوانیم گویا این حرف ها برای امروز ما نوشته شده،راهگشای ما در تاریکی های زندگی است. کسانی که با این وصیت امام(ره) انس داشته باشند، فریب شیاطین را نمی خورند. هر کس بیش تر انس داشته باشد و بهتر بفهمد کم تر فریب می خورد. کسانی که می‌خواهند مردم عادی را فریب دهند سعی می کنند حرف های امام(ره) فراموش شود. از کارهای خوبی که تلویزیون می کند - در کنار بعضی از کارهای دیگرش که جای انتقاد دارد - این است که بخش هایی از کلمات امام(ره) را نقل می کند؛ هرچند قبلاً بیش تر نقل می کردند. گاهی یک کلام امام(ره) مثل داروی شفابخشی است که انسان را از بیماری‌های درمان ناپذیر نجات می دهد. دشمنان سعی می کننداین‌ها فراموش شود؛ یا شنیده شده که احیاناً در برخی چاپ‌هابعضی کلمات را حذف می کنند؛ البته ان شاء ا... دروغ است. من احتمال می دهم ثواب مطالعه وصیت نامه امام(ره) برای بعضی از ماها از خواندن قرآن بیش تر باشد. البته قرآن نوری است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست؛ اما کلمات امام(ره) هم پرتویی از نور قرآن محسوب می شود. ما وقتی معانی قرآن را نمی فهمیم دست کم باید آن پرتویش را که می توانیم بفهمیم بخوانیم و استفاده کنیم.

    سفارش دیگر این است که در اختلاف های اجتماعی و سیاسی، گوشمان به سخنان رهبر و اشارات او باشد. همان طور که پیغمبر اکرم (ص) نمی توانست همه مطالب را برای همه بگوید و بعضی چیزها را با اشاره می فرمود، ایشان هم وظیفه ندارد همه مطالب را درباره همه اشخاص، شفاف بیان کند؛ ولی باید اشارات کلام ایشان را بفهمیم و عمل کنیم و آن را ملاک انتخاب خودمان را قرار دهیم.

    سفارش کلی دیگر که در همه حالات به آن احتیاج داریم، توسل به وجود مقدس ولی عصر ارواحنا فداه است.  منبع مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 86/4/25::: ساعت 9:0 صبح

    ولادت با سعادت امام محمّد باقر علیه السلام مبارکباد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/4/24::: ساعت 8:52 عصر

         یکی از نعمت های بزرگ خدا این است که یک نسخه بدل امام(ره) را برای ما حفظ کرد؛ گویا روح امام(ره) در پیکر او دمیده شده؛ همان ویژگی‌های امام(ره) را دارد؛ همان صلابت، قاطعیت ،عزت وحکمت در کنار سایر صفات برجسته در این وجود عزیز جمع شده است. امتحان ما بعد از رحلت امام(ره) این بود که سراغ چه کسی برویم. هنوز گوشه و کنار کسانی هستند که شبهه‌هایی شیطانی مطرح می کنند. این ها دشمنی با شخص ندارند؛ بلکه اصل راه را قبول ندارند. نه تنها او که حتی راه امام(ره) را هم قبول ندارند؛ نه تنها راه امام که راه اسلام را نیز قبول ندارند. متأسفانه در گوشه وکنار، در لباس‌ها و پست های مختلف چنین عناصری هستند و شیاطین هم در هر جایی باشند، یک عده پیرو دارند: گاهی پیروان شیاطین از پیروان انبیا بیش ترند. در کربلا یک طرف 72 نفر و طرف دیگر 30هزار نفر بودند. آن‌چه برای ما اهمیت دارد، این است که پیمان خودمان را با امام(ره) تقویت کنیم. در کنار پایمردی و وفاداری به امام(ره) باید مواظب باشیم شیاطین ما را فریب ندهند. آن‌هایی که گمراه می شوند فقط به گمراهی خودشان اکتفا نمی‌کنند بلکه می کوشند دیگران را نیز با خودشان همراه کنند. همین طور که ائمه`‌ الهدی داریم، ائمه` الکفر هم داریم. فقاتلوا ائمه` الکفر. فرعون هم امام است و روز قیامت با فرعونیان می آید. باید مواظب باشیم بعد از این همه هزینه که برای انقلاب و احیای ارزش ها و احکام اسلامی صرف شد کسانی نیایند این را از دست ما بگیرند. سخنرانی ها و نوشته‌های امام(ره) پر است از تأکید بر اسلام. همه جا صحبت از این بود که ما جان خودمان را فدای اسلام کنیم آن وقت جا دارد کسانی بگویند شعار امام استقلال آزادی و پیشرفت بود! این همه امام(ره) از اسلام و احکام اسلام دم زد اما کسانی به نام امام(ره) اسلامش را حذف کنند! در این صورت این شعار با شعار فلان ملی گرا چه فرقی می کند؟! آن نخست وزیر موقت انسان نسبتاً صادقی بود خیلی حیله باز و دروغگو نبود، در سخنرانی اش به صراحت گفته بود: فرق من با امام(ره) این است که من اسلام را برای ایران می‌خواهم؛ ولی امام(ره) ایران را برای اسلام می خواهد! راست هم می گفت. امروز هم کسانی هستند که هدفشان «ایران برای ایرانیان» است و می‌گویند همه مساوی‌اند مسلمان وغیرمسلمان فرقی نمی کند قانون همان است که مردم بخواهند؛ موافق اسلام باشد یا مخالف آن فرقی نمی کند! به این فرمایش امام هم استناد می کنند که فرمودند: میزان را‡ی ملت است. خیلی عجیب است! آن هایی هم که خون سید الشهدا را می ریختند به قرآن تمسک کردند! کسانی هم که فرق علی را شکافتند به قرآن استناد می کردند! می گفتند: ان الحکم الا لله؛ علی مرتد شده که حکمیت را به دیگران واگذار کرده است!

    قرآن را قرآن شناس باید بفهمد و معنا کند. کلام امام(ره) را نیز امام شناس باید بفهمد. آیا امامی که سرتاپای وجودش محو در اسلام بود می گوید اگر مردم برخلاف اسلام هم رای بدهند حرف آن ها درست است؟!این ها تعجب ندارد. این سنت الهی است که همه مردم در همه زمان ها بایدامتحان شوند؛ بنده و جناب عالی هم باید امتحان بدهیم، هیچ استثنا ندارد. امتحان هم باید پیچیده باشد. اگر برای امتحان ریاضی سطح دیپلم مساله ای بدهند که با چهار عمل اصلی حل می شود امتحان نیست؛ چون دانش آموز کلاس دوم و سوم هم بلد است. امتحان باید پیچیده و مبهم باشد. از زمان پیغمبر(ص) تا به حال امتحاناتی داشتیم .از دوران نهضت امام(ره) تا رحلت شان امتحاناتی داشتیم. از زمان رحلت ایشان تا حالا هم امتحاناتی داشته ایم. در آینده هم امتحاناتی خواهیم داشت. خدا از سنتش دست برنمی دارد، جهان را برای امتحان آفریده است. ادامه دارد



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 86/4/24::: ساعت 9:0 صبح

       1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 79
    کل بازدید :1779528

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<