سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تو دو صفت است که خداوند آنها را دوست دارد: بردباری و تأنّی [رسول خدا صلی الله علیه و آله ـ به مردی فرمود ـ]
اصولگرا

تاوان ورود به منطقه ممنوعه!

قاسم روان بخش

آن روز که آقای دکتر احمدی‌نژاد به مرحله دوم انتخابات راه یافت، فضای سنگین تبلیغاتی شدیدی علیه وی شکل گرفت؛‌ از خارج نشینان سلطنت طلب و گروه‌های اپوزیسیونی گرفته تا سایر جریانات همه بسیج شدند! شایعات حساب شده و سراسری که از مرکز تهران گرفته تا دورترین روستای کشور در اندک زمانی پخش می‌شد، حاکی از آن بود که سازمان هماهنگ کننده قدرتمندی آن را تدبیر می‌کند.
آن روزها زمانی که خبرنگاری در برنامه تلویزیونی از دکتر احمدی‌نژاد پرسید: این تخریب گسترده علیه شما در راستای چه اهدافی انجام می‌شود؟ ایشان پاسخ داد: فکر می‌کنم جرم من این است که وارد منطقه ممنوعه شده‌ام! گر چه آن روز برخی سیاسیون نسبت به این پاسخ اما و اگرهایی داشتند ولی گذر زمان درست بودن این کلمه را اثبات کرد؛ چرا که در دو سال و اندی حاکمیت دولت نهم، جریانات مختلف سیاسی در داخل که از جهت گرایش سیاسی در تضاد کامل هستند، همانند دو لبه قیچی در صدد حذف دولت مکتبی دکتر احمدی‌نژاد بر آمده‌اند و از هر سوژه‌ای نیز استفاده می‌کنند! زمانی که با نوشتن نامه به بوش و مرکل و... منطق جمهوری اسلامی را به دنیا نشان داد مورد تهاجم روزنامه‌ها و سایت‌ها قرار گرفت که چرا پای خود را از گلمیت درازتر کرده‌ای! نامه نویسی به سران در شأن امام و رهبری است نه رئیس‌جمهور! زمانی که قاطعانه در برابر استکبار جهانی می‌ایستد و جمله حضرت امام(ره) را درباره ضرورت محو شدن اسرائیل تکرار کرد و در مقابل منطق زور امریکا بر سرشان فریاد ‌زد، گفتند دیپلماسی بلد نیست، این‌گونه حرف‌ها موجب تنش بیش‌تر میان آمریکا و ایران می‌شود!
آن روز که ملت ایران به دلیل ایستادگی بر حق خود در فناوری هسته‌ای تحت فشار قرار گرفت، گفتند تقصیر احمدی‌نژاد است که همراه با سیاست گام به گام ما حرکت نکرده است. و اکنون که این پروژه مهم به نتیجه رسیده ادعا می‌کنند این کار در دولت ما به نتیجه رسیده است! و آقای احمدی‌نژاد حق ندارد افتخار آن را به نام دولت نهم ثبت کند! اگر پرداخت معوقات معلمان و بازنشستگان چند ماهی به تاخیر بیفتد، فریاد بر می‌آورند که حقوق معلمان زحمتکش را پرداخت نمی‌کنند! اما هنگامی که دولت لایحه پرداخت را به مجلس هفتم می‌فرستد، با رد آن، دولت را با بحران جدیدی مواجه می‌کنند و اگر در آینده مجلس هشتم آن را تصویب کند، خواهند گفت دولت با افزایش نقدینگی موجب تورم در بازار شده است! در سال گذشته که دولت به دلیل سرمازدگی محصولات کشاورزی مجبور به واردات میوه شب عید از پاکستان و مصر شد؛ مخالفان، واردات میوه را در جهت تضعیف کشاورزان داخلی ارزیابی کردند! و چنانچه میوه وارد نمی‌شد افزایش قیمت پرتقال و نارنگی و... را تیتر اول اخبار رسانه‌های خود قرار می‌دادند و بالاخره اکنون که جهان دچار بحران غذا شده و به اعتراف بانک جهانی 70 قلم از کالاهای اساسی از 20 تا 420 درصد افزایش قیمت داشته و قیمت برنج حتی در تایلند نیز افزایش صد در صدی یافته، مخالفان بدون توجه به افزایش قیمت جهانی، دولت نهم را عامل افزایش قیمت برنج و مواد غذایی معرفی می‌کنند! و برخی روزنامه‌ها مثل کارگزاران طی چند روز متوالی در نیم صفحه اول خود با درج قیمت‌های کاذب سعی در به هم ریختن بازار و ایجاد اشتهای بیش‌تر برای خرید مردم کردند!
در این ماجرا آن‌چنان افراط شد که مقام معظم رهبری در شیراز باز هم به دفاع از دولت برخاستند و فرمودند: “دشمنان ملت ایران منتظرند که از هر مساله کوچک یا بزرگی، برای شکستن عزم و همت ملت ایران استفاده کنند؛ حتی از بلایای طبیعی مثل زلزله و خشکسالی یا از چیزهایی که در دنیا عمومیت دارد مثل گرانی. الان شما اگر به تحلیل‌های رادیو بیگانه نگاه کنید می‌بینید یکی از محورهایی که دشمنان ما در تبلیغاتشان از آن استفاده می‌کنند مسائل اقتصادی است. بلکه بتوانند در عزم ملت ایران خللی وارد کنند. مردم ایران مسوولین خود را شناخته‌اند، این که این جور وانمود بشود که اگر در وضع اقتصادی جامعه مساله “گرانی” پیش می‌آید به خاطر این است که مسوولین دولتی و مسوولین بخش‌های مختلف توجه ندارند، این خطا است” مقام معظم رهبری در بخش دیگری از فرمایشاتشان ضمن تاکید بر این‌که امریکا و اروپا امروز به مراتب بیش‌تر از ما گرفتار بحران اقتصادی‌اند،‌افزودند: “ملت ایران به فضل پروردگار و به لطف الهی مشکلاتش از بسیاری از همین کشورهای مدعی کم‌تر است و با همت مسوولین و همت مردم، باید بتوانند همین مشکلات را هم که وجود دارد برطرف کنند، این همت همه را می‌طلبد.”
آقای رئیس جمهور نیز در جمع روحانیون مشهد شرایط کنونی را حساس دانسته، موفقیت‌های دولت و ملت ایران را مرهون عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) دانست؛ ولی مع‌الاسف شکست خوردگان سیاسی از جناح‌های مختلف و طمع‌کنندگان به پست ریاست جمهوری دهم، این بار دکتر احمدی‌نژاد را به دلیل این اعتقاد پاک که از فطرت پاکش نشات گرفته به باد تمسخر گرفته‌اند! این در حالی است که همین آقایان نسبت به تحریف افکار و اندیشههای حضرت امام (ره) که این روزها به وفور دیده می‌شود و نیز اهانت به قرآن و وحی و فتاوای مخالف نص صریح قرآن که از سوی بعضی مدعیان نو اندیشی دینی صادر می‌شود، سکوتی معنا دار کرده‌اند! و شاید این‌گونه افراد اگر آن روزها که امام(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد جرا‡ت داشتند، ایشان را نیز به دلیل گفتن این جمله به باد انتقاد می‌گرفتند!
البته تصور نمی‌کنم از این نمد برای آن‌ها کلاهی بافته شود؛ چرا که ملت فهیم ایران به خوبی انتقاد را از انتقام باز می‌شناسند و اعتقاد به امام زمان(عج) و عنایت‌ها و امدادهای غیبی ایشان در اعماق قلب و وجود ملت ما جاری است و با این‌گونه موضع‌گیری‌ها تغییر نخواهد کرد. بهنظر می‌رسد که این‌گونه موضع‌گیری‌ها علیه دکتر احمدی‌نژاد برای آن است که ایشان وارد منطقه ممنوعه شده و باید تاوان آن را نیز بپردازد! و شاید هم برای این باشد که در انتخابات دهم دیگر نتواند وارد این منطقه شود.

 منبع

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 87/2/25::: ساعت 10:27 عصر

      رحیم‌پور ازغدی با اشاره به عرفان‌های دروغین:
    آرامش اعصاب را با عرفان اشتباه گرفته‌اند!

     دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی با بیان این‌که هیچ تضمینی برای صحت و حقانیت شهود شخصی هیچ کس وجود ندارد، گفت: بعضی‌‌ها آرامش اعصاب را با عرفان اشتباه می‌گیرند و می‌گویند ما با موسیقی به عرفان می‌رسیم! در صورتی که موسیقی فقط آرامش اعصاب می‌آورد و عرفان چیز دیگری است. ما معنویت معیار داریم که من اسم آن را گذاشته‌ام تجربه معیار. از طریق این تجربه می‌توانیم به حقیقت برسیم.

     

    به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، رحیم‌پور در مراسم اختتامیه همایش علمی «پیامبر اسلام(ص) عرفان و معنویت نو» که عصر دیروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، به عنوان آخرین سخنران این همایش اظهار داشت: این‌قدر مشغول مباحث تئوریک شده‌ایم که از اصل قضیه که همان معنویت است، دور شده‌ایم. انقلاب ما انقلاب معنویت بود، ولی اکنون ما در معرض خطر معنویت‌های دروغین هستیم.

     

    وی افزود:‌ من حدود 15 رخنه را که در نظام معنوی کشور از سوی عرفان‌‌های شرقی و غربی ایجاد شده است، بررسی کرده‌ام. این رخنه‌ها بیش‌تر در دو دهه اخیر صورت گرفته است.

     

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من در این جا به چند تفاوتی که عرفان و اخلاق اسلامی با عرفان‌های دروغین دارد اشاره می‌کنم. اما قبل از آن نکته‌ای وجود دارد و آن این است که آیا عرفان، اسلامی و غیر‌اسلامی دارد یا خیر؟ این سؤال قدیمی است و از ابتدا علما سعی می‌کردند به این پرسش پاسخ دهند. آنان با ترجمه متون عرفانی هند، ایران باستان و دیگر جاها سعی می‌کردند بین عرفان اسلامی و دیگر عرفان‌ها مرزبندی کنند.

     

    وی افزود: ما معتقدیم همه بشریت فطرت واحد توحیدی دارند و حتی مشرکین نیاز به معنویت دارند و اساسا به همین دلیل است که عرفان‌های دروغین به وجود می‌آید. از طرف دیگر حوزه عرفان حوزه‌ای است که داوری و قضاوت درباره آن مشکل است، زیرا معیار حسی وجود ندارد و به غیر از کلیات امکان داوری عقلانی هم درباره جزییات هر عرفانی وجود ندارد. عرفان مبتنی بر شهود است و مشاهدات هیچ کس برای کس دیگری حجت نیست.

     

    رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: عرصه متافیزیک مثل شمشیر دولبه است. مباحث مافوق عقل و مادون عقل هر دو در این عرصه مطرح شده است و به راحتی قابل تشخیص نیست. قوای نفسانی انسان در اثر ریاضت، قدرت پیدا می‌کند که البته این قدرت در دست همه نیست و فقط عده‌ خاصی حاضر به پذیرش ریاضت آن‌ هستند.

     

    وی با بیان این‌که هیچ تضمینی برای صحت و حقانیت شهود شخصی هیچ کس وجود ندارد، گفت: بعضی‌‌ها آرامش اعصاب را با عرفان اشتباه می‌گیرند و می‌گویند ما با موسیقی به عرفان می‌رسیم! در صورتی که موسیقی فقط آرامش اعصاب می‌آورد و عرفان چیز دیگری است. ما معنویت معیار داریم که من اسم آن را گذاشته‌ام تجربه معیار. از طریق این تجربه می‌توانیم به حقیقت برسیم.

     

    رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر این‌که در عرصه‌ عرفان هم خرافه‌ وجود دارد هم حقیقت ناب الهی، اظهار داشت: دعوت رسول‌الله در درجه اول دعوت به معنویت و روحانیت است و این موضوع همراه با تربیت عقلانی بشر بوده است. بقیه اسلام مثل سیاسیات، اقتصادیات، احکام خانواده و... مقدمه‌ای برای ارتباط بشر با خداوند و مقدمه‌ای برای اخلاق معنوی انسان است که به لقاءالله برسد. حتی عدالت اجتماعی هم مقدمه‌ای برای اخلاق معنوی است. در جامعه‌ای که عدالت رعایت نمی‌شود، امکان رشد معنویت وجود ندارد.

     

    وی افزود: در اسلام بین معنویات و امور مادی مرزی وجود ندارد و اسلام تن به مرز میان امور قدسی و امور دنیوی نداده است. در صورتی که در خیلی از عرفان‌ها این مرزبندی وجود دارد. پیامبر به ما آموخت که چطور در سراسر زندگی معنوی باشیم، حتی خواب و خوراک و تفریح و حتی رابطه زناشویی‌مان را به امور معنوی تبدیل کنیم. هنر پیامبر این بود که به بشر آموخت چطور حیوانی‌ترین خصلت‌های انسان را متعالی کند. این مترقی‌ترین نوع عرفان است که هیچ لحظه‌ای از زندگی‌ات را بدون ذکر خداوند نمی‌گذرانی. در عرفان اسلامی کار کردن، درس خواندن و تمامی اعمال دیگر زندگی همه عبادت می‌شود و عرفی‌ترین امر به قدسی‌ترین عمل تبدیل می‌شود و البته ممکن است قدسی‌ترین امر نیز به شیطانی‌ترین امر تبدیل شود، مثل دل بستن یک زاهد به تسبیح خود که عملی شیطانی است.

     

    رحیم‌پور ازغدی گفت: فکر ثنوی‌گری یعنی تقسیم دنیا به خدا و شیطان، در اسلام نیست و همه چیز حتی شیطان در دایره خداوند است.

     

    وی با بیان این‌که با مواد مخدر آرامش به‌وجود نمی‌آید بلکه آرامش این است که عقلاً به این برسیم که نباید غم بخوریم یا بترسم، اظهار داشت: عرفان اسلامی، عرفان فراز از صحنه نیست، بلکه عرفان حضور در صحنه است و نباید یک لحظه از یاد خداوند غافل شد. رسول‌الله بدون اینکه از مردم جدا شود خلوتش را به میان مردم ‌بردند و می‌فرمود من در خوابم هم بیدارم.

     

    رحیم‌پور ازغدی گفت: جهاد با زیاده‌طلبی‌ها، نفس، خودخواهی و حب دین از دیگر ویژگی‌های عرفان اسلامی است. از طرف دیگر پیامبر خودش به نوعی عرفان را آسیب‌شناسی کرده‌اند. پیامبر بیشتر با مشترکان درگیر بوده‌اند تا ملحدان. ملحدان به هیچ چیز اعتقاد نداشتند اما مشرکان به عرفان‌های دروغین اعتقاد داشتند مثل بت‌پرستی. بنابراین معنویت‌های دروغین به نوعی در جزیرة‌العرب زمان پیامبر وجود داشت. پیامبر معنویت را به گونه‌ای تعریف کرد که عقل‌‌ستیزی در آن نباشد. معنویت عقل‌‌ستیز‌ در سنت پیامبر اکرم نیست. همچنین در عرفان نبوی طبیعت‌ستیزی و سرکوب غریزه وجود ندارد، بلکه تربیت و کنترل غزیره وجود دارد. این تفاوت‌ مهمی میان عرفان نبوی با دیگر عرفان‌ها است.

     

    وی افزود: در سنت پیامبر شهوت و قدرت نماینده شیطان نیستند، بلکه کاملاً به این بستگی دارد که ما چگونه با آن مواجه می‌شویم. در واقع آن چیزی که شیطانی است نوع مواجهه با غزایر است و نه خود آنها. پیامبر با دنیا مبارزه نکرده است، بلکه با حب دنیا مبارزه کرده است. هنر بزرگ پیامبر این است که زندگی را دارالعباده می‌داند. معرفت‌شناسی عرفان پیامبر این است که پیامبر معرفت عقلی و شهودی و حسی را نفی نمی‌کند اما معرفت وحیانی را بالاتر از این سه معرفت معرفی می‌کند. پیامبر می‌گوید هر نوع شهودی را باید با دو ملاک وحی و عقل سنجید.

     

    رحیم‌پور ازغدی گفت: اگر کسی گفت وحی کلام بشری است و خطاپذیر است و اگر انبیا را جزو شاعران پنداشت، نه تنها آرامش آن دنیا را از دست داده‌ است، بلکه آرامش موقتی این دنیایی را نیز از دست می‌دهد. این کلام معنا را از زندگی می‌گیرد و راه‌ را برای عرفان‌های تقلبی باز می‌کند. اگر آخرت نباشد دنیا هیچ توجیه منطقی ندارد و اگر سکولارسیتی به زندگی نگاه کنیم، زندگی معنا نخواهد داشت.

     

    وی افزود: معنویت‌های مشرکانه در کشورهایی که محروم از معارف حقیقی هستند، امری طبیعی است. اما اگر در جامعه اسلامی رشد پیدا کند باید دنبال علت آن گشت. دلیل اول این امر نیاز فطری انسان به معنویت است. علت دیگر را باید در نظام معنوی و اخلاقی‌مان جست‌وجو کرد. ما باید در نظام معنوی خود تحول ایجاد کنیم و فرهنگ معنوی را هم به صورت کمی و کیفی ارتقا بدهیم. در حوزه‌های ما نیز نظام اخلاقی مدونی وجود ندارد و معنویت اسلامی به صورت کلاسیک تدریس داده نمی‌شود. البته حلقه‌های کوچک اخلاقی بوده و هست اما منحصر به یک عده خاصی است.

     

    رحیم‌پور ازغدی گفت: یک مشکل دیگر این است که در علوم مختلف مهارت نظری کافی است، اما در عرفان مهارت نظری کافی نیست و نفس خاصی می‌خواهد. علت دیگر این است که در تربیت معنوی جامعه به کلیات بسنده می‌شود و این تربیت وارد جزئیات نمی‌شود. در صورتی که در روایات اسلامی اصلاً کلی‌گویی نشده است. باید احادیثی را که به عرفان عملی مربوط می‌شود تدوین کرد و در اختیار مردم قرار داد و به صورت زیر در قالب جزوات مختلف ارائه کرد.

     

    وی افزود: عرفان‌های دروغین به نوعی مونتاژ است از دیگر عرفان‌ها و تقرب به خداوند و رشد روحانی در آن یافت نمی‌شود. یک شبه عرفان مسیحی هم وجود دارد که از قرن نوزدهم به بعد در فرهنگ لیبرال پروتستان مسیحی به وجود آمد. این عرفان، الهیات عقلی را کلاً نفی می‌کند، دقیقا آنچه که ما از آن جهان‌بینی توحیدی یاد می‌کنیم. در صورتی که پیامبر در دین اسلام می‌گوید عقل حجت باطنی الهی است. این نوع از عرفان‌ برای حفظ ایمان، عقل را تعطیل کرده است و اسم‌اش را تجربه حسی و شهودی گذاشته. در این عرفان استدلال‌های عقلی به کلی حذف شده و معنویتی تعریف شده که هیچ احتیاج به معرفت ندارد. زیرا در دین مسیحیت، کلام خدا وجود ندارد و وحی خطاپذیر است و دین جز ایمان شخصی نیست و آن هم هیچ دلیل خاصی ندارد.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 87/2/24::: ساعت 11:3 عصر

    رفسنجانی: مخالف گنجاندن ولایت فقیه در قانون اساسی بودم
    *

    شاید خیلی ها ندانند که وقتی در مجلس خبرگان به بحث ولایت فقیه که توسط عده یی مطرح شد، رسیدیم من مخالفت کردم. البته الان کسانی هستند که خیلی منتقدانه و حتی مخالف با ولایت فقیه برخورد می کنند اما در سال های 59-58 و در مجلس خبرگان درست عکس امروزشان حرف می زنند.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 11:14 عصر

      از سوی وزرای اطلاعات و کشور صورت گرفت:
    سرانجام؛ تأیید عمدی بودن انفجار حسینیه سیدالشهداء شیراز

     حجت الاسلام پور محمدی وزیر کشور عصر روز چهارشنبه در جلسه دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حادثه انفجار حسینیه سید الشهداء (کانون فرهنگی رهپویان وصال) اعلام کرد حادثه اتفاق افتاده بمب گذاری بوده است و عوامل بمب گذاری دستگیر شده اند.

     به گزارش رجانیوز، وزیر کشور افزود: این انفجار خرابکارانه و توطئه دشمنان ملت بزرگ ایران و نفرین شده‌های الهی به اسم سلطنت طلبی و به حمایت کشورهایی که داعیه حقوق بشر و دفاع از حقوق ملت‌ها و ضد تروریسم دارند، انجام شده است. اطلاعات کامل این پرونده به زودی به اطلاع عموم  خواهد رسید.

     (برای دریافت فایل صوتی اظهارات وزیر کشور درباره انفجار حسینیه کانون فرهنگی رهپویان وصال، اینجا را کلیک کنید)

     همچنین معاون سیاسی استانداری فارس نیز در گفتگو با خبرنگار رجانیوز، عمدی بودن بمبگذاری در حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز را تأیید کرد.

     اعلام این خبر در شرایطی صورت می گیرد که 25 روز از این حادثه می گذرد و شورای امنیت کشور در اطلاعیه ای رسمی که 28فروردین، 3 روز پس از وقوع حادثه صادر کرد، ضمن رد اخبار و گزارش‌های پراکنده مبنی بر انتقال مواد انفجاری از بیرون توسط عوامل و عناصر معاند داخلی یا خارجی، علت اصلی انفجار را ناشی از وجود برخی اقلام جنگی در نمایشگاه یادمان شهدا در محل حسینیه سیدالشهدا، بیان کرده بود.

     با این حال، وزیر اطلاعات نیز پس از جلسه هیئت دولت در استان فارس در پاویون فرودگاه شیراز ضمن تأیید بمبگذاری به عنوان دلیل وقوع انفجار حسینیه سیدالشهداء(ع)، علت عدم انتشار خبر تاکنون را احتمال لو رفتن اطلاعات کسب شده و فرار عوامل اصلی بمب‌گذاری اظهار و تصریح کرد: این عوامل قصد داشتند بعد از انجام بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز در نقاط دیگری نیز اقدامات تروریستی انجام دهند.

     محسنی اژه ای با بیان اینکه پنج نفر از عوامل گروه خرابکاری شناسایی و بازداشت شده اند، افزود: همراه این افراد 8 کیلو مواد منفجره، مقادیری سلاح و سیانور کشف شده است. همچنین فرد اصلی که در بمب‌گذاری مباشرت مستقیم داشت عصر امروز در حال فرار در یکی از شهرهای شمالی کشور بود و قصد خروج از کشور را داشت که شناسایی و دستگیر شد و در هنگام دستگیری نیز مسلح بود.

     زیر اطلاعات با اشاره به شناسایی سرپل اصلی این گروه تروریستی در یکی از کشورهای خارجی، تصریح کرد:‌ این گروه تروریستی با کشورهای آمریکا و انگلیس ارتباط داشته و پیش از این نیز از طریق وزارت امور خارجه به آن کشورها اعلام شده بود اما نه تنها هیچ اقدامی در جلوگیری از اعمال تروریستی آنها صورت نگرفت بلکه حمایت نیز شدند.

     وی تعداد دستگیر شدگان را پنج تا شش نفر اعلام و با رد ارتباط این گروه با گروه ‌های اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از مسایلی که به پیچیدگی قضیه انجامید این بود که مسوولیت حادثه را چند گروه بر عهده گرفتند که باعث گمراهی در قضیه شد و وقت ما را گرفت اما این گروه با گروه‌هایی که مسوولیت را بر عهده گرفتند ارتباط ندارد.

     برخی رسانه ها پس از وقوع این انفجار از عمدی بودن آن خبر داده بودند. همچنین حجت الاسلام انجوی نژاد مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال نیز صبح روز پس از انفجار در تشریح کلیات این واقعه اظهار داشت:

    «دیشب بعد از سخنرانی، حدود ساعت 21:10 متوجه انفجاری در محل کانون شدیم و بعد از کارشناسی گروه های متخصص، به این نتیجه رسیدند که شخصی مواد منفجره را در زیر قفسه ای که مربوط به نمایشگاه معراج شهدا می باشد، قرار داده است. در این قفسه آثاری از شهدا من جمله لباس، پوتین، چکمه، کلاه آهنی، پوکه های خمپاره منور و پوکه توپ به عنوان گلدان استفاده شده بود که با انفجار این ها تبدیل به ترکش شده و متاسفانه منجر به جراحت شدید و شهادت جمعی از دوستانمان شد و در بررسی دقیق با توجه به اینکه در زیر قفسه، چاله ای ایجاد شده است معلوم گردیده که در آن مکان مواد منفجره کار گذاشته شده بوده است. و شدت انفجار به حدی بوده است که موج آن قفسه را به آسمان پرت کرده، به سقف حسینه زده و برگشت خورده است. لازم به ذکر است که این مواد منفجره در کیفی که در زیر قفسه بود، جاسازی شده بود.

     هیچ مواد منفجره ای در این نمایشگاه معراج شهدا وجود نداشته است و تمام قدرت این انفجار به این قفسه بوده است که به عنوان ترکش بعد از انفجار عمل کرده است. موج انفجار به قدری شدید بود که قفسه 600 کیلویی را پرتاب کرده است و نفراتی را قطعه قطعه کرده است و حدود 170 نفر را مجروح کرده است و در سقف حسینه شکاف عظیمی ایجاد کرده است که طبیعتا می توان نتیجه گرفت که مقدار مواد منفجره زیاد بوده است.»

     گفتنی است در 24 فروردین ماه در اثر انفجار تروریستی در حسینیه سیدالشهدا (ع) کانون رهپویان وصال در شیراز چهارده جوان این شهر هنگام برگزاری مراسم مذهبی به شهادت رسیده و بیش از 200 نفر مجروح شدند.

     اخبار مرتبط:

     انفجار قوی در حسینیه سیدالشهداء شیراز

     یک شاهد عینی در گفتگو با رجانیوز بیان کرد: جزئیات جدید از انفجار حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز

     کانون رهپویان وصال چگونه جایی است؟



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 11:9 عصر

      حجت‌الاسلام صدیقی در گفتگو با رجانیوز
    اگر دست ولایی امام زمان(ع) نبود، این دولت از پای در می‌آمد

      یک استاد حوزه های علمیه تأکید کرد: اگر دست ولایی و تصرفات ولایی امام زمان(ع) نبود، در داخل و خارج با این همه دشمن که با سرسختی و امکانات و ابزار فراوان در حال مبارزه هستند، باید از پای در می آمد ولی دستی ولایی این ملت، دولت و رهبر را نگه داشته است.

     

    حجت الاسلام کاظم صدیقی در گفتگو با رجانیوز، خاطرنشان کرد: به یمن قدم امام عصر ارواحنا فداه نه تنها انسانها فیض می گیرند و زندگیشان را ادامه می دهند، بلکه ذرات خاک، کرات افلاک، ملائک عالم بالا، عوالم امکان و ماورای آن، در تمام آنات از امام زمان ارتزاق می کنند و همه میهمان حضرت حجت(عج) هستند.

     سرپرست حوزه علمیه امام خمینی ادامه داد: اگر کسی بگوید گوشه ای از عالم تحت تدبیر خدا نیست، مشرک است و بوی ارتداد و کفر می دهد. وجود مقدس امام عصر(عج) هم خلیفة الله علی الاطلاق و نماینده خدا بر کائنات است. اگر خداوند عالم را ربوبیت می کند، مدبرات عالم هم دست اندرکار هستند. مجاری فیض خدا، همه شب قدر از امام زمان(عج) دستور می گیرند. ملائکه باران، ملائکه آفتاب، ملائکه بادها، ملائکه روزیها همه و همه شب قدر بر امام زمان نازل می شوند و حضرت برنامه سالانه را تدبیر می کنند و با توشیح ایشان به اجرا گذاشته می شود.

     وی اضافه کرد: بر اساس ملاکات قرآنی، حدیثی و عرفانی، امام عصر(ع) بر تمام کائنات اشراف دارند و همه امور زیر نظر ایشان است. کسی نگوید اگر اینطور است چرا امام زمان(عج) کفار را قلع و قمع نمی کند. حضرت به موقع بناست اقدام کند ولی برای اینکه امتحان تکمیل شود، هروقت خداوند مأموریت دهد، این فعل تحقق می یابد.

     این استاد اخلاق مشهور تهران افزود: آنچه که مسلم است، انقلاب ما با عنایت امام عصر(ع) به سامان رسید. جنگ ما با عنایت امام زمان(عج) پیروز شد. فتنه های داخل مملکت که کمترین معونه و هزینه را برای نظام و دولت داشت، با توجهات حضرت خنثی شد و به رهبری رسیدن حضرت آیت الله خامنه ای که پیش بینی نشده بود و هرگز مقدمه ای نداشت ولی ذخیره الهی بود و عنایت و تصرف ولایی امام زمان بود که اینطور خداوند متعال ایشان را در دلها جا انداخت و رهبری ایشان اینگونه تثبیت ومقبول شد.

     وی با بیان اینکه در بسیاری از امور انسان دست امام زمان(عج) را به وضوح می بیند، گفت: از جمله در جریان تهاجم نظامی امریکا در طبس که آنجا ما نبودیم و چشمان انقلابی ما ندید اما آن چشم بیداری که بایستی ببیند، دید.

     صدیقی با عنوان این مطلب که امام زمان "عین الله الناظرة و اذن الله الواعیة" است و قطعاً عنایت حضرت بود که کار آمریکاییها را تمام کرد و رسوایی و ذلت و بدبختی را با خود بردند، تأکید کرد: در این مسافرت آقای احمدی نژاد به امریکا و برخورد با وی در دانشگاه کلمبیا و همچنین سخنان او در سازمان ملل نیز همین دست وجود داشت. آن حجم از توطئه های همه جانبه را برای او از قبل تدارک دیده بودند و در دانشگاه، در یک جو کاملاً مخالف به "هو" کردن وی مبادرت کردند تا او را تضعیف کنند اما قضیه برعکس شد، آیا اینها تدبیر امام زمان(عج) نیست؟ کسی تردید بر اینها دارد؟ یعنی امام زمان را دارای علم مطلق به تمام کائنات نمی بینند؟ یعنی تصرفات ولایی ایشان ناشی از همان ربوبیت خداوند نیست؟ اگر کسی که اینها را انکار کند، باید در خداشناسی، پیغمبرشناسی و امام شناسی او تردید کرد.

     وی با اشاره به آیه "و سیری الله عملکم و رسوله و المؤمنون"، افزود: کردار بشر را هم خدا می بیند، هم پیغمبر و هم مؤمنون که همان ائمه اطهار(ع) هستند. با توجه به این آیه و آیه های دیگر و این جمله خواجه نصیر طوسی که "بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء"، به یمن قدومش همه عالم روزی می برند و به وجود او زمین و آسمان تثبیت شده است. وجود او لطف و تصرف او لطف دیگری است. امام زمان تصرفات تکوینی دارند. که ما مصادیق آن را در موارد مختلف مشاهده کرده ایم.

     این استاد حوزه های علمیه گفت: این دولت با خطرپذیری هایی که کرده، اگر دست ولایی و تصرفات ولایی امام زمان(ع) نبود، در داخل و خارج با این همه دشمن که با سرسختی و امکانات و ابزار فراوان در حال مبارزه هستند، باید از پای در می آمد ولی دستی ولایی این ملت، دولت و رهبر را نگه داشته است و همه بلاتردید با نظارت مستقیم خلیفة الله علی الاطلاق، صاحب ولایت مطلقه کلیه الهیه که بر کرسی کن فیکون نشسته است، اداره می شود و هرچه که او بخواهد خدا هم آن را انجام می دهد که او ظرف مشیت پروردگار متعال است.

     وی تصریح کرد: ما هیچ تردیدی در این حقایق شیعی نداریم، اگر برای دیگران یک امر ذهنی و افسانه است، برای ما عقیده، دین ، باور و تجربه است.

     صدیقی با اشاره به عقاید مسیحیت صهیونیسم مبنی بر نزدیک بودن ظهور مسیح(ع) از منطقه فلسطین اضافه کرد: این لشکرکشی ها به منطقه براساس تحلیل های خودشان برای پیشگیری از اتفاقات بعدی است اما با دست خود ناخواسته جریان ظهور را تسریع می کنند و اینها حرف هایی است که از زبان خودشان و در فیلم های خودشان آمده است. دنیا خودش در آستانه یک تحول و آماده پذیرش حوادث بعدی است.

     وی ادامه داد: همیشه فشارها مقدمه گشایشات بوده است. امیرمؤمنان(ع) می فرماید: "عند تناهی الشدة تکون الفرجة"، هروقت دیدید از هر طرف هجوم ها آمد و راه ها بسته شد، یک انفجار نوری در پیش دارید. مقاومت کنید، تسلیم نشوید، با فشارها خودتان را نابوده شده ندانید که مقدمه پیروزی است. وهابی ها، صهیونیستها، مسیحیان تندرو تبلیغات منفی می کنند، گروه های سیاسی حرفهایی می زنند، بنا نیست ما وقت خودمان را برای این حرفها تلف کنیم، کار خودمان را زیر سایه امام زمان(ع) می کنیم. بیکار هم ننشسته ایم که همه چیز را حواله کنیم به اینکه نباید کاری کنیم و امام زمان(ع) باید درست کند.

     این استاد حوزه های علمیه در پایان تأکید کرد: ما عقیده داریم امام زمان(ع) تشریف می آورند و عقیده داریم که حضرت ما را کمک کردند که این انقلاب پیروز شد و این جنگ پیروز شد و این حکومت، حکومت دینی محض شد و چون عقیده داریم به کمک امام زمان(ع) این کارها صورت گرفته ما هم حضرت را کمک می کنیم. لحظه ای هم بیکار نمی نشینیم و با اتکال به عنایت ولی عصر(عج) همیشه سرحالیم.    منبع

     



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: چهارشنبه 87/2/18::: ساعت 10:44 عصر

      انتقاد رهبر انقلاب از یاس‌پراکنی‌ها در کشور
    آیه‌های یاس را که برخی دایماً تکرار می‌کنند قبول ندارم

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی یاس‌پراکنی‌ها در کشور تاکید کردند: من این آیه‌های یاس را که برخی دایما تکرار می‌کنند به هیچ وجه قبول ندارم.

     رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور ده‌ها هزار نفر از مردم شهرستان کازرون در ورزشگاه این شهر و خیابان‌های اطراف با اشاره به حرکت رو به پیشرفت و نشاط ملت ایران و استحکام مبانی و شور انقلابی مردم به ویژه جوانان تاکید کردند: دولت و ملت باید با حفظ رابطه مستحکم و صمیمانه کنونی خود در جهت آبادانی و ساخت کشور و تبدیل آن به یک الگوی اسلامی در همه ابعاد تلاش کنند که لازمه آن احساس مسوولیت همه آحاد مردم و مسوولان، وحدت کلمه، و حسن ظن به یکدیگر است.

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بازیابی هویت ایرانی و اسلامی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به آرمان‌های مشخص شده درچارچوب هویت ایرانی و اسلامی افزودند: بعد از گذشت حدود سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت ملت ایران به ویژه جوانان به سوی آرمان‌ها و پیشرفت‌های آنان در این مسیر پرشتاب تر شده و همین مساله موجب درماندگی دشمنان ملت شده است.

     ایشان با انتقاد از برخی یاس‌پراکنی‌ها در کشور تاکید کردند: من این آیه‌های یاس را که برخی دایما تکرار می‌کنند به هیچ وجه قبول ندارم.

     رهبر انقلاب اسلامی، علت نگرانی شبکه استکبار جهانی از حرکت رو به پیشرفت ملت ایران را احساس خطر آنان از گسترش روز افزون بیداری اسلامی دانستند و افزودند: اگر چه این دشمن درانجام توطئه‌های گوناگون در مقابل ملت ایران ناکام مانده است اما همواره باید با شناخت صحنه و نقشه دشمن هوشیاری را حفظ کرد.

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: از جمله امتیازات ملت ایران هوشیاری و آگاهی، وجود روشنفکران در میان علمای دین و دانشگاه و حضور جوانان بسیجی، پرشور و پیشتاز در عرصه‌های علم و فن‌آوری است.

     ایشان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف اعم از اختلاف میان سلیقه‌های سیاسی، مذاهب و مناطق مختلف کشور و همچنین سرگرم کردن جوانان به مسائل لهو و لعب و دور کردن آنان از مسیر اصلی زندگی انقلابی ملت ایران، تصریح کردند: ملت ایران با وحدت و همبستگی، تلاش و مجاهدت و با جدی گرفتن حرکت خود به سوی قله‌های کمال، می‌تواند بر دشمن غلبه کند و به فضل خداوند این کار را نیز خواهد کرد.

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به عنایت و کمک‌های الهی به ملت ایران، افزودند: در این برهه نیز یکی از کمک‌های الهی این است که دولت آمریکا به عنوان مظهر استکبار دچار مشکلات و ناکامی‌های فراوانی شده که ناکامی در مساله فلسطین، عراق، افغانستان و لبنان نمونه‌های بارز آنهاست.

     ایشان با اشاره به گسترش روزافزون مخالفت‌های مردمی در داخل آمریکا با حضور نظامیان اشغالگر این کشور در عراق، خاطر نشان کرد: این مخالفت‌ها و تنفرها به حدی رسیده که حتی نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای جلب رای مردم همان واقعیتی را که از روز اول می‌گفتیم، بیان می‌کند و می‌گوید هدف اصلی آمریکا از اشغال عراق تسلط بر نفت این کشور و منطقه بوده که این مساله نشانه دیگری از ناکامی دولت آمریکا است.

     رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ابرقدرت‌ها همواره تلاش دارند در عین ناکامی با زبان تهدید، طرف مقابل را مرعوب کنند، افزودند: ملت ایران این راز را کشف کرد و در مقابل تهدیدهای آمریکا و دیگر قدرت‌ها نهراسید و از این پس نیز مرعوب نخواهد شد و همه‌ی دشمنان در حسرت زوال نظام جمهوری اسلامی خواهند ماند.

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مرعوب نشدن در مقابل تهدیدهای دشمن، شجاعت، آگاهی، هوشیاری و تکیه بر توانایی‌های درونی را بخشی از راهکار مقابله با دشمن دانستند و تاکید کردند: در کنار این مسایل باید تلاش و احساس مسوولیت مردم و مسوولان برای ساختن ایران آن‌گونه که شایسته ایران و اسلام است، مضاعف شود و ارتباط میان مردم و مسوولان نیز همانند وضعیت فعلی مستحکم و صمیمانه باقی بماند.

     رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: هرکس که سعی کند میان ملت و مسوولان فاصله بیندازد و بر طبل اختلافات بکوبد، کاری برخلاف مصلحت کشور و ملت انجام داده است.

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آمادگی ملت در همه‌ی عرصه‌ها و هم‌چنین آمادگی مسوولان برای خدمت‌رسانی افزودند: وحدت کلمه و حسن ظن نسبت به یکدیگر زمینه‌ساز عنایت خداوند و فائق آمدن بر مشکلات است.

     ایشان خاطرنشان کردند: تنها راه سربلندی وپیشرفت ایران تمسک به اسلام است.

     رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه‌ی تاریخی، دینی و مبارزات انقلابی و ضد استعماری مردم کازرون و هم‌چنین برجستگی این منطقه در وادی علم و ادب افزودند: نسبت سلمان فارسی به عنوان چهره‌ی شاخص تاریخ اسلام به کازرون نیز مایه افتخار است.

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که انتساب ولادت سلمان فارسی در کازرون با برخی اقوال دیگر مبنی بر حضور او در دوران نوجوانی و جوانی در اصفهان منافاتی با یکدیگر ندارند خاطر نشان کردند: سلمان فارسی متعلق به همه ایرانیان است و مردم ایران به شخصیتی همانند سلمان که پیامبر اکرم (ص) او را جزو اهل بیت علیهم السلام می‌دانستند، مفتخر هستند.

     ایشان افزودند:‌ ایمان و معرفت، مقام مجاهدت در راه خدا و پیگیری برای رسیدن به سرچشمه زلال حقیقت از صفات ویژگی‌های سلمان فارسی است که او را به چنین مقامی رساند و این یک درس و الگو برای همه جوانان ایرانی است.

     رهبر انقلاب اسلامی، استقامت و ثبات قدم مردم منطقه کازرون بر سخن حق را از جمله امتیازات و مایه شرافت این منطقه برشمردند و خاطر نشان کردند: با وجود ظلم‌هایی که از لحاظ عمران وآبادانی در دوران گذشته به این منطقه شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله راهسازی، سد سازی، ایجاد صنایع بزرگ و آب آشامیدنی انجام گرفته است.

     حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی به استان فارس باید با قوت بیشتری ادامه یابد، ‌از جمله نیازهای این استان را راه آهن دانستند و افزودند: راه آهن حق مردم فارس است که باید انجام شود و به لطف خداوند انجام خواهد شد.

     در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون ضمن بیان سابقه تاریخی، مبارزاتی، فرهنگی و علمی این شهرستان، به رهبر انقلاب اسلامی خیر مقدم گفت.

    منبع

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 87/2/16::: ساعت 11:13 عصر

      فراخوان رهبر انقلاب به دانشجویان
    مطالبه‏ی بی‏وقفه‏ی عدالت/ بر مصداق‏ها متمرکز نشوید

     حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار بسیار پرشور بیش از 20 هزار نفر از استادان و دانشجویان دانشگاههای استان فارس، قضاوت صحیح درباره عملکرد انقلاب اسلامی را نیازمند نگاه کلان به «اهداف، موانع درونی و بیرونی، و مسیر طی شده جمهوری اسلامی» دانستند و تأکید کردند: ایستادگی، تلاش بی وقفه، اتحاد، ادامه مبارزه با موانع، و گم نکردن هدف، بدون تردید تحقق همه آرمانهای انقلاب را میسر خواهد کرد.     ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/2/14::: ساعت 11:18 عصر

    ترکیب نهایی منتخبان مجلس هشتم مشخص شد 70 درصد اصولگرا 16 درصد اصلاح طلب، 14 درصد منفرد
    وزیر کشور گفت: بیش از 69درصد کرسی های مجلس هشتم از اصولگرایان است.
    مصطفی پورمحمدی دیروز در جمع خبرنگاران در محل وزارت کشور اظهار داشت: بیش از 69درصد از 287کرسی مجلس هشتم از اصولگرایان، 16.38درصد از اصلاح طلبان و 14.29درصد افراد مستقل هستند.
    وی با بیان اینکه در صورت تایید صحت انتخابات مرحله دوم، درصدهای مزبور قطعی خواهد بود افزود: این درصدها با فرض بر تایید انتخابات از سوی مراجع می باشد.
    افزایش مشارکت عمومی
    در دولت نهم
    به گزارش وزیر کشور در ادامه با بیان این که «در سه انتخاباتی که در دولت نهم برگزار شد در هر انتخابات با افزایش مشارکت عمومی روبه رو بودیم» افزود: در انتخابات شوراها مشارکت از 23میلیون در دوره قبل به بیش از 28میلیون نفر افزایش یافت و در انتخابات خبرگان که در دوره قبلی مشارکت 18میلیون نفر بوده است به بیش از 28میلیون نفر رسید. در انتخابات مجلس در دور اول 9-8درصد نسبت به مجلس هفتم رشد داشتیم و مشارکت از 51درصد به نزدیک 60درصد رسید. در دور دوم هم با جمع بندی نهایی 21.1درصد که در دور دوم مجلس هفتم داشتیم، به بیش از 26درصد شرکت کننده در دور دوم مجلس هشتم رسیدیم.
    وی اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات تقریبا همان روندی طی شد که در مرحله اول داشتیم. 48.3درصد از شرکت کنندگان را زنان و 51.16 درصد را مردان تشکیل می دادند، 40.71 درصد مربوط به جوانان بین 18 تا 33 سال بوده است که حکایت از حضور فعالانه جوانان در انتخابات دارد. شعب اخذ رای حدود 18هزار شعبه بوده است که 16هزار و 280 شعبه آن به صورت آن لاین متصل بوده است.
    شمارش رایانه ای
    پورمحمدی در ادامه با بیان این که «ما در سه حوزه کرمانشاه، تبریز و شهر ری در کنار شمارش دستی شمارش رایانه ای داشتیم و بعد از آن نتایج شمارش رایانه ای را با نتایج شمارش دستی تطبیق داده ایم» گفت: مثلا در تبریز اختلاف شمارش دستی و رایانه ای 1.3درصد بود. البته ما آمار شمارش دستی را اعلام کردیم ولی باید حکم به نفع شمارش رایانه ای داد. در واقع در این سه حوزه که شمارش کردیم، حکم به نفع شمارش رایانه ای از نظر صحت است. ولی ما رسما شمارش دستی را اعلام کردیم و اختلاف مابین اینها ناچیز و غیرمعنادار بود.
    وی با تاکید بر اینکه از صحت شمارش آراء کاملا دفاع می کنیم افزود: هر صندوق رای را ما در شمارش رایانه ای، به صورت میانگین در مدت یک ساعت ونیم شمارش کردیم. در واقع تجربه ای اولیه برای انتخابات رایانه ای را کسب کردیم و این تجربه نشان داد که کشور ظرفیت لازم را برای برگزاری انتخابات رایانه ای دارد و باید در مراحل بعدی از این تجربیات استفاده کنیم.
    تخلفات کم بود
    وزیر کشور در پاسخ به سؤالی درباره گزارشی از تخلفات انتخاباتی گفت: گزارش هایی ارائه شده است ولی غیرقابل توجه بود. نه این که تخلفی نیست، طبیعی است که در انتخابات برخی به خاطر این که کاندیداهایشان رای بیاورد، دست به اقداماتی می زنند که ممکن است تخلف باشد ولی نسبت این تخلفات کم است.
    وی در ارزیابی از گرایش مجلس هشتم و تحلیل از کیفیت آرای مردم گفت: گرایش مجلس هشتم مشخص است و طبق آمار نزدیک به 70درصد کرسی های مجلس را جریان اصولگرا به دست آورده است. ارزیابی من از مجلس آینده این است که مجلس هشتم توانمندتر و دارای ظرفیت کارشناسی قوی تر است و امیدوارم با تعامل دوطرفه و قوی دولت و مجلس ما شاهد باشیم که این تعامل منشأ خدمات خوبی به مردم شود.
    پورمحمدی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر آمادگی و ظرفیت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده به صورت رایانه ای گفت: اگر بنده مسئول برگزاری انتخابات باشم صددرصد انتخابات بعدی را رایانه ای برگزار می کنم. به این امید که دیگر دوستان از جمله عزیزان در شورای نگهبان در این ارتباط همکاری بیشتری بکنند.
    وی گفت: من در این ارتباط حرف های زیادی دارم که مشروح آن را به شما می گویم.
    عجله نکنید
    هنوز حکمی ابلاغ نشده است
    یکی از خبرنگاران پرسید «مراسم تودیع شما دقیقا چه زمانی برگزار می شود» که پورمحمدی گفت: شما چقدر عجله دارید. زمان تودیع و معارفه زمانی است که آقای رئیس جمهور کسی را به عنوان سرپرست معرفی کند و حکم بدهد و یا حکم به ما ابلاغ شود. تا الان بنده از چنین حکمی اطلاع ندارم، منتظریم اگر تصمیمی باشد ابلاغ شود که تاکنون ابلاغ نشده است. پس از آن زمان تودیع معین خواهد شد و به اطلاع خواهد رسید.
    725 هزار نفر در مرحله دوم
    از تهران شرکت کردند
    پورمحمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که واجدان شرایط رای دادن در تهران چند نفر بوده اند؟ گفت: در تهران بین 5 میلیون و200 هزار واجد شرایط رای دادن داریم که از این تعداد 725 هزار نفر در مرحله دوم شرکت کردند. در مرحله اول نیز نزدیک به دو میلیون نفر شرکت کننده داشتیم.
    کارت هوشمند ملی
    پورمحمدی در ادامه از تهیه کارت هوشمند ملی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی کارت هوشمند ملی آماده و برای انجام کارهای آن مناقصات انجام و شرکت برنده نیز اعلام شده است. همچنین در مرحله اجرایی عملیات کارت هوشمند ملی هستیم که خود آن تحولی در نظام اداری و خدمات اداری به شهروندان خواهد بود.



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: یکشنبه 87/2/8::: ساعت 10:18 عصر

    شگردهای شیاطین جامعه امروز ما بسیار شبیه عصر امام حسین(ع) است. اگر ما در قبال دین و احکام آن بی‌اعتنا باشیم، آینده ما، فرجام مردم کوفه خواهد بود. باید از تاریخ عبرت گرفت؛ آنچه موجب حادثه کربلا شد، سست‌شدن مبانی فکری و اعتقادی مسلمانان آن عصر و زمانه بود. راه صحیح، همان راهی است که امام حسین(ع) پیش روی ما گذاشت. تقویت روح غیرت و حساسیت دینی، مبارزه با تساهل و تسامح به‌عنوان مقدمه فرهنگ بی‌دینی، مبارزه با فردگرایی و تک‌روی، و تشکیل هیأت‌های مذهبی برای مقابله با دشمنانی که کیان، نظام و دین ما را هدف گرفته‌اند، لازم است. اما در این میان دل‌نبستن به دنیا برای تقویت روحیه جهاد و نهراسیدن از مرگ و شهادت‌طلبی، شرط نخست برای مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب است.   منبع مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/2/7::: ساعت 9:57 عصر

    انسان موجودی است برتر که می تواند با اراده و اختیار خویش سرنوشت خود را رقم زند. البته این اختیار، اعطایی بوده و در حقیقت در محدوده اذن پروردگار می باشد. بعبارتی دیگر انسان در حیطه بندگی می‌تواند تدبیر نماید اما آنچه رقم خواهد خورد همان تقدیر الهی است.

    برای آنکه انسان بتواند در تدبیر امور زندگی خویش موفق شود لازم است در پنج مرحله، گام های خود را به صورت منظم و دقیق بر دارد:

    1- مرحله تعلم و آموختن: در این مرحله، انسان نیازمند یادگیری و آموزش است و دانستن بعنوان کلید و رمز موفقیت تنها با آموختن میسر بوده و آدمی محتاج آموزگاری است که به او الفبای بهتر زیستن را بیاموزد و شکی نیست که این آموزش همراه با پژوهش بشر را در تدبیر امور زندگی یاری خواهد داد آنگونه که زگهواره تا گور دانش بجوی.

    2- مرحله تفکر: ذهن انسان تنها با آموختن به رشد و پویایی نمی رسد بلکه تفکر و اندیشیدن لازمه خلاقیت و نوآوری است . تمامی ابتکارات و اختراعات و پیشرفت دانش در این مرحله شکل می گیرد که آدمی با تفکر خود را به عمق هستی وارد می سازد واگر در روایت از ائمه اطهار علیهم السلام نقل شده است که یک ساعت تفکر برشصت  یا هفتاد سال عبادت تقدم دارد شاید به این جهت است که عمق معرفت که لازمه قبولی عبادت است با تفکر بدست می آید. مرحله تفکر در حسن تدبیر زندگی نقش اساسی دارد و انسان متفکر، در حوزه تدبیر نیز موفق خواهد بود.

    3- مرحله مطالعه : بشر برای رسیدن به کمال ناچار است تا حاصل افکار دیگران را مورد مطالعه خویش قرار دهد و هر قدر این مطالعات دقیق تر و عمیق تر انجام شود نتایج مؤثرتر و مفیدتری خواهد داشت. قافله دانش با مطالعات آثار اصحاب علم و قلم به پیش می رود و توان انسان در تدبیر زندگی به کیفیت و کمیت مطالعه باز می گردد.

    4- مرحله مشاوره: در تدبیر امور، مشاوره ، نقش بسزایی دارد و عقل آدمی با مشورت به شکوفایی می رسد و انسان می تواند از جمع شدن عقول راههای بسته را بگشاید.

    شاید مشورت در کارها مهمترین شرط موفقیت در تدبیر امور بحساب آید و انسانهایی که مشاوره را جدی می گیرند معمولاً از شکست در امان هستند. زیرا استفاده از تجربیات دیگران مانع اشتباه آدمی است .

    5- مرحله محاسبه : جهانی که در آن زندگی می کنیم با نظم هندسی پیچیده ای بنا شده و معادلات دقیق ریاضی بر همه احکام تکوینی و تشریعی این عالم سایه افکنده است.

    از عبادات تا معاملات ، از ساختمان سازی تا انسان سازی ، همه و همه از محاسبات عمیق و دقیق برخوردار است که بدون در نظرگرفتن آن عملاً نمی توان در تدبیر زندگی موفق بود.

    بعبارتی روشن بدون محاسبه هر گونه برنامه ریزی محکوم به شکست است و بدون برنامه‌ریزی هیچ عملکردی به نتیجه قطعی و قابل قبول نخواهد رسید.

    حاصل این پنج مرحله داشتن تدبیری نیکو و پذیرفتنی است اما آیا تدبیر در امور زندگی کافی است و می توان صرفاً با تدبیر، موفقیت را بصورت تضمین شده برای خود تصور نمود.

    نگاهی به زندگی خود و دیگران نشان دهنده این واقعیت است که هر قدر در تدبیر امور موفق باشیم، نمی توان به تدبیر تنها اکتفا کرد بلکه باید تقدیر الهی را نیز در نظر گرفت کسانی که فقط به تقدیر دلخوش کرده‌اند و از زیر بار تدبیر شانه خالی می کنند درباره خود ظلم می کنند ظلمی که به خدا نسبت می‌دهند اما در حقیقت خود را مبرا کرده و خواسته اند تنبلی و بیحالی خود را به گونه ای زشت و نابخردانه توجیه نمایند.

    اما کسانی هم که فقط تدبیر خود را کافی دانسته و انتظار دارند هرچه برنامه ریزی می کنند عیناً تحقق یابد آنها نیز از قدرت خالق هستی غافل مانده اند و بر این باورند که خود، خدای خویشند در حالی که اختیار آنها نیز در محدوده قدرت لایزال خالق هستی است به نظر می رسد برای تقدیر نیز پنج مرحله می توان در نظر گرفت: .............. منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/2/7::: ساعت 9:26 عصر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 177
    بازدید دیروز: 112
    کل بازدید :1780718

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<