سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانش، فراموشی و تباهی اش، گزارش آن به نا اهل است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اصولگرا
آقاتهرانی:بیایید مثل احمدی‌نژاد عمل کنیم

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی گفت: از احمدی نژاد خواستم عدالت و مهرورزی را الگوسازی کند و بر پای آن بایستد.احمدی‌نژاد تلاش کرد شعارهای امام(ره) را احیا کند و عزت انقلاب را در دنیا نشان بدهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در نشست هم‌اندیشی حضور اصولگرایان که با عنوان گامی دیگر با دعوت جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی وجمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بعدازظهر دیروز دوشنبه با حضور چهره‌های شاخص اصولگرا، نخبگان سیاسی، نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاهها برگزار شد، به طرح مباحث اخلاقی و عرفانی پرداخت و افزود: خداوند را سپاس‌گذارم که می‌خواهیم انجام وظیفه‌کنیم و واقعاً به دنبال این باشیم که اول وظیفه‌مان را بشناسیم بعد به آن عمل کنیم.

وی اظهار داشت: در محضر بزرگی بودم، صحبتی بود درباره اینکه یکی از بزرگان توانسته با مرحوم جناب شیخ بهایی یک ارتباط معنوی پیدا بکند در آن ارتباط معنوی به او گفته شده که شما نمی‌توانید شیخ را هر وقت بخواهید احضار کنید و با ایشان باشید الا روز مثلاً دوشنبه! طرف از خود شیخ سوال کرده بوده که چرا؟ شیخ گفته بود: من ملازم رکاب حضرت امیر هستم در این عالم و شما چون نمی‌توانید امام علی را تسخیر کنید، پس ما هم قابل تسخیر نیستیم. پرسیده بود چرا اینطور است؟ علت اینکه شما اینقدر نسبت به ما و امسال بنده که القاب علمایی را یدک می‌کشیم، ممتاز هستید. که شیخ در جواب به این عالم گفته بود که به این خاطر که ما علمای قدیم احکام تکلیفیه را دو تا می‌دانستیم و شما 5 تا . که 5 تا عبارت است از وجوب، حرام ،بعضی کارها یا واجب است یا حرام است یا مستحب است یا مکروه است یا مباح ـ‌می‌توانید بکنید یا نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی یادآور شد: بعد گفته بود که شماها قائل به 5 تا هستید در حالی که ما معتقدیم 2 تا بیشتر نیست یا واجب است یا حرام ـ مستحب را ملحق به واجب می‌دانستیم، مکروه را ملحق به حرام می‌دانستیم. بنابر این مکروهات را انجام نمی‌دادیم. کارهایی که برای ما زیبنده نبود، اصلاً نمی‌کردیم. کارهایی هم که خوب بود پای آن ‌می‌ایستادیم. واجب هم که واجب است حرام هر که حرام و مباح هم که نداشتیم. چون وقت ما به واجبات می‌گذرد و نوبت به مستحبات و مکروهات اصلاً نیست. نوبت به مباح هم نیست چرا که انسانهایی که وقت را و برنامه‌ را جدی می‌گیرند، مباحات ندارند یا واجب است من اینجا باشم یا نه اگر واجب نیست پاشو برو بیرون اگر هست پای آن بایست. مثل بعضی‌ها که این کار را خودشان می‌کند نیم کش وسط می‌شه باشیم می‌شه نباشیم.

شیخ فرموده بود فرق ما با شما این است شما 5 تا غائل شدید ما 2 تا.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی گفت: برادران و خواهران من! عمده مسئله این است که آدم تلاش کند تشخیص وظیفه بدهد. در تشخیص وظیفه هم هیچ پارامتری را نباید دخالت دهیم، مگر رضایت خدا. در نظر داشته باشید همین الان که اینجا نشسته‌ایم به فرض یک بمب منفجر شد همه ما رفتیم زیر آوار، کی می‌داند؟ از همین رو من که اینجا می‌نشینم باید ارزش معنوی داشته باشد.

وی افزود: شما خودتان را کم قیمت می‌گذارید. ارزش من و شما آنقدر بالاست که شاید منحصراً موجودی که خلق می‌شود و گفته می‌شود فتبارک‌الله احسن الخالقین ما انسان ها هستم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی گفت: وقتی که روح انسانی در بدن دمیده می‌شد، خداوند متعال به خودش بارک‌الله گفت.اصطلاحا بر شگفتی می‌آید از این موجود آن وقت این موجود نباید وقتش، ساعتش ـ کارش ، نوشتنش ، خندیدنش ، دادزدنش، گریه کردنش همه اینها، نباید بازی باشد و اجازه هم نباید بدهد که بازی بشود.خودم نباید بگذارم. آنقدر شیاطین در اطراف ما هست که ما را به لهو و لعب بکشاند. من نباید اجازه دهم.

وی یادآور شد: آن روزهای اول که احمدی‌نژاد در هئیت‌دولت من را دعوت کرد که درس اخلاق بگویم، به ذهن من آمد عرض کردم ببین آقا ممکن است نگذارند تا4 سال دیگر هم تو باشی، ممکن هم است عمرت کفاف نکند، ممکن است این 4 سال هم به پایان نرسد اما بیا یک کاری بکن.

امام‌علی(ع) 4 سال حکومت بیشتر نکرد، ولی یک کاری کرد و یک الگو داد و رفت. هنوز که هنوز است در دنیا مسلمان و غیرمسلمان آرزو می‌کنند ای کاش او بود وایشان را می دیدیم. حالا الگوی عدالت بگو، الگوی مهرورزی بگو ولی یک چیزی بگو و پای آن بایست که بشود. ولو نتوانید آن را تمام کنید. هیچ مهم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی گفت: دیدید آقا هم نگفتند مصرف را کم کنید بلکه فرمودند الگو دهید. یک کسی می‌آید و یک کار خوب انجام می‌دهد ولی یک کسی نه یک برنامه می‌ریزد. ‌خود شیخ بهایی یک تقسیم‌بندی آب را در زمان شاه عباس کرده که هنوز هم در اصفهان است و دعوای بین ده بالا و پایین و این محله با آن محله را حل کرده که هنوز هم قابل مشاهده است. بیایید کاری کنیم در رأی دادن یک الگوی درست اسلامی ارایه دهیم.

وی تاکید کرد: امام(ره) که این همه دوست‌شان داریم و ترجیح بند زندگی انقلابی و سیاسی ما است، در عالی‌ترین حالاتشان می‌گفتند وظیفه من چیست؟چکار کنیم. دغدغه جدی داشتند که بفهمند چکار کنند. اهل ایمان اینجور هستند. بیشتر دغدغه‌شان این است که بفهمند چه کار کنند. به خاطر اینکه وقتی که فهمید سفت پای آن می‌ایستند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی گفت: هر کس باید به وظیفه خود عمل کند.حتی من نمی‌توانم برای تو وظیفه تعیین کنم. ممکن است که برای شما مقدمات را توضیح دهم، شما به یک نتیجه‌ای برسید، ولی تکلیف تو مال خودت است. فردا تو باید جواب بدهی حاج‌آقا تهرانی را نمی‌گویند که به جای شما جواب دهد.

وی افزود: گفت نمی‌گذارند بنده‌ای قدم از قدم بردارد الا از چند چیز از او می‌پرسند. اول ـ از جوانی که کجا پیرش کردی ـ چرا برای فلانی تبلیغ کردی؟ چرا 4 سال یکی را سوار کار کردی یا کشیدی پایین که باید جواب بده آدم و من و شما که قیامت را قبول داریم. بنابر این فقط ترغیب می‌کنم عزیزان را به اینکه در تشخیص دقت کنید و به دنبال این باشیم که یک الگوی درست به جامعه و دنیا معرفی کنیم و بتوانیم افتخار کنیم که نظام اسلامی ما به اسلام نزدیک شده و یک گام به جلوتر می‌رود. ای کاش ما در مجلس بتوانیم این کار را بکنیم.

وی اظهار داشت: یک دفعه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که مردم عوام از ما جلوتر رفته اند و ما سرافکنده هر روز بازی یک چیزی را خورده ایم. امام علی (ع) پس از ضزبه شهادت می‌گفتند رستگار شدم ای کاش لحظه‌ای از عمر ما مثل او باشد.

وی یادآور شد: در خارج من یک استادی داشتم که پدرش مسیحی و مادرش یهودی بود. بارها به من می‌گفت من به امام‌علی عشق می‌ورزم که من یک بار به او گفتم چرا و او گفت شما که شیعه هستید، برای چه ایشان را دوست دارید. گفتم فرق می‌کند بعضی‌ها به توانایی و زوربازوی اون بعضی سیاست، صداقت، کیاست، ‌وفا و صمیمیت ـ عبادت‌های شبانه و هر کسی یک بهانه‌ای برای اینکه این آقا را دوست بدارد، دارد. اما استاد شما چرا امام علی ما را دوست دارید: گفت من به خاطر کله فلسفی دوستش دارم. چرا که خیلی فیلسوف بزرگی است. ما به خدا نمونه‌ خوب داریم بیایید اینها را احیاء کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی تاکید کرد: بیایید مثل احمدی‌نژاد که تلاش کرد شعارهای امام را احیا کند وعزت انقلاب را در دنیا نشان داد، عمل کنیم.بعضی هابر نمی‌تابیم، بعضی‌ها می‌ترسیم، بعضی‌ها سخت مان است. خیلی خوب تو بترس ولی از قدیم می‌گفتند که من از آدم‌های خوب نیستم، ولی خوبها را دوست می‌دارم. دزدها آقای محله را دوست می‌دارند و می‌گویند آقا پاک دست هست. خیلی بده که آدم احساسش این باشد که اینقدر بغض از طرف پیدا کند که چهار تا کار درست درست درست هم که همه می‌فهمند این بابا انکار کند.

وی افزود: ما که نمی‌گوییم کسی معصوم است. همه از بالا به پایین اشتباه داریم؛ ولی بیاییم خوب را خوب و بد را بدبگوییم بیاییم در مقایسه‌ها درست دقت کنیم. بیاییم وقتی که اصلح را می‌خواهیم پیدا کنیم و به واقع اصلح را به مردم معرفی کنیم. نترسیم اگر اینجوری شد خیلی خوب می شود. بیاییم دقت کنیم درست بفهمیم و بعد فهم درست را القاء کنیم و اگر خدای نکرده اشتباهی کردیم اشتباهاتمان را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در پایان گفت: من خودم خیلی اشتباه کرده ام، ولی هر وقت اشتباه کردم و فهمیدم، توبه کردم و خیلی لذت بردم .آیا شما اینجور نیستید. خدا اینهایی را که توبه می‌کنند و می خواهند پاک باشند، دوست دارد.سعی کنید اشکالات همدیگر را رفع کنید.

منبع



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 88/2/8::: ساعت 9:47 عصر

    فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری حمایت کرد.

    متن کامل این بیانیه به این شرح است:
    ملت شریف ایران اسلامی! دهه چهارم انقلاب اسلامی در حالی آغاز شد که از سوی رهبری معظم انقلاب به‌عنوان دهه عدالت و پیشرفت نام گرفت.دستیابی به اهداف این نامگذاری قبل از هر چیز مستلزم آن است که مجموعه نهادهای حکومتی نظام جمهوری اسلامی و بویژه دستگاه‌های اجرایی کشور، تلاش کنند تا فرصت‌ها، ساختارها، راهبردها و جهتگیری‌های خود را چنان تنظیم و تصریح نمایند که عدالت به معنای توزیع عادلانه منابع و سرمایه‌های مادی و معنوی و پیشرفت به معنای ارتقای شاخص‌های مادی و معنوی کشور در کوتاه ترین زمان و با کم هزینه ترین روش ممکن، قابل حصول باشد. تنها آن هنگام است که می‌توان گفت عدالت و پیشرفت به فراگیر‌ترین تصمیم تمام نهاد‌های کشور تبدیل شده و اداره جمعی مردم، دولت، امکانات عمومی و ظرفیت‌‌های ایران اسلامی برای نیل به آن بسیج شده است.
    برای رسیدن به این اهداف باید میدان مبارزه را شناخت بویژه در این ایام که کشور در فضای انتخاباتی قرار گرفته و هر لحظه بر نبض آن افزوده می‌شود نامزدهای جایگاه ریاست جمهوری در حال شفاف‌سازی مواضع، دیدگاه‌ها و همچنین توجیه عملکرد گذشته خویش اند و مردم تیزبین و نکته سنج ایران اسلامی که تاکنون بارها از این امتحان الهی سربلند بیرون آمده‌اند در حال رصد کردن مواضع آنها هستند.
    در این میان اما نمایندگان شما در فراکسیون انقلاب اسلامی که اعضای آن بخش معظمی از فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم را تشکیل می‌‌دهند در جلسات متعدد با بررسی برنامه ها، سوابق و ویژگی‌های فعالان سیاسی کشور به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین تصمیم برای قرار گرفتن کشور در جهت تحقق آرمان‌های امام راحل‌(ره)و گفتمان انقلاب و رهبری و تداوم خدمت‌رسانی در تمام نقاط کشور، استمرار حضور مخلصانه دکتر محمود احمدی‌نژاد در عرصه اجرایی کشور است.
    ما نمایندگان شما علاوه بر این که خود از نزدیک با نظارت بر عملکرد دولت نهم، آن را موفق دریافته‌ایم به صراحت از زبان ناظری منصف و مطلع همچون رهبری معظم انقلاب بارها شنیده‌ایم که رئیس دولت را با نقاط قوت زیر آراسته است: برخوردار از روحیه انقلابی، مکتبی، مردمی، پرکار و کم خرج، ساده زیست، اصولگرا در قول و عمل، ولایت پذیر، کار آمد، فعال ،دلسوز، شجاع، استکبار ستیز، مدیری شایسته، کار آزموده، متوجه همه نقاط کشور، متوجه محرومین، دارای سوابق مجاهدت صادقانه جدی در مبارزه با فساد، عدالت محور و مروج شعار عدالت‌طلبی، حافظ عزت و استقلال ملی، دارای جهت‌گیری دینی، دلبسته به منافع و خواسته‌های مردم، اهل ابتکار عمل در سیاست خارجی، غیر شرمنده در برابر غرب، زنده کننده شعارهای امام و انقلاب ،زنده کننده خصوصیات جوهری انقلاب، مقابله کننده با روند غرب زدگی و سکولاریستی در بدنه مدیریت کشور، با توان علمی، با روحیه سازندگی، با نشاط، با اعتماد به نفس، با اراده و همت نافذتر در پیگیری پروژه‌های بزرگ و... بی‌شک این ویژگی‌ها که هر یک همچون مدالی بر سینه رئیس دولت نهم می‌درخشد، در کنار عصبانیت دشمنان قسم خورده راه امام نسبت به عملکرد او که آخرین بار در اجلاس ژنو و در برابر مواضع اصولی و قاطعانه نطق احمدی‌نژاد خود را نشان داد، مهمترین معیار ما برای اتخاذ تصمیم حمایت از دولت نهم بوده است.
    روشن است که دولت نهم با وجود هجمه‌های سازمان یافته و تخریب‌های داخلی و خارجی، در طول چهار سال گذشته، علاوه بر بازگرداندن فضای عمومی کشور به سمت و سوی ارزش‌ها و اصول انقلاب گام‌های بسیار بلندی در عرصه عمرانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی برداشته که بدون تردید می‌توان ادعا کرد این دستاوردها با تداوم جهت‌گیری دولت‌های قبل، اساساً دست یافتنی نبود و یا باید مدت زمان بسیار طولانی برای رسیدن به آن صرف می‌شد.
    فراکسیون انقلاب اسلامی ضمن احترام به همه کاندیداهای قطعی و احتمالی انتخابات دهم ریاست جمهوری بر توصیه رهبر کبیر انقلاب‌(ره)و رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت فراگیر و همه جانبه تک تک آحاد ملت به‌عنوان حق و تکلیفی شرعی در پای صندوق‌های رأی تأکید و اعلام می‌دارد که در انتخابات دهم ریاست جمهوری با تمام توان از گفتمان اصولگرایی یعنی محمود احمدی‌نژاد حمایت خواهد کرد.


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 88/2/8::: ساعت 12:7 صبح

    شما هم با سیب زمینی رأی بخرید!
    حال که خرید رأی در کشورمان به این سادگی است و مردم ایران از نظر شما با یک سیب زمینی نامزد مورد علاقه خود را انتخاب می کنند، چرا شما از این فرصت گرانبها استفاده نمی کنید و برای خود رأی جمع نمی کنید؟
    این روزها پخش برخی اقلام مصرفی در بین مردم بعضی شهرها از جمله سیب زمینی که با هدف جلوگیری از فساد آنها صورت پذیرفته، به بهانه ای برای مخالفین دولت و رقبای احمدی نژاد برای تخریب و فحاشی تبدیل شده است. آنان این اقدام را یک اقدام پوپولیستی و برای جمع آوری رأی (!) ارزیابی کرده اند و گله کرده اند که چرا دولت از بیت المال استفاده تبلیغاتی می کند.
    در این راستا موسوی یکی از نامزدهای انتخابات گفت: " ما نمی‌توانیم به طور مجانی به مردم سیب‌زمینی بدهیم تا رای‌هایشان را بخریم" (!)
    بدین منظور یک کارشناس حامی دولت در گفتگو با سحر گفت: اگر از نظر آقای موسوی رأی و نظر مردم ایران به همین راحتی خریده می شود، ضمن تقبیح این نظر که آن را اهانت به مردم تلقی می کنم به وی پیشنهاد دارم، حال که خرید رأی در کشورمان به این سادگی است و مردم ایران از نظر شما با یک سیب زمینی نامزد مورد علاقه خود را انتخاب می کنند، چرا شما از این فرصت گرانبها استفاده نمی کنید و برای خود رأی جمع نمی کنید؟
    وی در ادامه گفت: واضح است که پاسخ آقای موسوی و همفکران ایشان به این موضوع منفی است و قاعدتاً نباید مردم در نظر آنها اینگونه تصمیم بگیرند که در این صورت باید گفت چرا مسأله ای را که خود هم به کذب بودن آن آگاه هستند به این شکل مطرح می کنند؟ و آیا دیگر انتقادی به دولت و رئیس جمهور ندارند تا در خصوص آنها بحث کنند؟
    او در پایان گفت: لذا پیشنهاد می کنم تا با طرح این مسائل وجهه خود را تخریب ننموده و موجبات اهانت به مردم عزیز و غیور کشورمان توسط بیگانگان را فرآهم نکنند.


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 88/2/5::: ساعت 10:44 عصر

    <      1   2      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 83
    بازدید دیروز: 79
    کل بازدید :1779611

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<