سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون روز نهروان به کشتگان خوارج گذشت فرمود : ] بدا به حال شما ، آن که شما را فریفته گرداند زیانتان رساند . [ او را گفتند اى امیر مؤمنان که آنان را فریفت ؟ فرمود : ] شیطان گمراه کننده و نفس‏هاى به بدى فرمان دهنده ، آنان را فریفته آرزوها ساخت و راه را براى نافرمانى‏شان بپرداخت ، به پیروز کردن‏شان وعده کرد و به آتششان درآورد . [نهج البلاغه]
اصولگرا

قاسم روان بخش

برای ارزیابی هر انقلابی ابتدا باید به سراغ تاریخ رفت و اهداف آن را جستجو کرد. انقلاب اسلامی ایران که از بزرگترین انقلابهای تاریخ ایران بلکه جهان معاصراست؛ درآستانه سی سالگی قرار دارد. اهداف آن را میتوان از انقلابیون و مردمی که به پای آن خون دادهاند، یا از متن سخنان، بیانیه ها و پیامهای حضرت امام که در کتاب «صحیفه امام» موجود است بهدست آورد. مقام معظم رهبری نیز که امروز رهبری این انقلاب را به عهده دارند، از قدمای انقلاباند و از آغاز شکل گیری آن در عرصه های مختلف حضور جدی داشته اند؛ خانواده های شهدا و وصیتنامه های شهدا نیز از بهترین منابع برای دست یافتن به اهداف انقلاب به شمار می‌آیند. به‌راستی آیا هدف، تحقق جامعه مدنی و دمکراسی غربی، جمهوری دموکراتیک و تحقق آزادیهای لیبرالیستی بوده است؟ یا اجرای احکام الهی؟

 



با جستجو در «صحیفه امام» روشن میشود حتی یک مورد واژه «جامعه مدنی» در آن وجود ندارد؛ از «دموکراسی» هم 58 بار نام برده شده و غالبا در مقام مذمت بوده اند. از مجموع گفتارها و نوشتارهای امام استفاده میشود مهمترین هدف ایشان تحقق حکومت اسلامی و آرمانهای بلند اسلام بوده است، به طوری که از آغاز مبارزه (سال 42) تا سال رحلت‌شان (سال 67) بیش از 30000 هزار بار از واژه «اسلام و اسلامی» استفاده کرده اند، ایشان درباره شهدا نیز می فرمایند «آنها برای اسلام کشته شده اند نه برای جمهوری»

ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/9/16::: ساعت 8:40 عصر

    شب گذشته در مراسمی که به دعوت گروهی از دانشجویان دانشگاههای یزد با عنوان راه طی شده و بزرگراه آینده در محل تالار شهرداری یزد واقع در بلوار شهید صدوقی برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش به ایراد دیدگاههایش در خصوص موضوع جلسه پرداخت. در پایان نیز به سوالات مطرح شده از سوی تعدادی از شرکت کنندگان پاسخ داده شد. در این همایش که گروههای مختلف مردمی نیز حضور داشتند آقای عباس زاده به دلیل نامساعد بودن هوای یزد و ننشستن پرواز تهران نتوانست در جلسه حاضر شود اما آقای روانبخش با خودرو شخصی از قم خود را به این برنامه رسانده بود. امید است رسانه های گروهی متعهد مشروح سخنان استاد روانبخش که کاملاً مستند و منطقی طرح گردیده بود را برای اطلاع عموم منعکس نمایند.  منبع

    یزد - اصولگرایان


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: جمعه 87/9/15::: ساعت 1:57 عصر

    ادامه مناظره رسایی و ابطحی درباره اصولگرایی و اصلاح‌طلبی

    بله، ایشان در روش ها اشتباهاتی دارد، من جمله در همین موضوع کردان یا مشایی. البته ایشان در این موضوعات هم حرف هایی برای گفتن دارد که شنیدنی است، هر چند من خودم قانع نشدم، برای همین روز اول رأی ندادم. اما آقای ابطحی، اشتباهات آقای احمدی نژاد در روش ها قابل مقایسه نیست با اشتباهات اصلاح طلبان در اصول. آیا احمدی نژاد از مطرودین امام حمایت کرده؟ از معاندین و هتاکان به مقدسات حمایت کرده؟ آیا عدالت احمدی نژاد مورد حمایت بوش قرار گرفته؟ ما یک داور در جلسه داریم، همین آقای رحماندوست که مشاور 2 رییس جمهور بوده، قضاوت کنند.

    این که احمدی نژاد حامی ندارد، پس این جمعیتی که در رشت و خراسان و دیگر استان ها می آیند، چه کسانی هستند. البته همین مردم در انتخابات سال بعد بهتر خودشان را نشان خواهند داد (تشویق دانشجویان) ولی دوستان شما در روزنامه های اصلاح طلب این مردم را دلفین نامیدند که بالا و پایین می پرند!

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 87/9/11::: ساعت 10:40 عصر

    روز شنبه نهم آذر به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران پردیس قم برنامه مناظره ای بین حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و محمد علی ابطحی -مسئول دفتر رئیس جمهور سابق- با موضوع "اصلاح طلبی و اصولگرایی" برگزار شد.

    به گزارش رجانیوز، حمید رسایی، متن کامل این مناظره و حواشی آن را در سایت شخصی خود منتشر کرده است. وی می نویسد:

    با درخواست رییس دانشگاه جناب آقای دکتر برنجکار قرار شد کمی زودتر در دفتر ایشان حضور یابیم که در وقت مقرر رسیدم. آقای ابطحی هم آمدند و آشنایی اجمالی ایجاد شد. جناب آقای دکتر رحماندوست مشاور ایثارگران آقای خاتمی و احمدی نژاد هم که عضو هیأت علمی این دانشگاه است، در جلسه حضور داشت که به دلیل حضور ایشان در 2 کابینه، وجودشان در جلسه مغتنم بود. جلسه در ساعت مقرر آغاز شد و ابتدا نمایندگان 3 تشکل دانشجویی پشت تریبون آزاد رفتند. نمایندگان تشکل های هم جهت با اصولگرایان بیش از اصلاح طلبان، اصولگرایان را کیسه کشیدند! نماینده تشکل جریان اصلاح طلب که مجری و برنامه ریز جلسه بود هم فقط به اصولگرایان پرخاش کرد البته با همان سوژه ها ویژگی ای که معمولاً بزرگ ترهایشان در روزنامه های خودشان دارند.

    البته جلسه حاشیه های جالبی هم داشت که توسط همان دوست خبرنگار این چنین روایت شده:

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 87/9/11::: ساعت 10:39 عصر

    10 پرسش از آقای هاشمی رفسنجانی

     

    قاسم روان بخش

    قریب به 3 ماه پیش بود که آقای هاشمی رفسنجانی طی سخنانی به پایان یافتن دوره مدارای سه ساله با دولت نهم اشاره کرد! در آن زمان برخی تحلیل‌گران نوشتند اگر بتوان مواضع آقای هاشمی در سه ساله اول دولت را مدارا نامید در شکستن مدارا باید در انتظار کودتا بود! درست پس از این اظهارات بود که مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیأت دولت، طی سخنان مهمی با بر شمردن ویژگی‌های برجسته دولت نهم اظهار داشتند: «به طور خلاصه، زنده کردن و بازسازی برخی خصوصیات جوهری انقلاب و منطق امام،‌ و مقابله با کسانی که می‌خواستند این ارزش‌ها و این مفاهیم اساسی را منسوخ کنند یا از بین ببرند،‌یا ادعا می‌کردند که منسوخ شد و از بین رفته! این چیز با ارزشی است» سپس معظم‌له با تقسیم‌بندی مهاجمان به دولت- به بی اطلاع‌، کسانی که دعوای شخصی دارند‌ و...- فرمودند: «مثل جنگ احزاب دست به دست هم داده‌اند و دارند فشار می‌آورند که این دولت را بکوبند.»

    به دنبال سخنان روشن و در شرائطی که مقام معظم رهبری در جمع حج گزاران از بی بند و باری تبلیغاتی علیه دولت گلایه کردند، آقای هاشمی در «دومین سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404» که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شده بود به دولت به نحوی جمله کرد و فردای آن روز همه روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی و کارگزاران و سایت‌های آنان با تیتر اول قرار دادن آن سخنان بر روی دولت آتش تهیه ریختند! تا این‌که زمینه برای بازگشت مجدد اصلاح‌طلبان به ویژه شخص آقای خاتمی فراهم گردد. آقای هاشمی در این مراسم به دفاع از طبقات محروم جامعه برخاست و گفت: «ما باید مردم را در سطح مطلوب و متوسط- همان چیزی که اسلا‌م از آن به عنوان کفاف و عفاف یاد کرده- تأمین کنیم،‌نه یک زندگی ریاضت کشانه. ما امکان تأمین مردم در حد متوسط را داریم و نه به عنوان صدقه خوری و گدا پروری، بلکه باید انسان‌هایی بسازیم که روی پای خود درس بخوانند، کار کنند و خود را تأمین کنند» وی افزود «متأسفانه بدترین نوع مدیریت و استفاده از نعمت‌های الهی و ثروت‌های کشور را داریم» آقای هاشمی ضمن نکوهش کشورهای جهان سوم که منابع و معادن خدادادی دارند و از جیب نسل آینده برداشت می‌کنند، اظهار داشت «مناطق عقب افتاده در آمایش سرزمینی باید سهم خود را بگیرند و این امر با شعار و حرف‌های پر زرق و برق به دست نمی‌آید بلکه مسیر علمی روشنی دارد» وی با تأکید بر ضرورتِ داشتن تأمین اجتماعی گفت: «تأمین اجتماعی با پرداخت چند شاهی به این و آن محقق نمی‌شود بلکه فرد باید از زمان تولد تا بدرقه به گورستان از نظر تغذیه، تحصیل، بهداشت، تفریح، مسکن و شغل خاطر جمع باشد»(1)

    درباره سخنان فوق چند پرسش اساسی در اذهان تداعی می‌کند که شایسته است آقای هاشمی در سخنرانی‌های عمومی خود به آ‌ن‌ها پاسخ دهند:

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/9/2::: ساعت 7:27 عصر

    مدرسی یزد
    مدرسی یزد


  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: شنبه 87/9/2::: ساعت 12:40 صبح

    <      1   2      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    بازدید دیروز: 67
    کل بازدید :1780435

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<