سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پشیمان ترین مردم هنگام مرگ، دانشمندان بی کردارند . [امام علی علیه السلام]
اصولگرا
انتقاد سعید قاسمی از سکوت دانشجویان در مقابل نامه 2003 دولت خاتمی:
پس حراست از مرزهای اعتقادی و سیاسی چه شد؟

مراسم "قبلتین در زنجیر"، یادواره حج خونین سال 1366 به دست حکام آل سعود و شهدای فاجعه انسانی در نوار غزه، که ماه هاست در محاصره صهیونیست های جنایتکار به سر می‌برد، عصر روز یکشنبه در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، در این برنامه که توسط بسیج دانشکده فنی و "مرکز فرهنگی میثاق" برگزار شد، در ابتدا مجری بخش هایی از پیام امام(ره) را به مناسبت اولین سالگرد کشتار حجاج بیت الله الحرام قرائت کرد.

در ادامه، بخش هایی از فیلم "مرثیه" ساخته هنرمند متعهد، شهید سید مرتضی آوینی درخصوص این جنایت ننگین آل سعود، به نمایش در آمد. سپس مهندس سعید قاسمی کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا به تحلیل حج از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: حج در نگاه امام(ره) عبارت است از اعلان برائت از مشرکان که از ارکان توحیدی و واجبات سیاسی حج است. اعلان برائت در حج تجدید میثاق مبارزه و تمرین تشکل مجاهدان برای ادامه نبرد با کفر و شرک و بت‌ پرستی‌ها است و به شعار هم خلاصه نمی‌شود و سرآغاز علنی ساختن منشور مبارزه و سازمان دهی جنود خدا در برابر جنود ابلیس و ابلیس صفتان است و از اصول اولیه توحید به شمار می‌رود. اعلان برائت مرحله اول مبارزه و ادامه آن مراحل دیگر وظیفه ماست.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس، پس از قرائت بخش هایی از پیام برائت امام(ره)، حج را در نگاه رهبر کبیر انقلاب، به مثابه مانور بزرگ سالیانه جهان اسلام خواند که تمامی مراحل آن، خاصه در منا و مشعر را در همین چارچوب مورد بررسی قرار می گیرد: حج به عنوان یک مانور بزرگ، قدرت تمامی مراحل یک مانور مشترک عملیاتی را از قبیل جذب، سازماندهی، آموزش، تجهیز، لجستیک، پشتیبانی، مانور و در نهایت عملیات را داراست.

وی به مانور سالیانه بیش از 3 میلیون حاجی در صحرای عرفات، سرزمین مشعر و منا و ظرفیت و توان فوق العاده این تجمع و مانور بزرگ اشاره کرد و ادامه داد: اگر این مانور بزرگ در این سال ها، حاوی روح و پیام اصلی خویش می‌بود، نباید اکنون شاهد محاصره و کشتار مردم مظلوم فلسطین در غزه به دست صهیونیست های جنایت کار می‌بودیم.

همرزم شهید همت همچنین خاطرنشان کرد: دقیقاً به همین دلیل بود که صهیونیسم و استکبار جهانی به واسطه حکام فاسد آل سعود کشتار خونین حجاج در 6 ذی الحجه 1366 و در کنار حرم امن الهی و بیت الله الحرام را انجام دادند تا حج را از این ظرفیت بزرگ باز دارنده و انقلابی خود تهی سازند و متأسفانه باید گفت که در این مسیر موفق هم شدند و کشتار دسته جمعی مسلمین ‌در سرزمین های اسلامی از فلسطین و غزه گرفته تا عراق و از افغانستان تا پاکستان گواهی بر این واقعیت است.

وی با اشاره به نظر امام(ره) مبنی بر اینکه "اگر ما از صدام بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت"، ریشه این نوع نگاه را در این واقعیت دانست که آل سعود به دلیل در اختیار داشتن اماکن مقدس اسلامی توان جریان سازی در جهان اسلام را دارا هستند و امروز این توان خود را در اختیار شیطان بزرگ قرار داده اند، حال آنکه صدام هیچگاه از این توان برخوردار نبود و همواره چهره ای منفور در جهان اسلام بود.

قاسمی با اشاره به تشکیل حکومت آل سعود و فرقه وهابیت به دست استعمار پیر انگلیس و تخریب اماکن و قبور مقدس در مکه و مدینه و نیزکشتار و قتل عام مسلمین به ویژه شیعیان در حجاز و عراق در طول حیات ننگین بیش از 2 قرن این رژیم تأکید کرد: پس از انقلاب اسلامی و با هدف زمین زدن این انقلاب، آل سعود کنفرانس طائف را در سال 1359 برگزار کرد و همچنین اولین چک سفید امضا را در ابتدای جنگ به دست ملک فهد، تقدیم صدام شد. در طول جنگ تحمیلی نیز با همراهی دیگر دولت های عربی حاشیه خلیج فارس، 55 میلیارد دلار به حساب صدام واریز کردند و تمام امکانات مالی، تبلیغاتی و سیاسی خود را در اختیار او قرار دادند و بارها قدرت صدام را در این مسیر احیا نمودند. دولت مصر نیز از این قاعده مستثنی نبود و در طول جنگ، لشکر یرموک خود را به جبهه های جنگ با ایران اعزام کرد و اسرای مصری در بین اسرای عراقی در ایران گواهی بر این امر است.

قاسمی با بیان اینکه این تاریخ را می گویم تا بدانید چه گذشته است، اظهار داشت: طرف دیگر قضیه منافقین به سرکردگی مسعود رجوی بودند که از این طرف به فردی به نام الریش ورگر که در ماجرای طبس نیز دست داشت، اطلاعات می دادند چون وی فرماندهی عملیات علیه حجاج را بر عهده داشت.

وی با اشاره به اینکه نمی شود که آنها مین های خود را زیر پای جوانان ما در جنگ بکارند و عده ای دیگر از ما همان فریاد جوان ها را در حج بزنیم، اظهار داشت:‌ آن کشتارها دقیقا به خاطر این مساله است.

وی در ادامه با مخاطب قرار دادن دانشجویان اظهار داشت: چرا دانشجویان ما هنگامی که جنایاتی چون غزه رخ می‌دهد، بلا درنگ واکنش نشان می‌دهند اما نسبت به اتفاقات مهم تری که در همان راستا در داخل کشور در جریان است هشیاری لازم را ندارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به افشای نامه 2003 دولت خاتمی به دولت امریکا که توسط صادق خرازی معاون وقت وزارت خارجه تقریر شده بود و چندی پیش از سوی "دنیس راس" مشاور کلینتون و اوباما در امور خاورمیانه افشا شد، گفت: آقایان در این نامه تعهدات و امتیازات بزرگی به امریکا دادند و آمادگی خود را برای ذبح حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین و همچنین تعلیق غنی سازی در قبال تضمین امنیتی امریکا به ایران اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: چرا هیچ کدام از دانشجویان ما نباید در قبال این خیانت آشکار واکنشی جدی نشان دهند.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس خطاب به رئیس دولت سابق تأکید کرد: می‌گویند قرار است در انتخابات آینده وارد شوید،‌ اما مردم ما دیگر به تفکرات انفعالی شما که در تضاد کامل با تفکرات ناب و انقلابی حضرت روح الله(س) است، اعتمادی ندارند و حاضر نیستند که بار دیگر روی دیوار پوسیده شما یادگاری بنویسند. امروز حرف جهان ایستادگی و مبارزه است نه دعوت به سازش و عقب نشینی و البته حرف آقای خاتمی بوی انفعال و سازش می دهد. خیلی خوب است آقای خاتمی یک بار بنشینند تا ما تفکر وی را در مقابل تفکر امام بگذاریم تا خیلی چیز ها مشص شود.

وی با کالبد شکافی جریانی که سال هاست برای ایجاد ارتباط با مصر در تلاش است، گفت: من نمی‌دانم چه منفعتی از رابطه با حسنی نا مبارک به تعبیر امام(ره)، عاید ما می‌شود که مسئولان عالی رتبه ما پی در پی به مصر سفر می‌کنند و برای گشایش سفارت مصر در تهران لحظه شماری می‌کنند.

قاسمی با اشاره به سفر چندی پیش حداد عادل به مصر، به نقل خاطره ای از یکی از خبرنگاران هیأت اعزامی همراه رئیس سابق مجلس پرداخت و گفت: این خبر نگار در جلسه ای خصوصی عنوان کرد که من در هیچ سفری به اندازه سفر به مصر احساس حقارت نکرده بودم. مصری ها رئیس مجلس ما را به اندازه یک دیپلمات دست چندم هم تحویل نگرفتند.

وی همچنین افزود: سیاست امروز مصر، همان سیاست طنطاوی رئیس الازهر است. همان خائنی که گفت" درب دفتر من برای صلحهمیشه بر روی شیمون پرز باز است" و در ادامه این جریان منحوس شاهد آن هستم که آل سعود خائن در تدارک برگزاری کنفرانس های پی در پی هستند تا خط سازش با رژیم صهیونیستی را تقویت و خط مقاومت و مبارزه را تضعیف کنند و اگر انتقادی هم در داخل از این روند و جریان خائن و سازشکار می‌شود، آنقدر در لفافه صورت می‌گیرد که هیچ کس متوجه نمی‌شود که جریان چیست و مخاطب آن کیست؟ مثل این که گفته می‌شود "برخی دولت های عربی"، "برخی سران دولت های اسلامی" و عبارت هایی از این قبیل. که لابد منظور گوینده، بنگلادش، ساحل عاج و یا بورکینافاسو است.

این استاد دانشگاه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "مرزهای سیاسی و اعتقادی همانند مرزهای جغرافیایی است که اگر کمرنگ شوند، ممکن است برخی از خودی ها بدون آنکه متوجه باشند، وارد حریم بیگانگان و یا برخی بیگانگان و غیر خودی ها وارد حریم انقلاب اسلامی شوند"، اظهار داشت: مشکل بزرگ امروز ما شکسته شدن مرز های اعتقادی و سیاسی به دست به ظاهر "خودی"ها و یا نادان های پر مدعای داخلی است. ظاهراً باید به جای "مارادونا" مراقب "غضنفر" های خودی باشیم."

وی اضافه کرد: وقتی که عنوان می‌شود که ما دوست ملت اسرائیل هستیم، دیگر چه توقعی می‌توان از دبیر فدراسیون پارالمپیک داشت که با ورزشکار رژیم صهیونیستی دست می‌دهد و به گردن او مدال می‌اندازد و بعد هم با کمال بی شرمی می‌گوید که من یک فرد بین المللی هستم و کاری به مواضع سیاسی ندارم و بعد از این هم باید منتظر عواقبی از این دست، بیش از پیش باشیم.

قاسمی در پایان با گرامی داشت یاد و نام حاج احمد متوسلیان "شیر در زنجیر"، سخنان خود را با این جمله سردار جاویدالاثر به پایان برد که "مادام که کربلا و نجف ما در دست کفار، مکه و مدینه ما در دست منافقین و قدس ما در دست یهود است مبارزه ادامه خواهد داشت."



  • کلمات کلیدی :
  • محمد حق جو ::: سه شنبه 87/9/26::: ساعت 12:25 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 15
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :1780377

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<
    آذر - دی - بهمن 1385
    بهمن 85
    نیمه اول اسفند 85
    نیمه دوم اسفند 85
    فروردین 86 یک
    فروردین 86 دو
    فروردین سه
    فروردین 4
    اردیبهشت 1
    اردیبهشت 2
    اردیبهشت 3
    اردیبهشت 4
    خرداد 86
    تیر 86
    مرداد 86
    شهریور 86
    مهر 86
    آبان 86
    آذر 86
    دی 86
    بهمن 86
    اسفند 86
    فروردین 87
    اردیبهشت 87
    خرداد 87
    تیر 87
    مرداد 87
    شهریور 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    دی 87
    بهمن 87
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مرداد 1388
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    دی 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389
    اردیبهشت 1389
    خرداد 1389
    تیر 1389
    تیر 89
    مرداد 89
    شهریور 89
    مهر 89
    آبان 89
    آذر 89
    دی 89
    بهمن 89
    اسفند 89
    فروردین 90
    اردیبهشت 90
    خرداد 90
    تیر 90
    مرداد 90
    شهریور 90
    مهر 90
    آبان 90
    آذر 90
    دی 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
    اردیبهشت 91
    خرداد 91
    تیر 91
    مرداد 91
    شهریور 91
    مهر 91
    آبان 91
    آذر 91
    دی 91
    بهمن 91
    اسفند 91
    زمستان 91
    بهار 92
    تابستان 92
    پاییز 92
    زمستان 92
    بهار 93
    تابستان 93
    پاییز 93
    زمستان 93
    بهار 94
    تابستان 94
    پاییز 94
    زمستان 94
    بهار 95
    تابستان 95
    پاییز 95
    زمستان 95
    بهار 96
    تابستان 96
    پاییز 96
    زمستان 96
    بهار 97
    تابستان 97
    زمستان 97
    پاییز 98
    بهار 99
    پاییز 99
    زمستان 99
    بهار 0
    تابستان 0
    زمستان 0

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اصولگرا

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<













    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<